MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

dwntime

No onpa erikoinen. Just 2 pv ennen kuin sulle tuon kirjoitin niin muutin tuon ajossa olevaan -21 vuosimallin Tarracoon ja toimi perfect. No mutta pääasia että on pois päältä nyt :)

Pete-79

Löytyisiköhän täällä apuja koodaamiseen.
Mulla on Octavia III 05/2019.

Työpaikan autokerhosta vuokrasin x431 Pro 3:n:sen koodaamista varten.

Muuten on mennyt hyvin  näiden ohjeiden mukaan, mutta 09 valikkoon  kelpaa kyllä täälä mainittu 31347 koodi, mutta adaptation valikossa on näkyvissä vain joku viestien aktivointi.

Onko tässä mallissa joku muu koodi vai eikö enää  pääsekään noihin valo yms. asetuksiin, kuten te olette päässeet?

Osaatteko sanoa saako tähän koodattua sitä ns. Audi vilkkua joka "liukuu" vilkkuessaan keskeltä autoa ulkoreunaa kohti.
Jossain vastaavassa korimallissa olen nähnyt, mutten tiedä onko juuri sama vuosimalli.

Huoltofirman mukaan ei saa, mutta olen nyt koodannut muitakin, joita ei muka saa, kuten sisänapista takaluukku kiinni ja kaukosäätimestä menemään kiinni yhdellä painalluksella (ei koko ajan painettava eikä tarvitse pysäyttää kiinni menoa  saadakseen täysin kiinni)


M_M

Kyllä koodi on edelleen sama. Mahdollisesti tuo kyseinen työkalu ei vaan ole toimiva noihin muokkauksiin. VCDS tai Obdeleven kyllä pelaa.

Liukuvaa vilkkua ei taida tuohon autoon koodaamalla saada.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Pete-79

Ok,no sitten on varmaan se syynä,jos ei pidä johonkin aiempaan accessiin laittaa ensin muuta koodia,jotta saisi ko. valikon laajemmin auki.

Muut koodit ja valikot, joita olen kokeillut on pelannut hyvin.

Täytyy kysellä,sitten vaikka apua näiltä koodauksia täällä tarjoavilta.

Lähinnä kiinnostaisi rattilämmityksen kytkemisen lämpötilaan (näin täällä juttua).

Tuo vilkku olisi myös kiinnostanut,mutta jos ei sitä saa niin ei mahda mitään.

Start Stopin haluaisin niin, että olisi oletuksena pois päältä ja saisi tarvittaessa napista eli päinvastoin,kun nyt.

Jos mahdollista, että navi/liikennemerkkitunnistus ottaisi etusijalla kameralla luetun eikä kartan rajoitusta, jos muuttuu yhtäaikaa tai on kameralla lukenut aiemmin.
Kokenut turhaksi,kun ottaa kartan tiedoista väärän rajoituksen, vaikka olisi oikea luettavissa.
En tiedä onko tälle asetusta edes saatavilla

Nämä kaikki olisi varmaan tuolla 9 valikossa.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Pete-79 - 29.08.22 - klo:09:38
Start Stopin haluaisin niin, että olisi oletuksena pois päältä ja saisi tarvittaessa napista eli päinvastoin,kun nyt.

Tämä ei onnistu koodaamalla yhdessäkään MQB-autossa.

Vanhemmista sen sai koodattua kyllä kokonaan pois, mutta MY19 autossa ei välttämättä onnistu sekään enää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi



Pete-79

Kiitos kommenteista.
Pitänee olla yhteydessä "paikalliseen" henkilöön, joka täällä on tarjonnut koodausapuja VCDS:llä niiden osalta, jotka muutettavissa.
Tosiaan tuolla koodauslaitteella saa näkyviin  vain tällaisen 9 valikon adaptationista.


_late_

Eilen koodailin octaviaan takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa, tankkausmäärän ja öljynlämpötilan näkyviin näyttöön.
Näiden jälkeen auto on alkanut "piippaamaan" noin 6 kertaa aina kun käynnistää. Onko viisaammilla antaa neuvoja?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: _late_ - 30.09.22 - klo:07:26
Eilen koodailin octaviaan takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa, tankkausmäärän ja öljynlämpötilan näkyviin näyttöön.
Näiden jälkeen auto on alkanut "piippaamaan" noin 6 kertaa aina kun käynnistää. Onko viisaammilla antaa neuvoja?

Tuleeko mitään virheilmoitusta mittaristoon tai keskinäyttöön?
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

ptrs57

Tuli puolivahingossa factory resettiä tehtyä abs yksikölle. Koodaus ja kalibroinnit onnistui vcds.

Esp koodaus oli jo aiemmin muutettu: 1) kaikki päällä 2) esc sport&asr off 3) esc off&asr off

Nyt ongelma se että kun ajaa esc sport asr off, kaikki ok 100km/h asti. Sen jälkeen auto itse laittaa Ykköstilan, eli kaiken, päälle automaattisesti

En muista että auto näin kuuluisi toimia. Onko tiedossa mitä VCDS pitää muuttaa ettei auto muuta asetuksia?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 19.01.23 - klo:21:05
Tuli puolivahingossa factory resettiä tehtyä abs yksikölle. Koodaus ja kalibroinnit onnistui vcds.

Esp koodaus oli jo aiemmin muutettu: 1) kaikki päällä 2) esc sport&asr off 3) esc off&asr off

Nyt ongelma se että kun ajaa esc sport asr off, kaikki ok 100km/h asti. Sen jälkeen auto itse laittaa Ykköstilan, eli kaiken, päälle automaattisesti

En muista että auto näin kuuluisi toimia. Onko tiedossa mitä VCDS pitää muuttaa ettei auto muuta asetuksia?

VCTool tarjoaa tuollaisen koodauksen automaattisesti one click optiona. Tosin ei kyllä ole tarkkaa tietoa mitä se käytännössä tekee muutoksia.


http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 22.01.23 - klo:18:41
VCTool tarjoaa tuollaisen koodauksen automaattisesti one click optiona. Tosin ei kyllä ole tarkkaa tietoa mitä se käytännössä tekee muutoksia.


Tämä olisi kyllä kiva saada tietää, mistä tuo löytyy VCDS.

Sain Ross-Tech foorumilta tietää että Golf MK5/MK6 ABS koodauksista löytyy valinta. "For the MK60EC1 there is a setting in the Adaption Channel to turn this 100km/h function on/off, but for the mk100 i never saw this setting."
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lalli

Tein silleen tyhmästi että kun koitin säätää valopesurit pois käytöstä niin lakkasi tuulilasin pesutoiminto pelaamasta. Ell kun ruiskuttelee vettä lasille niin pyyhkijät ei tee mitään, vaan ne pitää erikseen laittaa viiksestä päälle.

Onko tietoa mistä tuon saisi taas päälle?

Ja auto siis 2016 Toledo.
Toledo 1.2 Tsi

M_M

Se kannattaa nyt katsoa tarkkaan VCDS:n asennuspaikasta alihakemisto Debug ja sieltä logitiedostot niin selviää mitä olet muuttanut. Niistä sitten peruuttelemaan muutoksia takaisinpäin.

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/1029/
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

o.b.

Ja lukea kaikkien ohjainyksikköjen adaptaatiokanavat talteen heti kun on hankkinut auton ;) Onnistuu parissa minuutissa VCDS:llä.

Lalli

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 11.03.23 - klo:21:46
Ja lukea kaikkien ohjainyksikköjen adaptaatiokanavat talteen heti kun on hankkinut auton ;) Onnistuu parissa minuutissa VCDS:llä.

Näinhän se olisi kannattanut tehdä, mutta kun intoa on enemmän kuin järkeä niin tällaista sattuu  ;D
Toledo 1.2 Tsi

Lalli

Lainaus käyttäjältä: M_M - 11.03.23 - klo:19:54
Se kannattaa nyt katsoa tarkkaan VCDS:n asennuspaikasta alihakemisto Debug ja sieltä logitiedostot niin selviää mitä olet muuttanut. Niistä sitten peruuttelemaan muutoksia takaisinpäin.

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/1029/

Tällä tavoinhan homma onnistui, kiitoksia!
Toledo 1.2 Tsi

jugih

Itse olen muokkaillut '17 GTE-passattiin muutaman arkea mukavoittavan modin:


  • Kuljettajaprofiilit (3 kpl + vieras) ja avaimien tunnistus
  • DRL + parkkivalot ja takavaloista keskiviivat pois käytöstä, eli pelkät ledinauhat
  • Needle sweep
  • Hälyttimen merkkiääni lukituksessa/avaamisessa
  • Kattoluukun mukavuussulkeutuminen kauko-ohjaimesta
  • Peilit kääntyvät auki vasta kun virrat päällä (jos auto on seisonut kauan, niin kääntyvät suoraan auki napista)
  • Ajanotto MIBiin plus kiihtyvyysmittari, öljyn ja veden lämpötilanäyttö
  • MIBiin erinäisiä valikoita, kuten päiväajovalot päälle/pois yms.

Näinhän tämä olisi pitänyt tulla jo tehtaalta :)
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

toukka

Antakaahan viisaammat vähän neuvoa mulle.

Auto Golf variant 2015, KESSSY toiminnolla.

Kävin muuttamassa ohjeen mukaan tuon ovien lukituksen auton käydessä. Tuon jälkeen kun olin auton ulkopuolella sain ovet lukittua auton käydessä, mutta vain avaimen napeilla. Hipaisu tai kosketus ovenkahvaan ei toiminut. Kuuluuko tuon toimia noin?

Sitten kun olin poistumassa auton luota lopuksi ja laitoin ovet lukkoon, niin peilit kääntyivät koria vasten. Tuo toiminto oli otettu mankan valikoista pois käytöstä aiemmin. Kun meninn katsomaan muita asetuksia mankasta, ne olivat "nollautuneet" tai "palautuneet" joihinkin muihin asetuksiin, kuin mihin itse olen ne säätänyt.

Miksi noin kävi?

Lainaus käyttäjältä: M_M - 27.04.20 - klo:14:47Takaluukun piippauksen saa pois moduulin 6D adaptaatiokanavista, sopiva kanava vähän riippuu moduulin versiosta. Tone sensor tai joku vastaava sen nimessä saattaa olla. Pitäisi löytyä kyllä aika helposti.

ACC:n oikealta ohitukseen löytyy bitti moduulin 13 alta long codingista, luultavasti ihan dokumentoituna.

Ovien lukitus, koeta etsiä 09 adaptaatiokanavista Access control-Funk bei Klemme 15 ein ja laita aktiiviseksi.
Sharan 2.0TDI 4motion -14

toukka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 08.03.16 - klo:22:07Tänään nappasin uuden 5Q Superbin listauksen. 2250 riviä, meni muuten hetki tuolla eeePC:llä... Helpottaa tuota tutkimista merkittävästi kun voi vähän etukäteen miettiä mitä tuolta pitäisi muutella. Ei varmaan ihan kymmeniä tarvi olla esim RS-octavioista näitä, vaan yksikin piisaa...

Hyviä pointteja sinulla, toisaalla tottunut spoilertagiin ja lisäksi tuo 20000 merkin rajakin on kierrettävissä, vaatisi parin säädön muuttamista.

Mitähän näille nyt tekisi, jos tahtoisi järkevästi jakoon nämä? Tuon sinun juttusi nappasin tuosta jo talteen.

Tässä Superbin [09]

Auttakaas viisaammat...

Menin tuonne [09] Central electric ja sieltä adaption valikkoon ja koitin ottaa listauksen noista ohjainlähtöjen koodauksista. Pääsin katsomaan niitä, mutta en saanut tallennettua mitään.

Aikomus on asentaa led-paneeli golf 2015 farkkuun. Autossa kääntyvät xenonit kulmavalo toiminnolla.

Käytössä noin 15 vuotta vanha, aito HEX + CAN piuha.

Vääntäkääs nyt rautalangasta, miten saan tuollaisen listauksen otettua talteen? Haluaisin tarkastella sitä rauhassa ja etsiä mahdollisia paikkoja joihin kytkeä korjausjohto.

Sitten kun otan niitä liittimiä auki ohjainlaitteelta ja etsin fyysisesti niitä pinnejä, niin pitääkö akku irroittaa, ettei auto sekoa kun repii ohjainlaitteelta liittimiä auki?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: toukka - 02.10.25 - klo:11:13Kävin muuttamassa ohjeen mukaan tuon ovien lukituksen auton käydessä. Tuon jälkeen kun olin auton ulkopuolella sain ovet lukittua auton käydessä, mutta vain avaimen napeilla. Hipaisu tai kosketus ovenkahvaan ei toiminut. Kuuluuko tuon toimia noin?


Kuuluu toimia näin.

Auto käynnissä Kessy ei toimi vaan aina täytyy laittaa "kaukosäätimellä" ovet lukkoon. Teini-pemareissa kessy toimii myös auto käynnissä...
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

toukka

Sain tuon Adaption Map listan tallennettua koneelle.

Katsoin mahdolliset not active paikat BCM:ltä. Sitten kaivoin Boxin autosta ja katselin paikat, missä oikeasti on pinni paikoillaan.

Mahdolliset paikat olivat C3, C6 ja C9.

Kytkin johdon paikkaan C3 ja tein seuraavat koodaukset:

ENG116953-ENG116205-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimming Direction CD 17,maximize ,16                                 
ENG116953-ENG116209-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimming Direction EF 17,maximize ,16                                 
ENG116953-ENG116213-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimming Direction GH 17,maximize ,16                                 
ENG116953-ENG116200-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert AB 17,127 ,16                                 <----
ENG116953-ENG116204-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert CD 17,0 ,16                                 
ENG116953-ENG116208-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert EF 17,0 ,16                                 
ENG116953-ENG116212-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Dimmwert GH 17,0 ,16                                 
ENG116953-ENG116197-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 17,00 ,16                                 
ENG116953-ENG116568-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lampendefektbitposition 17,00 ,16                                 
ENG116953-ENG116195-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lasttyp 17,36 - LED Kleinleistung ,16                                 <----
ENG116953-ENG116201-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtansteuerung HD AB 17,Always ,16                                 
ENG116953-ENG116198-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion A 17,Left high beam ,16                                 <----
ENG116953-ENG116569-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion B 17,Lichthupe generell ,16                                 <----
ENG116953-ENG116202-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion C 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116203-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion D 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116206-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion E 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116207-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion F 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116210-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion G 17,not active ,16                                 
ENG116953-ENG116211-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion H 17,not active ,16                                 


Mittasin yleismittarilla korjausjohdon päästä, niin siihen tuli kokoajan jännite.

Itseasiassa, siihen tuli jännite kokoajan, vaikka en ollut koodannut siihen vielä mitään ja se oli tilassa not active.

Eli se oli alunperin samanlaisessa tilassa kuin tämä C6 lähtö:

ENG116963-ENG116395-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction CD 27,maximize ,16
ENG116963-ENG116399-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction EF 27,maximize ,16
ENG116963-ENG116403-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction GH 27,maximize ,16
ENG116963-ENG116390-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert AB 27,0 ,16
ENG116963-ENG116394-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert CD 27,0 ,16
ENG116963-ENG116398-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert EF 27,0 ,16
ENG116963-ENG116402-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert GH 27,0 ,16
ENG116963-ENG116387-Leuchte27NSL RC6-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 27,00 ,16
ENG116963-ENG116579-Leuchte27NSL RC6-Lampendefektbitposition 27,00 ,16
ENG116963-ENG116385-Leuchte27NSL RC6-Lasttyp 27,not active ,16
ENG116963-ENG116391-Leuchte27NSL RC6-Lichtansteuerung HD AB 27,Always ,16
ENG116963-ENG116388-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion A 27,not active ,16
ENG116963-ENG116389-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion B 27,not active ,16
ENG116963-ENG116392-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion C 27,not active ,16
ENG116963-ENG116393-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion D 27,not active ,16
ENG116963-ENG116396-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion E 27,not active ,16
ENG116963-ENG116397-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion F 27,not active ,16
ENG116963-ENG116400-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion G 27,not active ,16
ENG116963-ENG116401-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion H 27,not active ,16

Siirsin korjausjohtoa myös paikkoihin C6 ja C9 ja tein koodaukset BCM:lle.Heti kun autoon laittoi virrat päälle, niin kaikissa noissa oli jatkuvasti jännite kun mittasin yleismittarilla.

Miksi sinne tulee kokoajan jännite? Mikä oli väärin?

Illan hämärtyesssä, ryöstin sitten ohjauksen lisävalon releelle tuolta xenonin pitkien läpän johdolta.
Sharan 2.0TDI 4motion -14

karhunik

Mulla oli aikanaan sama homma, ilmeisesti liian herkkä yleismittari tjsp. Mutta toimi kyllä ihan normaalisti, kun vaan kytki tuon lisätyn johdon ohjaamaan relesarjan herätettä.
VCDS/OBDeleven koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

toukka

Lainaus käyttäjältä: karhunik - eilen kello 11:22Mulla oli aikanaan sama homma, ilmeisesti liian herkkä yleismittari tjsp. Mutta toimi kyllä ihan normaalisti, kun vaan kytki tuon lisätyn johdon ohjaamaan relesarjan herätettä.

No hitto...  :'(

Minäkun painin tuon ongelman kanssa muutaman tunnin ja päädyin lopulta tuohon vanhaan ryöstö konstiin.  ::)

Ehdein jo niputtamaan sisustan. Muuten voisin vielä koittaa, olisiko lisävalo toiminut normaalisti tuosta huolimatta vaikka yleismittari näyttää jännitettä kokoajan.

Pitääkö koodin syöttämisen jälkeen tehdä jotain (virrat pois autosta tai jotain muuta), että uusi toiminto/koodaus tulee voimaan / alkaa toimimaan? Vai onko se heti onnistuneen koodinsyötön jälkeen voimassa?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

karhunik

Muistelen, että lähti kyllä heti koodauksen jälkeen toimimaan. Saattoi se vaatia virtojen katkaisun välissä, en enää muista noin tarkkaan.
VCDS/OBDeleven koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

toukka

No, tarvii jossain kohtaa jos muistaa ja ehtii, niin voisi vielä mielenkiinnosta koittaa tuota toimintaa ja ohjata jotain muuta relettä.
Sharan 2.0TDI 4motion -14

toukka

Vaihdoin akun uuteen, tuossa samalla kun touhusin muita juttuja.

Mitenkä uuden akun koodaus VCDS kanssa. Mitä kaikkea pitää muuttaa ja missä?

- Menin 19 - CAN Gateway ja valitsin Adaption
- Muutin Battery Serial Number arvon yhden isommaksi (1111111113 --> 1111111114)
- Muutin Rated battery capacity arvon 70Ah  --> 72Ah (vanha 70, uusi 72)

Sitten siellä oli kohdassa Battery technology tallennettuna Fleece. Vanha akku oli AGM ja niin on myös tämä uusi akkukin. Mitä tuo Fleece tarkoittaa? Siellä oli valittavissa monien muiden vaihtoehtojen joukossa myös vaihtoehto Binary - AGM

Mitä tuohon kohtaan kuuluu valita?

Sitten oli kohta Battery Manufacturer. Siellä oli tallennettuna TU3. Mitä tuo tarkoittaa? Se ei ehdottanut mitään vaihtoehtoja siinä kohtaa? Uusi akku on Exide 72Ah AGM (Exide EK720).

Eli muutinko tietoja oikein ja pitääkö jotain vielä muuttaa ja jos pitää muuttaa niin mitä ja minne?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

toukka

Kun te olette kytkeneet lisävaloja, niin mistä otitte varsinaisen sähkön lisävalolle?

Katselin, että tuossa Golf 7:ssa olisi tuo sulakekeskus akun vieressä (olisikohan sulakekeskus A). Siihen tulee noita isompia johtoja, jotka on kaapelikengillä kiinni kunnon muttereilla. Arvaako niihin johonkin lyödä tehokkaan lisävalon johdon kiinni vai ei?  ::)

Ajattelin siten, että jos joutuu joskus irroittamaan lisävalon johtoa, niin ei katkeaisi mistään muualta sähköä sillä välin.

Toisaalta, tarvitsisi olla sellainen paikka, että niiden pisteiden sulakkeet kestää myös lisävalon. Valo jonka asennan on Purelux C540, 216W. Oliskohan siinä sen relesarjassa ollut itsessään  30A tai 40A sulake).

Sitten tarttis kytkeä myös Defa lisäakkulaturin johdot jonnekin . Miinuksen laitan maadoituspisteeseen akun viereen. Mutta minne olette kytkeneet + johdon?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

o.b.

Jos siinä sulakekeskuksen edessä on vapaita paikkoja, laita yksi sulake lisää ja ota siitä lisävaloreleille sähköt. Samaan paikkaan voit kytkeä myös sen Defan laturin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy