Polo GTI 1.4 TSI DSG 2012 Shadow Blue

Aloittaja Punderz, 30.12.11 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

Keke78

Kait sulla oli pappi, paavi ja manaajakin mukana tuolla luovutuksessa kameran lisäksi, puku päällä tottakai. Ja jouluna katotaan suvun kanssa luovutusvideota, vähän niinkuin jenkit kattelee synnytysvideoita.....
Fabia rs combi -11

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 06.01.12 - klo:21:39
Kait sulla oli pappi, paavi ja manaajakin mukana tuolla luovutuksessa kameran lisäksi, puku päällä tottakai. Ja jouluna katotaan suvun kanssa luovutusvideota, vähän niinkuin jenkit kattelee synnytysvideoita.....

Hyvässä nousussa?  ;D  No onhan tässä pitkä viikonloppu.

Mukana oli itseni ja myyjän lisäksi kaverini, jota pyysin heittämään minut liikkeeseen. Hän harrastaa valokuvausta ja otti kameran ja jalustan mukaan, että saa kuvia autosta. Järkkäristä oli unohtunut muistikortti kotiin, mutta hän takoi jostain pokkarin, sai sen jalustaan kiinni ja otti sillä kuvat. Ko. kaveri heijastuu auton pinnasta kuvissa. Puku oli päällä vain myyjällä, minulla oli farkut ja kulunut nahkatakki.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 06.01.12 - klo:21:39
Erikoista,noinko otat uudet autot vastaan :o Paavin ja Manaajan kanssa,mahtaa olla tehty hyvä kauppa itse s****** kanssa ::)

Chaniri

Onnittelut uudesta autosta!

Kiinnostikin nähdä kovasti, miltä tuo sininen versio autosta näyttää. Itse nimittäin autokauppiaan taivuttelemana päädyin ottamaan mustan "koska eihän sininen väri sovi GTI:n punavalkomustaan värimaailmaan!" Kyllähän tuo kuitenkin hyvältä näyttää!

Vastauksena siihen kyselyyn koskien S- ja manuaaliajoa. Kyllä, kierrokset nousevat minullakin tyhjäkäynnillä yli 1000rpm. Etuvaloissa en kyllä ole havainnut vielä huurua, mutta täytynee tarkkailla tilannetta.

Tuntuu että nuo maahatuonti- ja myymäläihmiset eivät tiedä autosta juuri mitään. Minunkin tapauksessani luovutustilanteessa etsittiin auton akkua noin viiden ihmisen voimin, kunnes joku huollon nuori kaveri tuli tokaisemaan että se sijaitsee GTI:ssä vararenkaan alla..  ;)

Mukavia kilometrejä!
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 07.01.12 - klo:00:39

Tuntuu että nuo maahatuonti- ja myymäläihmiset eivät tiedä autosta juuri mitään. Minunkin tapauksessani luovutustilanteessa etsittiin auton akkua noin viiden ihmisen voimin, kunnes joku huollon nuori kaveri tuli tokaisemaan että se sijaitsee GTI:ssä vararenkaan alla..  ;)

Oma myyjäkään ei teknisistä tiedoista tiennyt juuri mitään, ei myöskään akun sijaintia. Kun ihmetteli konehuoneen avattuaan missäs akku on, selostin että takalootassa varapyöräkotelossa.  ::) Itse olisin kaivannut parempaa asiantuntemusta esim. RCD-310:n media in-systeemistä ja sen säädöistä; tuntuu että Laakkosella oltiin sen suhteen vähäsen hukassa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 07.01.12 - klo:00:39
Kiinnostikin nähdä kovasti, miltä tuo sininen versio autosta näyttää. Itse nimittäin autokauppiaan taivuttelemana päädyin ottamaan mustan "koska eihän sininen väri sovi GTI:n punavalkomustaan värimaailmaan!"

Myyjä on kyllä vaarallisilla vesillä, jos alkaa kyseenalaistamaan asiakkaiden värivalintoja.  :-*

En nyt mitenkään sinun auto valintaan viittaa, vaan yleisellä tasolla ajateltuna. En myyjänä ottaisi suinsurminkaan kantaa tuollaisiin makuasioihin, koska myyjälle lienee täysin yhdentekevää, minkä värisen auton asiakas valitsee, kunhan kaupat syntyvät..

Punderz

Pari päivää sitten tuli Laakkoselle uusi Webcontrol 3 -purkki ja käytiin tänään vaihtamassa se viallisen tilalle. Ensimmäisessä purkissahan oli sellainen harmiton feature, että kun lämpötila-anturi tunnisti nollaa pienemmän lämpötilan, niin lämmitys ei millään käynnistynyt. Asentaja kertoi, että Kahan mukaan laitteita oli lähtenyt ainakin 200 kappaletta asiakkaille ja kaikki pitää vaihtaa.

Liittimet ja johdotukset olivat myös hieman muuttuneet (järkevämpään suuntaan tosin), niin että On/Off -painonappi kojelaudasta piti myös vaihtaa.

En tiedä miksi Laakkosen huoltoa niin haukutaan, minua ovat ainakin kohdelleet hienosti tämän episodin aikana. Uutta purkkia odotellessa laittoivat tilalle kellokytkimen (näyttöviallisen tosin, mutta sai sillä ajastettua). Nyt kun menin sovittuna aikana pajalle niin asentajalla oli toinen pitkäksi venynyt työ kesken, mutta jätti auton sinne pukeille ja tuli ulos parkkikselle vaihtamaan Webcontrolliani. Sekin oli napin vaihdon takia vähän kinkkisempi kuin oli odotettu (oli tiukassa), niin kaveri puolisen tuntia polvisteli sielä hangessa. Alkoi mies pikkupakkasessa vähän tutistakin mutta urhoollisesti työsti.

Asentajalla oli muutenkin hyvä asenne; alkoi kertoa minulle että miten saisin Webastoa itse säädettyä. Näytti koneelta eBaystä että ostat tommosen feikki-VAG-Comin $5 hintaan; ei kuulemma ollut ainakaan itse saanut toimimaan alkuperäisellä HEX-Canillä. Sitten selitti että mitä pinnejä pitää liittää mihinkin että saa K-linjan avulla sen Webastoon kiinni ja mitä kaikkea sieltä saa tsekattua ja säädettyä, esim. vikakoodit ja luettua ja IPCU:a säätämällä tuulettimen pyörintänopeutta yms. Ei ollut siis sellainen nihilisti, että mitään ei saisi itse tehdä tai takuu raukeaa, vaan oli roimasti CAN-DO -spirittiä miehellä.

RNS-510 on löytänyt tiensä takaisin Puolaan, uutta odotellessa.

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 03.01.12 - klo:13:30
Lain mukaan käsittääkseni saa palaa tai olla palamatta, Suomi on tehnyt oman tulkinnan EU-säännöistä. Mutta ainakin Tre Laakkoselta sanottiin tänään, että ei ole mahdollista koodata niitä palamaan. Pidän kuitenkin edelleen peukkuja, että joku VCDS-nikkari keksisi miten se tehdään.

Tervetuloa Punderz käymään Jyväskylään, sillä Autotarvikkeella koodasivat tänään meidän Poloon takavalot palamaan huomiovalojen kanssa. :)
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Guest-199128

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 21.01.12 - klo:03:22
Asentajalla oli muutenkin hyvä asenne; alkoi kertoa minulle että miten saisin Webastoa itse säädettyä. Näytti koneelta eBaystä että ostat tommosen feikki-VAG-Comin $5 hintaan; ei kuulemma ollut ainakaan itse saanut toimimaan alkuperäisellä HEX-Canillä. Sitten selitti että mitä pinnejä pitää liittää mihinkin että saa K-linjan avulla sen Webastoon kiinni ja mitä kaikkea sieltä saa tsekattua ja säädettyä, esim. vikakoodit ja luettua ja IPCU:a säätämällä tuulettimen pyörintänopeutta yms. Ei ollut siis sellainen nihilisti, että mitään ei saisi itse tehdä tai takuu raukeaa, vaan oli roimasti CAN-DO -spirittiä miehellä.
http://www.zuheizer-upgrade.de/

Tuolta löytyy vähän alempaa sivulta Saksaksi ohjeet tuon piuhan rakentamiseen. Käytännössä siis perus KKL-adapterikaapeliin kytketään yhteen pinniin +12v, yhteen w-bus signaali esim kellon/webcontrolin/weban luota sekä maat. Sit linkin softaa ajoon... pitäs melkee rakennella tollanen itellekki. :)

Hienoa että tuollaisia huoltomiehiä vielä on olemassa. Toivo elää vielä siis...

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 27.01.12 - klo:23:51
Tervetuloa Punderz käymään Jyväskylään, sillä Autotarvikkeella koodasivat tänään meidän Poloon takavalot palamaan huomiovalojen kanssa. :)
Hieno juttu! Mutta aaargh, olin juuri 27.-28. päivä Jyväskylässä, olisin voinut tuon lauantaina hoitaa, jos olisin tajunnut. Mutta ei tule ihan päivittäin tätä foorumia luettua...   >:(

Punderz

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 28.01.12 - klo:09:48
Käytännössä siis perus KKL-adapterikaapeliin kytketään yhteen pinniin +12v, yhteen w-bus signaali esim kellon/webcontrolin/weban luota sekä maat. Sit linkin softaa ajoon... pitäs melkee rakennella tollanen itellekki. :)

Pitää itse vielä miettiä. En varmaan ihan lähiaikoina tuota ehdi viritellä, tässä on monenlaista projektia päällä. Keskustelu huoltomiehen kanssa lähti siitä, kun mielestäni IPCU:sta oli puhallus hieman liian pienelle säädettynä. Mutta nyt kun olen pakkasilla sitä käyttänyt niin ihan sopivalla se oikeastaan on.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 27.01.12 - klo:23:51

Siis mitä? Minulle valiteltiin ettei voi tehdä millään. Veloittivatko muutoskoodauksesta vai pitikö kaivella kuvetta?

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 01.02.12 - klo:09:50
Hieno juttu! Mutta aaargh, olin juuri 27.-28. päivä Jyväskylässä, olisin voinut tuon lauantaina hoitaa, jos olisin tajunnut. Mutta ei tule ihan päivittäin tätä foorumia luettua...   >:(
Meh, älä suotta innostu, sillä sain nimittäin kaupan päälle etuparkitkin palamaan. >:( En ees tajunnut asiaa ennen kuin tuolla takavaloketjussa kehottivat katsomaan et palaako ne... Olin vain tyytyväinen et takavalot palaa. En oo saanut vielä huoltoneuvojaa kiinni että kysyisin, että mites ne palaa.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.02.12 - klo:19:30
Siis mitä? Minulle valiteltiin ettei voi tehdä millään. Veloittivatko muutoskoodauksesta vai pitikö kaivella kuvetta?
Olisivat normaalisti veloittaneet, mutta nyt sain ilmaiseksi kun käytin autoa takuukorjauksessa ilmastoinnin ulinan ja media-inin rätinän vuoksi. En tiedä mitä maksaisi.
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Erkka

Jos taakse kytkee parkit palamaan päivävalojen kanssa, niin lisäksi kytkeytyy päälle etuparkkivalot, jotka päivävalojen kanssa ei normaalisti ole päällä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Punderz

Kävin pesettämässä Polon. Kerroin fixareille (ILEFIX Lielahdessa), että tässä on sitten sellanen maalipinnan käsittely, että parhaan kiillon saavuttamiseksi kandeisi pestä liuottimella 2kk välein. Jätkät olivat että WTF, yleensä ei saa pestä liuottimella ettei vahat lähde jne. (Vahaahan autossa ei ole). Näytin sitten Vodax-käsittelyn ohjetta ja uskoivathen he sitten, kun siinä oikein kannustettiin liotinta käyttämään. Pesutulos oli oikein hyvä. Harmi kun ei ole parempaa kameraa kuin tuo kännykkä, kuva ei tee oikeutta kohteelle.

Joulukuussa ja tammikuussa puhdas auto meni aina rapaan kun ovesta ulos ajoi. Nyt on muutaman päivän ollut sellaiset kelit, että vaikka lumi pöllyää niin se ei juurikaan tartu auton pintaan. On ollut kirkkaitakin päiviä, oikeastaan ensimmäistä kertaa olen vasta nyt saanut nähdä auton puhtaana auringon valossa ja kyllähän se tosi hienolta näyttää; oikein loistaa kaupan parkkipaikalla. Kuvan autolla on ajettu pesun jälkeen muutamia päiviä ja kerran Tre-Hki-Tre, vieläpä 3.2. jolloin oli se liikennekatastrofi Uudellamaalla. Vaikka lumi pöllysi niin, ettei eteensä nähnyt, niin se ei autoon tarttunut.

Oli kyllä tuuria, ettei käynyt niinkuin tgenille, kyllä siellä tarkkana sai olla. Välillä motarilla vauhti piti hidastaa 40:iin, valkoisen sumun läpi vähän häämötti edellä ajavan sumuvalo. Sitten jotkut taulapäät suhasivat vasenta kaistaa ohi 80-90 km/h. Ei mikään ihme, että 250 kolaria saatiin aikaan.

Punderz

Sydäntalvella vaihdoin Mangowalkin pikkuantennin. Kiitos vinkistä apajulle ja n:lle muulle foorumin nysäilijälle.

Lopullinen syy vaihtoon oli yllättävä. Parkkipaikan pinta nousi talven mittaan pikkuhiljaa, kun pakkautunutta lunta ja jäätä siihen kertyi. Autotelttani edusta nousi vielä hieman muuta kenttää enemmän, koska lumiaura jätti siihen aina korkean polanteen, jonka sitten kolalla huitaisin sivuun. Autoteltan sisällä elettiin kuitenkin tietysti kuivalla soralla, samalla korkeudella kuin kesälläkin. Jonkun kerran kaivoin teltan edustan alemmaksi metallilapiolla ja särjin jäät rautakangella, mutta eipä sitä pitkään jaksanut tehdä.

Lopulta oltiin tilanteessa, jossa aina kun ajoin teltasta sisään tai ulos, antenni osui teltan oviaukon yläliepeeseen. Antenni ja pressu toki joustivat, mutta kun ajoi "vastakarvaan", kuului ikävä kolahdus, kun antenni taipui ja pamahti sitten taas perusasentoon.

Kuvia en tämän takia laita, katsotaan kohta kun saa kesärenkaat alle.

BTW teltta sai eilisen päivän ja yön aikana hirvittävän lumikuorman, mutta kesti mallikkaasti.

Punderz

Lisäsin ekaan postaukseen muutaman kevätkuvan. Jotenkin tosi vaalealta näyttää auto niissä kuvissa, on se livenä tummempi.

Pikku kilpailu: Joka tietää alla olevista kuvista

a) Mikä mökki on takana, ja
b) Mikä leffa pyörii, ja
c) Mikä levy soi iPhonessa

...voittaa palkinnon! Jos et ole varma vastauksista ja et halua antaa vinkkejä muile niin vastaa yv:llä.

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 04.05.12 - klo:21:08
b) Mikä leffa pyörii, ja
c) Mikä levy soi iPhonessa
b) Shrek?
c) Unisonic - Unisonic
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy