Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: Keano - 24.02.14 - klo:20:46
Seuraava ongelma on se, että navigaattori "jumittui". Eli se ei näytä auton sijaintia, vaan "paikannin" lähti yks kaks menemään ihan omia reittejään ja pysähtyi keskelle metsää. Ei auta nollaukset eikä muutkaan kotikonstit,  kai se on taas liikkeessä poikettava.

Toimiiko autossa navin näytön kulmissa olevat kosketusnapit, pystytkö syöttämään esim. kohteen osoitteen kun jumi on päällä? Jumittavatko muut näytöt, radio, car, media,......?

Keano

Lainaus käyttäjältä: Epes - 24.02.14 - klo:21:21
Toimiiko autossa navin näytön kulmissa olevat kosketusnapit, pystytkö syöttämään esim. kohteen osoitteen kun jumi on päällä? Jumittavatko muut näytöt, radio, car, media,......?
Kaikki toimii normaalisti, napit ja muut tilat, radio, media, puhelin, auto. Kohteenkin pystyy syöttämään, tosin reitti ei toimi koska sijainti on hukassa ja näyttöön ilmestyy teksti off road. Eli siis paikannin on kaiketi jotenkin sekaisin/rikki ja se näyttää auton sijainnin aivan jonain muuna kuin se on ja jos autoa liikutetaan niin sijainti näytöllä ei muutu miksikään.

leon_13

Kolmena aamuna ei ole media plus näyttö toiminut. Kun painaa jotain niin mitään ei tapahdu, sitten kun auto on lämmennyt niin taas alkaa toimimaan. Kenelläkään samaan ongelmaa. Tänään palautin tehdas asetukset ja systeemi alkoi toimimaan yleisesti paljon paremmin. Pitää katsoa häviääkö aamuisin esiintyvä kosketus ongelmakin...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Keano - 24.02.14 - klo:22:02
Kaikki toimii normaalisti, napit ja muut tilat, radio, media, puhelin, auto. Kohteenkin pystyy syöttämään, tosin reitti ei toimi koska sijainti on hukassa ja näyttöön ilmestyy teksti off road. Eli siis paikannin on kaiketi jotenkin sekaisin/rikki ja se näyttää auton sijainnin aivan jonain muuna kuin se on ja jos autoa liikutetaan niin sijainti näytöllä ei muutu miksikään.
Käytä sulakkeet tai akku irti, eiköhän sillä nollaudu.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Keano

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 25.02.14 - klo:11:48
Käytä sulakkeet tai akku irti, eiköhän sillä nollaudu.
Arvaas onko kokeiltu.

-ruoska-

Missä tuo paikka on mitä navi näyttää? Sieltä saattaisi löytyä salainen tutkimuskeskus tai jotain muuta jännää /FOLIOHATTU POIS PÃ,,Ã,,STÃ,,

Loungeliner

- Molemmat rekisterikilven valot pimentyneet, kun mittarissa reilu 8000 km.
- Takaluukun kaasupumput tuntuu väsähtäneiltä, luukku pitää auttaa käsin ylös.
- Edelleen toisinaan "sirinää" matalilla kierroksilla vedättäessä konehuoneesta repsikan jalkatilan suunnalta.

Pitänee poiketa paikallisella narisemassa :)

Repost

Tää nyt ei ole varsinaisesti vika mutta mulle ongema tällä hetkellä....

Onko kellään tietoa miten lähtee etupuskurista irti se alempi musta maski ?

WKurki

Lainaus käyttäjältä: Repost - 28.02.14 - klo:12:18
Tää nyt ei ole varsinaisesti vika mutta mulle ongema tällä hetkellä....

Onko kellään tietoa miten lähtee etupuskurista irti se alempi musta maski ?

Auttaako räjäytyskuva (http://www.partsbase.org/seat/leon-leon-4-le-eu-2013-5f-d-000-001-80710-bumper/) ymmärtämään kiinnitystä paremmin (kuva siis FR:n puskurista)? Ymmärsin, että FR sinulla autona.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Repost

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 28.02.14 - klo:12:32
Auttaako räjäytyskuva (http://www.partsbase.org/seat/leon-leon-4-le-eu-2013-5f-d-000-001-80710-bumper/) ymmärtämään kiinnitystä paremmin (kuva siis FR:n puskurista)? Ymmärsin, että FR sinulla autona.

Thanks....
FR mulla ja tosta räjäytyskuvasta on varmasti apua.

Miga^^

Tossa aamu hämärällä töihin ajaessa havaitsin kuskinpuolen peilissä vilkun olevan heikko, tarkoitan sitä pientä neliömäistä mikä näkyy kuskille.. Tarkemmin katseltuani huomasin sen linssin olevan rikki jotenkin on murtunut!? Outoa eikö? Soitin laakkoselle ja kyselin varaosa hintaa ni ois 30.90â,¬ mutta kannattaisiko tuo laittaa takuuseen? Ku eihän se normaalia ole että se itsestään hajoaa näinkin tuoreessa tapauksessa?
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Repost

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 10.03.14 - klo:22:16
Tossa aamu hämärällä töihin ajaessa havaitsin kuskinpuolen peilissä vilkun olevan heikko, tarkoitan sitä pientä neliömäistä mikä näkyy kuskille.. Tarkemmin katseltuani huomasin sen linssin olevan rikki jotenkin on murtunut!? Outoa eikö? Soitin laakkoselle ja kyselin varaosa hintaa ni ois 30.90â,¬ mutta kannattaisiko tuo laittaa takuuseen? Ku eihän se normaalia ole että se itsestään hajoaa näinkin tuoreessa tapauksessa?

Eikös tuo nyt ole jo sanomattakin selvää että takuuseenhan kaikki kannattaa laittaa minkä vaan suostuvat takuuna korjaamaan. Kannattaa vaan pysyä tiukkana ja muistaa että olet maksanut autosta paljon ja odotat että kokonaisuus kestää kasassa vähintääkin takuuajan jopa kauemminkin.

Miga^^

noh tänään kävin liikkeessä kyselemässä että meneekö peili takuuseen niin näin myyjä ainakin totesi että kyllä se menee.. ilmeisesti riittänee se vilkun vaihto siihen ettei tarvitse koko peiliä uusia.. :) ja korjaus aikakin tuli suht nopeasti ensi keskiviikoksi :)
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 27.02.14 - klo:12:36
- Molemmat rekisterikilven valot pimentyneet, kun mittarissa reilu 8000 km.
- Takaluukun kaasupumput tuntuu väsähtäneiltä, luukku pitää auttaa käsin ylös.
- Edelleen toisinaan "sirinää" matalilla kierroksilla vedättäessä konehuoneesta repsikan jalkatilan suunnalta.

Pitänee poiketa paikallisella narisemassa :)
Rekisterivalot vaihtuivat uusiin sopivasti DSG-öljynvaihtokampanjassa käydessä. Kaasupumput kuulemma on "normaalit", eikä vaihtamalla parane. Sirinää ei saaneet kuuluviin kokeiltaessa.

En tiedä tuliko vaihteistoon öljynvaihdon yhteydessä uusi softa vai mikä, mutta toiminta esim. liikkeelle lähtiessä tuntuu jotenkin huomattavan pehmeältä (tasaisemmalta) verrattuna aiempaan.

M1kke

Ensimmäinen ongelma. Auto ei käynnisty. Virrat päälle, hehkutuksen valo sammuu, kääntö avaimesta; vaimea surina, pieni naksahdus, hehkutuksen valo alkaa vilkkumaan ja autoon tulee palaneen käry.  :(

tet

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 12.03.14 - klo:11:11
Kaasupumput kuulemma on "normaalit", eikä vaihtamalla parane.

Onkohan pumput samanlaiset kuin VW:ssä, sellaiset joissa ihan alaosalla ei ole nostetta ollenkaan? VI-Golfissa oli sellaiset, ideana siinä on että luukku sulkeutuu helpommin kun ihan sulkemisliikkeen lopussa nostovoima katoaa kokonaan ja maan vetovoima hoitaa luukun sulkemisen. Samanlaiset oli Golfissa myös konepellissä. Nykyisessä Octaviassa ei ole tuollaisia, vaan perinteiset jotka nostavat ihan koko liikealueella.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kootee

Onko lie jo ollut täällä vastaavaa kyssäriä, mutta omassa Leonissani lämppärin tuuletin pitää aika korkeataajuista ininää. Tosin saattaa olla niin, että se sitten auton lämmettyä häviää - tai luultavasti onkin, koska kiinnitän huomiota asiaan vain ajoon lähtiessäni. Olenko ainut asian havainnut?

En ole aikaisemmissa autoissani tuollaista ominaisuutta havainnut, vaan aina on ollut vaimea tuo tuulettimen ääni. Lähinnä on kuulunut ilmavirran aiheuttama ääni.

Pekezi

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 19.03.14 - klo:09:24
Ensimmäinen ongelma. Auto ei käynnisty. Virrat päälle, hehkutuksen valo sammuu, kääntö avaimesta; vaimea surina, pieni naksahdus, hehkutuksen valo alkaa vilkkumaan ja autoon tulee palaneen käry.  :(

Meillä oli vastaava tilanne joulukuun alussa 2013. Mittarissa tuolloin ~12 tkm ja ikää noin 4 kk. Auto hinausautolla korjaamolle ja puolentoista viikon selvittelyn jälkeen tämä etelä-Suomalainen autoliike / merkkikorjaamo sai kuin saikin selville että starttihan siitä onkin jumissa (kysyttäessä ei aluksi ollut, mutta sitten lopulta olikin...). Diagnoosista muutaman päivän päästä oli taas joulun alla oma auto alla (startit pitää kuulemma tilata Espanjasta  :o). En paljasta autoliikettä koska hyvittivät minulle lopulta omat mokansa kun kävin heidän kanssaan pari pitkää puhelua ja "kehuin" heidän ammattitaitoaan noinkin yksinkertaisessa asiassa ;D.

Koko tämän episodin ajan meillä oli auton meille myyneen liikkeen / automyyjän laina-auto alla korvauksetta, joten suuri kiitos edelleen Seat Center Espoolle!
Käytössä:   Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 4x4 -16
                 Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi 4x4 -17
Ex:            Seat Leon FR 2.0 Tdi 184 hp 2013
                 Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 2013
                 Seat Ibiza 1.2 Tsi Itech 2014
                 Skoda Octavia Elegance 1.6 TDi 2012

M1kke

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 19.03.14 - klo:09:24
Ensimmäinen ongelma. Auto ei käynnisty. Virrat päälle, hehkutuksen valo sammuu, kääntö avaimesta; vaimea surina, pieni naksahdus, hehkutuksen valo alkaa vilkkumaan ja autoon tulee palaneen käry.  :(

Koko moottori kuulemma lähetetään tehtaalle syyniin ja uusi tulee sitten joskus kun tulee. Näin oli käsky käynyt tehtaan puolesta.  :-[

Pekezi

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 20.03.14 - klo:15:50
Koko moottori kuulemma lähetetään tehtaalle syyniin ja uusi tulee sitten joskus kun tulee. Näin oli käsky käynyt tehtaan puolesta.  :-[

Meillekin ilmoitettiin ensin että moottori on jumissa ja sitä aletaan purkamaan korjaamolla, mutta kun irrottivat startin huomasivat että ainoastaan startti oli jumissa ja esti moottorin pyörimisen.

Koita saada auton myyneestä liikkeestä auto alle, kun ei se Seatin liikkumisturvan myöntämä 3 vuorokautta taida ihan riittää...
Käytössä:   Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 4x4 -16
                 Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi 4x4 -17
Ex:            Seat Leon FR 2.0 Tdi 184 hp 2013
                 Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 2013
                 Seat Ibiza 1.2 Tsi Itech 2014
                 Skoda Octavia Elegance 1.6 TDi 2012

Nisze

Saatana. Start&Stop errorin lisäksi auto hävittää välillä tehoja, ei suostu vaihtamaan vaihteita kuin pintakaasulla yms. EPC- ja pakokaasujen häiriön merkkivalot vaan palaa taulussa. Alkaa pikkuhiljaa itselläkin mennä usko tähän konserniin. Vanhasta ibizasta korjailtiin turboa, vaihdettiin dsg:n kytkin ja jakopään ketju. vajaat 50tkm kerkesin sillä ajamaan. Tässä Leon st:ssä 3600km mittarissa ja ekaa kertaa lähtee jo pajalle. Pikkaisen alkaa otsasuonessa tykyttää.

Jos joku on varmaa niin se, että seuraava auto ei ole VAG. Appiukon qashqai on samaa vuosimallia kuin tuo mun vanha Ibiza eli -11. Siinä on mittarissa 150tkm ja ei ole pajalla käynyt kuin määräaikaishuolloissa. Tää VAG:n nykylaatu taitaa vaan tänä päivänä olla aivan perseestä, mikä on harmi koska toimiessaan ovat hyviä pelejä.

Miga^^

Lainaus käyttäjältä: Nisze - 22.03.14 - klo:12:22
Saatana. Start&Stop errorin lisäksi auto hävittää välillä tehoja, ei suostu vaihtamaan vaihteita kuin pintakaasulla yms. EPC- ja pakokaasujen häiriön merkkivalot vaan palaa taulussa. Alkaa pikkuhiljaa itselläkin mennä usko tähän konserniin. Vanhasta ibizasta korjailtiin turboa, vaihdettiin dsg:n kytkin ja jakopään ketju. vajaat 50tkm kerkesin sillä ajamaan. Tässä Leon st:ssä 3600km mittarissa ja ekaa kertaa lähtee jo pajalle. Pikkaisen alkaa otsasuonessa tykyttää.

Jos joku on varmaa niin se, että seuraava auto ei ole VAG. Appiukon qashqai on samaa vuosimallia kuin tuo mun vanha Ibiza eli -11. Siinä on mittarissa 150tkm ja ei ole pajalla käynyt kuin määräaikaishuolloissa. Tää VAG:n nykylaatu taitaa vaan tänä päivänä olla aivan perseestä, mikä on harmi koska toimiessaan ovat hyviä pelejä.

no suurin syy mielestäni taitaa olla tuo auton dsg loota, mutta jos tykkää ostaa dsg:llä olevan auton ni mikäs siinä onhan niitä vikoja ollut niissä alusta lähtien.. ainahan ei voi voittaa..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Jmj

Nisze,
onneksi on takuu.
Ymmärrän hyvin harmistuksesi.
Kaikkein inhottavimmalta tuntuu, kun ongelmat alkavat hetimmiten, kun on auton saanut.
Valinnut, odottanut ja uuden auton saanut. Tunnelma on korkealla.
---
Kylmää vettä tuli myös niskaan.
Luovutusseremonia koettu ja auto saatu kotiin. Pitihän siitä matkan jälkeen puhdistaa vähäistä rapaa.
Paljastui maalivikoja, jotka todettiin kuljetuksessa tulleiksi. Kumma, ettei niitä huomattu, kun autoa puhdistettiin luovutukseen.
Vikajatkumaa autossa oli muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.
Nyt ei ainakaan ole tiedossa vikoja. Pian menee takuu umpeen. Saa nähdä sitten.
Mieluummin aikansa käyttäisi muuten kuin korjaamoreissuihin.
---
Toivottavasti saat autosi kuntoon.
DSG-vaihteistossa on tiettävästi ollut ongelmia ja sen on todettu johtuvan synteetisestä öljystä.
Vaihdettu mineraaliöljyjä.
Kunhan pääsen hankintaa toteuttamaan, niin valitsen auton DSG:llä välittämättä myöskään mm. erään tekniikan lehden keskusteluissa jo pitkään jatkuneesta VAG:n tuotteiden mollaamisesta.

Nisze

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 23.03.14 - klo:11:05
no suurin syy mielestäni taitaa olla tuo auton dsg loota, mutta jos tykkää ostaa dsg:llä olevan auton ni mikäs siinä onhan niitä vikoja ollut niissä alusta lähtien.. ainahan ei voi voittaa..
Hä? Turbon, start&stopin, jakopään yms. ongelmat siis liittyvät mielestäsi dsg:hen? Jos olisin ostanut nämä molemmat autoni manuaalina, niin kaikilta näiltä vioilta olisi vältytty? Epäilen.

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 23.03.14 - klo:13:15
Nisze,
onneksi on takuu.
Ymmärrän hyvin harmistuksesi.
Kaikkein inhottavimmalta tuntuu, kun ongelmat alkavat hetimmiten, kun on auton saanut.
Valinnut, odottanut ja uuden auton saanut. Tunnelma on korkealla.
Ibizan kohdalla ajattelinkin, että perhana kun kävi huono tuuri, että kaikenlaista vikaa ilmaantui. Nyt kun ongelmat alkoivat tämän uuden kanssa heti, niin kyllä tässä alkaa optimistiltakin usko loppua. Merkin vaihto ei voi ainakaan paskempaan suuntaan enää viedä...

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Nisze - 23.03.14 - klo:14:24
Hä? Turbon, start&stopin, jakopään yms. ongelmat siis liittyvät mielestäsi dsg:hen? Jos olisin ostanut nämä molemmat autoni manuaalina, niin kaikilta näiltä vioilta olisi vältytty? Epäilen.
Ibizan kohdalla ajattelinkin, että perhana kun kävi huono tuuri, että kaikenlaista vikaa ilmaantui. Nyt kun ongelmat alkoivat tämän uuden kanssa heti, niin kyllä tässä alkaa optimistiltakin usko loppua. Merkin vaihto ei voi ainakaan paskempaan suuntaan enää viedä...

Monta VAG autoa ollut viimeisen runsaan 10 vuoden aikana, eikä niissä ole ollut oikeastaan mitään vikoja. Ovat olleet kyllä pääasiassa dieseleitä, mitta turbothan niissäkin on. Käytössä oleva VW Polo menee viidettä vuotta ja se on käynyt huollossa vain kahdesti long life ohjelman/ajotietokoneen mukaisesti. Sama koskee nyt käytössä olevaa Tourania, joka on toiminut täysin moitteetta. Ainoa moite liittyy erinäisiin kitinöihin ja ääniin matkustamossa, mutta se on hyväksyttävä tämän hintaluokan autossa.

TSI jakopään ketju pitäisi olla näissä Seatin  uusissa koneissa hihnatyyppinen, jonka on sanottu toimivan paremmin kuin vanhan ketjurakenteen. Start/stop kannattaa kytkeä pois päältä ajotietokooneesta, ainakin talvella. Kohta kun Touran vaihtuu Seatiin, toivotaan että vähävikaisuus jatkuu. Ainakin katsastustilaston mukaan Seatin pitäisi olla vähävikaisin VAG kolmivuotiaiden ryhmässä. Kohtahan se kuitenkin nähdään...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Repost

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 23.03.14 - klo:15:06
Monta VAG autoa ollut viimeisen runsaan 10 vuoden aikana, eikä niissä ole ollut oikeastaan mitään vikoja. Ovat olleet kyllä pääasiassa dieseleitä, mitta turbothan niissäkin on.

Viimeiset 8 vuotta ja noin 400tkm on ajettu VAGgineilla eikä mainittavia huolia ole ollut. Diesel manuaaleja pääasiassa olleet.

volvoilija

Lainaus käyttäjältä: Repost - 24.03.14 - klo:05:29
Viimeiset 8 vuotta ja noin 400tkm on ajettu VAGgineilla eikä mainittavia huolia ole ollut. Diesel manuaaleja pääasiassa olleet.

Viimeisten kymmenen vuoden aikana meillä on ollut yhteensä kolme diesel-VAGginia manuaalilaatikoilla. Huolettomia ovat olleet. Ai niin, mitä nyt 06-mallisen Passatin pumppusuuttimien vaihdoista jouduttiin itse maksamaan yhteensä kolmisen tonnia.

tet

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 23.03.14 - klo:13:15
DSG-vaihteistossa on tiettävästi ollut ongelmia ja sen on todettu johtuvan synteetisestä öljystä.
Vaihdettu mineraaliöljyjä.

Sen verran tarkennan, että tuota ongelmaa jonka vuoksi öljy vaihdetaan ei pitäisi esiintyä kuin kuumissa maissa. Eikä tällä foorumillakaan ole noita ollut, muistan vain yhden tapauksen jossa vikakuvaus täsmäsi tuon takaisinkutsun vikakuvaukseen. Öljynvaihto siis tuskin DSG:n vikaprosentteja meillä Suomessa paljon tiputtaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Epes

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 23.03.14 - klo:13:15

DSG-vaihteistossa on tiettävästi ollut ongelmia ja sen on todettu johtuvan synteetisestä öljystä.
Vaihdettu mineraaliöljyjä.


Pitänee muistuttaa, että "öljyongelmia" on vain 7-vaihteisessa DSG:ssä. DSG-6:t ovat olleet melko lailla varmoja pelejä viime vuodet.

M1kke

Oma Leon odottelee nyt uutta sydäntä, alustavasti saattaa mennä viikkoja ennen kuin auto on ajossa, 184 hv TDI koneita ei vain ole oikein varastoissa vielä. Vanha motti lähtee ilmeisesti avaamatta tehtaalle syyniin joten en taida saada ongelman aiheuttajaa tietooni elleivät sitä halua kertoa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy