Sciroccon maahantuonti on lopetettu. Eli uutta faceliftattua Sciroccoa ei tuoda maahan ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Vanhaa mallia ei voi enää tilata. Surku.
Totta. Uusia malleja ei enää voi tilata näin on ilmoitus maahantuojan sivuilla.Olisi mielenkiintoista tietää miksi?Uusi mallihan olisi tulossa vasta 2017? Face/liftattua mallia ei siis ole ilmeisesti tarkoitus tuoda Suomeen...? :-[Kuinkahan käytettyjen hyvityshintojen käy jos mallin tuonti loppuu... ???
Piti sit ainoon hyvännäköisen volkkarin maahantuonti lopettaa :D
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.04.14 - klo:07:10
Piti sit ainoon hyvännäköisen volkkarin maahantuonti lopettaa :D
Totta, nyt kaikki ostamaan harmaa corilla tai golfferoinen niin saadaan porukalla nauraa prismojen parkkiksilla kuinka kaunista autokantaa suomalaiset ostaa.
Ai niin, onhan noita farkkujakin vielä eli räsä skeidat ja muut kartano vulvat, jihuu.. Perkele, ei autoa taaskaan kuin hakea itse autonsa ja näyttää maahantuojille sentteriä sinne lasipalatsiin..
Syy, miksi oma haettiin taannoin etelän autokaupasta on juuri se kun täällä härmässä ei ollut ostotilanteessa ollut kuin 1.2 ja 1.4 mottorilla olevia roccoja. Kehuivat vielä silmät kirkkaana "kyllä se tonnikaksatanen riittää pikkuautoon", vittu mulla oli prätkässäkin isompi kone ja enemmän voimaa..
Auto ei myynyt. Onko syy kuluttajissa vai tuotteessa, vai peräti molemmissa :)
Lainaus käyttäjältä: katteja - 30.04.14 - klo:09:59
Syy, miksi oma haettiin taannoin etelän autokaupasta on juuri se kun täällä härmässä ei ollut ostotilanteessa ollut kuin 1.2 ja 1.4 mottorilla olevia roccoja. Kehuivat vielä silmät kirkkaana "kyllä se tonnikaksatanen riittää pikkuautoon", vittu mulla oli prätkässäkin isompi kone ja enemmän voimaa..
Ei Sciroccoon sentään 1.2 moottoria ole ollut tarjolla. 1.4 TSI 122 hv on ollut pienin tarjolla oleva.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.04.14 - klo:19:29
Sciroccon maahantuonti on lopetettu. Eli uutta faceliftattua Sciroccoa ei tuoda maahan ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Vanhaa mallia ei voi enää tilata. Surku.
Onko tuosta ihan virallista tietoa olemassa :o, tuntuu maahantuojan ratkaisuksi aika päättöämältä teolta olla tarjoamatta hienosti mallipalettia täydentävää versiota (varsinkin uudistettua Genevessä esiteltyä) ....
Jos ovat nyt näin päättäneet, niin kai tuo päätös pitää tavalla tai toisella kääntää ;)
LainaaSciroccon maahantuonti on lopetettu.
LainaaUusia malleja ei enää voi tilata näin on ilmoitus maahantuojan sivuilla.
Missäs näin oikein lukee? Siellähän lukee vain, että faceliftaamatonta mallia ei voi enää tilata, vaan ainoastaan voi saada maassa olevia autoja nopeaan toimitukseen. Eiköhän se facelift sieltä tule myyntiin...
Missäs tuollainen ilmoitus myynnin loppumisesta on, kun en moista mistään löydä? Konfiguraattorista on kyllä Sciroccon hinnat ja mallit häviksissä, mutta mallikohtaisella sivulla esitellään Scirocco GTS-malleja hintojen kera.
Sciroccon facelift mallia ei ole tulossa Suomeen, eli Sciroccon maahantuonti on lopetettu.
Tällainen päätös on maahantuoja tehnyt.
Tämä suoraan VV-autolta sekä myös myyjältä viime viikolla.
"Valitettavasti olemme päättäneet lopettaa Sciroccon maahantuonnin
toistaiseksi. Scirocco on hieno auto, mutta nykyisessä markkinatilanteessa
tämän segmentin, 2-ovisten urheiluautojen volyymi on liian pieni
kannattavaa liiketoimintaa ajatellen."
Lainaus käyttäjältä: kentech7 - 30.04.14 - klo:12:55
Tämä suoraan VV-autolta sekä myös myyjältä viime viikolla.
Ihme touhua, jos viime viikolla on jo tuo tieto ollut ja silti mainostavat volkswagen.fi-sivustolla sirotinta täyttä häkää. ::)
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.04.14 - klo:11:31
Auto ei myynyt. Onko syy kuluttajissa vai tuotteessa, vai peräti molemmissa :)
Itse liputan tuotteen syyllisyyden puolesta. Uudempaa tekniikkaa saa halvemmalla konsernin sisältäkin.
Kansalle kelpaa vaikka myytäis neliönmallisia jäähalleja kunhan on uusin nappula kojelaudassa
Lainaus käyttäjältä: kentech7 - 30.04.14 - klo:12:55
Tämä suoraan VV-autolta sekä myös myyjältä viime viikolla.
"Valitettavasti olemme päättäneet lopettaa Sciroccon maahantuonnin
toistaiseksi. Scirocco on hieno auto, mutta nykyisessä markkinatilanteessa
tämän segmentin, 2-ovisten urheiluautojen volyymi on liian pieni
kannattavaa liiketoimintaa ajatellen."
Onko scirocco luokiteltu urheiluautoksi? Eihän se eroa Golfista kuin peltien muotoilun osalta, sama tekniikka ja varmaan täysin sama alusta??? Korjatkaa jos olen väärässä :)
Peugotin RCZ taas on urheiluauto, vaikka sen suorituskyky ei paperilla ole R-versiota lukuunottamatta erityisen kova, niin ajo-ominaisuudet mahdollistavat tehojen maksimaalisen hyödyntämisen toisin kuin kiikkerät GTI vaggineet niitä yhtään väheksymättä, omankin auton alusta on varsin heiveröistä tekoa RCZ:aan verrattuna.
Uusi RCZ R muuten löi radalla kaikki saman segmentin VAG kulkineet Golf R mukaan lukien...
Maahantuoja ja automedia on luokitellut sen urheilulliseksi autoksi samoin kuin on luokiteltu Toyotan GT-86. Mutta ei se siitä URHEILUAUTOA. Mutta itselleni tuokin riittä tähän taloustilanteeseen. Olenkin kavereille myöntänyt että rocco on köyhän ihmisen "porsche"..
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.04.14 - klo:14:34
Onko scirocco luokiteltu urheiluautoksi? Eihän se eroa Golfista kuin peltien muotoilun osalta, sama tekniikka ja varmaan täysin sama alusta??? Korjatkaa jos olen väärässä :)
Peugotin RCZ taas on urheiluauto, vaikka sen suorituskyky ei paperilla ole R-versiota lukuunottamatta erityisen kova, niin ajo-ominaisuudet mahdollistavat tehojen maksimaalisen hyödyntämisen toisin kuin kiikkerät GTI vaggineet niitä yhtään väheksymättä, omankin auton alusta on varsin heiveröistä tekoa RCZ:aan verrattuna.
Uusi RCZ R muuten löi radalla kaikki saman segmentin VAG kulkineet Golf R mukaan lukien...
En itse kutsuisi urheiluautoksi. Tuo teksti oli siis suoraan kopioitu maahantuojalta.
Sciroccossa ei ole sama alusta kuin Golfissa.
http://youtu.be/41uDbsUMHWU (http://youtu.be/41uDbsUMHWU)
Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.04.14 - klo:19:29
Sciroccon maahantuonti on lopetettu. Eli uutta faceliftattua Sciroccoa ei tuoda maahan ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Vanhaa mallia ei voi enää tilata. Surku.
Aika kummallista porukkaa. Jos en olisi 100%:sti tiennyt, että asia on näin, en olisi sitä tänne kirjoittanut. Ajattelin vain että koko ikäni autokaupan parissa kun olen ollut, niin voisin kertoa tänne asioita aikaisemmin, kun ne tulee "viralliseen" tietoon. Senkin kyllä tiedän tarkkaan, onko kyseessä huono tuote vai mistä johtuu että auto ei myy, ja miksi sitä oikeasti ei tuoda ja tuleeko uusi korimalli. Ja vielä senkin, että miten käy Roccojen hyvityshintojen, kun maahantuonti lopetettiin. Mutta teidän on varmaan parempi jäädä odottelemaan virallista tietoa.
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.04.14 - klo:14:34
Onko scirocco luokiteltu urheiluautoksi? Eihän se eroa Golfista kuin peltien muotoilun osalta, sama tekniikka ja varmaan täysin sama alusta??? Korjatkaa jos olen väärässä :)
Käytännössä GTi:n alusta ja auto on tosiaan vain urheilullinen coupé, kuten jo sanottiinkin. Niin on muuten RCZ:kin, joka sekin käyttää samaa tekniikkaa kuin "tavisautot".
LainaaPeugotin RCZ taas on urheiluauto, vaikka sen suorituskyky ei paperilla ole R-versiota lukuunottamatta erityisen kova, niin ajo-ominaisuudet mahdollistavat tehojen maksimaalisen hyödyntämisen toisin kuin kiikkerät GTI vaggineet niitä yhtään väheksymättä, omankin auton alusta on varsin heiveröistä tekoa RCZ:aan verrattuna.
Ja höpön höpön. RCZ:n alusta on ihan taviskamaa "hot hatch"-luokassa ja ajo-ominaisuudet ovat siten samalla tasolla muiden GTI-luokan autojen kanssa niin hyvässä kuin pahassakin. Radalla RCZ on käytännössä yhtä ripeä kuin vastaavan tehoinen Scirocco tai TT. Radasta riippuen tarkka järjestys saattaa toki hieman vaihdella. Lukemia voi vertailla vaikka Fastest Laps -sivustolta.
LainaaUusi RCZ R muuten löi radalla kaikki saman segmentin VAG kulkineet Golf R mukaan lukien...
RCZ R on "vähän" eri peli kuin perus-RCZ.
Itse aiheeseen sen verran, että harmittava uutinen. Päätöksen perustelut ovat ihan tuubaa, jos minulta kysytään. VW:n imago kärsii, eikä perusmallien myynti varmasti piristy käytännössä yhtään Sciroccon tiputtamisen myötä.
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.04.14 - klo:16:18
Käytännössä GTi:n alusta ja auto on tosiaan vain urheilullinen coupé, kuten jo sanottiinkin. Niin on muuten RCZ:kin, joka sekin käyttää samaa tekniikkaa kuin "tavisautot".
Joo. Täällä jossain jo käsiteltiinkin mikä on urheiluauto. Olen samaa mieltä, että Scirocco ja RCZ 156 hp ovat molemmat urheilulisia coupeja. Erona vaan se että Scirocco on Suomessa toiseksi eniten myyty urheilullinen Coupe kautta aikojen. Kun taas RCZ:n myynti sakkasi jo toisena vuotena ensiesittelystä jolloin Sciroccoja rekisteröitiin meillä 146% enemmän kuin Pögöttejä .itsekin mietin mitä tekisin sillä 6 000â,¬:lla joka jäi pussiin parempana jälleenmyyntiarvona kun ostin Roccon RCZ:n sijaan.
RCZ R on "vähän" eri peli kuin perus-RCZ.
Itse aiheeseen sen verran, että harmittava uutinen. Päätöksen perustelut ovat ihan tuubaa, jos minulta kysytään. VW:n imago kärsii, eikä perusmallien myynti varmasti piristy käytännössä yhtään Sciroccon tiputtamisen myötä.
Harva miettii ostaisinko Polon, Golffin tai Sciroccon. Olisi hauska tietää moniko täällä Sciroccon ostaneista vaihtaa merkkiä. Minä ainakin.
2009 olin tuttavan kanssa ostattelemassa uutta Golfia Seinäjoella. Golf VI oli silloin melko tuore malli ja toimitusajat pitkiä. Yrittivät sen sijasta kaupata Sciroccoa, jota olivat ostaneet pitkän rivin pihaan.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.04.14 - klo:15:50
Aika kummallista porukkaa. Jos en olisi 100%:sti tiennyt, että asia on näin, en olisi sitä tänne kirjoittanut. Ajattelin vain että koko ikäni autokaupan parissa kun olen ollut, niin voisin kertoa tänne asioita aikaisemmin, kun ne tulee "viralliseen" tietoon. Senkin kyllä tiedän tarkkaan, onko kyseessä huono tuote vai mistä johtuu että auto ei myy, ja miksi sitä oikeasti ei tuoda ja tuleeko uusi korimalli. Ja vielä senkin, että miten käy Roccojen hyvityshintojen, kun maahantuonti lopetettiin. Mutta teidän on varmaan parempi jäädä odottelemaan virallista tietoa.
[
/quote]
Kerro vaan meille.Odotamme innolla "TUOMIOTA" ;)
Kerron teille tuomion arvonalenemasta.
Kaikki autot tiputtavat hintaansa reilusti.
Prosentuaalisesti jotkut merkit ja mallit saattavat menettää premiumeja enemmän muutamassa vuodessa, absoluuttisesti premium-kuski menettää kuitenkin euroja paljon enemmän. Itse koen että euromääräinen menetys on kuitenkin se huonompi asia. Prosenteilla ei autoa osteta, vaan valuuttana käytetään täällä euroja.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.04.14 - klo:16:43
Harva miettii ostaisinko Polon, Golffin tai Sciroccon. Olisi hauska tietää moniko täällä Sciroccon ostaneista vaihtaa merkkiä. Minä ainakin.
Scirocco oli minulla ainakin ainoa vaihtoehto volkkareista. Faceliftiä en kyllä muutenkaan olisi ostanut ja merkinvaihto lienee edessä ellei jotain uutta mielenkiintoista tule.
Nyt varmaan olisi sitten perustelut kohdallaan tiputtaa myös Touareg ja Amarok pois maahantuontiohjelmasta, ei ne ainakaan paremmin myy. Seuraavaksi sitten Sharan ja CC.
Voi tietty olla että touregissa ja amarokissa paremmat katteet. Miten käy muille tuleville erikoisemmille malleille, kaikki jätetään suosiolla pois? Itse näkisin että rocco käy harvinaisemmaksija sen takia arvo laskisi vähemmän?
Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.04.14 - klo:15:50
Aika kummallista porukkaa. Jos en olisi 100%:sti tiennyt, että asia on näin, en olisi sitä tänne kirjoittanut. Ajattelin vain että koko ikäni autokaupan parissa kun olen ollut, niin voisin kertoa tänne asioita aikaisemmin, kun ne tulee "viralliseen" tietoon. Senkin kyllä tiedän tarkkaan, onko kyseessä huono tuote vai mistä johtuu että auto ei myy, ja miksi sitä oikeasti ei tuoda ja tuleeko uusi korimalli. Ja vielä senkin, että miten käy Roccojen hyvityshintojen, kun maahantuonti lopetettiin. Mutta teidän on varmaan parempi jäädä odottelemaan virallista tietoa.
Selevä ;D. Lähinnä tuossa on siis kyse maahantuonnin laiskuudesta, ja kuvitelmasta että asioilla ei ole yhteyksiä. Ehkä sitten taas huomaavat kun muutaman muun mallin myynti yllättäen laskee ;)
Mä luulen, että tuolla maahantuojalla laskelmia tehtäessä on oletettu, että ne jotka olisi Roccon ostaneet ostavat nyt Golfin sen sijaan. Homma ei vaan välttämättä mene ihan näin. Jotenkin on vaan aina vaikea ymmärtää tämmöistä säästämistä jossa samalla pienennetään kaupanteon mahdollisuuksia ja samalla liikevaihtoa.
Kyllähän tämmöinen välikäsiin perustuva kaupankäynti on jo ihan menneen maailman hommaa. Kyllä se nettikauppa tulee autokauppaankin ja tämmöisillä päätöksillä vaan vauhditetaan sitä.
Olisiko syy peräti siinä, että Volkswagenin maahantuoja VV-Auto Group kuuluu Kesko-konserniin..? Liekö tämäkin osa emoyhtiön säästöohjelmaa - siinä ohella, että laitetaan lappu luukulle muutamaan Anttilaan jne. ... :o Mistäs me kuluttajat sen tietäisimme, totuus löytyy Katajanokalta.
Ei mitään uutta Keskolta, vuosia on jo vtuttanut DSG:n pakkomyynti Suomessa tiettyhin moottoreihin ja varustetasoihin.
Ostajanhan sen pitäisi saada päättää mitä haluaa, eikä Keskon karsitut tuontimallistot.
Minä en ainakaan ymmarrä mistä se säästö syntyy. jos hinnastossa on vain 20 eri versiota eikä kaikki mahdolliset, kun kuitenkin lähes kaikki uudet autot ovat tehdastilaustavaraa.
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.04.14 - klo:20:28
Mä luulen, että tuolla maahantuojalla laskelmia tehtäessä on oletettu, että ne jotka olisi Roccon ostaneet ostavat nyt Golfin sen sijaan. Homma ei vaan välttämättä mene ihan näin. Jotenkin on vaan aina vaikea ymmärtää tämmöistä säästämistä jossa samalla pienennetään kaupanteon mahdollisuuksia ja samalla liikevaihtoa.
Kyllä se on kuule tarkkaan laskettu. Siirtämällä työpanos/markkinointirahat/ym. jonkun Golffin puolelle jää viivan alle varmasti isompi numero. Volkkari on Suomessa tuulipukumerkki. Kannattaa tehdä raha niillä malleilla joilla se on halvinta ja helpointa.
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 01.05.14 - klo:09:58
Kyllä se on kuule tarkkaan laskettu. Siirtämällä työpanos/markkinointirahat/ym. jonkun Golffin puolelle jää viivan alle varmasti isompi numero. Volkkari on Suomessa tuulipukumerkki. Kannattaa tehdä raha niillä malleilla joilla se on halvinta ja helpointa.
Tuossa se markkinoinnin ja brändin arvioinnin ongelma juuri onkin. En usko suoraviivaiseen laskemiseen noissa asioissa. Suurin kysymysmerkki kun jää aina ratkaisematta, eli sitä viivan alle jäävää vaikutusta ei ole helppo suoraviivaisesti arvioida. Minulta jos kysyisivät, niin väittäisin Sciroccon myynnin tukevan bulkkimalli-Golfin myyntiä. Mutta eivät kysy ;)
Lopullista vaikutusta on mahdotonta jälkikäteenkään mennä arvioimaan, oli Golfin myynti 2015 sitten plus tai miinus verrattuna vuoteen 2013.
En halua rinnastaa tätä mitenkään siihen mitä tapahtui Toyotan myynnille kun luopuivat farkkucorollasta aikanaan mutta sitä muistellen ymmärtänette rakenteellisesti mitä tarkoitan.
Viimevuonna (2013) Myyty/rekisteröity 14kpl. uutta Sciroccoa..ei kovin suosittu malli. Jos myynti noin pientä, niin ei ihme että poistuu suomen valikoimasta. Nii golffia myytiin/ensirekisteröitiin 5064kpl. Aika huono pisnes tuo Sciroccon maahantuonti ja tappiollista toimintaahan ei kukaan tee missään mielellään..
Eikö sitä rocon tilaamisen optiota voisi silti säilyttää vaikka unohdettaisiin markkinointi ym. Ei vissiin esim nissan gtr:n myyntiinkään suomessa panosteta mutta on se silti tilattavissa :) Ã,,rsyttää muutenkin kun kaikki erikoisemmat mallit jää aina vain muille markkinoille ja suomeen valitaan aina se huonoinn vaihtoehto esim. huihai genesis coupesta ei tuotu turbomanuaalia vaa joku älytön bensarohmuautomaatti.. Ja sciroccosta ei r mallia saanut suomesta.
Lainaus käyttäjältä: kentech7 - 30.04.14 - klo:15:07
En itse kutsuisi urheiluautoksi. Tuo teksti oli siis suoraan kopioitu maahantuojalta.
Sciroccossa ei ole sama alusta kuin Golfissa.
http://youtu.be/41uDbsUMHWU (http://youtu.be/41uDbsUMHWU)
Ok, videon perusteella suht hyvä ajettava myös radalla tuo Scirocco. Itse ajanut vain uudempaa 200 heppasta RCZ:aa, videossa oli molemmista autoista ne mopot-versiot, olisko uudempaan RCZ:aan tehty myös alustamuutoksia, joka tapauksessa sillä oli nautinto ajaa radalla kun jousitus ei pohjannut tiukoissakaan mutkissa toisin kuin 208 GTi joka niiasi todella syvään...suorastaan tuntui että GTi:n keula painuu radan alle tiukoissa mutkissa :)
Lainaus käyttäjältä: golf5 - 01.05.14 - klo:11:21
Viimevuonna (2013) Myyty/rekisteröity 14kpl. uutta Sciroccoa..ei kovin suosittu malli. Jos myynti noin pientä, niin ei ihme että poistuu suomen valikoimasta. Nii golffia myytiin/ensirekisteröitiin 5064kpl. Aika huono pisnes tuo Sciroccon maahantuonti ja tappiollista toimintaahan ei kukaan tee missään mielellään..
6 vuotta vanha malli vs. juuri esitelty uusi Golfin korimalli. Nyt juuri faceliftin tullessa peräpeiliin katsoen saadaan ihan vääriä lukuja tulevien myyntien suhteen. Volkkarillahan on oikeasti kaikkien muiden kuin Golfin, Passatin ja Polon myynti ihan pikkunäpertelyä joista pitäisi varmaan kustannuslaskentamiesten mukaan hankkiutua eroon. Suomalaisessa kaupankäynnissähän on pääpaino aina kulujen pienentämisessä, säästössä, eikä siinä kaupankäynnissä. Jotain esitteiden painokulujahan tässä oikeasti säästetään eikä mietitä sitä ettei ole riittävää markkinaa.
Tavallaan ymmärrän vielä sen, että näillä perusteilla päädytään tiputtamaan joku mallisarja pois, mutta sitä on vaikea ymmärtää, että samoin perustein tiputetaan varusteita ja yksittäisiä malleja. Eihän kaikista malleista ole muutenkaan lasipalatseissa koeyksilöä ihmeteltävänä. Mistään ei siis oikeasti säästetä, mutta kauppaa tehdään varmasti vähemmän.
Suomessa auto ei saa ostaa tunteella :(
Taloudellisuus, käytännöllisyys, ympäristöystävällisyys ja käyttökustannukset...
Ja sitten jos revitellään niin Octavia RS a.k.a JUMALauto... mallia farmari todella isolla kontilla...
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.05.14 - klo:12:49
6 vuotta vanha malli vs. juuri esitelty uusi Golfin korimalli.
Rupesi jo niin ärsyttämään kirjoittajien ymmärtämättömyys, että ajattelin kumminkin kertoa miksi maahantuonti lopetettiin ( vaikka lupasin että en puutu ) Mikkohan jo ( niin kuin usein ennenkin ) ymmärsi kupletin juonen
Kuten jo kirjoitin, että sen kolmannesvuosisataa mitä olen autokaupan ympärillä pyörinyt on Scirocco ollut toiseksi eniten myyty urheilullinen coupe kautta aikojen.
Vertailuna esim. Peugeot RCZ. Ensimmäisenä kokonaisena vuotena kun kyseisiä malleja myytiin suomessa, Roccoa myytiin 44,59% enemmän kappalemääräisesti kuin Pögöä.
Ottaen huomioon, että 2009 jolloin Sciroccoa myytiin koko kalenterivuosi ensimmäisen kerran, oli niin sanottu finanssikriisivuosi, jolloin autokauppa romahti.
Jos vielä suhteutamme myyntimäärät silloisiin automyyntimääriin niin roccoa myytin 102% enemmän kuin RCZ:tä.
Kolmantena vuotena, jolloin autoja myytiin koko vuosi ensiesittelyn jälkeen, Sciroccoa myytiin 500% 138/23 enemmän kuin RCZ.aa. Pögötistä oli tullut vielä kyseisenä vuonna facelift ja rocco meni vanhalla mallilla.
Sehän on selvää, että kun malli on 6 v. vanha ja mitään uudistuksia ei ole tullut niin myynti loppuu. Kyllä golffillakin myynti sakkaisi jos 6 v. myytäisiin samaa mallia ilman muutoksia ja moni ostaisi eri merkin uudemman mallin. Kyseinen mallipudotus korostuu vielä "erikoisautoilla". Monihan ostaa erikoisauton vain uutena mallina, koska ostajakunta on autoilutottumuksiltaan erilaista kuin perusperheauton ostaja.
Tästä varmaan moni jo osaa päätellä miksi facelift mallia ei tuoda, eikä jää odottelemaan "virallista" tiedotusta.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.05.14 - klo:16:53
Rupesi jo niin ärsyttämään kirjoittajien ymmärtämättömyys että ajattelin kumminkin kertoa miksi maahantuonti lopetettiin ( vaikka lupasin että en puutu )Mikkohan jo ( niin kuin usein ennenkin ) ymmärsi kupletin juonen
Kuten jo kirjoitin, että sen kolmannesvuosisataa mitä olen autokaupan ympärillä pyörinyt on Scirocco ollut toiseksi eniten myyty urheilullinen coupe kauppa aikojen.
Vertailuna esim. Peugeot RCZ. Ensimmäisenä kokonaisena vuotena kun kyseisiä malleja myytii suomessa Roccoa myytiin 44,59% enemmän kappalemääräisesti kuin Pögöä.
Ottaen huomioon, että 2009 jollin Sciroccoa myytiin koko kalenterivuosi ensimmäisen kerran, oli niin sanottu finanssikriisivuosi jolloin autokauppa romahti.
Jos vielä suhteutamme myyntimäärät silloisiin automyyntimääriin niin roccoa myytin 102% enemmän kuin RCZ:tä.
Ja vastaus oli?
Lainaa
6 vuotta vanha malli vs. juuri esitelty uusi Golfin korimalli
Aivan sama vaikka olisi aivan uusi malli Sciroccosta, Golffi vaan myy niin paljon paremmin. Niin hieno auto kuin Scirocco onkin. Aika harvalla on varaa laittaa Sciroccoa esim. perheen kakosautoksi. Scirocco on vaan liian epäkäytännöllinen auto.
Lainaus käyttäjältä: golf5 - 01.05.14 - klo:17:19
Aivan sama vaikka olisi aivan uusi malli Sciroccosta, Golffi vaan myy niin paljon paremmin. Niin hieno auto kuin Scirocco onkin. Aika harvalla on varaa laittaa Sciroccoa esim. perheen kakosautoksi. Scirocco on vaan liian epäkäytännöllinen auto.
Totta kai golf myy paljon paremmin. Niinhän Peugeot 208 myy paremmin kuin RCZ ja Toyota Auris myy paremmin kuin GT86. Onhan toki ostajakuntakin täysin erilainen. Hintakin on aivan toinen, Scirocco alk. 29 400 ja Golf 19 700.
Ei maahantuoja olekaan pyrkinyt tuomaan noita kahta autoa kilpaileviksi malleiksi. Ei ole järkevää liiketoimintaa tuoda maahan keskenään kilpailevia malleja. Sciroccon myynti ei ole pois Golfin myynnistä, eikä maahantuonnin loppuminen lisää golfin myyntiä.
Epäkäytännöllinen kenelle? Ihmiset ostavat yleensä autot omiin tarpeisiinsa. Minulla on ainakin kauppakori mahtunut hyvin rocon peräluukkuun.
Huono ratkaisu maahantuojan kannalta tuonnin lopettaminen ja se, että uutta mallia eivät tuo. Menettävät ne asiakkaat jotka ostaisivat roccon muille merkeille. Samalla menettävät myös ne eurot joilla raha tulee taloon, eli huollot. Enpä usko että kukaan joka olis ostanut facelift Roccon ostaa golfia, samoin kuin RCZ:n ostaja ei osta 308:a.
Itse ostin elämäni ensimmäisen Volkswagenin omaan käyttööni 2010. Vain ja ainoastaan siksi, että Scirocco sopi estetiikan tajuuni. On kyllä ihmeekseni osoittautunut todella hienoksi autoksi ajaa ja omistaa. Huollot ja vakuutukset puoli-ilmaisia ja bensaa menee 160 hepalla alle 6 litraa sadalla. Lisäksi hieno moottori. ( ketjuongelmista huolimatta).
Aikaisemmin pidin ( anteeksi vain arvon palstalaiset ) VW:tä mitään sanomattomana harmaana kansanautona joka ei herättänyt minkäänlaista intohimoa ja jota merkkiä ei olisi koskaan ilman roccoa tallini ilmestynyt.
Tosin Golf on hyvä auto ja pitää hintansa hyvin. Sopii hyvin henkilölle, joka haluaa päästä paikasta toiseen ja jonka sydän ei syki autoille.
Lainaus käyttäjältä: golf5 - 01.05.14 - klo:17:19
Aivan sama vaikka olisi aivan uusi malli Sciroccosta, Golffi vaan myy niin paljon paremmin. Niin hieno auto kuin Scirocco onkin. Aika harvalla on varaa laittaa Sciroccoa esim. perheen kakosautoksi. Scirocco on vaan liian epäkäytännöllinen auto.
Juuri näin ajattelee pirkka-kauppias myydessään pirkka-autoja pirkka-kansalle. Ja asiakas-ymmärrys puuttuu täysin. Vai miksi esim. minä, hyvin keskiarvo-kansalaisen näköinen insinööri, menin ja ostin Sciroccon enkä Golfia?
Kun myydään keskiarvo-tuotetta keskiarvo-asiakkaalle niin kohta käykin niin, että kukaan ei enää osta mitään. Sciroccoa on ihan turha verrata Golfiin. Vaikka ovatkin autoina hyvin lähellä toisiaan niin asiakassegmentti on täysin eri, vertailua pitäisi tehdä segmentin sisällä. Aivan kuten Skriko tuossa edellä jo esittikin. Ollaan vaarallisella tiellä jos maahantuonti lopetetaan sen takia ettei ymmärretä asiakasta.
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.05.14 - klo:18:55
Vai miksi esim. minä, hyvin keskiarvo-kansalaisen näköinen insinööri, menin ja ostin Sciroccon enkä Golfia?
Itse kaksiovisen auton omistajana käyn kirkossa joka sunnuntai sovittamassa syntejäni. Onneksi on muitakin yhtä syntisiä ihmisiä :)
LainaaVai miksi esim. minä, hyvin keskiarvo-kansalaisen näköinen insinööri, menin ja ostin Sciroccon enkä Golfia?
No sinä olit yksi niistä 14:sta viime vuonna. :)
Jos yli 5000 suomalaista haluu Pirkka-Golffin ni pitäähä siihe vähän enempi maahantuojalla panostaa. Myyhän se golffi vissii muuallakinpäin kuin suomessa..
Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.05.14 - klo:18:46
Totta kai golf myy paljon paremmin. Niinhän Peugeot 208 myy paremmin kuin RCZ ja Toyota Auris myy paremmin kuin GT86. Onhan toki ostajakuntakin täysin erilainen. Hintakin on aivan toinen, Scirocco alk. 29 400 ja Golf 19 700.
Ei maahantuoja olekaan pyrkinyt tuomaan noita kahta autoa kilpaileviksi malleiksi. Ei ole järkevää liiketoimintaa tuoda maahan keskenään kilpailevia malleja. Sciroccon myynti ei ole pois Golfin myynnistä, eikä maahantuonnin loppuminen lisää golfin myyntiä.
Epäkäytännöllinen kenelle? Ihmiset ostavat yleensä autot omiin tarpeisiinsa. Minulla on ainakin kauppakori mahtunut hyvin rocon peräluukkuun.
Huono ratkaisu maahantuojan kannalta tuonnin lopettaminen ja se, että uutta mallia eivät tuo. Menettävät ne asiakkaat jotka ostaisivat roccon muille merkeille. Samalla menettävät myös ne eurot joilla raha tulee taloon, eli huollot. Enpä usko että kukaan joka olis ostanut facelift Roccon ostaa golfia, samoin kuin RCZ:n ostaja ei osta 308:a.
Itse ostin elämäni ensimmäisen Volkswagenin omaan käyttööni 2010. Vain ja ainoastaan siksi, että Scirocco sopi estetiikan tajuuni. On kyllä ihmeekseni osoittautunut todella hienoksi autoksi ajaa ja omistaa. Huollot ja vakuutukset puoli-ilmaisia ja bensaa menee 160 hepalla alle 6 litraa sadalla. Lisäksi hieno moottori. ( ketjuongelmista huolimatta).
Aikaisemmin pidin ( anteeksi vain arvon palstalaiset ) VW:tä mitään sanomattomana harmaana kansanautona joka ei herättänyt minkäänlaista intohimoa ja jota merkkiä ei olisi koskaan ilman roccoa tallini ilmestynyt.
Tosin Golf on hyvä auto ja pitää hintansa hyvin. Sopii hyvin henkilölle, joka haluaa päästä paikasta toiseen ja jonka sydän ei syki autoille.
Täysin samaa mieltä :)
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.05.14 - klo:18:55
Juuri näin ajattelee pirkka-kauppias myydessään pirkka-autoja pirkka-kansalle. Ja asiakas-ymmärrys puuttuu täysin. Vai miksi esim. minä, hyvin keskiarvo-kansalaisen näköinen insinööri, menin ja ostin Sciroccon enkä Golfia?
Kun myydään keskiarvo-tuotetta keskiarvo-asiakkaalle niin kohta käykin niin, että kukaan ei enää osta mitään. Sciroccoa on ihan turha verrata Golfiin. Vaikka ovatkin autoina hyvin lähellä toisiaan niin asiakassegmentti on täysin eri, vertailua pitäisi tehdä segmentin sisällä. Aivan kuten Skriko tuossa edellä jo esittikin. Ollaan vaarallisella tiellä jos maahantuonti lopetetaan sen takia ettei ymmärretä asiakasta.
+ 1
Sirottimen (ex) hinta / laatusuhde ??? oli kuitenkin oikealla hehtaarilla ? ;)
Öö mulle rocco ja gti GOLF on ainakin samalla viivalla ja mulle molemmat ovat yhtä hyviä vaihtoehtoja, rocco vaan paremman näköinen. Ja miksei vaikka ocu rs:kin mun valinnoissa, itelle tärkein on voimalinja, sit muita ominaisuuksi katson plussina ja miinuksina. Enkä edes usko olevani ainoa joka näin ajattelee :D
Lainaus käyttäjältä: golf5 - 01.05.14 - klo:19:29
No sinä olit yksi niistä 14:sta viime vuonna. :)
Jos yli 5000 suomalaista haluu Pirkka-Golffin ni pitäähä siihe vähän enempi maahantuojalla panostaa. Myyhän se golffi vissii muuallakinpäin kuin suomessa..
Puhut jatkuvasti tuosta 2013 14 kappaleen myynnistä. Miksi et puhu "lamavuoden" 2009 214 kpl myynnistä.
Tässä autojen myyntitilastoa vuodelta 2007.
1. Toyota Corolla 5207
2. Skoda Octavia 3844
3. Toyota Avensis 3326
4. Ford Focus 3176
5. Volvo V 70 3170
6. Volkswagen Passat 3104
7. Volkswagen Golf 2807 8. Mazda 6 2789
9. Ford Mondeo 2735
10. Honda CR-V 2642
11. Kia Ceed 2621
Miksiköhän Golf on sijalla 7? Miksi Golfin myynti nousi106% seuraavana vuonna?
En ymmärrä tarvettasi tehdä vastakkainasettelua Sciroccon ja Golfin välille, sinulla on siihen varmaan jokin mieltä vaivaamaan jäänyt syy.
Autonvaihtamista miettivät Sciroccon omistajat, jotka esim. muuttuneen perhetilanteen tai muun syyn vuoksi joutuvat luopumaan autostaan ja tarvitsevat seuraavassa autossaan enemmän tilaa ja neljä ovea, eivät varmaan hankin Golffia.
Luulen heidän hankkivan vähän eri hintaluokan autoja.
Eipä nuo faceliftin kuvat mitään kovin suuria hurraa huutoja täälläkään palstalla aiheuttaneet. Aika vaikea uskoa että faceliftillä olisi päästy lähelläkään samanlaisia myyntilukuja kuin vuonna 2009 kun malli oli kokonaan uusi.
Toi on vähän tommonen ongelmakottero. Se ei sovi kun sinkulle tai pariskunnalle. Sinne mitään mukuloita, koiria tai muutakaan pahemmin mahdu. Sitten vielä se on etuvetoinen sportti, niin jo siinä kovemmaltakin sonnilta laskee seisokki. Itse kyllä tykkään ulkonäöstä.
Lainaus käyttäjältä: k23001 - 01.05.14 - klo:23:56
Eipä nuo faceliftin kuvat mitään kovin suuria hurraa huutoja täälläkään palstalla aiheuttaneet. Aika vaikea uskoa että faceliftillä olisi päästy lähelläkään samanlaisia myyntilukuja kuin vuonna 2009 kun malli oli kokonaan uusi.
Siinähän tuli se syy miksi maahantuoja ei tuo enää Sciroccoa. Katsoivat, että mallimuutokset faceliftissä ovat niin vähäiset, ettei niillä hankita uusia ostajia, eikä vanhallakaan ajavat osta enää "uutta" mallia. Arvio myynnistä oli noin 30 kappaleen luokkaa. Sen vuoksi ei kannata painaa esitteitä, eikä sijoittaa markkinointiin. Ilmeisesti heillä menee niin hyvin, että oli varaa menettää nuokin asiakkaat ja heidän huoltoeuronsakin muille merkeille.
Tässä asiassa voi antaa täyden tunnustuksen Peugeotin maahantuojalle, joka kuitenkin otti uuden facelift RCZ:n tuontiohjelmaansa, vaikka niitä myytiin 2013 23 kpl. Maahantuonti jatkuu yhä. Heillä ajateltiin senkin pienen asiakasryhmän tarpeita, eikä vain tulosta.
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 02.05.14 - klo:00:04
Sinne mitään mukuloita, koiria tai muutakaan pahemmin mahdu.
Kanssasi täysin samaa mieltä. Jos itsellä olisi tilanne, että joutuisin autossani mukuloita ja koiria kuljettelemaan, ostaisin neliovisen farmariauton. Scirocco vaihtuisi varmaankin BMW 5-sarjaan. Golfin voisin ostaa sitten mökille sorateitä varten kesäautoksi.
Riippuu ihan koirista ja mukuloista. Lastenistuimista ulos kasvaneet eivät tuota ongelmia, eivätkä kopassa kulkevat koiratkaan. Taakse mahtuvat myös aikuiset, joten auto on aidosti nelipaikkainen. Toki sinne taakse saa myös lastenistuimen kiinni, mutta ei sen kanssa painiminen varmaan herkkua ole, vaan missä autossa olisi? Kolmiovinen Golf ei ole käytännössä yhtään käytännöllisempi, viisiovinenkin vain hieman.
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 01.05.14 - klo:11:35
Ã,,rsyttää muutenkin kun kaikki erikoisemmat mallit jää aina vain muille markkinoille ja suomeen valitaan aina se huonoinn vaihtoehto esim. huihai genesis coupesta ei tuotu turbomanuaalia vaa joku älytön bensarohmuautomaatti.. Ja sciroccosta ei r mallia saanut suomesta.
Genesis Coupéssa tuo turbomanuaali oli oikeastaan se huonompi vaihtoehto. Kulutusero kuutoskoneeseen ei ollut kovin iso, joten hintaeroa ei olisi hirveästi verojen takia syntynyt. Kulkupuolessa ero sen sijaan oli selvä, eikä kuutoskoneen merkitystä tällaisessa autossa sovi väheksyä. Tuo päätös oli minusta siis ihan ymmärrettävä. Faceliftin yhteydessä kumpaakin konetta paranneltiin reilusti, mutta faceliftiäpä ei sitten enää tuotukaan Suomeen. Tuli varmaan yllätyksenä, että autosta ei tullut volyymimalli... ::)
Käsittääkseni turbomanuaali myynnyt muualla maaimassa hyvin, voi kyllä johtua erilaisesta hinnoittelusta, tai siitä että siinä on potentiaali paljon enemmän ku v6 kökössä, sekä ääretön määrä jälkimarkkina osaa, jonka avulla siitä tulee helposti paljon suorituskykyisempi kuin v6. Kyllä tuommoset pikkusportit muulla kun turbokoneilla on historiaa, superautot erikseen.. Vai ostasko joku sciroccon v6 automaatilla mielummin kun 2.0T? :D
LainaaPuhut jatkuvasti tuosta 2013 14 kappaleen myynnistä.
No sen takiahan tuo maahantuonti loppuu. Eletään nyt hei vuotta 2014. jos Sciroccoa myytäisiin vuodessa se 214kpl. niin tuonti varmasti jatkuisi.
Yhtään kolmiovista 7-mallin golffia en ole nähnyt, eli 5-ovisia ne taitaa suurinosa olla. Kuulin että maahantuoja harkitsee myös 3-ovisten golffien tuonnin lopettamista.
Ja saahan sen Sciroccon tai muut suomentuontivalikoimista puuttuvat mallit saksanmaalta helposti. Verottajahan se sotkee autokaupaa ja karsii mallivalikoimaa suomessa.
Mitenkähän suuri logistinen lisäkulu / vaiva maahantuojalle koituu, jos jokin automerkin 'ylimääräinen' malli on listoilla? Tilaustavarasta lienee kyse.
Tai.. Ehkäpä syy on maahantuonnin loppumiseen on tehtaan päässä. Ehkäpä muutaman auton järjesteleminen suuremman toimitusmassan joukkoon on volkkarilla katsottu liian hankalaksi? Scirocco valmistetaan Portugalin tehtaalla ja esim. Golf VII Saksassa => mahdolliset suurehkot logistiset lisäkulut pienellä yksikkömäärällä.
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.05.14 - klo:09:35
Käsittääkseni turbomanuaali myynnyt muualla maaimassa hyvin, voi kyllä johtua erilaisesta hinnoittelusta, tai siitä että siinä on potentiaali paljon enemmän ku v6 kökössä, sekä ääretön määrä jälkimarkkina osaa, jonka avulla siitä tulee helposti paljon suorituskykyisempi kuin v6.
Kökköys on suhteellista. Faceliftatussa autossa kuuutoskone antaa varsin kivoja lukemia: ominaisteho on melkein 100 hv/l ja ominaisvääntö on vähän yli 100 Nm/l. Eikä se uusi turbokonekaan huono ole. Vanha sen sijaan tarjosi 160-heppaisen Sciroccon kulun, 2.0 TSI:n tehoilla ja melkein kuutoskoneen kulutuksella. Saa aika lailla viri-intoa olla, että kokee tuon hyvänä sijoituksena. Muualla maailmassa hintaero noiden mallien välillä oli ja on varmasti suurempi.
LainaaKyllä tuommoset pikkusportit muulla kun turbokoneilla on historiaa, superautot erikseen.. Vai ostasko joku sciroccon v6 automaatilla mielummin kun 2.0T? :D
Kyseessä vain ei ole pikkusportti, auto kun on muutaman millin pidempi kuin Audi A5 - ja senkin keulalle kuutoskone sopii hyvin. USA:ssa Genesis Coupé kilpailee asiakkaista mm. Mustangin ja Camaron kanssa. On siis aika turhaa rinnastaa Genesis Coupea Sciroccoon, johon kyllä jotkut varmasti ottaisivat mielellään kuutoskoneenkin. Jos vähän palauttelet automalleja mieleen, huomaat, etteivät vaparikoneet ole sporteista poistuneet. Samalla huomaat myös, että turbot ja hybridivoimalinjat löytyvät superautoistakin. ;)
Eikös tuo genesis ole kuitenkin hyundai coupen jatkaja, se ei ainakaan iso ollut. Tuo turbo genesis on erittäin suosittu virittelykohde muualla maailmassa ja käytetään jopa driftingissä. Maailmalla tuo on aika halpa autokin, muistaakseni samaa hintaluokkaa kuin gt86. Veikkaan että enemmän sitä suomessa olisi turbokoneella myyty jos hinta kohdallaan. Varsinki tuo automaatti, mikä testeissä haukuttu vieny ajamisen ilon siitä. Ite tuollaisen turbomanuaalin oisin voinu käytettynä joskus ostaakkin, mutta tuota v6 automaattia ei voi edes harkita.. Tuskin myöskään gt86 kovin hyvin kauppaa tekee automaatilla.
Ja mustangista.. Sitä ruvetaan tuomaan eurooppaan pikku turbolla, miksköhän???
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.05.14 - klo:14:06
...
Ja mustangista.. Sitä ruvetaan tuomaan eurooppaan pikku turbolla, miksköhän???
co2
edit: Esim Saksassa vuotuinen käyttömaksu menee moottorin tilavuuden mukaan ja isompipäästöisessä käyttömaksun suuruus / moottorin 100 kuutiosenttiä on myös isompi.
Pieniähän nuo maksut silti on verrattuna vaikkapa Suomen autoverokokonaisuuteen, mutta vaikuttaa kysyntään silti.
Saksassa keskiverto 2.0T ja 5.0 V8 käyttömaksujen ero on kuitenkin satoja euroja / vuosi.
LainaaKuulin että maahantuoja harkitsee myös 3-ovisten golffien tuonnin lopettamista.
Väärää inffoa..tarkistin. aim veri sori..ei voi muokata tuota tekstiä tuolla edellä enää.
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.05.14 - klo:14:06
Eikös tuo genesis ole kuitenkin hyundai coupen jatkaja, se ei ainakaan iso ollut.
Jatkamisesta en tiedä, mutta toisaalta eipä sillä mitään väliä ole. Hyundai Coupe olisi voinut olla vaikka minin kokoinen, eikä se vaikuttaisi siihen, että Genesis Coupé ei ole pikkusportti.
LainaaTuo turbo genesis on erittäin suosittu virittelykohde muualla maailmassa ja käytetään jopa driftingissä.
Voi hyvin olla (ainakin uudemmalla turbokoneella), mutta nämä eivät varmasti ole asioita, jotka vaikuttavat maahantuojan päätöksiin ratkaisevasti. Onhan Sciroccokin suosittu virittelykohde ja osia löytyy varsin kattavasti.
LainaaMaailmalla tuo on aika halpa autokin, muistaakseni samaa hintaluokkaa kuin gt86. Veikkaan että enemmän sitä suomessa olisi turbokoneella myyty jos hinta kohdallaan.
Genesis Coupé maksoi Suomessa kuutoskoneella ja automaatilla about saman verran kuin GT86 manuaalilla maksaa nykyään. Aika paljon sai siis autoa rahalla, kun taas GT86 on selvästi ylihintainen (se BRZ:n 35 000 on paremmin kohdillaan). GT86 tuskin myöskään kilpailee samoista asiakkaista. Se on kevyt, pienellä vaparilla varustettu ja perusasioihin palaava pikkusportti. Genesis Coupé on lähempänä nk. pony caria. Ja kuten jo aiemmin sanoin, sen turbokoneen päästöt tekivät varmasti haasteelliseksi saada Suomen markkinoilla riittävää hintaeroa tuohon kuutoskoneella varustettuun malliin.
Eipä muuten pikaisella vilkaisulla näyttänyt olevan Genesis Coupéta myytävänä Euroopassa tällä hetkellä lainkaan.
LainaaVarsinki tuo automaatti, mikä testeissä haukuttu vieny ajamisen ilon siitä. Ite tuollaisen turbomanuaalin oisin voinu käytettynä joskus ostaakkin, mutta tuota v6 automaattia ei voi edes harkita.. Tuskin myöskään gt86 kovin hyvin kauppaa tekee automaatilla.
Ei taida GT86 käydä kovin nopeasti kaupaksi manuaalinakaan tuolla nykyisellä hinnalla... Automaatti varmasti vie osan ajamisen ilosta Genesis Coupéssakin, mutta kyllä ne +93 hv, +61 Nm ja kaksi sekuntia pois 0-100 km/h ajasta kompensoivat jonkin verran tuossa pre-fl versiossa. Faceliftatun version turbokone onkin sitten vähän eri maata ja kun kuutoskonekin otti ison harppauksen eteenpäin, olisi maahantuojalla ollut hyvä sauma ottaa molemmat näyttävästi tuontiohjelmaan.
LainaaJa mustangista.. Sitä ruvetaan tuomaan eurooppaan pikku turbolla, miksköhän???
nokivasaran kommenttia täytyy vielä täydentää sen verran, että koska se aiemmin vaihtoehtona ollut kuutoskone oli naurettavan tehoton ja janoinen. Ei tämä kuitenkaan tarkoita, että vapareista oltaisiin muskeliautoissa luopumassa kokonaan, muista autoista puhumattakaan.
Meinasin vähän tuolla vertauksella gt86 hintaan että molemmat aika lailla halpiksia esim jenkeissä, kun suomessa taas ihan ylihintaisia. Ei niissä mitään samaa olekkaan, muuta kun että mulla nekin on samalla viivalla autoja miettiessä. Joo eise maahantuonti mieti virittelyjä, ellei ne rupeaisi itse niitä viripaketteja tarjoamaan, mutta ei suomessa, taino nykyään saa jo suomessakin polestaria, abarthia ja mountunea(?).
Mulle ainakin genesiksessä riittäisi se 210hp turbokone, kun tietää että siitä saa helposti tarvittaessa vaikka 300hp ulos :P ja siltikin ois vähemmä janonen ku v6 :) pitäskö kohta olla genesis topic :D
Harmittavan kallis tuo GT86. Rinta-jouppi myi uuden hieman alle 35. Toyota liikkeessä pyysivät 37, tosin uusilla talvirenkailla vanteineen.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.05.14 - klo:19:20
Harmittavan kallis tuo GT86. Rinta-jouppi myi uuden hieman alle 35. Toyota liikkeessä pyysivät 37, tosin uusilla talvirenkailla vanteineen.
Miksei BRZ ? 35ke uusi.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.05.14 - klo:19:34
Miksei BRZ ? 35ke uusi.
Itse en tosin ostaisi kumpaakaan. Toyotalla tullut noin 1 500 km ajettua ja enempää en aja.
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.05.14 - klo:18:34
...
Mulle ainakin genesiksessä riittäisi se 210hp turbokone, kun tietää että siitä saa helposti tarvittaessa vaikka 300hp ulos :P ja siltikin ois vähemmä janonen ku v6 :)
Mutta V6:seenkin voi pistää turbon.. tai kaks :)
Esim. Mersun e400:ssa 3.0 V6 tuplaturbo & vakiona 333hp ja päästöt E-sarjassa 175 g/km.
Tommosesta koneestahan saa tuunaamalla vaikka mitä 'ulos' ja äänet kivemmät kuin neloskoneessa.
Onko sporttiautossa edes väliä, vaikka pari litraa isompi kulutus? 3â,¬ / 100km kannattaa maksaa jo moottorin murinoista.
(Suomen co2 autoveron takia ostohinnassa tulee vielä vähän lisää takkiin :) )
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.05.14 - klo:19:34
Miksei BRZ ? 35ke uusi.
Kiire tulee jos tuollaisen haluaa tänä vuonna. Omani tulee arviolta puolen vuoden päästä ja kauppa on kuulemma käynyt hinnan pudotuksen jälkeen..
Harmi tuo Sciroccon tilanne, melko hieno auto ja vaikka en sitä tuohon monen muun mainitsemaan "urheilullinen coupé" luokkaan sijoittaisikaan niin tylsää, että tarjonta Suomessa niukkenee entisestään.
Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.14 - klo:21:01
Kiire tulee jos tuollaisen haluaa tänä vuonna. Omani tulee arviolta puolen vuoden päästä ja kauppa on kuulemma käynyt hinnan pudotuksen jälkeen..
Kumma hinnoittelupolitiikka tuossa GT86:ssa. Saksassa tojo ja Subaru aika samanhintaiset. Täällä ovh:ssa hirmuinen ero. Nyt kun myyvät nuo halvat tojot, niin kukaan ei varmaan enää sitä osta.
Harmittaa niin vietävästi kun en tykännyt autosta. Ulkonäkö oli hieno, varsinkin oranssina ja hinta olisi ollut kohdallaan. Mutta kun auto ei miellyttänyt.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.05.14 - klo:21:17
Kumma hinnoittelupolitiikka tuossa GT86:ssa. Saksassa tojo ja Subaru aika samanhintaiset. Täällä ovh:ssa hirmuinen ero. Nyt kun myyvät nuo halvat tojot, niin kukaan ei varmaan enää sitä osta.
Harmittaa niin vietävästi kun en tykännyt autosta. Ulkonäkö oli hieno, varsinkin oranssina ja hinta olisi ollut kohdallaan. Mutta kun auto ei miellyttänyt.
Ihan mielenkiinnosta, mistä et autossa pitänyt. Itse pidin siitä erittäin paljon, vaikka pienestä tehouupelosta kärsiikin.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.05.14 - klo:22:16
Ihan mielenkiinnosta, mistä et autossa pitänyt. Itse pidin siitä erittäin paljon, vaikka pienestä tehouupelosta kärsiikin.
Pidin kyllä ulkonäöstä. Mistään muusta en. Auton moottori piti kovan metelin sisään, muutenkin auto oli niin meluisa ettei omia ajatuksiaan kuullut. Luulin että Rocco pitää kesärenkailla kovaa ääntä. Ei ollut tuo ääni mitään tojon rengasääniin verrattuna. En pitänyt hallintalaitteista, kaikki oli niin raskasta Sciroccoon verraten, eritoten ohjaus. Kiihtyvyys oli sellaista että ääntä tuli ja luuli että kovaa mennään, mutta nopeusmittari näytti toista. Istuin oli liian pehmeä eikä sopinut lainkaan selälleni. Auto oli karkea, meluisa ja liian "raaserimainen".
Maahantuonnin lopetuksen taustalla on varmasti liiketaloudelliset syyt, eikä mitään muuta. Markkinointipanostuksia siirretään sitten muihin Keskon malleihin. Ja ehkä sellainen "hiljainen" tiskin alta myynti ei sovi vw brändin markkinointi- ja myyntistrategiaan. Eli karsitaan turhat pois.
14kpl myynti viime vuonna on todella vähän ja kertoo siitä, ettei kovin moni jää sciroccoa kaipaamaan. Sinänsä harmi, sillä persoonallisia autoja on kuitenkin suomen autokannassa suhteellisen vähän.
Lainaus käyttäjältä: maileri - 02.05.14 - klo:22:30
14kpl myynti viime vuonna on todella vähän ja kertoo siitä, ettei kovin moni jää sciroccoa kaipaamaan. Sinänsä harmi, sillä persoonallisia autoja on kuitenkin suomen autokannassa suhteellisen vähän.
Juu, kyllä varmaan kaikki jotka 2008 tulleen mallin uutena halusivat, ovat sen jo ostaneet. Odotin tuota facelift mallia, mutta olisinko sitten sitä ostanut, koska ainoastaan 125 hv valmistetaan manuaalina. 180 hv vain tomaatti.
Toivottavasti 2017 tulee se kokonaan uudistettu kori ja se saadaan Suomeen.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.05.14 - klo:22:25
Auton moottori piti kovan metelin sisään, muutenkin auto oli niin meluisa ettei omia ajatuksiaan kuullut.
Tuo moottorin ääni tulee muuten sisätiloihin erillisen putken kautta, sen tulppaamalla vaimenee huomattavasti. Tuon putken tilalle myydään maailmalla myös erilaisia versioita joilla ääntä voi säädellä. :D
Lainaus käyttäjältä: maileri - 02.05.14 - klo:22:30
Markkinointipanostuksia siirretään sitten muihin Keskon malleihin. Ja ehkä sellainen "hiljainen" tiskin alta myynti ei sovi vw brändin markkinointi- ja myyntistrategiaan. Eli karsitaan turhat pois.
14kpl myynti viime vuonna on todella vähän ja kertoo siitä, ettei kovin moni jää sciroccoa kaipaamaan. Sinänsä harmi, sillä persoonallisia autoja on kuitenkin suomen autokannassa suhteellisen vähän.
Eihän tuota ole markkinoitu viime aikoina mitenkään, joten vaikea kuvitella, että mitään panosta jäisi muualle siirrettäväksi. Jos taas myyntilukujen perusteella mallistoa karsitaan, se kannattaisi aloittaa Phaetonista, jota ei myyty viime vuonna yhtäkään kappaletta. Vuonna 2012 niitä myytiin huimat kaksi kappaletta. Amarokeja myytiin viime vuonna kaksi. Touaregit olivat kaksi viimeistä vuotta olleet about samoissa myyntilukemissa Sciroccon kanssa. Noitakin on myyty ns. hiljaa tiskin alta, eikä niitä kovin moni jäisi kaipaamaan. Ehkä niissä on katteet paremmin kohdallaan tai sitten joidenkin mallien vaikutus imagoon ymmärretään ja toisten taas ei.
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.05.14 - klo:21:20
Amarokeja myytiin viime vuonna kaksi.
Niin. Niitä rekisteröitiin
henkilöautoiksi kaksi kappaletta...
Tuolla kun muuten näkyy sitten vähän toisenlainen lukema.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/autojen-ensirekisteroinnit-2013 (http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/autojen-ensirekisteroinnit-2013)
Lainaus käyttäjältä: Mrk - 03.05.14 - klo:21:34
Niin. Niitä rekisteröitiin henkilöautoiksi kaksi kappaletta...
Tuolla kun muuten näkyy sitten vähän toisenlainen lukema.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/autojen-ensirekisteroinnit-2013 (http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/autojen-ensirekisteroinnit-2013)
Todellakin, niitä näkyy tässäkin kulmilla enemmän kuin kaksi. ;)
Hyvinkin totta, kiitos korjauksesta. En miettinyt noita Trafin lukemia sen kummemmin.
Lainaus käyttäjältä: golf5 - 01.05.14 - klo:17:19
Aivan sama vaikka olisi aivan uusi malli Sciroccosta, Golffi vaan myy niin paljon paremmin. Niin hieno auto kuin Scirocco onkin. Aika harvalla on varaa laittaa Sciroccoa esim. perheen kakosautoksi. Scirocco on vaan liian epäkäytännöllinen auto.
Ei Scirocco ole epäkäytännöllinen(IMHO)! ;)
Kaikki "lyhyille" reissuille(viikko mökillä?) tarvittava mahtuu takakonttiin pl. Euroopan kiertueelle tarvittava varustus.
Toimii myös lapsiperheessä ja jalkatilaa on takana enemmän, mitä esim. Golfissa.
Isoista ovista mahtuu ulos ja sisään helposti, kunhan ei aja liian lähelle toista autoa.
Jos ikkunoiden jäätymisiä ja takaluukun pompautin ongelmia(joilla näitä on ollut) ei lasketa, Rocco on kelpo talviauto myös.
Parempi ajaa, mitä Golf ja varsinkin Auris etc.
Ainoa rajoittava tekijä(IMO) on 4 paikkaisuus ja sisältä ulos näkyvyys.
Mitään muuta epäkäytännöllistä en ole kokenut tai sitten ne ovat niin mitättömiä, että niihin on jo tottunut.
Toki käytännöllisempiä autojakin on, mutta hinta- ja kokoluokka on toinen. ;)
Suomalaiselle ei saa myydä persoonallisen näköisiä autoja. Kaikille harmaa plus golf on riittettävä ja pienimmällä koneella mitä olemassa on.
Perse, täällä ainakin 155kw kone on sopiva tuohon roccoon, ja muotoilu valtavirrasta poikkeavaa.
Tiloiltaa ihan riittävä, takapenkillä matkustaa oikeesti aikuisia ihmisä kaksi kpl, koittakaa sovittaa esim TT:n..
Sääli, että kaikki tässä yhteiskunnassa profiloidaan omakotitalo asujaksi joka suhaa prismaan ja kesämökille anjoviksella.
Auto ohjelmissa paasataan aina "mökkitiellä" pärjää hyvin, ketä se kiinnostaa..? Miten auto toimii motarilla kun ollaan matkalla lentokentälle lomareissulle.. hä..? Siihen ei osaa kukaan sanoa, kulutusta kehutaan suu vaahdossa taajama ajossa, mä kuljen taajamassa kävellen, fillarilla tai julkisilla. Pitkälle lähdetään sitten autolla. Ai niin, asun kehäteiden ulkopuolella..