Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Markku J

Tulikin heti yksi kysymys mieleeni A3:n omistajille. Saako automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäädöt jostain synkronoitua, kuten Volkkareissa - siis siten, että molemmat puolet säätyvät, kun yhdestä nupista kääntää ? Se on normikäytössä meillä Golfissa aina sync -asennossa.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.11.13 - klo:16:51
Tulikin heti yksi kysymys mieleeni A3:n omistajille. Saako automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäädöt jostain synkronoitua, kuten Volkkareissa - siis siten, että molemmat puolet säätyvät, kun yhdestä nupista kääntää ? Se on normikäytössä meillä Golfissa aina sync -asennossa.

Saa, eli painamalla pidempään sitä kuskin puoleista potikkaa, jolloin ne lukittuvat.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

hta

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.11.13 - klo:16:04
AC Airportin pihalla oli asiakastoimitukseen tullut sedan Amalfinvalkoisena. Se on siis uusi perusvalkoinen väri. Minusta se oli hieno, jopa parempi kuin kallis jäätikönvalkoinen. Ulkovalossa se ei ollut lainkaan liian kermanvärinen, vaan juuri sopivasti hivenen lämpimämpi sävy. Se olisi ollut minulle todennäköinen kakkosvaihtoehto väriksi. Joskus aiemmin ihmettelin hallissa, keinovalossa vastaavan väristä Q3:a, joka näytti hiukan turhan kermaiselta.
Makuasioita.

Työkaverilla on tuollainen Amalfinvalkoinen SB ja totesin heti sen nähdessä, että miksi ne on mennyt laittamaan perusvalkoiseksi noin kellertävän maalin ja että tuollaista ei taatusti tule omaan autooni. Ero oli niin selkeä, että maksoin sen metalliväri lisän ennemmin, kuin olisin ottanut sen Amalfin. Esim. Superbin perusvalkoinen (Candy White) olisi taas kelvannut oikein hyvin ja se minulla onkin nykyisessä autossa. Nyt siis tulossa jäätikönvalkoinen väri A3:seen.

Koska metalli"väristä" joutui maksamaan niin mielessä kävi, että olisin sitten ottanut ihan jonkun oikean metallivärin valkoisen sijaan mutta omaa silmää miellytti silti se jäätikönvalkoinen eniten, joten sellainen meni tilaukseen.

Mielenkiintoinen "mielipide" UK näkökulmasta:

http://www.carwow.co.uk/blog/Audi-A3-Colours-Guide-511
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Markku J

Taas löytyi nopea vastaus. Kiitokset, TT_rex !

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: hta - 12.11.13 - klo:17:01
Makuasioita.

Näinpä. Tässä on jonkinmoisia valkoisten sävyjen vertailukuvia. Eli kyseessä on siis ibis, amalfi ja glacier (jäätikön valkoinen). Mikä tai mitkä värit ovat kuvissa kyseessä? :)

Tikka

Pitääpä kokeilla onneaan TT_rexin kysymyksessä.
1. kuva:  vasen: jäätikönvalkoinen, oikea: ibis
2. kuva: vasen: amlfi, oikea: jäätikkö
3. kuva: jäätikkö, mutta näistä kaikista kuvista tässä olen epävarmin..
4. kuva: jäätikkö

Menikö oikein?

Markku J

Minun äänestykseni:

1. kuva: vasen: Glacier, oikea: Ibis
2. kuva: vasen: Amalfi, oikea: Glacier
3. kuva: Amalfi (valo voi hämätä)
4. kuva: Glacier

Markku J

Taitaa sittenkin Tikka olla oikeassa. Tuo kolmoskuvan auto on S line, ja lienee sittenkin kalliimmalla jäätikönvalkoisella maalilla varustettu. Tämän korjauksen jälkeen olen siis samaa mieltä Tikan kanssa.

Oli miten oli, niin minusta sedaniin hieman "isompana autona" ulkonäöltään sopi aivan loistavasti Amalfinvalkoinen, kun sen tänään näin livenä ekaa kertaa.

hta

1. Glacier, Ibis
2. Amalfi, Glacier (tämä kuva kertoo kaiken olennaisen)
3. Amalfi
4. Glacier

PS. Ibis white olisi kelvannut itselle erinomaisesti.
Ex:

hta

Jatketaan vielä lisää valkoisista.

Mielestäni Ibis valkoinen olisi ollut paras. Paras siksi, että se on kirkas valkoinen ja se näyttää kirkkaan valkoiselta aina auringon ja pilvien määrästä riippumatta, unohtamatta tietenkään sitä, että se olisi ollut ilmainen väri (jos sen vain saisi A3:seen).

Jäätikön valkoinen on sitten se kompromissi. Se näyttää useinmiten kirkkaan valkoiselta ja silloin, kun ei niin siihen sekoittuu lähinnä sinertävää/harmahtavaa sävyä, en tosin ole nähnyt vielä kertaakaan sitä noin harmaana, kuin näissä kuvissa. Ikävä varjopuoli on lähes tonnin lisähinta :/

Amalfi valkoinen näyttää tosi usein likaisen valkoiselta, kermaiselta, miksi näitä nyt sit kutsutaankin ja se näyttää siltä 9 kertaa 10:stä. Sen 1 kerran kun se näyttää kirkkaan valkoiselta, se näyttää ihan hyvälle mutta kuten sanottua, se näyttää siltä omissa silmissä (kävelen ko. auton ohi päivittäin) kerran kymmenestä. Sorry, itselleni vain vastenmielinen väri.
Ex:

TT_rex

Jaettu ykkössija Markku J:lle ja hta:lle. Tosin Markku J:n jälkihaparointi melkein tiputti hänet jaetulta kultamitalitilalta :)

hta:lle alkaa tästä amalfista muodostumaan oikein krooninen angsti ;)

Nudde

LainaaJäi koeajoraportissa mainitsematta, että yksi isomman koneen mukana tuleva, ajossa havaittava etu on kuusivaihteinen S tronic märillä kytkimillä. Se on minusta hiukan sivistyneemmin käyttäytyvä kuin kuivakytkinversio. Märät kytkimet sallivat hieman ryömintää, ja näin laatikko on hitusen lähempänä perinteistä automaattia.

Juuri näin. edellisessä autossa minulla oli multitronic joka toimi kuin unelma. Olin ajanut erilaisilla DSG-vaihteisilla autoilla ja kaikissa oli minun mielestäni sitä arpomista, etenkin kun tulee johonkin risteykseen tms. niin kun päästi kaasun ja antoi rullata ja sitten taas kaasutti se arpoi väärän vaihteen yms. Tämä oli yksi suuri murheenkryyni päässäni kun vaihdoin DSG:hen, mutta selvisi sitten kun oma nyt käyttäytyy tosi mukavasti että se on juuri sen takia että siinä on märkä kytkin eikä kuiva. Oma kokemus on että märkä on paljon parempi kuin kuiva. Ainakin omassa toimii todella hienosti, ainoa on että jos S-moodille laittaa niin kierrokset pysyvät todella korkealla ennen kuin tippuvat siedettävälle tasolle, sitä ei viitsi käyttää usein.

MoFFe

Ihme että porukka tosta DSGstä "valittaa" noin paljon, mun mielestä se toimi melko hyvin ainakin testiajossa ja myöskin omassa Golf Rssä.
Mun mielestä taas tämä nykyinen kiviaikanen automaatti joka on volvossa taas on hidas, ei vaihda kun pitäis. jää silleen jurnuttamaan tosi pitkään sitten vaihtelee edestakaisin niin ajo on mukavan nykivää siinä 45-50km/h vauhidssa.
:) Nyt kuullostaa että vihaisin volvon automaattia, en toki mukava se on mutta tykkään ainakin toistaiseksi enemmän DSGstä kun siitä.
Ja vielä se että se vie hillot pesästä(eli voimat koneesta). IIIso miinus  ;D
Kuminauhasta en tykkää... mutta en nykivästä vaihdelustakaan mutta sitä ei se DSG ollutkaan mitä itse olen ajellut.

Kaipa tämä taas on mun makuasia, niinkuin aina  :P

Nudde

Lainaamutta en nykivästä vaihdelustakaan mutta sitä ei se DSG ollutkaan mitä itse olen ajellut.

Ehkä olet vaan ejellut niitä tehokkimpia malleja, niissähän on märkä kytkin, joka toimii hyvin.

Vice

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 12.11.13 - klo:23:00
Ihme että porukka tosta DSGstä "valittaa" noin paljon, mun mielestä se toimi melko hyvin ainakin testiajossa ...

Kaipa tämä taas on mun makuasia, niinkuin aina  :P

+1,

Maku asioista on paha kiistellä.

Itse pidän S-laatikkoa hyvänä. Niin meidän 1.8T:n kuin S3:n. Ehdottomasti itse ottaisin S3:n juuri S-tronicilla. Hieno S3 sulle tulossa MoFFe!

TT_rex

Vähän pirteämmällä värivalinnalla. S3:seen toi vois istua hyvin, jos siitä tuunais sellaisen kokonaisvaltaisen kelta/musta lookin.

Reiskav

http://www.travall.co.uk/audi-a3-hatchback-5door-2012-sportback-5-door-dog-guard-p9159

Tuollainen tuli tilattua Briteistä ja alle viikossa tuli kotiovelle.
Sopii kuin nenä päähän ja asennus tapahtui ilman autoon tulevia jälkiä. Tovin siinä kestikin ennenkuin löytyi tähän uuteen vartavasten suunniteltu verkko.
Taitaa vain olla harvinaisemapaa tässä kokoluokassa tuo koirien kuljetus. Itselle tuli kyllä tarpeeseen ja vaikuttaa tukevalta, joten eiköhän kestä pitkään.
"Huumori, sitä pitää olla." -Tommi Korpela

MoFFe

Hieno S3...mutta mitkä vanteet tuossa on?  :)

Lisää kuvia:
http://www.flickr.com/photos/m25audi/with/10188972313/

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 14.11.13 - klo:09:37
Hieno S3...mutta mitkä vanteet tuossa on?  :)

Näyttää ihan S3 vakiovanteilta.

Markku J

Esitteessä ja konfiguraattorissa on tosiaan tuon näköinen vanne vakiona. Speksit: Alumiinivanteet, 5-puolainen "parallel" design, osaksi killotetut, koko 7.5J x 18, renkaat 225/40 R 18

Esitteessä on toinen S3 myös (sininen), jossa on erinäköinen vanne alla.

edit: esitteen kuvissa oleva toinen vanne on 380 euron lisähintaan: Alumiinivanteet, 5-kaksoispuolainen "Star"-design, koko 7,5 J X 18, renkaat 225/40 R 18

Ktk

Ei toi kyl oo vakiovanne.

Markku J

MoFFen linkittämässä kuvassa näyttäisi kuin vanne olisi kiillotettu / antrasiitti. Olisiko se kooltaan 19" ?

18" vakiovanne kai on tässä kuvassa. Tyyliltään se on kuitenkin samanlainen:

MoFFe

Joo näyttää siltä...tosiaan tuota vannetta ei saa mistään konffiguraattorista tilattua.
Mitä olen nähnyt. Ei Suomesta, Ruotsista eikä Saksasta.

Ton-1

Näyttää uusi sedan kulkevan voitosta voittoon .......  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

Noh en mä sit turhaan eilen moista laittanut putkelle... 8)

Pekka T

Mrk, onko tietoa koska S3 sedan tulee suomessa myyntiin?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ktk

Joulukuussa pitäis tulla.

Markku J

Tilaistko, Mrk, itsellesi sedanin ? Minkälaisella konfiksella tällä kierroksella ?

Ktk

Joo kyl semmoinen tuli kesäks ruksattua, kattoo nyt pitääkö suunnitelma kun ne tuppaa välillä vähän muuttumaan, tilasin miedommin varustetun Sedanin kyllä jo kertaalleen reilu pari kk sitten mutta se tuli niin nopsaan että meni tällä viikolla muuhun käyttöön ja nykyisen SB:n korvaa tammikuussa tod. näk. 225 heppainen A4 joka pyörii nurkissa ylimääräisenä.

Kesäauton ajatus tämmöinen:
Sedan Bus. Sport 1.8T q s-tronic
Peruspunainen, kokomusta sisusta
S Line Sport paketti = 18" felget, s line alusta, musta sisäkatto, puolinahat yms. sälää.
+ tasainen ruori rattiläpillä, B&O, Hold Assist, Lasikatto, Progressiivinen ohjaus, mono.pur käikäleet sisälle, sisätilan alumiinioptiikka, sisävalopaketti, somisteiksi 3D design musta, sitten vielä ne avainlokerot ja tuhkakupit.

Visiona sitten teipata takakatto mustaksi (ehkä peilit kans), kromimaski mäjelle ja kokomusta tilalle ja mauttoman kokonaisuuden kruunaa lasien tummennukset. Tumma vanne olisi kiva mutta en viitsi maksaa Rotorista kun se on vain 18" ja 19" sedanin vanne on turhan tyyris.

Markku J

Hienoilla varusteilla tulee sinun sedan. Tuo on kuin minun toivelistalta ruksattu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy