Laitetaan keskustelu pystyyn myös omalle kulkineelle, eli uusikoppainen Fabia RS on kyseessä.
Tilattu 3.8.10
Valmistettu 21.9.10
Myyjäliikkeessä 20.10.10
Luovutus 22.10.10
Malli: Skoda Fabia RS HB 2010, 1.4TSI DSG
Varusteet:
- Candy White-perusväri
- Antrasiitin väriset Gigaro-vanteet, renkaat ContiSportContact 2 (205/40/17)
- Helmiäismusta katto
- Sisustus punaisilla tikkauksilla
- Keskikyynärnoja edessä
- Säteilylämppäri sisäpistokkeella
- Mallimerkintöjen poisto takaluukusta
- Musta muovisuoja takapuskurin alla olevaan hinaussilmukkaan (VW Polo 6R osa)
- Alustana KW var 1
- Antennin lyhennys 3" Mangowalk
-Talvirenkaat: 205/50/16 Hakkapeliitta 2
-Talvivanteet: RS Blade Delux 7x16
[ylläpito on poistanut liitteen]
on kyllä hieno peli tulossa,itselle ainakin tuli nätisti ilman myyjäliikkeen tarroja ja mallimerkintöjä
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 19.10.10 - klo:18:41
-Talvirenkaat: 205/50/16 Hakkapeliitta 2 (täysi kysymysmerkki ikänsä vuoksi)
Katsotko ihan mielenkiinnon vuoksi valmistusajankohdan renkaan kyljestä :) ?
Ihan käyttämättömät renkaat kyseessä. Valmistettu -04 ja lamellit pehmeät edelleen. Halvalla saatu, kokeeksi otettu. Ko. renkaat eivät alkuperäinen valinta olleet, mutta lopulta tälläset tuli otettua. Myyjä antoi kovia tyytyväisyystakuita, ihan kirjallisenakin... Hyvin vähän sopivan kokoisia nastarenkaita tuli vastaan, joten mennään nyt tämä talvi (ainakin) näillä.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko nuo talvikumit maksoivat? :)
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.10.10 - klo:21:08
Ihan mielenkiinnosta, paljonko nuo talvikumit maksoivat? :)
Itselleni maksoivat 69â,¬ kpl. Temmi_h:lle taisi maksaa 65â,¬ tai 60â,¬ kipale....
Ei taatusti ole kakkoset paljoa huonommat kuin nämä viitoset. Karmeimmat renkaat, jotka ovat autoni alla olleet, ovat juuri Hakkapeliitta 5:t. En ihmettele yhtään, että porukka siirtyy kitkoihin.
Pikku sporttien määrä sen kun lisääntyy. Odotetaan innolla kuvia ja varsinkin miltä se perä näyttää ;)
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 19.10.10 - klo:18:41
Laitetaan keskustelu pystyyn myös omalle kulkineelle, eli uusikoppainen Fabia RS on kyseessä.
Tilattu 3.8.10 (arvioitu luovutus 25.10)
Valmistettu 21.9.10
Myyjäliikkeessä 20.10.10
Luovutus vk 42-43 aikana
Malli: Skoda Fabia RS HB 2010, 1.4TSI DSG
Varusteet:
- Candy White-perusväri
- Antrasiitin väriset Gigaro-vanteet, renkaat ilmeisesti Dunlopit. 205/40/17
- Helmiäismusta katto
- Sisustus punaisilla tikkauksilla
- Keskikyynärnoja edessä
- Lohkolämppäri sisäpistokkeella (säteilylämmitin?)
- Mallimerkintöjen poisto takaluukusta (?)
-Vakiona lisäksi: 7 portainen DSG-vaihteisto, vakkari, Climatronic, tummennukset takalaseissa yms.
-Talvirenkaat: 205/50/16 Hakkapeliitta 2 (täysi kysymysmerkki ikänsä vuoksi)
-Talvivanteet: Barzetta Player Black 16"
Pieni lisämauste autoa tilatessa tuli siitä, kun myyjä lupasi että takaluukun mallimerkinnät jätetään tehtaalla asentamatta ja laitetaan hansikaslokeroon, tästä kirjaus jopa kauppakirjassa. Myöhemmin ilmoitus tehtaalta että Skoda asentaa aina RS-merkinnät takaluukkuun (markkinointia). Katotaan poistavatko merkit kiltisti ennen luovutusta, vai joutuuko tinkimään ;) Toinen seikka, että ei mainostarroja autoon.
Tilattu 3 päivää tilauksesi jälkeen myös Candy White RS Combi. Tehtaan tuotantoviikko keikkuu vieläkin viikkojen 50-52 vaiheilla joten reilusti tammikuun puolella auton luovutus menee... Iso kasa lisävarusteita joten ehkä sen vuoksi toimitusaika on huomattavasti sinun aikaasi pidempi. Samat Nokian Hakkapeliitta 2:set vannetukusta, Tomason TN3 -vanteilla tulossa...Laitappa kuvia kun auton saat! Olisiki kiva nähdä tuo valkoinen väri "hyvissä" kuvissa :)
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 19.10.10 - klo:21:52
Pikku sporttien määrä sen kun lisääntyy. Odotetaan innolla kuvia ja varsinkin miltä se perä näyttää ;)
Hei! RTWteam taitaa olla Jsuusta kanssa? yksi päivä keskustassa katsoin yhtä Golffia, että ompas tutun näköinen, ja kun katoin profiilikuvaasi, niin tajusin että taisin katsella sinun autoasi..(?)
Räsä tulee pyörimään Joensuun keskustassa :)
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 20.10.10 - klo:19:05
Hei! RTWteam taitaa olla Jsuusta kanssa? yksi päivä keskustassa katsoin yhtä Golffia, että ompas tutun näköinen, ja kun katoin profiilikuvaasi, niin tajusin että taisin katsella sinun autoasi..(?)
Räsä tulee pyörimään Joensuun keskustassa :)
Kyllä, Joensuussa asun. Laita vaan lapasta pystyyn jos meikäläisen näät ni pystyn paremmin paikantamaan siut. :) Toki tietty kun Fabialla vastaan tulet sitten niin saattaa katse aika tiukkaan olla siinä autossa ja morjestaminen unohtuu. :D Mutta olisi tietty mukavata joskus vaikka vähä fabriitsion renkaita potkia. ::) niin ja näitä bongauksiahan voi "ilmiantaa" täällä http://www.vagarena.fi/index.php?topic=941.180 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=941.180)
Perjantaiksi varmistunut luovutus....ei enää kuin pari päivää kärvistelyä :P Myyjäliikkeen mukaan kaupungin ensimmäinen asiakkaan auto ko. mallia :D
Eipä ole edes tainut tulla vastaan vierailevien tähtien ajamana Fabian RS täällä päin. Monta kertaa olen meinannut käydä koeajoon Mutaselta RS:n. Lenkillä ollessa monesti siitä ohi menen ja lähes yhtä monesti olen käynyt tihrustamassa ikkunan läpi miltä se näyttää. :D
Talvivanteet voivatkin mennä vaihtoon, koska toisella foorumilla eräs on kokeillut ko. Barzettoja Räsään huonoin tuloksin, ottaa kiinni jarrusatulaan. Tietyt 16" eivät siis sovi Räsään! Tässä vähän kartoittanut vaihtoehtoja, ja eräs vaihtoehto olisi palata ensimmäiseen vaihtoehtoon eli Dezent RE:hen 16". Kuvien perusteella paljon avarampi sisäpuolelta kuin Barzetat, tosin täytyy päästä sovittelemaan ennen kuin tilailee.
Dezent RE:
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne/iso_dezent-re.jpg (http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne/iso_dezent-re.jpg)
Lisäksi pieni photoshoppaus (paint :D) Vianorin vanneselaimesta Dezent RE 16":
[ylläpito on poistanut liitteen]
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 20.10.10 - klo:20:33
Talvivanteet voivatkin mennä vaihtoon, koska toisella foorumilla eräs on kokeillut ko. Barzettoja Räsään huonoin tuloksin, ottaa kiinni jarrusatulaan. Tietyt 16" eivät siis sovi Räsään! Tässä vähän kartoittanut vaihtoehtoja, ja eräs vaihtoehto olisi palata ensimmäiseen vaihtoehtoon eli Dezent RE:hen 16". Kuvien perusteella paljon avarampi sisäpuolelta kuin Barzetat, tosin täytyy päästä sovittelemaan ennen kuin tilailee.
Dezent RE:
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne/iso_dezent-re.jpg (http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne/iso_dezent-re.jpg)
Lisäksi pieni photoshoppaus (paint :D) Vianorin vanneselaimesta Dezent RE 16":
Tässä aivan uunituore Candy White HB RS:ssä jollain Brittiläisellä. http://www.flickr.com/photos/55030328@N07/5104039371/# (http://www.flickr.com/photos/55030328@N07/5104039371/#)
Tämä auto suorastaa loistaa tuolla syksyissä pimeydessä. Juuri pari minuuttia sitten näin kyseisen pirssin. Avot! Ja ei muuten ollut merkintöjä. ;D Pari sanaakin kerkesin Temmi_H kanssa vaihtaa.
Hieno RS tuolla brittiläisellä. Kyllä valkoinen RS on hyvännäköinen kun mustat yksityiskohdat korostuvat korista. Lisäksi nuo Gigarot ovat mielestäni ns. ensiasennusvanteiksi erittäin siistit. Hienommat kuin Octavian tarjonnassa. Perskules että pitää olla pulttijako sellainen kuin on (5x100), ja ET:kin Octaviaan sopimaton... Olisin kyllä hieronut kaupat jos joku RS-kuski olisi ollut niihin tyytymätön.
Auto tosissaan nyt omassa pihassa työpäivän päätteeksi ;D RTWteam kerkesi heti bongaa auton kaupungilla, kun auto oli ollut alla vasta reilu puoli tuntia! Pieni tärinä käsissä vielä tuossa vaiheessa :o Kohta pitää laitella ekoja kuvia autosta.
Fiilis aika mahtava auton suhteen, kulkua riittää! En ole kehdannut kokeilla S-asentoa DSG:lla kun D-asennossakin raapi kylmällä (ilma melkein pakkasen puolella) asvaltilla kesärenkailla....Kulutus tunnin kaupunki- ja motarilenkillä (50km) 9.0L, ei ainaskaan mitenkään kauhistuttava.
Kerkesin Vianorilla käydä kokeilee alle myös talvivanteita RS Blade Deluxeja 16". Just sopivat jarrusatuloista edessä, joten ilmeisesti mennään sitten tälläisillä talvikaudet. Ko. vanteet suht edukkaat, enkä kehtaa toista vannesettiä kovin kalliina ostaa ::) Vianorille ajoin suoraan myyjäliikken pihasta (matka 200m), niin koko Vianorin asentajaporukka oli katsomassa vieressä kun yksi kaveri kokeilee nopeesti vannetta eteen ;D Sanoivat vaan että sulla taitaa olla aika uusi auto ;D Muutenkin kaupungilla tuntui aika monen pää kääntyvän auton suuntaan...
http://www.paijatkumi.fi/uploads/images/Vanteet/RS-BLADE-DELUX.jpg (http://www.paijatkumi.fi/uploads/images/Vanteet/RS-BLADE-DELUX.jpg)
Lainaus käyttäjältä: ATM - 22.10.10 - klo:18:03
Hieno RS tuolla brittiläisellä. Kyllä valkoinen RS on hyvännäköinen kun mustat yksityiskohdat korostuvat korista. Lisäksi nuo Gigarot ovat mielestäni ns. ensiasennusvanteiksi erittäin siistit. Hienommat kuin Octavian tarjonnassa. Perskules että pitää olla pulttijako sellainen kuin on (5x100), ja ET:kin Octaviaan sopimaton... Olisin kyllä hieronut kaupat jos joku RS-kuski olisi ollut niihin tyytymätön.
Samaa mieltä!
Itselle tulossa juurikin valkoinen RS Combi. Toiselta foorumilta bongattu uunituore RS:sän omistaja. http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1013.120 (http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1013.120)
Tilannut 10 päivää aiemmin auton kuin minä ja oma toimitus on vissiin 3kk:n päästä :)
ps.Tuossa toisen foorumin RS:ssän kuvassa on teksti RS-teipattuna takakyljessä! Onkohan tuo vakiona?
Toi takapilarin mustaksi teippaaminen aika jännä ratkaisu :) RS-teksti ei ole vakio, kuten ei myös toi takapilarin mustaksi teippaaminen.
Kuvaa lisätty ;D kuvailtu puhelimella, joten ei mitään taidetta kyseessä.
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 22.10.10 - klo:19:06
Kuvaa lisätty ;D kuvailtu puhelimella, joten ei mitään taidetta kyseessä.
Taidetta :) Tänään näköjään ainakin 2 saanut autonsa alle...prkl
120km takana pelkkää kaupunki/taajama/motariajoa......kulutus tippunut koko 120km lenkin aikana 8,5L/100km.
Kokeiltu puolen kymmentä kickdownia, jonkin verran S-moodia parkkiksella. Hymy korvissa mennään :)
Päivällä se vielä ajeli ihan rauhakseltaa mutta nyt on tainut DSG:n salat "aueta". ;)
Pitää myöntää että hiukka pokka pettänyt "sisäänajon" suhteen, kun tänään sattui kuiva keli, ja tiedossa on sateinen vkloppu + talvirenkaat saan alle vasta ensi viikolla :-[ pistän 2kk autottomuuden ja nuoren iän piikkiin :)
D-asennolla onneksi ei päästä oikein millään tonne 3/4 rajaan asti, ja nopeudet kuiteskin on pidetty lain määräämissä. S-modi ei oikein omaan ajotapaan muutenkaan tuntunut soveltuvan jo elokuisen koeajon jälkeen, koska yleensä mennään aika pihistellen.
Toisaalta en usko että kahden vuoden päästä ajelen enää ko. autolla, koska DSG-ongelmat ainaskin nyt tuntuvat kehottavan pistävän auton kiertoon takuun loppupuolella....saas nyt nähä..toisaalta DSG:n toimintaan sopeutui nopeesti, ja jo nyt sellanen fiilis että, miksi manuaaleja vielä edes tehdään ::) Kyseessä siis ensimmäinen DSGni.
Tänään 80km lenkki (kaupunki/maantie 80km/h) rauhallista ajoa räntä/lumisateen takia, ja kulutus oli reissun jälkeen 6.9L/100km. Mukana yhdet pyllymäet (nosti kulutuksen 6.8L-> 6.9L) kotitilan pihassa ylämäessä lenkin päätteeksi kesärenkailla, kun ajoin maalle hakemaan talvirenkaat. DSG ja luistonestot olivat aika sekaisin kun kesärenkailla ja niljaantuneella lumella ei ollut yhtään pitoa. Onneksi vältyttiin nololta traktorihinaamiselta kuiteskin :)
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 23.10.10 - klo:15:26
Tänään 80km lenkki (kaupunki/maantie 80km/h) rauhallista ajoa räntä/lumisateen takia, ja kulutus oli reissun jälkeen 6.9L/100km. Mukana yhdet pyllymäet (nosti kulutuksen 6.8L-> 6.9L) kotitilan pihassa ylämäessä lenkin päätteeksi kesärenkailla, kun ajoin maalle hakemaan talvirenkaat. DSG ja luistonestot olivat aika sekaisin kun kesärenkailla ja niljaantuneella lumella ei ollut yhtään pitoa. Onneksi vältyttiin nololta traktorihinaamiselta kuiteskin :)
Heh. Mietinkin kun tänään aamulla lähdin vaeltamaan jotta kuinkahan siun käy kun uusi auto ja kesäkiekot alla. Lunta kuitenkin oli 5cm. Hyvä että olet ojien välissä pysynyt. ;)
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 22.10.10 - klo:17:42
Tämä auto suorastaa loistaa tuolla syksyissä pimeydessä. Juuri pari minuuttia sitten näin kyseisen pirssin. Avot! Ja ei muuten ollut merkintöjä. ;D Pari sanaakin kerkesin Temmi_H kanssa vaihtaa.
Auto on kyllä illalla/yöllä kaupungin valoissa aivan omassa elementissään, puhdas valkoinen ja kiiltävän musta katto = TYKKÃ,,Ã,,N :) ohessa huono kuva, mutta ainaskin sinne päin...
[ylläpito on poistanut liitteen]
On se hyvännäköinen ;)
Vielä kun heität keulalle ksenonit halogeenien tilalle :)
Auto talvitassut alla....
[ylläpito on poistanut liitteen]
Miltäs ovat kumit nyt ekoilla liukkailla tuntuneet? Vai onko siellä vielä ollut kunnon sohjokelejä?
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.11.10 - klo:21:50
Miltäs ovat kumit nyt ekoilla liukkailla tuntuneet? Vai onko siellä vielä ollut kunnon sohjokelejä?
Kumit ihan ok, kilometrejä autolla takana jo 2300km (2000km nastoilla) ja auto hyvin pysynyt ojien välissä, vaikka välillä on ajeltu enemmän tai vähemmän poikittain ;) Itä-Suomessa on ollut jo loskaa, märkää tietä, lunta yms. kovat pakkaset vain taitaavat puuttua. Vetopidon puute paikalta lähtiessä loskassa/lumessa tuskin suoranaisesti johtunee kumeista...
Ã,,äniltään renkaat eivät mitkään kauhistukset nastarenkaiksi ole, muutama ihminen kehunut autoa jopa hiljaiseksi sisä-ääniltään :o Ei vielä ole ollut tarvetta lähtee rengaskaupoille uudelleen, ei todellakaan
Tyytyväisyys autoon tuntuu vain kasvavan lisäkilometrien myötä :) Mittarissa 2300km. Keskikulutus tuntuu pyörivän noin 6,5L / 100km pinnassa. Ajosta aika paljon matka-ajoa, mutta aika paljon myös yleistä rälläystä ja testailua. Polttoaineena olen käyttänyt ainoastaan 98E.
Kulkua riittää omaan makuun, ainakin näin talvisilla keleillä. Mietinnässä on ainoastaan auton madaltaminen, mutta täyttä varmuutta asiasta ei vielä ole. Ulkonäköähän madalluksella saisi parannettua, auto on korkea. Toteutuu aikaisintaan keväällä.
Auto on toiminut kuin ajatus. DSG on yllättänyt helppoudellaan, jopa auraamattomilla maaseututeilla. Vaihteisto ei ole arponut nimeksikään, todella hyvin sisäistänyt vaihteiston "oppimisen".
3000km rikki. Tänään tuli tutkia ajotieturia, josta löysinkin keskikulutuksen koko 3000km ajomatkalla: 7.0L / 100km. Lukema jopa hiukan yllätti pienuudellaan. Viime viikkoina auto saanut jo kovempaakin kyytiä + kylmät säät nostanevat hiukan kulutusta, säteilylämmitintä ei kerkiä oikein koskaan riittävän pitkään käyttää ennen starttausta. Ajosta ainakin 20% kaupunkiajoa.
Takana pari kylmäkäynnistystä reilusta -10 asteesta, pientä traktorimaista ääntelyä pitää tollaisessa. DSG hiukan tahmaisen tuntuinen parin minuutin ajan käynnistyksestä.
Öljyä oli kulunut 1/5 mittatikun asteikosta, eli jonkin verran. Vielä en lisäillyt öljyä.
Vaikka Fabiaa on paljon parjattu rumaksi ja sisältä muoviseksi, niin pariin kyytiläiseen on tarttunut selvä autokuume kyydityksen jälkeen, kehuja tullut muun muassa hiljaisuudesta ja penkeistä :) Faabiolle arvosanaksi ekan kuukauden jälkeen kiitettävä 9/10. Pientä miinusta vajaavetoisuudesta, joka rajoittaa hauskanpitoa näin Siperiassa ;)
Mukava kuulla, että olet ollut Fabiaan tyytyväinen. Niin ja kyytiläisiltäkin olet kehuja saanut. Tärkeintähän on, että on itse tyytyväinen kulkineen ominaisuuksiin, niin ei käy heti mielessä uuden kulkineen vaihto. ;) Ihmeen vähällä kulkee RS, vaikka kyseessä on melkoinen tehopakkaus. Hyvä näin.
Miten on lämpöä riittänyt kabiinissa, näin talvipakkasilla?
Lykkyä tykö tulevillekin kilometreille.
Sisätilat lämpiävät huomattavasti nopeammin kuin perheen diesel-Combi Fabioissa (1.4 TDI ja 1.6 TDI). Sisätilat alkavat lämmitä varsin nopeasti, vaikkei mittariston mukaan moottori olekaan normilämmöissä. Puhallin tuntuu todella tehokkaalta. Penkinlämmittimet tietysti lisäapuna.
Takana 7200 onnellista kilometriä :) Keskikulutus ajotietokoneen mukaan tällä matkalla 6,8L/100km. Torstaina "ennätys", Joensuu keskusta- Kuopio keskusta-välin kulutus tietokoneen mukaan 5.5L/100km, mukana parit ohitukset. Öljyä kulunut 1/4 mitta-asteikosta.
Takana kuuluu hiukan narahduksia yms. ääntä, josta monet ovat tässä autossa raportoineet. Sen suuremmin en ole välittänyt. Narahdus voi kuulua esim. paikallaan autosta noustessa. Kovin laadukasta kuvaa tälläiset äänet eivät anna, mutta tuskimpa siellä mitään rikkikään on.... Muita ongelmia ei ole ollut. DSG tuntuu oikeastaan toimivan paremmin kuin uutena.
Eilen auto käytetty käsinpesussa, kustansi 15â,¬. Kelpaa pihalla ihailla puhdasta autoa.
9000km mittarissa. Aamulla käytetty auto takuuseen pyörän kulmien tarkastuksessa ja ratin suoristuksessa, myyjäliike teetätti Euromasterilla. Kulmissa oli heittoa edessä --> kuntoon, ja takana aurauskulmissa pientä sanomista, mutta raja-arvojen sisässä. Alkutuntuman mukaan ratti jäi edelleen hiukan vinoon vasemmalle päin, myyjän mukaan Sotkan vakio-ominaisuus.
Viime perjantaina auto heitti ensimmäiset "joulukuusen valot" mittaristossa. Täydellä kuormalla (5kpl 80+kg aikuista ja vkloppureissun kamat kyydissä) lähdin ohittamaan hiukan viileällä koneella, jolloin mittaristoon iski vaihtoiston ja moottorinohjauksen merkkivalot + auto rupesi nykimään. Saman tien pysäytin auton ja uudelleenkäynnistys. Valot katosivat ja auto toimi täysin normaalisti.
Autoon tilasin lyhyemmän (3") antennin, saman mitä muutamat tilanneet uuteen Polo GTI:hin sekä mustan muovisen peite/suojan takana olevaan valkoiseen hinauslenkkiin puskurin alla. Lisäksi katsonnan alla on alustan vaihtaminen, luultavasti KW variat 1 säädettävä sarja. Vakioalusta toimiii omasta mielestä ihan mukavasti ja pehmeästi, varsinkin yksin ajettaessa. Lisää jämäkkyyttä ja totta kai ulkonäköä tarkoitus alustan vaihdolla hakea.
Tänään vihdoin sain laitettua autoon alle madallukset, KW var 1 meni alle Joensuussa Pauli Niemen korjaamolla varsin edullisesti 165â,¬ (asennus+ kulmien säätö) ja aikaa meni nelisen tuntia. Varsin alas tuli ruuvailtua jo heti kättelyssä, odotetaan miten paljon vielä tippuu lisää kunhan asettuu paremmin aloilleen ;D madallus oli mittailujen mukaan ainakin yli 30mm tässä vaiheessa. Ulkonäkö parani huomattavasti! Ajotuntumista enemmän viikonlopun Kuopion lenkin jälkeen.
Ohessa pikainen räpsy madallettuna. Myös lyhennetty antenni näkyy kuvassa. Takana jo 14 300km
Kyllähän toi madallettuna hävittää tota korkeeta muotoa aika nätisti. Pitäis varmaan itekki harkita. Paljonko suurin piirtein tuli koko setille hintaa? Ja toi antenni on kyllä aika ehdoton, pitäis itekki käydä jostain hakemasta.
On muuten tyylikäs väri tämä yhdistelmä.
500km uudella alustalla ajeltu ja todella tyytyväinen satsaukseen, sarja maksoi noin 820â,¬ kuluineen + asennus pyöränkulmien kanssa 165â,¬ eli noin tonni yhteensä :) Ulkonäkö parani selvästi, mutta ehkä jopa enemmän olen tyytyväinen alustan toimintaan. Omasta mielestä KW on vähemmän pintakova kuin vakioalusta, kallistelu väheni huomattavasti. Isoimmissa heitoissa kyllä totta kai huomaa että alusta on jäykkä, pienet routavauriot tms eivät kuitenkaan aiheuta mitään hammaspaikkojen irtoamista.
Lisäksi olin huomaavani pientä ilmanvastuksen pienenemistä + 100km/h, mitä olin havaitsevani aavistuksen pienemmistä kulutuslukemista, tai liekkö sattunut sitten myötätuulia nyt vklopun aikana ??? Tankillisella olen ajellut nyt reippaita 700km pätkiä kesärenkailla. Kesärenkailla ajetut sekalaiset 2000km ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 6.4L/100km. Matka-ajosssa (rajoituksien mukaan ajaessa) keskikulutus ajotietokoneen mukaan pyörii 5,5 - 5,7L kulmilla, johon olen kyllä tyytyväinen
Lisäksi yksi kännykameraotos ilta-auringossa :)
Fabiaan kyllä toi madallus sopii :) Kerralla hyvä alusta kannattaa juu hankkia.
Ei ainakaan tule harmittaan pitenmällä aikavälillä ;)
Muutama kuva puunattuna
Alustaa ruuvailtu noin 1cm ylöspäin edestä ja noin 0.5cm takaa ekojen säätöjen jälkeen, koska asettui etupainotteiseksi. Uusissa säädöissä, jotka näkyvät uusimmissa kuvissa on varsin tasapainoisen näköinen :)
Ajettu nyt 17 000 km, toiminut moitteetta. Viikonloppuna sai vahaa pintaan pitkästä aikaa.
Autolla takana noin 27 000km, eka huoltokin (30 000) tehty. Joensuussa merkkiliikkeessä hintaa tuli 251 â,¬. Talvirenkaat loman kunniaksi alle jo nyt, vaikkei Itä-Suomen säät ehkä tätä vaatisi.
Renkaanvaihdon yhteydessä laitoin myös takaroiskeläpät, joille hintaa kertyi 30â,¬. Sopii hyvin ulkonäöllisesti ja pitää perää puhtaana \ estää takapuskurin hiekkapuhalluksen mökkitiellä.
Kaupungin vaihdon takia ajot tänä tulevat tippumaan ehkä neljännekseen tähän astisesta,halvempaan vaihtaminenkin olisi ajankohtaista asuntolainan takia. Pikku lenkki kaupungilla, hymy naamalle ja ajatus että kyllä sen asuntolainan kerkiää maksaa myöhemminkin ;D ;D
Kuinka on auto pelannut?
Auto pelannut kuin ajatus.
Pieni päivitys tähän. Autolla oli ajettu 42tkm kun nyt perjantaina nopealla päätöksellä meni vaihtoon Kuopion Laakkosella :( Tilalle tuli BMW 520dA M-Sport (E60 facelift). Toisaalta tulee ikävä loistavasti pelannutta Fabiaa, mutta Bemari, vaikka onkin vajaakoneinen, saa kyllä hymyn naamalle ajonautinnossa :)
RS Fabiasta kiinnostuneille: Kuopion Laakkoselle on tulossa myyntiin siisti laitos, jonka hintakin oli kohtuullinen, kun eilen kävin talvirenkaat viemässä liikkeeseen :o
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 02.09.12 - klo:10:41
Pieni päivitys tähän. Autolla oli ajettu 42tkm kun nyt perjantaina nopealla päätöksellä meni vaihtoon Kuopion Laakkosella :( Tilalle tuli BMW 520dA M-Sport (E60 facelift). Toisaalta tulee ikävä loistavasti pelannutta Fabiaa, mutta Bemari, vaikka onkin vajaakoneinen, saa kyllä hymyn naamalle ajonautinnossa :)
RS Fabiasta kiinnostuneille: Kuopion Laakkoselle on tulossa myyntiin siisti laitos, jonka hintakin oli kohtuullinen, kun eilen kävin talvirenkaat viemässä liikkeeseen :o
Se on jännä ilmiö miten nopsaan näiden pikkugeeteeiiden omistajuus vaihtuu. Onhan nämä semmoisia nollasta sataan tai nollasta sataanviitenkymppiin-viuhahtajia mutta siihenkin hurmokseen tympääntyy nopeasti ja auton muu tietty karuus ja epämukavuus tulee arkeen mukaan.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.09.12 - klo:11:17
Se on jännä ilmiö miten nopsaan näiden pikkugeeteeiiden omistajuus vaihtuu. Onhan nämä semmoisia nollasta sataan tai nollasta sataanviitenkymppiin-viuhahtajia mutta siihenkin hurmokseen tympääntyy nopeasti ja auton muu tietty karuus ja epämukavuus tulee arkeen mukaan.
Tuo on tietyllä tavalla totta, näiden pienten herhiläisten luonne on sellainen. Rehellisesti voin sanoa että ikävä tulee Fabiaa. Omanlaista vetovoimaa omaava auto. Varsin epämukavahan tämä oli, varsinkin alustasarjan vaihdon jälkeen. Toisaalta minulla ei ollut mitään tarkoitusta vaihtaa autoa perjantaina kun lähdin vapaapäivänä autoliikkeitä kiertämään. BMW ei ollut mielessä ennen kuin myyjä kaivoi sen esille liikkeen kellarista juttutuokion jälkeen. Koeajon jälkeen sisäinen pikkupoika voitti, tällä kertaa :) Jos olisin miettinyt Bemarin ostoa yön yli, niin varmasti kaupat olisivat jääneet tekemättä.
Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 02.09.12 - klo:11:44Jos olisin miettinyt Bemarin ostoa yön yli, niin varmasti kaupat olisivat jääneet tekemättä.
Kerrankin rehellistä puhetta autokaupan jälkikuumeessa ;)