Passat 3c ruostuminen ja koritakuu

Aloittaja Parru, 02.10.11 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

pomo

Surkean näköistä,mutta valitettavasti pörhön toiminta on ollut tätä jo kymmeniä vuosia. Ihmetyttää vaan,miten se kauppa edelleen käy. Itse en osta pölhöltä mitään. Siksi meillä on siirrytty seatin/skodan käyttöön! Ja oulun alueella  on muuten toinenkin vag-merkkihuolto,jossa takuukin on oikeasti takuu... Ja siellä hommatoimii ja hinnatkin on halvemmat!!!

Tony.N

Elikkä kuluttaja-asiamiehen avustuksella yritetty saada myyjää korjaamaan autoa mutta eivät tule vastaan sentin senttiä. Itse en aio ostaa pörhöltä yhtään mitään enkä tule hankkimaan toista volkkariakaan kun on niin surkeaa laatua nykyisin.

Ruostetta löytyy muuten nykyään jokaisen oven saumakitin alta,haiskahtaa vähän sille että kuitenkin käyn näyttämässä autoa vielä merkkiliikkeessä.
Periaatteessa noi saumakitti ongelmat pitäis mennä koritakuun piikkiin,mutta nyt kun on kyse volkkarista niin tuskinpa vaan.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Seat-mies77

Onkos siis koritakuun säilymisen edellytyksenä merkkihuollossa huollattaminen? Entä voiko merkkihuollosta ottaa pelkän koritarkastuksen, jos tekee muut huollot itse/muualla?

tapanixxx

Ei nämä autot enää ole tehty kestämään.

Mukavia ovat, mutta elinkaari ei saa olla liian pitkä, muuten myynti kärsii...

Tony.N

Paha sanoa mitä vaativat koritakuun säilyttämiseksi. Mulla on yhtä huoltoa vaille täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Puhkiruostumattomuus takuu on sen 12 vuotta,jos noille vioille ei tehdä nyt mitään niin ei varmaan mene vuottakaan että on puhki. siihen tahtiin ruoste edennyt parin kk:n aikana että että parin vuoden kuluttua tosta vehkeestä ei käytännössä ole jäljellä mitään.
Skodan laatu on nyt viimeaikaisen seurantani mukaan huomattavasti tarkemmalla tasolla.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Vankka

Saamaa ruostumista / kuplimista löytyy Golfista ja Touranista. Skeidaa ei ole niin tarkkaa tullut katseltua, että onko siellä. Nyt ollut alustavaa farkkuauton hakua niin tullut sillä tutkittua
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

repomies

Nämä on ilmeisesti ihan yksilöitä. Oma 2007 käyttöön otettu Pasuuna on maalipinnan osalta nähdäkseni ruosteeton. Ei ole takaluukussa rekkarin yläpuolella eikä konepellissä eikä kattokaiteiden luona tai listojen alla sikäli kun näen.. tai no siellä listojen alla täysin näkymättömissä voi tietysti lymytä mitä vain.

Tuuripeliä. Ihan kuten tekniikankin osalta.

Leroy

#67
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 10.06.13 - klo:11:46
Saamaa ruostumista / kuplimista löytyy Golfista ja Touranista.

Tää on ihan totta. Paria Tiguania (2008) olen myös automyyjien suureksi närkästykseksi tarkastellut nenä kiinni pellissä ja takaluukusta molemmista löytyi keskeltä aakeaa laakeaa maalipintaa sellainen sinkkirakkula/-kupla viestittäen maalin alla nakertavista pikkuriikkisistä hakkumiehistä, jotka tekevät väsymättöminä louhintatyötään.

Lainaan tähän toiselta foorumilta täysin itse asiaan kuulumatonta topiikkia, mutta tuolla selatessa näkyy Scoutin takaluukussa   juurikin tuollainen tyypillinen 2005+ VAG -muhima.

http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2122&p=68354&hilit=scout#p68354
Outback

Tony.N

Ei mulla varsinaista sinkkivikaa ole vaan ruoste on sellaisissa paikoissa joihin ei ulkoista vauriota pääse syntymään. Esim. kaikien ovien ja konepillin saumakitit joiden alta mätää puskee. Sitten toi katto kun kattokaiteiden kiinnikkeiden alla on jo aika hienoa rupea ihan maallikonkin havaittavissa,ei kauaa mene kun siihen reikä kesii.Apumiehen ovessa etureunassa pintapelti ja sisäpelti ei enään ole toisissaan kiinni vaan saumakitti on antautunut ja ovea avatessa sauma aukeaa jolloin vilahtaa vaaleana ;D silti tässä autossa ei ole mitään valmistusvikaa ::) Hyvää laatua!
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 15.06.13 - klo:10:12
Ei mulla varsinaista sinkkivikaa ole vaan ruoste on sellaisissa paikoissa joihin ei ulkoista vauriota pääse syntymään. Esim. kaikien ovien ja konepillin saumakitit joiden alta mätää puskee. Sitten toi katto kun kattokaiteiden kiinnikkeiden alla on jo aika hienoa rupea ihan maallikonkin havaittavissa,ei kauaa mene kun siihen reikä kesii.Apumiehen ovessa etureunassa pintapelti ja sisäpelti ei enään ole toisissaan kiinni vaan saumakitti on antautunut ja ovea avatessa sauma aukeaa jolloin vilahtaa vaaleana ;D silti tässä autossa ei ole mitään valmistusvikaa ::) Hyvää laatua!

Kuulostaa aika oudolta, en ole meidän yhdessäkään volkkarissa (5 kpl jos yetikin lasketaan) törmännyt saumakitti ongelmaan.

Jotain on täytynyt tapahtua yksilösi valmistuksessa, erä huonoa kittiä tms. Jos olisi vaan parissa saman puolen ovessa epäilisin kolarikorjausta jossa vain pintapelti vaihdettu.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

PREmiere82

Hyvä, kun tuli tätä palstaa luettua.

Näyttää meinaa omakin Pasuuna löytäneen kaverin ruosteesta maalin alta.
Ovilistojen vierestä maali kuplii. Ainakin kolmesta ovesta ja pieniä kuplia havaitsin myös kattokiskojen vierestä.
Sitten vielä löysin takaluukusta rekisterivalojen ympäriltä kuplivaa maalia ja ruostetta.
Vaikka auto on vuosimalli -06, niin ei tee mieli ite maksaa tuollaisia korjauksia, kun vaikuttaa tän palstan mukaan ihan ns valuvialta.

Otin yhteyttä maahantuojaan. Odotan vastausta innolla asiasta.


tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 16.06.13 - klo:20:55
Hyvä, kun tuli tätä palstaa luettua.

Näyttää meinaa omakin Pasuuna löytäneen kaverin ruosteesta maalin alta.
Ovilistojen vierestä maali kuplii. Ainakin kolmesta ovesta ja pieniä kuplia havaitsin myös kattokiskojen vierestä.
Sitten vielä löysin takaluukusta rekisterivalojen ympäriltä kuplivaa maalia ja ruostetta.
Vaikka auto on vuosimalli -06, niin ei tee mieli ite maksaa tuollaisia korjauksia, kun vaikuttaa tän palstan mukaan ihan ns valuvialta.

Otin yhteyttä maahantuojaan. Odotan vastausta innolla asiasta.

Olisi kiva tietää miten nämä ruosteongelmat jakautuvat eri tehtaiden välillä, eli onko korrelaatiota ruosteen ja tehtaan välillä. Otanta on pieni, joten kovin tieteellistä tutkimusta tästä ei saa :)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Katsokaa tuo 11 kirjain VINistä, onko kyseessä Emden vai Zwickau.

Itsellä valmistunut v 2005 sedan, Emden, ei ruostetta.

Vankka

#72
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 16.06.13 - klo:21:10
Olisi kiva tietää miten nämä ruosteongelmat jakautuvat eri tehtaiden välillä, eli onko korrelaatiota ruosteen ja tehtaan välillä. Otanta on pieni, joten kovin tieteellistä tutkimusta tästä ei saa :)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Katsokaa tuo 11 kirjain VINistä, onko kyseessä Emden vai Zwickau.

Itsellä valmistunut v 2005 sedan, Emden, ei ruostetta.

E ja 2005 ei yllätysruostetta. Rapaläppien takaa ja vänkärin oven ja lokarin väliin menevä hiekka aina hierasee siitä maali kulunut ja ruostunut. Pitäs jaksaa nuillekki jotain tehdä.

EDIT: Käsittääkseni autojen pellit lyödään muotoon sinkatustapellistä. Tehtaiden toimittajat on varmasti erit ja toimittajien laatu tuskin on samaa. Mehikoon tuskin jostain Raahesta rullia raahataan kun taas saksaan saattaa kiikuttaakkin epätodennäkösesti tosin. Saksassa taitaa olla useampi metallin tuottaja ja materiaaleja tuskin raahataan yhestä paikkaa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Leroy

Oma 3C Variant oli -06 (Emden) ja siis kuten ketjussa aiemminkin todennut, kattokaiteiden kiinnityspisteet, takaluukku ja kyljen koristelistojen aluset (ainakin kahdesta ovesta).....ruostuneet.

Sukulaismies tänään, täysin tietämättömänä tästä ko. ketjusta (tai ehken koko foorumista) soitteli, että 2008 Touran Highlinessansa oli spotannut ruostevaurioita. Yhteensä kolme yksittäistä paikkaa. Kattokaiteen keskimmäisen kiinnityspisteen kohdalla, takakuukussa ja takaovessa (keskellä peltiä, joten luoja tietää, mistä se ruostepeikko niitä etäpesäkkeitä lähettää..). Kyseli vaihtoehtoja itse fiksailun ja maalarin välillä. Neuvoin menemään Kajaanin Laakkoselle kuvamateriaalin, huoltokirjan, soihdun ja talikon kanssa.
Outback

tarzi

Oma Emdenissä tehty -07 passat, takaluukku vaihdettu edellise omisajan aikaan, nyt olen yrittänyt metsästää ruostetta autosta mutta ei löydy, joten jospa selviäis tolla luukun vaihdolla pelkästään!!  oli kuulemma mennyt takuuseen n vuosi sitten
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

repomies

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 16.06.13 - klo:23:14
Oma 3C Variant oli -06 (Emden) ja siis kuten ketjussa aiemminkin todennut, kattokaiteiden kiinnityspisteet, takaluukku ja kyljen koristelistojen aluset (ainakin kahdesta ovesta).....ruostuneet.

Olikos kattokaiteet kromatut?

Miten nuo kiinnitykset kylkilistoissa on tehty? Onko mahdollista että kiinnityksen kohdalta hiertyy maali rikki ja kromi pääsee kosteuden auttamana muodostamaan sähköparin sinkin kanssa?

mankinen

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 16.06.13 - klo:20:55
Hyvä, kun tuli tätä palstaa luettua.

Näyttää meinaa omakin Pasuuna löytäneen kaverin ruosteesta maalin alta.
Ovilistojen vierestä maali kuplii. Ainakin kolmesta ovesta ja pieniä kuplia havaitsin myös kattokiskojen vierestä.
Sitten vielä löysin takaluukusta rekisterivalojen ympäriltä kuplivaa maalia ja ruostetta.
Vaikka auto on vuosimalli -06, niin ei tee mieli ite maksaa tuollaisia korjauksia, kun vaikuttaa tän palstan mukaan ihan ns valuvialta.

Otin yhteyttä maahantuojaan. Odotan vastausta innolla asiasta.

Kerrohan sitten miten käy, itsellä on kanssa tuossa rekisterivalon kohdalla sama ongelma. Eli kuplii maali ja ruostetta löytyy.
Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TDI DSG 2014
VW Golf Variant 1.4TSi DSG 2008 (vaimon)

nuudelii

Itse kävin tänään Oulun Pörhöllä tämän viestiketjun innoittamana näyttämässä autoani. Pelkääjän puolelta löytyy kuplivaa maalia kylkilistan kummaltakin puolen noin kymmenen sentin alueelta. Auto tuotu kaksi viikkoa sitten Saksasta. Työnjohtaja pyysi näyttämään huoltokirjan ja kävi ottamassa kuvia autosta sekä huoltokirjasta. Niin ja mittaili myös maalin paksuutta jottei vaan ole jälkeenpäin maalailtu. Muutama minuutti näppäili tietokoneella ja sanoi että 75% maksaa valmistaja, loput menee omaan piikkiin. Omaa kustannettavaa tulee noin 150â,¬. Ei lähettänyt kuvia eikä tietoja eteenpäin, päätös tuli samantien. Nyt on sitten aika varattuna ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen kuin näin näppärästi ratkesi.
Volkswagen Passat Variant 2.0TDI -06

Wate

Miulla Emdenissä tehty -07 Passat Variant Highline eli on kromatut listat ja kattokaiteet. Ruostetta ei näkyvissä missään pl. pienen pientä pistettä kuskin kahvan lähettyvillä.
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 16.06.13 - klo:20:55
Hyvä, kun tuli tätä palstaa luettua.

Näyttää meinaa omakin Pasuuna löytäneen kaverin ruosteesta maalin alta.
Ovilistojen vierestä maali kuplii. Ainakin kolmesta ovesta ja pieniä kuplia havaitsin myös kattokiskojen vierestä.
Sitten vielä löysin takaluukusta rekisterivalojen ympäriltä kuplivaa maalia ja ruostetta.
Vaikka auto on vuosimalli -06, niin ei tee mieli ite maksaa tuollaisia korjauksia, kun vaikuttaa tän palstan mukaan ihan ns valuvialta.

Otin yhteyttä maahantuojaan. Odotan vastausta innolla asiasta.

No niin kävin Turun VV-autolla näyttämässä eilen pasuunaa.
Otti kuvat kolmesta ovesta, katosta ja takaluukusta ja mittaili kanssa maalin paksuutta.
Selvisi muuten, että oikea takaovi on uudelleen maalattu, että sen kanssa ei tiedä miten käy.
Tuleeko tehdas vastaan, kun maali kuplii siinäkin tutulla vw tavalla.
Takaluukun suhteen oli sama tuomio, kun nuudelilla tehdas korvaa 75% ite joutuu maksaa loput.

Päätöstä saa odottaa pari viikkoa.

Kirjoittelen sitten miten lopulta kävi.

tkoa

joo itellääkii on passat variant -06 eikä oo ajettu ku 160tkm nii löyty kupruu apukuskin puoleisista ovista listojen kohilta ja sit oli vielä kuskin puoleisessa takaovessa semmosia pikku kupruja ympäri ovee ja sit viel oli siin takarenkaan kaaressa kupruu. kävinpä näyttämässä sitä sit tuol vv-auto airportissa nii ne sit otteli niit valokuvia ja mittaili maalipaksuutta. kävipä ilmi sitten et se kaari oli kertaaleen vissiin maalattu mut jotenkii tuntuu oudolta. no kummiskii jäin oottaa sit vastausta tehtaalta et mitä korvaa. kesti vissii kuukauden päivät ku tuli vastaus et tehas maksaa puolet niist apukuskin puoleisista ovista ku maalataan uudestaa ja jäis maksettavaa 500-600, siit kaaresta eipä tietenkään mitää ku oli maalattu joskus uudestaan ja eikä ottanu kantaa siit kuskinpuoleisesta ovesta nii kysäsinpä sitten kun vein viime maanantaina auton maalattavaksi et mitäs näille kuskinpuolen oven kupruille tehää nii sano et ne on muka ulkosesta vauriosta tullu, olin vaa et jaahas. no pari päivää sit soitettiin sielt et ne apukuskin puoleiset ovet pitää vaihtaa ja se maksaa sellaset 1400â,¬, hyvä et en tippunu penkiltä mutta ens viikolla pitää vissii ottaa kuluttajaasiamieheen yhteyttä ja kysyy et onks tää nyt iha oikein kun on kummikii koritakuu ja huollot tehty ajallaan ja ei oo kummikaa kauhee vanha auto ja ostettu sielt 1,5vuotta sitten takuuvaihtoautona.  et tällästä tuos airportis

jarsiv

Kuinka noi ikkunoiden ulkopuoliset alalistat lähtevät irti? Kiinnostaisi hieman putsata sinne alle kerääntyneet möhnät pois.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

vwmies

Off topic:

Alle 5v. vanha 3C TDi farkku, ajettu 4/2013 56.000 km (!)  takana koiranluut väljät - ei mene osaksikaan takuuseen.
Kustari 360â,¬. Oli pakko korjauttaa katsastukseen, minkä teetetinkin yleiskorjaamolla hintaan 230â,¬.
Myös Webaston korjausta ehdotettiin a 900â,¬, mutta se lähti toimimaan seuraavana aamuna normaalisti (vikakoodit luettu).
Tähän olisi kuulemma tultu 100â,¬ vastaan.
Merkkihuollettu Airportissa, josta myös 3 Paskattia ostettu uutena. Tarttis kait tehdä jotain. Seuraava autoni tulee muualta.

Maalit eivät onneksi kupli missään, Klonkswagen on emdeniläinen ja pesty vahapesuaineella aina käsin + pyöräpesät mudasta.

Sisälokarien (irtoavat torxilla) ja muoviverhoilujen alla alustassa ei ole välttämättä suurta määrää ruosteenestoainetta.
Yritetään pärjätä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 21.06.13 - klo:17:36
Kuinka noi ikkunoiden ulkopuoliset alalistat lähtevät irti? Kiinnostaisi hieman putsata sinne alle kerääntyneet möhnät pois.

Takaovissa lähtevät helposti nostamalla esim. pakkelilastalla altapäin työntämällä, ikkuna kannattaa toki laskea alas.

Etuovissa lista menee peilin jalan alle, ainakin omassani irroitin ensin ovipahvin, sitten isoilla torxeilla peilinjalan ja sitten irtoaa samoin.
Samalla tulee tilaisuus laittaa äänieristettä ovipeltiiin tai huopaa ovipahviin. Irroitus on kuvattu jossain viestiketjussa, oven vetimien alla
on kiinnitys(torx)ruuvit ovipeltiin. Muoviset kiinnitysnastat ovat melko tiukassa, ja voivat myöskin särkyä.  :-\

Lista vääntyy helposti, sen sisällä on (alu)runko jäykisteenä ja takaisintaivuttelu on fakiirin hommaa.
Niiden kumilistojen päissä on muoviset "päätypalat", ja niitä ei myöskään ole syytä irroittaa - hankala kiinnittää uudestaan.
Omasta autostani en löytänyt möhnää enkä ruostettakaan, säilytän katoksessa tai pakkasella tallissa. ;D

Yritetään pärjätä.

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 21.06.13 - klo:09:08
No niin kävin Turun VV-autolla näyttämässä eilen pasuunaa.
Otti kuvat kolmesta ovesta, katosta ja takaluukusta ja mittaili kanssa maalin paksuutta.
Selvisi muuten, että oikea takaovi on uudelleen maalattu, että sen kanssa ei tiedä miten käy.
Tuleeko tehdas vastaan, kun maali kuplii siinäkin tutulla vw tavalla.
Takaluukun suhteen oli sama tuomio, kun nuudelilla tehdas korvaa 75% ite joutuu maksaa loput.

Päätöstä saa odottaa pari viikkoa.

Kirjoittelen sitten miten lopulta kävi.

Soittelivatkin jo tänään. Ja kertoivat iloisia uutisia. Tehdas tulee vastaan 50% osuudella. Siihen se iloisuus jäikin.
Kaikki nämä työt ovien maalaukset, katto, takaluukku (jos ei tarvi vaihtaa, jos tarvitsee niin tulee tonni lisää) maksaa minulle sellaiset 2200 euroa. Ja auto on siellä pari viikkoa, kun on sen verran työmaata kuulemma.

Tarvii ottaa yhteyttä auton 4 kuukautta sitten auton myyneeseen liikkeeseen. Saavat tulla kuluissa vastaan.
Ja todennäköisesti tarvitsee ottaa yhteyttä myös kuluttaja-asiamieheen, kun myyjäliike ei varmasti suostu korvaamaan mitään kuluja.

Raportoidaan taas miten jatkossa käy. Penkiltä putoaminen on lievä ilmaisu, kun kuuli tuon iloisen hinnan projektille. :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 26.06.13 - klo:14:47

Tarvii ottaa yhteyttä auton 4 kuukautta sitten auton myyneeseen liikkeeseen. Saavat tulla kuluissa vastaan.
Ja todennäköisesti tarvitsee ottaa yhteyttä myös kuluttaja-asiamieheen, kun myyjäliike ei varmasti suostu korvaamaan mitään kuluja.


Näkisin tässä tapauksessa mahdolliseksi ongelmaksi sen että kyseessä ei ole piilevä vika, vaan päällepäin näkyvä virhe jonka ostajan olisi pitänyt ostotilanteessa huomata. Saapas näkee kuinka käy.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

PREmiere82

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.06.13 - klo:17:55
Näkisin tässä tapauksessa mahdolliseksi ongelmaksi sen että kyseessä ei ole piilevä vika, vaan päällepäin näkyvä virhe jonka ostajan olisi pitänyt ostotilanteessa huomata. Saapas näkee kuinka käy.

Ostotilanteessa tuli kyllä auto syynättyä läpi oikein kunnolla, eikä mitään alkavaa maalin kukkimista ollut havaittavissa.
Jollei myyjäliike ole sitten tahkonnut auton pintaan kunnon kerrosta vahaa ja saanut sen sillä piiloon.
Mutta varmaan lähtökohta on se, että he eivät ole missään vastuussa, vaan maahantuoja sen verran kun on.
Kyllä sen näkee.

Tony.N

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.06.13 - klo:17:55
Näkisin tässä tapauksessa mahdolliseksi ongelmaksi sen että kyseessä ei ole piilevä vika, vaan päällepäin näkyvä virhe jonka ostajan olisi pitänyt ostotilanteessa huomata. Saapas näkee kuinka käy.

Mullakaan ei ollut näkyvissä ruosteita ostohetkellä,kesti 2kk että alkoi kesiä.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

tkoa

Lainaus käyttäjältä: tkoa - 21.06.13 - klo:14:54
joo itellääkii on passat variant -06 eikä oo ajettu ku 160tkm nii löyty kupruu apukuskin puoleisista ovista listojen kohilta ja sit oli vielä kuskin puoleisessa takaovessa semmosia pikku kupruja ympäri ovee ja sit viel oli siin takarenkaan kaaressa kupruu. kävinpä näyttämässä sitä sit tuol vv-auto airportissa nii ne sit otteli niit valokuvia ja mittaili maalipaksuutta. kävipä ilmi sitten et se kaari oli kertaaleen vissiin maalattu mut jotenkii tuntuu oudolta. no kummiskii jäin oottaa sit vastausta tehtaalta et mitä korvaa. kesti vissii kuukauden päivät ku tuli vastaus et tehas maksaa puolet niist apukuskin puoleisista ovista ku maalataan uudestaa ja jäis maksettavaa 500-600, siit kaaresta eipä tietenkään mitää ku oli maalattu joskus uudestaan ja eikä ottanu kantaa siit kuskinpuoleisesta ovesta nii kysäsinpä sitten kun vein viime maanantaina auton maalattavaksi et mitäs näille kuskinpuolen oven kupruille tehää nii sano et ne on muka ulkosesta vauriosta tullu, olin vaa et jaahas. no pari päivää sit soitettiin sielt et ne apukuskin puoleiset ovet pitää vaihtaa ja se maksaa sellaset 1400â,¬, hyvä et en tippunu penkiltä mutta ens viikolla pitää vissii ottaa kuluttajaasiamieheen yhteyttä ja kysyy et onks tää nyt iha oikein kun on kummikii koritakuu ja huollot tehty ajallaan ja ei oo kummikaa kauhee vanha auto ja ostettu sielt 1,5vuotta sitten takuuvaihtoautona.  et tällästä tuos airportis

kauheen puhelirumpan jälkeen tultii 20% lisää vastaan. kahen oven vaihto makso 3200â,¬ mutta itellee jäi maksettavaa 30% eli reilu 900â,¬. tekeehän tuokii ihan kivan loven lompsaa. mut  joo soittelin maahantuojalle monen monta kertaa ku ei ne saanu mitää aikasiks ni joutu vähä kovistelee et sai vähän liikettä niveliin. mut sitä en ymmärrä miten ne voi sanoo että puhkiruostumistakuuseen ei mee kokonaan kun ruoste on alkanu ulkosesti vaikka maalipinta ei oo rikki ollu listojen kohilta, pitää kysellä ku meen parin tunnin pääst hakee autoo. 

repomies

Minä jotenkin epäilen että listojen kiinnitys jotenkin hiertää maalin rikki ja ruostuminen lähtee listan alta. Onko se sitten ulkoinen vika? Minun mielestäni ei, se on suunnitteluvirhe kiinnityksen osalta. Näyttöä ei ole, tämä on siis pelkkä veikkaus. Oman auton listojen ympäristö ei ole (vielä) ruosteessa. Autolla on ollut (ja on yhä) katto pään päällä yli 99 prosenttia ajasta, vaikuttaisiko lie.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy