A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

batman14

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 29.07.15 - klo:21:10
Perusauton hinta tulee olemaan taas suhteessa kovin korkea auton perusvarusteluun. Kangaspenkit, ilmastointi ja vakionopeuden säädin vakiona. Loput sitten räätälöidään asiakkaalle h*lvetin kovaan hintaan. Varmaan 3.0 TDI quattro perushinta hipoo jossain 70 000 â,¬ korvilla ja siihen sitten ruvetaan lataamaan perusvarusteet niin 80 000 â,¬ mennään...

Terv.

Niin h*lvetin kyllästynyt Audin lisävaruste hinnoitteluun ja "vakio"varusteisiin...

Siksi nyt on viimeisen vuoden aikana ollut ihan kivat kamppikset B8 mallista  ;) Ei noita Audeja kannata heti ostaa kun tulee uusi mallisarja. Silloin just ei ole mitään varustetta ja riski on suuri että on kaiken maailman muttereita tai muita lastentauteja.

Ritzenhoff

Juu täysin samaa mieltä, ei tuota Audin touhua voi kun säälien nauraa varustelun osalta. Sieltä tulee varmaan perusmallia ja sitten business mallia ja kaiken "huippuna" business sport johon on sitten lätkäisty huimat lisävarusteet perusmalliin nähden eli 20mm matalampi alusta ja urheilullisemmat KANGASpenkit. Sitten 2000â,¬ lisää maksamalla saa alcantara/tekonahkapenkit. Siitä sitten vielä tonni tai kaksi lisää maksamalla saa täysnahkaset ja jos maksaa 2000â,¬ vielä lisää niin saa molempiin penkkeihin sähköt ja kuljettajan penkin muistilla. Mahtavaa!

Takaluukkuhan varmasti tulee vakiona jopa aukeamaan luukkua hipaisemalla, mutta "vain" tonnin lisähinnalla saat myös jalan heilautussensorin mukaan, ettei tarvitse kauppakasseja laskea maahan. Mahtavaa!

No sitten autoon pitäisi myös päästä sisään. Eli siis vakiona tulee mukana joko avaimeton käynnistys tai avaimeton ovien aikaisu. Mutta nämä olisi myös kiva saada molemmat. No maksat vain 1200â,¬ lisää niin saat. Mahtavaa!

Ja lista voisi jatkua loputtomiin. Näin Audilla vuonna 2015. Haistakaa kuule siellä Audilla pitkä vittu!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 29.07.15 - klo:21:39
Haistakaa kuule siellä Audilla pitkä vittu!

:D

Miten Audilla on varaa tällaiseen, kun eiköhän K-Kauppias halua kuitenkin autoja myydä, muuten ei oikein liiketoiminnassa ole mieltä...?

Jonny

Audin puuhastelua on kyllä tavallaan hauska katsella. Auto oli melkein kaksi vuotta uudelleen suunnittelu pöydällä ja mitä sieltä tuli? Melkein voisi FL malliksi sanoa. Tosin livenä näyttää varmasti paljon tuoreemmalta kuin kuvissa. Hinnoittelu on tietysti premium luokan tasoa. Reilu tonni varusteesta kuin varusteesta. Loppu hintana auto + yhden Huyndain verran varustelisää.

Moottori paletti taasen. Muut konsernin merkit menee ohi vasemmalta ja oikealta olkoon minkä generaation moottori tahansa. Hybridejä ei vieläkään. Audin pitäisi olla suunnan näyttäjä näistä merkeistä, mutta alkaa olla punainen lanka ja lanka kokonaisuudessaan aika hukassa.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 29.07.15 - klo:21:39
Juu täysin samaa mieltä, ei tuota Audin touhua voi kun säälien nauraa varustelun osalta. Sieltä tulee varmaan perusmallia ja sitten business mallia ja kaiken "huippuna" business sport johon on sitten lätkäisty huimat lisävarusteet perusmalliin nähden eli 20mm matalampi alusta ja urheilullisemmat KANGASpenkit. Sitten 2000â,¬ lisää maksamalla saa alcantara/tekonahkapenkit. Siitä sitten vielä tonni tai kaksi lisää maksamalla saa täysnahkaset ja jos maksaa 2000â,¬ vielä lisää niin saa molempiin penkkeihin sähköt ja kuljettajan penkin muistilla. Mahtavaa!

Takaluukkuhan varmasti tulee vakiona jopa aukeamaan luukkua hipaisemalla, mutta "vain" tonnin lisähinnalla saat myös jalan heilautussensorin mukaan, ettei tarvitse kauppakasseja laskea maahan. Mahtavaa!

No sitten autoon pitäisi myös päästä sisään. Eli siis vakiona tulee mukana joko avaimeton käynnistys tai avaimeton ovien aikaisu. Mutta nämä olisi myös kiva saada molemmat. No maksat vain 1200â,¬ lisää niin saat. Mahtavaa!

Ja lista voisi jatkua loputtomiin. Näin Audilla vuonna 2015. Haistakaa kuule siellä Audilla pitkä vittu!

;D ;DReps ;D ;D

Juurikin näin... Itse nyt ostin vain "Seatin" kakkosautoksi... Mutta 20k-25k /km vuodessa tuohon autoon niin kunhan nyt kasassa pysyy niin
tulen olemaan erittäin tyytyväinen. Kyllä meinasi mennä kahvit nenään, kun katselin Cupran lisävarustehintoja... Ei hyvää päivää, teki mieli ottaa ne kaikki, mutta kun on kakkosauto niin piti jotain rajaa pitää...  :)

Ei minulla tavallaan ole suurempia valituksia Audista ollut. A1:nen on kasassa pysynyt (peräti 42 000 km kertynyt) ja A6:ssa kilometrejä kertynyt 220 000 km. etuvasen ja etuoikea laakeri mennyt ja mutteriohjaus vaivaa paikoitellen. Kestävä peli ollut... Mutta kyllä se on harmittanut, että 55 000 â,¬ ei saanut kuin etuveto Audin multilla, Webaston, Sporttipenkit, Vetokoukun ja pussynesspaketin.

Seuraavaan autoon ajattelin satsata sen max. 70-80 k (-vaihtohyvitys), mutta tuskin tulee olemaan Audi A4  ;D Ei oikein down greidaaminen kiinnosta kalliimpaan autoon!  ;D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Flat

LainaaJuu täysin samaa mieltä, ei tuota Audin touhua voi kun säälien nauraa varustelun osalta. Sieltä tulee varmaan perusmallia ja sitten business mallia ja kaiken "huippuna" business sport johon on sitten lätkäisty huimat lisävarusteet perusmalliin nähden eli 20mm matalampi alusta ja urheilullisemmat KANGASpenkit. Sitten 2000â,¬ lisää maksamalla saa alcantara/tekonahkapenkit. Siitä sitten vielä tonni tai kaksi lisää maksamalla saa täysnahkaset ja jos maksaa 2000â,¬ vielä lisää niin saa molempiin penkkeihin sähköt ja kuljettajan penkin muistilla. Mahtavaa!

Takaluukkuhan varmasti tulee vakiona jopa aukeamaan luukkua hipaisemalla, mutta "vain" tonnin lisähinnalla saat myös jalan heilautussensorin mukaan, ettei tarvitse kauppakasseja laskea maahan. Mahtavaa!

No sitten autoon pitäisi myös päästä sisään. Eli siis vakiona tulee mukana joko avaimeton käynnistys tai avaimeton ovien aikaisu. Mutta nämä olisi myös kiva saada molemmat. No maksat vain 1200â,¬ lisää niin saat. Mahtavaa!

Ja lista voisi jatkua loputtomiin. Näin Audilla vuonna 2015. Haistakaa kuule siellä Audilla pitkä vittu!

Mutta eikös näin ole aina ollut ? Ei ne varusteet MB:lla tai BMW:llä mitään halpoja ole, vai onko ? Premium lisä näkyy varusteiden hinnoittelussa liiankin törkeästi, mutta minkäs voit? Joko maksat tai et ota varusteita, tai vaihdat merkkiä ei vaikka tuhon aikaisemmin mainittuun Seattiin. Ja alan stadaridhan on että uuden mallin elinkaaren alussa vakiovarustelista on suppeampi kuin elinkaaren keski- tai loppupäässä.

Sama poru oli aikoinana B8:n lanseerauksen yhteydessä, muistan hyvin kun luin tuulilasista jutun B8:sta. Lopussa toimittaja totesi , että A4 ei ole olenkaan niin kallis auto miltä se äkkiseltään vaikuttaa, vaan se on paljon kalliimpi. Mielestäni tämä kiteytää lisävarustehinnoittelun ideologian varsin hyvin.

LainaaMoottori paletti taasen. Muut konsernin merkit menee ohi vasemmalta ja oikealta olkoon minkä generaation moottori tahansa. Hybridejä ei vieläkään. Audin pitäisi olla suunnan näyttäjä näistä merkeistä, mutta alkaa olla punainen lanka ja lanka kokonaisuudessaan aika hukassa.

Mikäs konserniveljillä on niin ylivertaista ? Mielestäni tuo uusi 2.0 TFSI on varsin kiinnostava tapaus ja sitä sietää vertailla vasin hyvin mihin tahansa kilpailijaan.  Pelkkien tehojen tuijotus ei mielestäni ole järkevää, ei se autopaineen korottaminen mitään teknistä etumatkaa ole.

Tuo aikaisemmin linkattu video antaa hyvän kuvan mitä pinnan alla on oikein tapahtunut. Toivottavasti asiat huomaa myös käytännössä.

Ranssi

Jos ei konserniveljllä, niin kilpailijoilla on ainakin tarjota sellaista mitä Audilla ei ole; MB:n C-sarjan mallistosta löytyy dieselhybridi ja ennen kaikkea suorituskykyinen bensiinipistokehybridi (C350). Bemarillakin on tarjota ainakin kaksilitrainen tupla-ahdettu diesel (325d) ja myös tehokkaampaa bensapataa (340i), joskaan ei vielä järkevää hybridiä, koska 3-sarjan Activehybridiä ei oikein tällaiseksi voi laskea.

Kun lisävarustehinnastoja ihmettelee, kun kyllä Bemarilla keskimäärin hiukan suopeampaa hinnoittelu on, Mersuun ei oikein ole tuntumaa.

Flat


Flat

#188
Tämään mukaan alussa quattroa ei saisi kuin isoimpiin koneisiin 3.0TDI 200kW ja 2.0TFSI 185kW. Harmi.

http://www.audi.de/dam/nemo/models/misc/pdf/my-2016/kataloge/flyer_a4-limousine_a4-avant.pdf

Manuaalivaihteet  saatavana myös hyvin rajoitetusti ?

Avantin moottorivalikoimaa myös rajoitettu ? Outoa.


Popovice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 05.08.15 - klo:06:54
Tämään mukaan alussa quattroa ei saisi kuin isoimpiin koneisiin 3.0TDI 200kW ja 2.0TFSI 185kW. Harmi.

http://www.audi.de/dam/nemo/models/misc/pdf/my-2016/kataloge/flyer_a4-limousine_a4-avant.pdf

Manuaalivaihteet  saatavana myös hyvin rajoitetusti ?

Avantin moottorivalikoimaa myös rajoitettu ? Outoa.


Toi taitaa koskea pelkästään Saksan tarjontaa ja sielläkin alun lanseerausvaihetta. Kun katsoo esim. nykykoppaisen A4:n hinnastoa Saksan Audin sivuilta niin siellä on mm. 2.0TFSI etuveto tarjolla multitronicilla ja 2.0TDI 140kW etuveto samoin multilla, mutta käsittääkseni näitä kombinaatioita ei ole koskaan saanut Suomesta.

Hawtin

Ainakin kun katsoo 185 kw quattroa, niin yllättävän iso co2-vaihtelu rengastuksen perusteella (139-147). Toi alkaa jo tuntua kukkarossakin, kun lisävarusteita ruksii...tosin toki se lista kirpaisee kukkaroa muutenkin kohtuuttomasti, mutta vaikuttaahan se koko biilin hintaan...tulee kalliit rinkulat kaikilla tavoilla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Flat

saksan hinnasto...
tulisikohan myös suomeen saksalaiset varustetaso variaatiot ? karvalakki - design -sport ?

Jos ei tuosta muuta hyötyä  ,niin ainakin voi ihmetellä sitten suomen maahantuojan ahneutta varustehinnoittelussa kun suomi hinnasto tulee.

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=739704

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.08.15 - klo:09:59
saksan hinnasto...
tulisikohan myös suomeen saksalaiset varustetaso variaatiot ? karvalakki - design -sport ?

Jos ei tuosta muuta hyötyä  ,niin ainakin voi ihmetellä sitten suomen maahantuojan ahneutta varustehinnoittelussa kun suomi hinnasto tulee.

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=739704
Kerrassaan suppea on tuo kone/voimalinjavalikoima ainakin näin lanseerausvaiheessa. Mm. diesel quattro avantia ei saa kuin kolmen litran koneella ja silloin jopa Saksan hinnastossa mennään 52keuron pintaan perus karvalakkiversiona. Suomessahan tuo tarkoittanee ainakin 65keur hintalappua :(. Lisäksi hämmästyttää suuresti hybridimalliston totaalinen puuttuminen.

On tainnut Audin pojille tulla hieman kiire saada uusi A4 myyntiin jotta Pasuuna, Superb, C-sarja, yms. eivät veisi kaikkia markkinaosuuksia ja siinä sitten on pitänyt typistää mallistoa voimakkaasti. Mediassa oli vielä keväällä juttua uudesta 9-portaisesta S-tronicista, mutta olisko sekin jäänyt vielä kiireessä suunnittelupöydälle?

No, eipä tuoreen A4 B8:n juuri hankkineena paljon harmita kun käytännössä koneet ja voimalinjat tässä uudessa mallissa ovat ihan samat ja kun tosiaan voidaan olettaa että B9 lisävarustehinnoittelussa palataan tuttuun Audi politiikkaan  :).

mattinen


europe


mattinen

Ausgezeichnet!

K70

Jaha. Urheiluistuimien kanssa vain musta sisustus. Ajellaanpa entisellä vaan..

tpu

Onkohan tuolla "virtual cockpitillä" mitään muuta käytännön sovellusta kuin tuo kartta? Kun tuosta saksan konfiguraattorista pisti silmään, että vakiona on ihan tavallinen mittaristo ja jos haluaa lisätä tämän virtual cockpitin, niin silloin mukaan on lisättävä myös MMI navigation plus, se MMI touch.

nemos

Lainaus käyttäjältä: tpu - 15.08.15 - klo:09:25
Onkohan tuolla "virtual cockpitillä" mitään muuta käytännön sovellusta kuin tuo kartta? Kun tuosta saksan konfiguraattorista pisti silmään, että vakiona on ihan tavallinen mittaristo ja jos haluaa lisätä tämän virtual cockpitin, niin silloin mukaan on lisättävä myös MMI navigation plus, se MMI touch.

500 euroa näyttäisi maksavan virtual cockpit ilman navigaattoria.
Volvo XC60 T8 Inscription

Waltsu83

Omia veikkauksia:

3.0TDI Quatron hinnat alkaen 68900 â,¬ (sedan), sisältää business paketin ja kaukosäädöllä toimivan keskuslukituksen.

Virtual CockPit: 500 â,¬+ suomilisä = 790 â,¬  (ilman navia, navigointi + 4500 â,¬)

Tässä oma arpa... Mitä voittaa jos menee oikein? :D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

nemos

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 15.08.15 - klo:13:03
Omia veikkauksia:

3.0TDI Quatron hinnat alkaen 68900 â,¬ (sedan), sisältää business paketin ja kaukosäädöllä toimivan keskuslukituksen.


66 600 tulee, jos hinta johdetaan vastaavan A6:n saksa- ja suomihinnoista. Mielenkiintoista muuten, että paljon halvemman, erikoishinnoitellun A6 160 kW -version kohdalla lukee "ei uusia tehdastilauksia". Ehkä erikoishinnoittelu nyt päättyy ja tehdään tilaa A4:lle hinnastossa.
Volvo XC60 T8 Inscription

tpu

Lainaus käyttäjältä: nemos - 15.08.15 - klo:11:38
500 euroa näyttäisi maksavan virtual cockpit ilman navigaattoria.

Mutta jos konfiguraattorilla kokeilet klikata tuon virtual cockpitin mukaan, niin tulee ilmoitus, että pitää ottaa myös navigointi. Tästä päätellen pelkkää virtual cockpitiä ei voi ottaa ilman navigointia.

Ja tästä sitten heräsi kysymys, että onko tuolla virtual cockpitillä autossa mitään muuta funktiota kuin toimia navigaattorin näyttönä.

Tonttu66

Hinnaston mukaan Virtual Cockpit vaatii laajemman navigaattorin (MMI® Navigation plus sekä MMI® touch). Uskoisin kytkykaupan johtuvan pelkästään siitä, että Virtual Cockpitin (ja Passatin Active Info Displayn) kysyntä ylittäisi muuten komponenttien tämänhetkisen valmistuskapasiteetin ja siksi kysyntää rajoitetaan tällaisella kytköksellä.

Itselläni on Passat, jossa Active Info Display ja navigointi. Käytännössä järjestelmä tuo käyttöön kaksi ruutua, toisen mittaristoon ja toisen keskikonsoliin, ja kumpaankin ruutuun voi valita haluamansa sisällön: navigointi, puhelin, media, radio jne. Mitään uutta toiminnallisuutta tämä ei ainakaan Passatissa tuo, mutta erittäin kätevä systeemi joka tapauksessa, kun yhtaikaa voi olla vaikkapa navigointi mittaristossa ja mediatiedot keskikonsolissa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

ixnay

Lainaus käyttäjältä: tpu - 15.08.15 - klo:15:09
Mutta jos konfiguraattorilla kokeilet klikata tuon virtual cockpitin mukaan, niin tulee ilmoitus, että pitää ottaa myös navigointi. Tästä päätellen pelkkää virtual cockpitiä ei voi ottaa ilman navigointia.

Ja tästä sitten heräsi kysymys, että onko tuolla virtual cockpitillä autossa mitään muuta funktiota kuin toimia navigaattorin näyttönä.

Flat

Itse pidän hieman pelottavana aisiana tuota virtual systeemiä. Kun tietää kuinka paljon on ollut ongelmia ihan MMI näytöjen kanssa, niin mitä tapahtuukun tuo menee pimeäksi ? Pystyykö autolla edes ajamaan ?

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.08.15 - klo:08:26
Itse pidän hieman pelottavana aisiana tuota virtual systeemiä. Kun tietää kuinka paljon on ollut ongelmia ihan MMI näytöjen kanssa, niin mitä tapahtuukun tuo menee pimeäksi ? Pystyykö autolla edes ajamaan ?

Kuten täälläkin on mainittu, ainakin Tuulilasilla oli ongelmia Audi TT:n Virtual Cockpitin kanssa. Jossain vaiheessa näyttö sammui eikä suostunut enää käynnistymään. Siinä on sitten ajeltava muiden rytmissä kun ei tiedä mitä nopeutta menee. Vorsprung durch Technik.  ;D

MoFFe

Aina kun on kyse elektroniikasta voi tapahtua mitä vaan :)
Minä en tuota pelkäis, bootaus auttaa. Yleensä  ;D

tpu

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 17.08.15 - klo:09:21
Aina kun on kyse elektroniikasta voi tapahtua mitä vaan :)
Minä en tuota pelkäis, bootaus auttaa. Yleensä  ;D

Autoilun tulevaisuus: Kesken matkan pysähdellään pientareelle boottaamaan :D

Flat

Tuli juuri teito että suomen ennakkoesittely on 4.9 jolloin saadaan myös hinnasto ulos. Ennakkomyynti alkaa samaisella päivämäärällä.
Tämähän tapahtuu nopeammin kuin luulinkaan....

LA64

Milloinkahan ensimmäiset mahtavat rantautua Suomenniemelle? Ehtiikö pukinkonttiin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy