Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Itse olen kyllä siinä käsityksessä, että tuolla "early - late" -asetuksella säädetään nimenomaan valoisuusanturin herkkyyttä eli sitä millaisessa valaistuksessa ajovalot kytkeytyvät päälle. Eli kytkeytymisviiveen kanssa sillä ei olisi mitään tekemistä. 

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 29.01.14 - klo:10:35
Itse olen kyllä siinä käsityksessä, että tuolla "early - late" -asetuksella säädetään nimenomaan valoisuusanturin herkkyyttä eli sitä millaisessa valaistuksessa ajovalot kytkeytyvät päälle. Eli kytkeytymisviiveen kanssa sillä ei olisi mitään tekemistä. 

Varsinaista tietoa tästä ei ole, mutta loogisella päättelyllä olisin samaa mieltä. Ei kai useimmilla ole halua säätää viivettä, vaan sitä missä oloissa se vaihtoja tekee. Jos vaikka ajan valoisasta yhtäkkiä pilkkopimeään, niin haluan kyllä valot heti eikä tunnin päästä päälle. Mutta normiajotilanteissa jotkut voivat ajatella, että säästänpä hieman valoja kun ei vielä ole niiin pimeää ja toiset taas haluavat varmuudeksi jo ajoissa valot päälle niin näkyy/näkee...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

exlex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 29.01.14 - klo:10:56
Varsinaista tietoa tästä ei ole, mutta loogisella päättelyllä olisin samaa mieltä. Ei kai useimmilla ole halua säätää viivettä, vaan sitä missä oloissa se vaihtoja tekee. Jos vaikka ajan valoisasta yhtäkkiä pilkkopimeään, niin haluan kyllä valot heti eikä tunnin päästä päälle. Mutta normiajotilanteissa jotkut voivat ajatella, että säästänpä hieman valoja kun ei vielä ole niiin pimeää ja toiset taas haluavat varmuudeksi jo ajoissa valot päälle niin näkyy/näkee...

Luin tuosta manuaalista tänään ja itsekkin jäin käsitykseen, että valoisuusanturin herkkyyttä tuolla säädetään. Eli kuinka piemeällä valot kytkeytyvät automaattisesti päälle tuon LED:i nauhan tueksi. Mutta tosiaan Audin suomenkielinen käyttöohjekirja on täysin hanurista! Volvon käyttöohjeet oli ihan törkeän hyvät ja selkeät, taas noi Audin ohjeet on ihan törkeän sekavat. Muutenkin valikkotekstit on suomennettu manuaalin, mutta käytännössä valikot on englanniksi joten joutuu itse sitten kääntää valikkojen englanninkieliset tekstit suomeksi ja toivoa että suomentaja on ajatellut asian samallatavalla. Ja parastahan tässä on, että manuaalin kuvissa tekstit on vuorostaan saksaksi.  :o

Ohikulkija

LainaaMuutenkin valikkotekstit on suomennettu manuaalin, mutta käytännössä valikot on englanniksi joten joutuu itse sitten kääntää valikkojen englanninkieliset tekstit suomeksi ja toivoa että suomentaja on ajatellut asian samallatavalla.
Muissa asioissa soitellessa maahantuojalle, kysyin, että onko tietoa saadaanko valikkokieleksi joskus suomen kieli. Nyt on kuulema asetettu projekti, jonka tehtävänä on viedä asiaa eteen päin, että valikkoihin saataisiin myös suomen kieli.
Kuulosti siltä, että projektin pituus voi olla pitkä.

MoFFe

Manuaali on mulla ruotsiks ja siinä on möys sekoitettu saksaa niinkuin exlex tuossa mainitsi suomenkielisestä manuaalista.
Minä taas ole niitä ihmisiä kun tykkään että kaikki olisi englanniksi. MMI oli asetettu Ruotsiksi, pidin sen silleen päivän ja vaihdoin.
Ois mukavaa jos esim. voisi itse valita että valikot on englanniksi mutta puhuminen jne on esim. Suomeksi tai Ruotsiksi.
Samoin pitäisi saada manuaalin englannisksi myös ei vaan ruotsiks tai suomeks! Niinkuin yleensä saa kun ostaa esim. töllön. Tulee kaikilla kielillä.

Minä en tietokonetta esim. koskaan pistäisi Suomeks/Ruotsiks. Helpompi ymmärtää Englanniksi ja helpommin löytää myös apua kun on "termit" oikein jo valmiiksi, kun käy guuglettamassa esim.

tet

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 30.01.14 - klo:10:09
Minä en tietokonetta esim. koskaan pistäisi Suomeks/Ruotsiks. Helpompi ymmärtää Englanniksi ja helpommin löytää myös apua kun on "termit" oikein jo valmiiksi, kun käy guuglettamassa esim.

Samat sanat. "Kolmannella kotimaisella" löytyy netistä tietoa sen verran paremmin muutenkin, että suomenkielisessä wikipediassakin tulee vierailtua todella harvoin. Englanninkielisestä löytyy lähes kaikki samat artikkelit mutta viisi kertaa pidempänä ja kattavampana versiona.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

exlex

Itse otin vuorostaan tuossa 2002, kun Windows XP tuli harppauksen suomenkieliseen versioon ja sen jälkeen olen käyttänyt kaikissa laitteissa pelkästään suomenkielisiä ohjelmia / valikoita jne...   :D

exlex

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 30.01.14 - klo:09:55
Muissa asioissa soitellessa maahantuojalle, kysyin, että onko tietoa saadaanko valikkokieleksi joskus suomen kieli. Nyt on kuulema asetettu projekti, jonka tehtävänä on viedä asiaa eteen päin, että valikkoihin saataisiin myös suomen kieli.
Kuulosti siltä, että projektin pituus voi olla pitkä.

Tämä on muuten ihan loistava uutinen! Olen miettinyt jo kauan aikaa, että miksi VW konserni ei vaivaudu suomentamaan noita valikkoja. Mm. tiedän vanhempia ihmisiä jotka eivät halua ostaa VW konsernin autoja tästä johtuen.

Ohikulkija

Onko kukaan purkanut tai nähnyt jossakin keskikonsolin purkuohjetta?

Ohikulkija

LainaaTässä jotain tuohon keskikonsolin purkamiseen
Kiitoksia.

Hawtin

Sujautan asiaviestien väliin pienen tunnelmahehkutuksen, kun tuli hieman tuota lunta ja olin mökkitienoilla ajelemassa pikkuteitä Sappeen keskukseen. Kylläpä on poskettoman mukava ajaa ja sopivissa paikoissa kun nyppäsi esc:n sporttimoodiin, niin kärry upeasti vaihtaa yliohjaavaksi ja voi hieman herkutella kylki edellä. Tuli myös testattua liikkellelähtökykyä jyrkässä mäessä ja 10-15 cm pehmeässä lumessa, ja eleettömästihän tuo pinkaisi matkaan :)

Ja kun uusi lumi hieman vaimensi hakka8:n äänimaailmaa, niin oli vaikea keksiä mitään parannusta kärryyn. Tehojakin oli aivan riittävästi pieneen leikittelyyn ja s-tronic oli koko ajan tilanteen tasalla. Ei kyllä enää ikinä muita kuin nelikkoja tänne! Mukavaa ja turvallista talviautoilua kaikille!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ohikulkija

LainaaSujautan asiaviestien väliin pienen tunnelmahehkutuksen, kun tuli hieman tuota lunta ja olin mökkitienoilla ajelemassa pikkuteitä Sappeen keskukseen. Kylläpä on poskettoman mukava ajaa ja sopivissa paikoissa kun nyppäsi esc:n sporttimoodiin, niin kärry upeasti vaihtaa yliohjaavaksi ja voi hieman herkutella kylki edellä. Tuli myös testattua liikkellelähtökykyä jyrkässä mäessä ja 10-15 cm pehmeässä lumessa, ja eleettömästihän tuo pinkaisi matkaan :)

Ja kun uusi lumi hieman vaimensi hakka8:n äänimaailmaa, niin oli vaikea keksiä mitään parannusta kärryyn. Tehojakin oli aivan riittävästi pieneen leikittelyyn ja s-tronic oli koko ajan tilanteen tasalla. Ei kyllä enää ikinä muita kuin nelikkoja tänne! Mukavaa ja turvallista talviautoilua kaikille!
Samoja tuntemuksia ja havaintoja täälläkin :)
Yllätyin kuinka yliohjaavaksi auto muuttui esc:n painalluksella. Kun muistaakseni taakse tulee max 50% tehoista.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 01.02.14 - klo:16:56
Samoja tuntemuksia ja havaintoja täälläkin :)
Yllätyin kuinka yliohjaavaksi auto muuttui esc:n painalluksella. Kun muistaakseni taakse tulee max 50% tehoista.

Taakse voi kuulema saada max 100% :)

V60

Muuttaako tosiaan ESC:n deaktivointi Haldexin voimanjakoa eteen ja taakse?
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

MoFFe

Ei taida mutta antaa enemmän tilaa sutimiseen, käyttäytyy sporttisemmin.

J0n3

Yllättävän yliohjaavalta vaikuttaa oma ässäkin, kahva edellä tahtoo kurveissa mennä, vaikka rauhallisesti ajelen :) Donitsit lumiparkkiksella onnistuu varmasti jos esc:n kytkee kokonaan pois päältä. Ei ole tullut leikittyä vielä...

Toisaalta paksu lumipatja ja leveät nastarenkaat ei tarjoa parasta pitoa. Kaksi kertaa on auraamattomalla tiellä (lumen päällä) kurviin hidastaessa alkanut puskemaan (noin 35km/h). Vielä saa tutkia reilusti ajokäytöstä ennenkuin voi sanoa tuntevansa kunnolla. Mittarissa 370km vasta :)
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

Ohikulkija

LainaaEi taida mutta antaa enemmän tilaa sutimiseen, käyttäytyy sporttisemmin.
Hyvin on saatu säädettyä sporttisemmaksi. Tykkää :)

MoFFe

Jepp mun S:ä myös lähtee perä heittämään ilman että tarvitsee edes paljoa kaasua antaa.  :P
Jos otat kokonaan pois niin voit helposti vetää donitisia  ;D

rahujan

Olisiko jollain antaa ohjeita ilmastoinnin käyttöpaneelin irroittamiseen ?

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 31.01.14 - klo:13:29
Onko kukaan purkanut tai nähnyt jossakin keskikonsolin purkuohjetta?

Lainaus käyttäjältä: rahujan - 01.02.14 - klo:20:58

Mitäs täällä porukat oikein virittelee? :)  Ihan vaan mielenkiinnosta utelen.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

V60

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 01.02.14 - klo:18:51
Jepp mun S:ä myös lähtee perä heittämään ilman että tarvitsee edes paljoa kaasua antaa.  :P
Jos otat kokonaan pois niin voit helposti vetää donitisia  ;D

Tässähän alkaa jo volle-miestä vetään kateelliseksi kun kuuntelee näitä juttuja. Perän heitto on autopuolellakin kuitenkin mukavaa viihdettä  :P Noh, ehkä jossain vaiheessa ex-vollemies.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Rauska

No eikun peränheilutteluvideoita näkyviin  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ohikulkija

LainaaMitäs täällä porukat oikein virittelee? :)  Ihan vaan mielenkiinnosta utelen.
Ei mitään ihmeellistä. On tarve lisävirralle joten 12v pistoketta kyynärnojan lokeroon tai siihen toisen 12v viereen. Ehkä kesällä sitten vaalea tammipuu teippiä tuohon keskikonsoliin.

rahujan

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 01.02.14 - klo:21:14

Mitäs täällä porukat oikein virittelee? :)  Ihan vaan mielenkiinnosta utelen.

Webaston asennuksen alkuvalmisteluja.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: rahujan - 01.02.14 - klo:20:58

Removing and installing operating and display unit ohje tässä
VW ID.3 Life

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 02.02.14 - klo:12:53
Removing and installing operating and display unit ohje tässä

Sulla näyttää olevan jokin hyvä tietolähde olemassa - jos löydät sieltä helposti vielä sen, että miten noi kojelaudan koristelistat irtoaa niin voisin
sitten ehkä päästä toteuttamaan tuon kuvassa olevan suunnitelmani:

Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Apaju

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 02.02.14 - klo:14:31
Sulla näyttää olevan jokin hyvä tietolähde olemassa - jos löydät sieltä helposti vielä sen, että miten noi kojelaudan koristelistat irtoaa niin voisin
sitten ehkä päästä toteuttamaan tuon kuvassa olevan suunnitelmani:

Removing and installing trim panel for dash panel
VW ID.3 Life

Ohikulkija

LainaaRemoving and installing trim panel for dash panel
Ovista lähtee varmaan kampeamalla jotenkin.

Kohta joku pyytää ohjetta koko auton purkamiseen :)

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 02.02.14 - klo:16:05
Ovista lähtee varmaan kampeamalla jotenkin.

Kohta joku pyytää ohjetta koko auton purkamiseen :)

;)
Removing and installing trim panel
VW ID.3 Life

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy