Kesärenkaat 2012 - testejä, kokemuksia, mielipiteitä

Aloittaja RTWteam, 05.01.12 - klo:18:45

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.03.12 - klo:22:01
Mikä olikaan 'vauhtipyörän' koko ?

235/45-17"

Mutta stockkia ei ollutkaan (tuli aamulla meiliä)...

Mitenhän tuo 225/45-17" menis tuohon...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.03.12 - klo:00:48
Jotkut kehuu 39:kin. Juu mut samahan se on vaik hinta olis 50gbp kun ei noita 31:iä oo ollut 1,5 vuoteen saatavana. Oon kuitenkin parin viikon välein käynyt tuon Camskillin tarjonnan katsomassa... Sama on muutes Hankookissakin, 1,5v "no stock".

KU39:ä oli viime kesänä, meinasin jo tilata "varastoon" kun setti olis ollu sen aikasella kurssilla 500â,¬.
Ihme juttu ettei Camskillis Kumhoja kun joka paikasta muualta saa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Skula

Mikäs tää on?

HANKOOK RS2 Z 212 ?

Joku uutuus? Vai vanhuus?

ram1

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.03.12 - klo:09:20
Mikäs tää on?

HANKOOK RS2 Z 212 ?

Joku uutuus? Vai vanhuus?
Ns.Katuslicksi.Eli ratarenkaaksi tarkoitettu, mutta voihan sillä ajaa normaalistikin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Skula

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.03.12 - klo:09:25
Ns.Katuslicksi.Eli ratarenkaaksi tarkoitettu, mutta voihan sillä ajaa normaalistikin.

;D

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.03.12 - klo:22:01
Mikä olikaan 'vauhtipyörän' koko ?

Eli mitä versioita ? Joskus silloin 1900-luvun lopulla  ;D ajamassani Mersussa oli Kumhot - ei niissä ollut valittamista.

Taisi olla Kumho Ecsta SPT KU31 kun asiaa penkaisin. Ja siitä tuli nyt joku uusi malli, mutta näkee sitten millaiset käytössä ovat.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.03.12 - klo:08:53
Ihme juttu ettei Camskillis Kumhoja kun joka paikasta muualta saa.
Kuten sanoin KU39:ä on ajoittain mutta KU31:stä ei oo näkynä, eikä myöskään Hankookin S1 Evoa. Taitaa olla sellainen koko että menee aika harvakseltaan kaupaksi eli ei noita varmastikaan varastoon isoja määriä oteta. Contitkin loppui joskus syksyllä ja on sen jälkeen ollut "no stock". Vredesteinin Ultrac Sessentaa on näköjään tullut lisää, sekin oli jonkin aikaa loppu.

Onko Briteissä muita yhtä edukkaita nettikauppoja kuin tuo Camskill? Voisi vertailun vuoksi kurkata tarjontaa..

SKU

Onko teille tullu vastaan rengasliikkeitä, jotka ei suostu laittamaan itse tuotuja renkaita vanteille? Pariin törmäsin.. Pk seudulta olisi hyvä liike hakusessa joka suostuisi laittamaan camskillin renkaat vanteille, saa vinkata vaikka privana. K-tos.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: SKU - 03.03.12 - klo:13:00
Onko teille tullu vastaan rengasliikkeitä, jotka ei suostu laittamaan itse tuotuja renkaita vanteille? Pariin törmäsin.. Pk seudulta olisi hyvä liike hakusessa joka suostuisi laittamaan camskillin renkaat vanteille, saa vinkata vaikka privana. K-tos.

aina on itse hommatut renkaat laittaneet rengasliikkeissä vanteille,liikkeellä täytyy mennä hyvin,jos ei asiakkaan raha kelpaa :P

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: supe - 03.03.12 - klo:13:03

aina on itse hommatut renkaat laittaneet rengasliikkeissä vanteille,liikkeellä täytyy mennä hyvin,jos ei asiakkaan raha kelpaa :P

Kyllä itsekin olen kuullut muutaman kerran rutinaa kun olen omat renkaat vienyt. Mitä muuta siinä voi sanoa kun, että laske pikkasen katteitasi niin voidaan renkaistakin joskus kauppaa tehdä, eikä pelkästä asennuksesta.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Erzi

Onkos kellään kokemusta Vredestein ultrac sessanta -renkaista? Nousivat yhdeksi vaihtoehdoksi ensi kesälle...
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

HJP

Mitäs suosittelisitte kesärenkaaksi C-mersuun Camskillin listalta?

Speksit:
Eteen 225/40-18
Taakse 255/35-18

Hankook V12 ei löydy kuin eteen, onko huono laittaa eri kumit eteen/taakse? V12 löytyisi tosin 245/35-kokoisena (=565e/setti), sehän voisi sopia 8.5" vanteelle jossa vakiona 255/35-18, renkaan korkeus tosin 8mm pienempi kuin 225/40 eturenkaassa. FK452 löytyisi, hinta 510â,¬/setti, näillä on menty edelliset 3 kesää mutta aina ajettu vain kyseinen kesä autonvaihdosta johtuen.

Budjettina pidän max. n. 600e/sarja.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HJP - 05.03.12 - klo:12:13
Hankook V12 ei löydy kuin eteen, onko huono laittaa eri kumit eteen/taakse?

Taitaa olla pääasiassa huono idea, mutta käytännössä riippuu ihan renkaista miten eriparisuus vaikuttaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Erzi

Kokeilunhalu voitti ja laitoin eilen vredesteinit tilaukseen :)

ram1

Speksit:
Eteen 225/40-18
Taakse 255/35-18

Hankook V12 ei löydy kuin eteen, onko huono laittaa eri kumit eteen/taakse? V12 löytyisi tosin 245/35-kokoisena (=565e/setti), sehän voisi sopia 8.5" vanteelle jossa vakiona 255/35-18, renkaan korkeus tosin 8mm pienempi kuin 225/40 eturenkaassa. FK452 löytyisi, hinta 510â,¬/setti, näillä on menty edelliset 3 kesää mutta aina ajettu vain kyseinen kesä autonvaihdosta johtuen.

Tilaa takakumit jostain muualta.Niin itse tein viime kesänä.Varmasti löytyy jostain.Jopa Suomesta.http://verkkokauppa.harline.com/products.php?phrase=hankook%2018&hae=Hae&catid=952&id=19164&offset=15

http://vannemaailma.fi/

Jos jaksaisi nyt googlata, niin kyllä niitä jostain aina saa.Ei Camskill näillä kursseilla välttämättä enää se paras vaihtoehto.Saksan suunnasta voi löytää hyvinkin halvemmalla.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Erzi

Speksit:
Eteen 225/40-18
Taakse 255/35-18

Minä tilasin Camskilliltä juuri Vredestein ultrac sessantat täsmälleen tuossa koossa ja toimitettuna (eilisen kurssilla) 604â,¬. Ainakin ihan hyviä käyttäjäkokemuksia noista löytyi kun googlettelin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 06.03.12 - klo:23:57
Minä tilasin Camskilliltä juuri Vredestein ultrac sessantat
Ultrac Sessenta on kyllä metkasti kuvioitu rengas, hyvin erilainen kuin moni muu sporttiluokan rengas. Muttei se siitä välttämättä huonoa tee... Itselläni on ollut nyt 2 talvea Vredesteinin talvirenkaat (Arctrac) ja ihan olen ollut tyytyväinen, meluisuus ainoa selkeä miinus. Kestäneet mielestäni hyvin ja nastat pysyneet kiinni. Pito ok joka kelillä ja erityinen plussa ajo-ominaisuuksista paljaalla asfaltilla. Ihan toista kuin lötkö-Nokia.

Renkaat vaihtuvat torstaina V-nopeusluokan kitkoihin mutta siihen ei ole syynä se, että olisin tyytymätön Vredesteiniin.

Ishvan

Itsekin tuli tilailtua yhdessä vaiheessa paljonkin renkaita Englannista. Nyky kursseilla se on minusta kannattamatonta. Olen saanut parina viime vuonna renkaat Suomesta kivijalkakaupasta halvemmalla kuin Camskilliltä  :o. Tiukan tinkaamisen jälkeen toki.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jonde

Se joka saa Michelin pilot sport 3 tai pilot super sporttia suomen kivijalasta halvemmalla kuin englannista on joko kauppias tai varas. Sen verran helvetisti on eroa kun suomi hintaan saa englannista 2 sarjaa.

Ishvan

Katsoin Camskillilta hieman hintaa autoni rengaskoolle:

http://www.camskill.co.uk/m55b0s24p69324/MICHELIN_TYRES_CAR_MICHELIN_PILOT_SPORT_CUP_-_235_35R19_%2887Y%29_TL_

4kpl 1289.64 euroa postikuluineen.

Sähköpostissa tarjous suomalaisesta rengasliikkeestä samasta renkaasta 1202 euroa alle laitettuna. Kantavuus itselleni liian pieni, mutta oli myyjä hinnoitellut tuonkin renkaan tarjoukseen. Supersport olisi halvempi rengas ja kantavuudeltaa oikea. Hintaero vastaavaa luokkaa.

http://www.camskill.co.uk/m55b0s24p61257/CONTINENTAL_TYRES_CAR_CONTINENTAL_SPORT_CONTACT_3_CONTI_SEAL_CONTISPORTCONTACT_3_CONTISEAL_-_235_35R19_91Y_XL_FR_TL_

4kpl 1056,73 euroa postikuluineen.

Samaisesta kivijalkakaupasta 994 euroa allelaitettuna.

Goodyearin Eagle F1 Assymmetric 2 oli 70 euroa halvempi Camskilliltä kuin Suomesta. Aika samoihin menee kun käy Englannin kumit heittämässä liikkeessä vanteille. Koko vaikuttaa ja niiden välillä on hinnoittelussa joskus eroja, mutta ainakin tässä tapauksessa mielestäni suomalainen vaihto-ehto voi olla halvempi.
ex.Volvo V60 D5A Summum

Vesihiisi

Otettaisiinko kesärenkaille 2012 oma ketjunsa?

Tämän päiväeisessä Tekniikan maailmassa oli testituloksia taas julkaistu, 205/55/16 -koossa V-nopeusluokalla. Kärki siis:

- Hankook 9,2
- Nokian 9,2
- Pirelli 9,2
- Continental 8,7
- Michelin 8,7
- Goodyear 8,6
- Dunlop 8,5

Kaipa tuolta listalta löytynevät Passatiini uudet pyörylät. Taidan pitäytyä alkuperäisessä koossa 215/55/16. Nyt talvella on ollut Continental 205/60/16 nastalla ja olen ollut suuntavakavuuteen moottoritienopeudessa varsin pettynyt. Loppuun ajettu Michelin oli parempi. Continentaliin olen yleensä ollut tyytyväinen, paitsi kulutuskestävyyteen - mikään muu merkki ei ole niin nopeasti kulunut loppuun. Ja tuo on tullut todettua useammalla kierroksella.

Pitääpä vähän tarkastella hintojakin. Nokian jäänee kalleimmaksi tuosta kärkiryhmästä (mutu).

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 07.03.12 - klo:17:25
Otettaisiinko kesärenkaille 2012 oma ketjunsa?

Tämän päiväeisessä Tekniikan maailmassa oli testituloksia taas julkaistu, 205/55/16 -koossa V-nopeusluokalla. Kärki siis:

- Hankook 9,2
- Nokian 9,2
- Pirelli 9,2
- Continental 8,7
- Michelin 8,7
- Goodyear 8,6
- Dunlop 8,5

Kaipa tuolta listalta löytynevät Passatiini uudet pyörylät. Taidan pitäytyä alkuperäisessä koossa 215/55/16. Nyt talvella on ollut Continental 205/60/16 nastalla ja olen ollut suuntavakavuuteen moottoritienopeudessa varsin pettynyt. Loppuun ajettu Michelin oli parempi. Continentaliin olen yleensä ollut tyytyväinen, paitsi kulutuskestävyyteen - mikään muu merkki ei ole niin nopeasti kulunut loppuun. Ja tuo on tullut todettua useammalla kierroksella.

Pitääpä vähän tarkastella hintojakin. Nokian jäänee kalleimmaksi tuosta kärkiryhmästä (mutu).

Mukava ja mielenkiintoinen näky tuo Hankook kärjessä.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Ex-Pajero

Kuluttaja-lehden kesärengastestin lopputulema:

Mikko

Koskakohan tulisi jostain testi jossa testattaisiin vähän leveämpää rengasta, isommalla vannekoolla ja pienemmällä profiililla? Kumma juttu kun tuollaista ei kukaan tee, itse en ole ainakaan koskaan nähnyt. 14" renkaita testaillaan vaikka nykyään taitaa olla aika vaikea ostaa autoa johon tuon kokoinen menisi.

Ton-1

Kyllä ainakin niitä 17" on testailtu, muistaakseni viimeksi viime keväänä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

EVO testasi juuri 235/40R18 koon renkaita Audi S3:n alla. Markku J taisikin laittaa jo aiemmin tässä ketjussa linkin tuohon testiin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

^ Kappas. :) Sisälukutaito oli pettänyt kun sivulauseessa puhuttiin Hankook S1 Evosta ja lehden nimi oli Evo. Luulin että oli jotain tuon renkaan tietoja linkin takana. Tässä vielä uudestaan: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-EVO-Max-Performance-Tyre-Test.htm.

Tuon testin mukaan kaavailemani Contin Sport Contact 5 ei ole ihan huono valinta. Mikäs muuten noissa vitosen ja 5P:n ero on?

Olisi kyllä kiva nähdä kotimaisillakin teillä ja keleillä tehty vähintään saman kokoluokan renkaiden testi. Turha varmaan kuitenkin toivoa tuollaista, lehtien mielipiteet tietää, mitä pienempi vanne, korkeampi profiili ja kapeampi rengas, sitä parempi.

Flat

LainaaSisälukutaito oli pettänyt kun sivulauseessa puhuttiin Hankook S1 Evosta ja lehden nimi oli Evo. Luulin että oli jotain tuon renkaan tietoja linkin takana. Tässä vielä uudestaan: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-EVO-Max-Performance-Tyre-Test.htm.

Tuon testin mukaan conti ja hankook ovat "parhaat". Olen ajanut molemmilla renkailla samalla autolla ja oma valinta olisi Hankook. Eikä tämä mielipide perustu mitenkään edullisempaan, hintaan enneminkin mukavuuteen. Contin kaverina pitää olla peltorit. Jossain BMW:ssa nuo varmaan on mainiot.

LainaaTuon testin mukaan kaavailemani Contin Sport Contact 5 ei ole ihan huono valinta.
hmm, CSC3 on sen verran korvia avartava kokemus, että pieni varaus tuolle CSC5:lle. Halpis hankookkelilta on tullut myös uusi S1 Evo2.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.03.12 - klo:20:18
CSC3 on sen verran korvia avartava kokemus, että pieni varaus tuolle CSC5:lle. Halpis hankookkelilta on tullut myös uusi S1 Evo2.

Itsellä oli alla esiasennusrenkaina bridgestonen turanza er300 205/55/16 ja vaihdoin ne CSC3 225/45/17 ja vaikka voisi olettaa että melua olisi enemmän niin näin ei ole. 60 km/h vauhdissa desibelit samat mutta siitä ylöspäin CSC3set on hiljaisemmat. Melun sävy on hieman korkeampi mutta melu ei ole mitää "ujellusta". Tosin mulla nopeusluokka W joten se saattaa vaikuttaa hieman tuohon meluun, mutta tiedä tuosta, pitäis saada V-nopeusluokan renkaat testiin niin tietäs asian todellisen laidan.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Mikko

Melustahan tuossa lyhennelmässä ei puhuttu mitään. Scirocco kun ei mikään hiljaisin auto ole muutenkaan niin tuota hiljaisuutta olisin taipuvainen painottamaan. Hankookit ei ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto.

Vanteet tulee varmaan tilattua ulkomailta ja olen ajatellut syksyllä yrittää jostain saada nastat ja kesärenkaat alle laitettuna samaan settiin. Siksi tuota Contia katsellut sillä silmällä, talveksi kun tulee hommattua samat Conti Ice Contactit kuin nytkin. Nykyisille kesävanteille laitettuna. Ei viitsisi hirveästi enempää tuota enää monimutkaistaa. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy