Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

jrinnes

Tämä korjaantui pitämällä akun kaapelia pari minuuttia irti. Toivottavasti ei tarvitse kovin usein alkaa tuon kanssa jumppaamaan, saattaa muuten alkaa varsin nopeasti jurppimaan. ::)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

TWBE

Auton 12V normiakun kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota. Ostaa uuden, voi korjata monta epämääräistä ongelmaa.

Keitsi

Onko kukaan saanut vaihdettua VM2020 Passatiin kanavalogoja? Kyseessä Discover Pro (MIB3) ja pelkät USB-C liitännät käytössä. Kaikkiin aikaisempiin vaggilaisiin nuo olen onnistunut vaihtamaan, mutta tämän kanssa tuntuu ettei tunnista koko USB-tikkua. USB-C liitännät kyllä muuten toimivat, koska AA ja puhelimen lataus toimivat niiden kautta.

Allroadi

Suomi-TDI alltrack vaihtui tuossa juhannuksen jälkeen saksa-TSI alltrackiin. Molemmissa autoissa lisävarusteena DLA, joka suomivehkeessä toimi niin kuin voisi olettaa, eli varjosti mallikkaasti valonlähteitä kaikissa tilanteissa yli 60km/h nopeudessa.

Nyt kuitenkin iltojen pimennyttyä, huomasin motarilla tämän uuden (molemmat autot siis MY2016) DLA:n toimivan selvästi vajaavaisemmin; mm. laskee oikeanpuoleista keilaa aina kun vastaan tulee auto. (vrt. kaiketi oikeaoppiseen toimintaan edellisessä autossa, joka ei muuttanut pientareen puoleista valokeilaa ellei siellä ilmennyt valonlähdettä) Muutenkin näyttäisi pudottavan pitkiä kokonaan pois pelistä (eli sininen symboli katoaa digimittaristosta) huomattavasti herkemmin.

Voiko siis olla että Dynamic Light Assistia on eri tasoisia, vai onko uudessa kulkineessa jotain vikaa? Ja onkohan tälle tehtävissä jotain sopeutusta tjsp, joka voisi korjata tilanteen?
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

autoilija14

Onko nykyautossa staattiset vai kääntyvät/dynaamiset ledit? Jos siinä on staattiset niin DLA:ta siinä tuskin voi olla.

Samalla kanavalla löytyy aikaisempi keskustelu "Miten tunnistaa eri LED-valot autoliikkeessä" jos valovariaatiot askarruttavat.

Voi olla että muistan ihan väärin, mutta jotenkin semmoinen tutina että joissakin vuosimalleissa on ollut tarjolla sekä Light Assist että Dynamic Light Assist.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Allroadi

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 18.08.20 - klo:21:15
Onko nykyautossa staattiset vai kääntyvät/dynaamiset ledit? Jos siinä on staattiset niin DLA:ta siinä tuskin voi olla.

Samalla kanavalla löytyy aikaisempi keskustelu "Miten tunnistaa eri LED-valot autoliikkeessä" jos valovariaatiot askarruttavat.

Voi olla että muistan ihan väärin, mutta jotenkin semmoinen tutina että joissakin vuosimalleissa on ollut tarjolla sekä Light Assist että Dynamic Light Assist.

En muista itse törmänneeni perusmuotoiseen Light Assistilliseen Passattiin, mutta molemmissa autoissa siis DLA (dynamic light assist) sekä "kaksisilmäiset" projektoriledit. Saksan vehkeen DLA näyttäisi toimivan paremmin maantiellä, kuin moottoritiellä, joskin maantielläkin se vaikuttaisi tarpeettomasti laskevan oikeanpuoleista valokeilaa silloin kun ei tarvitse.
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

peped

Kauanko on muilla jakopää kestänyt? Vm 2016 2.0tdi 140kw kävi juuri huollossa, mittarissa n. 164tkm ja olivat huollossa havainneet että jakopää ääntää. No eipä siinä, olisin kyllä vaihdattanut joka tapauksessa noin vuoden/15tkm päästä. Lienee aika normaali hetki vaihdolle, koska vag
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jrinnes

Mulla piti saman koneen jakopää myös ääntä ja se vaihdettiin vähän reilussa 120tkm:ssä.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Jebu

Lainaus käyttäjältä: peped - 27.08.20 - klo:08:48
Kauanko on muilla jakopää kestänyt? Vm 2016 2.0tdi 140kw kävi juuri huollossa, mittarissa n. 164tkm ja olivat huollossa havainneet että jakopää ääntää. No eipä siinä, olisin kyllä vaihdattanut joka tapauksessa noin vuoden/15tkm päästä. Lienee aika normaali hetki vaihdolle, koska vag

Omassa alko viime talvena ääntämään reilu 170tkm ajettuna, syksyn aikana menee jakopää vaihtoon

jukkab8

Ohjekirjan mukaan akkua ei saa ladata? Kyseessä diesel vm-18. Autossa webasto, jonka vuoksi ajattelin pitää ylläpitolaturissa satunnaisesti. Onko tosiaan näin ettei voi ?

b1mpo

Mitä siellä tarkalleen ottaen sanotaan? Onhan nämä autot nykyään huolloissakin laturin nokassa. Kunhan laturin miinusnapaa ei kytke akun miinukseen, vaan maadoituspisteeseen, niin pitäisi onnistua.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: jukkab8 - 27.08.20 - klo:17:55
Ohjekirjan mukaan akkua ei saa ladata? Kyseessä diesel vm-18. Autossa webasto, jonka vuoksi ajattelin pitää ylläpitolaturissa satunnaisesti. Onko tosiaan näin ettei voi ?

Olen ladannut omaani konetilan kautta. Omassani akku on takakontissa. Laturin piuhoille on selkeät paikat. Kunhan on agm-akulle sopiva älylaturi niin ei ongelmaa latauksessa.

Tehtaalla on tuon latauksen kiellon osalta lähtenyt turvallisuusajattelu lapasesta...
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: jukkab8 - 27.08.20 - klo:17:55
Ohjekirjan mukaan akkua ei saa ladata? Kyseessä diesel vm-18. Autossa webasto, jonka vuoksi ajattelin pitää ylläpitolaturissa satunnaisesti. Onko tosiaan näin ettei voi ?
Lataillut myös omaani (tehdaswebastollinen) moottoritilan latauspisteiden avulla - omassa autossa iso akku takakontissa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

northrob

Latausta sivuten, mitä arvon raati mieltä? 5 vuotiaan akun lepojännite yön jälkeen 12-12.1 V, mutta käynnistysvirtaa antaa 600 A (680 A tehtaan ilm.). Latausjännitettä laturi antoi 14.5 V. Oisko vaihdon paikka (varuilta)?
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

mfroberg

Jännite on liian alhainen, ongelmia tiedossa viimeistään kylmien tullessa. Akusta pitäisi löytyä vähintään 12,5 V, mielellään 12,7 V.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Keyser

#1155
Ikääntynyt bemari vaihtui 100tkm ajettuun 2017 vuoden comfortline variantiin 1.4 TSI koneella ja DSG -askilla, vanha liisari. Vähän toki jännittää kumpi laukeaa ensin, kone vai laatikko, mutta bemarin huoltohintoihin verrattuna ei tässä isoa persnettoa varmaan tule tehtyä  :D. Käyttö on aika vähäistä, eli varmaan alle 10tkm tulee vuodessa ajeltua.

Halusin auton aika perusvarusteilla, ja kankaiset lättypenkit sekä manuaalinen ilmastointi (en edes tiennyt että tätä enää myydään  ;D) tuli autossa mukana. Sentään parkkitutkat oli lisävarustelistalta ruksittu ja vetokoukku, jota ei oltu käytetty kertaakaan. Akku oli kolmen vuoden käytön jälkeen finaalissa, ja se vaihdettiin myyjäliikeen piikkiin (kustannus 450â,¬...).

Ajettavuuden osalta auto on mun mielestä hyvä, jämäkkä ja vaikka pohdin riittääkö 125hv koneessa potkua niin oikeastaan se on yllättävän pirteä. Kulutus on pyörinyt 5,5-6 l/100km välissä sekalaisessa ajossa, pidän tuon kokoluokan autossa aika pienenä.

Minulla ei ole tolppapaikkaa, ja edellisessä kiesissä oli webasto. Onko tuoretta kokemusta missä hintaluokassa jälkiasenteinen webasto pyörii näihin TSI koneisiin? Marmorilla hinta kaukosäätimellä oli 3,5kâ,¬, mielummin ajan talven taksilla...

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Keyser - 30.08.20 - klo:13:39
Minulla ei ole tolppapaikkaa, ja edellisessä kiesissä oli webasto. Onko tuoretta kokemusta missä hintaluokassa jälkiasenteinen webasto pyörii näihin TSI koneisiin? Marmorilla hinta kaukosäätimellä oli 3,5kâ,¬, mielummin ajan talven taksilla...

Tuoretta kokemusta ei ole, mutta käsittääkseni max 2kâ,¬ pitäs riittää. Eiku google laulamaan ja kysymään tarjouksia eri paikoista. Marmorin 3,5 kieltämätti "hiukka" suolanen hinta.
Sikamaista menoa since 1975

dwntime

Jos jaksaa nähdä vähän vaivaa osien etsimisessä niin tuohon saisit ihan tehdaswebastonkin asennettua jolloin se integroituu auton järjestelmiin kuten pitääkin.

Esim. tässä yksi ihan kohtuuhintaan. https://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-B8-original-Webasto-Heizgerat-Standheizung-Diesel-3Q0815005E/124299100750?epid=24004511206&hash=item1cf0cdc24e:g:l7cAAOSwH9JeK48f

Toki tuohon pitää hankkia vielä johtosarja ja letkut mutta on ihan OEM tuote.

Jussi101

Tämä mietinnässä https://www.autoverkkokauppa.fi/vaihtoautot/volkswagen-passat-variant-comfortline-20-tdi-110-dsg-automaatti-parkkitutkat-webasto-vetokoukku-knv-987

Onko 90 tkm kohdalla tulossa huolto? Jos on, niin mitä pitää sisällään ja millainen kustannus on merkkiliikkeessä?

Onko näissä EGR-venttiili ja hiukkassuodatin toimineet ongelmitta?

Keyser

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 31.08.20 - klo:10:22
Jos jaksaa nähdä vähän vaivaa osien etsimisessä niin tuohon saisit ihan tehdaswebastonkin asennettua jolloin se integroituu auton järjestelmiin kuten pitääkin.
Toki tuohon pitää hankkia vielä johtosarja ja letkut mutta on ihan OEM tuote.

Miten nuo OEM mallit eroavat normaalista webastosta, tuleeko ohjaus siis autosta itsestään eikä ulkoisesta kellosta tms.? Osaako joku normaali asennusliike koodata noita autoon, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi? Jos vaatii enemmän puuhastelua, niin voin tyytyä normaaliin jälkiasennusvehkeeseen mutta ihan mielenkiintoinen vaihtoehto.   

Jussi101

Lisää kysymyksiä, millainen operaatio on 2.0TDI:n kaasupoljinvasteen muuttaminen lineaariseksi? Soitin VW huoltoon Airportiin ja sanoivat, että on mahdollista mutta he eivät tee näitä.

Nyt tuo vaste on koeajetussa autossa sellainen, että alussa ei tapahdu mitään (= tuntuu voimattomalta) ja puolen välin jälkeen hyökkää.

jrinnes

^Onnistuu VCDS:llä puolessa minuutissa.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Parviainen

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 01.09.20 - klo:13:48
^Onnistuu VCDS:llä puolessa minuutissa.

Voisitko mahdollisesti kertoa tarkemmin?
Passat -16 2.0TDI 190hv DSG 4Motion

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Parviainen - 07.09.20 - klo:23:52
Voisitko mahdollisesti kertoa tarkemmin?

En muista tavua ja bittiä ulkoa, mutta moottorinohjaimen koodauksesta ihan pudotusvalikosta vaihdetaan auton valmistaja Volkswagenista Audiksi.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

concorde

Toi "Audi-kikka" on mitä on (en ole kuullut, että se olisi kellään toiminut) , mutta vcds:llä

44 steering assist -> security access 19249 -> adaptation -> driving profile switchover→ vaihda "incremental: controlled over time" -> "direct controlled jotain (en muista ulkoa mikä tää jälkimmäinen oli)

Toi kuitenkin vaihtaa sen moodin siitä, kauanko kaasua on painettu siihen kuinka paljon sitä painetaan (noin kärjistetysti)

Tolla ainakin pari omaa passattia ja appiukon subbe on saanut uutta terävyyttä kaasuvasteeseen.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

duke7

Lainaus käyttäjältä: concorde - 08.09.20 - klo:14:15
Toi "Audi-kikka" on mitä on (en ole kuullut, että se olisi kellään toiminut) , mutta vcds:llä

44 steering assist -> security access 19249 -> adaptation -> driving profile switchover→ vaihda "incremental: controlled over time" -> "direct controlled jotain (en muista ulkoa mikä tää jälkimmäinen oli)

Toi kuitenkin vaihtaa sen moodin siitä, kauanko kaasua on painettu siihen kuinka paljon sitä painetaan (noin kärjistetysti)

Tolla ainakin pari omaa passattia ja appiukon subbe on saanut uutta terävyyttä kaasuvasteeseen.
Oletko siis tehnyt tämän myös allekirjoituksen gte:hen?
Gte:ssä ärsyttää hybridimoden laiska kaasuvaste. Sähköllä ja gte:llä menee kuten kuuluu.

concorde

En ole. Kahteen B8 TDI:hin tein, mutta toi GTE ei mielestäni ole sitä tarvinnut. Toki rouva sillä pääsääntöisesti ajelee ja 90% sähköllä...

Eihän se maksa kuin vaivan kokeilla, tosin...
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Iro

Lainaus käyttäjältä: concorde - 08.09.20 - klo:14:15
Toi "Audi-kikka" on mitä on (en ole kuullut, että se olisi kellään toiminut)

Kyllä se ainakin täällä muutti vasteen ihan toiseksi.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

concorde

OK. Seison korjattuna.

Omissa kahdessa ja parin kaverin B8-passateissa tosta ei tullut kuin virheilmo, ettei asetusta hyväksytty. Vuosimallit -15,-16 ja -17.  Ilmeisesti niissä on vielä muitakin eroja.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

M_M

Tuo ECUn koodauksen muuttaminen Audiksi kyllä muuttaa kaasuvastetta. Huono puoli on vaan se, että sitä ei kaikkiin autoihin pysty tekemään. Mullakin Kodiaq hylkii kyseistä koodausta, joten eipä tullut laiskaan kaasuvasteeseen apuja siitä.  :(
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy