Kirjoittaja Aihe: A4 B9  (Luettu 1291840 kertaa)

Poissa tpu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 354
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4320 : 20.05.19 - klo:15:45 »
Hyvä nyrkkisääntö on se, että kaikki lisävarusteet, jotka rastitat autoon mukaan, menevät ns. "omaan piikkiin", niiden vaihtohyvitys on nolla. Eli mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän hinta tippuu.
Auto: A4 B9 Sedan Land of Quattro 2.0 TDI Stronic -17

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4321 : 20.05.19 - klo:16:37 »
Hyvä nyrkkisääntö on se, että kaikki lisävarusteet, jotka rastitat autoon mukaan, menevät ns. "omaan piikkiin", niiden vaihtohyvitys on nolla. Eli mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän hinta tippuu.
Näinhän se on. Yleensä extravarustelut ostetaankin omaksi iloksi, eikä seuraavalle omistajalle.. se sitten vähän maksaa.
Tuon lisäksi auto pitäisi myös valita ko. mallin hinnaston alkupäästä, jos haluaa mahdollisimman pienen arvonlaskun.
Audin kohdalla hinnaston äärimmäiset karvalakit vaan ovat etuvetoja ja moottorit alimitoitettuja.

Avant quattrot on hinnastossa alkaen n. 50 tonnia => ilman mitään hilavitkutin varustelua kaupasta ulos hinta on 54-55 tonnia.
Tälläisen auton arvo on tippunut erittäin vähäisillä ajoilla ja hyvin pidettynä ja puunattunakin 10 tonnia ekan vuoden aikana.. riippumatta kauppamies taidoista, asiakassuhteesta jne.. :)

Poissa optilab

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4322 : 20.05.19 - klo:18:45 »
Itsellä lähti tänään Audi seuraavalle. Mitään varsinaista syytä kierrätykselle ei ollut ja turpaanhan tässäkin taas tuli, mutta minkäs teet, kun paistomittari on ylhäällä. Leirikin vaihtuu samassa rytäkässä, kun Meseltä tulossa C300e 4Matic, joka lähti tilaukseen.  Audi A4:n facelift tiettävästi ole tuomassa plugaria listalle, eikä varsinkaan nelivetohybridiä. Nyt tuskaista odotusta ja odotusautolla puksuttelua. Ei kyllä itsellä jäänyt Audeista mitään pahaa sanottavaa.
Tulossa MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power
Ex A4 Avant B9 FE Quattro BS 190hv tdi S tronic S line sport
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro 211hv tfsi S tronic
Ex A3 SB -13 Quattro 150hv tdi man
Ex A3 SB -09 1,9tdi vajari man

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4323 : 20.05.19 - klo:20:31 »
Itsellä lähti tänään Audi seuraavalle. Mitään varsinaista syytä kierrätykselle ei ollut ja turpaanhan tässäkin taas tuli, mutta minkäs teet, kun paistomittari on ylhäällä. Leirikin vaihtuu samassa rytäkässä, kun Meseltä tulossa C300e 4Matic, joka lähti tilaukseen.  Audi A4:n facelift tiettävästi ole tuomassa plugaria listalle, eikä varsinkaan nelivetohybridiä. Nyt tuskaista odotusta ja odotusautolla puksuttelua. Ei kyllä itsellä jäänyt Audeista mitään pahaa sanottavaa.
Vaikuttaa järkevältä valinnalta. Mersut on varsin tyylikkään näköisiä & neliveto, paljon voimaa ja pienet verot.
Vag on tällä rintamalla tipahtannut armotta kelkasta.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.241
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4324 : 21.05.19 - klo:06:39 »
Vaikuttaa järkevältä valinnalta. Mersut on varsin tyylikkään näköisiä & neliveto, paljon voimaa ja pienet verot.
Vag on tällä rintamalla tipahtannut armotta kelkasta.

Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4325 : 21.05.19 - klo:11:18 »
Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....
A6-, A7-, A8- ja Q5:seen on julkistettu, että plugari tulossa tänä vuonna. Luulisi, että A4 olisi mainittu samassa yhteydessä jos on tuloillaan?

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.241
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4326 : 22.05.19 - klo:06:12 »
Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....

Saksalainen tietotoimisto osaa veikata että etuvetomallisto laajenee 30 TDI, 35 TDI and 40 TDI :llä.

Jotenkin tuntuu että Audi on aika hukassa, kun vyöryttävät lisää etuvetomalleja . Varmaan CO2 päästöt pakottavat tekemään tällaista.
Laajentaisivat mielummin bensanelikko mallistoa.
Mutta eikös se ultraquattro olisi passeli ratkaisu tähän CO2 dilemmaan ?

A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4327 : 22.05.19 - klo:08:47 »
Miksi tehdas ei vyöryttäisi niitä malleja (etuveto) joita menee eniten kaupaksi ?
Suurin osa autoilijoista ei kaipaa sitä nelivetoa.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.241
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4328 : 22.05.19 - klo:10:21 »
Jotenkin ajattelen (ehkä sitten väärin), että quattro on kuitenkin osa Audin identiteettiä, joten sen marginaalistaminen ei käy oikein omaan järkeen.
Ei siinä mitään vikaa ole, että laajentavat etuvetomallistoa, mutta toivon että tekisivät quattrolle saman. Ajavat nykyisellä voimalinjapolitiikalla nelivetoasiakkaita hyvin tehokkaasti muualle.
Jotenkin en vaan ymmärrä että tälläisestä tavallisesta autosta joutuu maksamaan reilusti yli  60-70 KEUR jos haluaa bensaquattron ja jossa on edes hieman lisävarusteita mukana.
No sedät siellä saksassa ovat varmaan miettineet asian busineksen kannalta näin  ja niillä suuntaviivoilla sitten on kuluttajien mentävä, oli kivaa tai ei.
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4329 : 22.05.19 - klo:12:34 »
Nääs,nääs. Ensihätään tietenkin kannattaa linjoilta pyklätä niitä malleja jota myydään eniten.
Aivan oikein ajateltu. Audin kannattaa tyydyttää sellaista ostajakuntaa jota on eniten.
Sitten kun homma saadaan vauhdilla pyöriin tulee tyydyttää pienempiä ostajamääriä.

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4330 : 22.05.19 - klo:13:00 »
Nääs,nääs. Ensihätään tietenkin kannattaa linjoilta pyklätä niitä malleja jota myydään eniten.
Aivan oikein ajateltu. Audin kannattaa tyydyttää sellaista ostajakuntaa jota on eniten.
Sitten kun homma saadaan vauhdilla pyöriin tulee tyydyttää pienempiä ostajamääriä.
Löysitkö jostain tilaston mikä on Audin mallistossa quattro vs etuveto osuudet myynnistä vaikkapa Euroopassa?
Vai oliko quattro & pienemmät ostajamäärät pelkkä arvaus?
Joillakin merkeillä nelivetojen osuus on merkittävä (esim. Bmw).. Audin osalta en itte löytänyt pikaisella googlauksella tilastoa.

Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.241
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4331 : 22.05.19 - klo:13:42 »
tuossa mielenkiintoista statistiikkaa sivulla 80, maittain ja merkeittäin.

https://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_Pocketbook_2018_Final_20190408.pdf
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4332 : 22.05.19 - klo:14:00 »
Löysitkö jostain tilaston mikä on Audin mallistossa quattro vs etuveto osuudet myynnistä vaikkapa Euroopassa?
Vai oliko quattro & pienemmät ostajamäärät pelkkä arvaus?
Joillakin merkeillä nelivetojen osuus on merkittävä (esim. Bmw).. Audin osalta en itte löytänyt pikaisella googlauksella tilastoa.

Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.

BMW on jo vuosikausia pitänyt myyntiään yllä joissakin malleissa "lahjoittamalla" nelivedon.
Muuten myynti ei juurikaan monissa Bemareissa sujuisi pelkällä takapotkulla.
Tavallaan hätäpaska tuli housuun ja piti alkaa nelkkua tarjoaan hinnalla millä hyvänsä.
Siis selviö toimenpide jota Audin ei ole tarvinnut tehdä etuvetoisuuden vuoksi.
Etuvetoinen kelpaa paremmin kuin takavetomalli. Sama ilmiö on monilla autonvalmistajilla.
Otappa huomioon "paremmanpään tuotteita" myydään taatusti vähemmän joten ei katteilla päästä hillumaan.
Pätee minun mielestä.

Poissa icemii

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4333 : 22.05.19 - klo:15:25 »
Löysitkö jostain tilaston mikä on Audin mallistossa quattro vs etuveto osuudet myynnistä vaikkapa Euroopassa?
Vai oliko quattro & pienemmät ostajamäärät pelkkä arvaus?
Joillakin merkeillä nelivetojen osuus on merkittävä (esim. Bmw).. Audin osalta en itte löytänyt pikaisella googlauksella tilastoa.

Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.

Bensakoneisista B9 joita Saksassa myynnissä 9% on nelikkoja ja dieseleistä 27%, joten tuosta saa jonkin verran suuntaa.

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4334 : 22.05.19 - klo:15:28 »
Lainaus
Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.
Pätee minun mielestä.
Lipsuu taas vähän aiheesta :) .. mutta vertailuna..
2018 Audi myi maailmalaajuisesti 1 812 500 autoa.. tilikauden voitto 3,5 Miljardia.
2018 Porsche myi maailmalaajuisesti 256 255 autoa.. tilikauden voitto 4,3 Miljardia.

Porschella voitto / kate moninkertainen / auto verrattuna Audiin => 7 x suuremmalla myyntimäärällä Audi jäi tuloksessa selvästi huonommaksi. Tietenkään nämä luvut ei kerro koko totuutta, eikä ole suoraan verrannollisia Audin mallisarjojen keskinäiseen tilanteeseen, mutta havainnollistaa paremman katteen etuja tuloksen teossa, vaikka myynti olisikin kappalemäärinä huomattavasti pienempi.

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4335 : 22.05.19 - klo:15:36 »
Bensakoneisista B9 joita Saksassa myynnissä 9% on nelikkoja ja dieseleistä 27%, joten tuosta saa jonkin verran suuntaa.
Yllättävän pieni bensa quattrojen osuus Saksassa? Selityksenä lienee sekin, että perus B9:istä tarjolla vain 1 vaihtoehto bensa quattrona vs dieselistä useampi vs etuveto vaihtoehtoja vielä enemmän. Mistä löysit statistiikat?

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4336 : 22.05.19 - klo:15:59 »
Pätee minun mielestä.

Lipsuu taas vähän aiheesta :) .. mutta vertailuna..
2018 Audi myi maailmalaajuisesti 1 812 500 autoa.. tilikauden voitto 3,5 Miljardia.
2018 Porsche myi maailmalaajuisesti 256 255 autoa.. tilikauden voitto 4,3 Miljardia.

Porschella voitto / kate moninkertainen / auto verrattuna Audiin => 7 x suuremmalla myyntimäärällä Audi jäi tuloksessa selvästi huonommaksi. Tietenkään nämä luvut ei kerro koko totuutta, eikä ole suoraan verrannollisia Audin mallisarjojen keskinäiseen tilanteeseen, mutta havainnollistaa paremman katteen etuja tuloksen teossa, vaikka myynti olisikin kappalemäärinä huomattavasti pienempi.

Tällä foorumilla ei nyt varmaankaan olla kiinnostuneita mailmanlaajuudesta.
Puhutaan vaan näistä Suomen markkinoista. Tuskin moniakaan kiinnostaa mailmanmarkkinat. Mulle ainakin on hallelujaa mitä Kiinassa tai Amerikassa myydään. Menee Porshejuttujen kanssa hiekkalaatikkoleileiksi.
Varmaan Porshella pääsee lujempaa kuin Skoda Octavialla.
Saksalainen on tunnetusti pihi ja tarkka rahoistaan eikä turhaan hanki jotain nelivetoautoa kuten otos osoittaa.
Tyhmää ostaa sellainen auto jota ei kertakaikkiaan tarvitse . OMA käyttö ratkaisee, eikä muiden mieltymykset.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.241
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4337 : 22.05.19 - klo:18:53 »
Ehkä pitäisi olla enemmänkin kiinnostunut maailmalla tapahtuvista trendeistä, sillä se vaikuttaa kotimaan tarjontaan varmasti. Jos vaikka muualla Euroopassa ei menisi yhtään etuvetoa kaupaksi, voimme olla varmoja siitä, että niiden saaminen loppuu täällä Suomessakin. Ison maailman kuviot tulee tänne Suomeen niin hyvässä kuin pahassakin. Hyvä esimerkki sähköautot, täällä niitä ei myydä kuin nimeksi, mutta joka merkiltä niitä on tännekin kuitenkin  tulossa. Tuskin ovat ajatelleet pätkääkään Suomen markkinoita päätöksiä tehdessään.

Siitä olen samaa mieltä, että on hyvä hankkia omaan käyttötarkoitukseen sopiva auto.....Ei trendien sanelemaa vaihtoehtoa.

A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4338 : 22.05.19 - klo:21:38 »
Audin trendit on kyllä menossa ihan eri suuntaan, kun omat mieltymykset.
Voimalinja ei ole vuosiin uudistunut juuri mitenkään, lähinnä taantumaa ultraquattron muodossa.
Sähköt ei tule nelivetoon sitten millään muotoa ja muutenkin tuo uusi facelifti oli todella laimea.
Lähinnä huvitti se törkerö kosketusnäyttö, joka on "liimattu" vanhan paikalle. Se on ensinnäkin liian kaukana, ettei sitä kunnolla yltä koskettamaan.
Näytti myös mmi rulla kadonneen, onko siinä kosketuslevy tilalla vai joku luukku? Ei saanut oikein selvää julkaistuista kuvista.

A4 tarvitsisi kunnon piristyksen ainakin moottoripuolelle plugari nelivetohybridin muodossa. Mieluiten semmonen ~250hp quattro sähköllä ja päästöt ja hintaa alas, eli maksimissaan nykyisen 2.0tdi mallin pakkeille.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.241
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4339 : 23.05.19 - klo:06:09 »

Lähinnä huvitti se törkerö kosketusnäyttö, joka on "liimattu" vanhan paikalle. Se on ensinnäkin liian kaukana, ettei sitä kunnolla yltä koskettamaan.
Näytti myös mmi rulla kadonneen, onko siinä kosketuslevy tilalla vai joku luukku? Ei saanut oikein selvää julkaistuista kuvista.

Eikö se näyttö ole ihan yhtä tökerö/OK kuin ennenkin, joten siinä mielessä ei parannusta eikä huononnusta. Harmi että MMI rulla katosi, se oli ihan ehdoton härveli järjestelmän "sokkokäytön" kannalta. MMI rullan tilalle taidettiin vain tylysti laitaa tuhkis ? Sehän oli kai ennen lisävaruste, joten pitää olla tyytyväinen jos nyt on vakiona :)
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4340 : 23.05.19 - klo:12:45 »
MMI rulla on todella kätevä mielestäni hyvin löytyvä eikä häiritse ajamista käytössä.

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4341 : 23.05.19 - klo:16:33 »
..
A4 tarvitsisi kunnon piristyksen ainakin moottoripuolelle plugari nelivetohybridin muodossa. Mieluiten semmonen ~250hp quattro sähköllä ja päästöt ja hintaa alas, eli maksimissaan nykyisen 2.0tdi mallin pakkeille.
Just näin.. ei ihme että A4:sen myynti sakkaa, jos kunnollisia vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Bensa quattroja yksi vaihtoehto, joka sekin Suomen verotuksella ylihintainen verrattuna dieseliin.
Audin myynnistä maailmanlaajuisesti 40% on quattroja, eli siellä se tuloksenteon kivijalka edelleen on.. ts. isompi katteisissa ns. paremmissa malleissa.  Q-sarjan suosion vahva kasvu pitänyt nelivedot hyvin kartalla, vaikka muissa malleissa tarjonta vähän hiipunut.

Pientä toivoa kuitenkin on A4:senkin osalta, kun sen yläpuolisiin mallisarjoihin quattro plugarit tulee syssyllä.. kyllä se tekniikka sieltä hissukseen valuu alaspäin.
Noissa plugareissa sähkön lisävoima menee vaihdelaatikon kautta, joten quattro- systeemi on kunnollinen, eikä Volvon tapaan erillinen kytkeytyvä sähköveto taka-akselille.

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4342 : 07.06.19 - klo:15:08 »
On kyllä yllätyksellisen pienikulutuksinen tuo A4 2.0 TFSI 35 moottori.
Nuita viimeisempiä autoja joita sai vielä tälle keväälle. 6.2 ltr on pitkänajan nättö vaikka ajo on hyvin taajamamaista pieniä pätkiä maantietä.
Maantiellä 5.2 ltr on mielästäni hyvä saavutus 700 km matkalla.
Kaikki katsottu auton omasta näytöstä.

Poissa ile

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 460
  • C7 Allroad 3.0TDI
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4343 : 08.06.19 - klo:11:57 »
Jotenkin ajattelen (ehkä sitten väärin), että quattro on kuitenkin osa Audin identiteettiä, joten sen marginaalistaminen ei käy oikein omaan järkeen.
Ei siinä mitään vikaa ole, että laajentavat etuvetomallistoa, mutta toivon että tekisivät quattrolle saman. Ajavat nykyisellä voimalinjapolitiikalla nelivetoasiakkaita hyvin tehokkaasti muualle.
Jotenkin en vaan ymmärrä että tälläisestä tavallisesta autosta joutuu maksamaan reilusti yli  60-70 KEUR jos haluaa bensaquattron ja jossa on edes hieman lisävarusteita mukana.

Jep, täysin samaa mieltä. Eikös muuten jonkinlaisen kuvan saa jo kun filtteröi nettiauton tarjoamaa meidän omasta nelivetotarjoamasta. Esim..

- Audit, vm minimi 2015: osumia 1795kpl joista nelivetoja 1015kpl
- A4:t, vm minimi 2016: osumia 264kpl joista nelivetoja 145kpl

Ei quattro ole ihan marginaalikampe ainakaan Suomessa.

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4344 : 08.06.19 - klo:12:23 »
Jep, täysin samaa mieltä. Eikös muuten jonkinlaisen kuvan saa jo kun filtteröi nettiauton tarjoamaa meidän omasta nelivetotarjoamasta. Esim..

- Audit, vm minimi 2015: osumia 1795kpl joista nelivetoja 1015kpl
- A4:t, vm minimi 2016: osumia 264kpl joista nelivetoja 145kpl

Ei quattro ole ihan marginaalikampe ainakaan Suomessa.
Tällä otoksella quattrojen osuus Suomessa 55% vs maailmanlaajuisesti 40%.
Suomen suurempi nelivetojen osuus käy järkeen, kun täällä nelivedosta on talviolojen vuoksi keskimääräistä suurempi hyöty.
Audin tulevat plugarit taitaa olla kaikki nelivetoja.. nelivetojen osuus tulee siis entisestään kasvamaan. Suomen verotuksella muun kuin plugarin ostaminen ei kalliimmassa hintaluokassa ole järkevää.

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 386
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4345 : 08.06.19 - klo:12:31 »
Ei se nyt ihan niinkään ole, että Audi pitäisi ajatella aina nelivetona. Nelivedosta ei ollut vielä mitään tietoa kun tehtiin hyviä ja näyttäviä Audeja Audi 80 oli yksi legendaarisempia autoja ja pelkällä etuvedolla myytiin kauan. Hyviä moottoreita oli 1.8 ja 1.6 jotka soveltuivat hyvin joka teille.
Audi 100 oli tullessaan tosi hieno auto eikä mtään nelkkua ollut alkuaikoina ainakaan.
Kyllä se ehdoton nelivetotarve liikkuu kuitenkin jokaisen omassa päänupissa ja sitten voi luoda kaikenlaisia visioita. Hannu Mikkola oli rallipolulla kehittämässä tuota nelkkusydeemiä Audille samoin kun muutakin voimansiirtoa koskevia asioita.
Jokainen luokoot omia visioita ajatuksissaan.
Antaa tehtaan tehdä sellaisia autoja kun heillä menekkiä riittää.
Kyllä varmaan tehtaalla pyritään nopeuttamaan niiden mallien tuotantoa joiden kysyntää on eniten,eihän ne nyt tyhmiä oo. ;)

Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4346 : 12.06.19 - klo:13:12 »
Audi tulee ostettua vain ja ainoastaan quattron takia. Mikäli etuveto tai takaveto on ok, niin sitten on huomattavasti parempia vaihtoehtoja muissa merkeissä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4347 : 14.06.19 - klo:21:18 »
Audi tulee ostettua vain ja ainoastaan quattron takia. Mikäli etuveto tai takaveto on ok, niin sitten on huomattavasti parempia vaihtoehtoja muissa merkeissä.
Hyvin pitkälti juurikin näin

Poissa Ifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4348 : 14.06.19 - klo:23:04 »
Tässä aika selkeä visio ...

A6 4G 2.0TFSI stronic q -16

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.587
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4349 : 15.06.19 - klo:12:50 »
Mikäli etuveto tai takaveto on ok, niin sitten on huomattavasti parempia vaihtoehtoja muissa merkeissä.
Nyt herää kysymys mieleen miten Audin etuveto on huono verrattuna muihin etuvetoisiin?
 
Minulle ainakin tuo on paras etuvetoinen mitä koskaan olen ajanut, hyvin tasapainoinen vetää esim rampit vauhdilla läpi, kun painopiste on aika takana etuvetoiseksikin.

Ehkä siinä mielessä etusena ei ole parhaimmillaan, että sisäpuolen etupyörälle tulee risteyksissä pito-ongelmia jos yrittää tehoja käyttäen vähän pyrkivämmin edetä. Talvella tietysti tuo on ongelma, ja kyllähän quattro silloin itsellekin maistuisi kieltämättä. Ajoprofiilini on vaan semmoinen ettei quattrolle ole oikein varsinaista käyttöä (pitkää matkaa ja isot nopeudet), toki raha edellä tässäkin mennään.

Asiasta toiseen. Kuskin oven kolinat ja sirinät taisi tulla kuntoon viimeinkin kun huollossa viimein kunnolla asiaan paneutuivat. Kolina tulee lukkokappaleista ja sirinä poistuu kyynärtuen ruuvien kiristyksellä+verhoilun sisä osan saumaa lakunauhaa laittamalla.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy