A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

ITbites

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.06.17 - klo:08:34
Olette pojat pahoin hakoteillä.

Ööö? Jos alan ammattilaiset asian näin toteavat niin vaikea siinä on maallikon lähteä vastaan jankuttamaan - omastakin mielestä äänen laatu sekä logiikka viittaa vaihteistoon mutta minkäs teet - onpahan nyt ainakin merkintä, että asia on takuun piikkiin tutkittu. Käy itsekin asia tutkituttamassa niin saadaan lisää dataa maahantuojalle.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

a4b8

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 02.06.17 - klo:12:38
Ööö? Jos alan ammattilaiset asian näin toteavat niin vaikea siinä on maallikon lähteä vastaan jankuttamaan - omastakin mielestä äänen laatu sekä logiikka viittaa vaihteistoon mutta minkäs teet - onpahan nyt ainakin merkintä, että asia on takuun piikkiin tutkittu. Käy itsekin asia tutkituttamassa niin saadaan lisää dataa maahantuojalle.
Samaa mieltä, merkintä auton tiedoissa, ei tule kustannuksia jälkeenpäin. Ei tullut kysyttyä, oliko tuo maahantuojan/tehtaan kanta kun selvittelivät asiaa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Kannattaa nyt tämän "uikutuksen" kanssa olla hereillään. Ajatellaanpas näin: et voi esim. rikkinäistä autoa myydä kenellekkään ei varsinkaan yksityiselle. Taatusti kun myyt jollekkin niin ostaja soittaa seuraavana päivänä ja pyytää purkamaan kaupat. :'( :'( :'(

mi16

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.06.17 - klo:13:37
Kannattaa nyt tämän "uikutuksen" kanssa olla hereillään. Ajatellaanpas näin: et voi esim. rikkinäistä autoa myydä kenellekkään ei varsinkaan yksityiselle. Taatusti kun myyt jollekkin niin ostaja soittaa seuraavana päivänä ja pyytää purkamaan kaupat. :'( :'( :'(

Mun auto on ehjä  ::) Mottori murisee ja vaihteisto vaihtaa sekä kuski edelleen erittäin tyytyväinen ostokseen.

rami

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 02.06.17 - klo:13:46
Mun auto on ehjä  ::) Mottori murisee ja vaihteisto vaihtaa sekä kuski edelleen erittäin tyytyväinen ostokseen.

Olet todellinen "onnenpekka". Ei kannata kumminkaan nuolaista ennenkuin tipahtaa. ;)

Rauska

^On täällä muitakin onnenpekkoja ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Flat

Puuuh.......
Pesu
kuivaus
AG HD Wax pintaan
Kiilloitus
Karjala nestehukkaan
AG Extra gloss pintaan
Kiilloitus
Olvin tuplapukki kouraan ja lopputuloksen hämmästelyä
Kyllä kiiltää hienosti, ja helmiäisväri näyttää parhaat puolensa
valmistautuminen mestarien liigan loppuotteluun

antoisa ja hieno päivä !

q neljä

Profiilin auto, 25tkm ajettu... isoimmalla vaihteella kuuluu korkea ääni (piiiiippp!), loppuu kun vaihtaa kutoselle ja jatkuu taas seiskalla. Jos on radio päällä, ei kuulu mutta muuten kyllä. Katsotaan kuuleeko huollon pojat äänen🤔
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

hph

Lainaus käyttäjältä: q neljä - 03.06.17 - klo:22:40
isoimmalla vaihteella kuuluu korkea ääni (piiiiippp!), loppuu kun vaihtaa kutoselle ja jatkuu taas seiskalla. Jos on radio päällä, ei kuulu mutta muuten kyllä.
Tuliskohan se piiip kuitenkin  sieltä radiosta..... on nämä tämän palstan jutut kyllä aivan uskomattomia.

rami


Eihän jestas se ääni "uikutus" radiosta kuulu.
Helppo todeta kun laittaa radion kiinni.  Ajelin eilen tuossa taajama lenkkiä ja kyllä jälleen sellaista uikutusta kuului ja ajoittain jopa jatkuvana satoja metriä.  Toivotaan, että lasahtaisi nopeasti se paikka joka grenaa.  Eihän tuolla romulla uskalla mihinkään pitemmälle reisulle lähteä.
Eihän se nyt suuremmilla vaihteilla niinkään kuulu kun sotkeutuu ajomelun sisään.
Ongelma pajalla todettu ja kirjattu tietokantaan.  Odotellaan vastauksia.
Jokin pumppu siellä uikuttaa mutta mikä?  Ettei vaan liittyisi vaihteiston megatroniikkaan. ;)

tpu

Lainaus käyttäjältä: hph - 03.06.17 - klo:23:25
Tuliskohan se piiip kuitenkin  sieltä radiosta..... on nämä tämän palstan jutut kyllä aivan uskomattomia.

Juurihan tuossa luki, että ääni kuuluu silloin kun radio ei ole edes päällä, niin miten ihmeessä se radiosta tulisi?

rami

Aika jännää ja ymmärtämätöntä on tämä porina täällä.
Pumpun äänihän tuo nyt selvästi on.
Se vaan, että mikä pumppu siellä yrittää korjata jotain viallista tilannetta. ;D ;D ;D

a4b8

Ymmärtämätöntä!? Pari henkilöä käyttänyt huollossa, diagnoosi: ajonvakajtuksen pumppu. Mitä ymmärtämätöntä siinä on?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:14:59
Ymmärtämätöntä!? Pari henkilöä käyttänyt huollossa, diagnoosi: ajonvakajtuksen pumppu. Mitä ymmärtämätöntä siinä on?

Ihmetyttää kyllä miksi ajonvakautuksen pumppu pitää kaupunkiajossa ja ryöminnässä ääntä.
Miten se liittyy vaihteiden vaihtamiseen. Miksi pummppu ei uikuta uutena? ;)

a4b8

Maallikkona ajattelen että ajonvakautus ym puuttuu aktiivisemmin peliin mutkatiellä ja risteyksissä kun pyörien pyörimisnopeus keskenään muuttuu kuin pitkillä suorilla?
Mutta kuulostellaan ja volumea tarvittaessa lisää.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:15:41
Maallikkona ajattelen että ajonvakautus ym puuttuu aktiivisemmin peliin mutkatiellä ja risteyksissä kun pyörien pyörimisnopeus keskenään muuttuu kuin pitkillä suorilla?
Mutta kuulostellaan ja volumea tarvittaessa lisää.

No miten se esimerkiksi uikuttaa kun ajat suoraan risteykseen ja pysäytät auton  ja hitaalla nopeudella vaihtuu 4-3-2-1-Stop.
Tasainen uikutus kuuluu jokaisen vaihteen vaihtumisen jälkeen.  Miksi se ajonvakautus puuttuu vaan peliin vauhdin hiljentyessä tai pysyessä esim. "kävelynopeudessa".  Ei uikuta kun latoo vaihteita ylöspäin.  Uikutus kuuluu myös ajaessa hiljaista tasanopeutta esim. 30 km/h  jopa minutin yhtäjaksoisena.
Kyllä tää on todella mielenkiintoinen juttu.

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:15:41
Maallikkona ajattelen että ajonvakautus ym puuttuu aktiivisemmin peliin mutkatiellä ja risteyksissä kun pyörien pyörimisnopeus keskenään muuttuu kuin pitkillä suorilla?
Mutta kuulostellaan ja volumea tarvittaessa lisää.


Minäkin näin maallikkona kokeilin ajaa ajonvakautus pois päältä (napista) ajoin pitkän tovin ei kyllä vaikuttanut mitenkään samaa uikutusta kuin ennenkin.
Selvästi liittyy vaihteiden vaihtumiseen. MEGA???

a4b8

Kyllä ne marmorilla kertoo...
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mabe

Voisiko olla latauksern liittyvä, latausjännite nousee kun moottorijarrutetaan, vaihteen vaihdon aikana hetki taukoa ja kulutus yli nollan, siitä taas laturi koville. Ylöspäin vaihdettaessa ja kiihdytyksissä ei ladata jolloin ei kuulu. Joskus joutunee lataamaan myös tasanopeudella.

Mutkien yhteydessä samalla käytettäneen enemmän ajonvakautuksen pumppua jolloin yhdessä tarve + korotettu jännite = korvin kuultava ulina?

M_M

Lainaus käyttäjältä: mabe - 04.06.17 - klo:20:09
Mutkien yhteydessä samalla käytettäneen enemmän ajonvakautuksen pumppua

Mä en kyllä ymmärrä näitä teidän tarinoita. Vedättekö oikeasti kaupungissa risteykset niin, että ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin?  :o

Ei ajonvakautus ainakaan mun (toki vanhemmissa) autoissa tee mitään, ennenkuin mennään ihan pidon rajalle tai aavistuksen yli...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.06.17 - klo:19:41
Selvästi liittyy vaihteiden vaihtumiseen. MEGA???
Ihan noin niinkuin toiselta kantilta ajateltuna. Joskos sun autossa onkin äänieristys rikki  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.06.17 - klo:20:25
Mä en kyllä ymmärrä näitä teidän tarinoita. Vedättekö oikeasti kaupungissa risteykset niin, että ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin?  :o

Ei ajonvakautus ainakaan mun (toki vanhemmissa) autoissa tee mitään, ennenkuin mennään ihan pidon rajalle tai aavistuksen yli...

Niin, on jarrutusenergian talteenottoa, sutimisenestoa, ajonhallintaa, abs, ties mitä, nehän voivat olla "valmiustilassa" jo kävelyvauhdista lähtien.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:20:04
Kyllä ne marmorilla kertoo...

Marmorilla ei kyllä kovin helpolla kerrota. Mitä isompi ongelma sen hissukseen ollaan. Pajallakin on omat kriteerit ja ohjeet miten menetellään. Ne ohjeet eivät kyllä ole välttämättä asiakasmyönteisiä.

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:21:33
Niin, on jarrutusenergian talteenottoa, sutimisenestoa, ajonhallintaa, abs, ties mitä, nehän voivat olla "valmiustilassa" jo kävelyvauhdista lähtien.


Niinpä miksi ne ei uutena uikuta vaan vika alkaa esiintymään muutaman tonnin jälkeen?
Taatusti et saa esim. myytyä kenellekkään yksityiselle henkilölle uikuttavaa Audia. Vai mitä mieltä olet? ;)

a4b8

Minä olen myynyt/ostanut seitsemän VAG-autoa samasta liikkeestä ja ostan seuraavankin, eli ei ongelma. Koska uikutus ei vaarallinen; ei vaaranna ihmishenkiä, eikä vaikuta ajo-ominaisuuksiin niin minulle aivan sama alkoiko kuukauden vai kahden vanhana, kuulunut jo toista vuotta.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:22:53
Minä olen myynyt/ostanut seitsemän VAG-autoa samasta liikkeestä ja ostan seuraavankin, eli ei ongelma. Koska uikutus ei vaarallinen; ei vaaranna ihmishenkiä, eikä vaikuta ajo-ominaisuuksiin niin minulle aivan sama alkoiko kuukauden vai kahden vanhana, kuulunut jo toista vuotta.

Epäilempä ettei suurin osa autonostajista tee ostopäätöstä uikuttavasta autosta. Varsinkin jos on kyse vielä kuuluisasta VAGginesta.

M_M

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:21:33
Niin, on jarrutusenergian talteenottoa, sutimisenestoa, ajonhallintaa, abs, ties mitä, nehän voivat olla "valmiustilassa" jo kävelyvauhdista lähtien.

Onhan toki jokainen noista järjestelmistä valmiudessa toimimaan heti jos tarvetta tulee. Mutta ennen sen tarpeen ilmenemistä (pidon menetystä) ei pitäisi olla mitään syytä pyörittää ABS-järjestelmän pumppua josta tämän uikutuksen nyt väitetään tulevan.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

rami

Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.06.17 - klo:07:18
Onhan toki jokainen noista järjestelmistä valmiudessa toimimaan heti jos tarvetta tulee. Mutta ennen sen tarpeen ilmenemistä (pidon menetystä) ei pitäisi olla mitään syytä pyörittää ABS-järjestelmän pumppua josta tämän uikutuksen nyt väitetään tulevan.  ???

Kyllä olen täysin samaa mieltä. Ei tuollainen uikutus yleensäkään kuulu mihinkään autoon.  Eikä se uutena kuulu tuohon A4 autoonkaan.
Todellakaan ei kannata uskoa kaikkia mitä pajalla syötetään. Viallinen osa siellä yrittää korjata jotain epämääräistä tilannetta.

a4b8

Minä uskon ihmisen rehellisyyteen. Olisiko minun pitänyt ruveta räyhäämään marmorilla kun veivät tikkarin suusta? Minua ei enää vaivaa ko ääni, ei se ole ainoa ääni joka autosta lähtee.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

A4 B9 ohjaus on kyllä mielestäni paras mitä on ollut missään muussa autossa joita olen omistanut. Olen ajellut hyvin kriittisellä mielellä auto kulkee pitkiä pätkiä  jopa täysin ohjaamatta. Tehdasasenteiset Contit ovat alla ja toimivat erittäin hienosti. Auto on ajoltaan jopa tylsän hyvä, siis siinä ollaan menty eteenpäin. Kumminkin kopi, kopi puuta kun kyseessä on Diudi. ;)
Todettu jälleen kerran tänään maantienopeuksissa. Oikein huimaa....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy