Dieselin aika on ohi

Aloittaja Raimo247, 15.03.17 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Auto Bild testasi kuutta eri voimanlähdettä: Miten pärjäsi sähköauto dieselille nopeudessa ja taloudessa?
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html

"Kun kustannukset otettiin mukaan vertailuun, maakaasulla kulkeva Audi ja diesel-BMW jakoivat kärkisijan. Kustannuksiltaan bensiiniauto jäi viimeiseksi.

Toimittajien yhteenvedossa todettiinkin, että paljon pitkiä matkoja ajava päätyy moderniin ja puhtaaseen turbodieseliin. Maakaasu sai kiitosta, mutta sähköautot sopivat pitkillä matkoilla ihmisille, joilla on aikaa."

Ei taida diesel:n aika olla ohi edes Saksassa  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Geoman

Suuri ongelma on se että Suomen Päättäjä Perneri puhuu nolla-päästöisistä autoista, sellaisiahan ei ole. Sähköautojen sähkön tuotannon päästöt eivät ole nolla. Sähköautojen 30...40 % suurempi massa verrattuna polttomoottoriautoon on myös unohdettu. Sähköauton on akkujen vanhenemisen vuoksi rajoitettu kuten jälleenmyyntiarvo.

Perneri ei myöskään puutu autojen tehoihin, huippunopeuksiin, tieliikenteen tavaraliikenteen suoritemäärien pienentämisestä esim. siirtämällä kuljetuksiai sähköisille rautateille yms.. Perneri on lobbareiden unelma.

jamo75

ministeri berner on töissä liikkenneministeriössä ja on sen julkisuus kuva, ei siis keksi mitään omasta päästä tai päätä itse. liikenneministeriö ei päätä Suomen veroista

auto liikenteen vähentämiseen on jo suunnitelmat jos satut asumaan pk seudulla niin tiedät jo ehdoitetuista sisääntulo teiden kaventamisesta, onneksi itse taidan olla eläkkeellä kun ne toteutuvat

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 21.11.18 - klo:17:35
Suuri ongelma on se että Suomen Päättäjä Perneri puhuu nolla-päästöisistä autoista, sellaisiahan ei ole. Sähköautojen sähkön tuotannon päästöt eivät ole nolla. Sähköautojen 30...40 % suurempi massa verrattuna polttomoottoriautoon on myös unohdettu. Sähköauton on akkujen vanhenemisen vuoksi rajoitettu kuten jälleenmyyntiarvo.

Perneri ei myöskään puutu autojen tehoihin, huippunopeuksiin, tieliikenteen tavaraliikenteen suoritemäärien pienentämisestä esim. siirtämällä kuljetuksiai sähköisille rautateille yms.. Perneri on lobbareiden unelma.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.11.18 - klo:18:14
ministeri berner on töissä liikkenneministeriössä ja on sen julkisuus kuva, ei siis keksi mitään omasta päästä tai päätä itse. liikenneministeriö ei päätä Suomen veroista

auto liikenteen vähentämiseen on jo suunnitelmat jos satut asumaan pk seudulla niin tiedät jo ehdoitetuista sisääntulo teiden kaventamisesta, onneksi itse taidan olla eläkkeellä kun ne toteutuvat

Berner:n tehtävä on kiinnittää huomio itseensä kaiken maailman ihme avauksilla, että Sipilä saa turata rauhassa ja media keskittyy Berneriin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TDiih

Löytyykö tuosta autobildin testistä jotain muutakin, kuin tuo iltapulun höpö höpö juttu? Miten matkaan on saatu tuhrautumaan noin paljon aikaa?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jamo75

kova rattimies olet jos 800km menee alle 6h

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.11.18 - klo:20:25
Löytyykö tuosta autobildin testistä jotain muutakin, kuin tuo iltapulun höpö höpö juttu? Miten matkaan on saatu tuhrautumaan noin paljon aikaa?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

TDiih

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.11.18 - klo:20:47
kova rattimies olet jos 800km menee alle 6h

Nyt oli kuitenkin kyseessä Saksan baanat, eikä Hämeen Härkätie  ::)

https://youtu.be/sPneKSCbSG0
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.11.18 - klo:18:14
auto liikenteen vähentämiseen on jo suunnitelmat jos satut asumaan pk seudulla niin tiedät jo ehdoitetuista sisääntulo teiden kaventamisesta, onneksi itse taidan olla eläkkeellä kun ne toteutuvat

Noista sisääntuloistahan pari jo torpattiin oikeudessa, joten ihan kaikkia kotkotuksiaan ei se Hki Herrakaan läpi saa ;D Ja muutenkin "pikkasen" on kyseenalaista torpata nykyisin edes about sujuvaa liikennettä, jolloin suuri määrä autoja runksuttelee liikennevaloissa tyhjäkäynnillä - ja sehän ei sitten saastutakaan ei niin pätkän vertaa :P Toinen juttu olisi jos Hki keskustaan pääsisi suoraan motaria, mutta taitaa se 50km/h tulla vastaan jo Lahden väylälläkin heti Vanhakaupingin jälkeen ja siitä sitten askelittain alaspäin aina 30km/h saakka ennen kuin ollaan Rautatientorilla ja noissa nopeuksissa ei esim. ilmanvastus enää näyttele kovin suurta osaa = se polttis-autokin kulkee noilla nopeuksilla jo varsin econa. Ja nyt kun tuota sitten lähdetään hankaloittamaan, niin suunta eco-mielessä ei mitenkään voi olle kuin huonompaan päin - ellei sitten elellä jossain ihme pilvihaaveissa ja kuvitella että ihmiset mukamas siirtyisi massoina autoistaan julkisen käyttäjiksi ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

jamo75

tulevaisuudessa noi sisääntulo tiet halutaan vain asukkaiden käyttöön, ei siihen mitään työmatka liikennettä enää haluta. toki suurin osa työpaikoista pitäisi sitten siirtää pois keskustasta. en ole koskaan ymmärtänyt miten sijainti valitaan kulkuyhteyksien varjolla keskustaan mutta samalla tulee tuhannen auton pysäköintipaikat.

eikös se vihditien ja tuusulan tieden bulevardi muutokset ole vieläkin suunnitteilla vain ne muutamat muut hylättiin tai sinänsä ei otetti vielä toimeen pantavaksi.

ei se liikenne vedä nykiselläkään 3 kaistaisena miten sitten 2 kaistaisena jolla 30km rajoituksella

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.11.18 - klo:21:09
Noista sisääntuloistahan pari jo torpattiin oikeudessa, joten ihan kaikkia kotkotuksiaan ei se Hki Herrakaan läpi saa ;D Ja muutenkin "pikkasen" on kyseenalaista torpata nykyisin edes about sujuvaa liikennettä, jolloin suuri määrä autoja runksuttelee liikennevaloissa tyhjäkäynnillä - ja sehän ei sitten saastutakaan ei niin pätkän vertaa :P Toinen juttu olisi jos Hki keskustaan pääsisi suoraan motaria, mutta taitaa se 50km/h tulla vastaan jo Lahden väylälläkin heti Vanhakaupingin jälkeen ja siitä sitten askelittain alaspäin aina 30km/h saakka ennen kuin ollaan Rautatientorilla ja noissa nopeuksissa ei esim. ilmanvastus enää näyttele kovin suurta osaa = se polttis-autokin kulkee noilla nopeuksilla jo varsin econa. Ja nyt kun tuota sitten lähdetään hankaloittamaan, niin suunta eco-mielessä ei mitenkään voi olle kuin huonompaan päin - ellei sitten elellä jossain ihme pilvihaaveissa ja kuvitella että ihmiset mukamas siirtyisi massoina autoistaan julkisen käyttäjiksi ::)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

ile

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.11.18 - klo:21:08
Nyt oli kuitenkin kyseessä Saksan baanat, eikä Hämeen Härkätie  ::)

https://youtu.be/sPneKSCbSG0

Ehkä bensan ja dieselin ero voi hieman vielä kasvaa kun mennään baanavauhdeissa Autobildillä. Sen mitä itse todennut niin varsinkin saksalaisten perusvauhdeissa ja auto kuormattuna dieselin kulutus ei pomppaa lähellekään yhtä pahasti mitä bensalla, joten ehkä ihan suoraan tuosta on vaikea vetää linjausta meidän liikenteeseen ja menoon. Toki sama tilanne se meilläkin tulee sähköautojen kanssa.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.11.18 - klo:21:21
tulevaisuudessa noi sisääntulo tiet halutaan vain asukkaiden käyttöön, ei siihen mitään työmatka liikennettä enää haluta. toki suurin osa työpaikoista pitäisi sitten siirtää pois keskustasta. en ole koskaan ymmärtänyt miten sijainti valitaan kulkuyhteyksien varjolla keskustaan mutta samalla tulee tuhannen auton pysäköintipaikat.

Mitä sinne keskustaan sitten jää jos sieltä työpaikat (=kaikki toimistot yms) siirretään pois? Yksi iso kävelykatujen verkosto täynnään kauppakeskuksia siellä täällä -kö? ??? No ei mitä, aivan varmasti esim. Vantaa vastaanottaisi mm. noita yritysten konttoreita itselleen suurien verotulojen kiilto silmissään, mutta jo pelkästään virastoissa (ja tuonne keskustaan jäävissä kauppakeskuksissa) työskentelee myöskin aika huima määrä ihmisiä, joten väylän kavetessa ei ne ruuhkatkaan siitä loppuen lopuksi mihinkään helpota, korkeintaan firmat tosiaan muuttaa toisaalle kun työntekijät aikansa huonoista yhteyksistä kitisevät ja näin Hki menettää arvokkaita verotulojaankin :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

+1 .  Hyvät tai parhaat keksinnöt ovat usein yksinkertaisia....  ;)
Yritetään pärjätä.

TDiih

+1 Tästä hyvänä esimerkkinä on sähkömoottori  :P
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.18 - klo:07:05
Ei taida olla diesel:n aika ohi  ;D.

No eipä todellakaan ja mm. Bosch on jo tuotteistanutkin tuon ACCT-laitteiston tänä kesänä (tuo artikkelihan oli 03/2018) 8)

Ja tähän kun otetaan vielä mukaan Nesteen My Dieselin kaltaiset 100% kierrätyskamasta tehdyt polttoaineet, niin eipä ole bensa-versioilla juuri osaa eikä arpaa tässä kisassa, niihin kun ei tuollaista 100% bio-polttoainetta ole tarjolla, ei ainakaan ilman että moottoriin pitäisi tehdä mitään muutoksia. Tietenkään unohtamatta dieselin jo muutenkin pienempiä CO2-päästöjä per km 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

TDiih

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 29.11.18 - klo:08:37
Ja tähän kun otetaan vielä mukaan Nesteen My Dieselin kaltaiset 100% kierrätyskamasta tehdyt polttoaineet, niin eipä ole bensa-versioilla juuri osaa eikä arpaa tässä kisassa, niihin kun ei tuollaista 100% bio-polttoainetta ole tarjolla, ei ainakaan ilman että moottoriin pitäisi tehdä mitään muutoksia. Tietenkään unohtamatta dieselin jo muutenkin pienempiä CO2-päästöjä per km 8)

Miksi My Diesel on niin kallista, jos se kerran on niin hyvää ja EGOlogista? Eikö tällöin aineen pitäisi olla normidieseliä halvempaa.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 29.11.18 - klo:08:37
Tietenkään unohtamatta dieselin jo muutenkin pienempiä CO2-päästöjä per km 8)

Yhä useammalla automallilla bensan CO2-päästöt ovat dieseliä pienemmät. Diesel on bensaa raskaampaa ja tuottaa 13% enemmän hiilidioksidia per poltettu litra. Vaikka kulutus litroissa olisikin bensaa pienempi, vaihtuvat osat massamääräisinä CO2-päästöinä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 29.11.18 - klo:08:59
Miksi My Diesel on niin kallista, jos se kerran on niin hyvää ja EGOlogista? Eikö tällöin aineen pitäisi olla normidieseliä halvempaa.
No sanopas se! Itsekin jo monasti ihmetellyt kun meuhkataan niin maan per...sti ilmastomuutoksesta yms. ja kuitenkaan valtiovalta ei ole halukas laskemaan My Dieselin verotusta s.e. sen litrahinta pumpulla olisi fossiilista pienempi, jolloin porukka tosiaan siirtyisi sen käyttöön ja näin joka ainoasta tässä maassa pörräävästä dieselistä sen iästä huolimatta tulisi laakista ISON askeleen verran ecompia. Mutta ei kun vaan lisätään raippaa siellä ja täällä, minkään sortin tukemistahan ei voida harrastaa - tai korkeintaan "tuetaan" niin että lisätään raippaa vaan hitusen vähempi ja näin tästä "tuetusta" saattaa tulla ehkä jopa edullisempaa >:(

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 29.11.18 - klo:09:12
Diesel on bensaa raskaampaa ja tuottaa 13% enemmän hiilidioksidia per poltettu litra.
Eihän dieselin kulutuksen tartte olla kuin mainitsemasi 13% pienempi, niin tilanne säilyy, diesel tuottaa jo lähtöjäänkin bensaa vähemmän CO2 :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

TDiih

#1968
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/tietoa-yritysverotuksesta/valmisteverotus/valmisteverolajit/nestemaiset_polttoaineet/nestemaisten_polttoaineiden_verotaulukk/

Aika paljon pienempi vero My:ssä onkin, kun hiilidiokdivero jää pois. RE85:n vero per litra on paljon suurempi.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 29.11.18 - klo:10:39
Aika paljon pienempi vero My:ssä onkin, kun hiilidiokdivero jää pois. RE85:n vero per litra on paljon suurempi.

No jos tuota mitenkään osasin lukea:

Moottoribensiini snt/l70,25
Bioetanoli snt/l46,33
Dieselöljy snt/l53,02
Biodieselöljy snt/l48,63

Niin ei tuon biodieselin vero nyt kovin paljoa fossiilista pienempi ole, jopa etanoli on kevyemmin verotettua :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.11.18 - klo:20:25
Löytyykö tuosta autobildin testistä jotain muutakin, kuin tuo iltapulun höpö höpö juttu? Miten matkaan on saatu tuhrautumaan noin paljon aikaa?
Aikalailla samaa tasoa tuo itse juttukin on. Ei noissa matka-ajoissa ole oikein mitään järkeä. Tyypilliseen Autobildin tasoon esimerkiksi käytettyjä matkanopeuksia ja pysähdysten kestoja ei kerrota ja matkakin on valittu tarkoitushakuisesti.

Dieselautoa paremman huippunopeuden omaava bensa-auto viihtyi matkalla 17 minuuttia pidempään ilmeisesti sillä perusteella, että bensaa piti tankata kerran ja matka oli valittu siten, että diesel pääsi juuri ja juuri maaliin tankkaamatta. 17 minuutissa pitäisi kyllä vaan ehtiä tekemään paljon muutakin kuin vain tankkaamaan. Hybridillä  ajettiin ensimmäiset 41 kilometriä pelkällä sähköllä, vaikka tuo on kulutuksen ja ajankäytön suhteen heikko tapa. Prius kuitenkin suoriutui hölmöstä käytöstä huolimatta silti diesel-Bemaria paljon pienemmällä kulutuksella 4,9 l/100 km.

Nopeimmat selviytyivät matkasta sellaisella 120 km/h keskinopeudella, jota suurempaa nopeutta voi olla hankala saavuttaa, kun lähtee Hampurin aamuruuhkasta ja saapuu Münchenin iltaruuhkaan. Noiden välillä painellaan sitten normaalia 150 nopeutta liikenteen rytmissä. Jollakin pätkällä voi kokeilla huippujakin, mutta ei sillä aikaan kovin suurta vaikutusta ole, niin kuin keskinopeuksista näkeekin. Priukselle keskinopeus oli vain 93 kh/h, eikä sitä selitä auto  vaan kuski. Myös kaasuauton ajasta voisi päätellä, että takkaus sisältää myös kuskin tankkausta.

Arvosteluhan tässä oli leikkimielinen järjestykseen perustuva. Eroilla kuluneessa rahassa tai ajassa ei ole merkitystä. Kustannuksissa Tesla oli tietenkin omaa luokkaansa maksuttomalla energiallaan, mutta myös hybridi ja kaasuauto olivat edullisia. 

mfroberg

Olikos se niin, että toistaiseksi biodiesel on pelkästään marginaalinen tuote jonka nykyisillä tuotantomäärillä ei kovinkaan suurta määrää dieselkulkineita pystyisi edes ruokkimaan?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 29.11.18 - klo:11:17
Olikos se niin, että toistaiseksi biodiesel on pelkästään marginaalinen tuote jonka nykyisillä tuotantomäärillä ei kovinkaan suurta määrää dieselkulkineita pystyisi edes ruokkimaan?

Eiköhän tässä ole se kuuluisa muna-kana -ilmiö kyseessä. Niin kauan kun se on pumpulla fossiilista kalliimpaa, sitä tankataan vain marginaalisesti, jolloin sen kysyntäkään ei kasva, jolloin sen tuotantokaan ei lisäänny, jolloin se myös pysyy marginaalisena :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

TDiih

#1973
https://nestemy.fi/tarina

Globaalisti määrä on suuri, mutta mikä lienee Porvoon jalostamon osuus? Jakeluasemia on Suomessa ~30.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

vasara

^ Tätä mietin.. lainaus em. linkin takaa.
Tänä päivänä neljä viidesosaa Nesteen jalostuksessa käyttämistä raaka-aineista on jätteitä ja tähteitä. Suomessa myytävä Neste MY uusiutuva diesel koostuu 100 % jätteistä ja tähteistä.

Neste on kuitenkin palmuöjyn käyttäjänä ja sademetsien tuhoajana globaalistikkin suuri tekijä. Onko tosiaan 'vain' 20% nesteen biodieselistä palmuöljyä ja loput jätteistä tuotettua?
Tuo 20% on häpeällinen osuus tottakait sekin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 29.11.18 - klo:12:43
Eiköhän tässä ole se kuuluisa muna-kana -ilmiö kyseessä. Niin kauan kun se on pumpulla fossiilista kalliimpaa, sitä tankataan vain marginaalisesti, jolloin sen kysyntäkään ei kasva, jolloin sen tuotantokaan ei lisäänny, jolloin se myös pysyy marginaalisena :-\
Tätä prosessia rajoittaa tuotanto. Sellaista raaka-ainetta, mistä dieselin tuotanto olisi järkevää, ei ole tarjolla suuria määriä.

GeeTee

Pianhan on taas se aika vuodesta kun raaka-alnetta tarjolla eli keräilevät joulukinkun rasvat talteen  8)


Pihistelijä

On varmaan hienoa ajaa dieselillä!



Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 21.12.18 - klo:13:01
On varmaan hienoa ajaa dieselillä!




Kyllä on hienoa ajaa ja vielä nelivetoisella sellaisella.

Tietenkin, jos hakee sen kalleimman paikan kuvaa varten. Totuus voi olla jotain muuta:
https://www.polttoaine.net/

Eilisen keskihinnat:
95E10=1.483
98E=1.569
Di=1.467

Halvin:
95E10=1.373
98E=1.406
Di=1.316

KAllein:
95E10=1.880   
98E=1.850
Di=1.740

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy