Passat 3c ruostuminen ja koritakuu

Aloittaja Parru, 02.10.11 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

Parru

Onkos monellakin ollut ruostetta havaittavissa 3c passatissa ja onko tullut takuukorjauksia esimerkiksi koritaakuun piikkiin? Omassa vuoden 2006 variantissa huomasin autoa vahatessa, että etuovissa olevien kromilistojen päistä kuplii maali. Molemmissa ovissa samat kohdat kukkii ja mitään ulkoista "vauriota" ei ole havaittavissa. Ruoste ei ole vielä tullut edes läpi, vaan on vielä maalin alla. Auto on nyt 5 vuotta vanha, joten maalitakuu on ummessa, mutta koritakuu on luonnollisesti vielä voimassa. Mahtaako olla madollisuuksia saada takuu piikkiin?  Kuva puhukoon puolestaan.


Pertsa

^Kokemusta ei ole mutta ihmettelisinpä jos tuota ei saisi jonkin takuun piikkiin. Mahdollisuudet on varmasti olemassa.

Mansuli

Itellä alustanumeron mukaan -09 pasuuna ja vahatessa huomasin konepellin reunassa tuollaista "kupruilua" ja ikkunalistan päässä myös :o Tarkemmin uskaltanu enää edes katsoa ;D
Auto on tuontiauto niin miten näissä tämä koritakuu pelittää? :o sori hölmö kysymykseni.. 

Arcca

Mulla oli myös 3bg Passatissa kahden kromi-ikkunalistan pään kohdalla tullut maaliin kupru kummallekin puolen autoa samaan paikkaan. Ilmeisesti kromi voi saada aikaan jonkin reaktion koripellin kanssa. Itse en jaksanut viedä takuuseen vaan korjasin paikat itse heti asian huomattuani koska vauriot oli vain 1 cm korkeintaan halkaisijaltaan. (Ikkunalista nousi ylös kampeamalla joten pääsi helposti askartelemaan).
Se mitä haluan sanoa on että nuo teidän kromien vieressä olevat tapaukset on ilmeisesti vastaavanlaisia ja siten vain pintaruostumista jossa pärjätään maalikorjauksilla, kuka ne sitten tekeekin. Mutta mitä kauemmin odottaa, siitä pahemmiksi ne tulee.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tdi_tdo

Yksi mikä noissa voi hyvin olla, on pieleen mennyt kolarikorjaus. Passatit ovat kai muuten sinkittyjä, mutta mites on vaihto-osien kanssa? Jos esim. kolarin jäljiltä on vaihdeltu ovia yms. niin mahtaako niissä olla samat sinkityksen? Tietenkin vähän erikoista olisi, jos kaikki ovet olisivat menneet kolarissa, ellei sitten junien väliin ole jäänyt  :D
-09 V70 2.4DA

Tzeipii

Ei se välttämättä huonosta kolarikorjauksesta kieli tuollaiset maalivauriot.  Ja yleensä tai ainakin VAG-osanumeroilla toimitettavat eri peltiosat ovat saaneet ihan samat pohjakäsittelyt kuin jo valmiiksi koottu auto tehtaalta rullatessaankin.
Itsellä myös oli entisessä Audi A3:ssa maalikupruja etuoven alareunassa ja kattosaumojen taitekohdissa ja kaikissa näissä oli alkuperäinen tehdasmaali päällä. Tässä nykyisessä A4:ssa en ole vielä huomannut tuontyyppistä "kupruamisia".
Näitä maalivikoja on ollut nyt aika paljon VAG-tuotteiden kesken, etten tiedä mitä tässä on oikeasti tapahtunut konsernin sisällä toimitettavissa maaleissa/sinkitysprosessissa. Koska  esim. kalliissa Audeissa, lähtien ihan A8-mallisarjasta, aina tuonne Seat Alteaan asti on ollut samoja ongelmia.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Leroy

^^No itse asiassa, jossain Auto Bildin numerossa oli ns. vaihtoautoarviossa 3C Passat, jota kyllä muuten kovasti suositeltiin, mutta mainittiin tuo ovien listojen alla muhiva ruoste eräänä "tarkastuskohteena". Itsellä ei -06 farkussa ollut listojen läheisyydessä havaittavissa kuplintaa. Ainoastaan takaluukun saranan muovisuojuksen alta löysin ruostetta. Tuon kohdan paikallisesti puhdistin, käsittelin Bilt Hamberin Deox Gelillä ja paikkamaalasin. Saa välttää, kun on muutenkin poissa näkösältä. Toinen paikka oli, jossa ei ruostetta ollut, mutta maali oli lähtenyt, oli etu roiskeläppien luota. Roiskeläpän terävähkö laita oli hinkannut maalin pois. Tuota joutui myös hieman paikkamaalaamaan ja nyt vielä laitan 3M:n kiveniskuteipin siihen läpän ja pellin väliin..kunhan joudan, tällä hetkellä läpät vaatehuoneen hyllyllä.
Outback

Pastori2

Itelläkin on tuo läppä avannut kulman auki. Tars kans laittaa kuntoon ennen kun lähtee leviämään.

TKe_

Takuuseen on mulla korjattu etuoven sisäpuolinen sauma ja takaluukku. Molemmissa kohteissa oli jotain paukkuja maalipinnan alla. Maahantuojan edustaja kävi ne paikan päällä katsomassa, kun eivät muuten uskoneet.

Pupa

Itellä oli -06 Passat 3C Variantissa takaluukun alareunasta ja takaikkunan alaosista maali lähtenyt rapistumaan. Näiden lisäksi kuljettajan ovessa koristelistojen alta oli maali alkanut kuplimaan, joten jotain mukavaa siellä oli tuloillaan. Auto ehti vaihtua ennen kuin ehdin reagoimaan noihin.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Pastori2

Täytyypä vielä tarkastella auto kunnolla läpi. Pelottavan paljon näitä on ihmisillä ollu. Taidan vaihtaa takas Relluun. Vuosimalli oli 2000 eikä ruostetta missään.

sam68

Kun tuossa joku kuukausi sitten katselin Passattia niin otin yön yli testiin -08:n jolla oli ajettu jotain 120tkm. Vänkärin ovessa oli heti kunnolla kukkaa maalin alla ja konepelti etureunasta aivan karmea. Palautin heti aamusta tuon takaisin..
Tässä ostoksessani ei mitään ongelmia paitsi tietysti pakolliset pari kiveniskua konepellin etureunassa. :)

Pöljäke

´08 Passat Variantissa maalattiin takaluukku tehtaan piikkiin viime kesänä, oli 5-10 kpl pieniä ruosteen alkuja. Maalikerroksen vahvuus oli  miltei puolet siitä mitä muualla autossa (mitattiin merkkiliikkeen toimesta). Myös kattokaiteen vieressä on pieni alku, mutta eivät ala kuulemma moisen takia koko kattoa maalailemaan...

SamuK

Mulla oli 3C-farkun takaluukussa pyöreitä "kuplia", jotka mun silmään näytti siltä, että pelti ruostuu ja pian maali alkaa hilseilemään. Kävinkin naapurin ohjeistuksella näyttämässä volkkarin merkkikorikorjaamolle.

Tutkailivat siellä luupin kanssa sanoen samalla, että näitä valmistusvirheitä on silloin tällöin. Kuplat ovat tällöin kuulemma hyvin symmetrisiä. Mutta nämä kyseiset kuplat on aiheutunut ulkoisesta iskusta ja epäilivät esim. kiveniskuja aiheuttajiks, eikä näin ollen kuuluisi koritakuun piiriin. Reklamaatio tehtiin kuitenkin Volkkarille, mutta tuomio oli sama: Ei kuulu koritakuuseen.

En tiedä miten takaluukkuun voi tulla kiveniskuja, mutta kaipa sitten voi...Täytynee vissiin unohtaa takaa-ajot hiekkatiellä peruuttaen.

-S

Pertsa

^Sama tuli mieleen mulle välittömästi. Ainakaan mulla ei ole koskaan, missään autossa ollut kiveniskemiä takaluukussa.

TKe_

Mulla tuli maahantuojan edustaja tarkastamaan auton takaluukun osalta. Ei löytänyt maalipinnasta rikkoa, joten takuuseen meni. Ensin oli sähköpostilla laittanut huoltoneuvojalle hylkäyspäätöksen, mutta huoltoneuvoja oli sanonut, että päätös on väärä, että maalipinta on ehjä.

Parru

Viikko sitten kävin VW-liikkeessä valokuvauttamassa ovet ja tänään sain tiedon, että auton voi tuoda ehjättäväksi. Molemmat etuovet maalataan ja koko homma menee koritakuun piikkiin. Mainiota, ettei tarvinnut edes alkaa vääntämään asiasta tämän enempää.

Pöljäke

Nämä on aika kirjavia nämä merkkikorjaamojen lausunnot...Nämä "tässä maalipinnassa olevassa kuprussa on mikroskoopilla nähtävä reikä, joten se on ulkoisen tekijän aiheuttama eikä kuulu maalipinnan takuun piiriin"-tyyppiset lausunnot ovat hanurista. Jos esim. tuo maali/lakkakerros on liian ohut, on selvää, että siihen tulee helpommin kiveniskemiä tms joista se ruostevaurio alkaa. Joskus on muuten käynyt niin, ettei alle 3v autoon (maalitakuu yleensä 3v) ole korvattu takaluukun ruostevaurion alkuja, koska autossa on ollut vetokoukku. Perusteluna tälle on ollut, että "peräkärryä vedetäessa auton perään saattaa lentää pieniä kiviä". Että semmosta.

qwe

Lainaus käyttäjältä: Parru - 10.10.11 - klo:13:50
Viikko sitten kävin VW-liikkeessä valokuvauttamassa ovet ja tänään sain tiedon, että auton voi tuoda ehjättäväksi. Molemmat etuovet maalataan ja koko homma menee koritakuun piikkiin. Mainiota, ettei tarvinnut edes alkaa vääntämään asiasta tämän enempää.

Ompa päätös tullut  nopeasti. Itse kävin vw autolla elokuun alussa takaluukun ruostekuplan kuvauttamassa ja vielä ei ole tullut mitään tietoa.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Björn

Lainaus käyttäjältä: qwe - 11.10.11 - klo:23:09
Ompa päätös tullut  nopeasti. Itse kävin vw autolla elokuun alussa takaluukun ruostekuplan kuvauttamassa ja vielä ei ole tullut mitään tietoa.

Kannattaa soittaa liikkeeseen ja kysellä asian perään, jos et vielä ole sitä tehnyt.

Mansuli

Onko porukalle korjailtu 3v maalitakuun umpeutumisen jälkeen kuitenkin vielä takuun piikkiin?

TurboDI

Ruotsin tuonti passat meni korimaalaukseen 4 vuotta vanhana ja jälleen kupruaa kylkilistojen välistä. Eli loppuvuodesta jälleen pajalle ja takuun piikkiin.

duke7

Ketjun ensimmäisesn viestin kuvassa kupliva kohta muuten kerää tehokkaasti likaa. Sellaista nöyhtää tulee listan molemmille puolille juuri tuohon kohtaan. Vaikuttaa varmasti osaltaan maalin kuntoon.

Parru

Lainaus käyttäjältä: Mansuli - 19.10.11 - klo:19:55
Onko porukalle korjailtu 3v maalitakuun umpeutumisen jälkeen kuitenkin vielä takuun piikkiin?

Niin kyllähän tämä minun tapaus meni kokonaisuudessaan takuun piikkiin. Auto on vuosimallia 2006, joten 3 vuoden maalitakuu ei ainakaan enää ole voimassa. Meni siis koritakuun piikkiin ja ruostuminen on alkanut sisältä päin.

Björn

Lainaus käyttäjältä: Parru - 20.10.11 - klo:13:59
Meni siis koritakuun piikkiin ja ruostuminen on alkanut sisältä päin.

Hmmm... Ettei vain olisi kuitenkin mennyt virhevastuun piikkiin tuo? Voin olla väärässäkin, mutta eikös koritakuu korvaa vain puhkiruostumiselta? Ja joku jossain joskus saattoi jopa muistaakseni väittää, etteivät ovet kuuluisi edes koritakuun piiriin...

Mansuli

No niin auto kävi Laakkosella viikon seisomassa jona aikana korjattiin kymmenkunta eri ruoste kohtaa (lienee maanantai malli). Esim. konepelti vaihdettiin kokonaan uuteen kun oli sen verta ruostunu  ::) Maalitakuu ei ollut enää voimassa, mutta maksaakkaan ei tarvinnu korjauksista mitään. Kohdat kuvattiin ja maalin paksuus mitattiin jonka jälkeen vihreävalo syttyi maahantuojalta.

osviitan

Lainaus käyttäjältä: Mansuli - 24.01.12 - klo:17:33
No niin auto kävi Laakkosella viikon seisomassa jona aikana korjattiin kymmenkunta eri ruoste kohtaa (lienee maanantai malli). Esim. konepelti vaihdettiin kokonaan uuteen kun oli sen verta ruostunu  ::) Maalitakuu ei ollut enää voimassa, mutta maksaakkaan ei tarvinnu korjauksista mitään. Kohdat kuvattiin ja maalin paksuus mitattiin jonka jälkeen vihreävalo syttyi maahantuojalta.
¨

Perskele, pitäisköhän sitä sitten itsekin käydä vilauttamassa autoa merkkiliikkeessä?! Konepellin vasen reuna alkaa kupruamaan pikkuhiljaa näkyviin asti ja kattokaiteen keskimmäisen jalan alta tarkkasilmäinen katsoja (minä) näkee kyllä jo sarastavaa maalirupea... :(
Eli josko sitä itsekin saisi menemään johonkin takuutyyppiseen ratkaisuun oman pirssin.
Ajokkina 103tkm ajettu Passat Variant 2007.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

jalkkis

Enpä toivonut, että tämä aihe olisi tullut aiheelliseski minullekin. Minulla on Passatti vm. 12/2009 ja siinä on kuskin ovessa muutama piste, jotka (minusta) ovat lähteneet sisältäpäin. Ja olen alareunassa isompi epämääräinen röpelöinen alue, josta maalikin on osittain lohkeillut. Pitää vissiin itsekin viedä kärry näytille.

Henri S

Ruostuukohan nykyinen passat samanlailla? Eipä taida kauan uskaltaa pitää.
Hohhoijaa!

jalkkis

Ruostuminen ei ole Passatin ongelma mutta maalauskämmejä tulee silloin tällöin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy