Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Vice

Hieno uutinen Hawtin ;D
Ei siis kauaa mene, kun ensimmäinen foorumilaisen 1.8T SB on ajossa :)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.05.13 - klo:19:22
Minusta 103 kW COD / ACT -moottori tuntuu tavallisessa ajossa puhdikkaammalta kuin kaksoisahdettu 118 kW (vanhan moottoriperheen ketjukone, jota ei A3:een tietenkään saa). Alavääntö on tuossa pienempitehoisessa 10 Nm isompi. Tuon lukeman ei pitäisi takapuolituntumalta kai tuntua, mutta noin sen itse koen.
Pakko myöntää ihastumiseni 103kw ACT/DOC moottoriin ekalla koeajolla.Hyvä vääntö,kierrosherkkyys.
Ei kaduta luopua 200hv Räsästä :)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 31.05.13 - klo:20:16
Ja vaikka laittaisit, niin se on sinun valinta eikä kuulu kenellekään kun muutkin velvoitteet tulee hoidettu.
Miksi ihmeessä tila jossa ei toteuta vaikka unelmaansa ole hyvä - vaan pitää pyrkiä olemaan kohtuullinen tai jonkun mittarin mukaan jossain raamissa vaikka moottorin tehon osalta?

+1. Aivan noin. Onpa sitäkin nähty, että moinen asenne tekee hieman katkeroituneita vanhuksia. Itse ainakin panostan erityisesti maailman tutkimiseen pitkillä lomamatkoilla vielä kun kuntoa riittää. En halua jossitella vanhana (olen siis 40) miksei tehnyt sitä ja tätä, kun odotteli "parempaa hetkeä". Sitä ei nääs ikinä tule, jos ei vain tee asioita.

Ja nyt lopetan osaltani tämän OT:n.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.05.13 - klo:20:37
Hieno uutinen Hawtin ;D
Ei siis kauaa mene, kun ensimmäinen foorumilaisen 1.8T SB on ajossa :)

Kiitos kiitos, en nyt tosin aio vielä nuolaista. Voihan sitä jotain mutkia vielä matkaan tulla. Ja ties vaikka Nudden laiva ohittaisi merellä ;D

vääpeli

Aika paljon ennättää Tonavassa virrata vettä ennen kuin nyt tilaukseen menevät A3:set rantautuvat Suomeen. Olin muissa asioissa yhteydessä Laakkoseen ja samalla kyselin tarjousta A3:sta, niin sieltä kerrottiin toimitusajan olevan tällä hetkellä 6kk.
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 31.05.13 - klo:21:44
Aika paljon ennättää Tonavassa virrata vettä ennen kuin nyt tilaukseen menevät A3:set rantautuvat Suomeen. Olin muissa asioissa yhteydessä Laakkoseen ja samalla kyselin tarjousta A3:sta, niin sieltä kerrottiin toimitusajan olevan tällä hetkellä 6kk.
Kuten aikaisemmin postasin, niin jo muutama viikko sitten myytiin toimitusta viikolle 48, joten taitaa 6kk arvio olla jopa aavistuksen alakanttiin :'(

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 31.05.13 - klo:21:08
Kiitos kiitos, en nyt tosin aio vielä nuolaista. Voihan sitä jotain mutkia vielä matkaan tulla.
Naapurin uuden Fiestan tulo viivästyi reippaasti, koska kuljetusvaurion seurauksena Fiestan katto oli painunut kasaan. Eli loppuun asti riittää jännitettävää - onneksi ;D

Bax

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.05.13 - klo:19:22
Minusta 103 kW COD / ACT -moottori tuntuu tavallisessa ajossa puhdikkaammalta kuin kaksoisahdettu 118 kW (vanhan moottoriperheen ketjukone, jota ei A3:een tietenkään saa). Alavääntö on tuossa pienempitehoisessa 10 Nm isompi. Tuon lukeman ei pitäisi takapuolituntumalta kai tuntua, mutta noin sen itse koen.

Tässä moottorissa on juuri sitä, mitä downgreidauksella haetaan. Tätä moottoria voisi myös kehua saksalaisen suunnittelun riemuvoittona, mutta tietysti vasta aika näyttää kuinka onnistunut konstruktio tämä on.

Ps. Onko vielä keksitty lyhyttä ja ytimekästä suomenkielistä vastinetta sanalle downgrade.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

Ja nyt siis taas asiaan noihin yllä olevien "höyrynpäästelujen" sijaan.

En todellakaan haluaisi ainakaan vielä mitään erillistä threadia audin uusiksi suunniteltujen moottorien vioista. Kolme juttua on noussut esiin: 1. Kylmänä tehon puute ennenkuin moottori hieman lämpiää. 2. Startatessa kuuluva "epäterve" hurahdus ja 3. Tietyllä kierrosalueella esiintyvä ääni.

Minulla on esiintynyt kohta 1 ja 2, mutta nyt kun täällä keskellä Suomea on hellettä, niin startatessa kuuluvaa hurahdusta ei enää kuulu. Myöskään kohdan 1 tehovajetta ei enää ilmene. Ajettu vasta >2000km.

Edit: Unohtui sanoa ettei kohdan 2 hurahdusta kuulunut muutenkaan, ellei avannut ovea kun käynnisti auton.

http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-8v-chassis/185941-new-a3-s-line-turbo-charger-linkage-fault-startup.html

Tuomari

2 ja 3 on johtuu samasta turbo linkagesta, eli joku turbon putki helisee, koska ei ole kunnolla kiinni.
Audi on julkaissut korjaussarjan, jolla putkeen tulee ylimääräinen kiinnike, lisää tietoa audisportista.

VW_Johan

Ja tuohon 1 vikaan löytyy spftapäivitys

Bax

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 01.06.13 - klo:10:21
2 ja 3 on johtuu samasta turbo linkagesta, eli joku turbon putki helisee, koska ei ole kunnolla kiinni.
Audi on julkaissut korjaussarjan, jolla putkeen tulee ylimääräinen kiinnike, lisää tietoa audisportista.

Nämä on sellaisia "vikoja" etten olisi edes itse huomannut, ellen olisi oikein etsinyt niitä.

Niin tuo "Lingage" jota englantilaisella palstalla viljellään on  moottorin ja turbon välinen yhteys? Tai sitten jonkin muun turboon liityvän osan yhteys?

Hieno moottori kaikenkaikkiaan tämä vajaatehoinen.

vääpeli

Onko kenelläkään tietoa tästä irroitettavasta suksipussissa, jonka saa läpilastausmahdollisuuden mukana lisävarusteena? Eli onko kyseessä täysin hyödytön kapistus, jonka asian ajaa myös normaali suksipussi? Ajattelin nimittäin laittaa A3:sen tilaten enkä jaksa pelailla suksiboxin kanssa kun nuo muutamat Fischerit liikkuvat nätisti kabiinissakin.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 01.06.13 - klo:11:47
Onko kenelläkään tietoa tästä irroitettavasta suksipussissa, jonka saa läpilastausmahdollisuuden mukana lisävarusteena? Eli onko kyseessä täysin hyödytön kapistus, jonka asian ajaa myös normaali suksipussi? Ajattelin nimittäin laittaa A3:sen tilaten enkä jaksa pelailla suksiboxin kanssa kun nuo muutamat Fischerit liikkuvat nätisti kabiinissakin.
Taitaa ainoa ero olla kiinnike turvavyölle, tuollainen tuli allroadin mukana.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 01.06.13 - klo:11:47

Meillä hiihtoreissut tehdään useimmiten kahden hengen kokoonpanolla, joskus kolmen, minkä vuoksi jätin suksiluukunkin pois. Kahdessa osassa kaatuva takapenkki mahdollistaa ymmärtääkseni ihan hyvin suksien kuljetuksen eikä pussiakaan tarvittane. Tosin sukset tullevat hieman etupenkkien keskikyynärnojan päälle, joten nahkan suojaamiseksi täytynee ainakin jokin pyyhe tms siihen tilapäisesti laittaa jottei kantit tee viiltoja. Se suksipussi oli melko suolaisesti hinnoiteltu, tosin varmaan ihan linjassa muidenkin lisävarusteiden kaa...

Bax

Asiasta toiseen. Kuka haluaa pitää autossaan paljon pikkutavaraa, niin on parempi valita toinen merkki. Mutta kun taas tässä vietiin mökkikamppeet mökille niin kyllä tässäkin tilaa riitti kun vain otti hattuhyllyn pois.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Bax - 01.06.13 - klo:12:13
Asiasta toiseen. Kuka haluaa pitää autossaan paljon pikkutavaraa, niin on parempi valita toinen merkki.

Minusta kai auto on ihan täynnä tilaa pistää kaikenlaista pikkuromua joka paikkaan. Esimerkiksi toi käsituen boksiin menee ihan sikana romua, myös mukitelineeseen voi survoa pohjalle tavaraa jos haluaa ja ovien bokseihin mahtuu myös hyvin tilpehööriä. Niin ja onhan toi hanskalokerokin. Mutta on tuossa vähän noita luukkuja, pusseja jne. verrattuna esim Volvoon, joka on täynnä erillaisia paikkoja johon voi pistää ja hukata tavaroitaan. Itselläni on aina hukassa tavarat volvossa, että missä se vihko nyt on? :D

Mutta minusta toi Audin "tavaratila" paketti on lähinnä vitsi. Tuolla saa yhden koukun ja sivulaatikon takakonttiin, selkänojiin rumat nauhat joihin pystyy honosti laittamaan tavarat, samoin pelkääjän paikalle samanlaisen naruviritelmän, niin ja tietenkin tuonne takapenkille keskipaikan alle luukun, jossa toisen keltaisen liivin paikka, kun vakiona pelkääjän paikalla on jo yksi tuollainen.
Nuo saisi olla kaikki suoraan vakiona ja tuon takamatkustajan selkänojan muovin saisi heittää menemään ja tehdä samanlainen pussi, kuin muillakin valmistajila, jonne sitten voi puottaa lehtiä yms.  Toi naru viritelmän on niin epäkäytännöllinen ja siihen tarttuu kiinni kaikkea tavaraa takamatkustajilla ja toi muovi on taas kova polville..  ;D

vääpeli

Aika suolaisen hintainenhan tuo on suksipussiksi mutta sen kun ruksaa listalta niin samaan hintaan tulee läpilastausmahdollisuus, joka on puolestaan meille melkein välttämätön. Muuten on apukuskin paikalla hieman yliaktiivinen bokserityttö lukemassa nuotteja. Eikä tuon koiraverkon kanssa jaksa pelata joka ilta joten näillä mennään. Laitoin tilaten Audi A3 Sportback Business Sport 1,4 TFSI 90 kW S tronic (8VABBG WKM BSP)
Väri Skuban sininen
Sisäväri 2Q Musta-sininen
2PF 3-puolainen nahalla päällystetty m
WNY Alumiinioptikka -paketti
2Z0 Ilman mallimerkintää ja moottorin
3X2+3NU Läpilastausmahdollisuus ja irr
UH2 Paikallaanpitoavustin (Audi hold a
1G8 Renkaanpaikkaussarja (varapyörän t
6SJ Tavaratilan pohjan kääntömatto
rengaspaineen tarkkailutoiminto

Toimitus menee tammikuulle 2014

Vice

Onnittelut tilauksesta vääpeli!

Jäätävä on toi toimitusaika tällä hetkellä....

Bax

Kirjoittaja poistanut oman turhanpäiväisen höpöttelyn.

vääpeli

Kiitokset!

Lainatakseni entistä esimiestäni totean, että autoa ja naista vaihdetaan kerran vuodessa. Jälkimmäistä en ajatellut toteuttaa  :D

Täytyy taas todeta, että huimat olivat erot autoliikkeiden välillä hyvityshinnan suhteen. Parhaimman ja huonoimman tarjouksen välinen ero oli 7000â,¬. Kannattaa näköjään taas ajella täältä Päijänteen pohjoispäästä eteläpäähän vaihtamaan autoa.

Toimitus olisi ollut joulukuussa mutta sovittiin toimitus tammikuulle, koska olen joulukuun matkoilla.

Bax

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 01.06.13 - klo:12:37
Aika suolaisen hintainenhan tuo on suksipussiksi mutta sen kun ruksaa listalta niin samaan hintaan tulee läpilastausmahdollisuus, joka on puolestaan meille melkein välttämätön. Muuten on apukuskin paikalla hieman yliaktiivinen bokserityttö lukemassa nuotteja. Eikä tuon koiraverkon kanssa jaksa pelata joka ilta joten näillä mennään. Laitoin tilaten Audi A3 Sportback Business Sport 1,4 TFSI 90 kW S tronic (8VABBG WKM BSP)
Väri Skuban sininen

Onneksi Olkoon!

Jos et ole vielä hurahtanaut liian tehokkiaisiin moottoreihin, niin uskon kyllä, ettö olet tyytyväinen valitsemaasi.

Bax

Homma ei toimi!

Bax

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 01.06.13 - klo:12:37
Väri Skuban sininen

Jos et ole aikaisemmin niin välittänyt auton tehoista, niin tässä kyllä tulet huomaamaan eron. Sakasalaiselle moottorisuunnittlejalle anna täydet 10-pistettä, mutta aika näyttää kestävyyden.

Nudde

LainaaMutta minusta toi Audin "tavaratila" paketti on lähinnä vitsi. Tuolla saa yhden koukun ja sivulaatikon takakonttiin, selkänojiin rumat nauhat joihin pystyy honosti laittamaan tavarat, samoin pelkääjän paikalle samanlaisen naruviritelmän, niin ja tietenkin tuonne takapenkille keskipaikan alle luukun, jossa toisen keltaisen liivin paikka, kun vakiona pelkääjän paikalla on jo yksi tuollainen.
Nuo saisi olla kaikki suoraan vakiona ja tuon takamatkustajan selkänojan muovin saisi heittää menemään ja tehdä samanlainen pussi, kuin muillakin valmistajila, jonne sitten voi puottaa lehtiä yms.  Toi naru viritelmän on niin epäkäytännöllinen ja siihen tarttuu kiinni kaikkea tavaraa takamatkustajilla ja toi muovi on taas kova polville..

Juuri näin, minulle se ei tullut, ainoa mitä tosta haluaisin on toi takaluukussa vasemmalla oliva verkko siinä syvennyksessä, siis sehän ei ole vakio (mikä on ihme), no katsotaan mitä varaosa maksaa, siis se koko pala siihen. Noi muut jutut ovat täysin turhia, esim. se pieni juttu etupelkääjän jalkatilassa, epäkäytännöllinen ja ruma. No kaikki tilaa niin kuin haluaa. Itse olen ihmetellyt takakontissa kun on valot vaan oikealla puolella eikä vasemmalla vaikka siinä on samanlainen "nysä". No ehkä siihen ilmestyy jotain joskus..... olen vaan tottunut että on valoa, esim. kolmosessahän ei ole takaluukussa valoa, siis kun se avaa, niin siinä reunassa pitäisi olla valo, toinen mitä tulen kaipaamaan on "lätäkkövalot" mitä olen itse asentanut nykyiseen, siihenkään ei saa niitä edes rahalla, eikä kolmoseen. Niihin kun pimeässä tottuu ne on aika jees.

vääpeli

Itse en ole niin kiinnittänyt huomiota moottorin tehoihin. Käyn koeajamassa autot ja jos tuntuu hyvältä niin taputellaan kaupat. Täytyy sanoa, että aluksi vähän hirvitti tuo A4 88kw- koneella mutta käytössä se on osoittautunut erittäin hyväksi paketiksi joten aivan varmasti tuo 90kw-motti riittää meidän tarpeisiin. Olin jo tyytyväinen 1.2 tsi:hin, joka meillä oli Seatissa.

Bax

Tästä on juuri kyse: Jos et ole tottunut tolkuttomiin hevosvoimiin, niin jopa aika pienestä turbo koneesta irtoaa iloa.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.06.13 - klo:13:05
Itse olen ihmetellyt takakontissa kun on valot vaan oikealla puolella eikä vasemmalla vaikka siinä on samanlainen "nysä". No ehkä siihen ilmestyy jotain joskus..... olen vaan tottunut että on valoa, esim. kolmosessahän ei ole takaluukussa valoa, siis kun se avaa, niin siinä reunassa pitäisi olla valo, toinen mitä tulen kaipaamaan on "lätäkkövalot" mitä olen itse asentanut nykyiseen, siihenkään ei saa niitä edes rahalla, eikä kolmoseen. Niihin kun pimeässä tottuu ne on aika jees.
Takakontin toisen puolen valo tulee tavaratilapaketin mukana. Eikös sisävalopaketin mukana tule jotkin lätäkkövalot oviin?

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 01.06.13 - klo:14:00
Takakontin toisen puolen valo tulee tavaratilapaketin mukana. Eikös sisävalopaketin mukana tule jotkin lätäkkövalot oviin?

Ei ole mulla valoa toisella puolella, vaikka tuo tavaratilapaketti onkin. Tuli tuo tavaratilapaketti siis S-line paketin mukana.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 01.06.13 - klo:14:27
Ei ole mulla valoa toisella puolella, vaikka tuo tavaratilapaketti onkin. Tuli tuo tavaratilapaketti siis S-line paketin mukana.
Joillakin näyttää tulevan: http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-8v-chassis/188931-missing-trunk-led-light-8v-sportback-light-package.html
Liekö sitten UK:ssa eri varustelu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy