Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Markku J

Kyllä vaan, tilaamani Blue GT on kohtapuoliin saapumassa Suomeen. Pikatilanteessa tuli nyt se aiemmin tilauksessa ollut työsuhde A3 2.0 TDI korvattua tällä Pololla. Itsekin olen miettinyt kyllä, että laatikko on siinä tuon 250 Nm väännön kanssa ylärajoillaan. Toivottavasti sen kestävyys on kunnolla testattu - näin haluan uskoa, kun sentään volyymimalleihin sen uskaltavat laittaa.

Olisko A3:n kohdalla nyt kyse vain mutkikkaan, monista malleista koostuvan tuotannon ylös ajosta, ja projekteissa miltei aina ilmenevistä pienistä "takapakeista".

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.03.13 - klo:13:55
Itsekin olen miettinyt kyllä, että laatikko on siinä tuon 250 Nm väännön kanssa ylärajoillaan. Toivottavasti sen kestävyys on kunnolla testattu - näin haluan uskoa, kun sentään volyymimalleihin sen uskaltavat laittaa.

Onhan vastaavaa DSG&250Nm comboa myyty jo vuosia esim. Skodaan eikä ongelmia ole esiintynyt sen enempää kuin DSG:n kanssa yleensä. Laatikko lienee sama näissä uusissakin malleissa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Make49

Kyllä on upea sininen väri nassen postaamissa kuvissa, alkaa jo lämpö nousta kun oma on linjalta valmistunut tosin eri värisenä.

Hawtin

Juu tosi hieno sininen! Tuo väri ei konfiguraattorissa oikein vakuuttanut, niin oma tulee misanon punaisena, valitettavasti vasta elokuussa. A3:ssa on varsin kiva ja tiukka etuilme!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

nasse

Itsekin pähkäilin aikani värin kanssa, mutta AC airportissa nähty scubasininen A5 ilman kiiltolistoja vakuutti tuon olevan mieleiseni väri ja että en halua kiiltolistoja sen kanssa.

Nudde

LainaaJuu tosi hieno sininen! Tuo väri ei konfiguraattorissa oikein vakuuttanut, niin oma tulee misanon punaisena, valitettavasti vasta elokuussa. A3:ssa on varsin kiva ja tiukka etuilme!

Juuri näin, itse kanssa mietiskelin tota sinistä mutta päädyin sitten kumminkin Misanon punaiseen, se on ainakin varma vaihtoehto, ja itse tykkään siitä että muut osat (mustat tottakai) erottuvat paremmin punaisen kanssa. Mulla on ollut viimeiset autot, nyt sitten 2 punaista peräkkäin, ja kaksi edellistä sinisiä. Niin ja elo/syyskuuhun on vielä aika paljon aikaa........tässä vaan sitten odotellaan........  8)

VW_Johan

hyvää kannattaa odottaa, viikon verran ajettu nyt SB:llä ja olen erittäin tyytyväinen autoon. Tuo kuvissa oleva sininen on kyllä upean näköinen, mutta kyllä punainenkin sopii tähän hyvin.

Nudde

Lainaahyvää kannattaa odottaa, viikon verran ajettu nyt SB:llä ja olen erittäin tyytyväinen autoon. Tuo kuvissa oleva sininen on kyllä upean näköinen, mutta kyllä punainenkin sopii tähän hyvin.

Oliko sulla SB ? Eikös sulla ollut CC?

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 06.03.13 - klo:15:16
hyvää kannattaa odottaa, viikon verran ajettu nyt SB:llä ja olen erittäin tyytyväinen autoon. Tuo kuvissa oleva sininen on kyllä upean näköinen, mutta kyllä punainenkin sopii tähän hyvin.

Juurikin näin! Mitenkäs VW_Johan 1.4 bensa lämpenee? Kuinka nopeasti moottorilämmöt nousee näin pikkupakkasilla sinne normi 90 asteeseen ja kuinka nopeasti alkaa pukata kabiiniin lämpöä? Itse olen yllättynyt tuon piikudieselin nopeasta lämpiämisestä. PTC-lämppäri tuntuu paremmalta kuin B8 A4:sessa ja moottorilämpökin nousee melko nopsasti. Ihan passelilta talviautoltakin tuo siis vaikuttaa. Bensavehkeissähän ei taida tuota PTC-elementtiä olla?

Tarttis varmaan jossakin välissä laittaa esittelyä tuonne tallin puolelle!

VW_Johan

kyllä tämä melko varmasti on SB....

Nudde

Lainaakyllä tämä melko varmasti on SB....

Mulla on huono muisti, anteeksi........ :)

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 06.03.13 - klo:15:33
Juurikin näin! Mitenkäs VW_Johan 1.4 bensa lämpenee? Kuinka nopeasti moottorilämmöt nousee näin pikkupakkasilla sinne normi 90 asteeseen ja kuinka nopeasti alkaa pukata kabiiniin lämpöä? Itse olen yllättynyt tuon piikudieselin nopeasta lämpiämisestä. PTC-lämppäri tuntuu paremmalta kuin B8 A4:sessa ja moottorilämpökin nousee melko nopsasti. Ihan passelilta talviautoltakin tuo siis vaikuttaa. Bensavehkeissähän ei taida tuota PTC-elementtiä olla?

Tarttis varmaan jossakin välissä laittaa esittelyä tuonne tallin puolelle!

Moottori lämpenee kyllä todella nopeasti. Lämpimästä tallista kun ajaa ulos pakkaseen niin lämpöä tulle jo kilometrin jälkeen, kylmäkäynnistyksen jälkeen (ilman esilämmitystä) lämpöä tulee 2,5-3km jälkeen. En ole tarkistanut miten nopeasti se asettuu normilämpöön, mutta huomattavan nopeastihan se lämpenee.

Autotallin puolelle laitan esittelyä kun ehdin...

werty

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 03.03.13 - klo:11:05
Onhan A3:ssa ollut sähköinen ohjaustehostin jo vuodesta 2003 lähtien, mitenkäs se nyt tähän uuteen korimalliin olisi olennaisesti siitä huonontunut?

Sähköinentehostin, mutta tehostuksesta vastaa hydrauliöljy, eli hihnavetoinen pumppu korvattu sähköisellä. Nykyään on valloillaa että ohjauksesta vastaa kokonaan sähkömoottori (ei hydrauliikkaa) ja feedbackki luodaan teennäiseesti ohjauspyörään. Näin olen käsittänyt.

Hydraulisessä systeemissä homma on ilmeisesti hyvin mekaaninen ja renkaiden välittämä vastus/pidon tilanne saadaan välittymään tarkasti ohjauspyörään.

meisterstuck

A3 8p (-12) esitteestä: Ohjaus, sähkömekaaninen,nopeuden mukaan säätyvä tehostusvoima, aktiivinen palautuksen-
tehostus, automaattinen suoraanajon korjaus, energiaa säästävä toiminta, häiriöiden vaimennus,
suuntavakavuuden korjaus.  Eli viittaisi täysin sähköiseen tehostukseen. Toimii ainakin hienosti.

Markku J

Veikkaan, että samaa potaskaa löytyy myös A6:n esitteestä. Suuntavakavuuden korjaus !  ;D

Ton-1

Joskus ennenkin maininnut siitä 1988 Mazda GTI:n ohjaustehostimesta tarinan ( oli sekä nopeuden että kulman mukan säätyvä) ja nyt näin jälkeenpäin sanoen sillekin olisi sopinut nickname mutteriohjaus  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VW_Johan

Ja seuraavaksi vaihdetaan sitten Audista tuulilasi, toisesta autosta lensi nasta tms ruutuun, ja sehän halkesi. Ehdinpä tehdä ensimmäisen tankkauksen ennen tuulilasinvaihtoa sentään....

Markku J

Nuo lasivauriot ovat inhottavia ja niin harmillisen yleisiä. Minulla on 2 kk vanhassa Audissa jo 2 iskemää, joista jäi ikävä jälki. A1:een vaihdettiin lasi 4 kk ikäisenä. Kyllä harmittaa.

VW_Johan

Joo, onneksi on lasivakuutus. Vaimon Avensis oli 3 viikkoa vanha kun siihen vaihdettiiin tuulilasi vuodenvaihteessa, taitaa olla joku ennätys tämä meidän tuulilasivaihto-tahti...

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 08.03.13 - klo:16:43
Ja seuraavaksi vaihdetaan sitten Audista tuulilasi, toisesta autosta lensi nasta tms ruutuun, ja sehän halkesi. Ehdinpä tehdä ensimmäisen tankkauksen ennen tuulilasinvaihtoa sentään....

Todella harmillista tuo lasin halkeaminen, onko mahdollisesti lasivakuutus otettu?

Edit. Näköjään oli lasivakuutus hankittu, hyvä juttu.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaJoo, onneksi on lasivakuutus.

Onneksi, mutta kyllä tollainen harmittaa kuitenkin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.03.13 - klo:16:47
Nuo lasivauriot ovat inhottavia ja niin harmillisen yleisiä.

Ja yleisiä, edelliseen vaihdettiin vajaan kolmen vuoden aikana lasi kolme kertaa, lyhyin, ei em kylläkään, autossa ollut viaton tuulilasi on ollut kun mittari näytti 68 km ajettuna uudesta....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ton-1

Hieman offaria mutta juurikin tuon jatkuvasti ropisevan tuulilasin takia ajelin tuota työmatkaa vaihtoehtoista vanha väylää (se toinen oli motari) , sai ajaa miltein soolona ja ilman rapinoita. Toki tuo reitti oli muutenkin ihan ok ja mielekäs, en ajellut sitä pitkin pelkästään tuo lasiaspekti mielessäni.

Tällä hetkellä tuota ongelmaa ei ole  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

TT_rex

Tänään saapui auto maahan eli alkaa olla homma jo voiton puolella :)

Kesärengassetti ja pullo plastidippiä on jo ollut hyvän aikaa odottamassa uutta tulokasta :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Vice

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 08.03.13 - klo:21:26
Tänään saapui auto maahan eli alkaa olla homma jo voiton puolella :)

Kesärengassetti ja pullo plastidippiä on jo ollut hyvän aikaa odottamassa uutta tulokasta :)

Onnittelut!  :D Nautinnollisia kilometrejä.

Pistä kokemuksia, toi voimalinja varmasti takaa hymyssä suin ajelun :)

TT_rex

Laitetaan kokemuksia heti, kun niitä alkaa kertymään.
Kuvia tulee myös näytille jossain vaiheessa.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

FroDoZu

Voikos joku jolla auto on ajossa vilkaista takaluukkuun? Kysymys kuuluisi että onko teillä valot niissä kummassakin "nisässä" vai vain oikealla puolen?

EDIT: nyt alkaa olla jo lähellä, renkaat jo alla. Eipä nuo budjetti-vanteet nyt aivan karmeilta omaan silmään näytä

Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 09.03.13 - klo:14:36
Voikos joku jolla auto on ajossa vilkaista takaluukkuun? Kysymys kuuluisi että onko teillä valot niissä kummassakin "nisässä" vai vain oikealla puolen?

EDIT: nyt alkaa olla jo lähellä, renkaat jo alla. Eipä nuo budjetti-vanteet nyt aivan karmeilta omaan silmään näytä

Oikealla puolella vaan. Luulin sitä viaksi, mutta jossa sulla sama, niin onkohan se niin ettei vasemmalla puolella ole LEDiä ollenkaan?

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 04.03.13 - klo:11:01
Ok, hyvä tietää tämä ilmeni eilen illalla jolloin auto oli ulkona muutaman tunnin -14c lämpötilassa. Tänään ajoin sen lämpimästä tallista ulos, ulkona -22c, enkä huomannut mitään ongelmaa, auto vastasi normaalisti kaasuun.

Tänään illalla tämä vika toistui, nyt olen jo varma että tämä on vika. Auto käyntiin, ulkona -12c, auto oli seissyt koko päivän. Rauhallisesti ajoon taajamassa, kaikki ok. 2km jälkeen känsin isommalle tielle ja piti kiihdyttää 80kmh vauhtiin, mutta ei onnistunut. 50kmh sain kelattua jonka jälkeen nopeus nousi 1kmh/2sec eli tooooodella verkkaisesti kiihtyi. Vika oli päällä arviolta yhden minuutin jonka jälkeeenauto alkoi kiihtymään normaalisti taas.

Nudde

LainaaOikealla puolella vaan. Luulin sitä viaksi, mutta jossa sulla sama, niin onkohan se niin ettei vasemmalla puolella ole LEDiä ollenkaan?

Eikös molemmin puolin ole lediä? Näin muistan kyllä että oli koeajoautossa, mutta voi olla että olen väärässä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy