Skoda Fabia RS (HB) -10

Aloittaja Temmi_H, 19.10.10 - klo:18:41

« edellinen - seuraava »

Temmi_H

Laitetaan keskustelu pystyyn myös omalle kulkineelle, eli uusikoppainen Fabia RS on kyseessä.

Tilattu 3.8.10
Valmistettu 21.9.10
Myyjäliikkeessä 20.10.10
Luovutus 22.10.10

Malli: Skoda Fabia RS HB 2010, 1.4TSI DSG

Varusteet:
- Candy White-perusväri
- Antrasiitin väriset Gigaro-vanteet, renkaat ContiSportContact 2 (205/40/17)
- Helmiäismusta katto
- Sisustus punaisilla tikkauksilla
- Keskikyynärnoja edessä

- Säteilylämppäri sisäpistokkeella
- Mallimerkintöjen poisto takaluukusta
- Musta muovisuoja takapuskurin alla olevaan hinaussilmukkaan (VW Polo 6R osa)
- Alustana KW var 1
- Antennin lyhennys 3" Mangowalk
-Talvirenkaat: 205/50/16 Hakkapeliitta 2
-Talvivanteet: RS Blade Delux 7x16



[ylläpito on poistanut liitteen]
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

(ylppy)

on kyllä hieno peli tulossa,itselle ainakin tuli nätisti ilman myyjäliikkeen tarroja ja mallimerkintöjä

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 19.10.10 - klo:18:41
-Talvirenkaat: 205/50/16 Hakkapeliitta 2 (täysi kysymysmerkki ikänsä vuoksi)
Katsotko ihan mielenkiinnon vuoksi valmistusajankohdan renkaan kyljestä  :) ?

Temmi_H

Ihan käyttämättömät renkaat kyseessä. Valmistettu -04 ja lamellit pehmeät edelleen. Halvalla saatu, kokeeksi otettu. Ko. renkaat eivät alkuperäinen valinta olleet, mutta lopulta tälläset tuli otettua. Myyjä antoi kovia tyytyväisyystakuita, ihan kirjallisenakin... Hyvin vähän sopivan kokoisia nastarenkaita tuli vastaan, joten mennään nyt tämä talvi (ainakin) näillä.
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

eGetin

Ihan mielenkiinnosta, paljonko nuo talvikumit maksoivat? :)

Tunpero

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.10.10 - klo:21:08
Ihan mielenkiinnosta, paljonko nuo talvikumit maksoivat? :)

Itselleni maksoivat 69â,¬ kpl. Temmi_h:lle taisi maksaa 65â,¬ tai 60â,¬ kipale....

Kapa

Ei taatusti ole kakkoset paljoa huonommat kuin nämä viitoset. Karmeimmat renkaat, jotka ovat autoni alla olleet, ovat juuri Hakkapeliitta 5:t. En ihmettele yhtään, että porukka siirtyy kitkoihin.

RTWteam

Pikku sporttien määrä sen kun lisääntyy. Odotetaan innolla kuvia ja varsinkin miltä se perä näyttää  ;)

Tunpero

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 19.10.10 - klo:18:41
Laitetaan keskustelu pystyyn myös omalle kulkineelle, eli uusikoppainen Fabia RS on kyseessä.

Tilattu 3.8.10 (arvioitu luovutus 25.10)
Valmistettu 21.9.10
Myyjäliikkeessä 20.10.10
Luovutus vk 42-43 aikana

Malli: Skoda Fabia RS HB 2010, 1.4TSI DSG

Varusteet:
- Candy White-perusväri
- Antrasiitin väriset Gigaro-vanteet, renkaat ilmeisesti Dunlopit. 205/40/17
- Helmiäismusta katto
- Sisustus punaisilla tikkauksilla
- Keskikyynärnoja edessä
- Lohkolämppäri sisäpistokkeella (säteilylämmitin?)
- Mallimerkintöjen poisto takaluukusta (?)

-Vakiona lisäksi: 7 portainen DSG-vaihteisto, vakkari, Climatronic, tummennukset takalaseissa yms.

-Talvirenkaat: 205/50/16 Hakkapeliitta 2 (täysi kysymysmerkki ikänsä vuoksi)
-Talvivanteet: Barzetta Player Black 16" 

Pieni lisämauste autoa tilatessa tuli siitä, kun myyjä lupasi että takaluukun mallimerkinnät jätetään tehtaalla asentamatta ja laitetaan hansikaslokeroon, tästä kirjaus jopa kauppakirjassa. Myöhemmin ilmoitus tehtaalta että Skoda asentaa aina RS-merkinnät takaluukkuun (markkinointia). Katotaan poistavatko merkit kiltisti ennen luovutusta, vai joutuuko tinkimään  ;) Toinen seikka, että ei mainostarroja autoon.



Tilattu 3 päivää tilauksesi jälkeen myös Candy White RS Combi. Tehtaan tuotantoviikko keikkuu vieläkin viikkojen 50-52 vaiheilla joten reilusti tammikuun puolella auton luovutus menee... Iso kasa lisävarusteita joten ehkä sen vuoksi toimitusaika on huomattavasti sinun aikaasi pidempi. Samat Nokian Hakkapeliitta 2:set vannetukusta, Tomason TN3 -vanteilla tulossa...Laitappa kuvia kun auton saat! Olisiki kiva nähdä tuo valkoinen väri "hyvissä" kuvissa :)

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 19.10.10 - klo:21:52
Pikku sporttien määrä sen kun lisääntyy. Odotetaan innolla kuvia ja varsinkin miltä se perä näyttää  ;)

Hei! RTWteam taitaa olla Jsuusta kanssa? yksi päivä keskustassa katsoin yhtä Golffia, että ompas tutun näköinen, ja kun katoin profiilikuvaasi, niin tajusin että taisin katsella sinun autoasi..(?)

Räsä tulee pyörimään Joensuun keskustassa :)
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 20.10.10 - klo:19:05
Hei! RTWteam taitaa olla Jsuusta kanssa? yksi päivä keskustassa katsoin yhtä Golffia, että ompas tutun näköinen, ja kun katoin profiilikuvaasi, niin tajusin että taisin katsella sinun autoasi..(?)
Räsä tulee pyörimään Joensuun keskustassa :)

Kyllä, Joensuussa asun. Laita vaan lapasta pystyyn jos meikäläisen näät ni pystyn paremmin paikantamaan siut. :) Toki tietty kun Fabialla vastaan tulet sitten niin saattaa katse aika tiukkaan olla siinä autossa ja morjestaminen unohtuu. :D Mutta olisi tietty mukavata joskus vaikka vähä fabriitsion renkaita potkia. ::) niin ja näitä bongauksiahan voi "ilmiantaa" täällä http://www.vagarena.fi/index.php?topic=941.180

Temmi_H

Perjantaiksi varmistunut luovutus....ei enää kuin pari päivää kärvistelyä :P Myyjäliikkeen mukaan kaupungin ensimmäinen asiakkaan auto ko. mallia :D
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

RTWteam

Eipä ole edes tainut tulla vastaan vierailevien tähtien ajamana Fabian RS täällä päin. Monta kertaa olen meinannut käydä koeajoon Mutaselta RS:n. Lenkillä ollessa monesti siitä ohi menen ja lähes yhtä monesti olen käynyt tihrustamassa ikkunan läpi miltä se näyttää. :D

Temmi_H

Talvivanteet voivatkin mennä vaihtoon, koska toisella foorumilla eräs on kokeillut ko. Barzettoja Räsään huonoin tuloksin, ottaa kiinni jarrusatulaan. Tietyt 16" eivät siis sovi Räsään! Tässä vähän kartoittanut vaihtoehtoja, ja eräs vaihtoehto olisi palata ensimmäiseen vaihtoehtoon eli Dezent RE:hen 16". Kuvien perusteella paljon avarampi sisäpuolelta kuin Barzetat, tosin täytyy päästä sovittelemaan ennen kuin tilailee.

Dezent RE:
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne/iso_dezent-re.jpg

Lisäksi pieni photoshoppaus (paint :D) Vianorin vanneselaimesta Dezent RE 16":


[ylläpito on poistanut liitteen]
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Tunpero

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 20.10.10 - klo:20:33
Talvivanteet voivatkin mennä vaihtoon, koska toisella foorumilla eräs on kokeillut ko. Barzettoja Räsään huonoin tuloksin, ottaa kiinni jarrusatulaan. Tietyt 16" eivät siis sovi Räsään! Tässä vähän kartoittanut vaihtoehtoja, ja eräs vaihtoehto olisi palata ensimmäiseen vaihtoehtoon eli Dezent RE:hen 16". Kuvien perusteella paljon avarampi sisäpuolelta kuin Barzetat, tosin täytyy päästä sovittelemaan ennen kuin tilailee.

Dezent RE:
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne/iso_dezent-re.jpg

Lisäksi pieni photoshoppaus (paint :D) Vianorin vanneselaimesta Dezent RE 16":


Tässä aivan uunituore Candy White HB RS:ssä jollain Brittiläisellä. http://www.flickr.com/photos/55030328@N07/5104039371/#

RTWteam

Tämä auto suorastaa loistaa tuolla syksyissä pimeydessä. Juuri pari minuuttia sitten näin kyseisen pirssin. Avot! Ja ei muuten ollut merkintöjä. ;D Pari sanaakin kerkesin Temmi_H kanssa vaihtaa.

ATM

Hieno RS tuolla brittiläisellä. Kyllä valkoinen RS on hyvännäköinen kun mustat yksityiskohdat korostuvat korista. Lisäksi nuo Gigarot ovat mielestäni ns. ensiasennusvanteiksi erittäin siistit. Hienommat kuin Octavian tarjonnassa. Perskules että pitää olla pulttijako sellainen kuin on (5x100), ja ET:kin Octaviaan sopimaton... Olisin kyllä hieronut kaupat jos joku RS-kuski olisi ollut niihin tyytymätön.

Temmi_H

Auto tosissaan nyt omassa pihassa työpäivän päätteeksi ;D RTWteam kerkesi heti bongaa auton kaupungilla, kun auto oli ollut alla vasta reilu puoli tuntia! Pieni tärinä käsissä vielä tuossa vaiheessa :o Kohta pitää laitella ekoja kuvia autosta.

Fiilis aika mahtava auton suhteen, kulkua riittää! En ole kehdannut kokeilla S-asentoa DSG:lla kun D-asennossakin raapi kylmällä (ilma melkein pakkasen puolella) asvaltilla kesärenkailla....Kulutus tunnin kaupunki- ja motarilenkillä (50km) 9.0L, ei ainaskaan mitenkään kauhistuttava.

Kerkesin Vianorilla käydä kokeilee alle myös talvivanteita RS Blade Deluxeja 16". Just sopivat jarrusatuloista edessä, joten ilmeisesti mennään sitten tälläisillä talvikaudet. Ko. vanteet suht edukkaat, enkä kehtaa toista vannesettiä kovin kalliina ostaa ::) Vianorille ajoin suoraan myyjäliikken pihasta (matka 200m), niin koko Vianorin asentajaporukka oli katsomassa vieressä kun yksi kaveri kokeilee nopeesti vannetta eteen  ;D Sanoivat vaan että sulla taitaa olla aika uusi auto  ;D Muutenkin kaupungilla tuntui aika monen pää kääntyvän auton suuntaan...

http://www.paijatkumi.fi/uploads/images/Vanteet/RS-BLADE-DELUX.jpg
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Tunpero

Lainaus käyttäjältä: ATM - 22.10.10 - klo:18:03
Hieno RS tuolla brittiläisellä. Kyllä valkoinen RS on hyvännäköinen kun mustat yksityiskohdat korostuvat korista. Lisäksi nuo Gigarot ovat mielestäni ns. ensiasennusvanteiksi erittäin siistit. Hienommat kuin Octavian tarjonnassa. Perskules että pitää olla pulttijako sellainen kuin on (5x100), ja ET:kin Octaviaan sopimaton... Olisin kyllä hieronut kaupat jos joku RS-kuski olisi ollut niihin tyytymätön.

Samaa mieltä!

Itselle tulossa juurikin valkoinen RS Combi. Toiselta foorumilta bongattu uunituore RS:sän omistaja. http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1013.120
Tilannut 10 päivää aiemmin auton kuin minä ja oma toimitus on vissiin 3kk:n päästä :)

ps.Tuossa toisen foorumin RS:ssän kuvassa on teksti RS-teipattuna takakyljessä! Onkohan tuo vakiona?

Temmi_H

Toi takapilarin mustaksi teippaaminen aika jännä ratkaisu :) RS-teksti ei ole vakio, kuten ei myös toi takapilarin mustaksi teippaaminen.
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Temmi_H

Kuvaa lisätty  ;D kuvailtu puhelimella, joten ei mitään taidetta kyseessä.
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Tunpero

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 22.10.10 - klo:19:06
Kuvaa lisätty  ;D kuvailtu puhelimella, joten ei mitään taidetta kyseessä.

Taidetta :) Tänään näköjään ainakin 2 saanut autonsa alle...prkl

Temmi_H

120km takana pelkkää kaupunki/taajama/motariajoa......kulutus tippunut koko 120km lenkin aikana 8,5L/100km.
Kokeiltu puolen kymmentä kickdownia, jonkin verran S-moodia parkkiksella. Hymy korvissa mennään  :)
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

RTWteam

Päivällä se vielä ajeli ihan rauhakseltaa mutta nyt on tainut DSG:n salat "aueta". ;)

Temmi_H

Pitää myöntää että hiukka pokka pettänyt "sisäänajon" suhteen, kun tänään sattui kuiva keli, ja tiedossa on sateinen vkloppu + talvirenkaat saan alle vasta ensi viikolla  :-[ pistän 2kk autottomuuden ja nuoren iän piikkiin :)

D-asennolla onneksi ei päästä oikein millään tonne 3/4 rajaan asti, ja nopeudet kuiteskin on pidetty lain määräämissä. S-modi ei oikein omaan ajotapaan muutenkaan tuntunut soveltuvan jo elokuisen koeajon jälkeen, koska yleensä mennään aika pihistellen.

Toisaalta en usko että kahden vuoden päästä ajelen enää ko. autolla, koska DSG-ongelmat ainaskin nyt tuntuvat kehottavan pistävän auton kiertoon takuun loppupuolella....saas nyt nähä..toisaalta DSG:n toimintaan sopeutui nopeesti, ja jo nyt sellanen fiilis että, miksi manuaaleja vielä edes tehdään ::) Kyseessä siis ensimmäinen DSGni.

Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Temmi_H

Tänään 80km lenkki (kaupunki/maantie 80km/h) rauhallista ajoa räntä/lumisateen takia, ja kulutus oli reissun jälkeen 6.9L/100km. Mukana yhdet pyllymäet (nosti kulutuksen 6.8L-> 6.9L) kotitilan pihassa ylämäessä lenkin päätteeksi kesärenkailla, kun ajoin maalle hakemaan talvirenkaat. DSG ja luistonestot olivat aika sekaisin kun kesärenkailla ja niljaantuneella lumella ei ollut yhtään pitoa. Onneksi vältyttiin nololta traktorihinaamiselta kuiteskin :)
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 23.10.10 - klo:15:26
Tänään 80km lenkki (kaupunki/maantie 80km/h) rauhallista ajoa räntä/lumisateen takia, ja kulutus oli reissun jälkeen 6.9L/100km. Mukana yhdet pyllymäet (nosti kulutuksen 6.8L-> 6.9L) kotitilan pihassa ylämäessä lenkin päätteeksi kesärenkailla, kun ajoin maalle hakemaan talvirenkaat. DSG ja luistonestot olivat aika sekaisin kun kesärenkailla ja niljaantuneella lumella ei ollut yhtään pitoa. Onneksi vältyttiin nololta traktorihinaamiselta kuiteskin :)

Heh. Mietinkin kun tänään aamulla lähdin vaeltamaan jotta kuinkahan siun käy kun uusi auto ja kesäkiekot alla. Lunta kuitenkin oli 5cm. Hyvä että olet ojien välissä pysynyt. ;)

Temmi_H

#27
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 22.10.10 - klo:17:42
Tämä auto suorastaa loistaa tuolla syksyissä pimeydessä. Juuri pari minuuttia sitten näin kyseisen pirssin. Avot! Ja ei muuten ollut merkintöjä. ;D Pari sanaakin kerkesin Temmi_H kanssa vaihtaa.

Auto on kyllä illalla/yöllä kaupungin valoissa aivan omassa elementissään, puhdas valkoinen ja kiiltävän musta katto = TYKKÃ,,Ã,,N  :) ohessa huono kuva, mutta ainaskin sinne päin...

[ylläpito on poistanut liitteen]
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

JeanC

On se hyvännäköinen  ;)
Vielä kun heität keulalle ksenonit halogeenien tilalle :)

Temmi_H

Auto talvitassut alla....

[ylläpito on poistanut liitteen]
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy