A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 29.12.15 - klo:16:49
Avasin ton tilaussopimuksen ja siinähän lukee "arvioitu autovero", joten täytyy toi tarkistaa paperien saapuessa :)

Niissä lukee aina niin.

a4b8

Onkohan asiasta jotain suositusta tai yhtenäistä käytäntöä autoliikkeiden kesken? Kaupantekohetkellä Marraskuun lopussa ei tullut vero mieleen joten ei puhuttu verosta mitään. Kun uuden auton vero tippuu, tiputtavatko entisen hyvityshintaa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 29.12.15 - klo:21:50
Onkohan asiasta jotain suositusta tai yhtenäistä käytäntöä autoliikkeiden kesken? Kaupantekohetkellä Marraskuun lopussa ei tullut vero mieleen joten ei puhuttu verosta mitään. Kun uuden auton vero tippuu, tiputtavatko entisen hyvityshintaa?

EI kun se hyvityshinta on se joka on paperissa, maksat vain vähemmän veroa eli euroja säästyy.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Latexi

TDI:stä saa jonkin verran alennusta verojen osuudesta, mutta kuinkas sitten TFSI:n kanssa tulee käymään? Taitaa olla sen verran kovat päästöt, että mitään positiivista ylläriä on turha odotella? Siis se 185 kW:n versio.
Latexi

speedy76

Eikös veroraja menny 140 gramman kohdalla. Sitä suuremmilla  päästöillä ei saa alennusta.

Flat

Onkos joku lukenut Teknikens Värdin uusinta numeroa, siellä on laaja testi jossa uusi A4 on mukana. Olisi kiva tietää mitä he ovat saaneet selville, heillä kun ei ole ihan niin iso oma lehmä ojassa kuin saksan lehdistöllä.


Audi A4 Avant
BMW 3-serie Touring
Mazda 6 Wagon
Mercedes C-klass Kombi
Peugeot 308 SportWagon
Skoda Octavia Combi
Subaru Levorg
Toyota Avensis Touring Sports

mi16


Latexi

Tuossa mun tulevassa TFSI:ssä näyttäisi olevan se päästöarvo 136, joten saattaa jotain pientä alennusta saada.
Latexi

roadrunner

A4 2,0 TDI 114 g/km --> 1%

Olin katsovinanani.

Taisi olla 85 g/km -> 1,5%
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

exlex

Lainaus käyttäjältä: Marklund - 28.12.15 - klo:16:10
En ole tutkinut kaiutinasiaa vielä sen ihmeemmin, mutta pitänee kaivaa esiin missä se subbari sijaitsee sedanissa. Nimittäin juuri tuo bassojen puute käy korvaan.

Subwoofer sijaitsee hattuhyllyssä. Oletko tarkistanut stereoiden ääniasetuksia onko ne kohdallaan? Tarkista myös että subbarista tulee ääntä, ettei ole mitään vikaa. Subbarin bassot on kyllä sen verran miehekkäät, että pitäisi kuulua. Itsellä A3:sessa ainakin toi subbari jytisee välillä liiankin kovaa. Tosiaan A3:sessa on ongelmana bassojen napakkuus ja sama ongelma on ollut A4:senkin ASS:n kanssa. Muistathan myös että jos soitat musiikkia esim. Puhelimesi kautta, niin muista säätää puhelimen volume kovalle, jotta antosignaali on tarpeeksi kova. Tämä vaikuttaa selvästi äänen laatuun. Jos musiikki tulee puhelimeltasi liian hiljaa, niin joudut tällöin luukuttamaan auton vahvistinta ja se syö musiikista mm. Bassot, koska vahvistimesta loppuu tällöin teho. Voit myös säätää asetuksiasta bassoja hieman. Omasta mielestäni Audi on onnistunut säätämään ASS:n oletussäädöt ihan kohtuullisen hyvin, mutta bassoja on lisättävä ihab vähän ja subwooferia myös. Diskantteihin on harvemmin tarvinut kajota.

Flat

Bensakoneisiin ( 2.0)  ei sitten taida olla lohkolämmitintä vielä saatavilla ? Vai onko joku löytänyt ? Defan ja Calixin sinut eivät aikakaan vielä tiedosta uutta moottoria.

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 30.12.15 - klo:08:37
Tuolla listaa muutoksista->

http://valtioneuvosto.fi/documents/10184/1058456/Vuosille+2016%E2%80%932019+ehdotettavat+autoveroprosentit/50a1f669-cf19-4de4-95fd-83cf742c732b

Miten nämä nyt oikein menee? Otetaanpa esimerkki Audin hinnastosta:

A4 Sedan Business Sport 2.0 TFSI 140 kW S tronic: päästöt 116 g/km, hinta ilman autoveroa: 35280 euroa, arvioitu autovero: 7913,47 euroa

Mutta kun katson tuota taulukkoa, niin sen mukaan nykyinen autovero 116 g päästöillä olisi 19,3 %. Ja 19,3 % 35280:sta tekee 6809,04. Joten mistä tuo ylimäärinen tonni tulee tuohon Audin hinnastoon?

exlex

Hyvä kysymys. :D

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: tpu - 30.12.15 - klo:11:59
Miten nämä nyt oikein menee? Otetaanpa esimerkki Audin hinnastosta:

A4 Sedan Business Sport 2.0 TFSI 140 kW S tronic: päästöt 116 g/km, hinta ilman autoveroa: 35280 euroa, arvioitu autovero: 7913,47 euroa

Mutta kun katson tuota taulukkoa, niin sen mukaan nykyinen autovero 116 g päästöillä olisi 19,3 %. Ja 19,3 % 35280:sta tekee 6809,04. Joten mistä tuo ylimäärinen tonni tulee tuohon Audin hinnastoon?

Yritin itse laskea mitä tämä veron väheneminen tarkoittaisi omalla kohdalla, mutta oli niin sekavaa, että tyydyn kuulemaan asiaan myyjältä. Mielestäni tuota 19,3% ei lasketa verottomasta hinnasta, vaan verollisesta. Ja siihen tehdään vielä jotan oletusvähennyksiä. Eli veron määrä, tässä tapauksessa 19,3%, lasketaan verollisesta myyntihinnasta. Näin tämän itse ymmärsin.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 30.12.15 - klo:13:05
Yritin itse laskea mitä tämä veron väheneminen tarkoittaisi omalla kohdalla, mutta oli niin sekavaa, että tyydyn kuulemaan asiaan myyjältä. Mielestäni tuota 19,3% ei lasketa verottomasta hinnasta, vaan verollisesta. Ja siihen tehdään vielä jotan oletusvähennyksiä. Eli veron määrä, tässä tapauksessa 19,3%, lasketaan verollisesta myyntihinnasta. Näin tämän itse ymmärsin.

Totta. Googlailin hieman ja sieltähän tuo asia sitten selvisi:

1) "Autovero on veroprosentin mukainen osuus verotusarvosta
Verotusarvo on auton hinta autoveroineen vähennettynä tavanomaisilla alennuksilla"

2) "Uuden ajoneuvon autoverotuksessa vähennetään lain voimaantulosta alkaen tavanomaisia alennuksia vastaavana eränä 5,5 prosenttia ja 250 euroa, kuitenkin enintään 20 prosenttia."

Mutta hankalaksi on laskeminen tehty, kun autoveron määrä pitää laskea sellaisesta hinnasta, jossa se autovero on jo mukana :)


lähteet:
1) http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/henkiloauton_hinnanmuodostus
2) http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/uudet_ajoneuvot/uuden_ajoneuvon_verotusarvo.pdf



Latexi

#825
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.15 - klo:11:43
Bensakoneisiin ( 2.0)  ei sitten taida olla lohkolämmitintä vielä saatavilla ? Vai onko joku löytänyt ? Defan ja Calixin sinut eivät aikakaan vielä tiedosta uutta moottoria.

On niihin ainakin jonkinlainen saatavilla. Ainakin tilauksessa on maininta jostain lämmittimestä "Lämmitin 2.0, TFSI 165 kW / 225 hv CNC Audi". Ota tuostakin selvää, kun ei ole mitään tuon kummempaa. Minulle ainakin on tilauksessa 20 kW enemmän tehoja antava malli ja siinä pitisi olla niitä hevosia 252, kai...
Latexi

Flat

Mulle ilmoittivat liikkeestä että ei voida asentaa kun ei ole tarjolla ja eikä tietoa koska tulee...
Defa ja Calix sivut tukevat väittämää....

mi16

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 30.12.15 - klo:13:24
On niihin ainakin jonkinlainen saatavilla. Ainakin tilauksessa on maininta jostain lämmittimestä "Lämmitin 2.0, TFSI 165 kW / 225 hv CNC Audi". Ota tuostakin selvää, kun ei ole mitään tuon kummempaa. Minulle ainakin on tilauksessa 20 kW enemmän tehoja antava malli ja siinä pitisi olla niitä hevosia 252, kai...

Tuohon  cnc koneeseen on defalla 412734 lämmitin, onkohan tuo kumminkaan sama b9:iin...

Latexi

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 30.12.15 - klo:15:30
Tuohon  cnc koneeseen on defalla 412734 lämmitin, onkohan tuo kumminkaan sama b9:iin...
Ilmeisesti sitten on. En tiedä tarkemmin. On mulla tuossa b8:ssakin jonkinlainen käristin siellä pohjalla, mutta se lämmittää vain öljypohjaa. Sisälämmitintä ei taloyhtiö sulata :o
Latexi

Marklund

Lainaus käyttäjältä: exlex - 30.12.15 - klo:10:41
Subwoofer sijaitsee hattuhyllyssä. Oletko tarkistanut stereoiden ääniasetuksia onko ne kohdallaan? Tarkista myös että subbarista tulee ääntä, ettei ole mitään vikaa. Subbarin bassot on kyllä sen verran miehekkäät, että pitäisi kuulua. Itsellä A3:sessa ainakin toi subbari jytisee välillä liiankin kovaa.

Nyt kävin autotallissa ihmettelemässä asiaa tarkemmin, ja sieltähän se subbarikin löytyi hattuhyllystä. Mielestäni kaikki kaiuttimet vaikutti toimivan ihan normaalisti, eli ilmeisesti tämä on joko auton muusta kohinasta kiinni tai sitten vaatii vaan vähän totuttelua. Musiikkia on tullut soiteltua pääasiassa CarPlayn kautta, ja tähän ei vaikuta puhelimessa olevan äänen asetukset.

Aiemmin ollut juuri A3:n sekä A5:n ASS:llä ja jotenkin näissä äänet ovat vaikuttaneet vähän tukevammille.

TavanTallaaja

#830
Nykyinen ajokki tuntuu viettävän suurimman osan ajastaan Laakkosella konepelti auki, joten kävin ajamssa 2.0 diesel quattron. Omia huomioita:

Kabiini on kyllä moderni, huomasi varsinkin kun istui takaisin omaan autoon.

Naureskelin alkuun ohjauspyörän lämmittäjälle, mutta sehän olikin varsin mainio lisävaruste.

Ei auto kyllä mikään liikahiljainen ollut nastoilla ajettaessa, odotin enemmän etukäteistietojen valossa.

Auto oli vakaa ja tutun turvallinen ajaa perusajossa, vaikea löyää äkkisetlään suuria puutteita.

Itse en kokenut virtuaalimittaristoa mitenkään wow elämyksenä vaikka myyjä sitä auliisti esittelikin. Ajon päätteeksi kävin istumassa myös perinteisellä mittaristolla varustetussa autossa ja itse asiassa se teki jopa suuremman vaikutuksen. Kaksi isoa perinteistä kiekkoa ja välissä iso näyttö --> tykkäsin. Hieman kohollaan olevat mittarit loivat jopa aavistuksen 3d vaikutelmaa.

Rupeaako virtuaalimittaristo näyttämään jossain vaiheessa halvalta ja vanhalta, kuten kaikissa muissakin automalleissa historian saatossa missä perinteisistä mittareista on hetkeksi luovuttu? Makukysymys toki. En pysty omaan ranteeseenkaan laittamaan mitään pääsiäislelulta näyttävää virtuaaliälyä apple watch tyyliin vaan laadukkaan mekaanisen kellon.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

Latexi

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 30.12.15 - klo:23:18
Rupeaako virtuaalimittaristo näyttämään jossain vaiheessa halvalta ja vanhalta, kuten kaikissa muissakin automalleissa historian saatossa missä perinteisistä mittareista on hetkeksi luovuttu? Makukysymys toki. En pysty omaan ranteeseenkaan laittamaan mitään pääsiäislelulta näyttävää virtuaaliälyä apple watch tyyliin vaan laadukkaan mekaanisen kellon.
Saattaahan se jossain vaiheessa käydä vanhanaikaiseksi. En tosin omista mitään apple watch härveliä, ajan kyllä osaan jo katsoa kännykän näytöltä.

Pitkän aikaa meni, kun tajusin nähneeni joskus niitä erikoisempia mittareita Fiatin Tempran kojelaudalla. Nopeusmittari oli isoilla digitaalisilla numeroilla ja kierroslukumittari oli digitaalivaloilla, niin siinä värkissä taisi olla koko kojelauta täynä niitä erilaisia digitaalivaloja, Polttoaine- ja lämpömittarit mukaanluettuina. Tämä fiiatti kuului faijalleni joskus 1990 -luvun lopulla.
Latexi

TavanTallaaja

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 30.12.15 - klo:23:33
Pitkän aikaa meni, kun tajusin nähneeni joskus niitä erikoisempia mittareita Fiatin Tempran kojelaudalla. Nopeusmittari oli isoilla digitaalisilla numeroilla ja kierroslukumittari oli digitaalivaloilla, niin siinä värkissä taisi olla koko kojelauta täynä niitä erilaisia digitaalivaloja, Polttoaine- ja lämpömittarit mukaanluettuina. Tämä fiiatti kuului faijalleni joskus 1990 -luvun lopulla.

Joo, muistan tämän ;D. Isäukko oli tuolloin vielä Fiat-myyjä ja paljon tuli tuollakin mallilla liikuttua. Mittariston väri oli muistaakseni vihreä ja kierroslukumittarikin oli tosiaan toteutettu graafisilla palkeilla. Liekö tämän peruja sitten inhotus noita virtuaalimittareita kohtaan.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

Flat

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 30.12.15 - klo:23:18

Kabiini on kyllä moderni, huomasi varsinkin kun istui takaisin omaan autoon.


Tämän olen huomannut itsekkin. Monesti uuteen autoon tutustuessa ei tule mitään WOW efectiä, mutta kun sitten istuu takaisin omaan vanhaan, niin silloin vasta tajuaa kuinka ajan hammas on pureskellut kojelaudan designia.

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 30.12.15 - klo:23:33

Pitkän aikaa meni, kun tajusin nähneeni joskus niitä erikoisempia mittareita Fiatin Tempran kojelaudalla. Nopeusmittari oli isoilla digitaalisilla numeroilla ja kierroslukumittari oli digitaalivaloilla, niin siinä värkissä taisi olla koko kojelauta täynä niitä erilaisia digitaalivaloja, Polttoaine- ja lämpömittarit mukaanluettuina. Tämä fiiatti kuului faijalleni joskus 1990 -luvun lopulla.

jos en väärin muista mittari oli ensin Tipossa DGT:ssä  Siinä oli 80 luvun lopulla virtuaalimittaristoa kerrakseen, ja sopuhintaan.



Itse veikkaan että menee hyvin kauan ennekuin virtualimittaristo tulee korvaamaan perinteiset. Mittaristo ei ole vielä vaan valmis ja sen potentiaalia ei ole vielä käytetty hyväksi. Sitten kun se alkaa olemaan peruskauraa autoissa, alkavat premium merkit / sportit  käyttämään  analogisia mittareita.  ( vrt viisarikello ).

Pikkupojille virtuaalimittaristo aiheuttaa myös uusia haasteista. Miten katsoa kuinka lujaa autolla pääsee, kun auton parkissa olessa mittaristoa ei näy ? Perinteisestä analogiamittaristosta johtopäätelmä oli helppo tehdä: max nopeus mittaristossa  - 20 km/h  :)   Näin me aikanaan kavereiden kanssa pähkäiltiin asia.

Latexi

Juuri tuollainen näkymä oli siinä Temprassakin. Huh!
Latexi

mi16

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 30.12.15 - klo:23:33
Saattaahan se jossain vaiheessa käydä vanhanaikaiseksi. En tosin omista mitään apple watch härveliä, ajan kyllä osaan jo katsoa kännykän näytöltä.

Pitkän aikaa meni, kun tajusin nähneeni joskus niitä erikoisempia mittareita Fiatin Tempran kojelaudalla. Nopeusmittari oli isoilla digitaalisilla numeroilla ja kierroslukumittari oli digitaalivaloilla, niin siinä värkissä taisi olla koko kojelauta täynä niitä erilaisia digitaalivaloja, Polttoaine- ja lämpömittarit mukaanluettuina. Tämä fiiatti kuului faijalleni joskus 1990 -luvun lopulla.

Käytätkö kännykkää vaan kelloon ja puhumiseen? Silloin ymmärrän, että analogimittaristo riittää kelloon ja nopeusmittariin. Uuden mittariston ero on aikalailla sama kuin peruspuhelin ja älypuhelin. Nokiakin kaatui kun ei seurannut nykyaikaa.
Itse uskon kaikkien automerkkien seuraavan nopeasti esimerkkiä Audista ja Teslasta mittaristojen suhteen. Jatkossa tulee lisää ominaisuuksia ja mahdollisuuksia niiden käyttöön, eikä ne välttämättä tule olemaan niin konservatiivisiä, kuin nyt Audissa.

Latexi

Totta, siihen tulee vielä kasapäin uusia ominaisuuksia eikä niistä kaikista ole vielä edes hajua
Latexi

Flat

kylläpä tuolla sisävalaistuksella saa halutessaan myös aika kauheata aikaiseksi .....toivottavasti tuo kaveri ei ole tosissaan ?




kesällä kun ajelee tuolla valaistuksella pimeässä kesäyössä, muut luulevat Hulkiksi....

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.12.15 - klo:09:15
kylläpä tuolla sisävalaistuksella saa halutessaan myös aika kauheata aikaiseksi .....toivottavasti tuo kaveri ei ole tosissaan ?

kesällä kun ajelee tuolla valaistuksella pimeässä kesäyössä, muut luulevat Hulkiksi....

Paljaat varpaat nurmikolla kesäyössä :)... onneksi siinä on 35 vaihtoehtoa.

exlex

#839
Lainaus käyttäjältä: Latexi - 31.12.15 - klo:09:09
Totta, siihen tulee vielä kasapäin uusia ominaisuuksia eikä niistä kaikista ole vielä edes hajua

Olen kyllä hieman skeptinen tämän suhteen. Audi ei ole yleensä lisännyt vanhoihin malleihin ohjelmistoja, mitä uusiin malleihin on tuotu. Luulempa että toiminnallisuudet ovat noi mitä ovat, eli normikäytössä ei hyötyä. Jos käyttää navigaattoria paljon, niin tällöin hyöty on marginaalinen perinteiseen näyttöön verrattuna.

Itse olen edelleen sitä mieltä että toi perintenen mittari on hienompi, jossa on keskellä toi muotoiltu näyttö. Perinteinen mittari näyttää vain oikeasti tyylikkäämmältä. Itseä häiritsee toi LCD-näytön valonvuoto. Sitten kun näyttö on oled-tekniikalla ja musta on oikeasti musta, niin rupeaa itseäkin kiinnostamaan oikeasti. Itselläni tuli hurja vow-efekti silloin kun Volvo julkaisi vastaavanlaisen mittarin vuosia sitten. Nyt toi mittaristo näyttää jo ehkä hieman vanhanaikaiselta ja juuri tuon valovuodon takia. Käyköhän tämänkin mittarin kanssa samallatavalla.

No makuasioitahan nämä ovat ja molemmat näyttää hyvältä. Jotenkin veikkan että moni tuumaa jälkeenpäin, että miksi maksoin 3500â,¬ tuosta mittarista. :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy