Sainpa nyt vihdoin aikaiseksi parkkeerata auton talliin, vaikka se on ollut jo muutaman viikon käytössä. Auto tilattu 2011 syyskuun alussa, luovutus joulukuun alussa.
VOLKSWAGEN Polo GTI 1,4 TSI 132 kW (180 hv) DSG-automaatti 4-ovinen
Tehdasvarusteet:
Metalli-/helmiäisväri Shadow Blue
WFK Ajomukavuuspaketti
- Vakionopeudensäädin
- Pysäköintitutka Park Pilot takana
- (Monitoiminäyttö ja rengaspainvaroitin GTI vakio)
WYY WXF 6E1 4KF Polo-paketti
- Bi-Xenon -ajovalot, LED päivävalot
- Keskikyynärnoja edessä, säilytyslokero, mukiteline takana
- Takasivulasit ja takalasi tummennettu
4X3 Ikkunaturvaverhot sivuikkunoissa
PJ6 Kevytmetallivanteet Detroit 7 J x 17
9ZA Matkapuhelinvalmius Bluetooth Plus
PU3 Nahkaverhoiltu GT-monitoimiohjauspyörä
PS1 Panoraamakattoluukku
RGY PNA 7QR Radio- ja navigointijärjestelmä RNS 310
PH2 Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic
PLA Valo- ja näkyvyyspaketti
Muut varusteet:
Webasto Thermo Top Evo 5 + Webcontrol 3 GSM-ohjain
Nokian Hakka7 195/50R16, vanteiksi 16" VW Syenit (antrasiitti)
Lyhyet roiskeläpät 6R0 075 116 edessä ja 6R0 075 106 takana
iPhone4 Bluetooth-adapteri
Defa DVS90 -hälytin (yhdistetty Webcontrolliin)
RNS-510 (vaihdettu tehdasasennetun RNS-310:n tilalle)
MangoWalkin lyhyt radioantenni
Autoon tehty ennen luovutusta myyjäliikkeessä VodaX Titanium Armour 2K -maalipinnan käsittely.
Alla muutama kuva luovutuksesta. (Kuvissa vielä pitkät eturoiskeläpät, takana lyhyet.)
4.5.2012: Lisätty muutama kevätkuva. Auto on vähän pölyinen, pesusta mennyt muutama päivä... Alla Detroit-vanteet.
Tarkoitus oli rekisteröidä auto vasta 2012 puolella, mutta maahantuoja tarjosi 1000 euroa K-lahjakortteina jos rekisteröin 2011 ja tartuin tarjoukseen. Sain komean nipun 10â,¬ lahjakortteja... Ovat tosin aika hankalia lompakossa. Ne käyvät K-kauppojen lisäksi aika moneen liikkeeseen, kuten Anttilaan, Intersporttiin, Andiaamoon jne.
Onko moraalitonta kutsua autoa 2012 -malliseksi? Mallivuosihan on 2012, autossa on esim. Climatronic valkoinen (negative) näyttö yms. Otan sen "2012" pois jos tulee foorumilta haukkuja.
Minulla on käytössäni autokatospaikka, jossa perheauto asustelee. Toisella puolen taloyhtiön tonttia on lisäksi tolppapaikka taivasalla. Vuokrasin naapurilta vielä sen viereisen parkkiruudun ja pystytin siihen kahden parkkiruudun muodostamaan tilaan Mikkelin Joretuotteesta tilaamani autokatosteltan. Pituus 5,0m, leveys 3,2m, korkeus 180cm. Kapeampaakin (2,7m) on tarjolla, mutta se olisi kyllä jo varsin kapea. Tämä on ns. "uusi malli", jossa on takaseinän yläosassa verkkoa, kuten kuvasta näkyy. Auttaa tuuletuksessa ja tuo valoa. Ovi on erillinen, sen voi ripustaa jos haluaa. Tilasin sen, mutta en ole edes kokeillut.
Ettei mene ihan yhden tuotteen mainostamiseksi, niin on niitä kuulemma muitakin hyviä, kuten Polar-teltat, Finhall, Kouvolan autoteltta jne.
Hienoa että joku on uskaltanut tilata punaisen/valkoisen sijasta myös sinisen ;) Komia polotin hyvillä varustuksilla ;)
On kyllä kerrassaan tyylikäs ulkoväri.
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.12.11 - klo:14:46
Lyhyet roiskeläpät 6R0 075 116 edessä ja 6R0 075 106 takana
Onko tuossa kolmannessa kuvassa lyhyet vai alkuperäiset läpät? Näyttävät kyllä todella isoilta.
Hieno on kyllä ulkoväri ja sopii Gtihin upeasti, onnea.
^
Roiskeläppien pituutta kyllä kanssa katselin tossa kolmannessa kuvassa, että näyttäisi ihan kun takana olisi lyhyet ja edessä pitkät, vain liekö optinen harha ;)
On tosiaan upeannäköinen väri noissa kuvissa. Iso peukku.
Onko sinulla, Punderz, kattoluukku pitänyt jo paljonkin hälyääntä kuten napsetta ja/tai narinaa? Täällä foorumilla ei taida kovin monilla tuota lisävarustetta olla, itseni lisäksi.
Hienot varusteet. Puuttuneeko mitään? :D
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.12.11 - klo:15:00
Onko tuossa kolmannessa kuvassa lyhyet vai alkuperäiset läpät? Näyttävät kyllä todella isoilta.
200â,¬ vaihtavat uudet lyhyemmät läpät ;D,ei raavi sen jälkeen ;)
Tykkään sinisestä :)
Oho, onpa upeasti varustettu Polo, onnittelut! Pakko oikein listata tuo varustelu ihmetelläkseni eli xenonit, kattoluukku ja webasto saman pellin alla sekä vielä RNS-510, huh huh.
Ehkä tätä silti olisi oikein kutsua 2011 vuoden autoksi, vaikka mallivuosi onkin 2012.
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 30.12.11 - klo:15:03Roiskeläppien pituutta kyllä kanssa katselin tossa kolmannessa kuvassa, että näyttäisi ihan kun takana olisi lyhyet ja edessä pitkät, vain liekö optinen harha ;)
Pahus että on tarkkasilmäistä porukkaa foorumilla... :) Laittoivat tosiaan eteen pitkät roiskeläpät, oli kuulemma ilmeisesti tullut antamastani oikeasta koodista huolimatta paketissa väärät läpät (ynnä muut kootut selitykset).
Sittemmin on vaihdettu lyhyet läpät eteen. Alla kuvat ennen - jälkeen (kuvat on vähän eri kulmista ja huonolla valolla, sorry).
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.12.11 - klo:14:47
Onko moraalitonta kutsua autoa 2012 -malliseksi? Mallivuosihan on 2012, autossa on esim. Climatronic valkoinen (negative) näyttö yms. Otan sen "2012" pois jos tulee foorumilta haukkuja.
Mitäs moraalitonta tuossa on? Autohan on vuosimallia 2012. Samalla tavalla kuin omani on vuosimallia 2011, on vain rekisteröity jo ennen vuodenvaihdetta. Rekiteröintiajankohdalla ei ole mitään tekemistä vuosimallin kanssa. Aiheesta vääntöön on oma ketjunsa niin ei siitä sen enempää. :)
Kovin montaa varustetta ei tainnut jäädä ottamatta? ;)
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.12.11 - klo:15:18
Sittemmin on vaihdettu lyhyet läpät eteen.
On kyllä todella hyvä muutos. Alkuperäiset läpät ovat jotain karsean ja järkyttävän rajamailta.
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.12.11 - klo:15:23
Mitäs moraalitonta tuossa on? Autohan on vuosimallia 2012. Samalla tavalla kuin omani on vuosimallia 2011, on vain rekisteröity jo ennen vuodenvaihdetta. Rekiteröintiajankohdalla ei ole mitään tekemistä vuosimallin kanssa. Aiheesta vääntöön on oma ketjunsa niin ei siitä sen enempää. :)
Tämä ei jää tähän. Mallivuosi ja vuosimalli ovat eri asioita: mallivuosi vaihtuu tehtaasta / merkistä riippuen loppukesän tienoilla, mutta vuosimalli määräytyy nimenomaan rekisteröintiajankohdan perusteella. Kun esim. tämä Polo joskus päätyy vaihtoautohalliin, niin autoliike toimii väärin, mikäli myy autoa -12 -mallisena.
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.12.11 - klo:15:33
Tämä ei jää tähän.
Ei ryhdytä tähän offariin kenenkään autotallissa. Oikea paikka löytyy täältä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7736.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7736.0)
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.12.11 - klo:15:35
Ei ryhdytä tähän offariin kenenkään autotallissa. Oikea paikka löytyy täältä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7736.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7736.0)
Tämän autotallin haltija itse toivoi keskustelua / mielipiteitä kyseisestä aiheesta, joten ihan puhdasta offaria se ei mielestäni ole.
Lainaus käyttäjältä: Newman - 30.12.11 - klo:15:09
On tosiaan upeannäköinen väri noissa kuvissa. Iso peukku.
Onko sinulla, Punderz, kattoluukku pitänyt jo paljonkin hälyääntä kuten napsetta ja/tai narinaa? Täällä foorumilla ei taida kovin monilla tuota lisävarustetta olla, itseni lisäksi.
Hienot varusteet. Puuttuneeko mitään? :D
Kiitos kaikille kehuista. Kun esitettä katseltiin niin sinistä ei edes harkittu, vaihtoehdot olivat musta, valkoinen, hopea ja punainen. Mutta sitten kun nähtiin livenä autoliikkeessä Shadow Blue -värinen auto (olisiko ollut Golf GTI), niin päädyttiin siihen.
Kattoluukusta en ole kuullut kuin ehkä tuulen suhinoita; toisaalta uudet nastarenkaat pitävät näillä keleillä niin paljon ääntä, että se ehkä peittäisi vaikka kattoluukku narisisikin. Tutkitaan tarkemmin kesärengaskaudella.
Varusteista jäi puuttumaan:
- Alcantara-penkit, mutta harva niitä varmaan GTI:hin ottaa, koska ne lienevät tavalliset Polon penkit, eivätkä Alcantara-verhoillut GTI-penkit.
- Media In, koska saan Bluetoothin A2DP:n kautta streamattua musiikit
- Varashälytin tehtaalta, koska sitä (ilmeisesti) ei olisi saanut kytkettyä Webcontrolliin. Täällä (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6622.msg176012#msg176012) asiaa on pohdittu.
Autoon asennettiin Defa DVS90 -väylähälytin, jonka tilasin Virosta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7524.msg174731#msg174731) (n. 250â,¬, mukana akkuvarustettu sireeni jote ei ole Suomi-paketissa, sekä asentotunnistin lisävarusteena). Asennus maksoi 350â,¬ hälytinasentajalla. Näin jälkeenpäin ajatellen tuli aika paljon lisähintaa - siis tuon asennuksen verran - vain siitä ilosta, että saa tekstarit hälytyksistä kännykään. No on se ehkä parempi hälytinkin, mikroaaltotutka vs. orkkiksen ultraäänitutka jne. Yhdessä vaiheessa itse asiassa otin jo yhteyttä myyjään, että ehtiikö vielä sittenkin ottaa mukaan sen tehdashälyttimen, mutta siinä vaiheessa oli jo myöhäistä. Eipä se nyt tosin enää niin harmita, samaan konkurssiin se meni.
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.12.11 - klo:15:42
Tämän autotallin haltija itse toivoi keskustelua / mielipiteitä kyseisestä aiheesta, joten ihan puhdasta offaria se ei mielestäni ole.
Ok, kiitos kommenteista. Jatketaan aiheesta kuitenkin tuolla toisessa threadissa.
Kiva nähdä näitä myös sinisinä, komea peli.
Teltasta sen verran, että kannattaa tiputella talvella lumia aika ahkerasti sieltä (jos sitä lunta nyt tänä talvena tulee), vaikka noiden monesti mainostetaan olevan talvikäyttöön sopivia. Nimim. kokemusta on.
Kerrassaan upea väri ja myös auto kokonaisuudessaan! Iso peukku.
Sitten tuosta teltasta, sellainen kun saattaisi nippanappa mahtua omallekin autopaikalle. Miten nuo "jalakset" on kiinnitetty maahan? Mitään muita narujahan tuosta ei ulkone kuin ne, joilla itse teltta on kiinni noissa "jalaksissa"? Eikä näyttäisi olevan hinnalla pilattu: http://www.mikkelinjoretuote.fi/hinnat.html (http://www.mikkelinjoretuote.fi/hinnat.html) . Mitenkähän tuolle olisi käynyt Tapanin-Hannun -myräköissä?
^Kannattaa varmistaa autoteltan luvallisuus viranomaisilta.JKL:ssä viranomaiset ei hyväksy autotelttoja edes omakotitalojen pihoissa kaavaan sopimattomana.Itse kysyin aikoinaan krs-talon autopaikalle lupaa autoteltalle taloyhtiön hallitukselta,lupaa ei herunut.
LainaaItse kysyin aikoinaan krs-talon autopaikalle lupaa autoteltalle taloyhtiön hallitukselta,lupaa ei herunut.
Ehkä taloyhtiön hallituksen pj:na voisin myöntää luvan itselleni ;), mutta kaupungin lupapolitiikka onkin kokonaan toinen juttu.
Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:16:28
Kerrassaan upea väri ja myös auto kokonaisuudessaan! Iso peukku.
Kiitosta. Unohtui kertoa, että autoon tehtiin ennen luovutusta VodaX -maalipinnan käsittely, lisäsin sen nyt tuohon ekaan postiin.
Menin kysymään autoliikkeen yhteydessä toimivasta fixausliikkeestä että mikä olisi paras käsittely. Heillä oli pitkä kokemus myös mm. Finikor Brilliantista sekä Perma-Shinestä, mutta suosittelivat tuota VodaX:ää. Fixauspomolla on sinisessä Audissaan eri maalipinnoilla eri käsittely, on seurannut niitä pari vuotta ja oli sitä mieltä, että VodaX (joka oli konepelillä) oli paras. Itse en pimeällä parkkiksella räntäsateessa juuri eroja pystynyt havaitsemaan... Mies oli kuitenkin sellainen mukava vanhan liiton ammattimies, innostunut autojen puhdistamisesta yli kaiken ja selitti minulle 20 minuuttia että miten autoja ylipäänsä pitää pestä... :) Uskoin sitten ja otin sen VodaX:n.
Edit: kehui se kyllä noita muitakin käsittelyjä, mutta eri syistä piti VodaX:ää parhaana. Liike on Clean Maker Tampereen Laakkosella.
No jopas! Täydellisen näköinen ja oloinen pakkaus, tuollaisellahan itsekin voisi ajella. Kaikki oikeat varusteetkin olet näemmä valinnut. Värikin on kivan poikkeava yleisestä linjasta :)
Jeejeejee ;D
Malttia kaasunkäyttöön vaikka vaikeeta se tolla on. Ite yritin alkuun ajella vain D:llä muka autoa säästäen, paskat siitä mitään tullu nyt jatkuvasti S-päällä (paitsi pitemmillä pätkillä tietty D ettei jurnuta) kun kuulostaa enempi kilpurilta silleen, kuivalla kelillä ESP off ja auto antaa koko rahan edestä... 10 kk ja 15 tkm ajettu no problems yet....naminami
Onnee kyllä tolla kelpaa kilsoja niellä.
Onnitelut uudesta autosta! Todella hieno on, kelpaa ajella :)
Tumman sininen kyllä istuu tähän oikein hyvin. Yhden tumman sinisen nähnyt livenä.
Pirtsakka väri muitten valko/punaisten gti joukkoon, auringon paisteessa varmaan aika karkki puhtaana. Maukkaita kilsoja :)
Onnittelut! :)
Väri on erilaisen piristävä, vaikka en itse sinisen erityinen fani olekaan. Sopii Polon muotoihin mielestäni mustaa paremmin; muodot eivät huku samalla tavalla kuin mustassa. Samaten esim. RS-Skodien siniväri passaa kuin nenä päähän. Aika moni on valinnut viisaasti GTI:hin isommat ja leveämmät talvikiekot näteillä Syeniteillä, itse nuukailin ja jätin 15-tuumaisiksi ja tulen varmasti katumaan sitä ajettavuus-, ulkonäköja pitopuutteiden takia joten säästin aivan turhasta paikasta. :(
Veloittivatko/yrittivätkö veloittaa sinulta lisärahaa etuläppien vaihdosta lyhyempiin? Itselläni ne olisivat Laakkosella kiskoneet lisärahaa ellei lyhyitä etuläppiä olisi kirjattu ylös tilaus-ja kauppasopimukseen.
Saako udella minkä paikkakunnan Laakkoselta ostit? Kuvissa näkyy takarekkarin alla firman aluslevy. Itse sanoin myyjälle ettei omaani saa sitä laittaa, myyjä sanoi ettei heillä (Laakkonen Kerava) ole sellaista tapanaan laittaakaan...
Meinaatko säilyttää takaluukussa GTI-lätkän vai revitkö pois? itse mietin mitä sen kanssa tekisi...merkki lisää varmasti volvoilijoiden ja bemaristien kisailu- ja haastamisherkkyyttä, merkittömyys antaisi ehkä ajoittain hauskoja tunteita...
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.01.12 - klo:10:15
Veloittivatko/yrittivätkö veloittaa sinulta lisärahaa etuläppien vaihdosta lyhyempiin?
Saako udella minkä paikkakunnan Laakkoselta ostit? Kuvissa näkyy takarekkarin alla firman aluslevy.
Meinaatko säilyttää takaluukussa GTI-lätkän vai revitkö pois?
Joo en jaksanut mustata kuvasta sitä aluslevyä, ei se mikään salaisuus ole. Ostin lopulta Tampereen Laakkoselta.
Jo auton tilaukseen syyskuussa kirjattiin lyhyemmät etuläpät, kiitos tältä foorumilta saamieni tietojen. Sain ne lopulta ilmaiseksi; kuten olen muissa threadeissä kertonut, kilpailutin armottomasti eri liikkeitä, ja Tampereen toiseksi viimeinen tarjous jäi jonkun verran (aika vähän) kahdesta muusta liikkeestä. Viimeisessä tarjouksessa oli sitten nuo läpät ilmaiseksi. En itse asiassa ollut edes pyytänyt niitä ilmaiseksi vaan ehdotin, että ne
vaihdetaan ilmaiseksi. Voi olla että myyjä ymmärsi pyyntöni väärin tai sitten tuli vastaan enemmän kuin pyysin. Oli miten oli, en niistä mitään maksanut. Ja kun asensivat ensin väärät niin tietysti ne vaihdettiin myöhemmin ilmaiseksi.
En ole edes harkinnut GTI-lätkän poisottamista, ei ole tullut mieleen. Katsotaan nyt sitten. Itse asiassa minulle härmistyi vasta muutama päivä auton saamisen jälkeen, että siinähän ei lue missään "Polo" (olen kai vähän puusilmä). Yksi työkaveri kierteli parkkiksella autoa ja kysyi sitten, että onko tämä nyt Golffi vai mikä. :)
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 02.01.12 - klo:13:36
En ole edes harkinnut GTI-lätkän poisottamista, ei ole tullut mieleen.
En minäkään poistaisi. Ihan hyvällä fontillahan tuo on ja nuo kolme kirjainta antavat vähän paremman katu-uskottavuuden pakoputkenpäille. Ilman perälaudan GTI-merkintää putkenpäistä voisi tulla vähän Biltemafiilikset.
Eikö Volkkareissa muuten pala takavalot etuledien kanssa?
^ Polossa päivävalojen kanssa ei pala takavalot.
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.01.12 - klo:14:53
^ Polossa päivävalojen kanssa ei pala takavalot.
Saisko sen koodattua tai muuten kytkettyä niin, että takavalot palaisivat päivävalojen kanssa? Yhtenä vähän kirkkaampana päivänä ajelin pelkät päivävalot päällä, niin eikös siellä heti joku takana vilkuttele, että laita poika valot päälle.
Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:16:28Sitten tuosta teltasta, sellainen kun saattaisi nippanappa mahtua omallekin autopaikalle. Miten nuo "jalakset" on kiinnitetty maahan? Mitään muita narujahan tuosta ei ulkone kuin ne, joilla itse teltta on kiinni noissa "jalaksissa"? Eikä näyttäisi olevan hinnalla pilattu: http://www.mikkelinjoretuote.fi/hinnat.html (http://www.mikkelinjoretuote.fi/hinnat.html) . Mitenkähän tuolle olisi käynyt Tapanin-Hannun -myräköissä?
Hinnastossa olevat hinnat ovat perusmallille, uusi malli on muutaman kympin kalliimpi ja lisäksi ovi pitää ostaa erikseen, jos sen haluaa. Mitä olen lukenut noista perusmallin tyylisistä rullattavista ovista niin ylhäällä niitä yleensä pidetään, koska talvella ne ovat liian jäykkiä rullattaviksi ylös alas ja muuhun aikaan teltta kerää liikaa kosteutta jos ovi on alhaalla. Oma telttani (uusi malli oven kanssa) taisi toimitettuna olla jotain 650e luokkaa.
Kiinnityksessä saa/tulee käyttää mielikuvitusta, pystysohjeessa (http://www.mikkelinjoretuote.fi/pdf/pystytysohje.pdf) on vain suositus, että lankkujen päälle. Teltan mukana ei tule tuon kummempaa pystytysohjetta, vain tuon linkkaamani PDF:n ensimmäinen sivu. Aika yleisluontoinenhan se on, mutta kyllä sillä pärjättiin. Yksin en lähtisi yrittämään pystytystä. Kahdella miehellä se onnistui, mutta ei siinä kolmaskaan käsipari olisi tiellä ollut.
Kun soittelin Joretuotteeseen, niin puhelimeen vastannut (ystävällinen ja asiantunteva) nainen sanoi, että lankut olisi hyvä "juntata maahan". Se voi toimia pehmeämmällä alustalla, mutta tuossa sora on tosi kovaa jo parin sentin syvyydessä. Harkitsimme lankkujen kaivamista maahan, mutta päädyimme lopulta kiinnittämään sen maahan kierretangoilla. Tangot ovat muistaakseni 12mm paksuja, ne pätkittiin 0,5m pituiseksi ja teroitettiin. Lankku on painekyllästettyä kakkosnelosta, reilu 5m pätkät. Lankkuihin reiät ja sitten ne kierretangot nuijittiin maahan lekalla vaimikäseon, vasaraa vähän suurempi tappoase. Reikätangot kiristettiin lankkuun muttereilla (vinkki: prikka ja mutterit pitää olla kiinni ennen nuijimista, koska tangon pää menee vähän pilalle). Kovaa sai lyödä, pari tankoa ei mennyt ihan pohjaan asti vaan piti pätkäistä, lienevät osuneet suurempaan kiveen.
Teltan lankunmyötäinen putki ruuvattiin lankkuun "asennusnauhalla" elikkä semmosella reikävanteella, jota myydään kiepeissä. Luulisin, että jos joku trombi iskee, niin ennemmin se teltta kokonaan disintegroituu kuin lähtee maasta irti. Ensimmäisessä kuvassa näkyy kierretangon kannan ja reikävanteen lisäksi muoviputken pää. Muoviputket kulkevat teltan alahelmassa ja jäykistävät sen niin, ettei se lepata. Lisäksi toisessa kuvassa näkyy, että muoviputki on kiinnitetty metalliputkeen. Päädyimme käyttämään nippusiteitä (aluksi oli vain yksi nippuside per kiinnityskohta).
Teltta oli itse asiassa jo Tapanin myrskyn aikana pystyssä ja kesti sen ihan hyvin! En ollut paikalla näkemässä, millaista runtua se sai, mutta ainoa havaittava vaurio oli, että 14 nippusiteestä oli katkennut 4. Se osin näkyy aiemmin postaamistani kuvistakin. Tosin nippusiteeni olivat jotain halvinta mahdollista laatua ja tarkoitettu lähinnä sähköjohtojen niputtamiseen, eikä varmaan mekaanista hinkutusta kestäviksi. Tuplasin nippusiteiden määrän, mutta kandee kyllä laittaa jotain vahvempaa tai leveämmät nippusiteet.
Monet suosittelevat, että "jänneväliä" pitäsi saada pienemmäksi niin, että teltan katolle muodostuvat "segmentit" eivät ole niin suuria, koska ne voivat mennä pussille lumikuorman alla. Itse olen (kuvien ottamisen jälkeen) virittänyt kuormaliinoista jänteitä sinne pitkittäin. Eiväthän ne jäykkää rakennetta vastaa, mutta kokeilen nyt niillä ensin.
Itsekin mietin niitä lupa-asioita, koska tiesin, että teltat ovat joissakin kunnissa kiellettyjä (en vieläkään tiedä ovatko omassani). Juttelin ensin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan kanssa, hän ja pari muutakin tolkun miestä oli sitä mieltä että senkun laitat, meidän tonttihan tämä on. Loppujen lopuksi kiersin kaikki taloyhtiön asukkaat läpi ja kysyin, että haittaako jos laitan autoteltan. Kukaan ei ainakaan kehdannut sanoa että haittaa, kun siinä face-to-face juteltiin... ;) Toivottavasti ei tule kunnan puolesta sanomista. Ei se teltta kyllä ajotielle näykään.
Tulipahan teltasta juttua. Mutta aika vähän täällä on tarinoitu autosuojista ottaen huomioon, että alueen nimi on "
Autotalli". ;D
Auto on pajalla. :( Webasto ei ole pakkasella lähtenyt käymään. Nappia kun painaa (tai soittaa tai lähettää tekstiviestin) niin joku siellä hurisee 1-2 sekuntia ja siihen sammuu. Sitten kun on ajanut moottorin lämpimäksi niin hyvin toimii (vaikka olisi jonkun aikaa seissytkin ja virrat ei päällä).
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 02.01.12 - klo:18:46
Auto on pajalla. :( Webasto ei ole pakkasella lähtenyt käymään. Nappia kun painaa (tai soittaa tai lähettää tekstiviestin) niin joku siellä hurisee 1-2 sekuntia ja siihen sammuu. Sitten kun on ajanut moottorin lämpimäksi niin hyvin toimii (vaikka olisi jonkun aikaa seissytkin ja virrat ei päällä).
Harmi. Webastoissa on yllättävän monella ollut jotakin häikkää. Toivottavasti tulee kerralla kuntoon.
LainaaTulipahan teltasta juttua. Mutta aika vähän täällä on tarinoitu autosuojista ottaen huomioon, että alueen nimi on "Autotalli".
Paljon kiitoksia perusteellisesta selostuksesta! Kyllähän noilla ohjeilla jo aika vakaasti saa tuon pystyyn. Omalla kohdalla rajoittaa paitsi tuo Hgin kaupungin taatusti nihkeä suhtautuminen kaikkeen poikkeavaan "rakentamiseen", myös tuo kiinnitys maahan. Meidän pihakäytävä on nimittäin asfaltoitu, eikä asfalttiin sovi porailla reikiä noin vain. Olen oikeastaan jo päättänyt luopua hankkeesta. Mutta tuosta selostuksesta on taatusti hyötyä monelle, niin yksityiskohtainen se on.
Onpa komean värinen Polo! Näitä ei paljon taida liikenteessä ollakaan?
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 02.01.12 - klo:17:07
Saisko sen koodattua tai muuten kytkettyä niin, että takavalot palaisivat päivävalojen kanssa? Yhtenä vähän kirkkaampana päivänä ajelin pelkät päivävalot päällä, niin eikös siellä heti joku takana vilkuttele, että laita poika valot päälle.
Minulle ei kukaan ole vilkutellut, mutta olen kyllä miettinyt samaa että olisi kiva saada takavalot aina palamaan... Koodaustekninen asia varmasti, kun ois tajunnut ni ois voinut kysyä jo luovutushuollossa laitettavaksi noin. Vai joko laki määrää ehdottomasti takavalot pimeiksi Muistelen ettei vielä mutta mutua vain...
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.01.12 - klo:18:54
Harmi. Webastoissa on yllättävän monella ollut jotakin häikkää. Toivottavasti tulee kerralla kuntoon.
Vika oli Webcontrol 3:ssa, joka ei toimi pakkasella lainkaan... :o jepjep, hyvä jätkät. Softavika, kaikki purkit vaihdetaan uuteen. Lisätietoa Webasto-ketjussa (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=754.msg189360#msg189360).
BTW alla pari kuvaa, joista näkee miten Evon sai moottoritilaan asennettua, kun akku ei ole siellä tilaa viemässä. Ihan näppärästi mielestäni.
Lainaus käyttäjältä: Jfer - 02.01.12 - klo:19:12
Minulle ei kukaan ole vilkutellut, mutta olen kyllä miettinyt samaa että olisi kiva saada takavalot aina palamaan... Koodaustekninen asia varmasti, kun ois tajunnut ni ois voinut kysyä jo luovutushuollossa laitettavaksi noin. Vai joko laki määrää ehdottomasti takavalot pimeiksi Muistelen ettei vielä mutta mutua vain...
Lain mukaan käsittääkseni saa palaa tai olla palamatta, Suomi on tehnyt oman tulkinnan EU-säännöistä. Mutta ainakin Tre Laakkoselta sanottiin tänään, että ei ole mahdollista koodata niitä palamaan. Pidän kuitenkin edelleen peukkuja, että joku VCDS-nikkari keksisi miten se tehdään.
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 03.01.12 - klo:13:30
Mutta ainakin Tre Laakkoselta sanottiin tänään, että ei ole mahdollista koodata niitä palamaan. Pidän kuitenkin edelleen peukkuja, että joku VCDS-nikkari keksisi miten se tehdään.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7560.msg187078#msg187078 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7560.msg187078#msg187078)
Mahdottomasta voi päästä mahdolliseen. Näkemättä LED-valoilla varustetun Polon koodausta en osaa sanoa yhtään enempää miten tuossa onnistuu. Yritys-erehdys-taktiikka toi voiton tässä tutkimassani tapauksessa.
ps. Hieno auto sinulla, ja pysäköintiratkaisukin hyvin tavallisuudesta poikkeava. Mukava naapuri sinulla. :)
Aivan upean värinen Polo sinulla!
Suuret onnittelut hienosta autosta ja vielä hienommasta väristä! Mahtavaa, että jotkut uskaltavat ostaa värillisiäkin autoja.
Mitä autos vuosmalliin tulee, niin 1000 euron alennus kauppahinnasta oli varmasti oikean suuruinen korvaus "vuotta vanhemmasta" autosta. Olisin itsekin varmasti päätynyt samaan.
Lainaus käyttäjältä: ConD - 03.01.12 - klo:13:34
Mahdottomasta voi päästä mahdolliseen. Yritys-erehdys-taktiikka toi voiton tässä tutkimassani tapauksessa.
Jep, juuri tämän sinun löytösi pidän toivoa yllä edelleen. Pitäisiköhän hommata VCDS ja alkaa rohkeasti itse kokeilla...
Onko alueellasi yhtään VCDS-käyttäjää joka nyt voisi alkuun lukaista mitä tuo BCM:n koodaus pitää sisällään. Heittäisi tuonne linkkini topikkiin tiedot niin saisi sitten yhdessä hakata päätä seinään? :) Yksinään VCDS on ehkä kallis ehkä-toimiva-modi takavaloille, tosin monessa muussakin asiassa se voi sitten auttaa. :)
Huolettomia kilometrejä toivoen kuitenkin eteenpäin.
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.01.12 - klo:13:38Suuret onnittelut hienosta autosta ja vielä hienommasta väristä! Mahtavaa, että jotkut uskaltavat ostaa värillisiäkin autoja.
Mitä autos vuosmalliin tulee, niin 1000 euron alennus kauppahinnasta oli varmasti oikean suuruinen korvaus "vuotta vanhemmasta" autosta. Olisin itsekin varmasti päätynyt samaan.
Kiitos! Esitteissä sininen väri ei vieläkään tee vaikutusta, varsinkin GTI-esitteestä ajateltiin, että punaiset raidat sinisessä autossa, WTF. Mutta livenä se näyttikin hyvältä. Tampereen Laakkosella on nyt sisätiloissa Shadow Blue Polo esillä. Tosin ko. auton väristä puuttuu piste i:n päältä eli juuri ne punaiset raidat... ;D
Lahjakortit on melkein kaikki käytetty. Joululahjaostoksiin ne eivät ihan ehtineet, mutta käteen jäi Intersportista uusia talviurheiluvarusteita, Reimatecin ulkoiluasuja ynnä muuta mukavaa ja ostettiin niillä ruokaakin.
Lainaus käyttäjältä: ConD - 03.01.12 - klo:13:47
Onko alueellasi yhtään VCDS-käyttäjää joka nyt voisi alkuun lukaista mitä tuo BCM:n koodaus pitää sisällään. Heittäisi tuonne linkkini topikkiin tiedot niin saisi sitten yhdessä hakata päätä seinään? :)
"Apua tarjolla" -threadista löysin vain yhden Pirkanmaan alueelta eli mrjj:n. Mahdollisesti kaupallinen ilmoittaja, joka ei ainakaan tällä foorumilla ole tuon enempiä vaikuttanut. Pääkaupunkiin on kyllä silloin tällöin asiaa, pitää nyt katsoa. Vapaaehtoiset voivat toki ilmoittautua!
Tänään tulee kotiin RNS-510, toivon että se menee ilman koodailuja, kun on RNS-310 jo tehdasasennettuna.
Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.01.12 - klo:19:09
Omalla kohdalla rajoittaa paitsi tuo Hgin kaupungin taatusti nihkeä suhtautuminen kaikkeen poikkeavaan "rakentamiseen", myös tuo kiinnitys maahan. Meidän pihakäytävä on nimittäin asfaltoitu, eikä asfalttiin sovi porailla reikiä noin vain. Olen oikeastaan jo päättänyt luopua hankkeesta. Mutta tuosta selostuksesta on taatusti hyötyä monelle, niin yksityiskohtainen se on.
Periaatteessa teltan voisi ehkä ankkuroida asfaltille ihan painoilla. Jotain sairaan raskaita betoniharkkoja (joissa on ura pohjassa tms.), siihen pohjatankojen päälle. Mutta kaupungin ja taloyhtiön mielipide on tietysti asia erikseen.
Telttaprojektini ei ole vielä ihan valmis, tarkoitus olisi rakentaa sinne valaistus liike- ja hämärätunnistimella. Parkkipaikka on valaistu, mutta siellä teltan sisällä on varsin pimeää. Ongelmana on, että saan sähköä vain sähkötolpasta, josta saa sähköä vain 2 tuntia vuorokaudessa valittuna aikana. Mitään akkuparistoja en halua ruveta säännöllisesti vaihtamaan.
En millään haluaisi modata sitä sähkötolppaa, koska olen jo kiinteässä autokatoksessa olevan tolpan modannut niin, että siitä tulee koko ajan sähköä (käytän siinä joskus vain akkulaturia, en lämmittimiä). Se on ihan ilman lupia tehty pielavetinen modaus, enkä välttämättä osaa palauttaa sitä ennalleen. :-\
Tämänhetkinen suunnitelma on hommata akku, jota lataisin CTEK:in akkulaturilla (joka minulla jo on). Se olisi siis koko ajan kiinni, mutta käytännössä lataisi vain sen 2 tuntia vuorokaudessa. Akku olisi sellainen lyijyhyytelöakku tai muu vapaa-ajan akku, pienempi kuin mitä autoissa käytetään. Akulta sitten sähköt liike/hämärätunnistimelle, joka taas käyttäisi 12V LED-nauhoja.
Liiketunnistimet toimivat yleensä 230V järjestelmissä, 12V versioita ei myydä Motoneteissä sun muissa, en ole ainakaan löytänyt. Niitä on kuitenkin olemassa, koska niitä käytetään aurinko/tuulisähköillä varustetuissa kesämökeissä sun muissa, jotka toimivat kokonaan 12 voltilla. Katsoo nyt saanko tuon tehtyä tänä talvena vai teenkö sen vasta kesällä. Ideoita otetaan kuitenkin vastaan!
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 03.01.12 - klo:14:11
Tänään tulee kotiin RNS-510, toivon että se menee ilman koodailuja, kun on RNS-310 jo tehdasasennettuna.
RNS510:ä voit joutua koodaamaan esim Park Pilotin osalta mikäli tuo sinun parkpilotti on näkynyt jo 310:n näytöllä, muttei näy 510:n näytöllä. Lisäksi auton asetukset voi joutua kertomaan uudelle soittimelle, eli onko Soundsystemiä (tai jos autossa mistä soitin on irroitettu on ollut), käytetäänkö BAP protokollaa jne. Muita säätöjä esim taustavalojen värimaailman sun muiden suhteen voi tehdä myös VCDS:llä. Tuosta koodauksesta löytyy RNS510 vaihto-topikeissa lisää juttua.
Mutta jos jotain positiivista Pirkanmaasta saa sanoa, niin jaripetteri www.obd.fi (http://www.obd.fi) kauppoineen majailee Kangasalla (vai ..alalla), jonne varmaan pääset piipahtamaan mikäli innostut VCDS kaupoille. :)
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 03.01.12 - klo:14:26
Periaatteessa teltan voisi ehkä ankkuroida asfaltille ihan painoilla. Jotain sairaan raskaita betoniharkkoja (joissa on ura pohjassa tms.), siihen pohjatankojen päälle. Mutta kaupungin ja taloyhtiön mielipide on tietysti asia erikseen.
Jos tuollaisia katoksi pystyttelee taloyhtiön pihalle niin täytyy sitten myrskyvahinkojen jälkeen varautua korvaamaan naapureitten autoille aiheutuneet vahingot erittäin hövelisti ja ilman mitään vastaan sanomisia. Tarkoitan myös välillisiä kuluja kuten sijaisautot ja taksikulut.
Tuossa varmaankin yksi syy, miksi harva taloyhtiö haluaisi tuollaisia pressutalleja pihalleen. Toinen syy on esteettinen ja kolmas syy löytyy kunnan rakennusvalvonnasta.
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.01.12 - klo:14:32
Jos tuollaisia katoksi pystyttelee taloyhtiön pihalle niin täytyy sitten myrskyvahinkojen jälkeen varautua korvaamaan naapureitten autoille aiheutuneet vahingot erittäin hövelisti ja ilman mitään vastaan sanomisia. Tarkoitan myös välillisiä kuluja kuten sijaisautot ja taksikulut.
Tästä tuli mieleeni, että minun pitikin laittaa kyssäri vakuutusasiamiehelleni, että missä mennään nykyisellä vakuutusturvallani, jos tuollaisia vahinkoja tulee. Kotivakuutus, vastuuvakuutus, liikennevakuutus jne.
RNS-510 saapui eilen ja asensin sen tänään. Nopean kokeilun jälkeen näyttäisi siltä, että kaikki toimii ilman koodailuja! Tuote ei ole tehdasuusi vaan ostin sen carsystems.pl (http://www.carsystems.pl/volkswagen-navigation-rns510-led-version-f-europe,id89.html) -nettikaupasta. Siellä ei väitetä sen olevan uusi, tosin ei käytettykään. Hieman yli tonnin maksoi postikuluineen.
Laite on ainakin olevinaan F-sarjaa tarrojen mukaan. Tosin mistä sen tietää; kaveri myy sivuillaan RNS-510:n emolevyjä, näyttöjä yms. Ties vaikka olisi kasannut sen eri ikäisistä osista ja vaihtanut isomman kovalevyn. Takuutarra oli rikottu. Se että etulevyssä on tähtinappula ei todista mitään, kun mies myy niitä tähtinappulallisia etulevyjä erikseen. Näyttö ja etulevy eli näkyviin jäävät osat näyttävät iskemättömiltä, mutta rungossa oli pieniä naarmuja ja yksi niistä ulokkeista, joista torxit ruuvataan, oli hieman vääntynyt. Sain sen kyllä pihdeillä väännettyä takaisin.
Mutta siis: rattinappulat toimivat sikäli kun ymmärrän täysin, eli vasemmanpuoliset vasen-oikea -painikkeet esim. vaihtavat radioasemaa tai soitettavaa kappaletta. Volumesäätö toimii. Peruutustutkan kuva tuli näkyviin. Kaiuttimet tuntuivat toimivan järkevästi kun siirtelin balanssia ja fadea eteen-taakse ja sivuille sellaisesta graafisesta autonkuvasta. Tai miten se ilmenisi, jos radiossa olisi väärä asetus Soundsystemin suhteen?
Bluetooth lähti toimimaan, ja iPhonella striimatessa verrattuna RNS-310:iin parannuksena on, että sekä RNS-510:n näytölle että monitoiminäytölle tulee kappaleen ja esittäjän nimi yms. (Vanhalla tuli molempiin näyttöihin vain että "Bluetooth audio"). Samoin jos striimaan iPhonen Spotifystä niin tulee tiedot esittäjän molemmille näytöille.
DVD -leffat toimivat, Polski oli koodannut ajonaikaisen leffankatselun toimimaan. Hyvästit liikenneturvallisuudelle siis... Navigaattori toimi myös, tosin en vielä montaa metriä ajanut. Vikakoodeja ei tullut ainakaan näkyviin näytölle.
RNS-310 on myytävänä (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7953.0).
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 04.01.12 - klo:14:21
Nopean kokeilun jälkeen näyttäisi siltä, että kaikki toimii ilman koodailuja!
No se tuntuikin liian hyvältä ollakseen totta. Navigointi ei käytännössä toimi, koska navigaattori ajaa aina pohjoiseen (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7958.0).
Koska kukaan gti-polokuskeista yhtä lukuun ottamatta ei tunnu vastaavan kymysykseeni, niin kysyn Pundertz onko sinulla etuvaloumpiot huurussa, ja nouseeko tyhjäkäyntikierrokset s-ja manuaaliasennoissa yli 1000 rpm:ään (haluan varmistuksen siitä kuuluuko työhjäkäyntikierrosten todella olla noin vai ei, maahantuojan vastaus oli pikkuisen epävarman kuuloinen)?
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.01.12 - klo:07:17
Koska kukaan gti-polokuskeista yhtä lukuun ottamatta ei tunnu vastaavan kymysykseeni, niin kysyn Pundertz onko sinulla etuvaloumpiot huurussa, ja nouseeko tyhjäkäyntikierrokset s-ja manuaaliasennoissa yli 1000 rpm:ään (haluan varmistuksen siitä kuuluuko työhjäkäyntikierrosten todella olla noin vai ei, maahantuojan vastaus oli pikkuisen epävarman kuuloinen)?
Umpiot oli huurussa ainakin eilen, lienevät edelleen. Tsekkaan tuon kierroslukuasian tänään.
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 05.01.12 - klo:08:23
Umpiot oli huurussa ainakin eilen, lienevät edelleen. Tsekkaan tuon kierroslukuasian tänään.
Ok...sekin siis on volkkareissa edelleen "ominaisuus". Miten se voikaan olla vuodesta toiseen näissä, kun kehnoina pidetyissä italiattarissakaan ne eivät huurru (ex-Alfa ja työkaverin Bravo)? Ei kait noiden takia kannata huoltoonkaan viedä, kun asia ei varmaan parane. Hataran muistini mukaan laina-Polo 6R halogeeniumpioin ei huurruttanut tällä tavalla, lienee suurempi hukkalämpö vaikuttanut.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.01.12 - klo:08:56
Ok...sekin siis on volkkareissa edelleen "ominaisuus". Miten se voikaan olla vuodesta toiseen näissä, kun kehnoina pidetyissä italiattarissakaan ne eivät huurru (ex-Alfa ja työkaverin Bravo)? Ei kait noiden takia kannata huoltoonkaan viedä, kun asia ei varmaan parane. Hataran muistini mukaan laina-Polo 6R halogeeniumpioin ei huurruttanut tällä tavalla, lienee suurempi hukkalämpö vaikuttanut.
Eikös tähän auttanut se, että umpiot kuivattiin kerran kunnolla, niin ei huurru enää?
Halogeeni myös lämmittää umpion ja kuivattaa sen samalla, xenoneilla ei ole samaa vaikutusta.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.01.12 - klo:07:17
Koska kukaan gti-polokuskeista yhtä lukuun ottamatta ei tunnu vastaavan kymysykseeni, niin kysyn Pundertz onko sinulla etuvaloumpiot huurussa, ja nouseeko tyhjäkäyntikierrokset s-ja manuaaliasennoissa yli 1000 rpm:ään (haluan varmistuksen siitä kuuluuko työhjäkäyntikierrosten todella olla noin vai ei, maahantuojan vastaus oli pikkuisen epävarman kuuloinen)?
Anteeksi OT (ja onnittelut muuten Punderzille hienosta kulkineesta), mutta myös Sciroccon xenon-umpiot huurustuvat siltä osalta, jota xenonien valokeila ei suoraan lämmitä. Halogeenipäivävaloilla en ole huurustumista noteerannut. Umpiot eivät kuulemani mukaan ole ilmatiivitä, joten tuosta kauneusvirheestä ei taida päästä mitenkään eroon.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.01.12 - klo:16:34
Halogeeni myös lämmittää umpion ja kuivattaa sen samalla, xenoneilla ei ole samaa vaikutusta.
Jep ei huurru ei kyllä niissä kenoneissa menee rahat hukkaan ellei todella tarvi valotehoa mitä ainakaan täällä etelän valaistuilla teillä ei tarvi. Ne ledivalot on teinitunkinkia ;D
Onnittelut hienosta autosta!!
Tykkään kovasti väristä! Itselle oli myös tuo shadow blue ehdokkaana Sciroccooni, mutta valkoinen vei kyllä sitten voiton kun sen livenä näin. Mutta on kyllä upeannäköinen tuo väri Polossakin! Loistavia kilometrejä sinne!
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.01.12 - klo:16:55
Jep ei huurru ei kyllä niissä kenoneissa menee rahat hukkaan ellei todella tarvi valotehoa mitä ainakaan täällä etelän valaistuilla teillä ei tarvi. Ne ledivalot on teinitunkinkia ;D
Heh :D Tuohan ne xenonit tiettyä näköä keulaan, ja jos tuo huurustuminen ei häiritse niin eihän ne kyllä muutenkaan huonot lamput ole :)
Ei ole huurtunut Ksenonit RäSässä,ei myöskään -09 Elegancessa. Jos huurre alkaa pisaroitumaan niin silloin pääsee liikaa kosteutta umpioon.Yleensä vika lasin ja umpion liimasaumassa.
Hommasin valmiiksi CTEK Polar MXS 5.0 Polar (http://www.flinkenberg.fi/batteries/ctek.html) -laturin, jos saan vaikka akun simahtamaan Webaston käytöllä - kuten todennäköisesti parissa vuodessa käykin - tai vaikka RNS-510:n kanssa tapellessa. Ei tarvitse sitten toisesta autosta apuvirralla räjäyttää autoa käyntiin, vaan saa elegantimmin ladattua akun rauhassa.
Ajattelin laittaa Comfort Connect -eyeletit valmiiksi akkuun, koska GTI:n akku on eri kätevästi vararenkaan alla. Hyvä että tuli hyvän sään aikana tarkemmin tutkittua. Nimittäin ainakin minulla peltinen vararenkaan teline (joka on akun päällä) painaa napojen päällä olevat muovisuojat kiinni niin, että jos haluaa vaikka laturin hauenleuat kiinni akkuun, niin se koko peltinen teline pitää irroittaa, tai sitten rikkoa niitä muovisuojia. Olisi pikkuisen ottanut kaaliin, jos olisin ekaa kertaa tutustunut asiaan -30 asteen pakkasessa, pimeässä, kiireessä ja jossain huitsin nevadassa ilman työkaluja.
Sain ne kyllä kiinni, mutta se pikaliitin on niin sairaan lyhyt, että plugi jäi kuitenkin vararenkaan alle. Pääsee siihen ilman työkaluja käsiksi nyt toki. Jätin kuitenkin toistaiseksi laturin kiinni siihen plugiin ja laturin lokeroon tavaratilan pohjan alle, onpahan siellä valmiina eikä tarvitse vararengastakaan irroittaa.
Edit: Toisaalta nyt kun mietin niin voihan ne napojen muovisuojukset (lähinnä plusnavan) pikatilanteessa vaikka vääntää väkisin rikki, mitäpä niillä.
Edit 2: Tajusin seuraavana päivänä, että vararenkaan vanteessa on kaksi aukkoa, joista liittimen voi tuoda näkyville. Se jää aika kireälle joten laitoin teipillä sen kiinni. Kuvassa laturi on kiinnitetty liittimeen, vanteen aukko osin näkyy teipin alapuolella.
Kait sulla oli pappi, paavi ja manaajakin mukana tuolla luovutuksessa kameran lisäksi, puku päällä tottakai. Ja jouluna katotaan suvun kanssa luovutusvideota, vähän niinkuin jenkit kattelee synnytysvideoita.....
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 06.01.12 - klo:21:39
Kait sulla oli pappi, paavi ja manaajakin mukana tuolla luovutuksessa kameran lisäksi, puku päällä tottakai. Ja jouluna katotaan suvun kanssa luovutusvideota, vähän niinkuin jenkit kattelee synnytysvideoita.....
Hyvässä nousussa? ;D No onhan tässä pitkä viikonloppu.
Mukana oli itseni ja myyjän lisäksi kaverini, jota pyysin heittämään minut liikkeeseen. Hän harrastaa valokuvausta ja otti kameran ja jalustan mukaan, että saa kuvia autosta. Järkkäristä oli unohtunut muistikortti kotiin, mutta hän takoi jostain pokkarin, sai sen jalustaan kiinni ja otti sillä kuvat. Ko. kaveri heijastuu auton pinnasta kuvissa. Puku oli päällä vain myyjällä, minulla oli farkut ja kulunut nahkatakki.
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 06.01.12 - klo:21:39
Kait sulla oli pappi, paavi ja manaajakin mukana tuolla luovutuksessa kameran lisäksi, puku päällä tottakai. Ja jouluna katotaan suvun kanssa luovutusvideota, vähän niinkuin jenkit kattelee synnytysvideoita.....
Erikoista,noinko otat uudet autot vastaan :o Paavin ja Manaajan kanssa,mahtaa olla tehty hyvä kauppa itse s****** kanssa ::)
Onnittelut uudesta autosta!
Kiinnostikin nähdä kovasti, miltä tuo sininen versio autosta näyttää. Itse nimittäin autokauppiaan taivuttelemana päädyin ottamaan mustan "koska eihän sininen väri sovi GTI:n punavalkomustaan värimaailmaan!" Kyllähän tuo kuitenkin hyvältä näyttää!
Vastauksena siihen kyselyyn koskien S- ja manuaaliajoa. Kyllä, kierrokset nousevat minullakin tyhjäkäynnillä yli 1000rpm. Etuvaloissa en kyllä ole havainnut vielä huurua, mutta täytynee tarkkailla tilannetta.
Tuntuu että nuo maahatuonti- ja myymäläihmiset eivät tiedä autosta juuri mitään. Minunkin tapauksessani luovutustilanteessa etsittiin auton akkua noin viiden ihmisen voimin, kunnes joku huollon nuori kaveri tuli tokaisemaan että se sijaitsee GTI:ssä vararenkaan alla.. ;)
Mukavia kilometrejä!
Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 07.01.12 - klo:00:39
Tuntuu että nuo maahatuonti- ja myymäläihmiset eivät tiedä autosta juuri mitään. Minunkin tapauksessani luovutustilanteessa etsittiin auton akkua noin viiden ihmisen voimin, kunnes joku huollon nuori kaveri tuli tokaisemaan että se sijaitsee GTI:ssä vararenkaan alla.. ;)
Oma myyjäkään ei teknisistä tiedoista tiennyt juuri mitään, ei myöskään akun sijaintia. Kun ihmetteli konehuoneen avattuaan missäs akku on, selostin että takalootassa varapyöräkotelossa. ::) Itse olisin kaivannut parempaa asiantuntemusta esim. RCD-310:n media in-systeemistä ja sen säädöistä; tuntuu että Laakkosella oltiin sen suhteen vähäsen hukassa.
Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 07.01.12 - klo:00:39
Kiinnostikin nähdä kovasti, miltä tuo sininen versio autosta näyttää. Itse nimittäin autokauppiaan taivuttelemana päädyin ottamaan mustan "koska eihän sininen väri sovi GTI:n punavalkomustaan värimaailmaan!"
Myyjä on kyllä vaarallisilla vesillä, jos alkaa kyseenalaistamaan asiakkaiden värivalintoja. :-*
En nyt mitenkään sinun auto valintaan viittaa, vaan yleisellä tasolla ajateltuna. En myyjänä ottaisi suinsurminkaan kantaa tuollaisiin makuasioihin, koska myyjälle lienee täysin yhdentekevää, minkä värisen auton asiakas valitsee, kunhan kaupat syntyvät..
Pari päivää sitten tuli Laakkoselle uusi Webcontrol 3 -purkki ja käytiin tänään vaihtamassa se viallisen tilalle. Ensimmäisessä purkissahan oli sellainen harmiton feature, että kun lämpötila-anturi tunnisti nollaa pienemmän lämpötilan, niin lämmitys ei millään käynnistynyt. Asentaja kertoi, että Kahan mukaan laitteita oli lähtenyt ainakin 200 kappaletta asiakkaille ja kaikki pitää vaihtaa.
Liittimet ja johdotukset olivat myös hieman muuttuneet (järkevämpään suuntaan tosin), niin että On/Off -painonappi kojelaudasta piti myös vaihtaa.
En tiedä miksi Laakkosen huoltoa niin haukutaan, minua ovat ainakin kohdelleet hienosti tämän episodin aikana. Uutta purkkia odotellessa laittoivat tilalle kellokytkimen (näyttöviallisen tosin, mutta sai sillä ajastettua). Nyt kun menin sovittuna aikana pajalle niin asentajalla oli toinen pitkäksi venynyt työ kesken, mutta jätti auton sinne pukeille ja tuli ulos parkkikselle vaihtamaan Webcontrolliani. Sekin oli napin vaihdon takia vähän kinkkisempi kuin oli odotettu (oli tiukassa), niin kaveri puolisen tuntia polvisteli sielä hangessa. Alkoi mies pikkupakkasessa vähän tutistakin mutta urhoollisesti työsti.
Asentajalla oli muutenkin hyvä asenne; alkoi kertoa minulle että miten saisin Webastoa itse säädettyä. Näytti koneelta eBaystä että ostat tommosen feikki-VAG-Comin $5 hintaan; ei kuulemma ollut ainakaan itse saanut toimimaan alkuperäisellä HEX-Canillä. Sitten selitti että mitä pinnejä pitää liittää mihinkin että saa K-linjan avulla sen Webastoon kiinni ja mitä kaikkea sieltä saa tsekattua ja säädettyä, esim. vikakoodit ja luettua ja IPCU:a säätämällä tuulettimen pyörintänopeutta yms. Ei ollut siis sellainen nihilisti, että mitään ei saisi itse tehdä tai takuu raukeaa, vaan oli roimasti CAN-DO -spirittiä miehellä.
RNS-510 on löytänyt tiensä takaisin Puolaan, uutta odotellessa.
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 03.01.12 - klo:13:30
Lain mukaan käsittääkseni saa palaa tai olla palamatta, Suomi on tehnyt oman tulkinnan EU-säännöistä. Mutta ainakin Tre Laakkoselta sanottiin tänään, että ei ole mahdollista koodata niitä palamaan. Pidän kuitenkin edelleen peukkuja, että joku VCDS-nikkari keksisi miten se tehdään.
Tervetuloa Punderz käymään Jyväskylään, sillä Autotarvikkeella koodasivat tänään meidän Poloon takavalot palamaan huomiovalojen kanssa. :)
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 21.01.12 - klo:03:22
Asentajalla oli muutenkin hyvä asenne; alkoi kertoa minulle että miten saisin Webastoa itse säädettyä. Näytti koneelta eBaystä että ostat tommosen feikki-VAG-Comin $5 hintaan; ei kuulemma ollut ainakaan itse saanut toimimaan alkuperäisellä HEX-Canillä. Sitten selitti että mitä pinnejä pitää liittää mihinkin että saa K-linjan avulla sen Webastoon kiinni ja mitä kaikkea sieltä saa tsekattua ja säädettyä, esim. vikakoodit ja luettua ja IPCU:a säätämällä tuulettimen pyörintänopeutta yms. Ei ollut siis sellainen nihilisti, että mitään ei saisi itse tehdä tai takuu raukeaa, vaan oli roimasti CAN-DO -spirittiä miehellä.
http://www.zuheizer-upgrade.de/ (http://www.zuheizer-upgrade.de/)
Tuolta löytyy vähän alempaa sivulta Saksaksi ohjeet tuon piuhan rakentamiseen. Käytännössä siis perus KKL-adapterikaapeliin kytketään yhteen pinniin +12v, yhteen w-bus signaali esim kellon/webcontrolin/weban luota sekä maat. Sit linkin softaa ajoon... pitäs melkee rakennella tollanen itellekki. :)
Hienoa että tuollaisia huoltomiehiä vielä on olemassa. Toivo elää vielä siis...
Lainaus käyttäjältä: Jfer - 27.01.12 - klo:23:51
Tervetuloa Punderz käymään Jyväskylään, sillä Autotarvikkeella koodasivat tänään meidän Poloon takavalot palamaan huomiovalojen kanssa. :)
Hieno juttu! Mutta aaargh, olin juuri 27.-28. päivä Jyväskylässä, olisin voinut tuon lauantaina hoitaa, jos olisin tajunnut. Mutta ei tule ihan päivittäin tätä foorumia luettua... >:(
Lainaus käyttäjältä: ConD - 28.01.12 - klo:09:48
Käytännössä siis perus KKL-adapterikaapeliin kytketään yhteen pinniin +12v, yhteen w-bus signaali esim kellon/webcontrolin/weban luota sekä maat. Sit linkin softaa ajoon... pitäs melkee rakennella tollanen itellekki. :)
Pitää itse vielä miettiä. En varmaan ihan lähiaikoina tuota ehdi viritellä, tässä on monenlaista projektia päällä. Keskustelu huoltomiehen kanssa lähti siitä, kun mielestäni IPCU:sta oli puhallus hieman liian pienelle säädettynä. Mutta nyt kun olen pakkasilla sitä käyttänyt niin ihan sopivalla se oikeastaan on.
Lainaus käyttäjältä: Jfer - 27.01.12 - klo:23:51
Tervetuloa Punderz käymään Jyväskylään, sillä Autotarvikkeella koodasivat tänään meidän Poloon takavalot palamaan huomiovalojen kanssa. :)
Siis mitä? Minulle valiteltiin ettei voi tehdä millään. Veloittivatko muutoskoodauksesta vai pitikö kaivella kuvetta?
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 01.02.12 - klo:09:50
Hieno juttu! Mutta aaargh, olin juuri 27.-28. päivä Jyväskylässä, olisin voinut tuon lauantaina hoitaa, jos olisin tajunnut. Mutta ei tule ihan päivittäin tätä foorumia luettua... >:(
Meh, älä suotta innostu, sillä sain nimittäin kaupan päälle etuparkitkin palamaan. >:( En ees tajunnut asiaa ennen kuin tuolla takavaloketjussa kehottivat katsomaan et palaako ne... Olin vain tyytyväinen et takavalot palaa. En oo saanut vielä huoltoneuvojaa kiinni että kysyisin, että mites ne palaa.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.02.12 - klo:19:30
Siis mitä? Minulle valiteltiin ettei voi tehdä millään. Veloittivatko muutoskoodauksesta vai pitikö kaivella kuvetta?
Olisivat normaalisti veloittaneet, mutta nyt sain ilmaiseksi kun käytin autoa takuukorjauksessa ilmastoinnin ulinan ja media-inin rätinän vuoksi. En tiedä mitä maksaisi.
Jos taakse kytkee parkit palamaan päivävalojen kanssa, niin lisäksi kytkeytyy päälle etuparkkivalot, jotka päivävalojen kanssa ei normaalisti ole päällä.
Kävin pesettämässä Polon. Kerroin fixareille (ILEFIX Lielahdessa), että tässä on sitten sellanen maalipinnan käsittely, että parhaan kiillon saavuttamiseksi kandeisi pestä liuottimella 2kk välein. Jätkät olivat että WTF, yleensä ei saa pestä liuottimella ettei vahat lähde jne. (Vahaahan autossa ei ole). Näytin sitten Vodax-käsittelyn ohjetta ja uskoivathen he sitten, kun siinä oikein kannustettiin liotinta käyttämään. Pesutulos oli oikein hyvä. Harmi kun ei ole parempaa kameraa kuin tuo kännykkä, kuva ei tee oikeutta kohteelle.
Joulukuussa ja tammikuussa puhdas auto meni aina rapaan kun ovesta ulos ajoi. Nyt on muutaman päivän ollut sellaiset kelit, että vaikka lumi pöllyää niin se ei juurikaan tartu auton pintaan. On ollut kirkkaitakin päiviä, oikeastaan ensimmäistä kertaa olen vasta nyt saanut nähdä auton puhtaana auringon valossa ja kyllähän se tosi hienolta näyttää; oikein loistaa kaupan parkkipaikalla. Kuvan autolla on ajettu pesun jälkeen muutamia päiviä ja kerran Tre-Hki-Tre, vieläpä 3.2. jolloin oli se liikennekatastrofi Uudellamaalla. Vaikka lumi pöllysi niin, ettei eteensä nähnyt, niin se ei autoon tarttunut.
Oli kyllä tuuria, ettei käynyt niinkuin tgenille (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4985.msg201359#msg201359), kyllä siellä tarkkana sai olla. Välillä motarilla vauhti piti hidastaa 40:iin, valkoisen sumun läpi vähän häämötti edellä ajavan sumuvalo. Sitten jotkut taulapäät suhasivat vasenta kaistaa ohi 80-90 km/h. Ei mikään ihme, että 250 kolaria saatiin aikaan.
Sydäntalvella vaihdoin Mangowalkin (http://www.mangowalk.com/index.php?sku=30174) pikkuantennin. Kiitos vinkistä apajulle ja n:lle muulle foorumin nysäilijälle.
Lopullinen syy vaihtoon oli yllättävä. Parkkipaikan pinta nousi talven mittaan pikkuhiljaa, kun pakkautunutta lunta ja jäätä siihen kertyi. Autotelttani edusta nousi vielä hieman muuta kenttää enemmän, koska lumiaura jätti siihen aina korkean polanteen, jonka sitten kolalla huitaisin sivuun. Autoteltan sisällä elettiin kuitenkin tietysti kuivalla soralla, samalla korkeudella kuin kesälläkin. Jonkun kerran kaivoin teltan edustan alemmaksi metallilapiolla ja särjin jäät rautakangella, mutta eipä sitä pitkään jaksanut tehdä.
Lopulta oltiin tilanteessa, jossa aina kun ajoin teltasta sisään tai ulos, antenni osui teltan oviaukon yläliepeeseen. Antenni ja pressu toki joustivat, mutta kun ajoi "vastakarvaan", kuului ikävä kolahdus, kun antenni taipui ja pamahti sitten taas perusasentoon.
Kuvia en tämän takia laita, katsotaan kohta kun saa kesärenkaat alle.
BTW teltta sai eilisen päivän ja yön aikana hirvittävän lumikuorman, mutta kesti mallikkaasti.
Lisäsin ekaan postaukseen muutaman kevätkuvan. Jotenkin tosi vaalealta näyttää auto niissä kuvissa, on se livenä tummempi.
Pikku kilpailu: Joka tietää alla olevista kuvista
a) Mikä mökki on takana, ja
b) Mikä leffa pyörii, ja
c) Mikä levy soi iPhonessa
...voittaa palkinnon! Jos et ole varma vastauksista ja et halua antaa vinkkejä muile niin vastaa yv:llä.
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 04.05.12 - klo:21:08
b) Mikä leffa pyörii, ja
c) Mikä levy soi iPhonessa
b) Shrek?
c) Unisonic - Unisonic