Eniten ajettu dsg ilman lisähuoltoja?

Aloittaja stallione, 05.06.12 - klo:22:14

« edellinen - seuraava »

Esox

Tuonne vikaketjjunkin silloin laitoin oman raportin, niin laitetaan tähänkin kun pääasiassa oli hyvä kokemus ja aikalailla kilometrejä. Autona siis Octavia 2.0 TDI DSG6 2005

"Ajoin edellisen auton DSG6:lla noin 210 tkm, auton mittarissa yhteensä 300 tkm. DSG oireili 270 tkm vaiheilla, ei suostunut vaihtamaan neloselta ylöspäin, manuaalipuoli toimi ok. Vika ehti poistua ennen tarkempaa tutkiskelua tai osien vaihtoa. 300 tkm kohdalla alkoi kiihdytyksissä kolmosvaihteella ilmetä täristämistä. Autonvaihto oli muutenkin jo päällä, joten en tiedä mikä tuossa sitten lopulta oli, ehkä sen joku vielä korjaa. (Meni vaihdossa, vika tietysti huomioitiin hyvityksessä joka muutenkaan ei enää paljoa ollut).
Mutta kaikkiaan hyvä vaihteisto ja sopiva tuohon, itse sain siihen kohtuupaljon kilometrejä ilman ongelmiakin. "
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: kumiluu - 06.09.12 - klo:23:52
Ketjua katsoessa näyttää siltä että lähes kaikki ovat tyytyväisiä DSG6:seen (valmistaja BorgWarner).
Se onkin aivan eri valmistajalta kuin tuo DSG7 (valmistaja LuK) joka on ongelmallinen.

Meillä vaihdettiin DSG6:sta mekatroniikka 60977 km kohdilla. Ihanan kallista!

Poni

Ã,,äh, mulla on DSG7, ja jo kohta 15tkm takana. Kyllähän tuo kestää...
Mutta siis jos joutuiko 60 tkm ajetusta autosta hajonneesta laatikosta maksamaan korjauksen itse?

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Poni - 09.10.13 - klo:10:52
Ã,,äh, mulla on DSG7, ja jo kohta 15tkm takana. Kyllähän tuo kestää...
Nähtäväksi jää koska nämä sarkastiset kommentit muuttuvat ihan vakaviksi toteamuksiksi VAG-omistajien keskuudessa kun tarpeeksi kauan totutellaan auton uuteen odotettuun elinikään  ;)

Poni

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 09.10.13 - klo:11:36
Nähtäväksi jää koska nämä sarkastiset kommentit muuttuvat ihan vakaviksi toteamuksiksi VAG-omistajien keskuudessa kun tarpeeksi kauan totutellaan auton uuteen odotettuun elinikään  ;)

Aivan, tietyllä tavalla pelottaa, mutta kuitenkin toivon, että minulle on sattunut malliyksilö.
Vielä puoltoista vuotta takuuta jäljellä.
Olenkin yrittänyt kysellä, että onko joku tietty ajotapa, millä tuon laitteen saa rikki, mutta eipä ole kellään dataa.
Mutta eikös tuollainen 60t ajettu auto ole vielä tuotetavastuulain piirissä?

Jultsu

Valmistajan virhevastuu. Kyllä, mutta noista yleensä vähennetään jo ajetut kilometrit korvaussummasta, eli jos volkkari antaa DSG:lle 180tkm oletetun eliniän niin 60tkm ajetusta joutuu itse maksamaan 1/3 korjauskustannuksista.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tet

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 09.10.13 - klo:11:56
Valmistajan virhevastuu. Kyllä, mutta noista yleensä vähennetään jo ajetut kilometrit korvaussummasta, eli jos volkkari antaa DSG:lle 180tkm oletetun eliniän niin 60tkm ajetusta joutuu itse maksamaan 1/3 korjauskustannuksista.

Onneksi se ei ole ihan VW:n päätettävissä paljonko se elinikä on. Kuluttajaviraston sivuilta löytyy esim. tapaus jossa 200 tkm ikäinen automaattivaihteisto porsi kuluttajaviranomaisen mielestä ennen aikojaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jkarha

Mulla 155 tkm  DSG6  eikä ole ollut ongelmia, ei myöskään kaksoismassaa ole tarvinnut vaihtaa vielä.
Kaveripiirissä myös kaksi DSG tourania, yhdessä on jotain 120 tkm ja toisessa 200 tkm eikä ole ollut ongelmia,
ei myöskään vauhtipyörän vaihtoa. En tiedä varmuudella onko nämä 6-vaihteisia mutta vuosimalli sama 2005 kuin mulla.
Nythän niitä ongelmia varmaan tulee kun tämmöisiä alkaa laukomaan  :(

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.10.13 - klo:12:07
Onneksi se ei ole ihan VW:n päätettävissä paljonko se elinikä on. Kuluttajaviraston sivuilta löytyy esim. tapaus jossa 200 tkm ikäinen automaattivaihteisto porsi kuluttajaviranomaisen mielestä ennen aikojaan.

En ole sen tarkemmin (onneksi) joutunut perehtymään aiheeseen, mutta eikös täällä toisessa topicissa mainittu että volkswagenin maahantuoja määrittelee TSI-moottoreiden eliniäksi 300tkm? Eli jos 150tkm ajetusta moottorista hajoaa ketju niin maahantuoja osallistuu 50% kuluihin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

pomo

r32:ssa kovalla ajolle dsg6 210tkm, auto on -08 mallia, eli siinäkin oli se megatroniikka vika, jonka vuoksi vaihtoivat kokolaatikon takuuseen! Sen jälkeen on rullattu jo 100tkm ilman ongelmia!

Liikkeessä oon nähnyt kaks entistä taksia, joiden dsg6:lla oli molemmilla ajettu noin 400tkm pelkillä huolloilla.

Ei noita kyllä kannata ohjelmoida, varsinkin dsg6 on valmiiksi niin lähellä maksimi kestoa, että ohjelmasta ei ole kuin ongelmia...

JJ10

Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.10.13 - klo:14:13
r32:ssa kovalla ajolle dsg6 210tkm, auto on -08 mallia, eli siinäkin oli se megatroniikka vika, jonka vuoksi vaihtoivat kokolaatikon takuuseen! Sen jälkeen on rullattu jo 100tkm ilman ongelmia!

Mä oon tippunut kärryiltä näissä takuuasioissa...

5-vuotta vanha auto, yli 200 polettu ja maahantuoja vaihtaa takuuseen laatikon!? Jotkut saa tapella pienemmissäkin kilsoissa ja vuosissa.

Jos auto 6-vuotta vanha 100tkm ajettu, voiko vaatia uutta lootaa takuuseen, 7-vuotta vanha...8-vuotta vanha?

Esim. Auto on 5-vuotta vanha ja ajettu 150tkm, toinen omistaja ja kone porsii, voi ottaa maahantuojaan yhteyttä ja vaatia uutta myllyä? Jos on kolmas omistaja?

Missä ne rajat menee kilometreissä, vuosissa ja omistajissa, tai huollioissa? Sen tiedän, että 1. omistajan kohdalla tulevat vastaan, tulevatko toisen...kolmannen...?

pomo

Eli se laatikko vaihdettiin sen kahden vuoden takuun lopussa.

JJ10

Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.10.13 - klo:21:03
Eli se laatikko vaihdettiin sen kahden vuoden takuun lopussa.

Näihin takuuasoihin on varmaan jotkut pelisäännöt vrt aikaisempi kirjoitukseni.

Asterion

~90t ilman ongelmia, onko DSG-7 ennätys?  8)

stallione

Hah 90tkm ennätys!  :D Tuolla briskoda.net/foorumilla tuolla yhdellä kaverilla kuka ajaa 2.0tdi dsg6:lla irlantia halki joka päivä ja mittarissa nyt 595000km. On vaihdellut tähän asti öljyjä dsg öljyjä vasta 200tkm välein. dsg suodatinta vissiin vähän tiuhempaan. Olisiko tässä syy näihin yleisiin rikkoutumisiin että kun 60tkm välein availlaan ja vaihdellaan öljyjä niin herkkä dsg hajoaa helpommin. Itse pysyttelen suositelluissa vaihdoissa ja miel. vaikka alitan tuon suosituksen mutta tuo 600tkm ajanut kaveri väittää että öljyt kestää kyllä isomman vaihtovälin.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

pomo

Aika reilustinon rullattu! Onhanse irlannin ilmasto toki erilainen, ei siellä ole tämmöisiä talvia kuin meillä...

Mikko

Tuokin esimerkki oli vaan DSG-6:sta, ei 7-vaihteisesta. ;)

Poni

Lainaus käyttäjältä: stallione - 10.10.13 - klo:08:23
Hah 90tkm ennätys!  :D Tuolla briskoda.net/foorumilla tuolla yhdellä kaverilla kuka ajaa 2.0tdi dsg6:lla irlantia halki joka päivä ja mittarissa nyt 595000km. On vaihdellut tähän asti öljyjä dsg öljyjä vasta 200tkm välein. dsg suodatinta vissiin vähän tiuhempaan. Olisiko tässä syy näihin yleisiin rikkoutumisiin että kun 60tkm välein availlaan ja vaihdellaan öljyjä niin herkkä dsg hajoaa helpommin. Itse pysyttelen suositelluissa vaihdoissa ja miel. vaikka alitan tuon suosituksen mutta tuo 600tkm ajanut kaveri väittää että öljyt kestää kyllä isomman vaihtovälin.

Juu orhi, ei 90 tkm varmasti ole mikään ennätys.
Mutta vaikutusta lienee varmaan myös auton kuljettajalla ja käyttöympäristöllä.

Esimerkki. Taajama-ajo, paljon pysähdyksiä, kiihdytyksiä, vaihtoja ja kytkimien luistatteluita vs.
pitkät siivut mantieajoa isoilla vaihteilla. Kilometrit samat, ajotapa kummassakin normaali, ei "hajottava".
Kumpikohan näin käytetyistä autoista on paremmassa kunnossa, mitattuna millä hyvänsä mittarilla?

Edelleen, kiinnostaa siis kovin kuulla, vaikka vain yleistyksen tasolla mielipiteitänne,
mikä DSG:n hajottaa. Ajo-/käyttötapa? Ympäristö?

Tavallaan, juuri kaupungissa automaatti on parhaimmillaan, mutta se on juuri se kovin ympäristö.
Kuluttavin, sekä polttoainetalouden, että kulumisen kannalta. Arvelisin.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Poni - 10.10.13 - klo:09:01

Edelleen, kiinnostaa siis kovin kuulla, vaikka vain yleistyksen tasolla mielipiteitänne,
mikä DSG:n hajottaa. Ajo-/käyttötapa? Ympäristö?

Itselläni ajo on pääosin taajama/kaupunkiajoa ja olen auton ensimetreistä asti tehnyt lähdöt "siististi", eli esim. liikennevaloista lähtiessä jarrupolkimen noston jälkeen odotan vajaa sekunnin ennenkuin alan painaa kaasua, ja niissäkään ei mitään ryntäyslähtöjä drag race tyyliin. Kaasua aletaan heittää myllyyn kunnolla vasta kun vaihde on varmaan kakkosella tai jopa kolmosella.  En tiedä onko tämä ollut viatoman historian (90tkm, DSG-7) yksi elementti, tosin pitäähän vaihteiston kun vaihteiston toimiakin näillä kilometreillä moitteettomasti.

stallione

Itse vannon sen nimeen että ajaa moottorin ja vaihteiston aina ensin lämpimäksi. dsgn öljyn lämpötiloja voi seurata esim torgue ohjelmalla ja bluetooth adapterilla. Toinen on se että vaikka ajan sekalaista ajoa 35tkm vuodessa niin ajan joka päivä melko paljon. Autot tykkää kun niillä ajaa eikä seisota pitkiä aikoja.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

JAK

Lainaus käyttäjältä: stallione - 10.10.13 - klo:11:38
Itse vannon sen nimeen että ajaa moottorin ja vaihteiston aina ensin lämpimäksi. dsgn öljyn lämpötiloja voi seurata esim torgue ohjelmalla ja bluetooth adapterilla. Toinen on se että vaikka ajan sekalaista ajoa 35tkm vuodessa niin ajan joka päivä melko paljon. Autot tykkää kun niillä ajaa eikä seisota pitkiä aikoja.

Onko sinulla siis koko ajan tuollainen adapteri kiinni ja aina ajaessa tsiigailet vaihteistoöljyn lämpöjä? Olet kyllä varmaan oikeassa, mutta jos tehdas ei noita mittareita laita, niin minua ei kiinnosta pätkääkään. Hatun nosto ihmisille jotka jaksavat tuollaista tehdä.

stallione

Ei tietenkään ole koko aikaa kiinni mutta olen pari kertaa seurannut miten lämpö nousee ja sehän nousee about samaan tahtiin kun auton moottorin lämpötila.

tärpätti

Kaksoismassapyöriä menee kuin leipää...? Johtuuko verrattuna manuaaliin että pitää helposti isoa vaihdetta päällä pikku kierroksilla? Toki manuuali laatikossa tuo on käyttäjän määrittelemä millä pykälällä ajelee.
Octavia BKD

Maximus

DSG-6:n "suvereniteettiä" lisää kyllä se, että sitä on niissä suurempikoneisissa (1.9 & 2.0) dieselautoissa, joilla ajetaan eniten ja pitkää matkaa. DSG-7:aa on paljon bensakoneisissa, joista monilla ajetaan jopa vain se kymppitonni vuodessa. Vertailu ei sikäli minusta ole ihan "yksi-yhteen". Mutta eikös tuo DSG-7 ole kuitenkin ollut saatavilla 1.6TD:hen, joten sieltä kai ne parhaat DSG-7:n kilometrit on odotettavissa?? Vuotuinen ajosuorite olis siis hyvä katsoa siinä sivussa, vertailun vuoksi!
"Age quod agis - tee mitä teet"

pomo

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 10.10.13 - klo:23:15
Kaksoismassapyöriä menee kuin leipää...? Johtuuko verrattuna manuaaliin että pitää helposti isoa vaihdetta päällä pikku kierroksilla? Toki manuuali laatikossa tuo on käyttäjän määrittelemä millä pykälällä ajelee.

Nuokin on osalla valmistajista huolto-ohjelmassa eli esim. tojotalla vaihto viimeistään oliko se 150tkm vai mikä. Ja ei ole enää vikaa ja luotettava auto!?!

Miggo

Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016- ex
Skoda Superb 1.4TSI plugin Sportsline 2019
Skoda Enyaq 85 Style Olibo Green, tilattu arvioitu toimitus 11.2025

tet

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

superbdyberi

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 14.10.13 - klo:11:04
1.2 Tsi DSG7 Ibiza, mitta
Ai tollasen omistajan kalun mittako?  :o Veikkaan 2 cm hurjimmassa seisokissa  :-[
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

Miggo

Loppus akku. Se miten se puhelimen per¤%#¤ lähetti tän viestin, ei mitn käryä..

1.2TSI DSG Ibiza, mittarissa 60tkm ylihuomenna viimeistään. Eikä mitään ongelmia tähän mennessä.
Osa oli kirjoittanut että nykäisee kun S-asennossa vaihtaa 1=>2. No varmasti jos normaalisti lähtee liikenteeseen, S-vaihteella on kuitenkin tarkoitus survaista liikenteeseen, ei normaalia risteyksestä tai pysähdyksistä lähtöä.

Itselläkin teki näin, koska laatikko nostaa kierroksia korkealle ennen vaihtamista, ja jos ei anna tossua..

Polkaisten ei ongelmia, ja sukkasilteen D:llä ei nyi.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016- ex
Skoda Superb 1.4TSI plugin Sportsline 2019
Skoda Enyaq 85 Style Olibo Green, tilattu arvioitu toimitus 11.2025

makelja

Jetalla ajelin 114tkm. Kerran uudelleen ohjelmointi tehtiin. Ei muita muutoksia. Öljyjen vaihto 60tkm huollossa.
Nykyisessä nyt mittarissa 90tkm. Edellinen omistaja vaihtanut öljyt 60tkm huollossa. Toimii moitteetta.
Molemmat siis DSG6:ia.
Jetta oli liisari ja nykyinen oma. En pelkää että tuo mitenkään tuosta poikii. Ja jos poikii niin sitten korjataan. On tässä muitakin asioita huolehdittavana kuin joku vaihdelaatikko.  :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy