Kokemuksia TDI 1.6 CR koneesta

Aloittaja jalkkis, 16.07.12 - klo:19:24

« edellinen - seuraava »

Kilu7

Polossa -10 CAYA levisi akku 5KO915105G vajaassa 104tkm:ssä ja alle 5:sä vuodessa. Uusi vastaava olisi ollut Laakkosella yli 190â,¬. Auto kyykähti omaan pihaan. Onneksi tallista löytyi toimiva passatin 72A akku, joka saa nyt kelvata. Akkuliikkeessä toki vastavan kunnollisen akun saa alle satasella. Maskisuojakin tuli hommattua ja "vain" 47â,¬, 15%:n alennuksen jälkeen. Suht miehekäs hintaa 3:lle vaahtomuovi läpyskälle ja 8:lle klipsulle.

DSL

Riittävän kokoinen kone on 1.6 TDI Octaviaan. Ambienten välityksellä kulkee sujuvasti, motarille voisi olla pidemmät. Ajotietokoneen (ei tarkistettu) kulutuslukemia, keskiarvot mitattuna kahteen erisuntaan tietä ajettaessa, nopeus gps, keli -5...-15 C, renkaat HKPL7 195/65R15, 2,4 bar.
80 km/h 3,9 l/100 km ja 100 km/h 4,7 l/100 km.

Puli

Viime viikolla motarilla laulu seis.. 4. syl. suutin paskaksi. Hinta 1040â,¬. Kuulemma harvinainen vika tälle moottorille, mutta vähän luottamus meni.. Siellä vielä 3 pyttyä tikittää.. Noh, sain myyjäliikkeen takuuseen tuon korjauksen, mutta luottamusta sillä ei saatu.
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

enkero

Itsellä on vajaa pari vuotta kokemusta nyt tästä, ja mielipiteet alla:

+ vääntö osakaasukiihdytyksissä
+ hyvä lämpeneminen

- teho täyskaasukiihdytyksissä
- korkeahko kulutus (kesänopeuksilla viimeisin tankkaus 5,37l/100km)
- tyhjäkäynti ei järin sivistynyttä
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

JHS

Onkohan kellään tätä palstaa seuraavalla kokemusta 66kw:n 1.6 tdi-koneesta?  Tätähän saa Suomessa Golfin eri mallien trendlineversiona.   Esim. Saksassa 66kw ei ole myynnissä, mutta Itävallassa sitä menee myös Comfortlinena.  Alavääntö taitaa löytyä pienemmillä kierroksilla, kuin 77 tai 81kw moottoreissa.    Oletukseni ennen kokemusta on, että verrattuna esim. 1.2 tsi 77 tai 81kw kiihtyvyys on tietenkin selvästi laimeampaa, mutta matka-ajossa suurimman vaihteen vääntö lienee parempi.
(Jopa parempi kuin pitkäksi välitetyn kuusivaihteisen 1.6tdi Bluemotionin, joka joidenkin mittausten mukaan on samaa luokkaa em. 1.2 tsi:n kanssa, heikompikin.)

jhm

5.1.2010 rekisteröity Octavia kyseisellä koneella (77kw) ja itsellä ollut 4 vuotta.Ensimmäinen omistaja oli ajanut reilussa vuodessa 41500 km.

Muuten ok moottori mutta 3 kertaa hinuria tarvittu ja kaikki lähes samasta syystä.Ajoturva toiminut moitteettomasti ja siksikin hinuri on herkässä  ;).

1. kerta:ajettu 123 000 km,egr:n jäähdytin sytytteli vikavaloja.GW takuun piikkiin osa,työstä puolet 180 â,¬.

2.kerta:ajettu 217 500 km,dfp-painetunnistin viallinen,osa 80 â,¬,työstä suunnilleen satanen.

3.kerta:ajettu 233 500 km,egr:n jäähdytin,osat 405 â,¬ ja työ 369 â,¬ yht.775 â,¬,omaan piikkiin.
Kalliiksi käy tuo ilmansuojelu..

Nyt ajettu 237 500 km eikä moottorille ole tehty muuta kuin normaalihuollot longlife ohjelman mukaan.Huoltoväli n.28700-29300km.

VW Transporter T5  84kw 2014

Harppa77

Pystyykö tuota EGR jäähdytintä testaamaan jotenkin, esim. paineella vai onko odotettava niin kauan, että vikavalot syttyvät? Jossakin olen nähnyt juttuja, että tuo oireilisi pitkään ennen kuin vikavalot syttyvät.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: jhm - 12.04.15 - klo:21:57
5.1.2010 rekisteröity Octavia kyseisellä koneella (77kw) ja itsellä ollut 4 vuotta.Ensimmäinen omistaja oli ajanut reilussa vuodessa 41500 km.

Muuten ok moottori mutta 3 kertaa hinuria tarvittu ja kaikki lähes samasta syystä.Ajoturva toiminut moitteettomasti ja siksikin hinuri on herkässä  ;).

1. kerta:ajettu 123 000 km,egr:n jäähdytin sytytteli vikavaloja.GW takuun piikkiin osa,työstä puolet 180 â,¬.

2.kerta:ajettu 217 500 km,dfp-painetunnistin viallinen,osa 80 â,¬,työstä suunnilleen satanen.

3.kerta:ajettu 233 500 km,egr:n jäähdytin,osat 405 â,¬ ja työ 369 â,¬ yht.775 â,¬,omaan piikkiin.
Kalliiksi käy tuo ilmansuojelu..

Nyt ajettu 237 500 km eikä moottorille ole tehty muuta kuin normaalihuollot longlife ohjelman mukaan.Huoltoväli n.28700-29300km.

Jättikö tuo temppuava EGR vikakoodia? Mulla tehnyt 3krt nyt talven aikana sen että moottrivalo alkaa vilkuun kun tankkailee NestePro:ta. Koodeja ei jätä. Olen ajatellut että EGR se siellä ehkä tiensä päässä kun kulutuskin himpun noussut. 218tkm nyt mittarissa.

jhm

Juu jätti se.

Molemmilla kerroilla erg:n vikojen yhteydessä syttyi ensiksi hehkulangan valo ja myöhemmin lisäksi moottorin vikavalo.Samaten tuon painetunnistimen kanssa.

RSOCUstin

Mulla ei jää koodia joten voi olla muutakin. Eikj jättivän se kun elokuussa teki et hehku ja service now tuli ruutuun. Olin kirjannut sen tonne autosibulleni. Enempää sitä et tutkiskellu. Pitääkin kattoa lisää. Hehkua pari kertaa poltellut ajossa tiä sit. Näistä kun ei koskaan tiedä. Voishan tuosta käydä marmorilla kysäseen jos vaikka sais jotain. 2vikaa huoltoa tehty kyl muualla.

Eesau

Oletteko seuraillut missä öljynlämmöt huitelee? Itse olen vähän huolestunut kun yli 100 astetta maantieajossa. Esim tänään: ulkolämpötila +17, 80-120 km/h ajossa öljynlämmöt 98-103 astetta. Normaalia? Mielestäni myös kulutus hieman noussut. Viime kesänä pääsi parhaimmillaan maantieajossa juuri ja juuri alle 5l mutta nyt työn takana alle 6l lukemat (ajotietokoneen ilmoittamat).
Auto 2010 Octavia Combi 4x4 6MT, 175tkm ajettu.
Ilmoittaako auto missään jos DPF:n poltto on käynnissä? Esim Octaviassa on ajotietokoneessa tuo "Vehicle status" kohta, mutta eipä ole siellä koskaan mitään ollut? Olen ajanut autolla nyt ~20tkm enkä koskaan ole havainnut tuota DPF:n polttoa.

jhm

Aina välillä tulee vilkuiltua noita tietoja.Öljyn lämmöt pyörii omassa 96-98 asteen paikkeilla näillä keleillä.
Joskus käynyt ainakin 103:ssa asteessa.Kai tuo on aivan normaalia,en ainakaan ole mitenkään huolestunut.

Ei tuo mitenkään ilmoittele käynnissä olevasta poltosta.Välillä jää flekti pyörimään kun auton sammuttaa,kai siinä on poltto ollut juuri käynnissä.

Tällä hetkellä mittarissa 246 tkm ja moottorin osalta vikalista tässä samassa säikeessä.
Muuten 1 koiranluu,jarrupalat eteen ja taakse vaihdettu jarrulevyt+palat.Sekä molemmat takapyörän laakerit vaihdettu.Siinä kaikki.

RSOCUstin

Mutkan poikkesin motaria hesassa ja takaisin lämmöt oli 101 astetta yht.90km ajoa. Ulkolämpö oli jotain +15. Täyspoka päällä joskus saanut helteillä 103 astetta.
Siellä ne 95-100 välillä pyörii normisti.

Mulla alko herjaamaan pakokaasujen 3 anturin vikaa. DPFn jälkeinen anturi varmaan kaput. Kyseisen anturin johtonippu roikku lähellä turboa, nipparit takasin kiinni niin ei herjaa tullut moneen päivään. Eilen taas ilmasi itsestään.  Huollossa laitellaa kuntoon. Pitkä lista kyl on mut ok hinnat tiedossa. Ei marmorin kiskontahintoja.

DPFn polton nälkee vaan VCDS/rosstech, tai marmorilla. Jos valo alkaa palaan niin silloin on DPF kaput ja tehoissakin sen jo silloin näkee.

Öljyhuolto
öljynsuodatin
pa-suodatin
jakopää
kiristimet
vesipumppu
laturinvapaakytkin
ilmastointi huolto
n.750e + toi anturi ? hinta auki.
ite vaihan ilamansuodattimen + raittarin 2krt vuosi.
Taas ajelee.
Menee kyl softalle+egr off koska tuo egr on vittuillut.

tet

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 20.06.15 - klo:18:31
DPFn polton nälkee vaan VCDS/rosstech, tai marmorilla. Jos valo alkaa palaan niin silloin on DPF kaput ja tehoissakin sen jo silloin näkee.

Ehkä tuo "kaput" on vähän turhan jyrkkä ilmaus tähän kohtaan. Valohan syttyy jos automaattipoltto ei pysty omasta mielestään nokea tarpeeksi hyvin polttelemaan ja haluaa kuskin omilla toimenpiteillään avuksi. Oikein toimien tuon ei pitäisi olla mikään katastrofi vaikka syttyisikin, kunhan tekee polttoajon ohjeen mukaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RSOCUstin

Kuitenkin parempi että se dpf valo syttyy vain kun virrat kääntää päälle. Ei jää palamaan eikä syty ajosta. Pirulaisia laitteita ovat.

baleno

Lainaus käyttäjältä: Eesau - 19.06.15 - klo:23:22
Oletteko seuraillut missä öljynlämmöt huitelee? Itse olen vähän huolestunut kun yli 100 astetta maantieajossa. Esim tänään: ulkolämpötila +17, 80-120 km/h ajossa öljynlämmöt 98-103 astetta. Normaalia? Mielestäni myös kulutus hieman noussut. Viime kesänä pääsi parhaimmillaan maantieajossa juuri ja juuri alle 5l mutta nyt työn takana alle 6l lukemat (ajotietokoneen ilmoittamat).
Auto 2010 Octavia Combi 4x4 6MT, 175tkm ajettu.
Ilmoittaako auto missään jos DPF:n poltto on käynnissä? Esim Octaviassa on ajotietokoneessa tuo "Vehicle status" kohta, mutta eipä ole siellä koskaan mitään ollut? Olen ajanut autolla nyt ~20tkm enkä koskaan ole havainnut tuota DPF:n polttoa.
Sori. Luin huolimattomasti ja sepustin tällaista:
Lämmöistä yleisesti että esimerkiksi Tuulilasin kestotestissä bensa-Astrassa elektroninen termostaatti ohjasi lämppärille 108 asteista nestettä ja auton lämppärin puhallus oli polttavaa -talvella. Vaarallista se on vaan jos jäähdytysjärjestelmä ei pidä paineita eikä elektroniikka tajua tilannetta. Sillon neste alkaa kiehua.
Citroen C5 2.0i 2006

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Eesau - 19.06.15 - klo:23:22
Oletteko seuraillut missä öljynlämmöt huitelee? Itse olen vähän huolestunut kun yli 100 astetta maantieajossa. Esim tänään: ulkolämpötila +17, 80-120 km/h ajossa öljynlämmöt 98-103 astetta. Normaalia?
Eiköhän tuo aivan normaali lämpötila ole.
Omassa Golf Variantissa vm-12 lämmöt nousee pitkässä matka-ajossa joskus jopa 110 asteeseen. Normaalisti ne pyörii siinä 99-103. Ilmeisesti silloin saattaa olla se DPF:n polttotapahtuma päällä, kun nousee 110 asteeseen, joskus jopa ylikin.

Aikoinaan kyselin samaa asiaa Laakkoselta, ja heiltä ainakin vastaus oli, että aivan normaaleissa lämpötiloissa pyöritään, joten ei syytä huoleen.

Subio

Uutena foorumilla. Golf 2001 1,9 tdi ollut taloudessa 5 vuotta ja kilometrejä kertynyt noin 150tkm, mittarissa nyt 285tkm. Ostettiin kuukausi sitten Octavia farmari 1,6 tdi vuosimalli 2011, mittarissa 75tkm. Huomioita autojen kulkupuolesta: Golf vääntää alempaa, mutta siinä on huomattavasti lyhyemmät välitykset. Octavian kone tarvitsee hieman totuttelemista Golfin jälkeen, mutta kyllä siinäkin ihan kelpo moottori on. Golfin keskikulutus on 4,5 litran luokkaa ja nyt Octavialla ajetun 2000 km mukaan kulutus tasan 5 litraa. Tyytyväinen olen ollut autoon ja tilat riittää 4 henkiselle perheelle hienosti.
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

valkoinen_neegeri

Tervehdys kaikille kanssa-autoilijoille.
Täällä ilmoittautuu ihan tuore 1.6tdi cr moottorilla ajeleva. Eli lauantaina tuli haettua autokaupasta ibiza st 1.6tdi 66kw copa plus manuaali 37tkm 2012. Tuurilla tuli sitten vissiin ostettua ihan kelpo moottori tarjolla olevista. :)  on tullut foorumia luettua parituntia ja ainakaan tästä motista purnaamista ei löydy samaan tapaan, kuin tsi moottoreista....

Vaihdossa annoin octavian 1,6fsi 2007, jolla ajettiin kolmeenvuoteen 95tkm. 160tkm kohdalla jarruremppaa ja 190tkm toinen etujousi ja 195tkm takapyörän laakeri. Itse tehnyt huollot ja korjaukset, joten huoletonta ajoa ollut.

Tätä ennen ollut fabia 1.9tdi PD 200 000 - 260 000 ei minkäänlaisia korjauksia. Nämä kokemukset saivat jatkamaan vag linjalla :)

Ne niistä. Ensivaikutelma autosta ihan muava. Pieni koppero octavia combin jälkeen. Moottori hiukan väkevämpi kuin 1.6fsi, eli laiskan puolella ollaan aika reilusti. 1.9tdi on jättänyt paljon paremman kuvan ja jotain samanlaista odotin tältäkin. Tampere-Pori keskikulutus 6 litraa, useampi ohitus nopeus vakkarilla 110kmh.  Jos en nyt ihan vahingossa seurannut jotain pidemmän aikavälin kulutusta, joka löytyy valikosta ilmeisesti? Eli kulutus kova mielestäni ja verraten fabiaan. Renkaina 215/45 16". En kyllä ymmärrä, miksi tällaiseen kippoon tarvitaan noin leveitä renkaita, ocussakin oli 185/60 15" eikä valittamista. jettaessa takapuoleen tuntuu herkemmin tärinät yms. ja itse ainakin tottumattomana kiinnitin huomiota, tästä syystä voisin renkaat vaihtaa pienempiin, josta ilmoitus myydään palstalla. Mikäli joku haluaa omaansa enempi näköä. Mulla tuo näköpuoli ei ole niin justiinsa ja ehkä ajelisin ihan muilla vehkeillä, jos se olis tärkeetä :) tämä tuli valittua ihan kustannussyistä :)

Onkos tässä koneessa jotain kampanja tyyppivikoja, mihin kiinnittää huomiota. Entäs onko kaksoismassa kytkin? Niissäkin ollut vikaherkkyyttä foorumin perusteella. Tähän viitaten joku mainitsi ajotavasta, että ei ihan pienillä kierroksilla sopis ajaa, juuri tuon kaksoismassan takia. Ajotietokone kuitenkin suosittelee vaihtamaan todella ajoissa ja jos sitä uskoo, niin taipumusta on moottorin olla ihan siellä vedon alarajoilla ja pientä jurnutusta saattaa olla, kierrokset kaiketi noin 1200.. Eli onko tällöin vaarana rikkua jotain ja mielummin ajaa 1500 kierroksilla välittämättä suosituksesta?  Kulutus on kaupunkiajossa isolla vaihteella jossain 3+ pinnassa/100km. Tällaisia tuli mieleen. Vagareenaa tullut monasti käytettyä, vasta nyt kuitenkin regattua. Moniin propleemiin, kuten ocun laakerin vaihtoon saanut hyviä vinkkejä ja niiden avulla työ onnistunut kuin tanssi :)    Ainiin, takalasin naarmuttajan nappasin samantein pos ja kun vielä otan loputkin irti, niin tarkotus laittaa motonetista ostettu peitelevy päälle...

ossid

Lainaus käyttäjältä: valkoinen_neegeri - 31.08.15 - klo:02:42
Tervehdys kaikille kanssa-autoilijoille.
Täällä ilmoittautuu ihan tuore 1.6tdi cr moottorilla ajeleva. Eli lauantaina tuli haettua autokaupasta ibiza st 1.6tdi 66kw copa plus manuaali 37tkm 2012. Tuurilla tuli sitten vissiin ostettua ihan kelpo moottori tarjolla olevista. :)  on tullut foorumia luettua parituntia ja ainakaan tästä motista purnaamista ei löydy samaan tapaan, kuin tsi moottoreista....

Vaihdossa annoin octavian 1,6fsi 2007, jolla ajettiin kolmeenvuoteen 95tkm. 160tkm kohdalla jarruremppaa ja 190tkm toinen etujousi ja 195tkm takapyörän laakeri. Itse tehnyt huollot ja korjaukset, joten huoletonta ajoa ollut.

Tätä ennen ollut fabia 1.9tdi PD 200 000 - 260 000 ei minkäänlaisia korjauksia. Nämä kokemukset saivat jatkamaan vag linjalla :)

Ne niistä. Ensivaikutelma autosta ihan muava. Pieni koppero octavia combin jälkeen. Moottori hiukan väkevämpi kuin 1.6fsi, eli laiskan puolella ollaan aika reilusti. 1.9tdi on jättänyt paljon paremman kuvan ja jotain samanlaista odotin tältäkin. Tampere-Pori keskikulutus 6 litraa, useampi ohitus nopeus vakkarilla 110kmh.  Jos en nyt ihan vahingossa seurannut jotain pidemmän aikavälin kulutusta, joka löytyy valikosta ilmeisesti? Eli kulutus kova mielestäni ja verraten fabiaan. Renkaina 215/45 16". En kyllä ymmärrä, miksi tällaiseen kippoon tarvitaan noin leveitä renkaita, ocussakin oli 185/60 15" eikä valittamista. jettaessa takapuoleen tuntuu herkemmin tärinät yms. ja itse ainakin tottumattomana kiinnitin huomiota, tästä syystä voisin renkaat vaihtaa pienempiin, josta ilmoitus myydään palstalla. Mikäli joku haluaa omaansa enempi näköä. Mulla tuo näköpuoli ei ole niin justiinsa ja ehkä ajelisin ihan muilla vehkeillä, jos se olis tärkeetä :) tämä tuli valittua ihan kustannussyistä :)

Onkos tässä koneessa jotain kampanja tyyppivikoja, mihin kiinnittää huomiota. Entäs onko kaksoismassa kytkin? Niissäkin ollut vikaherkkyyttä foorumin perusteella. Tähän viitaten joku mainitsi ajotavasta, että ei ihan pienillä kierroksilla sopis ajaa, juuri tuon kaksoismassan takia. Ajotietokone kuitenkin suosittelee vaihtamaan todella ajoissa ja jos sitä uskoo, niin taipumusta on moottorin olla ihan siellä vedon alarajoilla ja pientä jurnutusta saattaa olla, kierrokset kaiketi noin 1200.. Eli onko tällöin vaarana rikkua jotain ja mielummin ajaa 1500 kierroksilla välittämättä suosituksesta?  Kulutus on kaupunkiajossa isolla vaihteella jossain 3+ pinnassa/100km. Tällaisia tuli mieleen. Vagareenaa tullut monasti käytettyä, vasta nyt kuitenkin regattua. Moniin propleemiin, kuten ocun laakerin vaihtoon saanut hyviä vinkkejä ja niiden avulla työ onnistunut kuin tanssi :)    Ainiin, takalasin naarmuttajan nappasin samantein pos ja kun vielä otan loputkin irti, niin tarkotus laittaa motonetista ostettu peitelevy päälle...

Kävit ilmeisesti hakemassa ALD:ltä tuon? :)

Koeajoin sitä tuossa kesällä ja totesin noista renkaista saman, että melua ja vetelyä turhan paljon.

Itse poimin myöhemmin talouteen ALD:ltä Fabia II:n, vm. 2011, 1.6tdi CR 77kW ja Elegance. Ignoraan vaihto-opastimen täysin, viitosvaihdetta sisään vasta 80km/h vauhdissa.
Ja mitä olen ymmärtänyt, niin tämä 1.6 tdi CR pitäisi olla varsin ongelmavapaa nykydiesel. Tottakai tästäkin löytyy EGR ja DPF joissa piilee potentiaalinen riski, mutta jää nähtäväksi.
Fabia III farmari, 1.0 TSI Style

valkoinen_neegeri

Lainaus käyttäjältä: ossid - 31.08.15 - klo:23:04
Kävit ilmeisesti hakemassa ALD:ltä tuon? :)

Koeajoin sitä tuossa kesällä ja totesin noista renkaista saman, että melua ja vetelyä turhan paljon.

Itse poimin myöhemmin talouteen ALD:ltä Fabia II:n, vm. 2011, 1.6tdi CR 77kW ja Elegance. Ignoraan vaihto-opastimen täysin, viitosvaihdetta sisään vasta 80km/h vauhdissa.
Ja mitä olen ymmärtänyt, niin tämä 1.6 tdi CR pitäisi olla varsin ongelmavapaa nykydiesel. Tottakai tästäkin löytyy EGR ja DPF joissa piilee potentiaalinen riski, mutta jää nähtäväksi.

Oikein arvattu, olet sitten joskus ajanut mun autoa :)  niinkuin aiemmin kirjoitin, niin itelläkin ollut fabia aiemmin johon tosi tyytyväinen. Toivottavasti saa olla tähänkin. Kulutus kyllä ihmetyttää vieläkin. Tänään ajelin pojan 3v kanssa ja pääsin maltillisiin -5l lukemiin nopeuden ollessa mittarin mukaan 80-110km/h. Illemmalla toinen lapsi ja muija kyytiin +100kg niin kulutus 110kmh mittarissa litran korkeempi eli noin 5.8litraa. En kyllä oikeen jaksa hyväksyä tollasta lukemaa... tuulikin saattoi tulla toisesta suuntaa, mut seuraillaan... tankilla kun kävin ja laitoin tripin nolliin, niin nyt ajettu 110km ja keskikulutus näytti 5.4. Eli tämä taajama-ajoa. Hetkellinen kulutus mittari pyöriini  jossain 4.5litran kieppeissä kun kuuttakymppiä tossa laskettelee kaupungissa menemään..

Ylempänä ketjussa joku oli ostanut viimasuojan. Itse soittelin porin käyttöautoon ja antoivat ilmaseksi viimasuojan, kun tohon autoon ei maahantuoja ole vielä antanut. Nahkanen malli.... eli kandee kysästä vaikka ei olisikaan ihan viimevuoden malli..

TiKo

Lainaus käyttäjältä: VAG Hero - 31.12.14 - klo:11:40
Nyt noin 6000 km ajettu 1.6 TDI DSG -14 Skodalla  ohjelmoinnin jälkeen. Kulutuksia ei ole mittailtu , mutta  ei se ainakaan ole noussut.
Wepasto ottaa omansa näin talvella.
Hinnasta kysyit ? niin hinnat ovat kuulemma vanhaan   CAYC 1.6 moottoriin ( avattava boksi )  450 â,¬ .  Uuteen suoraan OBD portista  400 â,¬.  Etelä-Suomi.  Kysyä voi kokemuksesta vaikka tekstiviestillä 0408533426

Miten on tuon 7-lovisen DSG:n kestävyyden laita ohjelmoinnin jälkeen? Käsittääkseni se on mitoitettu 250 Nm maksimiväännölle.

Itse tässä juuri arvon Octavian 1.6 ja 2.0 dieseleiden välillä. Mietityttää 1.6:n riittävyys nelihenkisen perheen käytössä. Mökkireissuilla auto kun on lastattu kattoon asti ja kärrykin on välillä perässä. Tällä hetkellä alla 2.0 pumppari A4.
Octavia III Combi 2.0 TDI 184 4x4 DSG
Ex A4 Avant 2.0 TDI multit. -08
Ex A4 Avant 2.0 TDI manual -05

Puli

Lainaus käyttäjältä: Puli - 12.04.15 - klo:16:34
Viime viikolla motarilla laulu seis.. 4. syl. suutin paskaksi. Hinta 1040â,¬. Kuulemma harvinainen vika tälle moottorille, mutta vähän luottamus meni.. Siellä vielä 3 pyttyä tikittää.. Noh, sain myyjäliikkeen takuuseen tuon korjauksen, mutta luottamusta sillä ei saatu.

Joo ja toinen kosahti heti viikon päästä tästä.. taas motarille.. Meni myyjäliikkeen takuuseen, mutta maahantuoja ei suostunut vaihtamaan kahta viimeistä. Eli tikittävä pommi liikkuu vielä. Tällä viikolla jäähdytysnesteet alkoivat vuotaa.. Viaksi paljastui vesipumppu ja vuoto. No jakopään remppahan siitä tuli :( Vituttaa.. Ajettu 122000 km ja vaihtoväli taisi olla 170000km tai 210000km.. Mun ei ollut tarkoitus jakopääremppaa tehdä tähän katiskaan, mutta passatti päätti toisin.

Kun nyt kerran pääsin avautumaan, niin kojetaulu nitisee ja natisee ärsyttävästi. Samoin repsikan ovitiivisteet. Tekisi mieli ajaa tämä auto paaliin, mutta siitä ei saa ku 1500â,¬..
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Möhköfantti

Tämä ketjun aiheena oleva 1.6TDI on ilmeisesti juurikin VW-päästöhuijauksen tyypin EA 189 -dieselmoottori? Mallimerkiltään CAYC (77kw). Tietääkö joku, onko huijaussofta kaikissa näissä moottoreissa automerkistä riippumatta?
Jos/kun maahantuoja ottaa yhteyttä auton korjaukseen liittyen, niin laittakaahan infoa asiasta tähän ketjuun.
Kyseisen moottorin "sielunelämää" tuntevat laittakaapa myös arvauksia mitä muutoksia näihin moottoreihin on tulossa.

Korjausta edellä olevaan: näitä 1.6TDI-moottoreitahan on eri tehoisina.Wikipedian mukaan:

55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 4,000 rpm; 195 newton metres (144 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm â€" CAYA (Polo and Fabia only)
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 3,000-4,000 rpm; 225 newton metres (166 lbf·ft) @ 1,500-2,250 rpm â€" CAYE (Caddy only)
66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ 4,200 rpm; 230 newton metres (170 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm â€" CAYB
75 kilowatts (102 PS; 101 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm â€" CAYD (Caddy only)
77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500-2,500 rpm â€" CAYC
81 kilowatts (110 PS; 109 bhp) @ 3,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500-3,000 rpm â€" CRKB (Golf, Golf SportsVan)
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000-2,500 rpm â€" CEKA (Mexico only

Ilmeisesti kaikki tyypit liittyvät päästöhuijaukseen?
Octavia 1.6TDI Combi -10

Subio

Onko muilla kokemuksia aiheena olevan moottorin kylmänä kuuluvasta jakohihnan sirkutuksesta? Toi vanhempi allekirjoituksen Golf piti tuota kanssa ennenkuin vaihdoin uudet jakopään hilut. Skodassa on vaan ALD- takuu ensi kesään, ja ajattelin jos mainitsisi asiasta sinne.
Octavia 1,6 Tdi 2011

Leonisti

Lainaus käyttäjältä: Subio - 06.10.15 - klo:15:27
Onko muilla kokemuksia aiheena olevan moottorin kylmänä kuuluvasta jakohihnan sirkutuksesta? Toi vanhempi allekirjoituksen Golf piti tuota kanssa ennenkuin vaihdoin uudet jakopään hilut. Skodassa on vaan ALD- takuu ensi kesään, ja ajattelin jos mainitsisi asiasta sinne.

Täällä on. Leonissa alkoi 80tkm kohdilla kuulua ja 100tkm kohdilla jakohihna kiristimineen vaihtoon. Jakohihnan kiristimestä tuli ääni huollon mukaan.
Seat Leon 1.6 tdi Ecomotive Style 2010

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Subio - 06.10.15 - klo:15:27

Voi tulla myös laturin vapaakytkimestä.

Subio

Lainaus käyttäjältä: Leonisti - 06.10.15 - klo:16:02
Täällä on. Leonissa alkoi 80tkm kohdilla kuulua ja 100tkm kohdilla jakohihna kiristimineen vaihtoon. Jakohihnan kiristimestä tuli ääni huollon mukaan.
Jouduitko itse kustantamaan vaihdon vai menikö myyjän piikkiin?
Täytynee käydä tuolla ALD:llä mainitsemassa asiasta.
Octavia 1,6 Tdi 2011

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Subio - 06.10.15 - klo:17:55
Jouduitko itse kustantamaan vaihdon vai menikö myyjän piikkiin?
Täytynee käydä tuolla ALD:llä mainitsemassa asiasta.

Edellisellä omistajalla Omassa vaidettu 128tkm kohdalla ensin vapaakytkin, se piti ääntä. Ã,,äni jatkui vaihdettiin kiristimet ja hihna. 50e Vesipumppua ei vaihdettu kun ei mennyt  takuuseen. Muut meni.  Nyt 225tkm mun omistuksessa taas piti vapaakytkin ääntä vaidettiin. Samalla vaihdettiin hihna ja vesipumppu myös. Vesipumppussa oli jo ruostumaan ja krohisi.
Suosittelen että jos noita auotaan niin kysellä takuuseen / virhevastuuseen tjms. Ja jos ei toi pumppu mene niin kannattaa se 50e siitä maksaa. Saa heti sen 180tkm/210tkm turvattua ajoa. Eikä tarvi pumpun takia 100tkm päästä alkaa vaihteleen kaikki osia. Pumppu, hihna, kiristimet.

Subio

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 07.10.15 - klo:08:57
Suosittelen että jos noita auotaan niin kysellä takuuseen / virhevastuuseen tjms. Ja jos ei toi pumppu mene niin kannattaa se 50e siitä maksaa. Saa heti sen 180tkm/210tkm turvattua ajoa. Eikä tarvi pumpun takia 100tkm päästä alkaa vaihteleen kaikki osia. Pumppu, hihna, kiristimet.
Puhut asiaa. Jos toi jakopää avataan, niin kaikki vaan vaihtoon kerralla. Uskoisin ainakin hihnan ja kiristimen menevän takuun piikkiin. Autollahan ajettu nyt noin 81tkm. Sain ajan vasta ens viikon perjantaille huoltoon.
Octavia 1,6 Tdi 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy