Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Ihmettelen edelleen subwooferin säädön vaikutusta tai lähinnä sitä, ettei se tunnu juurikaan vaikuttavan alataajuksiin. Autossa B&O sound system. Kokeiltu eri äänilähteillä ja tuntuu, ettei ääriasennosta toiseen kääntäminen tee juurikaan muutosta. A4:ssa on ASS ja siinä muutoksen huomaa erittäin hyvin, kuten myös ex. A6:ssa huomasi. Subbari kuitenkin soi eli ei se pois pelistä ole. Säätö ei vain tunnu paljoa vaikuttavan. Mites muilla, joilla on B&O? Ehkä se subbari vain on sellaiseksi suunniteltu, ettei max. säädölläkään saa paikkoja hampaista irti.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 25.05.13 - klo:12:59
Ihmettelen edelleen subwooferin säädön vaikutusta tai lähinnä sitä, ettei se tunnu juurikaan vaikuttavan alataajuksiin. Autossa B&O sound system. Kokeiltu eri äänilähteillä ja tuntuu, ettei ääriasennosta toiseen kääntäminen tee juurikaan muutosta. A4:ssa on ASS ja siinä muutoksen huomaa erittäin hyvin, kuten myös ex. A6:ssa huomasi. Subbari kuitenkin soi eli ei se pois pelistä ole. Säätö ei vain tunnu paljoa vaikuttavan. Mites muilla, joilla on B&O? Ehkä se subbari vain on sellaiseksi suunniteltu, ettei max. säädölläkään saa paikkoja hampaista irti.
Riippuu äänilähteestä / kappaleesta. Radiokanavilta ei basso kuulu kovin hyvin, sd-kortilta taas tuntuu potkivan ihan ok.
Kyllä sillä säädöllä vaikutusta on, ajaessa vaan muistaa lisätä galaa.

Paikkoja et varmasti saa irti, amisvehkeet erikseen.

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 24.05.13 - klo:21:10
Minkä tyylisiä kulutuksia porukka on yleisestikin saanut 1.4TSI 122hv DSG kombolla?
Myös Business Sportin alustan mukavuus ihmetytti: omassa Leonissani vakioalusta on epämukavampi kuin Audin sporttialusta!

Ensimmäinen tankillinen todellisella keskikulutuksella 7,4, ajotietokoneen mukaan 7,1. Sisälsi aika paljon kiihdyttelyä ja motaria. Nyt kun pahimmat paineet on päästelty kulutus kaupungissa on yleensä n. 7 ja maantielle mentäessä laskee reiluun viiteen litraan satasella.

Alustan suhteen olen täysin samaa mieltä. Vaihdoin -08 Leonista, jossa oli urheilullista, ja täytyy sanoa, että on urheilualustoja ja urheilualustoja. Valitettavasti niistä ei voi puhua samoina. Seat oli kova kuin kivi ja pienet epätasaisuudet tuntuivat näin jälkeenpäin arvioituna jopa epämiellyttävältä.

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.05.13 - klo:21:39

Muakaan ei sähköiseen käsijarruun siirtyminen pelota, päinvastoin. Manuaalista siirtyminen ensimmäiseen automaattiin ja hold assistiin pitäisi melko tavalla vähentää kuljettajan vaivoja. Vaimokin on tyytyväinen, kun ei tarvitse enää pelätä moottorin sammuttamista :D

Sama täällä. Vaimo, kuten minäkin, olemme erittäin tyytyväisiä hold assistiin. Kun ensimmäisten ajojen aikana oppi vielä käyttämään jarrua siten että auto ei sammu valoihin tultaessa, vaan ainoastaan hold assist menee päälle, ajo muuttui entistä jouheammaksi.

Yksi pieni haitta tuossa kuitenkin on. Ajan auton aina talliin ja se pitää saada mahdollisimman lähelle takaseinää, jotta mahtuu sisään. Stronicilla hissukseen liu'utellessa hold assist menee liian herkästi päälle. Kaasua ei sen jälkeen uskalla painaa, kun seinä on 20 sentin päässä edessä. Silloin joutuu kikkailemaan nappuloiden kanssa ja ottamaan hold assistin pois päältä. Tietääkö kukaan, voiko sen herkkyyttä säätää? Itse en ainakaan ole vielä löytänyt mistään mahdollisuutta.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 25.05.13 - klo:12:59
Kyllä mulla huomaa eron tuossa kun subia säätelee(SD-kortilta soitettaessa ainakin) ja ihan kiitettävästi tuo potkiikin. Voin vielä tarkistaa kuinka selkeä ero on kun seuraavan kerran ajelen ja laittaa tarkempaa kommentteja.

Eihän sitä hurjia paineita voi odottaakaan vararenkaan sisään asennetulta pikku subilta, mutta sen verran hyvin soi kuitenkin että sai nimenomaan subi kehuja tyypiltä joka laittoi mulle tummennukset(asentelee myös äänentoistolaitteistoja ammatikseen). Sanoi myös että harvinaisen hyvä setti kokonaisuudessaan varsinkin hintaansa nähden(haukkui jonkun range roverin harman kardonit aivan surkeiksi ;D). Voi tietysti olla että oli vain kohtelias :P.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Joelp

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 24.05.13 - klo:17:46
Minulla on Audissani teknologia paketti ja myöskin Park Assist, mutta ei viivoja?

Viivat vaativat MMI Plussan niin kuin joku täällä huikkasikin. Todella erikoinen ratkaisu audilta, varsinkin
Kun resoluutio tai näytön koko ei vaikuta asiaan mitenkään..

Waltsu83

Tuo voisi olla mielenkiintoinen paketti tuo A3 Sedan 2.0 TDI S-tronic quattro.

Täytyy S3 unohtaa, kun emännän kilometrit tulee kasvamaan reilusti ja tuli tilattua uusi kelkka ens kaudelle...
8)

S3:sen ja 2.0 TDI + 5000 â,¬ varusteet, hinnan erolla ostaa melkosen määrän polttoainetta. Sekä kelkkaan
että autoon... :D

Hemmetti kun tuohon tulisi 3.0 TDI S-tronic quattro niin johan alkaa lompsaa kuumottaan...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Mikko

Laskeskelin jossain vaiheessa, että 8000 eurolla joutuu Business Sportiin ruksimaan lisävarusteita (S-line paketit ja jotain muuta pientä), että pääsee S3:n tasolle. Ihan hirveää hintaeroa ei enää sen jälkeen 1.8 TSI Q S-tronicin ja S3:n välille jää. Toki tuo S3 on vähän yliampuva Suomeen, mutta jotenkin olisi silti sellainen kutina, että pitäisi hintansa paremmin. Iso osa varusteista on vakiona ja siten mukana hyvityshinnassa ja haluttavuuskin ehkä eri luokkaa.

nasse

Olisiko kenelläkään havaintoa siitä pitäisikö B&O takaovienkin kajareissa olla valolistat? Edessä kyllä valot palavat, takana on saman näköiset listat, mutta pimeinä.

Nudde

LainaaLaskeskelin jossain vaiheessa, että 8000 eurolla joutuu Business Sportiin ruksimaan lisävarusteita (S-line paketit ja jotain muuta pientä), että pääsee S3:n tasolle. Ihan hirveää hintaeroa ei enää sen jälkeen 1.8 TSI Q S-tronicin ja S3:n välille jää. Toki tuo S3 on vähän yliampuva Suomeen, mutta jotenkin olisi silti sellainen kutina, että pitäisi hintansa paremmin. Iso osa varusteista on vakiona ja siten mukana hyvityshinnassa ja haluttavuuskin ehkä eri luokkaa.

on tossa mun mielestä aika iso hintaero vielä, jos ottaa 8000 lisävarusteita 1.8 T quattro (tuntuu aika lähellä omaa) niin on kuitenkin S3 ilman mitään ektraa noin 10.000 kalliimpi......... ainakin minun mielestäni se on aika paljon.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.05.13 - klo:18:34
on tossa mun mielestä aika iso hintaero vielä, jos ottaa 8000 lisävarusteita 1.8 T quattro (tuntuu aika lähellä omaa) niin on kuitenkin S3 ilman mitään ektraa noin 10.000 kalliimpi......... ainakin minun mielestäni se on aika paljon.

Reilu 12ke jäi eroa omaan setuppiin, kun noita laskin ja ynnäilin. Tosin saahan sillä rahalla sitten +120hv, symmetrisen pakoputkisijoittelun,
S-imagon jne.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 25.05.13 - klo:13:30
Riippuu äänilähteestä / kappaleesta. Radiokanavilta ei basso kuulu kovin hyvin, sd-kortilta taas tuntuu potkivan ihan ok.
Kyllä sillä säädöllä vaikutusta on, ajaessa vaan muistaa lisätä galaa.

Paikkoja et varmasti saa irti, amisvehkeet erikseen.

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 25.05.13 - klo:20:42
Kyllä mulla huomaa eron tuossa kun subia säätelee(SD-kortilta soitettaessa ainakin) ja ihan kiitettävästi tuo potkiikin. Voin vielä tarkistaa kuinka selkeä ero on kun seuraavan kerran ajelen ja laittaa tarkempaa kommentteja.

Eihän sitä hurjia paineita voi odottaakaan vararenkaan sisään asennetulta pikku subilta, mutta sen verran hyvin soi kuitenkin että sai nimenomaan subi kehuja tyypiltä joka laittoi mulle tummennukset(asentelee myös äänentoistolaitteistoja ammatikseen). Sanoi myös että harvinaisen hyvä setti kokonaisuudessaan varsinkin hintaansa nähden(haukkui jonkun range roverin harman kardonit aivan surkeiksi ;D). Voi tietysti olla että oli vain kohtelias :P.

Viikonlopun aikana tuli vertailtua enemmän A3:sen B&O Sound Systemiä ja A4:sen Audi Sound Systemiä. Ja kyllähän tuon B&O:n subbarisäätö jotain tekee kun kääntelee äärilaidasta toiseen. Ei kuitenkaan mitään dramaattista muutosta. Taitaa vain johtua siitä, että B&O:n sointi on niin tasapainoinen ja kaiutinelementit hyvänlaatuiset. Nimittäin alaäänet soivat oikein napakasti vaikka subbarisäätö olisi minimissä. Pelkät ovien bassoelementit riittävät tuomaan ihan muhkean bassotoiston. Subbari ei siihen paljoa lisää tuo. ASS:ssä bassotoisto on huomattavasti korostuneempi kuin B&O:ssa. Siksi ehkä kuvittelin, että subbarisäädön pitäisi vaikuttaa enemmän. A4:n ASS:ssä ei muuten ole erillistä säätöä subbarille. Ex. A6:ssa taas oli.
B&O:n tasapainoisuuden ansiosta sitä voi kuunnella huomattavasti hiljaisemmalla volyymilla kuin ASS:ää. ASS:ää hiljaa kuunneltaessa alkaa tietyt taajuudet häipyä, jolloin musiikista ei oikein saa enää mitään selvää. Toki pätee myös toiseen suuntaan eli kovaa luukutettaessa B&O soi edelleen tasapainoisesti kun taas ASS alkaa hajottamaan korvia tiettyjen taajuuksien korostuessa liikaa.

Jos amisviiksistä on vielä jokunenkin nenän alla jäljellä niin kannattaa ruksia mieluumin ASS. Saa halutessaan kunnon ylikorostuneet bassot kaupunkipyörittelyyn! Vertailupohjaa uuden A3:n ASS:stä mulla ei kuitenkaan ole. Erittäin tyytyväinen olen B&O:n sointiin!     

Lainaus käyttäjältä: nasse - 26.05.13 - klo:18:31
Olisiko kenelläkään havaintoa siitä pitäisikö B&O takaovienkin kajareissa olla valolistat? Edessä kyllä valot palavat, takana on saman näköiset listat, mutta pimeinä.

Ei pala ledit takana.

frozzu

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 15.05.13 - klo:12:59
En tiedä minkä puolen juttuja oli, mutta ihan välittömästi tankilla käynnin jälkeen huomasin ettei väännä enää niin vahvasti heti tyhjäkäynniltä. En tiedä johtuuko tosiaan bensasta vai säätääkö tietokone jotain ekan tankin jälkeen, mutta selkeästi eron kyllä huomasi.

Nyt laitoin 98E viikonloppuna tankkiin ja alavääntö palasi. Paljon muhkeammalta tuntuu ja nyt taas vääntää tyhjäkäynniltä asti. Itse ainakin käytän 98E tästä lähtien, selkeä ero.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Bax

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 27.05.13 - klo:08:59
Nyt laitoin 98E viikonloppuna tankkiin ja alavääntö palasi. Paljon muhkeammalta tuntuu ja nyt taas vääntää tyhjäkäynniltä asti. Itse ainakin käytän 98E tästä lähtien, selkeä ero.

Tähän on hieman vaikea uskoa, että ero olisi noin selvä. Itse olen tankannut 95E:tä muutaman tankillisen ja kyllä alavääntöä löytyy. Talvella kuitenkin oli havaittavissa pakkasilla, ettei kone kylmänä heti vastannut kaasuun kuten nyt lämpimillä ilmoilla.

Nykyiset moottorit ja apulaitteet on suunniteltu toimimaan myös 95E:llä.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 24.05.13 - klo:21:10
Minkä tyylisiä kulutuksia porukka on yleisestikin saanut 1.4TSI 122hv DSG kombolla?

Entä miten 1.6TDI:tä ajaneet vertaisivat sitä tuohon bensamottiin? Dieselihän maksaisi vain muutamia satkuja lisää, tarjoten vähemmän tehoa, mutta rutkasti enemmän vääntöä. Sinällään tuo 1.4TSI kyllä oli niin tasapainoinen ja sivistynyt kone, että sopii varmasti erinomaisesti A3:n tyyliin ja imagoon pikkudieseliä paremmin.

Omalla on tällä hetkellä ajettu vajaa 5 tkm ja laskettu keskikulutus koko ajalta on 5,2 l/100 km. Kilsoista ehkä n. puolet on tullut kaupunkipyörityksessä ja puolet maantiellä. Esim. viime viikolla tuli tehtyä vajaa 500 km:n reissu ja maantiekulutus oli ajotietokoneen mukaan 4,8 (todellinen n. 5). Muutamia ohituksia, muuten ajoa vakkarilla. Vertailuna A4 Avant 2.0 TDI quattro (105 kW) samoilla kuskeilla ja samanlaisilla ajoilla; kahden vuoden ajalta laskettu keskikulutus 6,2 l/100 km! Eli aika janoinen on tuo pikkudiesel. Toteutunut keskikulutushan ylittää reilusti valmistajan lupaaman kaupunkikulutuksenkin (4,6 l/100 km).

En minä ihmeitä tältä odottanutkaan. Eniten yllättää 1.4 bensan toteutuneet kulutukset. Itse tilausta tehdessä puntaroin pitkään ottaako dieselin vai 1.4 bensan. Arvioin sitten mielessäni mahdollisia todellisia kulutuksia ja laskin sen perusteella, että diesel tulee meidän ajoilla aika reilusti taloudellisemmaksi. Nyt kuitenkin esim. Rosmo ja HoXXma ovat ilmoittaneet aika maltillisia kulutuksia tuolle 1.4 bensalla (HoXXmallahan taisi olla COD). Näiden perusteella vuotuinen ero bensan ja dieselin välillä polttoainekustannuksissa ei olekaan ehkä kuin vajaa 200 euron luokkaa (käyttövoimavero huomioiden).

Jos nyt pitäisi valita uudelleen niin tod.näk. päätyisin bensaan (90 kW) automaatilla. Se vaikuttaa todella miellyttävältä koneelta. Riittävän ripeä ja taloudellinen. Pikkudiesel on ihan ok, mutta hieman laiskahan se on ja alavääntö on vaatimaton. Automaattina voi olla miellyttävämpi, koska juurikin tuon huonon alaväännön takia manuaalilla joutuu vaihteita vekslaamaan jatkuvasti.

Näyttää siltä, että 1.4 bensakoneella päästään lähemmäksi valmistajan lupaamia kulutuksia kuin tällä pikkudieselillä.     

frozzu

Itsellä oli viikonloppuna Hämeenlinna-Raisio välillä matkakulutus 4.8l/100km ajotietokoneen mukaan, 154km ja keskinopeus 78km/h. Takaisintullessa oli kulutus 5.2l/100km muistaakseni. Kokonaisuudessaan matka sisälsi ohituksia molempiin suuntiin eikä mitenkään taloudellinen ajo mielessä.

Ja tuohon 95E vs 98E bensavertailuun, niin omassa autossani huomasin selkeän eron näiden välillä. Kyllä se vääntää 95E:lläkin, mutta pieni kuoppa tuntuu olevan ennen 2000rpm ja todellakin tuntuu muhkeammalta vääntö 98E:llä käytettäessä. Kyllähän sen nyt voi uskoa, että 98E:llä tulee enemmän tehoa kuin 95E:llä. Tässä kohtaa luotan omiin tuntemuksiin ja käytän mielummin 98:a.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

exlex

Näin hi-fi-harrastajana on otettava kantaa tuohon a3:sen B&O äänijärjestelmään sekä Audin omaan SoundSystemiin.

Itse en ole päässyt kokeilemaan kyseisiä uusia 2012-2013 laitteita vielä, mutta olen lukenut noista testejä ja noiden välistä laadullista eroa on kommentoitu, että ero on melko pieni hintaansa nähden. Myös B&O:ta on haukuttu, että se on epätasapainoinen.

Jos olet harkitsemassa b&o:ta niin kannattaa lukea nyt loppukeväänä tullut TM-testi kyseisistä järjestelmistä. Omasta mielestäni hifistinä B&O on täysin ylihinnoiteltu ja itse aijonkin tilata AudiSoundsytemin. Varmasti B&O on hieman laadukkaampi, mutta tuolla rahalla pitäisi saada oikeasti jo selkeästi parempi ääni.

Vuosien varrella olen huomannut muutenkin, että noi audin "paremmat" stereot ovat usein melkoista kuraa verrarrattuna kilpailijoihin. Hyvä esimerkki on Bosen SoundSystem. Veljelläni on toi Audissa ja se on ihan täys kakka! Ã,,änenlaatu on ihan hirveä! Särkee korvia toi soundi! Esim. Jos vertaa Volvon stereoiden soundiin, niin perustereoista seuraava malli hakkaa jo noi soundsytemit ja 100-0.

Eli jos olet hankkimassa ja jotain Audin ubet stereojärjestelmää, niin kannattaa lukea testit. B&O:n tai Bosen logo ei todellakaan takaa hinnan arvoista ääntä.

Voimasavu

Ongelma näissä audioiden vertailuissa on aina se, että ne perustuvat suurelta osin jokaisen henkilökohtaiseen mielipiteeseen. Mittauksia voidaan tehdä, mutta lopullinen tuomio tulee aina kuuntelemalla ihmiskorvalla. Hifisti osaa ehkä kuunnella eri tavalla kuin tällainen tavis, mutta eroja mielipiteissä on myös hifistien välillä. Joidenkin korvat ovat kultaisemmat kuin toisten. Vähän niinkuin ruoankin suhteen. Jotkut eivät näe eroa teollisesti valmistettujen lihapullien ja itse tehtyjen välillä kun taas jotkut maistavat annoksestaan kaikki mahdolliset maut.

Olisikin kiva nähdä vertailu, jossa esim. 10 hifiharrastajaa/-ammattilaista vertailisivat esim. uuden A3:sen ASS:n ja B&O:n. Harmi, ettei TM tajunnut ottaa vertailuun ASS:ää.

Pekka T

Autosound lehti testasi (2008 - 3/4) Audi A4 B8:ssa vakiosysteemin, Sound-systeemin ja B&O:n.
B&O oli selvästi paras järjestelmä, subbari olisi voinnut olla voimakkaampi.

Tässä uudessa A3:ssa näiden järjestelmien keskinäinen laatusuhde voi sitten olla toisenlainen.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Tuomari

Jos ei ole henkilökohtaista kokemusta, niin ei kannata tulla pätemään.
TM:n testissä ei oltu edes kuunneltu ASS:ää.

Varmasti hinta/laatu on parempi ASS:ä, mutta mieluummin käytän rahat soundeihin, kuin johonkin park assisteihin.

Vulvan purkeista ei edes viitsi sanoa mitään.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 27.05.13 - klo:11:17
Autosound lehti testasi (2008 - 3/4) Audi A4 B8:ssa vakiosysteemin, Sound-systeemin ja B&O:n.
B&O oli selvästi paras järjestelmä, subbari olisi voinnut olla voimakkaampi.

Tässä uudessa A3:ssa näiden järjestelmien keskinäinen laatusuhde voi sitten olla toisenlainen.
A4:ssa vielä vähemmän tehoa ja subi huonommassa paikassa hattuhyllyllä ilman koteloa.

batman14

Lainaus käyttäjältä: exlex - 27.05.13 - klo:10:34
Vuosien varrella olen huomannut muutenkin, että noi audin "paremmat" stereot ovat usein melkoista kuraa verrarrattuna kilpailijoihin. Hyvä esimerkki on Bosen SoundSystem. Veljelläni on toi Audissa ja se on ihan täys kakka! Ã,,änenlaatu on ihan hirveä! Särkee korvia toi soundi! Esim. Jos vertaa Volvon stereoiden soundiin, niin perustereoista seuraava malli hakkaa jo noi soundsytemit ja 100-0.

Pakko kyllä ottaa kantaa tähän, koska olen kuunnellut esim. Volvon V60 Premium soundia, ja se on aivan järkyttävän paljon huompi kuin A4 Audin vastaava B&O. Ovet resonoivat jo pienillä äänenvoimakkuuksiolla ja basso on aivan yli korostettua. Sitä ei voi soittaa kovaa koska tuntuu että ovet irtoavat  :D . En ole mikään hifisti tai harrastaja, mutta minun korvaan Audi hakkaa volvon tuon järjestelmän aivan mennen tullen. Kirjoitusten perusteella A3 B&O soi vähintäänkin yhtä hyvin kuin A4 vastaava. Audi Sound Systemistä kokemusta on A5 korimallista, ja kyllä sekin soi ihan hyvin omaan korvaan. Hinta/laatu siinä parempi kuin B&O , mutta kun lähtee huudattamaan stereoita niin ero tulee B&O:n hyväksi.

Olisiko kellään tuota Pekka T:n maintsemaa Autosound lehteä sähköisessä muodossa? Jos on niin lähettäkää tännepäin ihmeessä

nasse

Lainaus käyttäjältä: exlex - 27.05.13 - klo:10:34
Näin hi-fi-harrastajana on otettava kantaa tuohon a3:sen B&O äänijärjestelmään sekä Audin omaan SoundSystemiin.

< clip < clip <

Eli jos olet hankkimassa ja jotain Audin ubet stereojärjestelmää, niin kannattaa lukea testit. B&O:n tai Bosen logo ei todellakaan takaa hinnan arvoista ääntä.

Luulisi hifistelijän ennemminkin neuvovan kuuntelemaan kuin lukemaan testejä.  ::)

Bax

Katsoin ensiasennuskesärenkaiden (205x55-16) nopeusluokkaa ja se oli W eli 270km/h! Kun muutenkin haen renkailta ainostaan mukavuutta, niin varmaan esim. T (190km/h) olisi parempi siinä suhteessa.
Onko kellään parempaa tietoa onko suuren nopeusluokan renkaat kovempia kuin matalemman?
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

exlex

Lainaus käyttäjältä: nasse - 27.05.13 - klo:11:44
Luulisi hifistelijän ennemminkin neuvovan kuuntelemaan kuin lukemaan testejä.  ::)

Yritin tässä auttaa ihmistä tekemään arviota myös hinnan puolesta. Siksi suosittelin lukemaan testejä.

Oma hifi taustani on pitkä ja olen harrastanut kovanluokan hifiä jo toistakymmentävuotta ja myös tehnyt jonkin aikaa työkseni audio suunnittelua. Eli perustan yleensä kokemukseni nimenomaan korvakuuloon. Tällä kertaa en jaksanut vain ruveta liikaa perustelemaan. Mutta edelleen sanon, että en ole itse valitettavasti vielä päässyt kuuntelemaan tuota uutta Audin B&O:n järjestelmään, mutta nykypäivä hifiamaailmassa kyseisen valmistajan laitteita pidetään lähinnä kalliina design ministereoina, eikä niinkään huippuhifinä vaikka hinta onkin sitä. Mutta voihan sitä aina merkistä ja designista maksaa. Ja saahan tuohon ton sinisen valon kaiuttimen kylkeen.  :P

Eli jos on paljon ylimääräistä rahaa kannattaa panostaa, jos haluat säästää niin kannattaa harkitatuota audisoundsytemiä ja kuunnella noi rinnakkain jos mahdollista. Edelleen haluan kertoa oman mielipiteeni, että kokemukseni noista Audin aikaisemmista kalliista steroista on, että ne ovat melkohuonoja hintalaatusuhteeltaan ellei nyt yllättäen ole tapahtanut jotain suurta ja mullistavaa, mutta testien perusteella näyttäisi, että samaa linjaa jatketaa.

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.05.13 - klo:11:24
Pakko kyllä ottaa kantaa tähän, koska olen kuunnellut esim. Volvon V60 Premium soundia, ja se on aivan järkyttävän paljon huompi kuin A4 Audin vastaava B&O.

On niissä ihan hintaerokin 700â,¬.  ;D En ole päässyt kuuntelemaan tuota v60 premium soundia, mutta v40 kylläkin ja soundi oli hintalaatusuhteeltaan varmasti yksi markkinden parhaimpia.

Mutta käympä kuuntelemassa noi b&o:t tällä viikolla, niin saan oman kuvan kyseisestä paketista. Mutta jotenkin olen hieman skeptinen aikaisempiin b&o kokemuksiin perustuen.  :o

Hiihtäjä

Voi olla pieni ero, mutta huomaa ettet voi asentaa autoosi renkaita joissa nopeusluokka on liian alhainen vrt. auton huippunopeus! Ehkä tuohon juuri ja juuri riittää H-luokan rengas tai V ainakin...

Minullakin taitaa olla Y-luokan rengas vaikka V riittäisi tai W myös...

Saattaa olla vähän epämääräisempi ajaa tuollainen matalan nopeusluokan rengas :/

Lainaus käyttäjältä: Bax - 27.05.13 - klo:11:45
Katsoin ensiasennuskesärenkaiden (205x55-16) nopeusluokkaa ja se oli W eli 270km/h! Kun muutenkin haen renkailta ainostaan mukavuutta, niin varmaan esim. T (190km/h) olisi parempi siinä suhteessa.
Onko kellään parempaa tietoa onko suuren nopeusluokan renkaat kovempia kuin matalemman?

Ferguson

Noniin, kävin kuuntelemassa liikkeessä perussetin ja ASS:n. Tällainen korttelihifisti ja rokkenrollin ystävä jäi koukkuun tohon ASS:n äänimaailmaan ja jytkeeseen. Lisätty tilaukseen. Mitähän muuta sitä tässä 5kk:n aikana keksii...

Hawtin

Mikäs versio Fergusonille on tulossa, kun peräti 5 kk kestää? Itsekin lisäsin ASS:n tilaukseen jälkikäteen, mutta kuuntelemaan en ole päässyt.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 08.05.13 - klo:11:57

Oma A3 aiheutti tänä aamu ekat ylimääräiset sydämmenlyönnit... Aamulla liikkeelle ja kaikki ok, sitten noin kilometrin jälkeen villku oikealle ja kiihdytys kantatielle. Tai siis piti kiihdyttää, mutta kaasun painaminen ei vaikuttanut mitään eikä mihinkään, auto vain eteni hiljaista vauhtia noin 10 sek ajan. Mikä lie sitten asiaan vaikutti, mutta hetken päästä rupesi taas meno maistumaan ja auto reagoi kaasun painallukseen. Liekö vain uutuuden jäykkyyttä?

Oma Aakolmoseni teki eilen saman tempun. Noin 5 minuutin ajon jälkeen valoista lähtiessäni sain kiihdytettyä noin 40 km/h vauhtiin, mutta siihen tyssäs. Painoin lopulta kaasun pohjaan ja Stronic vaihtoi pienempää silmään, mutta vauhti kiihtyi tuskallisen hitaasti vain viiteenkymppiin. Ei ollut paikkaa pysähtyä, joten köröttelin tientukkona hetken matkaa, kunnes sain taas kelattua normaalisti vauhtia. Täytynee katsoa tarkkaan, milloin uskaltaa haastaa naapurikaistalla olevan  ;)

Joku mainitsi, että taitaa olla ihan vika kyseessä. Onko kukaan kuullut maahantuojan virallista kantaa? Onko jotain softapäivitystä tulossa? Samoja ongelmia on raportoitu ainakin uuden Leonin ketjussa juuri tämän 90 kW-bensaversion osalta.

Täytynee ottaa yhteyttä Audicenteriin...
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 27.05.13 - klo:15:34
Oma Aakolmoseni teki eilen saman tempun. Noin 5 minuutin ajon jälkeen valoista lähtiessäni sain kiihdytettyä noin 40 km/h vauhtiin, mutta siihen tyssäs. Painoin lopulta kaasun pohjaan ja Stronic vaihtoi pienempää silmään, mutta vauhti kiihtyi tuskallisen hitaasti vain viiteenkymppiin. Ei ollut paikkaa pysähtyä, joten köröttelin tientukkona hetken matkaa, kunnes sain taas kelattua normaalisti vauhtia. Täytynee katsoa tarkkaan, milloin uskaltaa haastaa naapurikaistalla olevan  ;)

Joku mainitsi, että taitaa olla ihan vika kyseessä. Onko kukaan kuullut maahantuojan virallista kantaa? Onko jotain softapäivitystä tulossa? Samoja ongelmia on raportoitu ainakin uuden Leonin ketjussa juuri tämän 90 kW-bensaversion osalta.

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 27.05.13 - klo:10:07
Jos nyt pitäisi valita uudelleen niin tod.näk. päätyisin bensaan (90 kW) automaatilla.

Tai sitten en... ???

Onko kenelläkään selvyyttä mistä tuo johtuu?

Tuomari

Veikkaan S-troniccia. Itsellä teki golf samanlaisen tehonhäviön kerran ja siinä oli dsg.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy