Passat 1.4 TSI Ecofuel, maakaasu/bensiini

Aloittaja bouldero, 05.06.12 - klo:14:00

« edellinen - seuraava »

janerah

Juuri koeajoin 2010 1.4 TSI ecofuel DSG Passatin ja kovasti idea kaasulla ajelusta kuumottaa, mutta mitä enemmän aiheesta lukee, sen vähemmän kiinnostaa, kun
kuitenkin omalla rahalla olen ostamassa. Sen verran vakavia laatuongelmia kuulostaa maallikon korvaan olleen takavuosina, että merkin maine on ihan kuraa.

Ei voi tämän hintaluokan autoissa hajota turbot, laatikot, mikälie alta 100tkm, ja sitten vielä taistellaan valmistajan kanssa takuista. Käsittämätöntä kertakäyttökulttuuria.

Liian harvoja kommentteja on tullut vastaan joissa olisi tyytyväisenä ajeltu useampi vuosi ja/tai yli 200 tkm ongelmitta jotta sen pohjalta voisi luoda kuvaa luotettavasta käyttöautosta.
Toisaalta kirjoittaako kukaan positiivista palautetta / kommentteja  :)    Ohjatkaa tällaisten kertomusten lähteille, jos löytyy. Epäilen jo, että alitajuisesti haenkin vain kertomuksia
ongelmista, kierre on jo valmis..

Mikäli englannin kielisen lukeminen sujuu kannattaa kuuklailla aiheesta. Vastaan tulee keskustelupalstan tasoisia 'luotettavia' lähteitä, mutta juuri 2009 TSI:ssä
tuntui olleen eräällä foorumilla nippu samantyyppisiä ongelmia 3-sylinterin kanssa tms. Tietenkään en nyt nopsaan löytänyt ko. threadia uudestaan  :P
Tässä yksi ketjuongelmainen avautuu:
http://www.adamlewin.co.uk/vw-mk5-golf-tsi-engine-timing-chain-problem/

Okei, tuossa puhutaan Golfista ja MK5:stä, mutta vastaavaa settiä löysin Passatistakin. Jos joku tietää mistä löytyy tietoa Passatin 1.4 TSI ecofuel konemalleista 2009-2012 olisin kiitollinen. 2010 loppuvuodesta malli muuttui, mutta oliko alkuvuosi sama kuin 2009?
Myönnän, etten ole tätäkään foorumia tarkkaan haeskellut.

Ei ole tarvinnut vanhan japsiauton kanssa tämmöisiä miettiä. Mihin tässä joutuu, kun auto on kuitenkin vaihdettava  :D

janerah

Lainaus käyttäjältä: janerah - 02.06.14 - klo:10:41
Liian harvoja kommentteja on tullut vastaan joissa olisi tyytyväisenä ajeltu useampi vuosi ja/tai yli 200 tkm ongelmitta jotta sen pohjalta voisi luoda kuvaa luotettavasta käyttöautosta.
Toisaalta kirjoittaako kukaan positiivista palautetta / kommentteja  :)    Ohjatkaa tällaisten kertomusten lähteille, jos löytyy. Epäilen jo, että alitajuisesti haenkin vain kertomuksia
ongelmista, kierre on jo valmis..

Itse itselleni vastaten,
onhan tuo kirjoittamani vaatimus tarinoista yli 200tkm ecofuelin uutuuden huomioiden kova vaatimus, kun itsellekin tulee kilsoja vain n. 20tkm / vuosi  :D
No, ymmärtänette pointin..

JPN_V70D3OR

Bensa/kaasu/etanoli, peruskone on käytännössä sama, joten sinällään noiden alueiden kommentit pätee.

Ainakin RE85 koneessa on öljynvaihto 15tkm välein, jota en pidä huononnuksena - tosin pistää miettimään, että pitäisikö öljy todellisuudessa vaihtaa 10tkm välein, kuten Fordeissa.

Ruotsin puolella noita kaasuvehkeitä on takseissa. Kaasu/DSG -yhdistelmää siellä ei enää takseihin myydä, mutta manuaalista en kuulut ihmeempiä.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

samppa79

Ecofuelista tein kaupat viime viikolla. No, saa nähdä tuliko sikaa säkissä vai ei, mutta ainakin näin 500km ajon jälkeen olen hyvin tyytyväinen. Kaasun kulutus vaikuttaisi olevan siinä 4,2kg/100km. Omiin ajoihin tuo 500km ajomatka kaasulla riittää oikein hyvin.

Käyttövoimavero näille on kyllä jotain ihan naurettavaa.. varsinkin kun edellinen hallitus oli jo linjannut että sitä ei tule. Ã,,änestäkää vaan kokoomusta.. Ja jos autoja on liikenteessä suomessa ehkä 1000 kpl niin koko verokertymäkin jää niin pieneksi, että ainoaksi perusteeksi tulee tuo "no eihän se nyt käy, että jotkut ajaa halvemmalla kuin toiset".

Välillä tekee vahvasti mieli muuttaa maasta..

janerah

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 02.06.14 - klo:13:32
Käyttövoimavero näille on kyllä jotain ihan naurettavaa.. varsinkin kun edellinen hallitus oli jo linjannut että sitä ei tule. Ã,,änestäkää vaan kokoomusta.. Ja jos autoja on liikenteessä suomessa ehkä 1000 kpl niin koko verokertymäkin jää niin pieneksi, että ainoaksi perusteeksi tulee tuo "no eihän se nyt käy, että jotkut ajaa halvemmalla kuin toiset".

Aamen.

Onnittelut ostopäätöksestä, huolimatta kauhukuvien maalailustani  :D  Minä nyt olenkin pessimisti...
Onko ostamasi aiemmin mainitsemasi vm. 2009, ajettu n. 130tkm?

samppa79

Juurikin se. Nyt olen noin tonnin sillä ajanut, ja tähän asti hyvin tyytyväinen hankintaan.
Oma ajo on suurelta osin työajoa, kaasun kanssa ajaessa jää kilsoista jo jotain käteenkin (on sit rahaa korjata niitä vikoja, jos niiät tulee..).

Hiton hyvähän tuota on ajaa. DSG-automaatin ongelmiakaan ei ole, kun auto on manuaali. No aiemmat autot minulla on ollut ties mitä prutkuja, joten melkoinen upgreidaus oli tämä :)

bouldero

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 04.06.14 - klo:14:23
Juurikin se. Nyt olen noin tonnin sillä ajanut, ja tähän asti hyvin tyytyväinen hankintaan.
Oma ajo on suurelta osin työajoa, kaasun kanssa ajaessa jää kilsoista jo jotain käteenkin (on sit rahaa korjata niitä vikoja, jos niiät tulee..).

Hiton hyvähän tuota on ajaa. DSG-automaatin ongelmiakaan ei ole, kun auto on manuaali. No aiemmat autot minulla on ollut ties mitä prutkuja, joten melkoinen upgreidaus oli tämä :)

Mulla on v. 2010 ecofuel DSG7 laatikolla. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Ja kilsoja 293 t. Auto on entinen taksi ja tullut Ruotsista. Omaa ajoa on tullut reilut 50 tkm. Suurempia vikoja ei ole ollut. Lamda 2 vaihdettu ja lisäksi polttoainepumppu, josta oli mennyt siihen integroitu ahdin.

Ajan pelkästään biokaasulla. Hintaero maakaasuun on naurettavan pieni ja kannatan ehdottomasti kotimaisen biokaasun käyttöä ja tuotantoa. Oikeastaan jopa ärsyttää sellaiset kaasuautoilijat, jotka tankkaavat maakaasua muutaman euron säästön vuoksi ja näin viis veisaavat suomalaisesta työstä ja ympäristöstä.

Tankatkaa hyvät kaasuautoiljat sitä biokaasua kenellä siihen on mahdollisuus.

Suberb 2012

Tää rupes kiinnostaa ihan yhtäkkiä, kuin nurkantakaa. Näyttäisi olevan aika hyvä verkosto Etelä-Suomessa.

Vaan:
Mites tuo kulutus moottoritiellä, kuormattuna tai kärrynvedossa. Paperilla on tehoja, mutta pieni on kone ja vääntöä vähän.

samppa79

Biokaasua itsekin pääasiassa tankkaan, varsinkin silloin kun Haminan suunnalla liikun - haminan energian biokaasu on jo todella halpaa, 1,2e/kg :)

Kärryä en ole koittanut vetää, mutta 5 ihmistä ja tavaratila täynnä työkaluja, niin auto liikkuu oikein mukavasti. Ainakin minun ajooni tehoja on oikein riittävästi.
Kulutus nyt ei ole kovin merkityksellistä, kun tuo kaasu on niin halpaa.. omissa ajoissa se on pyörinyt siinä 4..4,5 kg/100km paikkeilla. Motarilla menee vähemmän kuin kaupungissa.

samppa79

Lainaus käyttäjältä: bouldero - 13.06.14 - klo:10:44
Mulla on v. 2010 ecofuel DSG7 laatikolla. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Ja kilsoja 293 t. Auto on entinen taksi ja tullut Ruotsista. Omaa ajoa on tullut reilut 50 tkm. Suurempia vikoja ei ole ollut. Lamda 2 vaihdettu ja lisäksi polttoainepumppu, josta oli mennyt siihen integroitu ahdin.

Mitä kaikkea näillä kilsoilla on jouduttu uusimaan? Pelkästäänkö nuo?

xidriver

Nyt kun näitä työmatka kilsoja kertyy muutama per päivä niin alkanut itseeni kiinnosstaa tälläinen ecofuel ..
Onko niissä kaasulle myös kulutusmittari vai loppuuko se vaa jossain vaiheessa ja kytkeytyy bensa pääll ?
vaihtaako biili automaattisesti kaasusta bensall ja kylmänä toistepäin ??

Itse ajattelut ottaa manuaali kun tuntuu et dsg saatta olla ongelmii, omalla taksill mentii kyll reilu 500tkm ennen ku megatronic alko vuotaa nesteitä  ;D

bouldero

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 15.06.14 - klo:15:10
Mitä kaikkea näillä kilsoilla on jouduttu uusimaan? Pelkästäänkö nuo?

No lähinnät kuluvia osia. Esim. jarrulevyt taakse. Kaksoismassa ja DSG toimineet vielä ilman suurempia remontteja, eli ainakin osassa malleista ovat jostain syystä kestävämpiä. Muutenkin tuntuu että tuo DSG7 on ihan eri luokkaa kestävyydeltään kuin DSG6.

bouldero

Lainaus käyttäjältä: xidriver - 17.06.14 - klo:12:16
Nyt kun näitä työmatka kilsoja kertyy muutama per päivä niin alkanut itseeni kiinnosstaa tälläinen ecofuel ..
Onko niissä kaasulle myös kulutusmittari vai loppuuko se vaa jossain vaiheessa ja kytkeytyy bensa pääll ?

Itse ajattelut ottaa manuaali kun tuntuu et dsg saatta olla ongelmii, omalla taksill mentii kyll reilu 500tkm ennen ku megatronic alko vuotaa nesteitä  ;D

Suosittelen lämpimästi! Ainoa hieman miinusmerkkinen juttu on se, että vaikka ostaisit kaasuauton aluksi pelkästään säästösyistä, niin pikkuhiljaa sinussa alkaa herätä pieni ympäristöihminen, joka alkaa vaivihkaa halveksua bensalla ajavia "moukkia" ja tankkaa pelkästään biokaasua. Näin kävi itselleni. Nyt jo pelkka ajatus bensaan tai dieseliin takaisin vaihtamisesta tuntuu todella nihkeältä kun tuota biokaasua on niin mukava tankkailla.

bouldero

Lainaus käyttäjältä: xidriver - 17.06.14 - klo:12:16

On omat mittarit molemmille. Ja automaattisesti kytkeytyy puolin ja toisin. Kaasua polttaa aina kun sitä vaan tankissa on. Bensatankki on vaan varalla ja käynnistyksiä varten.

xidriver

Kiiiitoooos, täytyy ens viikolla käydä ihmettelee tuota ärrää :D

Taky

Mitä rekisteriote sanoo vetokoukun massoista, onko/rajoituksia eroa bensa/diesel versioihin?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

samppa79

Lainaus käyttäjältä: bouldero - 17.06.14 - klo:13:22
Suosittelen lämpimästi! Ainoa hieman miinusmerkkinen juttu on se, että vaikka ostaisit kaasuauton aluksi pelkästään säästösyistä, niin pikkuhiljaa sinussa alkaa herätä pieni ympäristöihminen, joka alkaa vaivihkaa halveksua bensalla ajavia "moukkia" ja tankkaa pelkästään biokaasua. Näin kävi itselleni. Nyt jo pelkka ajatus bensaan tai dieseliin takaisin vaihtamisesta tuntuu todella nihkeältä kun tuota biokaasua on niin mukava tankkailla.

Niinhän siinä tuntuu käyvän. Kyllä se aina hymyilyttää kun pistää biokaasua tankkiin. Tankkaaminenkin on aika mukavaa, kun ei tartte seisoskella ulkona pistoolin kanssa - liitin kun on lukittunut paikalleen, voi mennä autoon istumaan siksi pariksi minuutiksi kun se tankkaa :)

Kasvissyöjäksi en sentään ole vielä alkanut. Tosin luomulihaa ostan yleensä aina kun vaan pystyn.

samppa79

Lainaus käyttäjältä: Taky - 17.06.14 - klo:14:45
Mitä rekisteriote sanoo vetokoukun massoista, onko/rajoituksia eroa bensa/diesel versioihin?

Suurin sallittu perävaunumassa jarruin 1500kg, jarruitta 750kg
En tiedä mitä bensa/diesel versioissa on

xidriver

Muutama vaihtoehtoki löyty painoille eri kw määrille mutt tuosta voi luntata
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/%28vw5_t%29?open&m=362

Poimis

Lainaus käyttäjältä: bouldero - 14.05.14 - klo:12:25
Ei ole nipistetty. Kaasusäiliöt pohjassa, joista yksi vie osan alkuperäisen polttoainetankin tilavuudesta. Sisätiloiltaan siis identtinen normipassattiin nähden.

Sisätilat ovat samat, mutta peräkontti on kaasumallissa hieman pienempi, matalampi jonnin verran.

Itse olen nyt kaasutellut n. 1,5 vuotta (~30 tkm), ei mitään ongelmia. Bensaa olen tankannut nyt neljä kertaa. (mukana mm. vuoden 2013 alun kovat pakkaset ja runsas webaston käyttö) :)
Nyxä: VW Passat Variant DSG -16 ja Toyota Yaris Hybrid -18
Exät: VW Passat Variant Ecofuel DSG -13, Skoda Octavia TSI 1.4 Elegance DSG -09, Mazda 3 -06, Nissan Primera -92, Honda Accord -88
--
http://www.biokaasuauto.fi/

Moorepark

Tuoreet hintatiedot kaasulle eiliseltä (31.8.2014): Joutsassa biokaasu 1,369â,¬/kg ja Mäntsälän St1:llä tavallinen maakaasu 1,257â,¬/kg.

Ruotsista Skellefteån biokaasutankilta tankatulla kaasulla ajelin nelostietä kilometrilleen tasan 500km kaasutankillisella. Joutsassa biokaasua meni tankkiin 24kg, eli jos sama määrä imeytyi Skellefteåssa, niin keskikulutus 4,8kg/100km. Auto manuaali farkku-Passat Ecofuel vuosimallia 2009.

samppa79

Lainaus käyttäjältä: Moorepark - 01.09.14 - klo:15:21
Tuoreet hintatiedot kaasulle eiliseltä (31.8.2014): Joutsassa biokaasu 1,369â,¬/kg ja Mäntsälän St1:llä tavallinen maakaasu 1,257â,¬/kg.

Ruotsista Skellefteån biokaasutankilta tankatulla kaasulla ajelin nelostietä kilometrilleen tasan 500km kaasutankillisella. Joutsassa biokaasua meni tankkiin 24kg, eli jos sama määrä imeytyi Skellefteåssa, niin keskikulutus 4,8kg/100km. Auto manuaali farkku-Passat Ecofuel vuosimallia 2009.

Halpaa on, täällä Gasumin monopolin alla joutuu pulittamaan 1,5â,¬/kg biokaasusta. Haminassa oli vieläkin n. 1,2â,¬/kg viimeksi kun siellä kävin, taitaa olla edullisinta biokaasua Suomessa.

Onko tuo Skellefteån paikallisesti tuotettua, eli ns. L-kaasua (vähän vähemmän metaania)? Joutsan ja Laukaan vissiin on. Kulutus nimittäin ehkä vähän korkealla, itsellä sama auto ja keskikulutus maantie + kaupunki on ollut n. 4,5kg/100 km. Pelkässä maantieajossa menee jopa alle 4 kg.

Moorepark

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 02.09.14 - klo:10:33
Halpaa on, täällä Gasumin monopolin alla joutuu pulittamaan 1,5â,¬/kg biokaasusta. Haminassa oli vieläkin n. 1,2â,¬/kg viimeksi kun siellä kävin, taitaa olla edullisinta biokaasua Suomessa.

Onko tuo Skellefteån paikallisesti tuotettua, eli ns. L-kaasua (vähän vähemmän metaania)? Joutsan ja Laukaan vissiin on. Kulutus nimittäin ehkä vähän korkealla, itsellä sama auto ja keskikulutus maantie + kaupunki on ollut n. 4,5kg/100 km. Pelkässä maantieajossa menee jopa alle 4 kg.

Tätä pelkäsinkin, että Gasumilla hinnat korkeampia kuin nuo, sillä itselläkin tankkaukset täällä etelässä pääosin nyt jatkossa. Skellefteåssa biokaasu 98%-metaania. Skellefteåssa kaasupumppu toimi nykien ja rykien, eli en tiedä paljonko tankissa lopulta oli kun se lähtiessä oli täynnä. Joutsassa siis meni hyvinkin tasaisella paineella se 24kg. Autossa 235/45/17 renkaat. Tehtaan piikkiin uusittu vuosi sitten regulaattori (ja tankkien venttiilit sekä tankkaussuutin).

Hain auton nyt lauantaina, eli kulutuksesta pidemmältä aikaväliltä ei vielä tietoa.

samppa79

Lainaus käyttäjältä: Moorepark - 02.09.14 - klo:11:55
Tätä pelkäsinkin, että Gasumilla hinnat korkeampia kuin nuo, sillä itselläkin tankkaukset täällä etelässä pääosin nyt jatkossa. Skellefteåssa biokaasu 98%-metaania. Skellefteåssa kaasupumppu toimi nykien ja rykien, eli en tiedä paljonko tankissa lopulta oli kun se lähtiessä oli täynnä. Joutsassa siis meni hyvinkin tasaisella paineella se 24kg. Autossa 235/45/17 renkaat. Tehtaan piikkiin uusittu vuosi sitten regulaattori (ja tankkien venttiilit sekä tankkaussuutin).

Hain auton nyt lauantaina, eli kulutuksesta pidemmältä aikaväliltä ei vielä tietoa.

Ruottistako hait ihan ajamalla Suomeen sen? Saiko sieltä päästä väliaikaiset kilvet yms helposti hoidettua? Itsekin olin kovasti harkinnut auton hakemista ruotsista, mutta sattui sitten löytymään Suomesta sopiva yksilö, ja samalla pääsin edellisestä autosta helposti eroon.
Mulla on 205 leviät renkaat, se voi tehdä juuri tuon kulutuseron verran kyllä.

Halpaa se ajo on Gasuminkin hinnoilla :)

Moorepark

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 02.09.14 - klo:12:17
Ruottistako hait ihan ajamalla Suomeen sen? Saiko sieltä päästä väliaikaiset kilvet yms helposti hoidettua? Itsekin olin kovasti harkinnut auton hakemista ruotsista, mutta sattui sitten löytymään Suomesta sopiva yksilö, ja samalla pääsin edellisestä autosta helposti eroon.
Mulla on 205 leviät renkaat, se voi tehdä juuri tuon kulutuseron verran kyllä.

Halpaa se ajo on Gasuminkin hinnoilla :)

Joo Ruotsista hain, sieltä Skellefteån seudulta, yksityiseltä. Sovittiin kaverin kanssa, että ajan Ruotsin kilvillä kotiin ja laitan ne sitten Suomesta postiin. Ruotsin Transportstyrelsen (vastaa Trafia) vaatii auton Ruotsin rekisteristä poistoa varten (kun kyseessä vienti) kolme asiaa: 1) allekirjoitetun vientilomakkeen jonka saa netistä, 2) kilvet sekä 3) todisteen siitä, että auto on tuotu Suomeen. Tällaiseksi kelpaa esim. Tullin virallinen paperi (uskoisin, että käyttöönottoilmoitus riittää) tai rekisteröintikatsastustodistuksen ykkösosasta kopio. Nuo kolme sitten myyjä lähettää Örebrohon ja homma Ruotsin osalta selvä.

Itse hoidin rekisteröintikatsastuksen eilen, joten nyt autossa tarrakilvet. La-ma ajelin Suomen halki ja täällä Helsingissä Ruotsin kilvillä. Autoon otin liikennevakuutuksen + kaskon jo viime viikon perjantaina, eli ennen kuin edes tiesin, että ostanko auton varmasti. Mutta ne olisi saanut sitten perua, jos kauppoja ei olisi tullut.

Siirtokilpien toimitus Ruotsissa kestää 1-2 viikkoa. Sinänsä kilvet saa vähemmällä juoksemisella kuin mitä Saksan vakuutus-kfz-kilpipaja-kfz-kuviossa, mutta niissä vain kestää, mikä saattaa hidastaa/estää kaupantekoa - hyvät yksilöt myydään Ruotsissakin nopeasti.

Itse ostin yksityiseltä käteisellä (eurot kelpasivat), kun oli aikaa metsästää sopivaa yksilöä ja halusin sellaisen, jossa aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja myyjällä jotain tietoa auton käyttäytymisestä. TSI-jakoketjuongelmat yms. tsekkasin myös, eli ainakaan tähän ei ollut uusittu (ajettu 180tkm) ja kylmäkäynnistyksessä ei ketju raklattanut. Lisäksi regulaattorin vaihto oli bonus. Ruostuminen näissä tietysti todella iso miinus, mutta kun parasta kaasukäyttöistä tehdasvalmisteista etsii, on Passat ainakin meidän perheessä ainoa vaihtoehto. Aika paljon tuli vertailtua mm. Volvon bifuelia, Tourania jne. Mersulla taas ei tietääkseni ole kaasufarkkua.

Jos haluat (tai joku muu) tarkempia tietoja auton tuomisesta Ruotsista, ota yhteyttä vaikka yv:llä. Mielestäni se on Ruotsista helpompaa ja halvempaa kuin Saksasta. Lisäksi Ruotsin Trafilta voi selvittää auton tekniset tiedot, katsastuksien ajankohdat yms. ilmaiseksi nettipalvelussa.

Moorepark

Toinen vaihtoehto välttää siirtokilvet on ajaa auto omistajan kanssa satamaan/lähimpään maatulliin ja ruuvata kilvet irti satama-alueella/rajalla. Sitten Suomen päässä Tullista tarrakilvet kyytiin.

Tullin käyttöönottoilmoituksen voi tehdä netissä, eli sitä varten ei mun tapauksessa tarvinnut pysähtyä Tornion tulliin paperitöitä tekemään kun ei tarvinnut siirtolupaakaan. Ruotsin kilvillä ajelun edellytyksenä tietysti on, että myyjä suostuu pitämään auton Ruotsin rekisterissä siihen saakka, että autossa on Suomen siirtokilvet. Myyjähän voi nimittäin laittaa auton seisontaan, poistaa sen pysyvästi rekisteristä tms. ennen aikojaan, jolloin ajelisit sitten rekisteröimättömällä autolla.

samppa79

Kiitoksia selvityksestä!

Vein omani tänään merkkiliikkeeseen kaasutankkien magneettiventtiilien vaihtoon. Oireet oli että kaasua sai tankattua enää n. 16kg, ja ajomatka kaasulla oli vain n. 350km. Auton mittari näytti kuitenkin että säiliöt olivat täynnä.
Merkkiliikkeen diagnoosi: venttiilit uusittava. Autossa oli vielä myyjän ottama If Kuntoturva voimassa, se korvaa homman (hah, kuntoturvasta on 5v vanhasta autosta rajattu pois kaikki polttoainejärjestelmä bensiini ja diesel, muttei maakaasua :) ).

Tuossa työmääräyksessä lukee muuten näin: "Tarkistettu venttiilien malli. Viallinen malli, venttiilit uusittava." Tämmöistähän voisi tapella takuuseenkin varmaan, jos ei olisi tuo kuntoturva ollut voimassa..

Mielenkiintoista kyllä tämä hinnoittelu: ennen kuin vein tuonne soitin Terragasiin asiasta, osasivat heti sanoa että venttiilit pitää vaihtaa, heillä olisi maksanut n. 400â,¬ mutta vaihtavat vain kaksi. Sieltä sanottiin että merkkiliikkeessä vaihtavat kaikki kolme, ja hinta on n. 800â,¬. Tuossa Ifille tehdyssä paperissa lukee kustannusarvio 3000 euroa...

Mäyris

Lainaus käyttäjältä: Moorepark - 02.09.14 - klo:13:10
Itse ostin yksityiseltä käteisellä (eurot kelpasivat), kun oli aikaa metsästää sopivaa yksilöä ja halusin sellaisen, jossa aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja myyjällä jotain tietoa auton käyttäytymisestä. TSI-jakoketjuongelmat yms. tsekkasin myös, eli ainakaan tähän ei ollut uusittu (ajettu 180tkm) ja kylmäkäynnistyksessä ei ketju raklattanut. Lisäksi regulaattorin vaihto oli bonus. Ruostuminen näissä tietysti todella iso miinus, mutta kun parasta kaasukäyttöistä tehdasvalmisteista etsii, on Passat ainakin meidän perheessä ainoa vaihtoehto. Aika paljon tuli vertailtua mm. Volvon bifuelia, Tourania jne. Mersulla taas ei tietääkseni ole kaasufarkkua.

Moro

Itsellä on vakavassa harkinnassa Ecofuel Passat ja kovasti on koitettu onkia tietoa eri palstoilta. Tuo ruostuminen pisti nyt ensimmäistä kertaa silmään. Onko siis kyseessä yleinen vaiva Passateille vai vain Ecofuel-mallien kiusa?
Lauantaina olen menossa katsomaan/koeajamaan yhtä yksilöä (myöskin ruotsista tuotua). Onko heittää vinkkejä mitä erityisesti kannattaa yrittää tutkia? Esim mistä alkaa yleensä ruostumaan yms.
Tällä hetkellä ajelen itse vm.2003 helmaruosteisella Mazda kutosella ja ei varsin innostaisi hankkia jälleen kroonisesti ruostuvaa menopeliä, vaikka auto muuten olisikin hyvä.

samppa79

Omani on ainakin täysin ruosteeton  yksilö, no tosin alustamuovien alle en ole kurkannut.

Näitä ruostumisongelmia tuntuu 3c passateissa olevan, toisaalta ongelman vakavuutta värittää se, että heti kun jostain ruostuu siitä valitetaan - on varmaan yksilöitä, joissa ruostetta ei ole, niistä ei vaan pidetä samalla lailla meteliä.. sinkityt korithan passateissa on.

Suosittelen kyllä lämpimästi, itse olen ollut erittäin tyytyväinen autoon ja kaasulla ajeluun!

Mäyris

Noinhan se varmasti on ruostumisen, kuten muidenkin vikojen, kohdalla on. Eivät tyytyväiset vaivaidu kirjoittelemaan kun ei mitään valitettavaa ole.
Itse olen ainakin yrittänyt tässä Mazda vuosien mittaan takoa omaan päähän että tutki se ostettava auto kunnolla, niin ei sitten tule ainakaan niin suurena yllätyksenä viat jotka olisi voinut havaita jo silmällä.
Kyllä tuo kovasti polttelee hankkia, kokonaisuutena kuitenkin 4 hengen perheelle aika optimaaliset tilat ja edulliset kilometrikustannukset (olettaen että säästyy suuremmilta ongelmilta).
No lauantain jälkeen olen jo paljon viisaampi kun on päässyt heittämään vähän lenkkiä autolla ja tutkimaan tarkemmin muutenkin. Plussana se, että kaveri on katsastusmies joten voi ajaa auton konttorille illasta ja saa perustarkastuksen tehtyä ilman kustannuksia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy