Sciroccon maahantuonti lopetettu

Aloittaja skriko, 25.04.14 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

skriko

Sciroccon maahantuonti on lopetettu. Eli uutta faceliftattua Sciroccoa ei tuoda maahan ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Vanhaa mallia ei voi enää tilata. Surku.

Karvesak

Totta. Uusia malleja ei enää voi tilata näin on ilmoitus maahantuojan sivuilla.Olisi mielenkiintoista tietää miksi?Uusi mallihan olisi tulossa vasta 2017? Face/liftattua mallia ei siis ole ilmeisesti tarkoitus tuoda Suomeen...? :-[Kuinkahan käytettyjen hyvityshintojen käy jos mallin tuonti loppuu... ???

sambolo

Piti sit ainoon hyvännäköisen volkkarin maahantuonti lopettaa :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

katteja

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.04.14 - klo:07:10
Piti sit ainoon hyvännäköisen volkkarin maahantuonti lopettaa :D

Totta, nyt kaikki ostamaan harmaa corilla tai golfferoinen niin saadaan porukalla nauraa prismojen parkkiksilla kuinka kaunista autokantaa suomalaiset ostaa.
Ai niin, onhan noita farkkujakin vielä eli räsä skeidat ja muut kartano vulvat, jihuu.. Perkele, ei autoa taaskaan kuin hakea itse autonsa ja näyttää maahantuojille sentteriä sinne lasipalatsiin..

Syy, miksi oma haettiin taannoin etelän autokaupasta on juuri se kun täällä härmässä ei ollut ostotilanteessa ollut kuin 1.2 ja 1.4 mottorilla olevia roccoja. Kehuivat vielä silmät kirkkaana "kyllä se tonnikaksatanen riittää pikkuautoon", vittu mulla oli prätkässäkin isompi kone ja enemmän voimaa..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

tapanixxx

Auto ei myynyt. Onko syy kuluttajissa vai tuotteessa, vai peräti molemmissa :)

k23001

Lainaus käyttäjältä: katteja - 30.04.14 - klo:09:59
Syy, miksi oma haettiin taannoin etelän autokaupasta on juuri se kun täällä härmässä ei ollut ostotilanteessa ollut kuin 1.2 ja 1.4 mottorilla olevia roccoja. Kehuivat vielä silmät kirkkaana "kyllä se tonnikaksatanen riittää pikkuautoon", vittu mulla oli prätkässäkin isompi kone ja enemmän voimaa..
Ei Sciroccoon sentään 1.2 moottoria ole ollut tarjolla. 1.4 TSI 122 hv on ollut pienin tarjolla oleva.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.04.14 - klo:19:29
Sciroccon maahantuonti on lopetettu. Eli uutta faceliftattua Sciroccoa ei tuoda maahan ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Vanhaa mallia ei voi enää tilata. Surku.
Onko tuosta ihan virallista tietoa olemassa  :o, tuntuu maahantuojan ratkaisuksi aika päättöämältä teolta olla tarjoamatta hienosti mallipalettia täydentävää versiota (varsinkin uudistettua Genevessä esiteltyä) ....
Jos ovat nyt näin päättäneet, niin kai tuo päätös pitää tavalla tai toisella kääntää  ;)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Talex

LainaaSciroccon maahantuonti on lopetettu.

LainaaUusia malleja ei enää voi tilata näin on ilmoitus maahantuojan sivuilla.

Missäs näin oikein lukee? Siellähän lukee vain, että faceliftaamatonta mallia ei voi enää tilata, vaan ainoastaan voi saada maassa olevia autoja nopeaan toimitukseen. Eiköhän se facelift sieltä tule myyntiin...

tet

Missäs tuollainen ilmoitus myynnin loppumisesta on, kun en moista mistään löydä? Konfiguraattorista on kyllä Sciroccon hinnat ja mallit häviksissä, mutta mallikohtaisella sivulla esitellään Scirocco GTS-malleja hintojen kera.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kentech7

#9
Sciroccon facelift mallia ei ole tulossa Suomeen, eli Sciroccon maahantuonti on lopetettu.
Tällainen päätös on maahantuoja tehnyt.

Tämä suoraan VV-autolta sekä myös myyjältä viime viikolla.

"Valitettavasti olemme päättäneet lopettaa Sciroccon maahantuonnin
toistaiseksi. Scirocco on hieno auto, mutta nykyisessä markkinatilanteessa
tämän segmentin, 2-ovisten urheiluautojen volyymi on liian pieni
kannattavaa liiketoimintaa ajatellen."




tet

Lainaus käyttäjältä: kentech7 - 30.04.14 - klo:12:55
Tämä suoraan VV-autolta sekä myös myyjältä viime viikolla.

Ihme touhua, jos viime viikolla on jo tuo tieto ollut ja silti mainostavat volkswagen.fi-sivustolla sirotinta täyttä häkää. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.04.14 - klo:11:31
Auto ei myynyt. Onko syy kuluttajissa vai tuotteessa, vai peräti molemmissa :)
Itse liputan tuotteen syyllisyyden puolesta. Uudempaa tekniikkaa saa halvemmalla konsernin sisältäkin.

katteja

Kansalle kelpaa vaikka myytäis neliönmallisia jäähalleja kunhan on uusin nappula kojelaudassa
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kentech7 - 30.04.14 - klo:12:55
Tämä suoraan VV-autolta sekä myös myyjältä viime viikolla.

"Valitettavasti olemme päättäneet lopettaa Sciroccon maahantuonnin
toistaiseksi. Scirocco on hieno auto, mutta nykyisessä markkinatilanteessa
tämän segmentin, 2-ovisten urheiluautojen volyymi on liian pieni
kannattavaa liiketoimintaa ajatellen."


Onko scirocco luokiteltu urheiluautoksi? Eihän se eroa Golfista kuin peltien muotoilun osalta, sama tekniikka ja varmaan täysin sama alusta??? Korjatkaa jos olen väärässä :)

Peugotin RCZ taas on urheiluauto, vaikka sen suorituskyky ei paperilla ole R-versiota lukuunottamatta erityisen kova, niin ajo-ominaisuudet mahdollistavat tehojen maksimaalisen hyödyntämisen toisin kuin kiikkerät GTI vaggineet niitä yhtään väheksymättä, omankin auton alusta on varsin heiveröistä tekoa RCZ:aan verrattuna.

Uusi RCZ R muuten löi radalla kaikki saman segmentin VAG kulkineet Golf R mukaan lukien...

katteja

Maahantuoja ja automedia on luokitellut sen urheilulliseksi autoksi samoin kuin on luokiteltu Toyotan GT-86. Mutta ei se siitä URHEILUAUTOA. Mutta itselleni tuokin riittä tähän taloustilanteeseen. Olenkin kavereille myöntänyt että rocco on köyhän ihmisen "porsche"..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

kentech7

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.04.14 - klo:14:34
Onko scirocco luokiteltu urheiluautoksi? Eihän se eroa Golfista kuin peltien muotoilun osalta, sama tekniikka ja varmaan täysin sama alusta??? Korjatkaa jos olen väärässä :)

Peugotin RCZ taas on urheiluauto, vaikka sen suorituskyky ei paperilla ole R-versiota lukuunottamatta erityisen kova, niin ajo-ominaisuudet mahdollistavat tehojen maksimaalisen hyödyntämisen toisin kuin kiikkerät GTI vaggineet niitä yhtään väheksymättä, omankin auton alusta on varsin heiveröistä tekoa RCZ:aan verrattuna.

Uusi RCZ R muuten löi radalla kaikki saman segmentin VAG kulkineet Golf R mukaan lukien...

En itse kutsuisi urheiluautoksi. Tuo teksti oli siis suoraan kopioitu maahantuojalta.
Sciroccossa ei ole sama alusta kuin Golfissa.

http://youtu.be/41uDbsUMHWU

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.04.14 - klo:19:29
Sciroccon maahantuonti on lopetettu. Eli uutta faceliftattua Sciroccoa ei tuoda maahan ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Vanhaa mallia ei voi enää tilata. Surku.

Aika kummallista porukkaa. Jos en olisi 100%:sti tiennyt, että asia on näin, en olisi sitä tänne kirjoittanut. Ajattelin vain että koko ikäni autokaupan parissa kun olen ollut, niin voisin kertoa tänne asioita aikaisemmin, kun ne tulee "viralliseen" tietoon. Senkin kyllä tiedän tarkkaan, onko kyseessä huono tuote vai mistä johtuu että auto ei myy, ja miksi sitä oikeasti ei tuoda ja tuleeko uusi korimalli. Ja vielä senkin, että miten käy Roccojen hyvityshintojen, kun maahantuonti lopetettiin. Mutta teidän on varmaan parempi jäädä odottelemaan virallista tietoa.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.04.14 - klo:14:34
Onko scirocco luokiteltu urheiluautoksi? Eihän se eroa Golfista kuin peltien muotoilun osalta, sama tekniikka ja varmaan täysin sama alusta??? Korjatkaa jos olen väärässä :)

Käytännössä GTi:n alusta ja auto on tosiaan vain urheilullinen coupé, kuten jo sanottiinkin. Niin on muuten RCZ:kin, joka sekin käyttää samaa tekniikkaa kuin "tavisautot".

LainaaPeugotin RCZ taas on urheiluauto, vaikka sen suorituskyky ei paperilla ole R-versiota lukuunottamatta erityisen kova, niin ajo-ominaisuudet mahdollistavat tehojen maksimaalisen hyödyntämisen toisin kuin kiikkerät GTI vaggineet niitä yhtään väheksymättä, omankin auton alusta on varsin heiveröistä tekoa RCZ:aan verrattuna.

Ja höpön höpön. RCZ:n alusta on ihan taviskamaa "hot hatch"-luokassa ja ajo-ominaisuudet ovat siten samalla tasolla muiden GTI-luokan autojen kanssa niin hyvässä kuin pahassakin. Radalla RCZ on käytännössä yhtä ripeä kuin vastaavan tehoinen Scirocco tai TT. Radasta riippuen tarkka järjestys saattaa toki hieman vaihdella. Lukemia voi vertailla vaikka Fastest Laps -sivustolta.

LainaaUusi RCZ R muuten löi radalla kaikki saman segmentin VAG kulkineet Golf R mukaan lukien...

RCZ R on "vähän" eri peli kuin perus-RCZ.

Itse aiheeseen sen verran, että harmittava uutinen. Päätöksen perustelut ovat ihan tuubaa, jos minulta kysytään. VW:n imago kärsii, eikä perusmallien myynti varmasti piristy käytännössä yhtään Sciroccon tiputtamisen myötä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.04.14 - klo:16:18
Käytännössä GTi:n alusta ja auto on tosiaan vain urheilullinen coupé, kuten jo sanottiinkin. Niin on muuten RCZ:kin, joka sekin käyttää samaa tekniikkaa kuin "tavisautot".

Joo. Täällä jossain jo käsiteltiinkin mikä on urheiluauto. Olen samaa mieltä, että Scirocco ja RCZ 156 hp ovat molemmat urheilulisia coupeja. Erona vaan se että Scirocco on Suomessa toiseksi eniten myyty urheilullinen Coupe kautta aikojen. Kun taas RCZ:n myynti sakkasi jo toisena vuotena ensiesittelystä jolloin Sciroccoja rekisteröitiin meillä 146% enemmän kuin Pögöttejä .itsekin mietin mitä tekisin sillä 6 000â,¬:lla joka jäi pussiin parempana jälleenmyyntiarvona kun ostin Roccon RCZ:n sijaan.

RCZ R on "vähän" eri peli kuin perus-RCZ.

Itse aiheeseen sen verran, että harmittava uutinen. Päätöksen perustelut ovat ihan tuubaa, jos minulta kysytään. VW:n imago kärsii, eikä perusmallien myynti varmasti piristy käytännössä yhtään Sciroccon tiputtamisen myötä.

Harva miettii ostaisinko Polon, Golffin tai Sciroccon. Olisi hauska tietää moniko täällä Sciroccon ostaneista vaihtaa merkkiä. Minä ainakin.

nemos

2009 olin tuttavan kanssa ostattelemassa uutta Golfia Seinäjoella. Golf VI oli silloin melko tuore malli ja toimitusajat pitkiä. Yrittivät sen sijasta kaupata Sciroccoa, jota olivat ostaneet pitkän rivin pihaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.04.14 - klo:15:50
Aika kummallista porukkaa. Jos en olisi 100%:sti tiennyt, että asia on näin, en olisi sitä tänne kirjoittanut. Ajattelin vain että koko ikäni autokaupan parissa kun olen ollut, niin voisin kertoa tänne asioita aikaisemmin, kun ne tulee "viralliseen" tietoon. Senkin kyllä tiedän tarkkaan, onko kyseessä huono tuote vai mistä johtuu että auto ei myy, ja miksi sitä oikeasti ei tuoda ja tuleeko uusi korimalli. Ja vielä senkin, että miten käy Roccojen hyvityshintojen, kun maahantuonti lopetettiin. Mutta teidän on varmaan parempi jäädä odottelemaan virallista tietoa.
[
/quote]

Kerro vaan meille.Odotamme innolla "TUOMIOTA" ;)

tapanixxx

Kerron teille tuomion arvonalenemasta.

Kaikki autot tiputtavat hintaansa reilusti.

Prosentuaalisesti jotkut merkit ja mallit saattavat menettää premiumeja enemmän muutamassa vuodessa, absoluuttisesti premium-kuski menettää kuitenkin euroja paljon enemmän. Itse koen että euromääräinen menetys on kuitenkin se huonompi asia. Prosenteilla ei autoa osteta, vaan valuuttana käytetään täällä euroja.

Mikko

#22
Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.04.14 - klo:16:43
Harva miettii ostaisinko Polon, Golffin tai Sciroccon. Olisi hauska tietää moniko täällä Sciroccon ostaneista vaihtaa merkkiä. Minä ainakin.

Scirocco oli minulla ainakin ainoa vaihtoehto volkkareista. Faceliftiä en kyllä muutenkaan olisi ostanut ja merkinvaihto lienee edessä ellei jotain uutta mielenkiintoista tule.

Nyt varmaan olisi sitten perustelut kohdallaan tiputtaa myös Touareg ja Amarok pois maahantuontiohjelmasta, ei ne ainakaan paremmin myy. Seuraavaksi sitten Sharan ja CC.

sambolo

Voi tietty olla että touregissa ja amarokissa paremmat katteet. Miten käy muille tuleville erikoisemmille malleille, kaikki jätetään suosiolla pois? Itse näkisin että rocco käy harvinaisemmaksija sen takia arvo laskisi vähemmän?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.04.14 - klo:15:50
Aika kummallista porukkaa. Jos en olisi 100%:sti tiennyt, että asia on näin, en olisi sitä tänne kirjoittanut. Ajattelin vain että koko ikäni autokaupan parissa kun olen ollut, niin voisin kertoa tänne asioita aikaisemmin, kun ne tulee "viralliseen" tietoon. Senkin kyllä tiedän tarkkaan, onko kyseessä huono tuote vai mistä johtuu että auto ei myy, ja miksi sitä oikeasti ei tuoda ja tuleeko uusi korimalli. Ja vielä senkin, että miten käy Roccojen hyvityshintojen, kun maahantuonti lopetettiin. Mutta teidän on varmaan parempi jäädä odottelemaan virallista tietoa.
Selevä  ;D. Lähinnä tuossa on siis kyse maahantuonnin laiskuudesta, ja kuvitelmasta että asioilla ei ole yhteyksiä. Ehkä sitten taas huomaavat kun muutaman muun mallin myynti yllättäen laskee  ;)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Mikko

Mä luulen, että tuolla maahantuojalla laskelmia tehtäessä on oletettu, että ne jotka olisi Roccon ostaneet ostavat nyt Golfin sen sijaan. Homma ei vaan välttämättä mene ihan näin. Jotenkin on vaan aina vaikea ymmärtää tämmöistä säästämistä jossa samalla pienennetään kaupanteon mahdollisuuksia ja samalla liikevaihtoa.

Kyllähän tämmöinen välikäsiin perustuva kaupankäynti on jo ihan menneen maailman hommaa. Kyllä se nettikauppa tulee autokauppaankin ja tämmöisillä päätöksillä vaan vauhditetaan sitä.

Paha71

Olisiko syy peräti siinä, että Volkswagenin maahantuoja VV-Auto Group kuuluu Kesko-konserniin..? Liekö tämäkin osa emoyhtiön säästöohjelmaa - siinä ohella, että laitetaan lappu luukulle muutamaan Anttilaan jne. ...  :o  Mistäs me kuluttajat sen tietäisimme, totuus löytyy Katajanokalta.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

europe

#27
Ei mitään uutta Keskolta, vuosia on jo vtuttanut DSG:n pakkomyynti Suomessa tiettyhin moottoreihin ja varustetasoihin.
Ostajanhan sen pitäisi saada päättää mitä haluaa, eikä Keskon karsitut tuontimallistot.

Minä en ainakaan ymmarrä mistä se säästö syntyy. jos hinnastossa on vain 20 eri versiota eikä kaikki mahdolliset, kun kuitenkin lähes kaikki uudet autot ovat tehdastilaustavaraa.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.04.14 - klo:20:28
Mä luulen, että tuolla maahantuojalla laskelmia tehtäessä on oletettu, että ne jotka olisi Roccon ostaneet ostavat nyt Golfin sen sijaan. Homma ei vaan välttämättä mene ihan näin. Jotenkin on vaan aina vaikea ymmärtää tämmöistä säästämistä jossa samalla pienennetään kaupanteon mahdollisuuksia ja samalla liikevaihtoa.

Kyllä se on kuule tarkkaan laskettu. Siirtämällä työpanos/markkinointirahat/ym. jonkun Golffin puolelle jää viivan alle varmasti isompi numero. Volkkari on Suomessa tuulipukumerkki. Kannattaa tehdä raha niillä malleilla joilla se on halvinta ja helpointa.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 01.05.14 - klo:09:58
Kyllä se on kuule tarkkaan laskettu. Siirtämällä työpanos/markkinointirahat/ym. jonkun Golffin puolelle jää viivan alle varmasti isompi numero. Volkkari on Suomessa tuulipukumerkki. Kannattaa tehdä raha niillä malleilla joilla se on halvinta ja helpointa.

Tuossa se markkinoinnin ja brändin arvioinnin ongelma juuri onkin. En usko suoraviivaiseen laskemiseen noissa asioissa. Suurin kysymysmerkki kun jää aina ratkaisematta, eli sitä viivan alle jäävää vaikutusta ei ole helppo suoraviivaisesti arvioida. Minulta jos kysyisivät, niin väittäisin Sciroccon myynnin tukevan bulkkimalli-Golfin myyntiä. Mutta eivät kysy  ;)
Lopullista vaikutusta on mahdotonta jälkikäteenkään mennä arvioimaan, oli Golfin myynti 2015 sitten plus tai miinus verrattuna vuoteen 2013.

En halua rinnastaa tätä mitenkään siihen mitä tapahtui Toyotan myynnille kun luopuivat farkkucorollasta aikanaan mutta sitä muistellen ymmärtänette rakenteellisesti mitä tarkoitan.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy