Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: FU2 - 05.08.13 - klo:12:46
http://www.suomif1.com/2013/08/tassa-on-audin-polttoainetehokkain-auto/

Kahvit ja konjakit sille, joka koskaan pääsee yhdelläkään tankillisella missään oloissa normaalin liikenteen seassa ja rytmissä tuohon luvattuun 3,2 litran keskikulutukseen  ;)

Ja lehmätkin lentää... Pääsisipä omalla edes 1000 km tankillisella!

Nudde

LainaaKäytän kaupungissa dynamiccia ja landella efficiencyä, löpönä 98. Lukemat ovat kylläkin ajotietokoneen, täytyykin seuraavasta tankkauksesta todeta tuon tarkkuus. Onko muut tehneet havaintoja ajotietokoneen tarkkuudesta?

Täällä on puhuttu mutteriohjauksesta jossain vaiheessa, itse en ole sitä huomannut, nyt viimeeksi kun kävin landella laitoin efficiencyn päälle, meinasin olla oikein viherpiipertäjä, mutta silloin kyllä ainakin motarilla ohjaustuntuma menee aika veltoksi, autoa joutuu ihan ajamaan. Onko muilla samoja kokemuksia) Ainakin Hawtinin tekstissä (lainattu yllä) hän käyttää landella tätä moodia, itse tykkään että dynamic on se paras, ja aipä niitä paljon kyllä tule vaihdeltuakaan.

Hawtin

Efficiencyä tulee tosiaan käytettyä, jos lähden pk-seudulta pidemmälle. Tuossa moodissa olen lähinnä kiinnittänyt huomiota ohjauksen tarpeettomaan keveyteen hitaissa vauhdeissa, minkä vuoksi dynamic on päällä kaupunkiajossa. Sen sijaan maantieajossa mielestäni jämäköityy varsin kivasti eikä ero dynamiciin ole kummoinen.

Yleisesti ottaen puhdas ohjaustuntuma on hieman keinotekoisempi kuin edellisessä autossani ocu II RS:ssä, mutta muutoin ajotunnelma kyllä parempi. Alustan toiminta ja yleinen laatuvaikutelma on toisella tasolla.

Pätkiikö muuten muilla BT-yhteydellä musan soitto spotifysta ollenkaan? Mulla ei ole aiempaa kokemusta tästä, että toimiiko aina virheettömästi vai ei. Omassa kun välillä hieman pätkii. Ei niin paljoa, että ärsytyksen takia jättäisi väliin, mutta joskus kuitenkin. Puhelimena iPhone5 ja se on yleensä mukitelineessä, joten esteitä ei pitäisi olla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Hawtin

Mutteriohjauksesta vielä. Ei ole siis mitään sellaista ollut ja tuskin tuleekaan. Ohjausongelmaa koskevassa keskustelussa juuri todettiin, että A3:ssa ohjauksen on värkännyt ZF, mutta isommissa on Audin oma tekele. Aika epätodennäköistä siis, että sama ongelma olisi A3:ssa.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.08.13 - klo:14:04
Pätkiikö muuten muilla BT-yhteydellä musan soitto spotifysta ollenkaan? Mulla ei ole aiempaa kokemusta tästä, että toimiiko aina virheettömästi vai ei. Omassa kun välillä hieman pätkii. Ei niin paljoa, että ärsytyksen takia jättäisi väliin, mutta joskus kuitenkin. Puhelimena iPhone5 ja se on yleensä mukitelineessä, joten esteitä ei pitäisi olla.

Onhan tuo välillä pätkinyt, mutta vika ei ole autossa. Samaa jumittelua Spotify tekee mulla A5:ssakin jossa luuri on aux-piuhan päässä.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.08.13 - klo:14:04
Efficiencyä tulee tosiaan käytettyä, jos lähden pk-seudulta pidemmälle. Tuossa moodissa olen lähinnä kiinnittänyt huomiota ohjauksen tarpeettomaan keveyteen hitaissa vauhdeissa, minkä vuoksi dynamic on päällä kaupunkiajossa. Sen sijaan maantieajossa mielestäni jämäköityy varsin kivasti eikä ero dynamiciin ole kummoinen.

Onkos muilla näkyvissä ja käytettävissä tuo individual-ajomoodi? Lähinnä siksi kysyin, koska esitteen mukaan se tulee ainoastaan navi plussan mukana ja mulla ei tuota navia ole mutta silti löytyy tuo ajomoodi säätöineen.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 05.08.13 - klo:15:39
Onkos muilla näkyvissä ja käytettävissä tuo individual-ajomoodi? Lähinnä siksi kysyin, koska esitteen mukaan se tulee ainoastaan navi plussan mukana ja mulla ei tuota navia ole mutta silti löytyy tuo ajomoodi säätöineen.

Kyllä löytyy eikä ole navi plussaa, mutta en ole vielä perehtynyt mitä kaikkea siinä voisi säätää.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.08.13 - klo:16:06
Kyllä löytyy eikä ole navi plussaa, mutta en ole vielä perehtynyt mitä kaikkea siinä voisi säätää.
Siinä voi säätää ohjaustehostimen ja moottorinohjauksen erikseen (comfort, efficiency, dynamic) kolmeen eri asentoon. Itse ajelen individual-tilassa, jossa ohjaus on dynamic eli tuhdin raskas ja jäykkä, ja moottoriohjaus on puolestaan asennossa comfort (hyvä kompromissi bensankulutuksen kannalta).

Eipä siinä muuta voi säätää.

TT_rex

Juuri noin, eli individual tuo kuusi lisäajomoodimahdollisuutta neljän perusajomoodin lisäksi, jos haluaa säätää.

M1kke

184hv TDI näyttäisi olevan manuaalina tarjolla Saksassa ja pian Englannissakin. Etuvetona tosin. Onkohan ollenkaan tulossa quattro + manuaali yhdistelmää tuolle koneelle? Onko noista A3:n täysledivaloista ollut mitää testejä? Ovatko identtiset Leonin kanssa?

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 05.08.13 - klo:20:53
Onko noista A3:n täysledivaloista ollut mitää testejä? Ovatko identtiset Leonin kanssa?
Jostain muistan lukeneeni, että Audissa on jonkin sortin lämmitys/puhallus noissa Ledeissä.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 05.08.13 - klo:15:23
Onhan tuo välillä pätkinyt, mutta vika ei ole autossa. Samaa jumittelua Spotify tekee mulla A5:ssakin jossa luuri on aux-piuhan päässä.
Liittyisikö ihan puhelimen datayhteyden katkomiseen tuo pätkiminen? Itse olen huomannut iPhone 4S:n ja Leonin kanssa toisinaan pientä pätkimistä, ja aina on ollut puhelimen verkkoyhteyden laatua kuvaava symboli "o" tai "E", ei 3G.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 05.08.13 - klo:22:42
Liittyisikö ihan puhelimen datayhteyden katkomiseen tuo pätkiminen? Itse olen huomannut iPhone 4S:n ja Leonin kanssa toisinaan pientä pätkimistä, ja aina on ollut puhelimen verkkoyhteyden laatua kuvaava symboli "o" tai "E", ei 3G.

Aivan varmasti johtuu juurikin tuosta datayhteyden pätkimisestä. Itse käytän Spotifyta autoillessa offlinena ja ei ole pätkinyt kertaakaan. Puhelimina ollut Nokia N8, Samsung Galaxy Ace 2 ja nykyisin Samsung Galaxy S3.

Ton-1

Uuden sedan-kopan RS 3 ( 2.5 TFSI) on jo sketsattu, maistuis kyllä minullekin !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

LEMMY

Huomasin että nyt on A3 1.8 TFSI quattroon CJS koneelle tullut Defalle letkulämppäri kiertovesipumpulla kataloogiin. Tarvii varmaan moinen hommata autoon.

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 07.08.13 - klo:11:19
Huomasin että nyt on A3 1.8 TFSI quattroon CJS koneelle tullut Defalle letkulämppäri kiertovesipumpulla kataloogiin. Tarvii varmaan moinen hommata autoon.

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

Sama hankinta on mullakin edessä alkusyksyllä. Pyysin jo tuossa heinäkuun alussa tarjouksia neljästä paikasta. Yhdeltä sain vastauksen. Muut tai osa totesi, ettei vielä ole antaa hintaa tähän uuteen kolmoseen - syksyllä on hinnat sitten tiedossa.

Itse lämppärielementti on kohtuu arvokas johtuen nähtävästi tuosta kiertovesipumpusta - näin ainakin siitä ainokaisesta saamasta tarjouksestani päätellen.

123eki

Pian pääsee pk- seudulla ihan livenä kokeilemaan miltä se Sedan tuntuu koeajossa.

Versiona ei tietty ole vielä mitään tehokkaampia versioita ko. autosta.
Taitaa vaan tuo Skoda RS nyt imeneen kaikki mehut myös Audimiehistä:-)
Hapokasta voisi sanoa tuosta Skodan hinnoittelusta RS:n suhteen.

LEMMY

Mitäs ne TT_rex pyysi kaikista osista? Mulla varmaan kaveri laittaa paikalle, tietäis vaan vähän haarukkaa.

Ktk

Alkaa ekoja S3:siakin olla maassa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: 123eki - 07.08.13 - klo:12:05
Pian pääsee pk- seudulla ihan livenä kokeilemaan miltä se Sedan tuntuu koeajossa.

Versiona ei tietty ole vielä mitään tehokkaampia versioita ko. autosta.
Taitaa vaan tuo Skoda RS nyt imeneen kaikki mehut myös Audimiehistä:-)
Hapokasta voisi sanoa tuosta Skodan hinnoittelusta RS:n suhteen.

Missä ja milloin siis koeajettavissa??? Onko vain jo Audilla ajaville suunnattu vip-juttu?

Tällä foorumilla ei enää tunnuta puhuttavan muusta kuin uudesta räsäocusta, vissiin siitä tulee ensi vuonna eniten ostettu malli maassamme. Vituttaahan se hinnoittelu vaan en sotke sillä enää vaihtokuvioita.

Varasin huomiseksi koeajon Golfista tuolla act/cod-tsiippakoneella, katsotaan millainen veto ja ääni...

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.08.13 - klo:12:41
Varasin huomiseksi koeajon Golfista tuolla act/cod-tsiippakoneella, katsotaan millainen veto ja ääni...

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 07.08.13 - klo:12:35
Mitäs ne TT_rex pyysi kaikista osista? Mulla varmaan kaveri laittaa paikalle, tietäis vaan vähän haarukkaa.

Kaikki osat oli n. 390e yhteensä (sis. sisähaarasarjan). Itse lohkolämmitinelementin hinta oli 262e, josta oli annettu 20% alennus eli sen hinnaksi jäi n.210e.

mick

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 07.08.13 - klo:12:36
Alkaa ekoja S3:siakin olla maassa.
Pitäs käydä kokeilemassa.
Paino ja kulutus tippunut ja tehoa kasvanut.. Varmaan entistä kivempi auto.
Pääseekö jossain koeajamalla jo?

Nudde

Tänään joutui hieman tutustumaan Applen-tuotteisiin, ja keksin ensimmäisen viisaan käytön näille mukitelineille, muuten ovat täysin turhia .......... anteeksi hieman off-topiccia, mutta omppu pysyi oikein hyvin paikalla, ja ei kärsinyt matkasta :)

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 07.08.13 - klo:20:29
Kaikki osat oli n. 390e yhteensä (sis. sisähaarasarjan). Itse lohkolämmitinelementin hinta oli 262e, josta oli annettu 20% alennus eli sen hinnaksi jäi n.210e.

Aika jännä, kun kävin eilen kaverilla ja sillä suora pääsy Kahan sivulle kun on korjaamoyrittäjä. Ja siellä näytti 412746 koodilla hinnaksi muistaakseni 489 euroa pelkkä lämmitinelementti( missä siis se pumppu ja muut romut). Siellä oli kyllä saldona nolla kappaletta. Pisti kyselyn hinnasta, onko oikea hinta. Tuntuu vaan aika kovalta. Kun tohon vielä sisähaarotus+välijohto jos tarvitaan ja lämppäri+ asennus...

Taky

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 08.08.13 - klo:07:46
Tuntuu vaan aika kovalta. Kun tohon vielä sisähaarotus+välijohto jos tarvitaan ja lämppäri+ asennus...

Defan KV-pumppu+asennussatsi parisen sataa ...
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=DA460538
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Peeveli

Tänään näin Stadissa livenä uuden A3 sedanin, metallinhopea. Ai jumangekka että on saatu hyvännäköinen, ilman aasialaisstyyppisiä lentäviä linjoja. Vakuuttavan näköinen pakkaus, oli business sport perusorkkisaluilla 17". Ei kaduta olemuksen puolesta tilaus, ainoastaan surettaa ettei pellin alle tule samalla rahalla räsäocun 2-litraista 220 bensapataa ja dsg6-loodaa nyyh!

Mutta siis aivan helvetin hieno ja kaunislinjainen vehje! Pappamaisuus siis todella kaukana, sanon epäileville tuomaille.

Nudde

LainaaTänään näin Stadissa livenä uuden A3 sedanin, metallinhopea. Ai jumangekka että on saatu hyvännäköinen, ilman aasialaisstyyppisiä lentäviä linjoja. Vakuuttavan näköinen pakkaus, oli business sport perusorkkisaluilla 17". Ei kaduta olemuksen puolesta tilaus, ainoastaan surettaa ettei pellin alle tule samalla rahalla räsäocun 2-litraista 220 bensapataa ja dsg6-loodaa nyyh!

Mutta siis aivan helvetin hieno ja kaunislinjainen vehje! Pappamaisuus siis todella kaukana, sanon epäileville tuomaille.

Itse bongasin sellaisen Vihdintiellä, ja täytyy sanoa että tavallinen sedan se on, tylsä. No, makuasioita ja niistä ei saa kiistellä.

Ja saahan siihen sedaniin 1.8 180 heppaisen ja 6-vaihteisin, kulkee samalla tavalla kuin RS, tai kai vielä paremmin (ja vetää kaikilla pyörillä, mitä noilla räsän tehoille tekee jos niitä ei saa maahan....... , ja hinta ei ole paljon pahempi kuin Räsällä, jos ei ruksi kaikki varusteet, nehän on räsässä jo vakiot. Miksi kaikki haluaa RS:ää? Onko se vaan hinta joka sen tekee, sinäänsä halpahan se on.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.08.13 - klo:20:39
Tänään näin Stadissa livenä uuden A3 sedanin, metallinhopea. Ai jumangekka että on saatu hyvännäköinen, ilman aasialaisstyyppisiä lentäviä linjoja. Vakuuttavan näköinen pakkaus, oli business sport perusorkkisaluilla 17". Ei kaduta olemuksen puolesta tilaus, ainoastaan surettaa ettei pellin alle tule samalla rahalla räsäocun 2-litraista 220 bensapataa ja dsg6-loodaa nyyh!

Siinäpä sitä riittää Peevelille autoa (taas) moneksi vuodeksi ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

AP

Tulipa taas tänään kokeiltua 1.8TFSI nelikkoa. Ei se vieläkään aiheuttanut välitöntä omistamisenhalua, voimalinjan osalta.. Kivasti se kiihtyy ja vääntääkin, mutta on se vaan jotenkin laimea verrattuna omaan B8 2.0TQ manuaaliin. OK, vertailu on ehkä hieman epäreilu jo paperilla, mutta kolmosen keveys (-200kg vrt oma B8) antoi edelleen odottaa pirteämpää olemusta. Toisaalta ei tuo A3:kaan nyt vielä mikään keijukainen ole 1450kg massallaan.

S3 ratkaisisi tämän pirteyden puutteen, mutta lisähinta tapauksessani olisi luokkaa 12-15ke (A3 reilummin varusteltuna, S3 minimaalisesti). Onko se sitten paljon vai vähän, on kai  ::) 

Mielenkiintoista olisi päästä kokeilemaan 184hv diesel, miltähän se tuntuu 380nm vääntöineen.

Toinen mihin kiinnitin huomiota testilenkillä oli ASS:n riittävyys, kyllä se vaan siltä vaikuttaa, että B&O tuossa olla pitäisi. Varsinkin kun siihen nelosessa on tottunut
A4 2.0TdiQ avant 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy