Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - tommyt

#1
Elikkä 2010 Polo 1.4 bensa ja takana levyjarrut. Takajarrut ovat kahisseet jonkin aikaa ja lopulta päätin ottaa jarrut auki ja putsata/rasvata liukutapit ja jarrusatulan tukirautojen pinnat joihin palat tulevat. Yllättäen autossa ei ollutkaan niitä "peltilevyjä" tai asennussarjaa siellä satulan tukiraudassa. Laitoin kaiken kasaan niin kuin ne olikin mutta nyt jäi vaivaamaan että kuuluisiko siellä olla ne pellit?

Hassua oli sekin että takalevyt oli aika ruosteiset eli ei ne paljoa ole jarruttaneet mutta kesällä samankuntoisina meni katsastuksesta läpi eikä ollut edes heittoa jarruvoimissa, tosin en sitten tiedä oliko molemmat puolet sitten yhtä heikot.  :)
#2
Tutkailin Polon huoltokirjaa ja siellä mainittiin että jakohihna tarkastettaisiin 90tkm huollossa ja vaihto ilmeisesti 120tkm. Onko jollain tarkempaa tietoa onko tuo voimassa täällä kotimaassakin ja onko hihnalla ajallisesti jokin takaraja milloin pitää vaihtaa? Meidän vuoden 2010 1.4 Polossa on nyt kilometrejä 65tkm joten aikaa kuluu vielä reilut pari vuotta ennen kuin 90tkm tulee vastaan.
#3
Jälkikasvu alkaa olla siinä iässä että kun kaveri saa mopon niin sitä sitten itsekin halutaan. Niinpä tässä on tutkittu nettimotoa ja googletettu merkkejä ja malleja. Kiinalaisia näkyy saavan uutena jopa 750â,¬ hintaan mutta onko jollain kokemusta tällaisista peleistä? Vastaavasti joku Peugeotin halvin malli lähtee 1200 euroon eli voidaanko olettaa että ajettavuus ja kestävyys paranee huomattavasti kun euroja aletaan latomaan enemmän tiskiin. Vai onko varminta hommata pappa-Tunturi missä on varmasti yksinkertainen tekniikka.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy