Volvo V60 D5 R-Design "Polestar" -Kuvia-

Aloittaja Ishvan, 30.11.12 - klo:12:08

« edellinen - seuraava »

Ishvan

Kirjoitellaanpa nyt tännekin tulevasta kulkupelistä. Syksyllä oli jo havaittavissa pientä orastavaa autokuumetta ja tunnetusti se ei mene ohi asperiinilla ainakaa omalla kohdalla. Sen verran tyytyväinen olin alla olevaan kulkineeseen, että pienen vertailukierroksen jälkeen muiden merkkien parissa päätin kuitenkin pysyä itselleni hyväksi todetussa merkissä. Edelliseltä vaihtokierrokselta jäi pari pikku-asiaa varusteissa hieman kalvamaan takaraivoon, joten päätin hoitaa nekin harmitukset tällä kertaa pois.

Autoksi  valikoitui tällä kertaa siis Volvo V60 D5 R-Design, josta kirjoitettiin paperit 29.10.2012. Ideasta toteutukseen meni tällä kertaa kolme päivää  :D. Väriksi valikoitui Passion Red ja vaihteistoksi manuaali edellisen Geartronicin sijaan. Polestarin optimoinnilla pitäisi D5:sta irrota 230hp / 470nm. Joku kuitenkin kysyy miksi manuaali, niin syynä lähinnä Geartronicin vanhahtavuus ja kulutus. Hieno D5 menettää aikalailla terävyyttään tuon Geartronicin kaverina ja tuntuukin ilman sitä pirteämmältä ja ”vahvemmalta” ( + kulkee pirteämmin ). Kulutuserokin aika huomattava kun katsoo yhdistetyn lukemia: D5 4.6 L/100km VS D5A 6.2 L/100km, josta johtuen autoverokin olisi nostanut kulkineen hintaa reippaasti päälle 6-tonnia vaikka veroton hinta onkin sama. Tuo raha on suhteellisen suolainen maksettava Geartronicista, joten eiköhän automaattimiehet saaneet tarpeeksi perusteluja manuaaliin siirtymisen johdosta  ;).

Rekisteröinti ja luovutus alustavasti heti Tammikuun alussa.

Alla ainakin suurin osa mitä kulkineesta löytyy varusteiden osalta.

VAKIOVARUSTEET:

TURVALLISUUS

• Ajotietokone
• Ajovakaudenhallintajärjestelmä DSTC
• City Safety järjestelmä
• Ensiapulaukku
• Etuturvavöiden korkeudensäätö
• Hätäjarrutusvalot, vilkkuvat
• IDIS-järjestelmä
• IC-turvaverhot
• ISOFIX kiinnityskoukut takaistuimella
• Käynnistyksenesto
• Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyyny
• Kauko-ohjattu keskuslukitus
• Lukkiutumattomat ABS-jarrut ja hätäjarrutustehostin EBA
• Niskatuet kaikilla paikoilla
• Saattovalot
• SIPS-sivutörmäyssuoja
• SIPS-sivuturvatyynyt
• Sivuhuomiovalot
• Turvavyön esikiristimet kaikilla istuimilla
• Tavaratilan suojaverkko
• Ulkolämpötilan mittari
• Volvo guard varashälytin ja salpalukitus
• WHIPS-suojajärjestelmä

SISUSTUS JA MUKAVUUS
• Automaattinen ilmastointijärjestelmä ECC
• Kuljettajan istuimen kallistuksen ja korkeuden säätö ja säädettävä ristiselän
• Etumatkustajan istuimen korkeuden säätö, säädettävä ristiselän tuki ja selkänojan pikataitto
• Etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
• Kyynärnoja edessä
• Lukuvalot edessä ja takana
• Lämmitettävät etuistuimet
• Lämmitettävät takaistuin (reunapaikat
• Mukitelineet (2 kpl) keskikonsolissa
• Ohjaustehostin
• Ohjauspyörä nahkaa
• Ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäädöt
• Polttoainetoiminen lämmitin
• Raitisilmansuodatin
• Radion kauko-ohjaus ohjauspyörässä
• Sisäilman laatujärjestelmä
• Sähköpistorasia edessä ja keskikonsolin takaosassa 12V
• Sähkötoiminen seisontajarru
• Sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
• Sähkötoimiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
• Sävylasit/
• Takaistuimen kyynärnoja jossa mukitelineet
• Takaistuimen selkänoja käännettävissä 40/20/40 suhteessa
• Takasivuikkunoiden tuuletussuulakkeet
• Tavaratilan näkösuoja
• Vaihdekepinnuppi nahkaa
• Vakionopeudensäädin
• Sisustuksen Graphite aluminium koristus
• Sadetunnistin
• Valaistut meikkipeilit
• Volvo Sensus Informaatiokeskus  värinäytöllä

ULKOPUOLI
• Ajovalojen korkeapainepesurit
• Hiukkassuodatin, DPF
• Korinväriset helmat
• Korinväriset ulkopeilit
• Lukittavat pyöränpultit
• Rails kattokiskot
• Renkaanpaikkausvälineet ja tunkki
• Start/stop toiminto
• Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä
• Kromikoristeet etupuskurissa
• Kromikoriste ohjauspyörässä
• Vettähylkivät etusivuikkunat
• Pysäköintiapu taakse
• Aktiiviset Xenon ajovalot
• Maavalot

R-DESIGN VARUSTEET
• Hopeanväriset mattapintaiset ulkopeilit    
• Madallettu sport alusta (15mm)
• R-Design etusäleikkö ja etupuskuri
• R-Design pakoputkenpäät
• R-Design takadiffusori
• Alumiinivanteet Ixion 18”
• R-Design aluminium koristus
• R-Design watch dial mittaristo
• R-Design ohjauspyörä
• R-Design polkimet
• R-Design vaihdekepinnuppi
• R-Design tekstiilimatot
• R-Design verhoilu

Lisävarusteiksi autoon tuli ruksittua vielä seuraavaa:

VARUSTEPAKETTI TEKNIIKKA 2:
•  PCC henkilökohtainen autokommunikaattori ( mm. avaimeton kulku ja käyttö )
•  Audio Premium Sound Multimedia 7 värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, Dolby Pro Logic II Surround system & Dolby Digital 5.0 Cinema Edition, 12 kaiutinta, 5x130W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä.

VARUSTEPAKETTI DRIVER SUPPORT:
• Mukautuva vakionopeudensäädin ACC
• Törmäysvaroitin automaattisella jarrutuksella
• Etäisyysvahti
• Jalankulkijan havaitsemistoiminto
• Driver alert system
• Kaistavahti
• Kuljettajan tarkkailu toiminto
• Blis järjestelmä
• Liikennemerkkien tunnistustoiminto
• Aktiiviset kaukovalot

RTI-NAVIGOINTIJ,,RJESTELM,,:
• Euroopan kartat + Volvo MapCare karttapäivitykset
• Kaukosäädin

VOLVO ON CALL

SEKALAINEN LISTA VIEL,, MUUTA MUKAAN OTETTUA:

• Sähköpistoke tavaratilassa 12V
• Automaattisesti himmenevä taustapeili
• Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
• Sähköisesti kääntyvät takaniskatuet  
• Sähkötoimiset lapsilukot
• Kirkkaat kattokikot
• Lämmitettävät tuulilasin pesu suuttimet
• Pysäköintiapu taakse ja eteen
• Vetokoukku, irrotettava
• Silmälasinpidin, etuoven tartuntakahvaan
• Mukavuusniskatyyny, kaikille paikoille
• Polestar-optimointi 230hp / 470nm
• Musta R-Design nahkaverhoilu

Alla muutama kuva kulkineesta.








MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Quality

Onnittelut hienosta valinnasta! Kaikki tarpeelliset herkutkin tuossa ovat ;). Ja kerrassaan upea punainen ...

Kuvan ehdinkin käväistä tässä välissä silmäisemässä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.11.12 - klo:12:11
Onnittelut hienosta valinnasta! Kaikki muut tarpeelliset herkuthan tuossa ovatkin - vain luvattu kuva puuttuu ;).

Nyt näkyy ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe


Ishvan

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

Nyt mä tajusin...
Tuo osoite on estetty duunissa  ;D

http://www.inflexwetrust.com/wp-content/uploads/2010/09/002-2011-volvo-s60-v60-r-design-paris.jpg
Access Denied (content_filter_denied)
This page is categorized as: "Adult/Mature Content;Entertainment;Blogs/Personal Pages"

;D

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 30.11.12 - klo:13:23
Nyt mä tajusin...
Tuo osoite on estetty duunissa  ;D

http://www.inflexwetrust.com/wp-content/uploads/2010/09/002-2011-volvo-s60-v60-r-design-paris.jpg
Access Denied (content_filter_denied)
This page is categorized as: "Adult/Mature Content;Entertainment;Blogs/Personal Pages"

;D

Nyt on kyllä "estot" kohdallaan  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Jahs. Automyyjä soitti, että auto on liikkeen pihassa. 29.10 tilattu ja ensi viikolla luovutus. Ei odotellakkaan Tammikuulle rekisteröintiä. Kuulemma ollut tehtaalla hieman kapasiteettia, josta nopea aikataulu  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

SNG

Jos privaatisti hankit, niin venyttäisin kyllä luovutusta ensi vuoden puolelle.

Liisarina tai muuten firmakäytössä tietty ehdottomasti ennen uutta vuotta ;D

Hieno Volvo!

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: SNG - 03.12.12 - klo:16:08
Jos privaatisti hankit, niin venyttäisin kyllä luovutusta ensi vuoden puolelle.

Liisarina tai muuten firmakäytössä tietty ehdottomasti ennen uutta vuotta ;D

Hieno Volvo!

Tuolla rekkauspäivällä ei ole mitään merkitystä. Kuten muaalle kirjoitin niin se on ainoastaan tinkaajasta kiinni seuraavassa vaihdossa mitä väliraha on, eikä muutaman päivän erossa rekkauspäivässä. Kuukausissa se auton ikä lasketaan tuoreissa peleissä. Itse en ole tosiaan huomannut mitää eroa hyvityksissä, oli se rekkauspäivä mikä tahansa. Itse olen sillä asenteelle aina kaupoilla, että olen valmis ne lyömään kiinni vaikka siltä seisomalta. Koskaan ei ole automyyjä jäänyt lässyttämään rekisteröintipäivämäärästä  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

SNG

Ehkä asia on tosiaan noin, että tuohonkin tullut järki  ;D

Vuosimallihan vaihtuu hyvissä ajoin, ja sillä ehkä on käytännön merkitystäkin.

Yrityskäytössä tietty auto vanhenee B-veroluokkaan vuotta aiemmin jos rekisteröi "vanhan vuoden puolella".

Kosti K Kelju

R-aju
R-ankka
R-ationaalinen
R-attoisa
R-ohkea
R-iemukas
R-ivakka
R-ehvakas
R-yhdikäs
R-öyhkeä
R-Design

Makee rassi, tykkään. Punaisena paras.

TAG

Taas kerran upea autovalinta josta jätetty tärkein talvivaruste eli neliveto pois.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: TAG - 03.12.12 - klo:18:35
Taas kerran upea autovalinta josta jätetty tärkein talvivaruste eli neliveto pois.

Ostankin autoni kesää varten. Neliveto olisi voinut kiinnostaa jos saisi manuaalin yhteyteen. Mutta silti...neliveto on minun ajoissani täysin turha. Jos sellaisen kokisin tarvitsevani, ostaisin sellaisen  ;D. Länsirannikon sulia teitä talvella kun ajaa niin ei oikein nelivetoa kaipaa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

TAG

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.12.12 - klo:18:39
Ostankin autoni kesää varten. Neliveto olisi voinut kiinnostaa jos saisi manuaalin yhteyteen. Mutta silti...neliveto on minun ajoissani täysin turha. Jos sellaisen kokisin tarvitsevani, ostaisin sellaisen  ;D. Länsirannikon sulia teitä talvella kun ajaa niin ei oikein nelivetoa kaipaa.
Toista täällä pääkaupungin hankien ja auraamattomien sivukatujen keskellä. :)
Oli taas tänään kotimatkalla neliveto maavaroineen tarpeen, 20cm loskaa vähän joka kadulla tai sitten syvät pakkautuneet ajourat.

Hieno peli, varmasti kelpaa lakeuksia kierrellä.

RoccoScientist

Laitetaan nyt onnittelut vielä tännekin. Punainen väri on hieno, joskin se ei tuo esiin noiden takavalojen hienoa muotoilua samalla tavalla kuin muut värit.

PS. Kyllä tuolla pärjäisi ihan hyvin täällä pääkaupunkiseudullakin. Nimim. Madalletun etuvedon omistaja. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

kaara57

Taitaa manuaali olla parhaimmillaan ohituskiihtyvyydessä.Paikaltaan lähdössä tulee varmaan takapakkia verrattuna automaattiin ja varsinkin neliveto automaattiin ? Jostain muistan lukeneeni että ohituskiihtyvyys V60 D5 poles. lentävällä 80-120 km/h olisi 4,5s.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 03.12.12 - klo:19:21
Taitaa manuaali olla parhaimmillaan ohituskiihtyvyydessä.Paikaltaan lähdössä tulee varmaan takapakkia verrattuna automaattiin ja varsinkin neliveto automaattiin ? Jostain muistan lukeneeni että ohituskiihtyvyys V60 D5 poles. lentävällä 80-120 km/h olisi 4,5s.

Ainakin ilmoitettu kiihtyvyys manuaalilla parempi kuin automaattina. Tuo Geartronicci viivyttelee voimantuotossa kyllä sen verran, että vahvasti väitän kyllä manuaalin olevan myös paikaltaan nopeampi. Huonoin ilmoitettu aika ainakin Volvolla on nelivetoautomaatissa ( nykyään näköjään sama kuin pelkällä automaatilla ).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

johansa

Onnittelut, hieno auto tulossa sulle  :)
Auto: Porsche Macan 2017

kaara57

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 03.12.12 - klo:20:27
Ainakin ilmoitettu kiihtyvyys manuaalilla parempi kuin automaattina. Tuo Geartronicci viivyttelee voimantuotossa kyllä sen verran, että vahvasti väitän kyllä manuaalin olevan myös paikaltaan nopeampi. Huonoin ilmoitettu aika ainakin Volvolla on nelivetoautomaatissa ( nykyään näköjään sama kuin pelkällä automaatilla ).
Kohtahan pääset manuaalia testaamaan.Hieno paketti tulossa.

40046132

Hienoa auto tulossa. Punaisena R-design ehdottamasti näyttävin kokonaisuus.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

V-O

Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 03.12.12 - klo:19:21
Jostain muistan lukeneeni että ohituskiihtyvyys V60 D5 poles. lentävällä 80-120 km/h olisi 4,5s.
Sattuisitko "kaara57" muistamaan mistä luit tuosta?

Olen itse koittanut etsiä vastaavaa dataa mutta ei ole vielä löytynyt. 0...100 km/h kiihtyvyys kyllä löytyy mutta sillä ei minun käytössä ole merkitystä.

kaara57


V-O

Kiitokset kaara57!

Noita parempia en olekaan nähnyt.

kaara57

Tuli tänään ajeltua kaverin kanssa V60 D5  man vs. AWD aut.Ei ollut mitään jakoa paikaltaan lähdöissä oli tienpinta mikä tahansa.AWD oli aina 20-60m edellä.Molemmissa sport mode päällä.

Ishvan

#25
Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 15.12.12 - klo:02:33
Tuli tänään ajeltua kaverin kanssa V60 D5  man vs. AWD aut.Ei ollut mitään jakoa paikaltaan lähdöissä oli tienpinta mikä tahansa.AWD oli aina 20-60m edellä.Molemmissa sport mode päällä.

Ehkä kuiva asfaltti kesärenkain olisi se oikea mittauspaikka. AWD:ssä kun ei pito-ongelmat tule esille kovin helposti :). Kyllä viikon kokemuksen mukaan tuo oma vetää paremmin, kuin vanha automaatilla. Kelaa aikalailla reippaammin vauhtia, eikä tarvitse enään harmitella luistavaa momentinmuunninta. Tuppaa vaan tosiaan noiden talvikiekkojen pito olemaan vähän rajallinen. Itsellekään tuo valoista lähtö ei se tärkein ominaisuus tosiaan ole. Sitävastoin ohituskiihtyvyys alkaa olemaan tällä uudella paketilla jo ihan kohtuullinen   :D. Mutta itse kyllä väitän, että tämä nykyinen pesee edellisen autoni myös paikaltaan lähdössä. Sen verran tuntuu voimaa olevan enemmän tarjottavana tienpintaan.

Monasti muuten lueskellut, että tehokas dieseli manuaalin kaverina olisi huono yhdistelmä. Itsellä ei aikasempaa kokemusta kunnolla ole mutta ensi ajatukset ovat olleet, että aivan älyttömän hieno yhdistelmä. Vaihdevälit ovat valittu järkevästi eli välitykset eivät ole turhan lyhyet. Kone jaksaa vetää mukisematta tuhannesta kierroksesta ylöspäin ilman minkäänlaista vikurointia ylös asti. Onkohan Polestarin pojilla näppinsä pelissä ;). Lisäksi taas ajamiseen on tullut meininkiä. Tämä auto ja moottori menisi hukkaan luistattelevalla ja viipyilevällä Geartronicilla. D5 herää eloon manuaalina, kuten viisammat ovat jo pitkään sanoneet. Uutena huomiona R-Designin alusta, joka on minusta loistava yhdistelmä mukavuutta ja jämäkkyyttä samassa paketissa. Ohjaus on vähän nopeampi ja sen tarkkuus mielestäni todella hyvä. Aivan eri tuntuinen auto kaikinpuolin verrattuna edelliseen. Ainoa mikä harmittaa on se, etten edellisellä kerralla ymmärtänyt jo ostaa tätä pakettia  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

V-O


Olen samaa mieltä tuosta tehokkaasta ja vääntävästä dieselistä manuaalilaatikolla. Edellinen autoni 180 hp ja 400 Nm TTiD Saabi manuaalilla oli eka dieselini 2-litraisen 6-vaihteisen bensa-turbon jälkeen. Koeajoin Saabin automaatillakin mutta en siitä tykännyt - halusin edelleenkin semmoisen auton jossa kuskilla on viimeinen sana päättää millä vaihteella milloinkin mennään ja milloin vaihteiden vaihdot tapahtuu. Halusin nauttia väännön tunteesta  :P...

Kun Vollea speksailin ja suunnittelin, oli kaksi asiaa joita ei tarttenu miettiä yhtään, se oli D5 ja manuaali. Ohituskiihtyvyys on tässä paketissa tosiaan nautinnollinen mutta pieni Polestar-lisä maistuisi.... Koskaan ei oo vielä kesällä eikä talvella paikaltaan lähtiessä tullu äkkiseltään niin kiire ettei olis kerenny pois jaloista etuvedollakin mutta makeehan se nelikko olis eli kiitos kyllä, manuaalilla kiitos...

Ainoo joka tässä ehkä harmittaa oli se ettei tähän saanu edes rahalla tehtaan madaltamaa alustaa (sis tuo R-madallus)...

Ishvan

#27
Päivitellään taas pikkasen kokemuksia. Kuvia tulee jahka saa otetuksi. Varusteita valittaessa mietin On Callin järkevyyttä, mutta näin jälkikäteen tuohan on mukava varuste. Emäntä on pari kertaa jättänyt auton kaupungille parkkiin ja itse olen tullut perästä muulla kyydillä. Ollut helppo paikantaa kärry, kun tsekannut vain On Callin karttasovelluksen kautta missä auto on parkissa  ;D. Polttoainekäyttöisen lämmittimen käyttö on lisääntynyt, kun se on vain niin pirun helppo klikata kännykästä päälle tai vaihto-ehtoisesti ajastaa.

Tuli oikein yksi päivä vahingossa testattua miten muuten tuo palvelu toimii. Onnistuin saamaan varashälyttimen päälle vahingossa (sisätilatutka päällä  ja koira takaluukussa). Parin minut päästä puhelin soi ja Volvon On Call keskuksesta soitettiin, että varashälytttimeni on hälyttänyt. Kysymykset kuuluivat onko kaikki kunnossa ja auto tallella. Kerroin kaiken olevan mitä parhaimmiten, jonka jälkeen ystävällinen miesääni toivotti mukavaa päivänjatkoa  ;). Kyllä ne siis siellä perään katsovat.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Kuvia lisätty ekaan postaukseen  :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

teemur

Onko tuo PCC kommunikaattori tehnyt sinulle saman kuin tuttavalle, eli hän tarkistaa 10min välein onko autossa ylimääräisiä sydämenlyöntejä?  ;D

Hienoin Volvo sitten kasiviiskymppisen tämä V60 etenkin D5:na, ja Ishvanin punainen yksilö upea auto ja hengästyttävällä varustelistalla  :)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy