Kirjoitellaanpa nyt tännekin tulevasta kulkupelistä. Syksyllä oli jo havaittavissa pientä orastavaa autokuumetta ja tunnetusti se ei mene ohi asperiinilla ainakaa omalla kohdalla. Sen verran tyytyväinen olin alla olevaan kulkineeseen, että pienen vertailukierroksen jälkeen muiden merkkien parissa päätin kuitenkin pysyä itselleni hyväksi todetussa merkissä. Edelliseltä vaihtokierrokselta jäi pari pikku-asiaa varusteissa hieman kalvamaan takaraivoon, joten päätin hoitaa nekin harmitukset tällä kertaa pois.
Autoksi valikoitui tällä kertaa siis Volvo V60 D5 R-Design, josta kirjoitettiin paperit 29.10.2012. Ideasta toteutukseen meni tällä kertaa kolme päivää :D. Väriksi valikoitui Passion Red ja vaihteistoksi manuaali edellisen Geartronicin sijaan. Polestarin optimoinnilla pitäisi D5:sta irrota 230hp / 470nm. Joku kuitenkin kysyy miksi manuaali, niin syynä lähinnä Geartronicin vanhahtavuus ja kulutus. Hieno D5 menettää aikalailla terävyyttään tuon Geartronicin kaverina ja tuntuukin ilman sitä pirteämmältä ja ”vahvemmalta” ( + kulkee pirteämmin ). Kulutuserokin aika huomattava kun katsoo yhdistetyn lukemia: D5 4.6 L/100km VS D5A 6.2 L/100km, josta johtuen autoverokin olisi nostanut kulkineen hintaa reippaasti päälle 6-tonnia vaikka veroton hinta onkin sama. Tuo raha on suhteellisen suolainen maksettava Geartronicista, joten eiköhän automaattimiehet saaneet tarpeeksi perusteluja manuaaliin siirtymisen johdosta ;).
Rekisteröinti ja luovutus alustavasti heti Tammikuun alussa.
Alla ainakin suurin osa mitä kulkineesta löytyy varusteiden osalta.
VAKIOVARUSTEET:
TURVALLISUUS
• Ajotietokone
• Ajovakaudenhallintajärjestelmä DSTC
• City Safety järjestelmä
• Ensiapulaukku
• Etuturvavöiden korkeudensäätö
• Hätäjarrutusvalot, vilkkuvat
• IDIS-järjestelmä
• IC-turvaverhot
• ISOFIX kiinnityskoukut takaistuimella
• Käynnistyksenesto
• Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyyny
• Kauko-ohjattu keskuslukitus
• Lukkiutumattomat ABS-jarrut ja hätäjarrutustehostin EBA
• Niskatuet kaikilla paikoilla
• Saattovalot
• SIPS-sivutörmäyssuoja
• SIPS-sivuturvatyynyt
• Sivuhuomiovalot
• Turvavyön esikiristimet kaikilla istuimilla
• Tavaratilan suojaverkko
• Ulkolämpötilan mittari
• Volvo guard varashälytin ja salpalukitus
• WHIPS-suojajärjestelmä
SISUSTUS JA MUKAVUUS
• Automaattinen ilmastointijärjestelmä ECC
• Kuljettajan istuimen kallistuksen ja korkeuden säätö ja säädettävä ristiselän
• Etumatkustajan istuimen korkeuden säätö, säädettävä ristiselän tuki ja selkänojan pikataitto
• Etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
• Kyynärnoja edessä
• Lukuvalot edessä ja takana
• Lämmitettävät etuistuimet
• Lämmitettävät takaistuin (reunapaikat
• Mukitelineet (2 kpl) keskikonsolissa
• Ohjaustehostin
• Ohjauspyörä nahkaa
• Ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäädöt
• Polttoainetoiminen lämmitin
• Raitisilmansuodatin
• Radion kauko-ohjaus ohjauspyörässä
• Sisäilman laatujärjestelmä
• Sähköpistorasia edessä ja keskikonsolin takaosassa 12V
• Sähkötoiminen seisontajarru
• Sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
• Sähkötoimiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
• Sävylasit/
• Takaistuimen kyynärnoja jossa mukitelineet
• Takaistuimen selkänoja käännettävissä 40/20/40 suhteessa
• Takasivuikkunoiden tuuletussuulakkeet
• Tavaratilan näkösuoja
• Vaihdekepinnuppi nahkaa
• Vakionopeudensäädin
• Sisustuksen Graphite aluminium koristus
• Sadetunnistin
• Valaistut meikkipeilit
• Volvo Sensus Informaatiokeskus värinäytöllä
ULKOPUOLI
• Ajovalojen korkeapainepesurit
• Hiukkassuodatin, DPF
• Korinväriset helmat
• Korinväriset ulkopeilit
• Lukittavat pyöränpultit
• Rails kattokiskot
• Renkaanpaikkausvälineet ja tunkki
• Start/stop toiminto
• Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä
• Kromikoristeet etupuskurissa
• Kromikoriste ohjauspyörässä
• Vettähylkivät etusivuikkunat
• Pysäköintiapu taakse
• Aktiiviset Xenon ajovalot
• Maavalot
R-DESIGN VARUSTEET
• Hopeanväriset mattapintaiset ulkopeilit
• Madallettu sport alusta (15mm)
• R-Design etusäleikkö ja etupuskuri
• R-Design pakoputkenpäät
• R-Design takadiffusori
• Alumiinivanteet Ixion 18”
• R-Design aluminium koristus
• R-Design watch dial mittaristo
• R-Design ohjauspyörä
• R-Design polkimet
• R-Design vaihdekepinnuppi
• R-Design tekstiilimatot
• R-Design verhoilu
Lisävarusteiksi autoon tuli ruksittua vielä seuraavaa:
VARUSTEPAKETTI TEKNIIKKA 2:
• PCC henkilökohtainen autokommunikaattori ( mm. avaimeton kulku ja käyttö )
• Audio Premium Sound Multimedia 7 värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, Dolby Pro Logic II Surround system & Dolby Digital 5.0 Cinema Edition, 12 kaiutinta, 5x130W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä.
VARUSTEPAKETTI DRIVER SUPPORT:
• Mukautuva vakionopeudensäädin ACC
• Törmäysvaroitin automaattisella jarrutuksella
• Etäisyysvahti
• Jalankulkijan havaitsemistoiminto
• Driver alert system
• Kaistavahti
• Kuljettajan tarkkailu toiminto
• Blis järjestelmä
• Liikennemerkkien tunnistustoiminto
• Aktiiviset kaukovalot
RTI-NAVIGOINTIJ,,RJESTELM,,:
• Euroopan kartat + Volvo MapCare karttapäivitykset
• Kaukosäädin
VOLVO ON CALL
SEKALAINEN LISTA VIEL,, MUUTA MUKAAN OTETTUA:
• Sähköpistoke tavaratilassa 12V
• Automaattisesti himmenevä taustapeili
• Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
• Sähköisesti kääntyvät takaniskatuet
• Sähkötoimiset lapsilukot
• Kirkkaat kattokikot
• Lämmitettävät tuulilasin pesu suuttimet
• Pysäköintiapu taakse ja eteen
• Vetokoukku, irrotettava
• Silmälasinpidin, etuoven tartuntakahvaan
• Mukavuusniskatyyny, kaikille paikoille
• Polestar-optimointi 230hp / 470nm
• Musta R-Design nahkaverhoilu
Alla muutama kuva kulkineesta.
(http://imageshack.us/a/img818/5629/volvo2i.jpg)
(http://imageshack.us/a/img14/2483/volvo1n.jpg)
(http://imageshack.us/a/img132/7990/volvo6m.jpg)
(http://imageshack.us/a/img560/5443/volvo3.jpg)
(http://imageshack.us/a/img507/1783/volvo7.jpg)
(http://imageshack.us/a/img594/3791/volvo5b.jpg)
Onnittelut hienosta valinnasta! Kaikki tarpeelliset herkutkin tuossa ovat ;). Ja kerrassaan upea punainen ...
Kuvan ehdinkin käväistä tässä välissä silmäisemässä.
Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.11.12 - klo:12:11
Onnittelut hienosta valinnasta! Kaikki muut tarpeelliset herkuthan tuossa ovatkin - vain luvattu kuva puuttuu ;).
Nyt näkyy ;)
Ei näy ;D
Nyt mä tajusin...
Tuo osoite on estetty duunissa ;D
http://www.inflexwetrust.com/wp-content/uploads/2010/09/002-2011-volvo-s60-v60-r-design-paris.jpg (http://www.inflexwetrust.com/wp-content/uploads/2010/09/002-2011-volvo-s60-v60-r-design-paris.jpg)
Access Denied (content_filter_denied)
This page is categorized as: "Adult/Mature Content;Entertainment;Blogs/Personal Pages"
;D
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 30.11.12 - klo:13:23
Nyt mä tajusin...
Tuo osoite on estetty duunissa ;D
http://www.inflexwetrust.com/wp-content/uploads/2010/09/002-2011-volvo-s60-v60-r-design-paris.jpg (http://www.inflexwetrust.com/wp-content/uploads/2010/09/002-2011-volvo-s60-v60-r-design-paris.jpg)
Access Denied (content_filter_denied)
This page is categorized as: "Adult/Mature Content;Entertainment;Blogs/Personal Pages"
;D
Nyt on kyllä "estot" kohdallaan ;D.
Jahs. Automyyjä soitti, että auto on liikkeen pihassa. 29.10 tilattu ja ensi viikolla luovutus. Ei odotellakkaan Tammikuulle rekisteröintiä. Kuulemma ollut tehtaalla hieman kapasiteettia, josta nopea aikataulu ;D.
Jos privaatisti hankit, niin venyttäisin kyllä luovutusta ensi vuoden puolelle.
Liisarina tai muuten firmakäytössä tietty ehdottomasti ennen uutta vuotta ;D
Hieno Volvo!
Lainaus käyttäjältä: SNG - 03.12.12 - klo:16:08
Jos privaatisti hankit, niin venyttäisin kyllä luovutusta ensi vuoden puolelle.
Liisarina tai muuten firmakäytössä tietty ehdottomasti ennen uutta vuotta ;D
Hieno Volvo!
Tuolla rekkauspäivällä ei ole mitään merkitystä. Kuten muaalle kirjoitin niin se on ainoastaan tinkaajasta kiinni seuraavassa vaihdossa mitä väliraha on, eikä muutaman päivän erossa rekkauspäivässä. Kuukausissa se auton ikä lasketaan tuoreissa peleissä. Itse en ole tosiaan huomannut mitää eroa hyvityksissä, oli se rekkauspäivä mikä tahansa. Itse olen sillä asenteelle aina kaupoilla, että olen valmis ne lyömään kiinni vaikka siltä seisomalta. Koskaan ei ole automyyjä jäänyt lässyttämään rekisteröintipäivämäärästä ;D.
Ehkä asia on tosiaan noin, että tuohonkin tullut järki ;D
Vuosimallihan vaihtuu hyvissä ajoin, ja sillä ehkä on käytännön merkitystäkin.
Yrityskäytössä tietty auto vanhenee B-veroluokkaan vuotta aiemmin jos rekisteröi "vanhan vuoden puolella".
R-aju
R-ankka
R-ationaalinen
R-attoisa
R-ohkea
R-iemukas
R-ivakka
R-ehvakas
R-yhdikäs
R-öyhkeä
R-Design
Makee rassi, tykkään. Punaisena paras.
Taas kerran upea autovalinta josta jätetty tärkein talvivaruste eli neliveto pois.
Lainaus käyttäjältä: TAG - 03.12.12 - klo:18:35
Taas kerran upea autovalinta josta jätetty tärkein talvivaruste eli neliveto pois.
Ostankin autoni kesää varten. Neliveto olisi voinut kiinnostaa jos saisi manuaalin yhteyteen. Mutta silti...neliveto on minun ajoissani täysin turha. Jos sellaisen kokisin tarvitsevani, ostaisin sellaisen ;D. Länsirannikon sulia teitä talvella kun ajaa niin ei oikein nelivetoa kaipaa.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.12.12 - klo:18:39
Ostankin autoni kesää varten. Neliveto olisi voinut kiinnostaa jos saisi manuaalin yhteyteen. Mutta silti...neliveto on minun ajoissani täysin turha. Jos sellaisen kokisin tarvitsevani, ostaisin sellaisen ;D. Länsirannikon sulia teitä talvella kun ajaa niin ei oikein nelivetoa kaipaa.
Toista täällä pääkaupungin hankien ja auraamattomien sivukatujen keskellä. :)
Oli taas tänään kotimatkalla neliveto maavaroineen tarpeen, 20cm loskaa vähän joka kadulla tai sitten syvät pakkautuneet ajourat.
Hieno peli, varmasti kelpaa lakeuksia kierrellä.
Laitetaan nyt onnittelut vielä tännekin. Punainen väri on hieno, joskin se ei tuo esiin noiden takavalojen hienoa muotoilua samalla tavalla kuin muut värit.
PS. Kyllä tuolla pärjäisi ihan hyvin täällä pääkaupunkiseudullakin. Nimim. Madalletun etuvedon omistaja. ;)
Taitaa manuaali olla parhaimmillaan ohituskiihtyvyydessä.Paikaltaan lähdössä tulee varmaan takapakkia verrattuna automaattiin ja varsinkin neliveto automaattiin ? Jostain muistan lukeneeni että ohituskiihtyvyys V60 D5 poles. lentävällä 80-120 km/h olisi 4,5s.
Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 03.12.12 - klo:19:21
Taitaa manuaali olla parhaimmillaan ohituskiihtyvyydessä.Paikaltaan lähdössä tulee varmaan takapakkia verrattuna automaattiin ja varsinkin neliveto automaattiin ? Jostain muistan lukeneeni että ohituskiihtyvyys V60 D5 poles. lentävällä 80-120 km/h olisi 4,5s.
Ainakin ilmoitettu kiihtyvyys manuaalilla parempi kuin automaattina. Tuo Geartronicci viivyttelee voimantuotossa kyllä sen verran, että vahvasti väitän kyllä manuaalin olevan myös paikaltaan nopeampi. Huonoin ilmoitettu aika ainakin Volvolla on nelivetoautomaatissa ( nykyään näköjään sama kuin pelkällä automaatilla ).
Onnittelut, hieno auto tulossa sulle :)
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.12.12 - klo:20:27
Ainakin ilmoitettu kiihtyvyys manuaalilla parempi kuin automaattina. Tuo Geartronicci viivyttelee voimantuotossa kyllä sen verran, että vahvasti väitän kyllä manuaalin olevan myös paikaltaan nopeampi. Huonoin ilmoitettu aika ainakin Volvolla on nelivetoautomaatissa ( nykyään näköjään sama kuin pelkällä automaatilla ).
Kohtahan pääset manuaalia testaamaan.Hieno paketti tulossa.
Hienoa auto tulossa. Punaisena R-design ehdottamasti näyttävin kokonaisuus.
Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 03.12.12 - klo:19:21
Jostain muistan lukeneeni että ohituskiihtyvyys V60 D5 poles. lentävällä 80-120 km/h olisi 4,5s.
Sattuisitko "kaara57" muistamaan mistä luit tuosta?
Olen itse koittanut etsiä vastaavaa dataa mutta ei ole vielä löytynyt. 0...100 km/h kiihtyvyys kyllä löytyy mutta sillä ei minun käytössä ole merkitystä.
En muista !
Näillä sivuilla on jotain lukemia http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/volvo-v60-berlina-rdesign-69658-datos.htm (http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/volvo-v60-berlina-rdesign-69658-datos.htm) Automaatti D5
http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/volvo-v60-d3-60381-datos.htm (http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/volvo-v60-d3-60381-datos.htm) Manuaali D3
Kiitokset kaara57!
Noita parempia en olekaan nähnyt.
Tuli tänään ajeltua kaverin kanssa V60 D5 man vs. AWD aut.Ei ollut mitään jakoa paikaltaan lähdöissä oli tienpinta mikä tahansa.AWD oli aina 20-60m edellä.Molemmissa sport mode päällä.
Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 15.12.12 - klo:02:33
Tuli tänään ajeltua kaverin kanssa V60 D5 man vs. AWD aut.Ei ollut mitään jakoa paikaltaan lähdöissä oli tienpinta mikä tahansa.AWD oli aina 20-60m edellä.Molemmissa sport mode päällä.
Ehkä kuiva asfaltti kesärenkain olisi se oikea mittauspaikka. AWD:ssä kun ei pito-ongelmat tule esille kovin helposti :). Kyllä viikon kokemuksen mukaan tuo oma vetää paremmin, kuin vanha automaatilla. Kelaa aikalailla reippaammin vauhtia, eikä tarvitse enään harmitella luistavaa momentinmuunninta. Tuppaa vaan tosiaan noiden talvikiekkojen pito olemaan vähän rajallinen. Itsellekään tuo valoista lähtö ei se tärkein ominaisuus tosiaan ole. Sitävastoin ohituskiihtyvyys alkaa olemaan tällä uudella paketilla jo ihan kohtuullinen :D. Mutta itse kyllä väitän, että tämä nykyinen pesee edellisen autoni myös paikaltaan lähdössä. Sen verran tuntuu voimaa olevan enemmän tarjottavana tienpintaan.
Monasti muuten lueskellut, että tehokas dieseli manuaalin kaverina olisi huono yhdistelmä. Itsellä ei aikasempaa kokemusta kunnolla ole mutta ensi ajatukset ovat olleet, että aivan älyttömän hieno yhdistelmä. Vaihdevälit ovat valittu järkevästi eli välitykset eivät ole turhan lyhyet. Kone jaksaa vetää mukisematta tuhannesta kierroksesta ylöspäin ilman minkäänlaista vikurointia ylös asti. Onkohan Polestarin pojilla näppinsä pelissä ;). Lisäksi taas ajamiseen on tullut meininkiä. Tämä auto ja moottori menisi hukkaan luistattelevalla ja viipyilevällä Geartronicilla. D5 herää eloon manuaalina, kuten viisammat ovat jo pitkään sanoneet. Uutena huomiona R-Designin alusta, joka on minusta loistava yhdistelmä mukavuutta ja jämäkkyyttä samassa paketissa. Ohjaus on vähän nopeampi ja sen tarkkuus mielestäni todella hyvä. Aivan eri tuntuinen auto kaikinpuolin verrattuna edelliseen. Ainoa mikä harmittaa on se, etten edellisellä kerralla ymmärtänyt jo ostaa tätä pakettia ;D.
Olen samaa mieltä tuosta tehokkaasta ja vääntävästä dieselistä manuaalilaatikolla. Edellinen autoni 180 hp ja 400 Nm TTiD Saabi manuaalilla oli eka dieselini 2-litraisen 6-vaihteisen bensa-turbon jälkeen. Koeajoin Saabin automaatillakin mutta en siitä tykännyt - halusin edelleenkin semmoisen auton jossa kuskilla on viimeinen sana päättää millä vaihteella milloinkin mennään ja milloin vaihteiden vaihdot tapahtuu. Halusin nauttia väännön tunteesta :P...
Kun Vollea speksailin ja suunnittelin, oli kaksi asiaa joita ei tarttenu miettiä yhtään, se oli D5 ja manuaali. Ohituskiihtyvyys on tässä paketissa tosiaan nautinnollinen mutta pieni Polestar-lisä maistuisi.... Koskaan ei oo vielä kesällä eikä talvella paikaltaan lähtiessä tullu äkkiseltään niin kiire ettei olis kerenny pois jaloista etuvedollakin mutta makeehan se nelikko olis eli kiitos kyllä, manuaalilla kiitos...
Ainoo joka tässä ehkä harmittaa oli se ettei tähän saanu edes rahalla tehtaan madaltamaa alustaa (sis tuo R-madallus)...
Päivitellään taas pikkasen kokemuksia. Kuvia tulee jahka saa otetuksi. Varusteita valittaessa mietin On Callin järkevyyttä, mutta näin jälkikäteen tuohan on mukava varuste. Emäntä on pari kertaa jättänyt auton kaupungille parkkiin ja itse olen tullut perästä muulla kyydillä. Ollut helppo paikantaa kärry, kun tsekannut vain On Callin karttasovelluksen kautta missä auto on parkissa ;D. Polttoainekäyttöisen lämmittimen käyttö on lisääntynyt, kun se on vain niin pirun helppo klikata kännykästä päälle tai vaihto-ehtoisesti ajastaa.
Tuli oikein yksi päivä vahingossa testattua miten muuten tuo palvelu toimii. Onnistuin saamaan varashälyttimen päälle vahingossa (sisätilatutka päällä ja koira takaluukussa). Parin minut päästä puhelin soi ja Volvon On Call keskuksesta soitettiin, että varashälytttimeni on hälyttänyt. Kysymykset kuuluivat onko kaikki kunnossa ja auto tallella. Kerroin kaiken olevan mitä parhaimmiten, jonka jälkeen ystävällinen miesääni toivotti mukavaa päivänjatkoa ;). Kyllä ne siis siellä perään katsovat.
Kuvia lisätty ekaan postaukseen :).
Onko tuo PCC kommunikaattori tehnyt sinulle saman kuin tuttavalle, eli hän tarkistaa 10min välein onko autossa ylimääräisiä sydämenlyöntejä? ;D
Hienoin Volvo sitten kasiviiskymppisen tämä V60 etenkin D5:na, ja Ishvanin punainen yksilö upea auto ja hengästyttävällä varustelistalla :)
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.12.12 - klo:18:45
Kuvia lisätty ekaan postaukseen :).
Hieno on kyllä r-design paketilla. Värikin sopii oikein mainiosti tuohon yksilöön. Onnitteut! :)
Tuon geartronicin kulutus ja hintalisä on kyllä jotain todella järkyttävää... :o
Onnea uudelle autolle, ja turvallisia kilometrejä! :)
Rohkenen kuitenkin esittää eriävän mielipiteeni: auto itsessään on hieno malliltaan ja tekniikaltaan, mutta ( IMO !!! ) hienous "hukkuu" värisävyyn; itse ehkä olisin valinnut jonkun huomiotaherättävämmän värin. Mutta itselleenhän kukin tahollaan näitä ( uusia ) autoja hankkii ( MOT ;) ),ja ehkä sinä olet vaatimattomuuden puolestapuhuja, etkä halua herättää "ylimääräistä huomiota" ( = kateutta ). :)
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.12.12 - klo:18:39
Ostankin autoni kesää varten.
Millä ajat talvella?
Hieno Volvo, miltei täydellinen paketti. Neliveto ainoastaan puuttuu ;) Täytyykin kaupungilla yrittää bongailla, jos vaikka tulee vastaan. Sun vanha on vissiin Palinin pihassa, ainakin samanlainen näkyi olevan etupihalla parkissa.
Hienoja kuvia.
Olikos V60 R varustelussa vakiona tuo -15mm, ainakin kuvissa näyttää passelilta. Meinaan vaan että V40 R on vakiokorkuisella, olisi saanut -10mm lisävarusteena, mutta nyt katsotaan tuo olemus ja ajettavuus tosiaan vakiolla. Voihan sitä sitten säätää tarpeen mukaan...
Kieltämättä tulee välillä kännykästä tsekkailtua, mitä autolle kuuluu ja onko pissapojassa varmasti vettä ;), onko ovet lukossa jne. Punainen valikoitui, koska mielestäni tuo erottuu edukseen liikenteessä noista V60:stä. Valkoista ja mustaa näkyy jo ihan tarpeeksi ja tulihan se valkoinenkin edellisen kanssa jo kokeiltua. Mielestäni muodot tulevat mukavasti esiin tämän värin kanssa, mutta makuasioita :). Vanha tosiaan seisoi tänään Palinin pihassa kun ohi ajoin. R-Designissa tosiaan on vakiona tuo 15mm madallettu alusta.
Mulla vaihtuu ensi viikolla samanlainen volvo audiin... Tosin mulla oli AWD automaatti.
Tosi juttu on tuo kulutus tolla mun ei oikeastaan ollu asiaa alle 7 litran.
Tosta polestarista sen verran et mulla on kaveri volvolla töissä,joka sano et ne oli testannu sitä ja sano et on todella kalliitta hevosia, ei juuri kuulemma huomaa.
Jätin itse sen sitten hommaamatta.
Kaiken kaikkiaan hieno ja hyvä auto on ollut, toivottavasti itse olet tyytyväinen.
Oma on vm. 2011 ja 50000km ajettu ei isompia vikoja ole ollut.
Nyt täytyy vaihtaa välillä merkkiä pari viimestä ollut volvoja.... Edellinen xc60 d5 awd, joka meni lunariin puolen vuoden jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.12.12 - klo:19:51
Kieltämättä tulee välillä kännykästä tsekkailtua, mitä autolle kuuluu ja onko pissapojassa varmasti vettä ;), onko ovet lukossa jne.
Suomalainen mies on automies ;D
hieno on tämä uutukainen. tulee varmaan bongattua livenä, kun samolilla kulmilla pyöritään. ainakin vanha tuli muutaman kerran nähtyä.
tarvii varmaan pitää paikallinen volvomiitti, kun näyttää muitakin volvoilijoita olevan foorumilla. :P
Lainaatarvii varmaan pitää paikallinen volvomiitti, kun näyttää muitakin volvoilijoita olevan foorumilla
Ja alue oli?
Mukava nähdä kuvia uutukaisesta, erittäin hyvältä näyttää ja olen edelleen erittäin tyytyväinen että tilasin oman ärränkin punaisena ;D
Lainaus käyttäjältä: Henkka82 - 28.12.12 - klo:21:38
Tosta polestarista sen verran et mulla on kaveri volvolla töissä,joka sano et ne oli testannu sitä ja sano et on todella kalliitta hevosia, ei juuri kuulemma huomaa.
Jätin itse sen sitten hommaamatta.
Minulle taasen Volvolla oleva tuttu kerto että on vaan positiivista sanottavaa ja että eron kyllä ajossa huomaa...
Onnittelut vaan uutukaisestasi, nyt on aidot kuvatkin! Punainen soppii hyvin koristeluihin jne. Ja vanteet hienot, samaa muotokieltä kuin omani uusissa talvivanteissa. :) Polestarilla irronnee viivalta sataseen kesäkelissä alle 7 sekunnin?
Onko r-designissa pakoputken päät tuollaiset matat tummanharmaat vai ovatko ne puunaamatta? ;)
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.12.12 - klo:09:28
Onnittelut vaan uutukaisestasi, nyt on aidot kuvatkin! Punainen soppii hyvin koristeluihin jne. Ja vanteet hienot, samaa muotokieltä kuin omani uusissa talvivanteissa. :) Polestarilla irronnee viivalta sataseen kesäkelissä alle 7 sekunnin?
Onko r-designissa pakoputken päät tuollaiset matat tummanharmaat vai ovatko ne puunaamatta? ;)
Taitavat olla tällä kertaa puunaamatta ;). Kattokaiteet ja putkenpäät ovat kiiltävät. Ikkunalistat ja peilienkuoret ovat vastaavasti hopeiset ( silk metal ).
Päivitelläämpä hieman mitä tännekin kuuluu. Yhteiselo on sujunut varsin mallikkaasti noin 4500km ajan. Tyytyväisyys autoon on vieläkin korkealla. Kyllä vaan vaihtamalla parani ;).
Ainut asia mikä on alkanut vaivaamaan on etuparkkitutkan yhden sensorin ajoittainen hälyttäminen turhaan. Olin tuosta yhteydessä huoltoon ja kertoivat, että ovat pariin autoon vaihtaneet rekisterikilven pidikkeen, joka on tuonut kilven lähemmäksi puskuria. Kilpitelineen ulkonema on ollut juuri siinä rajoilla, että tutka tunnistaa sen. Muuten auto on toiminut moitteetta.
Aina on sanottu, että automaatista ei ole paluuta manuaaliin mutta voin omalta kohdalta kiistää tuon ;D. Kyllä tuntuu mukavalta ajaa manuaalia ja nauttia väännöstä. Aikasemminkin olen maininnut, että vasta nyt ymmärrän kuinka hieno moottori tuo D5:en on kun se manuaaliaskin kaverina. Voiman ja erityisesti väännön tunne on aivan toisenlaista kuin Geartronicin läpi, joka ei mielestäni osannut käyttää tarpeeksi hyväkseen moottorin vääntöä vaan vaihtoi turhan herkästi pienempää ilman tarvetta. Erityisesti moottorin ominaisuuksista tuo heti tyhkäkäynniltä alkava veto ilman mitään kakisteluja isollakin vaihteella on tehnyt vaikutuksen. Tämänkin huomaa vasta manuaalia ajaessa. Monasti on lisäksi kritisoitu dieseleissä jatkuvaa vaihtamisen tarvetta lyhyine välityksineen, mutta tähänkään en kyllä voi yhtyä. Mitään oleellista eroa minusta ei ole omistamiini bensa-autoihin ja niiden välityssuhteisiin.
Volvo On Call palvelu on tehnyt minusta orjan. Miksi sitä onkaan pakko koko ajan kännykästä tsekkailla onko ovet lukossa ja tuulilasinpesunestettä säiliössä tarpeeksi. Hauskaa ja hyödytöntä. Ei sentään, ainakin tuo Volvon päivystys toimii varashälyttimen lauetessa. Pari kertaa tullut koira jätettyä takaluukkuun niin, että sisätilatutkat on jäänyt epähuomiossa päälle. Parin minuutin päästä on kaupassa soinut puhelin ja ystävällinen naisääni on ilmoittanut että autonne varashälytin on lauennut ja onko kaikki kunnosa, sekä auto tallessa. Toimii. Lisäksi auton paikantamisominaisuuden toiminta on tullut jokuseen otteeseen tullut testattua. Emäntä on ollut autolla liikkeellä ja itse olen tullut kylille eri kyydillä perässä. Naisilla on tunnetusti vain laukkupuhelimia ja niihin vastaaminen on mitä sattuu niin auton löytyminen on ollut vain parin klikkauksen päässä ja kännykän karttaohjelmalta on ollut nopea tsekata mihin auto on jätetty parkkiin ;D. Lisäksi kännykästä onnistuva polttoainelämmittimen suorakäynnistys ja ajastus on ollut todella ahkerassa käytössä. Tuo on tulevaisuudessakin ihan pakollinen ominaisuus.
Premiumaudion soundit riittää minulle ja ero tuohon edellissä olleeseen High Performanceen on selvä tietysti vielä kuunneltavasta materiaalista riippuen. Ainut mikä tuossa harmittaa on hieman ohuenpuoleinen bassopuoli, mutta tuollakin pärjää. ,,äntä riittää ja sitä saa maailmaan omien säätöjen jälkeen sen mitä minä tarvitsen. Kotona kuitenkin se musiikki kuuluu nauttia, ei autossa.
Volvon navia olen joskus kuullut hieman arvostelavan, mutta jos vertaan sitä omistamiini Garminin ja Tomtomin tuotoksiin, toimii se mielestäni vähintään yhtä hyvin. Valikot ovat aluksi hieman sekavia mutta niihin tottuu nopeasti ja halutun osoitteen kirjoittaminen onnistuu nopeasti pienen totuttelun jälkeen. Lisäksi näyttö ja sen grafiikat ovat omaan silmään varsin selkeät ja navin ohjaus ratin säätimistä on pelkkää plussaa.
Mutta kaikenkaikkiaan tiedossa on omaan makuun makoisia kilometrejä, mikä tietysti on tärkeintä. Itselle nämä vehkeet kuitenkin yleisesti ostetaan :). Tuntuu että alla on paras omistamani auto ominaisuuksien valossa tähän asti. Kestävyys ja luetettavuus testataan sitten tulevaisuudessa erikseen.
EDIT: Ainiin. Peeveli on maininnut, että avaimeton käyttö ei ole suostunut lukitsemaan ovia jokakerralla tuosta kuskin ovesta. Itselle on tehnyt saman nyt muutaman kerran ja takaovesta on mennyt moitteetta kiinni. Mielenkiintoista. Seurataan mihin tuo kehittyy.
Mukava lukea positiivisia kokemuksia V60stä. Jäin vähän kaipaamaan täydennystä ajo-ominaisuuksista, alustasta, polttoainetaloudesta, yleisestä laatuvaikutelmasta jne.?
Lainaus käyttäjältä: Quality - 26.01.13 - klo:21:39
Mukava lukea positiivisia kokemuksia V60stä. Jäin vähän kaipaamaan täydennystä ajo-ominaisuuksista, alustasta, polttoainetaloudesta, yleisestä laatuvaikutelmasta jne.?
Kuten Quality mainitsikin tekstiä tulee vielä lisää. Kaikkea ei samaan pötköön jaksa aina kirjoittaa vaan tilanne vaati välillä suklaata ja kupin kahvia, että tekstin muodostus pysyi käynnissä.
Ajo-ominaisuuksien puolesta olen myös erittäin tyytyväinen R-Designiin. Eroa tämän ja tavallisen alustan välillä on. Alusta on mielestäni erittäin mukava yhdistelmä jämäkkyyttä ja mukavuutta omaan makuuni. Tähän aikaan vuodesta ei mukavia mutkapätkiä ole päästy vielä kunnolla testaamaan, mutta auton alusta on mielestäni erittäin toimiva. Tätä asiaa tukee erityisesti nopeampi ohjausvälitys ja auto vaihtaakin suuntaa nopeammin ja tarkemmin, kuin edellinen. Tarkkuus on mielestäni parempi erityisesti mutkissa verrattuna tavalliseen malliin, miinuksena luonnollisesti suorassa matka-ajossa ajoittainen lievä hermostuneisuus. Lievä uraherkkyys kiihdytyksissä on myös havaittu, tosin Contin 235/40/18 nasta ei ehkä ole paras rengas tarkaan analyysiin ajettavuuden suhteen. Odotan innolla miten auto käyttäytyy kun alle saa kesärenkaat.
Laatuvaikutelma on mielestäni erittäin kilpailukykyinen hintaluokassaan. Näissäkin on tottakai näkemyseroja kuten kaikissa asioissa. Kojelaudan materiaali on mielestäni paremman näköistä verrattuna esimerkiksi uuteen Bemarin 300:een sillä erotuksella, että Bemarin materiaali oli hieman pehmeämpää mutta kuviointi karkeaa ja halvemman oloista. Sovituksen ovat mielestäni laadukkaat, ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita ei kuulu ja materiaalit ovat sitä mitä pitääkin. Musta sisusta on omaan makuun hieman aneeminen ja joskus sanoinkin, että ikinä en autooni mustaa nahka huoli, mutta näin se mieli vain muuttu. Penkkien valkoisen harmaat tikkaukset ovat hieno piristys penkkeihin ja antavat niille aivan oman ilmeensä. Ratti on todella käteensopiva sillä erotuksella, että vakioratin nahka oli pehmeämpää ja pidin sen tunnosta enemmän. Ulkonäkö tässä on sopivasti urheilullinen reitetyn nahan kera. Pitää silti myöntää, että edellisen auton ruskeat nahat sisustan Urban Wood koristein olivat jotenkin arvokkaamman näköiset. Mittariston sinertävä sisusta on mukava lisä muuten varsin aneemisen näköiseen mittaritauluun. Yleiskaneettina mielestäni Volvon nykyinen mallisto on materiaaleiltaan varsin yhteneväistä ja laatu/viimeistely on samalla tasolla verratessa V40/V60/V70 keskenään. Pieniä eroja löytyy mutta esimerkiksi BMW:llä kun istuu 500:een niin tajuaa että laatu materiaaleineen pomppaa huomattavasti pienempiin mallisarjoihin verrattuna. Toki hinta korreloi tätä. Offtopiccina tuo uusi 500:en on mielestäni todella hieno auto voimalinjoja myöden. Isolla dieselillä ryyditettynä kunnon varusteilla hinta karkaa vain liaan korkeaksi. V70:en jälkeen voi hyvin kuvitella ostavansa V60:n tai V40:n mutta 500:en ratista hyppy 300-sarjalaiseen olisi paljon kivuliaampaa ;D.
Polttoainetalous ei ole ollut kovinkaan tarkassa seuranassa, keskikulutus on pyörinyt siinä kuuden paikkeilla, ajon ollessa taajama voittoista. Yksi pidempi 320km matka tuli seurattua tarkkaan kulutusta. Pakkasti oli 14-19 astetta ja polttoainelämmitin automaatilla. Keskinopeus muistaakseni 89km/h ja kulutus 4.9 litraa satasella. Autolla oli tuolloin ajetu vasta reilut 500km.
Kiitos kattavasta raportista ja mukavaa tosiaan kuulla että olet tyytyväinen autoosi. Itse saan elämäni ensimmäisen Volvon alle ylihuomenna tiistaina :) Olen samaa mieltä siitä, että 3-sarjan ja 5-sarjan BMW-autoissa on selvä laatuero isomman hyväksi. Upea autohan tuo F10 on ollut, mutta nelikkoa teki taas mieli ja neljän bemun jälkeen kokeillaan nyt Volvoa vaihteeksi.
Kiitokset tästä jatkoraportista. Siinä on useita kiinnostavia kohtia, mm. kokemuksia R-design-alustan ominaisuuksista. Vaikuttaa siltä, että R-design-alusta tekee ajokäytöksestä (vaikka onkin aika uhkarohkeaa verrata omaani V60seen) enemmän audimaisen. Oma vakioalusta kun tekee autosta todella vakaan maantiellä, mutta kaarreajo ei ole yhtä nautittavaa. Siihen vaikuttaa toki sekä auton että alustan korkeus.
Kulutuslukemat vaikuttavat hätkähdyttävän maltillisilta D5lle. Taitaa kuitenkin V60 painaa himpun vähemmän kuin XC60 eikä aerodynamiikkaakaan voi oikein verrata ;). Siihen kun lisätään vielä AWD ja Geartronic, ei tarvitsekaan enää ihmetellä eroa :(.
Onkohan tuossa jo edistyksellisempi mittaristo kuin omassani? Noista kuvista kun se ei oikein näy. Tarkoitan erityisesti surkeaa resoluutiota, joka vaivaa silmissäni edelleen.
Mutta nautinnollista ja kovaa ajoa edelleen, mikäpä tuolla on pistellessä menemään ;).
Miltäs Ishvan tuo Polestar maistuu?
Kulutuslukemista hiukan. 610 km keikka, pakkasta 5...7 astetta. Keskinopeus 99 km/h, nastarenkaat, katolla iso Thulen boksi, webasto automaatilla, kuiva tie, erittäin ripeitä ohituksia hitaampien kohdalla. Kulutus auton mukaan 6,5 litraa/100km.
Paljoa en Volvoista välitä, mutta tämä on kyllä aikas hienon näköinen.
R-design tekee kyllä paljon ilmettä, ja autossa potkuakin :).
Lainaus käyttäjältä: V-O - 27.01.13 - klo:22:00
Miltäs Ishvan tuo Polestar maistuu?
Kulutuslukemista hiukan. 610 km keikka, pakkasta 5...7 astetta. Keskinopeus 99 km/h, nastarenkaat, katolla iso Thulen boksi, webasto automaatilla, kuiva tie, erittäin ripeitä ohituksia hitaampien kohdalla. Kulutus auton mukaan 6,5 litraa/100km.
Sinänsä vaikea sanoa tuosta Polestarista suoraan mitään, koska se on ollut uudesta asti eli kunnon vertailukohtaa manuaali D5:een ei sen kohdalta ole. Muuten kone tuntuu paljon elävemmältä ja voimakkaammalta kuin D5 Geartroncilla. Tällä voi nauttia kunnolla väännöstä jota riittää ihan mukavasti. Lisäksi sieltä tyhjäkäynniltä asti löytyvä sitkeys on yllättänyt ja se miten kone vetää yläkierroksille. Mitään jyristyksiä tai tärinöitä ei esiinny vaikka isollakin vaihteella vedättäisi alhaalta asti. Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen D5:een tällä paketilla.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 30.11.12 - klo:12:08
RTI-NAVIGOINTIJ,,RJESTELM,,:
• Euroopan kartat + Volvo MapCare karttapäivitykset
• Kaukosäädin
Puhuuko se Suomea?
Lainaus käyttäjältä: optio - 19.02.13 - klo:15:16
Puhuuko se Suomea?
minun saksantuonti volvossa navi juttelee myös suomeksi, valikoista löytyy kielivalinnat. ajotietokoneen tekstit on saksaksi, mutta ne muutamat näytön tekstit kyllä oppii. tietokone on mahdollista päivittää suomenkieliseksi, mutta se maksaa merkkiliikkeessä vajaa 200e, joka on mielestäni liikaa.
Lainaus käyttäjältä: MVA - 22.03.13 - klo:18:45
Toimiiko TMC myös Suomessa?
Toimii suoraan mallivuoden 2014 autoissa. Vanhempiin naveihin päivitys maksaa 49e.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 01.05.13 - klo:21:14
Toimii suoraan mallivuoden 2014 autoissa. Vanhempiin naveihin päivitys maksaa 49e.
Huomasin tuon Volvo-viestistä. Perjantaina auto päivitykseen.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.01.13 - klo:15:03
Sinänsä vaikea sanoa tuosta Polestarista suoraan mitään, koska se on ollut uudesta asti eli kunnon vertailukohtaa manuaali D5:een ei sen kohdalta ole. Muuten kone tuntuu paljon elävemmältä ja voimakkaammalta kuin D5 Geartroncilla. Tällä voi nauttia kunnolla väännöstä jota riittää ihan mukavasti. Lisäksi sieltä tyhjäkäynniltä asti löytyvä sitkeys on yllättänyt ja se miten kone vetää yläkierroksille. Mitään jyristyksiä tai tärinöitä ei esiinny vaikka isollakin vaihteella vedättäisi alhaalta asti. Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen D5:een tällä paketilla.
Muutama kysymys omista mielenkiinnon kohteistani liittyen Polestariin ja manuaalivaihteistoon:
- Onko Polestar Performance -teho-optimointi asennettu autoosi jo tehtaalla?
Aiemmin olen käsittänyt, että se asennetaan paikallisessa huoltoliikkeessä. - Näkyykö Polestar mitenkään ulospäin V60:ssä?
Eräällä parkkipaikalla näin keväällä XC60:n, jossa oli Polestar-logo tavaratilan luukussa oikealla puolella. - Miten manuaalilaatikon välitykset asettuvat suomalaisiin nopeusrajoituksiin?
Entä manuaalilaatikon käytettävyys: vaihdekepin liikeradat, täsmällisyys, vaihteiden kytkeytyminen päälle, vaihtamistarve ym. käytännön asiat arkiajossa?
Olisi kiva kuulla lisää kokemuksiasi kyseisestä V60-mallista.
Lainaus käyttäjältä: JLa - 20.05.13 - klo:13:39
Muutama kysymys omista mielenkiinnon kohteistani liittyen Polestariin ja manuaalivaihteistoon:
- Onko Polestar Performance -teho-optimointi asennettu autoosi jo tehtaalla?
Aiemmin olen käsittänyt, että se asennetaan paikallisessa huoltoliikkeessä. - Näkyykö Polestar mitenkään ulospäin V60:ssä?
Eräällä parkkipaikalla näin keväällä XC60:n, jossa oli Polestar-logo tavaratilan luukussa oikealla puolella. - Miten manuaalilaatikon välitykset asettuvat suomalaisiin nopeusrajoituksiin?
Entä manuaalilaatikon käytettävyys: vaihdekepin liikeradat, täsmällisyys, vaihteiden kytkeytyminen päälle, vaihtamistarve ym. käytännön asiat arkiajossa?
Olisi kiva kuulla lisää kokemuksiasi kyseisestä V60-mallista.
Optimointi asennetaan tosiaan vasta myyjäliikkeen huollossa ennen auton rekisteröintiä eli tehtaalla tätä ei siis tehdä. Ulospäinhän Polestar ei näy, ennenkuin käyt rekisteröimässä asennuksen Polestarin sivuilla mm.runkonumeron perusteella. Parin viikon päästä postilaatikkoon ilmestyy paketti tehotodistuksineen ja mukana on lisäksi tuo sininen merkki takapaksiin.
Manuaali on välitetty mielestäni varsin tavanomaisesti...1--> ~50km/h, 2--> ~90km/h, 3-->140km/h, 4-->180km/h. Vitonen ja kutonen ovat samassa suhteessa ja kutonenkaan ei mikään loikkari vielä ole, eli silläkin lähtee vielä mukavasti ohi kesärajoitusten aikaan. Kaupungissa pärjää mukavasti kakkosella/kolmosessa/nelosella. Ykköstä en käytä juuri koskaan. Kakkonen on passeli liikkeellelähtövaihde. Vaihtamistarve on aika vähäinen, kone vääntää aika mukavasti jo ihan alarekisteristä. Kone ei kako vastaan edes tyhjäkäynniltä lähdettäessä vedättämään ja kone kiertää mukavasti sinne 5000rpm:n tuntumaan.
Tuli omistettua 2010-mallinen Civic Type-R ja jos siihen vertaa kytkimen ja vaihdekepin liikettä niin aika pitkillä liikeradoilla mennään. Muuten sanoisin niiden olevan aika samanlaiset kuin, esim. Saksalaisissa kilpailijoissa. Omaan makuun hieman pitkäliikkeiset, mutta todella äkkiä niihin tottui. Vaihteiden kytkeytyminen on todella hyvä ja täsmällisyyskin hyvällä tolalla. Itse-asissa paremmat kuin tälläiseltä kansankuljettimelta oletin.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 20.05.13 - klo:21:23
Optimointi asennetaan tosiaan vasta myyjäliikkeen huollossa ennen auton rekisteröintiä eli tehtaalla tätä ei siis tehdä. Ulospäinhän Polestar ei näy, ennenkuin käyt rekisteröimässä asennuksen Polestarin sivuilla mm.runkonumeron perusteella. Parin viikon päästä postilaatikkoon ilmestyy paketti tehotodistuksineen ja mukana on lisäksi tuo sininen merkki takapaksiin.
Manuaali on välitetty mielestäni varsin tavanomaisesti...1--> ~50km/h, 2--> ~90km/h, 3-->140km/h, 4-->180km/h. Vitonen ja kutonen ovat samassa suhteessa ja kutonenkaan ei mikään loikkari vielä ole, eli silläkin lähtee vielä mukavasti ohi kesärajoitusten aikaan. Kaupungissa pärjää mukavasti kakkosella/kolmosessa/nelosella. Ykköstä en käytä juuri koskaan. Kakkonen on passeli liikkeellelähtövaihde. Vaihtamistarve on aika vähäinen, kone vääntää aika mukavasti jo ihan alarekisteristä. Kone ei kako vastaan edes tyhjäkäynniltä lähdettäessä vedättämään ja kone kiertää mukavasti sinne 5000rpm:n tuntumaan.
Tuli omistettua 2010-mallinen Civic Type-R ja jos siihen vertaa kytkimen ja vaihdekepin liikettä niin aika pitkillä liikeradoilla mennään. Muuten sanoisin niiden olevan aika samanlaiset kuin, esim. Saksalaisissa kilpailijoissa. Omaan makuun hieman pitkäliikkeiset, mutta todella äkkiä niihin tottui. Vaihteiden kytkeytyminen on todella hyvä ja täsmällisyyskin hyvällä tolalla. Itse-asissa paremmat kuin tälläiseltä kansankuljettimelta oletin.
Kiitos vastauksesta. :)
Vielä haluaisin tietää, että miten hyvin kone jaksaa vetää suurimmalla eli 6-vaihteella 80 km/h rajoitusalueella. Paljonko koneessa on kierroksia tuolloin ja onko kone jo silloin vetoalueella vai meneekö vedättämisen puolelle?
Mitä tuossa tehotodistuksessa on mainittu - näkyykö esim. teho- ja vääntökäyrät? Kiinnostaisi tietää, että mille kierrosalueelle maksimivääntö softattuna asettuu eli esiintyykö vääntö kapea piikki vai tasainen käyrä laajalla kierrosalueella?
Miten Polestar-ohjelmointi näkyy käytännön ajossa verrattuna softaamattomaan eli tuleeko tehopiikkiä / turbopotkua jossain vaiheessa vai onko veto tasaista läpi koko käyntinopeusalueen?
Miten vetopito on riittänyt märällä asfaltilla ja talviliukkailla? Kaasun annostelussa saa oletettavasti olla aika tarkkana etenkin talvella.
Lainaus käyttäjältä: JLa - 21.05.13 - klo:10:46
Kiitos vastauksesta. :)
Vielä haluaisin tietää, että miten hyvin kone jaksaa vetää suurimmalla eli 6-vaihteella 80 km/h rajoitusalueella. Paljonko koneessa on kierroksia tuolloin ja onko kone jo silloin vetoalueella vai meneekö vedättämisen puolelle?
Mitä tuossa tehotodistuksessa on mainittu - näkyykö esim. teho- ja vääntökäyrät? Kiinnostaisi tietää, että mille kierrosalueelle maksimivääntö softattuna asettuu eli esiintyykö vääntö kapea piikki vai tasainen käyrä laajalla kierrosalueella?
Miten Polestar-ohjelmointi näkyy käytännön ajossa verrattuna softaamattomaan eli tuleeko tehopiikkiä / turbopotkua jossain vaiheessa vai onko veto tasaista läpi koko käyntinopeusalueen?
Miten vetopito on riittänyt märällä asfaltilla ja talviliukkailla? Kaasun annostelussa saa oletettavasti olla aika tarkkana etenkin talvella.
Koneessa on 1300rpm kun on 80km/h lasissa. Kyllä se tuosta vielä lähtee kiihtymään, mutta tahti ei ihan mahdoton enään ole :).
Veto on tasaisen vahvaa, eli mitään tehopiikkiä ei tule. Kokemusta ei ole D5:sta manuaalina, mutta verrattuna edelliseen Geartronicilla varustettuun niin kyllähän tämä iloisemmin laukkaa. Saa nautittua tuosta väännöstä eri tavalla, kun on manuaali. Polestarin sivuilla on seuraavanlainen käppyrä:
(http://www.polestar.com/20.0.0.0/526/67c351f2f3163d8587011041bc586bfd.png)
Teho ei todellisuudessa kyllä noin dramaattisesti tunnu laskevan huipputehon kierrosluvun jälkeen, kuin mitä käppyrä antaa ymmärtää.
Vetopitoa on mukavasti. Kyllähän tuo vakio 235:en kumi sen verran tiehen puree. Märällä on sitten toki liukkaampaa ja onhan siellä luistonesto sitten jarruttelemassa ;).
Kiitos kommenteistasi ja erityisesti tuosta grafiikasta! Sellaista juuri olen etsinytkin, lähinnä tosin Volvon sivuilta.
Nyt täytyy vielä odotella uusien facelift-mallien julkaisua ja esittelyä, jotta pääsee näkemään muutokset livenä.
Päivitelläänpäs hieman mitä Volvolle kuuluu. Lähes vuosi taivalta takana ja mittarissa reilut 26tkm. Ensihuolto kohta edessä. Tyytyväisyys on vieläkin korkeaa luokkaa autoa kohtaan. Ainoat ongelmat ovat olleet parkkitutkan anturi, sekä takaluukun kaasupumput. Etututkien yksi anturi on kerran vaihdettu, koska jäi huutamaan. Nyt toisen kerran sama vika, tarkoitus saattaa kuntoon nyt huollossa. Toinen on takaluukun kaasujouset, jotka eivät jaksa nostaa luukkua ylös enään senttiäkään. Vieläkin kaivertaa miksi tähän V60:een ei sää sähköistä luukkua. Satunnaisesti pelkääjänpuolen taka-oven avaimeton käyttö ei ole suostunut lukitsemaan ovia. Muissa ovissa tätä ongelmaa ei ole ollut. Lisäksi BLIS-järjestelmä ilmoitti kerran huollon tarpeesta, mutta tokeni heti seuraavassa käynnistyksessä. Siinä oikeastaan kaikki mitä vuoteen on mahtunut.
Tuli ajeltua ensimmäinen talvi Contin nastoilla 235/40R18 koossa ja nyt vaihdoin 215/50R17 Nokian kitkoihin. Hitto, että osaa Volvo mennä hiljaa :D. Vaikka olen todella tyytyväinen autoon on vaihto-ajatukset tulleet jälleen salakavalasti mieleeni. Uusi moottori-ja vaihteisto sukupolvi ja erityisesti T5/T6 bensakoneet ovat alkaneet kuumottaa mielessä, koska vuotuiset kilometrit ovat olleet vähentymään päin. Toisaalta kolmas V60 putkeen alkaisi olemaan jo hieman tylsä ratkaisu. Tilaakin saisi olla inan enemmän, vaikka mahtuuhan tuo turva-istuin tähänkin ihan asiallisesti. Hieman merkinkin vaihto kiinnostaisi. Saas nähä.