Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Bax

Niin se on ettei voisi oikein pitkittää luovutusta. Ei anna luonto periksi. No, viikolla 12 saataa hyvinkin olla jo kesäkelit ainakin jos ei tarvitse ajella yöllä.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Vice

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 25.02.13 - klo:09:45
Tulipa tilattua itsekin uusi A3 Sportback 1,4TFSI cod 103kw Business Sport manuaalina.

Onnittelut tilauksesta.  :D

Omat kokemukset DSG:stä/S-tronicsta ovat hyviä (ainakin toistaiseksi  ;) ). Itse en sitä turhaan pelkää (mikä vaan osa voi kuitenkin aina autossa hajota). Automaatti kuitenkin on niin mukava (ainakin omassa ajossa) etten siitä luopuisi enää. Samoin ZF:n laatikko on hyvä (löytyy perheen toisesta kulkupelistä).

Ehkä tossa konseptissa suurin kysymysmerkki kuitenkin on toi COD (/ACT). Tosin itse en pelkää senkään kestoa paremminkin odotan innolla, että sitä pääsee testaamaan (ja katsotaan onko siitä käytännössä iloa, polttoaineen säätön muodossa..).

Onkos kenenkään 1.4 COD / ACT:n tilanneen auton toimituksesta vielä tietoa (valmistus vko tai jopa luovutus)?
Omasta ei vielä edes tilaus ole lukittunut... Eli menee varmaan ainakin Huhtikuulle ennenkuin auto on ajossa...

Ktk

SB 1.4 COD s-tronicin tuotanton alkaa kesäkuun alussa.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 25.02.13 - klo:11:43
SB 1.4 COD s-tronicin tuotanton alkaa kesäkuun alussa.

Ok, kiitos tiedosta. Mistä sait tämän tietää?

Mulle vielä 2vko sitten arvioitiin, että mun auton luovutus voisi olla Huhtikuussa tai viim. Toukokuussa...
Eli AC:n myyjillä ei näin ollen olisi toi tuotannon aloitusaika ainakaan tiedossa... Silloinhan autojen luovutus alkaisi vasta kesäkuunlopusta (automaattien osalta).

Ktk

Tuo tieto on tullut vasta viime viikon lopussa.

Nudde

LainaaOk, kiitos tiedosta. Mistä sait tämän tietää?

Eiköhön Mrk saa aika luotettavaa tietoa, koska alkee muuten 1.8 TFSI, Quattro, S-tronicin tuotanto? Jouluksi saa varmaan oman :)

LEMMY

Tulikohan tehtyä vikatikki kun vaihdoin cod koneeseen. No hiukan lisää odottamista ja kohta vaihdan 1.8 mottiin ja quattroon  :)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Nudde

LainaaTulikohan tehtyä vikatikki kun vaihdoin cod koneeseen. No hiukan lisää odottamista ja kohta vaihdan 1.8 mottiin ja quattroon  :)

en yllytä, mutta vaihda nyt ihmeessä siihen, vaihda, vaihda ......  :D

Warlord

Onko kukaan koeajolla kokeillut tuota Bt audio streamingiä, eism. iPhonella? Toimiiko, minkälainen äänenlaatu?
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

nasse

Ovatko A3 pakoputkenpäät muuten kromatut vai sellaiset mehupillin näköiset peltiputket kuten esim. jossain perus A4 näkyy olevan? Olin kuvitellut, että olisivat kromatut, mutta käväisin tänään airportissa ja siellä oli ulkona A3 SB. Tajusin nyt, että siinähän näytti olevan ruosteisen näköiset mehupillit  :o

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.02.13 - klo:14:36
Eiköhön Mrk saa aika luotettavaa tietoa, koska alkee muuten 1.8 TFSI, Quattro, S-tronicin tuotanto? Jouluksi saa varmaan oman :)

Ei oo tuosta viel tarkkaa tietoa. eiköhän se joskus kesän mittaan  :P

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: nasse - 25.02.13 - klo:15:39
Ovatko A3 pakoputkenpäät muuten kromatut vai sellaiset mehupillin näköiset peltiputket kuten esim. jossain perus A4 näkyy olevan? Olin kuvitellut, että olisivat kromatut, mutta käväisin tänään airportissa ja siellä oli ulkona A3 SB. Tajusin nyt, että siinähän näytti olevan ruosteisen näköiset mehupillit  :o
Kaikissa A4:ssakin on ne ruosteiset peltiputket, jotkut on vaan halunneet laiittaa niiden päälle vielä ne rosteriset (si siis kromatut) "kuoret". Eiköhän A3:ssa ole sama juttu.

nasse

Jaa, siinä tapauksessa pitää itsekin pistää noi pakoputkenpäät ostoslistalle kunhan auto aikanaan saapuu. Omaan silmään noi ruosteputket sattuu liikaa. Miksiköhän Audi on tuollaiset päättänyt ottaa käyttöön kun jo aikoinaan b6 1.8T A4:ssä oli rosteripäät ihan vakiona.

Tuomari

Business sportissa tulee kromiset putkenpäät.

Nudde

LainaaBusiness sportissa tulee kromiset putkenpäät.

Onko näin? Ainakin on maininta että s-linen ulkopaketissa tulee. Tässä kohtaa minun oma mielipide on että BMW:llä on hienot putkenpäät oliko se nyt Sport versioissa, missä on sellaiset mustat kiilto pakoputkenpäät, olivat mun makuun, ja halppo pitää puhtaana!

nasse

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 25.02.13 - klo:16:19
Business sportissa tulee kromiset putkenpäät.

Kiitos, tuohan selittää asian. Näkemissäni ja koeajamassani autoissa kun oli noi rosteripäät niin tästä hämmennys. Ovat siis tilanneet myös ei bus.sportin koeajoautoksi.

Tuomari

Newman

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.02.13 - klo:16:21
Tässä kohtaa minun oma mielipide on että BMW:llä on hienot putkenpäät oliko se nyt Sport versioissa, missä on sellaiset mustat kiilto pakoputkenpäät, olivat mun makuun, ja halppo pitää puhtaana!
Nuo Bemun mustat putkenpäät eivät ole sen helpompia pitää puhtaana. Okei, ehkä vähäsen mutta eipä paljon. Samettuvat käytön myötä lähinnä harmaiksi tai sellaiseksi mattapintaisen tummanharmaiksi.

Nudde

LainaaNuo Bemun mustat putkenpäät eivät ole sen helpompia pitää puhtaana. Okei, ehkä vähäsen mutta eipä paljon. Samettuvat käytön myötä lähinnä harmaiksi tai sellaiseksi mattapintaisen tummanharmaiksi.

ok, ei kokemuksia, mutta näyttivät vaan hienolta uutena.

nasse

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 25.02.13 - klo:16:26
Tästä näkee businessin ja sportin erot ihan kuvina: http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/html/a3business#

Ok,eli olin sentään aikoinaan ennen tilausta tutustunut tuohon. Siitä se kromattu pakoputkenpää tuli mieleen.

M-B C220CDI:ssä muuten pysyi "kromattu" pää todella siistinä 3v/55tkm ilman mitään ylimääräistä puhdistusta. Oli muuten ensimmäinen liisari joka oli ikävä palauttaa (tänään). No, nyt tulee sitten a3 ensimmäiseksi omaksi autoksi 12 vuoden liisauksen jälkeen. Innolla kyllä odotan.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 25.02.13 - klo:13:27
Tuo tieto on tullut vasta viime viikon lopussa.

Kiitos tiedosta. Aika shitti homma omalla kohdalla... En toivoisi toisen auton tulon venyvän tonne keskiksesälle asti  >:(
Kahdelle autolle kuitekin olisi tarvetta ja nykyisestä A3 just tänään luovuin...

Kuten joku aiemminkin mainitsi alkaa jo mielesssä pyörimään vaihto 1.8 myös itselläni nyt, jos toimitusajat alkaa menemään lähelle toisiaan...
Tai sitten avo tohon vaimon kiusaksi alkukesäksi  8)

Vice

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.02.13 - klo:16:21
Onko näin? Ainakin on maininta että s-linen ulkopaketissa tulee. Tässä kohtaa minun oma mielipide on että BMW:llä on hienot putkenpäät oliko se nyt Sport versioissa, missä on sellaiset mustat kiilto pakoputkenpäät, olivat mun makuun, ja halppo pitää puhtaana!

Kuten Newton jo mainitsikin ei oo helpoimmat pitää puhtaana. P**ka jopa tuntuu niihin pinttyvän paremmin kuin "maaliin" (=Audin kromi putkiin).

Lisäksi omassa M-Sport BMW:ssä jo ruostepilkkuja putken päässä (auto noin 1.5v "vanha").
Ennen (kai?) oli BMW:n putken RST:tä, mutta ei näköjään enää >:(

Tuomari

Voi muuten olla, että putkenpäät on poistettu listalta hinnanmuutoksien jälkeen.
Tuossa esitteessä on vielä vanhat hinnat, eikä businesissä mainintaa parkkitutkasta.

Silloin kun auton tilasin, oli putkenpäät mainittu hinnastossa joten vaadin kyllä ne ilmaiseksi jos ei tule auton mukana.

Nudde

LainaaSilloin kun auton tilasin, oli putkenpäät mainittu hinnastossa joten vaadin kyllä ne ilmaiseksi jos ei tule auton mukana.

Juuri näin. Esitteessä on ainakin maininta että tulee S-line ulkonäköpaketin kanssa, eli minulle sellaiset kai sitten tulee. Onko kukaan muu ottanut tämän paketin, koska se ainakin omasta mielestä tuo sitä jotain pientä lisää, maksaa hieman mutta on kyllä sen arvoinen!

Pertsa

Mikähän mahtaa olla A3:n putkenpään halkaisija?
Mahtaisko nuo A4/A5/A6:een tarkoitetut mustat putkenpäät siihen, jos mustia haluaa.
Itsellä nuo mustat A4:ssa ja miellyttää itseänikin kyllä enemmän kuin rosteriset.
(No, on mulla ne rosterisetkin kyllä, vaihdellaan aina välillä ;) )
Ja kyllä, ei ne mustat pysy sen paremmin puhtaana kuin rosterisetkaan, niinkuin tuolla aiemmin jo mainittiin.

Nilkki

Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Nudde

Lainaa
Itsellä nuo mustat A4:ssa ja miellyttää itseänikin kyllä enemmän kuin rosteriset.

Hienot noi on!

Lainaa(No, on mulla ne rosterisetkin kyllä, vaihdellaan aina välillä ;) )

Muuta vaihtaa sukkia ja kalsareita, joku vaihtaa putkenpäät..... oli pakko :)
Lainaa
Ja kyllä, ei ne mustat pysy sen paremmin puhtaana kuin rosterisetkaan, niinkuin tuolla aiemmin jo mainittiin.

Ok, on vaan kai se kun mulla on melkein ollut mustat silloin tällöin, ainakin silloin kuin meni öljyä melkein litra/1000km. :)

Bax

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 25.02.13 - klo:17:26
[Kyllä Audin sivujen mukaan ainakin on Business Sportissa kromattu putkenpää.

Kyllä varmaan Business Sport malleissa on nuo pakoputken päät. Ihmetyttää kuitenkin ettei linkin Business mallissa ollut enää takatutkaa vakiovarusteena, kun se jokin aika sitten oli sinne tullut. Onkohan se taas poistettu. Minä kuitenkin maksoin takatutkasta lisävarusteena comfort-pakettina.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Bax - 25.02.13 - klo:18:36
Ihmetyttää kuitenkin ettei linkin Business mallissa ollut enää takatutkaa vakiovarusteena, kun se jokin aika sitten oli sinne tullut. Onkohan se taas poistettu. Minä kuitenkin maksoin takatutkasta lisävarusteena comfort-pakettina.
Tuoreimman viime viikolla jakoon tulleessa esitteessä takatutka vain Business Sportissa vakiona.

Apaju

^
Uusimmassa hinnastossa:
Comfort -varustepaketti
Akustinen pysäköintijärjestelmä takana sekä sähkösäätöiset ristiseläntuet etuistuimille
Varusteet vakiona Business Sport -mallissa. Business-mallissa vakiona Akustinen pysäköintijärjestelmä takana
Huom! Varustepaketti koskee ainoastaan varastossa olevia malleja, ei uusia tehdastilauksia

Ota näistä nyt selvää ;)
VW ID.3 Life

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy