Kesärenkaat 2012 - testejä, kokemuksia, mielipiteitä

Aloittaja RTWteam, 05.01.12 - klo:18:45

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.12 - klo:18:53
S1 kestää paremmin kulutusta kuin V12.Ja onhan ne oikeasti hyvät renkaat.Kenenkään turha väittää muuta.Ainakaan, jos ei ITSE ole niillä pidempään ajanut.

Varmasti ovat hyvät renkaat, mutta minulle riittää se että niiden kulumisenkestoa kukaan ei oikein osaa kehua internetin syövereissä(päinvastoin) paitsi täällä.. Ja se ei valitettavasti vielä riitä minulle..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skula - 01.03.12 - klo:19:05
Varmasti ovat hyvät renkaat, mutta minulle riittää se että niiden kulumisenkestoa kukaan ei oikein osaa kehua internetin syövereissä(päinvastoin) paitsi täällä.. Ja se ei valitettavasti vielä riitä minulle..
Juu.Ei niitä toki pakko ostaa, mutta ok. kumit ne on.PS2 Misukoissa surkea märkäpito jos sillä merkitystä, mutta lyömättömät kuivalla.Contin vitonenkin taitaa olla kelpo gummi.Jos tulee paljon kilsoja, niin kyllä kandee ostaa kestävät renkaat ehdottomasti.Tosin matalaprofiilirenkaat kantsis sitten jättää kauppaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 28.02.12 - klo:11:48
Kesärenkaat ois täälläkin hakusessa. 205/50 r17 kokoa, vaihtoehtoisesti miettinyt 215/45 r17, mutta onkohan tuolla leveämmällä mitään käytännön eroa kapeampaan renkaaseen, paitsi hinta? 225 rengas sitten taas on ehkä vähän liian leveä 7" vanteelle. Ajan kesäisin noin 20 000km, joten kulutuskestävyys olisi plussaa.

Kivijalkaputiikissa tarjotaan GY efficient grippiä ihan kelpo hintaan, toki nuita Falkeneita camskillistä tilattuna vois kokeilla.

Ei ole 225:n liika leveä 7" vanteelle, esim. Skoda käyttää kyseistä yhdistelmää ensiasennuksena. Itse päädyin viime kesänä 205/50-17 Contin PremiumContacteihin ja hyvät renkaat on kyllä olleet, valitsin tuon kapeamman koon pienemmän uraherkkyyden ja matalamman nopeusluokituksen vuoksi. 225/45 sarja olisi ollut n.50â,¬ halvempi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Skula

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.12 - klo:19:21
Juu.Ei niitä toki pakko ostaa, mutta ok. kumit ne on.PS2 Misukoissa surkea märkäpito jos sillä merkitystä, mutta lyömättömät kuivalla.Contin vitonenkin taitaa olla kelpo gummi.Jos tulee paljon kilsoja, niin kyllä kandee ostaa kestävät renkaat ehdottomasti.Tosin matalaprofiilirenkaat kantsis sitten jättää kauppaan.

PS3 kumeista olen lukenut että märkäpitokin olisi hyvä.. GYF1 renkaan heikoin lenkki taitaakin olla kuitenkin se ratkaiseva lenkki..

Itse asiassa juuri matalaprofiilirenkaissa tuo kulutuskestävyyden merkitys kasvaa suurempaan rooliin kuin normi 65 tai 55 kumeissa  ;)

Flat

Olen pistellyt menemään hankookeilla ( S1 evo) pari kesää ja pintaa on jäljellä vielä 5-6 mm. Kilsoja takan noin 20 tkm. En ole huomannut eroa kulutuskestävyydessä muihin merkkeihin.

Seuraavat kumit on myös tod. näk. hankookit sen varran mainiot kumit.
Markkinoille näyttää tulleen myös S1 Evo2:set.

http://www.hankooktire-eu.com/tires/tire-presenter-single-view/view/singleView.html?aoetirepresenter%5Btire%5D=967&aoetirepresenter%5Bback%5D=23&cHash=b5146fd715aa7fc548e29d7fdc4f97ca

LainaaS1 kestää paremmin kulutusta kuin V12.Ja onhan ne oikeasti hyvät renkaat.Kenenkään turha väittää muuta.Ainakaan, jos ei ITSE ole niillä pidempään ajanut.

Hyvin sanottu. Esson juttuja ei pidä aina uskoa. Itse olin hyvin skeptinen hankookkeja kohtaan, ennekuin hankin ensimmäiset S1 evot. Ainakin nuo ovat mainiot ja ostan varmasti toisetkin.

Kokeilkaa ITSE ja kommentoikaa sitten....

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.03.12 - klo:19:57
Olen pistellyt menemään hankookeilla ( S1 evo) pari kesää ja pintaa on jäljellä vielä 5-6 mm. Kilsoja takan noin 20 tkm. En ole huomannut eroa kulutuskestävyydessä muihin merkkeihin.

Johan nuo on parissa vuodessa kovettuneet ajamattomuutta ja niillä ajaa vielä ainakin 5 vuotta tai 100tkm ennen kuin sakkoraja tulee vastaan   :D :D

Essonpaarin juttujahan nämä täälläkin on  ::)

Flat

LainaaEssonpaarin juttujahan nämä täälläkin on

Tarkemmin ajateltuna , pahempiakin. Essolla ollaan sentään kasvotusten....ja auto on esson pihassa, siellä ei voi suustaan päästellä ihan päättömyyksiä.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skula - 01.03.12 - klo:19:54
PS3 kumeista olen lukenut että märkäpitokin olisi hyvä.. GYF1 renkaan heikoin lenkki taitaakin olla kuitenkin se ratkaiseva lenkki..

Itse asiassa juuri matalaprofiilirenkaissa tuo kulutuskestävyyden merkitys kasvaa suurempaan rooliin kuin normi 65 tai 55 kumeissa  ;)
PS3:sta ei muuta hyvää sitten kuulunutkaan.Täysin unholaan jäänyt rengas.Ja tuota jälkimmäistä en tajunnut.Enkö juurikin niin sanonut.F1:ssä uutena milli enemmän pintaa kuin Hankookeissa, mutta vierinvastus heikko.Pätevä rengas kyllä paljon ajavalle.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

S1 Evo2 näyttäs olevan saman hintanen kun Evo1, joten siinä vois olla hyvä rengas.Tosin siitä ei mitään testituloksia vielä.Seuraavassa Tm:ssä kesärengastesti jossa ilmeisesti Korealaiset pärjää.Tosin niitä ei voi verrata matalaprofiilisiin.Siellä kun yleensä kokona perus 205/55.16.Koska ne tajuais testata joka toinen vuosi matalaprofiilisia.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Skula

Pistin renkaat tilaten.. Itse asiassa kaksikin erimerkkistä kierrosta, tämä siksi että kaverini on hätäisempi kuin minä :D.. Kokona molemmissa sama.. Ja tämä lopettaakin sitten tuon vannespekulaationkin..

Camskill mistä tilaus meinas lähteä sisään alunperin, ei edes tarjoa tuota Hankuukin Evo S1:stä ollenkaan ainakaan tuohon kokoon..

Kvee

Vielä pari kommenttia tuohon rengasvalintaan. Edelliseen hankin rengaskauppiaan suosituksesta Kumhot, ja olin niihin erittäin tyytyväinen. Kaksi kesää kestivät kun kilometreja tulee n. 30 tkm/v. Tilalle ostin viime keväänä samanlaisen setin, ja myös nyt tilasin nykyiseen kulkineeseen kesävanteille Kumhon uudemman version (en muista tyyppiä). Hintaero Michelineihin olisi ollut n. 300â,¬ ja Kumhoille taisi jäädä hintaa n. 900â,¬ (koko 245/18/45). Ostin myös vanteet samasta liikkeestä ja hintaan sisältyy parit vaihdot ja yksi kausisäilytys.

Toki jos pääsisin ajamaan samanlaisen auton eri renkailla aivan peräjälkeen, ja huomaisin eron ajettavuudessa, olisin valmis investoimaan kalliimpiin renkaisiin. Talvirenkaathan jo vaihdoinkin 4 tkm ajon jälkeen Conteista Misukoihin, kun en niistä tykännyt.

Jos nyt jostain löytyisi testi, jossa nuo Kumhot täysin lytätään, niin sitten ehkä vielä miettisin lisäinvestointia.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 01.03.12 - klo:21:03
Vielä pari kommenttia tuohon rengasvalintaan. Edelliseen hankin rengaskauppiaan suosituksesta Kumhot, ja olin niihin erittäin tyytyväinen. Kaksi kesää kestivät kun kilometreja tulee n. 30 tkm/v. Tilalle ostin viime keväänä samanlaisen setin, ja myös nyt tilasin nykyiseen kulkineeseen kesävanteille Kumhon uudemman version (en muista tyyppiä). Hintaero Michelineihin olisi ollut n. 300â,¬ ja Kumhoille taisi jäädä hintaa n. 900â,¬ (koko 245/18/45). Ostin myös vanteet samasta liikkeestä ja hintaan sisältyy parit vaihdot ja yksi kausisäilytys.

Toki jos pääsisin ajamaan samanlaisen auton eri renkailla aivan peräjälkeen, ja huomaisin eron ajettavuudessa, olisin valmis investoimaan kalliimpiin renkaisiin. Talvirenkaathan jo vaihdoinkin 4 tkm ajon jälkeen Conteista Misukoihin, kun en niistä tykännyt.

Jos nyt jostain löytyisi testi, jossa nuo Kumhot täysin lytätään, niin sitten ehkä vielä miettisin lisäinvestointia.
Mä olen ajanut 3 satsia Kumhoja, ja hyviä nekin ovat.Kuluneena märällä huonot, mutta hiljaiset.Niitä ei ole lytätty missään testissä.Tossa koossa Camskillissä 92 puntaa,(109e)  kappale.Merkkirenkaat 160-200 puntaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Kvee

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.12 - klo:21:10
Mä olen ajanut 3 satsia Kumhoja, ja hyviä nekin ovat.Kuluneena märällä huonot, mutta hiljaiset.Niitä ei ole lytätty missään testissä.Tossa koossa Camskillissä 92 puntaa,(109e)  kappale.Merkkirenkaat 160-200 puntaa.

Juu, ne oli kyllä hiljaiset. Tiedän, että maksan hieman ylihintaa kun ostan kotimaasta, mutta hyvää palvelua olen liikkeestä saanut. Eipähän sitä tiedä, josko seuraavaksi tilaisi netistä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 01.03.12 - klo:21:00
Pistin renkaat tilaten..

Mikä olikaan 'vauhtipyörän' koko ?

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.12 - klo:21:10
Mä olen ajanut 3 satsia Kumhoja, ja hyviä nekin ovat.

Eli mitä versioita ? Joskus silloin 1900-luvun lopulla  ;D ajamassani Mersussa oli Kumhot - ei niissä ollut valittamista.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.03.12 - klo:22:01
Mikä olikaan 'vauhtipyörän' koko ?

Eli mitä versioita ? Joskus silloin 1900-luvun lopulla  ;D ajamassani Mersussa oli Kumhot - ei niissä ollut valittamista.
KU 31:ä oli kaikki.Matalaprofiililla.18-19"
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ton-1

Onkos kellään kokemuksia Klebereistä ?

http://www.camskill.co.uk/m54b0s304p59723/KLEBER_TYRES_CAR_KLEBER_HYDRAXER_-_205_50R17_89V_TL_

Edelliseen hankin moiset uudet (muistaakseni Dynaxer) ja hyvin ne pelitti, niissä (185/65/14) piti olla pieni vierintävastus ja olikin mitä sitä vertasin Goodyear:in 195/50/16 renkuloihin ( jotka suorastaan LIIMAUTUIVAT tiehen).

Continentalit tuntuu olevan keveitä renkaita, omat SC2:set on n. 9 kg, tämä malli vielä keveämpi mutta mahtaneeko saada suomesta ?

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Continental&tireModel=ExtremeContact+DW&partnum=05WR7ECDWXL&vehicleSearch=false&fromCompare1=yes&tab=Specs
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: skula - 01.03.12 - klo:21:00
Camskill mistä tilaus meinas lähteä sisään alunperin, ei edes tarjoa tuota Hankuukin Evo S1:stä ollenkaan ainakaan tuohon kokoon..
Meikäläisen koossa löytyy mut mul onki isompi  :D. Valitettavasti hintakin on "premiumrenkaiden" tasolla. Kumhoakin voisi kokeilla jossain kohtaa, siinäkin vain nettijuorut kertovat nopeasta kulumisesta.

Dirti

Itse hommasin alle 225/45/17 Continentalin ContiSportContact 3:set ja täytyy sanoa ettei valittamisen sanaa ole. Renkaiden nopeusluokka on ylimitoitettu kun sain samaan hintaan ne kun pienemmällä nopeusluokalla olevat renkaat eivät saapuneet ajallaan. Alkuperäisiin 205/55/16 Bridgestone Turanza ER300 verrattuna ovat hiljaisemmat maantienopeuksilla ja taajamanopeuksissa yhtä äänekkäät, puhumattakaan sitten ajo-oinaisuuksista.

Varmana on muitakin yhtä hyviä renkaita, sekä yhtä monta mielipidettä ja varmana parempiakin renkaita läjä päin. Mutta kun ottaa huomioon että ei tässä radalla kilpaa ajeta niin nuo on kyllä omaan makuun erinomaiset. Ja hintakin on sopiva....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 01.03.12 - klo:23:11
Itse hommasin alle 225/45/17 Continentalin ContiSportContact 3:set ja täytyy sanoa ettei valittamisen sanaa ole.
Meluisat, ainakin mulla. Muuten ihan ok. Tuli ensiasennusrenkaina joten ei ollut varaa valita.

Aika "erikoiset" renkaat löysin muutes tässä yksi päivä uuden Audi TTs:n alta. Ensiasennuksena Toyo Proxes-merkkiset nakit. Kahdesti piti katsoa, että näinkö oikein. Onneksi omassa S-linessä oli sentään Contit.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.03.12 - klo:23:14
Meluisat, ainakin mulla. Muuten ihan ok. Tuli ensiasennusrenkaina joten ei ollut varaa valita.

Aika "erikoiset" renkaat löysin muutes tässä yksi päivä uuden Audi TTs:n alta. Ensiasennuksena Toyo Proxes-merkkiset nakit. Kahdesti piti katsoa, että näinkö oikein. Onneksi omassa S-linessä oli sentään Contit.

Kyllä Toyot on ihan laatukumeja, suoraan japoneesiasta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.03.12 - klo:23:14

Toyot on hyvät ja kestävät.Suomessa ei niin tunnetut, mutta muualla kyllä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.03.12 - klo:23:01
Meikäläisen koossa löytyy mut mul onki isompi  :D. Valitettavasti hintakin on "premiumrenkaiden" tasolla. Kumhoakin voisi kokeilla jossain kohtaa, siinäkin vain nettijuorut kertovat nopeasta kulumisesta.
Kumhot kuluu kesässä,(8tkm.) huonoon märkäpitoon.Muuten ok.Kilsoista kiinni mihin satsaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.12 - klo:23:17
Toyot on hyvät ja kestävät.
Tiedä sitten. Kun nuo huomasin, googletin tietty. Aika moni sanoi, että "hyvät mutta kuluvat nopeasti". Hangyyggi S1 kiinnostaa kyllä seuraavaksi kumiksi oli sitten auto mikä hyvänsä. Tuntuu tuo kuluminen vs. muut ominaisuudet olevan parhaiten tasapainossa. Vaikka hintaakin on jo lähes Contien verran.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.03.12 - klo:23:24
Tiedä sitten. Kun nuo huomasin, googletin tietty. Aika moni sanoi, että "hyvät mutta kuluvat nopeasti". Hangyyggi S1 kiinnostaa kyllä seuraavaksi kumiksi oli sitten auto mikä hyvänsä. Tuntuu tuo kuluminen vs. muut ominaisuudet olevan parhaiten tasapainossa. Vaikka hintaakin on jo lähes Contien verran.
Toyon T1R enemmän pitorengas.Kamun TOYO 4 proxesissa pintaa vielä 3:n kesän jälkeen riittävästi.S1 varma valinta.Falkenilta tullut 453.Testejä ja kokemuksia odotellaan.Ne tuppaa olemaan halpoja UK:ssa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.12 - klo:23:30
Toyon T1R enemmän pitorengas.Kamun TOYO 4 proxesissa pintaa vielä 3:n kesän jälkeen riittävästi.S1 varma valinta.Falkenilta tullut 453.Testejä ja kokemuksia odotellaan.Ne tuppaa olemaan halpoja UK:ssa.
Joo mut toyotoja ei tuu kyllä, hinnat kovat ja löytyy muitakin yhtä hyviä huokeammalla. Tuossa Falkenissa ei oo mulle kokoja, mulla on ISO, kuten sanoin :D :D.

Toinen vaihtoehto on tehdä PIENENNYSleikkaus ja ostaa 18". Silloin W12 voisi olla valinta, hinta kohdillaan. Tai sit ostan Kia Rion ja ajan 14 tuumasilla.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.03.12 - klo:23:47
Joo mut toyotoja ei tuu kyllä, hinnat kovat ja löytyy muitakin yhtä hyviä huokeammalla. Tuossa Falkenissa ei oo mulle kokoja, mulla on ISO, kuten sanoin :D :D.

Toinen vaihtoehto on tehdä PIENENNYSleikkaus ja ostaa 18". Silloin W12 voisi olla valinta, hinta kohdillaan. Tai sit ostan Kia Rion ja ajan 14 tuumasilla.
Kokoja löytyy kyllä.Mikä sulla.265 takana?.Edessä 225 tai 235.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.03.12 - klo:23:47

255/35 olis Kumholla 99 paunaa.Tosin no stock.Ei paha.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.03.12 - klo:00:00
255/35 olis Kumholla 99 paunaa.Tosin no stock.Ei paha.
Missä tohon hintaan? Camskillillä 39 on 137,5GBP. Joka on mun mielestä sekin asiallinen hinta, tosin joutuu ostaan vuosittain uudet, jopa mun kilsoilla. Tai ehkä ne 2v kestäs.. Contit kestää 3v...

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.03.12 - klo:00:04
Missä tohon hintaan? Camskillillä 39 on 137,5GBP. Joka on mun mielestä sekin asiallinen hinta, tosin joutuu ostaan vuosittain uudet, jopa mun kilsoilla. Tai ehkä ne 2v kestäs.. Contit kestää 3v...
31 taitaa olla vielä parempi.Toi 39 tais olla floppi niinkuin Contin 3 tai Misukan Ps3. no stock
http://www.camskill.co.uk/m55b0s337p15898/KUMHO_TYRES_CAR_KUMHO_KU31_ECSTA_SPORT_KUMHO_KU_31_-_255_35R19_96Y_XL_TL_
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.03.12 - klo:00:11
31 taitaa olla vielä parempi.Toi 39 tais olla floppi niinkuin Contin 3 tai Misukan Ps3. no stock
Jotkut kehuu 39:kin. Juu mut samahan se on vaik hinta olis 50gbp kun ei noita 31:iä oo ollut 1,5 vuoteen saatavana. Oon kuitenkin parin viikon välein käynyt tuon Camskillin tarjonnan katsomassa... Sama on muutes Hankookissakin, 1,5v "no stock".

KU39:ä oli viime kesänä, meinasin jo tilata "varastoon" kun setti olis ollu sen aikasella kurssilla 500â,¬.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy