Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - toukka

#1
Kun te olette kytkeneet lisävaloja, niin mistä otitte varsinaisen sähkön lisävalolle?

Katselin, että tuossa Golf 7:ssa olisi tuo sulakekeskus akun vieressä (olisikohan sulakekeskus A). Siihen tulee noita isompia johtoja, jotka on kaapelikengillä kiinni kunnon muttereilla. Arvaako niihin johonkin lyödä tehokkaan lisävalon johdon kiinni vai ei?  ::)

Ajattelin siten, että jos joutuu joskus irroittamaan lisävalon johtoa, niin ei katkeaisi mistään muualta sähköä sillä välin.

Toisaalta, tarvitsisi olla sellainen paikka, että niiden pisteiden sulakkeet kestää myös lisävalon. Valo jonka asennan on Purelux C540, 216W. Oliskohan siinä sen relesarjassa ollut itsessään  30A tai 40A sulake).

Sitten tarttis kytkeä myös Defa lisäakkulaturin johdot jonnekin . Miinuksen laitan maadoituspisteeseen akun viereen. Mutta minne olette kytkeneet + johdon?
#2
Vaihdoin akun uuteen, tuossa samalla kun touhusin muita juttuja.

Mitenkä uuden akun koodaus VCDS kanssa. Mitä kaikkea pitää muuttaa ja missä?

- Menin 19 - CAN Gateway ja valitsin Adaption
- Muutin Battery Serial Number arvon yhden isommaksi (1111111113 --> 1111111114)
- Muutin Rated battery capacity arvon 70Ah  --> 72Ah (vanha 70, uusi 72)

Sitten siellä oli kohdassa Battery technology tallennettuna Fleece. Vanha akku oli AGM ja niin on myös tämä uusi akkukin. Mitä tuo Fleece tarkoittaa? Siellä oli valittavissa monien muiden vaihtoehtojen joukossa myös vaihtoehto Binary - AGM

Mitä tuohon kohtaan kuuluu valita?

Sitten oli kohta Battery Manufacturer. Siellä oli tallennettuna TU3. Mitä tuo tarkoittaa? Se ei ehdottanut mitään vaihtoehtoja siinä kohtaa? Uusi akku on Exide 72Ah AGM (Exide EK720).

Eli muutinko tietoja oikein ja pitääkö jotain vielä muuttaa ja jos pitää muuttaa niin mitä ja minne?
#3
No, tarvii jossain kohtaa jos muistaa ja ehtii, niin voisi vielä mielenkiinnosta koittaa tuota toimintaa ja ohjata jotain muuta relettä.
#4
Lainaus käyttäjältä: karhunik - eilen kello 11:22Mulla oli aikanaan sama homma, ilmeisesti liian herkkä yleismittari tjsp. Mutta toimi kyllä ihan normaalisti, kun vaan kytki tuon lisätyn johdon ohjaamaan relesarjan herätettä.

No hitto...  :'(

Minäkun painin tuon ongelman kanssa muutaman tunnin ja päädyin lopulta tuohon vanhaan ryöstö konstiin.  ::)

Ehdein jo niputtamaan sisustan. Muuten voisin vielä koittaa, olisiko lisävalo toiminut normaalisti tuosta huolimatta vaikka yleismittari näyttää jännitettä kokoajan.

Pitääkö koodin syöttämisen jälkeen tehdä jotain (virrat pois autosta tai jotain muuta), että uusi toiminto/koodaus tulee voimaan / alkaa toimimaan? Vai onko se heti onnistuneen koodinsyötön jälkeen voimassa?
#5
Sain tuon Adaption Map listan tallennettua koneelle.

Katsoin mahdolliset not active paikat BCM:ltä. Sitten kaivoin Boxin autosta ja katselin paikat, missä oikeasti on pinni paikoillaan.

Mahdolliset paikat olivat C3, C6 ja C9.

Kytkin johdon paikkaan C3 ja tein seuraavat koodaukset:

ENG116953-ENG116205-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimming Direction CD 17,maximize ,16                                 
ENG116953-ENG116209-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimming Direction EF 17,maximize ,16                                 
ENG116953-ENG116213-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimming Direction GH 17,maximize ,16                                 
ENG116953-ENG116200-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert AB 17,127 ,16                                 <----
ENG116953-ENG116204-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert CD 17,0 ,16                                 
ENG116953-ENG116208-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert EF 17,0 ,16                                 
ENG116953-ENG116212-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert GH 17,0 ,16                                 
ENG116953-ENG116197-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 17,00 ,16                                 
ENG116953-ENG116568-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lampendefektbitposition 17,00 ,16                                 
ENG116953-ENG116195-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lasttyp 17,36 - LED Kleinleistung ,16                                 <----
ENG116953-ENG116201-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtansteuerung HD AB 17,Always ,16                                 
ENG116953-ENG116198-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion A 17,Left high beam ,16                                 <----
ENG116953-ENG116569-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion B 17,Lichthupe generell ,16                                 <----
ENG116953-ENG116202-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion C 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116203-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion D 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116206-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion E 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116207-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion F 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116210-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion G 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116211-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion H 17,not active ,16                                 


Mittasin yleismittarilla korjausjohdon päästä, niin siihen tuli kokoajan jännite.

Itseasiassa, siihen tuli jännite kokoajan, vaikka en ollut koodannut siihen vielä mitään ja se oli tilassa not active.

Eli se oli alunperin samanlaisessa tilassa kuin tämä C6 lähtö:

ENG116963-ENG116395-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction CD 27,maximize ,16
ENG116963-ENG116399-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction EF 27,maximize ,16
ENG116963-ENG116403-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction GH 27,maximize ,16
ENG116963-ENG116390-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert AB 27,0 ,16
ENG116963-ENG116394-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert CD 27,0 ,16
ENG116963-ENG116398-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert EF 27,0 ,16
ENG116963-ENG116402-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert GH 27,0 ,16
ENG116963-ENG116387-Leuchte27NSL RC6-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 27,00 ,16
ENG116963-ENG116579-Leuchte27NSL RC6-Lampendefektbitposition 27,00 ,16
ENG116963-ENG116385-Leuchte27NSL RC6-Lasttyp 27,not active ,16
ENG116963-ENG116391-Leuchte27NSL RC6-Lichtansteuerung HD AB 27,Always ,16
ENG116963-ENG116388-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion A 27,not active ,16
ENG116963-ENG116389-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion B 27,not active ,16
ENG116963-ENG116392-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion C 27,not active ,16
ENG116963-ENG116393-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion D 27,not active ,16
ENG116963-ENG116396-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion E 27,not active ,16
ENG116963-ENG116397-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion F 27,not active ,16
ENG116963-ENG116400-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion G 27,not active ,16
ENG116963-ENG116401-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion H 27,not active ,16

Siirsin korjausjohtoa myös paikkoihin C6 ja C9 ja tein koodaukset BCM:lle.Heti kun autoon laittoi virrat päälle, niin kaikissa noissa oli jatkuvasti jännite kun mittasin yleismittarilla.

Miksi sinne tulee kokoajan jännite? Mikä oli väärin?

Illan hämärtyesssä, ryöstin sitten ohjauksen lisävalon releelle tuolta xenonin pitkien läpän johdolta.
#6
Lainaus käyttäjältä: ConD - 08.03.16 - klo:22:07Tänään nappasin uuden 5Q Superbin listauksen. 2250 riviä, meni muuten hetki tuolla eeePC:llä... Helpottaa tuota tutkimista merkittävästi kun voi vähän etukäteen miettiä mitä tuolta pitäisi muutella. Ei varmaan ihan kymmeniä tarvi olla esim RS-octavioista näitä, vaan yksikin piisaa...

Hyviä pointteja sinulla, toisaalla tottunut spoilertagiin ja lisäksi tuo 20000 merkin rajakin on kierrettävissä, vaatisi parin säädön muuttamista.

Mitähän näille nyt tekisi, jos tahtoisi järkevästi jakoon nämä? Tuon sinun juttusi nappasin tuosta jo talteen.

Tässä Superbin [09]

Auttakaas viisaammat...

Menin tuonne [09] Central electric ja sieltä adaption valikkoon ja koitin ottaa listauksen noista ohjainlähtöjen koodauksista. Pääsin katsomaan niitä, mutta en saanut tallennettua mitään.

Aikomus on asentaa led-paneeli golf 2015 farkkuun. Autossa kääntyvät xenonit kulmavalo toiminnolla.

Käytössä noin 15 vuotta vanha, aito HEX + CAN piuha.

Vääntäkääs nyt rautalangasta, miten saan tuollaisen listauksen otettua talteen? Haluaisin tarkastella sitä rauhassa ja etsiä mahdollisia paikkoja joihin kytkeä korjausjohto.

Sitten kun otan niitä liittimiä auki ohjainlaitteelta ja etsin fyysisesti niitä pinnejä, niin pitääkö akku irroittaa, ettei auto sekoa kun repii ohjainlaitteelta liittimiä auki?
#7
Antakaahan viisaammat vähän neuvoa mulle.

Auto Golf variant 2015, KESSSY toiminnolla.

Kävin muuttamassa ohjeen mukaan tuon ovien lukituksen auton käydessä. Tuon jälkeen kun olin auton ulkopuolella sain ovet lukittua auton käydessä, mutta vain avaimen napeilla. Hipaisu tai kosketus ovenkahvaan ei toiminut. Kuuluuko tuon toimia noin?

Sitten kun olin poistumassa auton luota lopuksi ja laitoin ovet lukkoon, niin peilit kääntyivät koria vasten. Tuo toiminto oli otettu mankan valikoista pois käytöstä aiemmin. Kun meninn katsomaan muita asetuksia mankasta, ne olivat "nollautuneet" tai "palautuneet" joihinkin muihin asetuksiin, kuin mihin itse olen ne säätänyt.

Miksi noin kävi?

Lainaus käyttäjältä: M_M - 27.04.20 - klo:14:47Takaluukun piippauksen saa pois moduulin 6D adaptaatiokanavista, sopiva kanava vähän riippuu moduulin versiosta. Tone sensor tai joku vastaava sen nimessä saattaa olla. Pitäisi löytyä kyllä aika helposti.

ACC:n oikealta ohitukseen löytyy bitti moduulin 13 alta long codingista, luultavasti ihan dokumentoituna.

Ovien lukitus, koeta etsiä 09 adaptaatiokanavista Access control-Funk bei Klemme 15 ein ja laita aktiiviseksi.
#8
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 10.08.25 - klo:12:40Ei missän nimessä. Se on jonkinlainen päästöpäivitys jolla pidennetään "katalysaattorin käyttöikää" Dpf polttoväli lyhenee huomattavasti. n. 500km -> alle 300km Tekivät tuon minulle skodaan kysymättä ja samantien huomasin polttovälin muutoksen. Olen tännekin asiasta kirjoittanut, mutta en nyt löytänyt nopealla haulla ketjua.

Kiitos tiedosta !!

Pyritään välttämään päivitystä minkä pystytään.
#9
Lainaus käyttäjältä: Iro - 08.08.25 - klo:09:20Saman vuotisen Passatin CRLB on ollut kyllä mainio moottori manuaalilaatikon jatkeena.

Kampanjaa ei ole tietääkseni Paassatille tarjottu.

Kiva kuulla, että olisi kelpo moottori!  :)
#10
Golf variant 2.0 tdi MY-15 CRLB 150hv manuaali 4motion.

Kertokaapas kommentteja / kokemuksia tuollaisesta yhdistelmästä!

Tuohon olisi kuulemma moottorin ohjainlaitteen päivitys kampanja, koodilla 23X4. Mitäköhän tuo päivitys pitää sisällään ja kannattaako sitä autolle tehdä?
#11
Homma selvis.

Luki jousien ohjeet loppuun ja uskalsin laittaa luukun käsin kiinni.  ;D

Se aktivoi jouset toimimaan  ;)
#12
Vaihdoin sharanin sähköisen takaluukun jouset.

Nyt luukku ei kuitenkaan suostu tekemään avausnapista mitään ja luukku on auki.

Pitääkö vcds:llä tehdä jotain, että luukun saa taas toimimaan?

Nopea apu tarpeen!
#13
Sharan (09-) / Vs: takaluukku ei lukitu
06.05.25 - klo:13:57
Mites tuo sähköinen takaluukun kaasuiskari vaihdetaan?

Tarvitaanko vaihdossa VCDS vai ei?

Miten se sähköinen iskari toimitetaan, pitääkö sen pituutta saada säädettyä, jotta pystyy asentamaan auki olevaan luukkuun?
#14
Onko tuollaisesta yhdistelmässä minkälaisia kokemuksia?

Olisi tarjolla vähän päälle 200tkm ajettu yksilö.

Perä ei ilmeisesti ääntele.

Millainen tuo kone on?
#15
Mitä eroa on 7.5 golf LED-ajovaloilla ja octavia 3 FL Led-ajovaloilla?

Olen käsittänyt, että golfissa on kolmea erilaista versiota. Miten octaviassa? Onko octaviassa LED vain lyhkäsissä, vai myös pitkissä? Onko octaviassa mahdollisesti noita matrix LED valoja? Kummassa autossa paremmat LED-ajovalot valot?
#16
Jotenkin olisin kallistumassa 2.0 TDI koneeseen. Noita on sitten useammalla eri moottori versiolla.

Antakaahan lisää kommentteja mikä niistä olisi hyvä.

Yhdessä myytävässä näyttäisi olevan DCYA. Millainen tuo on?

CUNA, CRLB, DCYA... Mielipiteitä kaivataan
#17
Kiitos vastauksista. Lueskeltu on aiheita/linkkejä ja vaihtoehtoja tiirailtu. ;) 

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 02.07.24 - klo:18:37Mulla oli aiemmin Golf Variant 2.0 TDI DSG(DQ381) MY19 ja myös vm.2019(tilattu 02/2019) ja siinä oli AdBlue.

Ja ota se Golf, jos vain mahdollista, ledeillä ja vielä matriisisellaisilla sillä sitä et kadu. Niitä löytyy toki vasta 7.5:sta.
Onko perusteluja, miksi pitäisi valita golf?


Jotenkin tekis mieli octaviaa isompien sisätilojen(onko isommat?) vuoksi ja ehkä menevämpi ulkonäkö.

Toisaalta mietin, että olisiko golf varmempi valinta, kestävämpi (samoja osia, tiedetään ;D ) ja olisi halutumpi vaihdokki sitten vuosien päästä.

Nyt on myös alkanut mietityttämään, että olisiko sittenkin järkevämpi ostaa bensa golf 1.4 koneella 140 tai 150 hv versio.

MUTTA,

- Haluaisin autossa olevan LED-ajovalot
- En halua autossa olevan AdBlueta
- En halua autossa olevan sitä sylinterien lepuutus toimintoa (ACT?)


Kysymyksiä,

- Onko kaikissa noissa 140 ja 150hv TSI golf variant 7.5 malleissa toi sylinterien lepuutus toiminto?

- RS octavia 180hv (etu ja nelivetoinen) polttoaineen kulutuksen ero verrattuna 150hv octavia/golf versioon?

- Golf variant 2.0 tdi 150hv vs, 1.4 tsi 140/150hv
-> Kuinka paljon on oikeasti eroa polttoaineen kulutuksessa?
-> Kummassa on edullisemmat huollot?
-> Onko tdi kone kestävämpi, jos katselee 200tkm ejettuja?
-> Onko tdi mallissa kestävämmät DSG laatikot?



Nelivetoinen versio kiinnostaisi kovasti, mutta pelkään että siinä kasvaa riski kalliisiin korjauksiin. Lisäksi siinä olisi varmaan jonkin verran suurempi kulutus?

Mikäli kaikissa noissa tsi malleissa on toi lepuutustoiminto, jää kyllä varmaan toi tsi lopullisesti pois mietinnästä.

Vastauksista edelleen kiitollinen :)
#18
Kiitos vastauksesta!  :)

rawpower, sulla on siis facelift ilman adblueta ja ilman nelivetoa.

Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo FL malli ollut vuoden ilman AdBlueta, 10/2017 - 10/2018?

Golfissa ja Octaviassa on varmaan samat moottorit käytössä. Onko jossain lista moottorikoodeista, joissa on tai ei ole AdBlueta?

Onko Golf 7.5:een tullut AdBlue samaan aikaan kuin Octaviaan?

Vaivaako tuo perän rikkoontuminen myös FL mallia? Kuinka yleistä tuo rikkoontuminen loppujen lopuksi on? Voiko sitä rikkoontumista välttää, jos on öljyt vaihdettu ja sihti putsattu säännöllisesti?

Näkeekö tuon kampiakselin stefan tarkastaa itse, että vuotaako se öljyä? Mistäpäin sen löytää?

Vaivaako tuo öljynkulutus kaikkia 2 litraisia golf/octavia dieseleitä tehoista riippumatta? Onko käytetyllä öljyllä vaikutusta asiaan? Käytetäänkö 15tkm vaihtovälillä myös longlife öljyjä?

Mielestäni suht iso kulutus talvikelillä. Eikun juu, mainitset sen olevan taajama ajoa... Minkä pituista matkaa ajelet kerralla?

Paljonko mahtaa kuluttaa talvikelillä seka ajoa maantie/kaupunki 50/50?

Paljonkohan tuo neliveto tuo kulutusta lisää?

Ja paljonkohan kuluttaa 150 heppanen versio?

Mites noi ajovalot, onko LED-ajovalot paljon paremmat kuin xenonit?

DSG murheista et maininnut. Onko ne kuinka luotettavia yli 200tkm ajettuna?
#19
Autonvaihto olisi ajankohtainen ja haluaisin kuulla mielipiteitä/vertailuja noista vaihtoehdoista.  :)

Ajatuksena siis ostaa TDI farmari, Golf 7 tai Octavia 3, eli 2014 tai uudempi. Hintaluokka 10000-16000 euroa. Ihan täysin ei Audi A4 ole poissuljettu, mutta käsitykseni mukaan ne kuluttaa enemmän ja niissä on öljynkulutus murheita. Neliveto ilmeisesti parempi, mutta kalliimpi muuten pitää?

En halua ostaa "tehotonta" 1.6 tdi mallia, eli 2 litraiset koneet kiinnostaa. Kilometrejä autolla tulee noin 8-10 tkm vuodessa. Pääasiassa työmatkaa, seka-ajoa 35km päivä.

Onko noissa jotain tyyppivikoja tai ongelmia, joita pitäisi ottaa huomioon?

Onko ongelmia odotettavissa jonkun tietyn kilometrimäärän jälkeen?

Mahdollisesti voisi olla nelivetoinen. Uskaltaako ostaa?

Olen ymmärtänyt, että esim. rs octaviassa olisi jotain öljynkulutus ongelmia. Pitääkö paikkaansa?

Millainen polttoaineen kulutus noissa on todellisuudessa?

Onko led-ajovalot paljon paremmat, kuin xenonit?

En halua AdBlueta murheikseni, joten en halua sellaista. Milloin sellainen on noihin kulkineisiin tullut?

Mitkä konetyypit on hyviä ja mitkä huonoja?

Uskaltaako ostaa DSG laatikolla ja onko niistä joku parempi ja joku mitä ei kannata missään nimessä ostaa?

Miten huoltokustannukset, onko niissä paljon eroa?

Mitenkä noi muuten eroaa toisistaan?


Ja sitten kommentteja...  ;D
#20
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.09.23 - klo:20:43
Teitkö tarkalleen tuon ohjeen mukaan? Vanhempi auto niin vaatii tuon brake electronics moduulin kautta sen resetoinnin

Koitin juu.

Ratti jäi ilman tehostusta. Ratin keltainen kuva paloi mittaristossa. Se Brake electronics kalibrointi oli tosi nopeasti OK. Ei auttanut.

Lisäksi tein tuon Steering Limit Stop Adaptation

Steering Limit Stop Adaptation:
(Engine still running)
Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
Turn steering wheel completely to the left and hold it there for 10 seconds.
Turn steering wheel completely to the right and hold it there for 10 seconds.
Center steering wheel (±10°).
Switch OFF engine and ignition.
Switch ON ignition.
Wait 5 seconds.
Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.


Ei auttanut. Jossain vaiheessa on kyllä rengaspaine varoitusvalo on sammunut. Tuota steering limit adaptiota tehdessä rattia käännettäessä kuului kyllä muutaman kerran piippausääni.

Sitten hokasin katsoa VCDS ohjainlaitteita vielä uudelleen läpi, että mistä tulee vikakoodia.

Address 44 - Steering Assist

Sieltä löytyi vikakoodi 02546 - Steering limit stop.

Tarkemmin katsoen tuolla http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Assist#Steering_Limit_Stop_Adaptation oli lopussa huomio tuolle vikakoodille.

Pitää pidentää aikoja 30 sekuntiin. Tein siten. Rattia käännellessä, ääriasentoihin pääsyjen jälkeen kuului taas muutamat piippaukset ennen kuin 30 sekuntia tuli täyteen, mutta odotin tuon 30 sekuntia. Sitten kun pääsin tuon jutun loppuun, niin ratti keveni ja valo sammui eikä vikakoodeja enää ollut.

;D ;D


ISO KIITOS kaikille jotka olitte hengessä mukana !!!  :) ;)


Katsotaan nyt sitten kauanko tuo kestää  ::)
#21
Vaihdoin kellojousen.

Vaihdoin uuteen sen koodin, joka oli vanhassa.

suoritin auto-scan haun VCDS:llä. Nollasin vikakoodit. Kaikki ei nollautunut.

Koitin suorittaa kalibroinnin. Peruutin auton pois tallista ja koitin tehdä ohjeen mukaan. Ei onnistu.

MIKÃ,, NEUVOKSI ???

Nopea apu tarpeen !
#22
Tarkoitatko kalibroinnilla pelkästään tota punaisella ympyröimääni kohtaa?  ???
#23



Juu, tein sen auto scan jutun ja sieltä tämä kuva. Tossa näkyy juurikin tuo kyseinen HW numero. alempana on sitten kohdassa "coding:" tuo koodi, jonka sain myös toisesta paikkaa.

Se mikä mietityttää on, että huollosta varoitettiin että autolla ei saa ajaa ilman kellojousta. On kuulemma tapauksia, joissa on mennyt ohjausvaihde vaihtokuntoon. En tiedä että tarkoittiko kokonaan fyysisesti ilman vai siten että koodaus on pielessä. En haluaisi maksaa siitäkin kivasta muutamaa tuhatta euroa.

Nyt haluaisin saada etukäteen selville, mitä kaikkia temppuja pitää VCDS:llä tehdä osan vaihdon jälkeen.

Tuolla toisessa ketjussa oli linkki ohjeeseen. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Tiguan_(5N)_Brake_Electronics#Basic_Setting

Tarkoittaako tuo, että tehdään vain tuo punaisella ympyröimäni kohta, vai vielä myös tuo 03-Brake electronics basic settings?
Tuon alapuolella oli vielä huomautus:
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.

Pitääkö tuollainenkin tehdä?

Koitin lueskella täältä muiden juttuja. Ilmeisesti jotkut ovat joutuneet ajamaan autolla hitaasti eteenpäin rattia käännellen, joka on sammuttanut jotain mittarivaloja. Tämä temppu ilmeisesti tehdään kaikkein viimeisimpänä?



#24
On omasta autosta. Samoin myös VCDS kuva on omasta.

Pitääkö jotain muuta muuttaa / koodata jossain muussa paikassa, kuin tuolla paikassa mistä kuva on?
#25



Ainakin toiset on höpissy tollasen varaosanumeron kohdalla koodaamisesta.  ::)
#26




Tossa kuva nykyisestä koodista. Olenko ymmärtänyt oikein, että laitan uuteen koodiksi tuon 1182240000 joka on nykyisessä?

Vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta lisäksi?
#27
Autosta paukahti ilmeisesti kellojousi poikki. Aluksi kuului jonkin aikaa rutinaa ja lopulta rusahti isosti. Airbag error tuli näyttöön ja keltainen kuva mittaristoon. Ratin napit lakkasivat toimimasta myös samalla.

Nyt ajatuksena vaihtaa kellojousi itse.

Voisiko joku vääntää rautalangasta, mitä pitää ottaa talteen, miten ja mistä. Ja miten ne laitetaan takaisin.

VCDS löytyy.

Joku mainitsi, että jos autolla ajaa ilman kellojousta, menee ohjausvaihde paskaksi. En tiedä, että tarkoittiko että ajaa väärillä koodauksilla, vai että kokonaan ilman kellojousta paikallaan.

Auto Sharan 2014
#28
Löytyy vielä...  :)
#29
Myydään / Ohjausvaihde 5N1.909.144.L
22.08.22 - klo:12:51
Myydään VWAG ohjausvaihde / hammastanko / ohjaustehostin. Kuvassa kyseinen osa.

Purkaamolta ostettu, mutta ei soveltunut täysin oman autoon.

Toimi muuten, mutta ei saa pysäköintiavustinta toimimaan tämän kanssa.

Sopii moneen eri VAG merkkiin ja malliin.

Merkintöjä kotelon kannessa:

DE SME 110601
HWH03 SW0802
5WK46800F01
A54605-112
111480319201
VWAG 5N1.909.144.L


Hintapyyntö 100 euroa.

Sijaitsee satakunnassa.

Kyselyt YV:n kautta  :)







#30
Luulin, että olisi alkuperäinen, koska ajotietokoneessa on webastolle lämmitysasetukset/ajastukset. Kaukosäätimen T91 vastaanotto boxi piti käsittääkseni olla muovin takana, josta kuskinpuoleisen takamatkustajan (keskimmäinen penkkirivi) turvavyö tulee ulos. Tuolta ei kuitenkaan löytynyt mitään.

En kylläkään löytänyt sitä myöskään kuskin jalkatilasta sulakkeiden ympäristöstä.  :o

Olisin testannut kaukokäynnistys mahdollisuutta puhelimella, syöttämällä +12 volttia T91 vastaanottimen liittimen pinniin 4.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy