Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaEli huomenna pitäsi päättää auto kahdesta eri varustevaihtoehdosta ja haluaisin tietää käytännön mielipiteen kumman varusteet ovat oikeasti järkevämmät arjessa. Autolla ajetaan noin 85% taajamassa ja 15% maantiellä.

Autojen pohjavarusteet ovat Bisness Sport + muita varusteita jotka ovat molemmissa samat lukuunottamatta seuraavia:
A.) Teknologiapaketti*, Adcvance Key -system
B.) Valopaketti, tavaratilapaketti, musta sisäkatonverhoilu, Connectivity-paketti, rengaspaineen tarkkailutoiminto.

Jos ajat melkein aina kaupungissa/ruuhkissa toi adaptiivinen vakkari on aivan turha, koska sillä menee vaan hermot, ainakin mitä itsellä on kokemusta koska se vauhti muuttuu niin paljon koko ajan. Jos se vielä maksaa paljon enemmän niin en itse ottaisi. Ja väri nyt on aivan selvä, Misano (olisiko sillä jotain tekemistä tämän kanssa että mulla on sellainen, ja edellinen oli briljatinpunainen :) )

Peeveli

Nyt hivenen jo talvisia kokemuksia....kun pakkasta 16 vie sisätilojen lämpeneminen suht kauan aikaa (auton starttaus kodin kylmästä parkkihallista jossa aamulla oli -2 astetta) työmatkalla keskustaan. Moottorin lämpötila ei nouse ilman keulapeittoa edes puoliväliin. Takaikkuna huurtuu herkästi, vaikka olen puhdistanut lasien sisäpinnat jo kerran ostamisen jälkeen. Vaatii siis silloin tällöin takalasinlämmittimen käyttöä. En tiedä, vaikuttaako takapenkin ylhäällä olevat niskatuet jotenkin ilmavirran kulkuun.

Ajettavuus parani nyt pakkasilla maantiellä. Nokian kitka vaatii näköjään rapsakan pakkasen että suuntavakaus paranee. Nyt se oli lyhyehköllä motaripätkällä tyynessä kelissä hyvää tasoa eikä onnahteluja ollut juuri. Hakkis R2:n talvipito on erittäin hyvä, se tuntuu oikein liimaantuvat jäiseenkin pintaan ja liikkeellelähdöissä nastaukot jäävät katsomaan takavaloja. Auton ajettavuus liukkailla pinnoilla on hyvä, ja kaarteissa jne ajonvakautus toimii erittäin sivistyneesti.

Tekniikka pelaa pakkasissakin hyvin, ei ole varoitusvaloshowta vieläkään ollut. Ovenkahvat toimivat pesunkin jälkeen. Ainoa missä premiumin "lumo" särkyi, on pakkasella natiseva oven muovinen sisävetokahva; sama ääni kuin Golfissa ja Polossa kovemmalla pakkasella. ;D

Kulutus ei ole paljoa pompannut pakkasissakaan, pienellä menee. Ihme moottori kun ei bensa meinaa kelvata.

Nudde

LainaaAjettavuus parani nyt pakkasilla maantiellä. Nokian kitka vaatii näköjään rapsakan pakkasen että suuntavakaus paranee. Nyt se oli lyhyehköllä motaripätkällä tyynessä kelissä hyvää tasoa eikä onnahteluja ollut juuri.

Onko ne kitkat todellakin noin surkeita?

LainaaHakkis R2:n talvipito on erittäin hyvä, se tuntuu oikein liimaantuvat jäiseenkin pintaan ja liikkeellelähdöissä nastaukot jäävät katsomaan takavaloja.

Jos on jäinen pinta niin haluaisin nähdä tuon ihan livenä? Kyllä se on niin monta kertaa todettu että jäisellä pinnalla nastat ovat paremmat.

exlex

Kiitos Nuddelle.  :)

Tosiaan ongelmana on, kun näistä varustevaihtoehdoista on pakko valita jompi kumpi. Muuten autoissa on tarkalleen samat varusteet paitsi vaihtoehtojen a ja b -sisällä olevat tavarat. Vaihtoehto A on noin 2000â,¬ kalliimpi.

A.) Adcvance Key -system, Teknologiapaketti joka sisältää: Pre sense basic, adaptiivinen vakionopeussäädin, aktiivinen kaistallapysymisvahti, kaukovaloassistentti, akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana.

B.) Valopaketti, tavaratilapaketti, musta sisäkatonverhoilu, Connectivity-paketti, rengaspaineen tarkkailutoiminto.

Molempiin autoihin tulee: Bisness Sport-varusteet, alumiinioptiikkapaketti, Audi Sound System, läpilastausmahdollisuus ja suksipussi. Ja auto on Sedan.

A-vaihtoehto on mielestäni ihan hyvä, mutta kun hinta on 2000â,¬ kalliimpi ja valopaketti puuttuu, niin mietityttää pelkästään toi valopaketti, että selviääkö ilman sitä. Itselläni ei ole kokemusta tuosta. Kesällä ja päivällä tuosta on tuskin haittaa, mutta noi illat pelottaa.  :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: exlex - 14.01.14 - klo:23:38
Eli Misanon punainen, jään hopea, Lootuksen harmaa. Misanon punainen näyttää sedanin kuvissa hyviltä, mutta mitenhän toi livenä toimii.

Tuossa Misanossa on vähän kameleontti-värin haisua ( eli muuttuu valaistuksen myötä) ja kun punainen on muutenkin dynaaminen väri ottaisin sen ehdottomasti ( oma kärrykin tuon värinen  ;)  ) , jos taas olet taipuvainen huomaamattomaan olemuksekseen niin ota se jäänhopea, se on mauton, hajuton ja siinä ei näy lika.

Misano on joskus ollut noita kaikkia kalliimpi erikoisväri - siinä yksi lisäsyy valita se  8)  .

Ja se musta sisäkatto sopii niin penteleen hyvin tuon punaisen ulkovärin kanssa  ;)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.01.14 - klo:09:40
A-vaihtoehto on mielestäni ihan hyvä, mutta kun hinta on 2000â,¬ kalliimpi ja valopaketti puuttuu, niin mietityttää pelkästään toi valopaketti, että selviääkö ilman sitä. Itselläni ei ole kokemusta tuosta. Kesällä ja päivällä tuosta on tuskin haittaa, mutta noi illat pelottaa.  :D
Jos pimeää pelkää, niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa  ;D

Itse en ottanut valopakettia, koska olisin ne kuitenkin kytkenyt pois päältä ajon ajaksi. Laitan pimeällä yleensä myös näytön alas pimeänäköä haittaamasta.

exlex

Miten toi jalkatilanvalaisu. Voiko valoja asentaa jälkeenpäin esim. tuonne jalkotilaan? Eli pystyykö vaikka tilaamaan jälkiasennuspakettina?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.01.14 - klo:09:52
Miten toi jalkatilanvalaisu. Voiko valoja asentaa jälkeenpäin esim. tuonne jalkotilaan? Eli pystyykö vaikka tilaamaan jälkiasennuspakettina?
Ei varmastikaan ole olemassa mitään "pakettia", vaan pitää itse selvitellä tarvittavat osat ja palaset ja niiden osanumerot ja hankkia ne ja vielä asentaa/asennuttaa.
Itse en niin välitä noista jalkatilanvaloista, vaan siitä muusta valaistuksesta mitä sisävalopaketin mukana tulee joka tekee sitä "tunnelmaa" kabiiniin (ei ole mulla sisävalopakettia omissa autoissa). Miksi ne jalkatilanvalot on niin tärkeät? Varsinkin talvisinhan on törkeän näköistä kun kuraista ja likaista jalkatilaa pitää vielä korostaa niillä valoilla. Kesällä ne taas ei juuri edes näy.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 15.01.14 - klo:10:01
Miksi ne jalkatilanvalot on niin tärkeät? Varsinkin talvisinhan on törkeän näköistä kun kuraista ja likaista jalkatilaa pitää vielä korostaa niillä valoilla. Kesällä ne taas ei juuri edes näy.

Mulla on näitä jalkatilan valoja ollut ja saman kysymyksen ja vastauksen olen myös itselleni esittänyt :)

Siellä katossa perusvaloina on kolme lasikantapolttimoa - ne kun vaihtaa ledeiksi niin valomäärä lisääntyy ja sävy myös luonnollisesti kylmenee. Hommaan menee rahaa se 15e ja aikaa se 5min.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Ohikulkija

Lainaa"FroDoZu. Ps. Kyllä sedan 1.8T:llä ja jokakulmasta raapivana automaattina on hieno laitos!
Juu on se :)

Lainaa" Nudde. Kahvassa on sellainen neliskulmainen pieni syvennys. Siihen kuin vie käden, joutuu kyllä melkein kiinni laittamaan niin menee lukkoon. Se syvennys löytyy kahvassa kahvan takaosassa.
Ok, täytyy vielä hiplata sitä, mutta näyttäisi kyllä hyvin toimivan silläkin kun vaan huitaisee likellä kahvaa.

Lainaa" Nudde. Advanced key on oikein mukava kun siihen on tottunut, itse otin sen ihan sen takia että edellisen nelosen jälkeen tuntui hieman vanhanaikaiselta siirtyä takaisin perinteiseen avaimeen. Olen kyllä tykännyt kovasti, helppoa kun sitä avainta ei tarvi aina taskusta kaivaa.

Minulla oli sama juttu. Edellisen nelosen jälkeen tökki pahasti ajatus palata tavalliseen avaimeen. Mutta jos ei ole aikaisemmin ollut muuta kuin perinteinen avain, niin sitten ei tiedä minkä mukavuuden jättää pois.

Lainaa" Exlex. Eli Misanon punainen, jään hopea, Lootuksen harmaa
Hopea on niin nähty. Lootuksen harmaa tai punainen, ehkä punainen. Mutta makuasia makuasia

Valopakettia harkitsin otanko vai en. Ruksasin sen täältä saadun palautteen johdosta ja se oli ehdottomasti oikea päätös.
Exlex. En voi noissa paketeissa oikein auttaa. Mitä nyt ottaisin: A:ssa on Adcvance Key ja akustinen ja optinen tutkat. B:ssä Valopaketti, tavaratilapaketti ja ehkä Connectivity-paketti.

hta

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.01.14 - klo:08:08
Moottorin lämpötila ei nouse ilman keulapeittoa edes puoliväliin. Takaikkuna huurtuu herkästi, vaikka olen puhdistanut lasien sisäpinnat jo kerran ostamisen jälkeen. Vaatii siis silloin tällöin takalasinlämmittimen käyttöä. En tiedä, vaikuttaako takapenkin ylhäällä olevat niskatuet jotenkin ilmavirran kulkuun.

Pakko sanoa, että en ostaisi kyllä Peevelin autoa, sen verran tuntuu olevan ongelmia :P

Ok, mä käytän webastoa aamuisin, mutta se ei nykyisellä ohjelmoinnilla lämmitä moottoria. Kun auton starttaa niin se lämpömittari (joka kylläkin siis taitaa olla jäähdytysnesteen lämpö) näyttää yhtä pykälää. Kun olen ajanut alle 2km on lämmöt puolivälissä ja pysyy siinä. Eikä ole mitään keulapeitteitä... Työkaverin Octaviassa ei nouse lämmöt ja nopeammassa ajossa ne jopa laskee. Menossa huoltoon, jotain on rikki. Olisiko sullakin?

Myöskään lasit ei huurru, ei edestä eikä takaa paitsi eilen laittaessani sisäilman kierron päälle kun edessä meni sellainen savuttaja, että odotin kokojan sen koneen laukeamista. Katku oli myös kauhea. Onko sulla Peeveli se sisäilmankierron automaatti päällä? Olisiko mahdollista, että anturin mukaan ilmanlaatu on niin huono, että se kytkee sisäilmankiertoa päälle?

Niin ja ei mulla ole kitkoilla edelleenkään mitään ongelmia ajon vakavuuden suhteen (17" Michelin X-Ice 3). Pitää varmaan kurkistaa mitkä paineet ovat sinne Audin liikkeessä laittaneet.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

exlex

Pertsa ja TT_rex. Eli olette selvinneet ihan hyvin ilman volopakettia, eikä ole mennyt hermot?  :D Eli kannattaa asentaa noi LED-valot tuonne normaalivalojen tilalle niin ne tuo lisää valoisuutta / tunnelmaa?

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 15.01.14 - klo:10:11
Minulla oli sama juttu. Edellisen nelosen jälkeen tökki pahasti ajatus palata tavalliseen avaimeen. Mutta jos ei ole aikaisemmin ollut muuta kuin perinteinen avain, niin sitten ei tiedä minkä mukavuuden jättää pois.
Hopea on niin nähty. Lootuksen harmaa tai punainen, ehkä punainen. Mutta makuasia makuasia

Valopakettia harkitsin otanko vai en. Ruksasin sen täältä saadun palautteen johdosta ja se oli ehdottomasti oikea päätös.
Exlex. En voi noissa paketeissa oikein auttaa. Mitä nyt ottaisin: A:ssa on Adcvance Key ja akustinen ja optinen tutkat. B:ssä Valopaketti, tavaratilapaketti ja ehkä Connectivity-paketti.

Kiitos paljon. Pitää yrittää miettiä tätä kylmän analyyttisesti ja tehdä viisas päätös.  ::)

exlex

Lainaus käyttäjältä: hta - 15.01.14 - klo:10:15
Pakko sanoa, että en ostaisi kyllä Peevelin autoa, sen verran tuntuu olevan ongelmia :P

Taitaa olla Peevelillä OCU RS:n perustelu käynnissä ennemminkin, kuin "oikeiden" vikojen löytyminen A3:sesta.  :D Ihan ymmärrettävää, kun tilattu uusi auto, niin vanhasta pitää luopua.  :) Itsekkin varmaan saattaisin tehdä näin.

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: exlex - 14.01.14 - klo:22:43

Autojen pohjavarusteet ovat Bisness Sport + muita varusteita jotka ovat molemmissa samat lukuunottamatta seuraavia:
A.) Teknologiapaketti*, Adcvance Key -system

*) Teknologiapaketti sisältää seuraavat: . Pre sense basic, Audi adaptive cruise control -adaptiivinen vakionopeussäädin, Audi active lane assist - aktiivinen kaistallapysymisvahti, kaukovaloassistentti, akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana.

Itsekin preferoisin noilla spekseillä vaihtoehtoa B.

Osaako muuten joku sanoa, onko Pre sense järjestelmä eteen -paketissa se ominaisuus, että etututka menee automaattisesti päälle, jos autolla ajaa tarpeeksi lähelle kohdetta? Itselläni on tutkat edessä ja takana, mutta hieman häiritsee se, että etutuktka ei aktivoidu itsestään. Se pitää laittaa päälle kojelaudan napista, jos esim. ajaa talliin sisään.

Ajoin joululomalla ystäväni V40 CC:llä ja siinä oli Volvon city safety (tai mikä nyt onkaan nimeltään) ja siinä etututkaa ei tavinnut erikeen aktivoida. Jos ajoi liian lähelle, alkoi tutka automaattisesti varottamaan. Mielestäni kätevä ominaisuus. Onko tietoa, onko Audilla vastaavaa tai saisiko sitä jopa koodattua jotenkin jälkikäteen etututkien yhteyteen?
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Ohikulkija

LainaaTakaikkuna huurtuu herkästi, vaikka olen puhdistanut lasien sisäpinnat jo kerran ostamisen jälkeen. Vaatii siis silloin tällöin takalasinlämmittimen käyttöä.
LainaaOnko sulla Peeveli se sisäilmankierron automaatti päällä? Olisiko mahdollista, että anturin mukaan ilmanlaatu on niin huono, että se kytkee sisäilmankiertoa päälle?
Myyjä opasti auton luovutuksessa, että tuo sisäilman automaattinen kierto kannattaa talveksi ottaa pois päältä. Löytyy sieltä auton asetusvalikosta ... jostain.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.01.14 - klo:10:18
Pertsa ja TT_rex. Eli olette selvinneet ihan hyvin ilman volopakettia, eikä ole mennyt hermot?  :D Eli kannattaa asentaa noi LED-valot tuonne normaalivalojen tilalle niin ne tuo lisää valoisuutta / tunnelmaa?

Kiitos paljon. Pitää yrittää miettiä tätä kylmän analyyttisesti ja tehdä viisas päätös.  ::)

Ei ole mennyt millään muotoa hermot...aina olen saanut jalkani polkimille aina olen löytänyt tarvittavat tavarat ym. sisätiloista jne. Se perusvalaistus niillä lasikantapolttimoilla on kyllä kieltämättä tasoa surkea. Ledit tuplaavat valotehon näin äkkiseltään arvioiden. Mitään kirugisia toimenpiteitä tai muuta vastaavaa en usko autossani harrastavan, joten mitään hammaslääkärintuolivalaistusta en kaipaa.

Ja kannattaa myös sitä omaa mielipidettä kunnioittaa...täällä kun tuntuu pienistäkin jutuista kasvavan ylistyssanat profetaalisiin mittoihin ja valovuosien etäisyyksiin ja joiden oikeellisuutta on vielä todistamassa tusinan verran sukulaisia ja duunikavereita.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Nudde

LainaaJos ajoi liian lähelle, alkoi tutka automaattisesti varottamaan. Mielestäni kätevä ominaisuus.

Miten lähelle pitää ajaa? valoissa seisoessa ei saisi lyödä päälle.

Nudde

LainaaEi ole mennyt millään muotoa hermot...aina olen saanut jalkani polkimille aina olen löytänyt tarvittavat tavarat ym. sisätiloista jne. Se perusvalaistus niillä lasikantapolttimoilla on kyllä kieltämättä tasoa surkea. Ledit tuplaavat valotehon näin äkkiseltään arvioiden. Mitään kirugisia toimenpiteitä tai muuta vastaavaa en usko autossani harrastavan, joten mitään hammaslääkärintuolivalaistusta en kaipaa.

Nyt en muista miten menee ja en löytänyt nopeasti audin sivuiltakaan, mutta oliko niin että tulee myös ovien alle valot paketin kanssa. Minulle taas se on aika ehdoton toi valopaketti, ja vielä kun ehtisi/jaksaisi laittaa ne peiliin tulevat maavalot niin avot!

Ohikulkija

Lainaa...täällä kun tuntuu pienistäkin jutuista kasvavan ylistyssanat profetaalisiin mittoihin ja valovuosien etäisyyksiin ja joiden oikeellisuutta on vielä todistamassa tusinan verran sukulaisia ja duunikavereita.
Ã,,lä nyt. Mehän olemme vain innoissamme kuin pikkupojat uudesta leluista :) Ei saa ampua sanantuojaa :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.01.14 - klo:10:18

Kyllähän tuota valopakettia ilman pärjää, ei siinä mitään, ei sen puute hermojen menettämistä aiheuta. Se on vaan sellainen kiva pikku lisä millä kabiini näyttää hienommalta, eipä juuri muuta. Ainoa puute tuosa A4:ssa että sisävalopaketin puutteen myötä puuttuu myös hanskalokeron valo, mutta aika harvoin sieltäkään tarvii pimeällä mitään kaivaa. Vanhassa A3:ssa taas on hanskalokerossa valo vaikkei sisävalopakettia olekaan.
Kaikkin sisävaloihin olen vaihtanut ledit ja en nyt tiedä tuoko se tunnelmaa, mutta on se valkoisempi valo ainakin paremman näköinen kuin hehkulankapolttimon kellertävä väri ja kyllähän se valotehokin niissä on selvästi parempi ja valaisee kabiinin paremmin.

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 15.01.14 - klo:10:54
Ei ole mennyt millään muotoa hermot...aina olen saanut jalkani polkimille aina olen löytänyt tarvittavat tavarat ym. sisätiloista jne. Se perusvalaistus niillä lasikantapolttimoilla on kyllä kieltämättä tasoa surkea. Ledit tuplaavat valotehon näin äkkiseltään arvioiden.

Eikö uudessa A3:ssa jo ole ledit kaikissa sisävaloissa muutenkin? Vaiko eikö?

LainaaJa kannattaa myös sitä omaa mielipidettä kunnioittaa...täällä kun tuntuu pienistäkin jutuista kasvavan ylistyssanat profetaalisiin mittoihin ja valovuosien etäisyyksiin ja joiden oikeellisuutta on vielä todistamassa tusinan verran sukulaisia ja duunikavereita.
Jep ja liikaa kun kun kyselee ja lukee netistä niin kohta ei uskalla ostaa mitään eikä tehdä valintoja kun on aina joku joka tökkii. Koskee muitakin tuotteita autoja, esim. televisioita ja muuta elektroniikkaa.

Kopo

Nyt hivenen jo talvisia kokemuksia....kun pakkasta 16 vie sisätilojen lämpeneminen suht kauan aikaa (auton starttaus kodin kylmästä parkkihallista jossa aamulla oli -2 astetta) työmatkalla keskustaan. Moottorin lämpötila ei nouse ilman keulapeittoa edes puoliväliin. Takaikkuna huurtuu herkästi, vaikka olen puhdistanut lasien sisäpinnat jo kerran ostamisen jälkeen. Vaatii siis silloin tällöin takalasinlämmittimen käyttöä. En tiedä, vaikuttaako takapenkin ylhäällä olevat niskatuet jotenkin ilmavirran kulkuun.

Kulutus ei ole paljoa pompannut pakkasissakaan, pienellä menee. Ihme moottori kun ei bensa meinaa kelvata.

Omassa ei ole minkäänlaista ongelmaa lämpöjen kanssa. Moottori lämpenee normaalisti -15 pakkasella ilman viimasuojaa ja lämpöä riittää sisälle niin paljon, että talvitakkia saa aukoa, ettei tule hiki. Ikkunat pysyvät auki kaikenlaisissa olosuhteissa. Hyvä talviauto!

Kulutus on pakkasilla tosiaan miellyttävän pieni. Ei juuri ole noussut plussakeleistä.

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.01.14 - klo:11:09
Nyt en muista miten menee ja en löytänyt nopeasti audin sivuiltakaan, mutta oliko niin että tulee myös ovien alle valot paketin kanssa. Minulle taas se on aika ehdoton toi valopaketti, ja vielä kun ehtisi/jaksaisi laittaa ne peiliin tulevat maavalot niin avot!

Kyllä siellä valot loistaa, kun ovet avaa. Nuo perussisävalot on kyllä tosi onnettomat ja se valopaneeli ruma verrattuna valopaketin vastaavaan. No tämä on tietenkin makuasia.

Nudde

LainaaKyllä siellä valot loistaa, kun ovet avaa.

Ok, muistelin vaan että ne tuli lisää, siis oven alla olvat valot, mutta muistin väärin. Meikkipeilien valot ja mukitelineen ledinauhat kai tulee paketin mukaan, niin ja ne jalkavalot.

Kopo

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.01.14 - klo:11:58
Ok, muistelin vaan että ne tuli lisää, siis oven alla olvat valot, mutta muistin väärin. Meikkipeilien valot ja mukitelineen ledinauhat kai tulee paketin mukaan, niin ja ne jalkavalot.

Laitoin tuohon edelliseen viestiin vähän epäselvästi. Niin siis meillä on sisävalopaketti ja luulen, että ovien valot tulee sen mukana. :)

Peeveli

En osaa sitten vissiin arvostaa niin paljoa rinkulakeulaa että joka aamu ottaisin jo ekan islamtyyppisen pyllistysrukouksen sitä kohti kodin parkkihallissa ja jatkaisin sitä useita kertoja päivässä ja vain kehua retostaisin sitä kritiikittä täällä. Voisin toki senkin roolin ottaa mutta olen siihen liian rehti luonne. Kyllä minä vissiin olen autoa välistä kehunutkin niistä jutuista jotka ovat sellaisiksi itselläni osoittautuneet. Niitä ei vaan tahdota täällä huomata. Lämppäriäkin vissiin olen 30 autoiluvuoden aikana oppinut jollain lailla käyttämään. Kyllä tässä sisäilmankierto on pois päältä ja kokeiltu on lämpenemistä sekä auto- että manuaaliohjausasennoissa. Kiinnitin nyt ruokiksella kokeeksi mukaan saamani keulapeitteen (2-osainen).

Mutta jospa tässä A3-palstan ratoksi retostelen viel kauniin loppultekstin niin porukka voi ottaa sen jälkeen kiitosrukouksen: Audi on paras. Audissa ei ole mitään heikkouksia. Se on joka ikisessä asiassa moitteeton ja valmiiksi suunniteltu. Vain hullu harkitseekaan muuta merkkiä. Aamen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.01.14 - klo:12:10

Mutta jospa tässä A3-palstan ratoksi retostelen viel kauniin loppultekstin niin porukka voi ottaa sen jälkeen kiitosrukouksen: Audi on paras. Audissa ei ole mitään heikkouksia. Se on joka ikisessä asiassa moitteeton ja valmiiksi suunniteltu. Vain hullu harkitseekaan muuta merkkiä. Aamen.

Puolen vuoden päästä tuon Audi-sanan tilalla on joku muu merkki ?  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tpu

On kyllä nyt pakkasten tultua alkanut A3:stakin kuulumaan vittumaisia nitinöitä muoviosista.

Nudde

LainaaLaitoin tuohon edelliseen viestiin vähän epäselvästi. Niin siis meillä on sisävalopaketti ja luulen, että ovien valot tulee sen mukana

ok, itse en ole varma enää ja esitteen mukaan ne eivät tulisi paketin mukaan, joku jolla niitä ei ole voisi kertoa, jos sellaista autoa siis on.

tet

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.01.14 - klo:12:21
Puolen vuoden päästä tuon Audi-sanan tilalla on joku muu merkki ?  ;D

Skoda. Johan Peevelillä on räsä tilauksessa. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vice

Mielenkiinnolla jään odottamaan Peevelin kokemuksia RäSästä  :P

Myhky

Nyt hivenen jo talvisia kokemuksia....kun pakkasta 16 vie sisätilojen lämpeneminen suht kauan aikaa (auton starttaus kodin kylmästä parkkihallista jossa aamulla oli -2 astetta) työmatkalla keskustaan.

Kaikista omistamistani autoista tuo kyseinen moottori on ollut kaikkein paras lämmittäjä. Alkaa puskemaan lämmintä ilmaa sisään jo todella nopeasti ainakin 2.0TSI ja varsinkin 1.4TSI 122hv versioihin verrattuna. Tuskin ainakaan tämä asia paranee skodaan vaihdettaessa varsinkin kun octaviassa on niin paljon enemmän sisätilaa lämmitettävänä.
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy