Kirjoittaja Aihe: A4 B9  (Luettu 1487216 kertaa)

Poissa Rapeol

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4650 : 01.03.20 - klo:11:30 »
Olen ostamassa Audi A4 B9 sedan 1.4 koneella ja automaatti laatikolla jolla ajettu 60tkm vm2017. Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa stronic toimivuus, muuta? Autossa on Audi Approved plus takuu.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.391
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4651 : 01.03.20 - klo:11:52 »
Vaihteiston ongelmia ei pahemmin taida olla. Joillakin on iskareiden kanssa ollut ongelmia hieman turhan vähäisillä kilometreillä. Eiköhän nuo approved plus autot ole syynätty hieman paremmin joten suht turvallinen ostos.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4652 : 01.03.20 - klo:14:36 »
Eiköhän nuo approved plus autot ole syynätty hieman paremmin joten suht turvallinen ostos.
Ei ne kyllä taho olla. Ite ostin A3:sen, mistä oli perä hajonnu/hajoomassa. Biliasta taas ostin nykysen Nelosen, mikä oli "valioyksilö", koska se oli kuntotarkastettu ja liikkeen takuu myönnetty. No, jakopää ja vaihteenvalitsin meni heti remonttiin...

Poissa mi16

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Audi A4 2.0 TDI 140kWQ, Audi A3 e-tron
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4653 : 02.03.20 - klo:08:37 »
Olen ostamassa Audi A4 B9 sedan 1.4 koneella ja automaatti laatikolla jolla ajettu 60tkm vm2017. Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa stronic toimivuus, muuta? Autossa on Audi Approved plus takuu.

Tarkista ainakin että on huollot tehty, vaihteistoöljyn vaihto kuuluu juurikin tuohon 60tkm huoltoon.

Poissa Ohikulkija

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 608
  • Audi A4 allroad -17
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4654 : 12.03.20 - klo:07:52 »
Onko tietoa missä kohdin keskikonsolin kyynärnojan kotelon pohjan alla kulkevat esim. 2xUSB ja AUX ym johdot?
Tuli jo porattua reiät puhelinteliinelle ja vasta sen jälkeen heräsi kysymys johtojen sijoituksesta. Kaikki kyllä näyttäisi toimivan mutta vastaisuuden varalta olisi hyvä tietää johtojen sijainti. :)
Kuinka ison työn takana olisi irrottaa kotelo irti.
Lisäksi: BMW Z4 2.2 -04.

Paikalla Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 704
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4655 : 12.03.20 - klo:09:12 »
Olen ostamassa Audi A4 B9 sedan 1.4 koneella ja automaatti laatikolla jolla ajettu 60tkm vm2017. Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa stronic toimivuus, muuta? Autossa on Audi Approved plus takuu.

Joissakin Stronic vaihteistossa ollut kiusallinen uikutus joka kuuluu ajoittan kun vaihtaa pykälää.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4656 : 16.04.20 - klo:11:50 »
TM:ssäkin huomattiin tuo halvemman bensa-quattron puuttuminen:


Poissa joku372

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4657 : 23.04.20 - klo:11:14 »
Alustavasti kaupat sovittu A4 B9 Avantista. -16 vuoden neliveto 272hp 3.0 koneella. Onko näistä porukalla kokemuksia mitä olisi syytä tutkailla ja kokeilla ennen kun laittaa nimet paperiin?

Makoisalta ajettavalta kyllä vaikuttaa tuolla moottorilla ja omaan käyttöön sopivasti varusteitakin ks. yksilössä.

Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4658 : 24.04.20 - klo:19:08 »
Taitaa olla sen verran vähän noita 3.0tdi koneisia suomessa, että ei juuri keskusteluissa ole näkynyt.

Varmasti hieno kone tuohon koriin!
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Paikalla sotka

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4659 : 24.04.20 - klo:22:42 »
Alustavasti kaupat sovittu A4 B9 Avantista. -16 vuoden neliveto 272hp 3.0 koneella. Onko näistä porukalla kokemuksia mitä olisi syytä tutkailla ja kokeilla ennen kun laittaa nimet paperiin?

Ei ole tarkistuskohteista tietoa, mutta miellyttävä ajettava, nimet vaan alle jos vaikuttaa hyvältä. Itse ostin etänä ja sokkona..

Poissa Liuhu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4660 : 29.04.20 - klo:22:13 »
Ruvennut silmää häiritsemään renkaan ja korin jäävä isohko rako joka johtuu siis vakioalustasta, kyseessä siis 2.0tdiq avant ja ajettu 75tkm. Haluaisin tuota alustaa hieman tiputtaa ja tehtaan sport-alusta on mielestäni passeli niin olisi muutama kysymys aiheesta jos täältä löytyisi asiantuntijoilta vastauksia.

Onko vakioalustassa ja sport-alustassa eri iskarit? Jostain luin että mahdollisesti takaiskarit olisivat samat molemmissa alustoissa. Osaisiko joku löytää vakio- ja sport-iskareiden osanumeroita?

Saisin ehkä ostettua tämän uuden B9 faceliftin sport-jouset, mahtaakohan olla samat kuin 2016 B9:ssä?

Onko tuhoon tuomittu ajatus heittää vakioiskareille nuo tehtaan sport-jouset? Onko muita eroavia osia iskareiden/jousien lisäksi jotka pitäisi vaihtaa jos vaihtaisin a) pelkät jouset tai b) jouset+iskarit?

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4661 : 30.04.20 - klo:15:15 »
Ruvennut silmää häiritsemään renkaan ja korin jäävä isohko rako joka johtuu siis vakioalustasta, kyseessä siis 2.0tdiq avant ja ajettu 75tkm. Haluaisin tuota alustaa hieman tiputtaa ja tehtaan sport-alusta on mielestäni passeli niin olisi muutama kysymys aiheesta jos täältä löytyisi asiantuntijoilta vastauksia.

Onko vakioalustassa ja sport-alustassa eri iskarit? Jostain luin että mahdollisesti takaiskarit olisivat samat molemmissa alustoissa. Osaisiko joku löytää vakio- ja sport-iskareiden osanumeroita?

Saisin ehkä ostettua tämän uuden B9 faceliftin sport-jouset, mahtaakohan olla samat kuin 2016 B9:ssä?

Onko tuhoon tuomittu ajatus heittää vakioiskareille nuo tehtaan sport-jouset? Onko muita eroavia osia iskareiden/jousien lisäksi jotka pitäisi vaihtaa jos vaihtaisin a) pelkät jouset tai b) jouset+iskarit?
En osaa sen kummemmin ottaa kantaa sopivuuteen, mutta ainakin jälkiasennusjousissa on eroja jo ihan siinä, onko auto farkku vai porrasperä. Toisaalta taas jälkiasennusjousien sanotaan sopivan sekä vakio- että urheilualustalle (kunhan korimalli/moottori/vetotapa täsmää) -> väittäisin, että iskarit on samat molemmissa alustoissa.

Oon vaihtamassa omaan 2016 mallin 2.0 TDI quattro sedaniin toisia jousia ja urheilualustan vieterit jää sen yhteydessä jouten, jos jotain kiinnostaa. Voin toki varaosanumerot iskareista vilkasta, jahka saan vaihdon tehtyä...

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.391
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4662 : 01.05.20 - klo:18:28 »
Tälläisen pongasin netistä

Long recall list at VW and Audi
FOUR CAMPAIGNS ENSURE AN UNSCHEDULED WORKSHOP VISIT TOTALING OVER 635,000 VEHICLES WORLDWIDE. IN GERMANY, THERE ARE AROUND 83,000 COPIES OF THE AUDI SERIES A4 TO A7, Q5 AND TT, AS WELL AS THE VW TIGUAN AND T-ROC.
April 29, 2020


From a long recall list of the Federal Motor Transport Authority (KBA) two major campaigns by VW and Audi are to be highlighted. The most extensive measure is that of Ingolstadt with the internal code "27H2". Because of it, 530,000 copies of the A4, A5, A6, A7 and Q5 series have to go to contract companies worldwide, including 53,250 in Germany.

Since the Audi press office does not provide any information on recalls, information from various authorities must suffice as a source, in particular from the US Road Safety Authority (NHTSA), where the campaign has been listed for some time. Accordingly, a vehicle fire cannot be ruled out for vehicles with mild hybrid systems and two-liter TFSI petrol engines (EA888) from model years 2017 to 2020.

Possible cracks in the plastic coating of the inverter inside the belt starter generator are to blame. This allows moisture to enter and "as a result short-circuit bridges, which can lead to local overheating in the component," warns the KBA. The workshop employees will probably replace the entire generator from mid-May. An indication of the repair time is not yet available.

https://www.kfz-rueckrufe.de/lange-rueckrufliste-bei-vw-und-audi/7709/

Poissa Juke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4663 : 05.05.20 - klo:14:36 »
Saisin ehkä ostettua tämän uuden B9 faceliftin sport-jouset, mahtaakohan olla samat kuin 2016 B9:ssä?

Onko tuhoon tuomittu ajatus heittää vakioiskareille nuo tehtaan sport-jouset? Onko muita eroavia osia iskareiden/jousien lisäksi jotka pitäisi vaihtaa jos vaihtaisin a) pelkät jouset tai b) jouset+iskarit?
Minulta saat juuri vastaavan 2.0tdiq avant 2016 sport-jouset. Ajettu vajaa 60tkm ja hinta 60€. En osaa sanoa onko iskarit eri, mutta madallus on niin pieni, etten näe tuossa riskiä.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4664 : 20.05.20 - klo:14:40 »
Oon vaihtamassa omaan 2016 mallin 2.0 TDI quattro sedaniin toisia jousia
Ulkonäkö parani selvästi vaikka pudotus on luokkaa 10-15 mm 8)


Poissa Mk233

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4665 : 22.05.20 - klo:09:50 »
Minkä valmistajan jouset vaihdoit. Mulla on H&R 1,5cm madallus, näyttää siltä et olis jopa enemmän nyt kun ne on hetken ollu alla...

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4666 : 22.05.20 - klo:10:08 »
Minkä valmistajan jouset vaihdoit. Mulla on H&R 1,5cm madallus, näyttää siltä et olis jopa enemmän nyt kun ne on hetken ollu alla...
Perus Eibachin Pro-Kitin eli -30 mm. Varmasti putoo joo enemmän vrt. ilmotettu (ainakin edestä keulimisen takia). Mitäs sulla näyttää napa-kaari mitat?

Asennuksen jälkeen näytti mittamuutokset edessä 37 -> 35,5 cm ja takana 36 -> 35 cm. Eli pientä keulimista jäi noihin mittoihin, mutta katotaan mihin asettuu ::)

Poissa Mk233

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4667 : 23.05.20 - klo:17:30 »
Mulla 34,5cm edessä ja takana. En tiedä mitä oli ennen madallusta. Ei keulinu ennen madallusta, eikä mielestäni keuli vieläkään...
« Viimeksi muokattu: 23.05.20 - klo:17:33 kirjoittanut Mk233 »

Poissa hph

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4668 : 27.05.20 - klo:19:08 »
Perus Eibachin Pro-Kitin eli -30 mm.




Miltäs nuo Eibachit tuntuu ajossa, tuliko pintapehmeyttä enemmän vrt. alkuperäisiin? Tässä suunnitellut itsellenikin kyseisiä jousia.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4669 : eilen kello 16:00 »
Miltäs nuo Eibachit tuntuu ajossa, tuliko pintapehmeyttä enemmän vrt. alkuperäisiin? Tässä suunnitellut itsellenikin kyseisiä jousia.
Kävi niin kuin on kehuttukin, eli pintakovuus aika lailla hävisi ja kyyti parani muutenkin!

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy