Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - possupata

#1
Lainaus käyttäjältä: iikori - 06.07.15 - klo:17:11
Omasta tapauksesta tiedoksi.
Vastoin kaikkia omia ennakkoluuloja maahantuoja Helkama-auto kustantaa uuden moottorin ja siihen liittyvät työt. Myös tilaispäisauto järjestyy sieltä muutamaksi päiväksi ja myyjäliikkeestä loput.

Kiitän minua ennen oikeuksiensa puolesta taistelleita ja niitä jotka ovat ongelman julkituoneet!

Katson keissin loppuun ja päätän sitten mitä myyjäliikkeestä ja Maahantuojalle annetaan julkiseksi palautteeksi.

Siis nytkö näitä moottoreita vaihdetaankin ilmaiseksi? Tämä linkki sivuistani on ollut jo moneen kertaa, mutta siinä on oma tarina kokonaisuudessan: www.skoda-octavia.fi . Eli Lyhyesti 5,5 vuotta ikää ja 113 000 km ja pari tuhatta euroa jouduin maksamaan. Korjaan, ei tarvinnut maksaa kuin pari tonnia kun Helkama-autolla on Good Will henki! Kaikki huollot tehty ajallaan Veljekset Laakkosella Lahdessa.

Tuossa taannoin harmitti, niin paljon Helkama-auton viestintä. YLEN uutisessa Helkama-auton toimitusjohtaja Maija Koskela vaati ottamaan yhteyttä mikäli kuluttaja kokee ettei ole kohdeltu asianmukaisesti. Laitoin samantien postia Veljekset Laakkosen myyjälle, ei tullut vastausta. Myöskään toimitusjohtaja Maija Koskela ei ole vastannut. No kaikkien puheisiin ei voi luottaa ja Maija Koskela on yksi esimerkki.

Sääliksi käy kuka osti tämän ongelma Skodani, en kehdannut myydä suoraan kuluttajalle vaan autokaupan kautta lähti eteenpäin. Myyntiaika näytti oleva n. 8 kk ja ensin autoa myytiin Lahdessa ja sen jälkeen Kajaanissa. Kajaanista löytyi ostaja.
#2
Huvittavaa kuinka täällä syylistetään auton omistajia vioista, maksaako VAG-konserni teille jotain? Omassa tapauksessani ( www.skoda-octavia.fi ) jokainen huolto oli tehty ajallaan ja merkkihuollossa ja silti jakoketju petti ja moottori piti vaihtaa. Sitten kaveripiirissäni alkoi hämmästelyt, että menitkö tosiaan huolto-ohjelman mukaan. Minun olisi kuulemma pitänyt vaihdattaa usemmin öljyä kuin ohjekirja sanoon. Niin olisin kuulemma välttänyt vian :D

Sain uuden moottorin 2000 eurolla ja siinä vaiheessa monet sanoivat, että saitpa hyvällä hinnalla uuden moottorin. Kyllä nyt kelpaa ajaa! Siis mikä ihmisiä vaivaa, kuka haluaa ostaa 113 000 km jälkeen uudeen moottorin ja maksaa 2000 euroa?

Nyt kun Yle on ottanut VAG-konsernin ongelmat hienosti esille, laittelin Helkama-Auton toimitusjohtajan vaatimuksesta postia automyyjälle Veljekset Laakkoselle Lahteen.  Tässä vielä lainaus Ylen uutisesta:

"- Pyydän, että asiakkaat, jotka ovat huolissaan, kääntyisivät jälleenmyyjien asiantuntijoiden puoleen. Jos tuntee, ettei ole kohdeltu asianmukaisesti, silloin pitää ottaa yhteyttä, Koskela vaatii."

Eihän mulla enää tuota ongelmapesäkettä enää ole kun en uskalla odottaa seuraavaa moottoririkkoa enkä jaksa tienposkee pysähtyä tankkaamaan öljyä. Tilalle ostin A-sarjalaisen, saa nähdä miten toimii. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä, tuntuu oudolta!
#3
Skoda Magazinessa etitään eniten ajettua Skodaa, itse ilmoittauduin mukaan 113 000 kilometrillä. Sen verran se konsernin moottori kesti :D Kisaan voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia skoda@skoda.fi
#4
Juu en tosiaan tiedä kuinka paljon ajettu toi vaihtomoottori oli. Ei muuten tarvitse enää ikinä asioida Veljekset Laakkosella Lahdessa, unohtivat täysin mainita että kyseessä oli käytetty moottori ja ylipäätään remonttia ja laskua ei käyty läpi. Ja kyseessä on oikeasti Skodan merkkihuolto, ei uskoisi.
#5
Itselläni on jatkoketjutapaus noin vuosi sitten ( www.skoda-octavia.fi ), moneen kertaan olen täällä tarinani kertonut mutta täällä kun pohditaan ankarasti mikä on kuluttajan osuus kun auton takuu on mennyt. Itsellä autolla oli ajettu 113 000 km eli reilu kolmaosa auton moottorin laskennallisesta kestosta. Tämän vuoksi maahantuoja ehdotti 70% mukaan tuloa osien ja työn osalta. Kuluttajaoikeusneuvoja vastasi:

"pitäisin maahantuojan tarjousta kustannusten jaosta tässä kohtuullisena, eikä ole mielestäni todennäköistä, että maahantuojan ja/tai myyjän vastuu katsottaisiin korkeammaksi jos asia menisi kuluttajariitalautakuntaan. Asiakkaan oma osuus korjauskustannuksista perustuu asiakkaan korjauksesta saamaan hyötyyn, eli asiakas joutuu maksamaan saamastaan tasonparannuksesta. Tässä tulee luonnollisesti selvää tasonparannusta, koska uusi moottori on aivan eri asia kuin yli 100.000km ajettu ja 5v. vanha moottori."

Sen sijaan Veljekset Laakkonen ei suostunut korvaamaan sijaisautokuluja vaikkakin samaneinen kuluttajaoikeusneuvoja suositteli myyjää korvaamaan sijaisautokulut ainakin osittain. Tein lähinnä sen vuoksi valituksen Kuluttajariitalautakuntaan ja toki samalla halusin pienentää 30% omavastuutani korjauskustannuksista. Veljekset Laakkonen tarjosi sovintorahaa 537 euroa, hyväksyin tämän ja vedin valitukseni pois.
#6
Lainaus käyttäjältä: tet - 16.04.14 - klo:16:02
Ei vaikuta takuuseen, mutta goodwilliin vaikuttaa. Takuu ja goodwill ovat kaksi eri asiaa. Goodwill tarkoittaa maahantuojan tai valmistajan hyvää hyvyyttään antamaa hyvitystä korjauskustannuksista takuuajan jälkeen. Tähän vaikuttaa suuresti se missä auton huoltaa, koska tämän hyvityksen antamiseen ei ole missään laissa mitään velvoitetta vaan kyse on todellakin vain hyvästä tahdosta ja asiakkaan tyytyväisenä pitämisestä.

Kolmas asia on sitten virhevastuu, joka määritellään kuluttajansuojalaissa. Se on se mihin voi ja kannattaa vedota takuuajan jälkeen jos goodwilliä ei heru.

Tämä ns. goodwill on kyllä virhevastuu ainakin Skodan kohdalla. Omassa tapauksessani viljeltiin kovasti goodwilliä ja pidettiin hienona juttuna että maahantuoja ihan hyvää hyvyyttään maksaa moottorin vaihdosta 70% vaikka takuu on mennyt. Todellisuudessa kyseessä oli virhevastuu joka olisi tullut kuluttajansuojalakien kautta. Eli jos en olisi käyttänyt merkkihuollossa, olisin todennäköisesti kuluttajariitalautakunnan kautta päässyt samoihin kustannuksiin. Toki aikaa ja vaivaa olisi mennyt. Nythän sain kuluttajariitalautakunnan avulla +500 euroa lisäksi myyjäliikkeeltä kun suostuin vetämään valitukseni pois.

#7
Vaihdatettu on siinä vaiheessa kun sai viikottain lisäillä nesteitä. Taisi kestää noin 50 000 km, TSI moottori sentäs kesti yli 113 000 km kunnes ketju meni. Kaasupoljin kesti myös noin 50 000 km. Täyttä sontaa koko konserni.
#8
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 08.12.13 - klo:12:43
Mitähän kaikkea siinä yhteydessä tuhoutui ja uusittiin? Tuliko korjaukselle aika- ja/tai kilometrimääräinen takuu?

Moottori tuhoutui eli tehdashuollettu uusi moottori tilalle ja apulaitteet vanhasta moottorista. Eli kuitillä näkyy 4607 euroa (alv 0%) moottori ja iso kasa muttereita, tiivisteitä, tulpat ym. Heh niin ja öljyt tietysti. Kyllä sillä käsittääkseni on 2 vuoden takuu koska olen osallistunut kustannuksiin.
#9
Tuossa kesällä kirjoittelin tänne omasta tilanteesta. Laitetaan alkuun pieni tiivistelmä: 1.8 TSI vm 2008, ajokilometrit 113 000 km, ketju pomppasi kesällä jonka seurauksena täysi tuho. Kustannusarvio noin 9000 euroa. Maahantuoja tuli mukaan 70%. Lopullinen kustannus: 2237 euroa + 400 euroa vuokra-auto. Tein valituksen kuluttajariitalautakuntaan.

Tilanne nyt: Veljekset Laakkonen tarjosi 537 euron sovintarahaa, jossa vuokra-autokulujen osuus on 300 euroa jota vaadin kuluttajariitalautakuntaan osoitetussa valituksessa. Lisäksi vaadin kustannuksissa enemmän mukaan tuloa, muistaakseni noin 1000 euroa. Toteuma tämän osalta oli 237 euroa eli yhteensä siis 537 euroa Veljekset Laakkonen tarjosi. Hyväksyin tämän ja rahat on tililläni maanantaina ja vedän valituksen pois.

Kai tuohon pitää tyytyä, mutta mikä ihme siinä on ettei voitu auton nouto hetkellä suoraan tarjotan tuota reilua 500 euroa ja silloin myyjä muistutteli kuinka pitkä prosessi tuollainen valitus on.
#10
Jaahas Skodan Facebook sivuilta on kadonnut viestini, enkä enää pysty kirjoittamaan sinne uusia aiheita. Pystyn kommentoimaan heidän päivityksiään kuten mikä on paras väri...jne

Helkama Autoa myöten on todettu, että tapauksessani on toimittu oikein ja asiakkaan eduksi. Luulisi, että heillä ei olisi mitään sitä vastaan, että jaan kokemukseni kuinka hienosti hoitivat. No mutta www.skoda-octavia.fi saitti on olemassa.
#11
Kyllä siellä blokkailaan ilman spammia. Mulla on kaks käyttäjätiliä Facebookissa, toinen on "häröilyprofiili" ja kirjoitin yhden kriittisen jutun Skodan Facebookkiin, niin aihe poistettiin ja edelleen sivu on blokattuna tällä tunnuksella :D

Mut laittakaa nyt ihmeessä sitä kriittistä tekstiä Skodan sivuille. Nillä on kuitenkin enemmän painoarvoa kuin nimettömillä suomi24-kirjoituksilla.
#12
Voiskos noita tapauksia laittaa autovalmistajien Facebook-sivuille, saisivat siellä myös julkisuutta :) Laitoin omani ainakin Skoda Suomi sivuille.
#13
Tuossa TSI-ketjussa puhuimme, että jos jatkossa kerättäisiin näitä epäonnisia kokemuksia myös kyseisten merkkien Facebook-sivuille. Parasta ois tietysti jos kokemukseen liittäisi kuitin kuluista. Ja jos mahdollisimman moni lähtisi mukaan, niin saataisiin huomiota ja ehkäpä maahantuojilta jopa virallinen lausunto. Viestit aina kyseisen autonmerkin Facebook seinälle. Tuskin nuo nyt menetettyjä rahoja tuo takaisin, mutta edes huonoa ansaittua huonoa mainetta konsernille. Nyt tällä hetkellä nuo automerkkien Facebook sivut näyttävät varsin positiiviselta hötöltä.
#14
Alettaisko laittamaan Facebook-sivuille näitä kokemuksia samantien, parasta olisi jos olisi kuitti kuvana. Ja jos mahdollisimman moni lähtisi mukaan, niin saataisiin huomiota ja ehkäpä maahantuojilta jopa virallinen lausunto. Viestit aina kyseisen autonmerkin Facebook seinälle. Tuskin nuo nyt menetettyjä rahoja tuo takaisin, mutta edes huonoa ansaittua huonoa mainetta konsernille. Nyt tällä hetkellä nuo automerkkien Facebook sivut näyttävät varsin positiiviselta hötöltä.
#15
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 16.10.13 - klo:07:27
Niin on, samaa mieltä.

Mutta tässä taitaa olla takana se ajatus että jos asiakas joutuu esim. maksamaan 30% kustannuksista niin 10 000 e:sta se on 3000 euroa. Eli käytännössä tuolla 3000 eurolla asiakas tosiasiassa kustantaa koko lystin ja tehdas ei tee tappiota näissäkään tapauksissa :)

Niin ja nehän laittavat vielä vaihto-osa moottorin eli jonkun vanhan moottorin.

Mietin vielä tuota Facebook tempausta, jos nyt mukaan lähtisi edes muutama kymmen ja kaikki postaisi kuittinsa samana ajankohtana. Ja jos ei kuittia, niin kertoisi ainakin oman tarinsa. Siitä ruutukaappauksia ja iltapäivälehtiin juttuvinkkiä kuinka Skodan Facebook-sivut täyttyvät kuiteista ja valituksista. Ja jatkojuttua kuinka Skoda poisti kyseiset viestit  ;D Ja miksei tätä voisi laajentaa, että VW tapaukset Volkkarin Facebook-sivuille...jne. Tietysti vaatisi paljon porukkaa ja yhteisen suunnitelman, en tiedä löytyisikö viitseliäisyyttä ja yhteishenkeä?
#16
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 15.10.13 - klo:21:54

Olisi taas ollut urputuksen määrä merkittävästi pienempi, kun olisi edes ekan määräaikaishuollon teettänyt merkkiliikkeessä. Mutta ei, kannatti säästää satku.


Samalla tavalla se ois hajonnut ja kuluttajalla on kuitenkin oikeus tehdät huollot muualla. Siinä on Veljekset Laakkosen ihan turha vedota mihinkään ja onhan tuo ollut ihan naurettava väite heiltä. Maahantuojan / myyjän velvollisuus on sitten todistaa, että AD-huolto on aiheuttanut koneen rikkoontumisen.

Itsellänihän on kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä juurkin tuon takia, mutta ei. Vaikka sinne moottoriin merkkihuollossa kipattiin bensatankkin satojen eurojen eestä jotain moottorinpuhdistusainetta ja käytettiin markkinoiden kalleinta öljyä ja katsottiin pyyhkijöiden kuntokin, niin silti Skodan moottori hajosi. Ei annettu sijaisautoa ei ja maksaa piti 2300 euroa.

Mun mielestä porukka sais lähettää vähän enemmänkin huonoja kokemuksia Skodan Facebook-sivuilla. Hienoa ois joku "kampanja" jossa skannattais ja lähetettäisiin tuhansien eurojen korjauskuitit heidän Facebook-sivuilleen. Kauankohan katsoisi meininkiä :D
#17
Pakko jakaa Facebookin Skoda-sivuilta yksi tarina.

"Merkkiliike, johon hinausfirma tielle jääneen Skoda Superbin (vm-2010) toimitti on Veljekset Laakkonen Lahdessa. Siellä on kolme viikkoa selvitelty syytä vähän ajetun auton (23 000 km) yht'äkkiseen rikkoutumiseen ja tarjottu selitystä, että 10 000 km:n määräaikaishuolto muualla kuin merkkkorjaamolla olisi aiheuttanut vikaantumisen. Ei semmoisessa selityksessä ole järkeä. - Moottorin uusimiseen (hintaan 10 500 euroa) on pyydetty omistajan lupaa. Mielenkiintoa lisää osaltaan, että auto on ollut hiljakkoin n. 20 000 km:n kohdalla Skodan merkkikorjaamolla pienessä alustakorjauksessa ja sen jälkeisessä koeajossa. Todettu silloin kunnossa olevaksi. - Kummallista, ettei Skodan maahantuojaa tilanne tunnu kiinnostavan? Kertovat, että eivät mielellään puutu jälleenmyyjäliikkeiden ja asiakkaiden välisiin asioihin? Luulisi Skodan lähes uuden lippulaivamallin oudon vikaantumisen herättävän edes ammatillista kiinnostusta?"
#18
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 11.09.13 - klo:17:03
En tuolla sivulla ymmärrä tuota vaihto-osamoottori juttua, millä perusteella moottorisi ei ole uusi? jos siellä on uudet männät, venttiilit, nokka-akselit ja tiivisteet + muut niin miten se ei ole uusi? sitä lohkoa nyt ei vaan ole valettu juuri sinua varten, mutta ei se siitä yhtään huonompaa tee.. tuokin on tehty mm. ympäristöä ajatellen kun ei tarvitse valaa koneitten osia ihan hirveästi. ei sitä konetta ole vaan myyty eteenpäin vain esim. uusilla jakopääosilla vaan kyllä sinne täysrempat tehdään.

Täytyy sanoa ettei mitään tietoa mikä on moottorissa uutta ja mikä vanhaa kun eivät tuonneet asiaa esille siellä merkkihuollossa.
#19
Lainaus käyttäjältä: MOP - 11.09.13 - klo:14:31
Osta VAG, saat laatua ja hyvää palvelua.

http://www.skoda-octavia.fi/

"Jakopäänketju pompannut ja aiheuttanut täydellisen tuhon moottorille. Kustannusarvio 9000 euroa!"

Jep meikäläisen sivusto kyseessä. Huvikseen katoin sivun kävijätilastoja. Kävijöitä päivää kohden on ollut noin 500 eli ihan hyvä alku :)
#20
Huvikseen väsäilin pikaisesti pienen sivuston TSI-ongelmista: www.skoda-octavia.fi .Tosiaan nopeasti tein, pitää tuota täydennellä ja katsoa joku parempi ulkoasu.
#21
Muistathan, että tuotevastuu kysymyksissä maahantuoja/myyjä on velvollinen korvaavaa sijaisautokuluja:

"Kuluttajalla on lähtökohtaisesti oikeus vaatia sijaisautokuluja korvattavaksi silloin, jos myydyssä autossa on ollut myyjän/maahantuojan vastuulla oleva virhe. Ensisijaisesti kuluttajan tulisi pyytää sijaisautoa myyjältä ja/tai maahantuojalta, mutta jos sellaista ei ole saatavissa, niin kuluttaja on voinut vaatia myös kohtuullisia ja tarpeellisia vuokra-auton kuluja korvattavaksi."

Veljekset Laakkonen (merkkiliike) Lahdessa ja maahantuoja eivät kuitenkaa noudattaneet kuluttajaneuvojan ohjeistusta. Nyt on sitten valitus kuluttajariitalautakunnasta ja siihen päätökseen on minun ja Skodan tyytyminen. Maahantuojalle kesti muuten kuukauden verran vastata kyselyyni, vau mitä palvelua :D
#22
Lainaus käyttäjältä: erik.loka - 09.08.13 - klo:19:43
Jeah.
Tänään tuo potilas kotiutui.
Tehdas maksoi osista 100% ja työstä 70%.
Uusia osia kansi ja jakopää sekä öljyt, suodatin ja jäähdytinnesteet. Hintaa jäi kaikkineen diagnosointien ja muiden töidenkanssa apparallaa 400â,¬, koska nesteet ja öljyt ei kuulemma koskaan sisälly GW käytäntöön, että  tämmöinen "puolionnellinen loppu".
Koko remontin hinta oli muuten karvanauki 4000â,¬

Mulla oli kaikkea muuta kuin puolionnellinen kun 2300 euroa tosiaan jouduin maksamaan :D No on mulla kaks lottoa vielä vetämässä: valitus Helkama-autolle ja valitus Kuluttajariitalautakunnassa. Se öljy on muuten melko kallista Veljekset Laakkosella, huono sisäänostaja :D
#23
Omaan Skodaani 1.8 tsi on kuukausi sitten vaihdettu vaihto-osa moottori. Toivottavasti tuo kestää enemmän kuin edellinen (113 000 km)  ;D Sellanen tieto mitä tässä ei ole mainittu, niin noissahan on kahden vuoden normaali takuu.
#24
Lainaus käyttäjältä: tet - 02.08.13 - klo:09:47
??? Avaatko hiukan tuota kaasupoljinjuttua, meni ihan ohi.

Niin ja 1.8 on edelleen ketjulla uudessakin moottoriperheessä.

Omasta Octaviasta tosiaan kaasupoljinkin on mennyt. Täytyy mainita, että Lahden Veljekset Laakkosen huoltoneuvojan mukaan tosi harvinaista :D Eli oikeasti yleinen vika. Kaasupoljin ja sen sarana aivan liian heppoisia. Talvellahan se vain hajosi kun sulanut vesi jäätyi uudelleen ja sitten kaasua painaessa räsähti rikki. Sen myötä poljin olikin irto-osa ja autolla ei pystynyt ajamaan.
#25
Lainaus käyttäjältä: Chicane - 26.07.13 - klo:19:04
vanhat osat on sinun omaisuutta, joten älä ilmaiseksi luovu motista:) no joo...tehdas vaatii vanhan tilalle, mutta jos hankalaksi ruveta.

Tuon olisin tehnyt jos oisin joutunut kokonaan maksamaan, mutta en tiedä olisiko tässä tapauksessa ollut oikeutta jos 70% kuluista maksaa maahantuoja.
#26
Eli nyt selvisi, että autooni laitettu moottori on tehdashuollettu käytetty moottori. Vastaavasti mun Octaviasta rikkoutunut moottori on lähetetty takaisin tehtaalle joko kunnostettavaksi tai hävitettäväksi. Eiköhän ne laita sen mun moottorin kuntoon ja myy taas uudelleen eteenpäin. Kuulostaa bisnekseltä :D
#27
Kerran oon muuten käyttänyt merkkihuollossa Hämeenlinnassa, hinta oli jonkun 30% edullisempi ja asiakaspalvelu parempaa. Myös se teki vaikutuksen, ettei huolto ollut mikään palatsi vaan tavallinen tiilirakennus. Vähän hankala kuitenkin työssä käyvänä teettää siellä huoltoja, harmi. Nyt on vain tyydyttävä Veljekset Laakkosen "palveluun".
#28
Lainaus käyttäjältä: pomo - 23.07.13 - klo:21:26
Tosi puheessa näitä 1.8tsi:tä ei oo porsinut kyllä paljoa, ei edes täällä foorumilla. Liike/maahantuoja ei varmaaankaan suostu nostaman tarjoustaan, joten itse tekisin niin, että maksaisin tuon ja veisin kuluttajavalituslautakuntaan. Sieltä tulee noin vuodessa ratkaisuja ja veikkaan, että saa osan maksamastaan takas!

Selvität jostain todellisen hinnan vaihtomoottorille/vähän ajetulle moottorille ja vetoat siihen, että koneen olisi pitänyt kestää pitempään ja lisäksi siihen, että liike pyysi liian kalliin hinnan vaihtomoottorista. Ei se kone ilman apulaitteita voi maksaa n. 10 000e, koska silloin noita autoja ei sais uutena alle 30 000e!?! Jos 70% on 2300e niin silloinhan kone maksaa noin 10 000e ilman apulaitteita!

Tai sitten ostat esim. Ruotsista käytetyn koneen...

Nimimerkillä 1.8tsissä mittarissa 65tkm ja vielä ajellaan saman verran lisää!

Mulla kun nyt auto on korjattu ja laskut maksettu, niin voisin omalta osaltani täsmentää mietteitäsi.

Kuluttajaneuvojaan olin yhteyksissä, piti omalla kohdalla 30% osuutta kohtuullisena, mutta vuokra-autokulut liikkeen/maahantuojan pitäisi maksaa ainakin osittain. Samankaltaisia tilanteitahan on ollut aiemmin, mutta harvoin tismalleen samat lähtökohdat (onko merkkihuoltohistoria, kilometrit, vuosimalli). Tällä hetkellä autoasioissa heillä on noin 7 kuukauden käsittelyaika. Tein siis luonnollisesti valituksen kuluttajariitalautakuntaan.

Kaivoin kuitit omasta tapauksestani. Maksettavaa minulle jäi 2237,63 euroa. Hinta-arvio aivan alkuun oli 9000 euroa josta luvattiin 70% osuutta maahantuojalle. Moottorin veroton hinta kuitissa on 4607,42 euroa eli verojen kera 5713 euroa. Moottorista maksoin siis 30% eli 1713,96 euroa. Nimikkeenä V-O Moottori 1.8 BZB, tarkoittahaan tuo uutta moottoria eikä mitään purkumoottoria? Öljyistä jouduin maksamaan 100% eli 128,60 euroa. Lasku on hyvin vaikea selkoinen koska siinä on käytetty kertoimia eli moottorien kappalemäärä on 0.3, muttereita 1.8 kpl, moottorin irroitustyötä 1.86 kpl.

Veljekset Laakkosella Lahdessahan tämä auton haku oli samankaltainen tapahtuma kuin olisin vuosihuollosta hakenut. Kuittia ei käyty sen enempään lävitse eikä kerrottu sen syvällisemmin mitään, avaimet lyötiin tiskiin ja jouduin tosiaan huoltokirjaankin pyytämään leiman korjauksesta.
#29
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.07.13 - klo:14:54
2300:lla eurolla tehdasuusi moottori yli satatonnia ajetun tilalle, ei kuulosta aivan kohtuuttomalta vaikka motin kuuluisikin kestää huomattavasti pidempään. Tuskin olisi saanut vanhaakaan rempattua kuntoon tuon halvemmalla, varsinkaan jos työt olisi joutunut teettämään jossain.

Niinpä kuuluisi kestää pidempään eikä auton arvokaan noussut. Jos mulle olis ennen konerikkoa ehdotettu, että uusitaan moottoris ihan huvin vuoksi 2300 euron hintaan, niin enpä ois sellasta diiliä ottanut. Nyt oli pakko, että pääsee autolla eteenpäin. Tuossa vielä mietityttää, että hinnat ovat listahintoja mistä on miinustettu -70%. Ja se tiedetään, että listahinnoissa on roimat katteet. Tuskin tuosta kovin suuria tappioita aiheutunut maahantuojalle.
#30
Tuossa toiseen ketjuun kirjoittelinkin kun omasta Octaviasta meni myös moottori (1.8 tsi 113 000 vm 2008). Auto on myös ostettu Veljekset Laakkoselta Lahdesta. Tämä tapahtui reilu kuukausi sitten.  Heti alkuun sanoivat, että 1.8 tsi moottorivauriot on tosi harvinaisia ei edes huoltoneuvoja muistanut koska viimeksi on käynyt! Sanoikohan saman sinulle? :D Edellisellä kerralla autosta meni muuten kaasupoljin rikki, sekin oli huollon mukaan tosi harvinaista (netin mukaan yleistä).

Itselleni tarjottiin myös 70% alennusta. Pakkohan se oli ottaa, maksettavaa jäi joku 2300 euroa. Pari viikkoa auto oli Veljekset Laakkosen pihassa. 3 vuorokautta sain ajella ilmaiseksi vuokra-autolla Skodan ajoturvan laskuun. Sitten vuokrailin auton omaan laskuun kun heillä ei ollut antaa autoa lainaksi. Kuluttajaneuvoja kertoi, että voin Veljekset Laakkoselta / maahantuojalta pyytää korvausta vuokra-autosta. Automyyjä kieltäytyi ja syyttipä minua etten ollut vienyt autoa tarpeeksi ajoissa korjattavaksi. Luuleekohan tuolla tavalla tekevänsä paljonkin autokauppaa ja solmivansa pitkiä asiakkuuksia?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy