Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Puuhis

#540
Lainaus käyttäjältä: jonez - 04.03.18 - klo:12:34
Onkos muilla havaintoja ulkolämpömittarin tällaisesta käyttäytymisestä:

aloin ihmetellä outoja ulkolämpötilalukemia aina liikkeelle lähdettäessä. Aamulla on ollut pakkasta yleensä parikymmentä ja kun illalla lähtee töistä (auto ulkona koko ajan, webasto vaihtelevasti, aina ei ole mahdollisuutta käyttää etukäteen), mittari näytää sitä samaa lukemaa eli vaikkapa -20, vaikka todellisuudessa ulkolämpötila on ollut -8 suuruusluokkaa. Vastaavasti aamulla se näyttää sen -8, vaikka kotimittari näytti juuri -20. Aamulla tuo lukema korjaantuu oikeaksi melko nopeasti, mutta illalla saa ajaa jopa 10 km ennen kuin lukema on kohonnut oikeaksi.
....
Täällä sama "ominaisuus". Menee todella pitkään ennen kuin näyttää oikeaa lämpötilaa.
Passat Variant -18,
Ex-VAG:t Yeti 4x4 -12, Ocu II -10 ja Bora

a_jaba

Taitaa olla joku tietoinen viive koodattu siihen lämpömittariin kun jokainen vag laitos B6 audista lähtien millä olen ajanut on tehnyt juuri samaa
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

hoge

Tervehdys kaikille. Tuli hankittua sigun auto. Muuten ok, mutta. Näinkin pieni asia kuin radion kuuluvuus voi ottaa päähän. Tulee vietettyä vähintään se tunti päivässä autossa. Radio kuuluu aaltoillen. Ei rätise vaan äänenlaatu heikkenee hetkittäin. Otin automaattisen äänenvoimakkuudeen säädön pois päältä, kokeillu kaikkia asetuksia. Ei auta. Auto 2015 elokuussa tehty. Perus soitin ilman navia. Onko ominaisuus vai pitääkö lähteä hakemaan vikaa?
2015 passat 2.0tdi 4motion dsg

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: hoge - 05.03.18 - klo:17:52
Tervehdys kaikille. Tuli hankittua sigun auto. Muuten ok, mutta. Näinkin pieni asia kuin radion kuuluvuus voi ottaa päähän. Tulee vietettyä vähintään se tunti päivässä autossa. Radio kuuluu aaltoillen. Ei rätise vaan äänenlaatu heikkenee hetkittäin. Otin automaattisen äänenvoimakkuudeen säädön pois päältä, kokeillu kaikkia asetuksia. Ei auta. Auto 2015 elokuussa tehty. Perus soitin ilman navia. Onko ominaisuus vai pitääkö lähteä hakemaan vikaa?

Onnittelut uudesta autosta! Radio hiljenee myös kun etututka pysäköintiavustimesta menee päälle. Jotkut muutkin ovat valitelleet radion äänen hiljenemistä täällä. Mulla itsellä ei olemollt ongelmia, pl. tuon etututka jaokua huomaammatta hiljentää.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Passat1.4tsi

Lainaus käyttäjältä: jonez - 04.03.18 - klo:12:34
Onkos muilla havaintoja ulkolämpömittarin tällaisesta käyttäytymisestä:

aloin ihmetellä outoja ulkolämpötilalukemia aina liikkeelle lähdettäessä. Aamulla on ollut pakkasta yleensä parikymmentä ja kun illalla lähtee töistä (auto ulkona koko ajan, webasto vaihtelevasti, aina ei ole mahdollisuutta käyttää etukäteen), mittari näytää sitä samaa lukemaa eli vaikkapa -20, vaikka todellisuudessa ulkolämpötila on ollut -8 suuruusluokkaa. Vastaavasti aamulla se näyttää sen -8, vaikka kotimittari näytti juuri -20. Aamulla tuo lukema korjaantuu oikeaksi melko nopeasti, mutta illalla saa ajaa jopa 10 km ennen kuin lukema on kohonnut oikeaksi.

Juu, minäkin olen huomannut saman ominaisuuden lämpötilan suhteen. Näyttää lämpimästä tallista lähdettäessä edellisen illan pakkaslukemia esim. -20 ja lukema muuttuu todella hitaasti oikeaksi. Ã,,rsyttävä ominaisuus (vika). Auto vm. 2018 ja reilu 2000 km ajettu.


hoge

Ei ole kyse nyt hiljenemisestä tutkien kanssa jne. Vaan ihan huono kuuluvuus. No autoliike vie vw:lle tutkittavaksi.
2015 passat 2.0tdi 4motion dsg

VW_Johan

mulla tuo radion hiljeneminen tapahtuu välillä mutta vain silloin kun auto on just käynnistetty, lähtee toimimaan itsestään 30-60 sek jälkeen. Edellinen auto (Audi A3) teki samaa. Eikä liity parkkitutkien aktivointiin.

passo_s

Mulla radio kuuluu, ei siis pätki eikä rätise, ongelmia on volyymin kanssa:
1) käynnistyshetkellä parkkitutkanäyttö aktivoituu, voluumi menee alas ja tutkien toiminnanjälkeen radio huutaa liian kovalla voluumilla.
2) radio herää kovalla volyymilla päälle ennen parkkitukia
3) GPS opastin ääni katkaisee radion ja taas radio palaa päälle liian kovalla volyymilla.
Radion volkka on mulla hiljaisella kun radiota kuuuntelen.Ã,,rsyttävästi ed main asiat nostaa huomattavasti radion volyymiä.

akk

No, ei minulla ole ollut ennen radion kanssa ongelmia, mutta nyt on ainakin radio Novan kuuntelu alkanut temppuilemaan. Välillä ääni vaimenee hiljaiselle joksikin ajaksi, sitten taas palaa normaalitasolle. Tietääkseni ei ole kyse navin liikennetiedoituksista tms. Automaattista voluumiakin (GALA) säädin, muttei vaikutusta. Omituista. Auto on valmistettu v. -15 lopulla, ja radiona media composition (navilla)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Herr K

Itsekin olen jossain määrin ollut havaitsevinani äänenvoimakkuuden satunnaista vaihtelua Passatissa. Voisikohan johtua siitä, että RDS vaihtaa välillä automaattisesti taajuutta. Voimakkuuden vaihtelua ei kyllä ilmennyt edellisessä Golfissani, jossa radion kuuluvuus oli ehkä muutenkin hieman parempi kuin nykyisessä.
VW Passat Variant GTE

Arcca

Lainaus käyttäjältä: akk - 09.03.18 - klo:17:02
No, ei minulla ole ollut ennen radion kanssa ongelmia, mutta nyt on ainakin radio Novan kuuntelu alkanut temppuilemaan. Välillä ääni vaimenee hiljaiselle joksikin ajaksi, sitten taas palaa normaalitasolle.

Mulla on tehnyt myös tuota samaa pari kertaa parin viikon sisällä. Perusradio alkupään -15 Passatissani.
Ettei vaan olisi lähetyksessä ollut vikaa, tai FM radiokelejä korkeapaineen takia (naapurimaan asemat häiritsee...).

En oikein usko että RDS olisi syypää, kun juttu ilmeni nyt vasta viimeaikoina minulle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

hoge

Päivitystä tilanteeseen. Passatti ollut merkkihuollossa pari päivää. Asentaja ajanut kotiin ja todennut että virtahävikkiä sivuikkunassa missä on antenni. Katsotaan saako korjattua...
2015 passat 2.0tdi 4motion dsg

Arcca

Mielenkiintoista kuulla mitä hoge:lta löytyy.
Tarkkailin tuota omaani ja alan kallistua myös siihen että tason heittely ongelma voisi tosiaan johtua antennin tehon heikentymisestä. Ja seurauksena sen kuulee äänessä sitten kun RDS vaihtaa lähetysasemaa.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

hoge

Auto edelleen merkkikorjaamolla. Homma ei ole edistynyt kun ei ole aikaa/tekijöitä. Mitä ovat tekemässä on kanssa vielä auki. No odotellaan...
2015 passat 2.0tdi 4motion dsg

Anthracite Grey

Mulla on vuoden vanha farkku Passat. Olen kans huomannut Tre- Toijala välillä radion äänenvoimakkuudessa heittelyä, mutta ainoastaan Kiss FM ja nyt ihan kuukauden sisään. Usein en tuota kanavaa kuuntele, mutta heti kun on hetken päällä niin huomaa.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: hoge - 20.03.18 - klo:19:14
Auto edelleen merkkikorjaamolla. Homma ei ole edistynyt kun ei ole aikaa/tekijöitä. Mitä ovat tekemässä on kanssa vielä auki. No odotellaan...
Viikon ollut pajalla kun ei radio kuulu??? Jos ei ole tekijöitä, niin miksi ottivat edes auton vastaan? Toivottavasti sait edes vastaavan auton tilalle siksi aikaa.

Allroadi

Lainaus käyttäjältä: akk - 09.03.18 - klo:17:02
No, ei minulla ole ollut ennen radion kanssa ongelmia, mutta nyt on ainakin radio Novan kuuntelu alkanut temppuilemaan. Välillä ääni vaimenee hiljaiselle joksikin ajaksi, sitten taas palaa normaalitasolle. Tietääkseni ei ole kyse navin liikennetiedoituksista tms. Automaattista voluumiakin (GALA) säädin, muttei vaikutusta. Omituista. Auto on valmistettu v. -15 lopulla, ja radiona media composition (navilla)

Täällä sama vika nimenomaan Radio Novan kanssa. Autona -17 Golf facelift.
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

hoge

Aikaa kului kun pttivat välihommana. Myynyt autoliike antoi rs ocun tilalle. Ei siinä mitään. Itseasiassa ocussa ei kanssa ollut kuuluvuus sen parempi. No passattia päivitettiin, ehkä hitusen parempi. Mutta bluetoothin kautta kun kuuntelee nettiradiota äänenlaatu on täysin kirkas. Eli sillä mennään. Taitaa olla vahvistin tms vaan laadultaan surkea. Mutta on kuitenkin parempi.
2015 passat 2.0tdi 4motion dsg

Cornelius

Säilytyslokeroista kysymys - onko jollain Passatissaan taustapeilin yläpuolen kattopaneelissa aurinkolasilokeroa? Tuossa siis missä kuvassa ovat vaakasuuntaiset ritilät.



Omani on panoraamakatolla, joten mietin, että onko sen takia ilman lokeroa vai onko tosiaan tähän malliin ollut edes saatavilla? Vanhassa B8 Audissa oli tuossa ja oli näppärä. Joten jos se on optiona, niin pyrin retrofittaamaan.

------
Passat TSI 280
------

TeroPee

Aurinkolasikotelo on, panokattoa ei ole. Auto on MY16.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Arcca

Aurinkolasikotelo on, panokattoa ei ole. Auto on MY15, Comfortline.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Mike Tyson

Aurinkolasikotelo on. B8 sedan lasikatolla.
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

Cornelius

Noni! Kiitos tietämyksen lisäämisestä. Kunhan kerkeää, niin pitääpä ottaa tuo oma koteloton paneeli irti ja jos takana on tilaa, niin koittaa metsästellä kotelollinen paneeli tilalle.  8)
------
Passat TSI 280
------

Ocu_P

Jäänee pois farkusta, kun lasikatto. Tuskin saa jälkeenpäin. Superbini peltikatolla oli, nyt lasikatolla ei. B8 variant peltikatolla, oli.

passo_s

28700 km ja 1.6 TDi pyytää ekan kerran öljyä. Litran laitoin.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 29.03.18 - klo:17:22
28700 km ja 1.6 TDi pyytää ekan kerran öljyä. Litran laitoin.
Eikö huoloväli ole 30tkm, joten mikset vienyt huoltoon?
Itselläni ei ole yksikään auto pyytänyt lisää öljyä huoltojen välillä.

passo_s

^ Koska on pääsiäinen ja on ajoa, ensi viikolla varaan huollosta aikaa.

passo_s

Onko B8:ssa Aircare (sisäilman kierrätys) mahdollista poiskytkeä pysyvästi? Huomasin että vaikka ajossa otan täpän pois aircaresta, se samperi seuraavan kerran kun lähtee reissuun on taas aktiivisena. Mulla ko toiminto vetää vaan tuulilasin vasemman alareunan ja kuskin sivulasin nurkan huuruun. Heti kun nappaa aircaren pois päältä auto asenossa oleva ilmastointi jaksaa aukaista tuulilasin ja vasemman sivuikkunan. Aircare jos on päällä puhallustehoa pitää itse lisätä. Raikkari vaihdettiin juuri 30 tkm huollossa, en tiedä olisiko softaa autoon päivitetty, kun mielestäni aircare täpän kun otti pois se kanssa pysyi pois päältä.

systeemi

Auto on jo travemunden satamassa. Saas nähdä joko seuraavalla viikolal saisi. Paljon nopeampaa on tulossa kuin mitä aikataulu alunperin oli.

passo_s

B8:n ainoa ärsyttävä ominaisuus on automaatti-ilmastointi. Auto asennosssa puhallus tulee voimakkaasi reunasuuttimille, tämä aiheuttaa olkapään seudulla vedon tuntua pakkasella. Aircare on aina startin jälkeen päällä, jos on nollakeli niin tulilasi ja kuskin sivuikkuna alkaa huurtua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy