2.0tdi alltrackin kova kulutus

Aloittaja Jjh1978, 17.08.23 - klo:16:06

« edellinen - seuraava »

Jjh1978

Oisko heittää syytä korkeahkoon kulutukseen wolkkarissa?
Potilaana olis 2015 135kw dsg 6-vaihteinen  alltrack golf.kulutus pyörii siinä 8-9l välillä maantie/taajama pyörityksessä 50/50 suhteella.
Vikakoodeja ei korjaamo löytäny,dfp pönttö ei vielä ollu täynnä(n.7g yäyttöaste) egr toiminnassa,jarrut/laakerit ei laahaa tai ole rikki.
Jakopää+dsg+haldex öljyt vaihettu n.5000km sitten

Jacce75

Onko tuo ajotietokoneen näyttämä lukema vai ihan todellinen?

Tein optimoinnin erääseen passattiin 140kw 2.0tdi joka täältä lähti takaisin Tampereelle. Tuli viestiä jälkeenpäin että kulutus tippui selvästi ollen nyt 5.7l 120km/h keskinopeudella. Mielestäni ihan hyvä lukema nelivetoiselta passatilta. En tiedä paljonko syövät normi softalla.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Jjh1978

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 17.08.23 - klo:16:28
Onko tuo ajotietokoneen näyttämä lukema vai ihan todellinen?
-tankkausten välillä mitattu todellinen kulutus

Tein optimoinnin erääseen passattiin 140kw 2.0tdi joka täältä lähti takaisin Tampereelle. Tuli viestiä jälkeenpäin että kulutus tippui selvästi ollen nyt 5.7l 120km/h keskinopeudella. Mielestäni ihan hyvä lukema nelivetoiselta passatilta. En tiedä paljonko syövät normi softalla.

RSOCUstin

Tuo DPF täyttöaste on kyllä pelotttavan pieni. Paljon on ajettu autolla?
Mulla 2015 vRS tdi 335tkm pönttö 80g=100% pesin sen ja nollasin järjestelmän VCDS:llä.
Kulutukset tippui pitkäaikainen reilulla litralla ja joka päiväisessä ajossa melkeen samaa luokkaa. Lisäksi tehtiin jakopää, suotimet, ölpät, lattikko yms.

Onko sofatattu ja pönttö suolistettu tjms?
Oisko pöntön täyttöaste nollattu softauksen yhteydessä ja kulutus nousee tappiin. Samanlaisia oireita on nimittäin tutun 1.6tdi manuaalissa.
Korkea kulutus, softa sisällä ja pöntön tiedot nollattu ilman pesua. Ihan mutu ajattelua aiheesta. Lisäksi jos DPF paine-eroanturi rikki, se kyllä pitäis näkyä koodina.

Jjh1978

137 tkm nyt mittarissa nyt.
Ei ainakaan softauksesta ole tietoa,eikä testerillä pajalla löytyny tietoa sellaisesta..

M_M

Onkos näissä commonraileissa mahdollista sössiä jakopäärempassa joku ajoitus niin että kulutus kasvaa? Tehtiinkö se jakopää ihan merkkiliikkeessä vai jollain pienemmällä pajalla?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jjh1978

Liike teetätti monimerkki korjaamolla,eli tuohan voisi olla mahdollista sössiä,edellyttäen että ei hajoita moottoria..
Pitääpi vielä käydä pajalla kyselemässä asiaa

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Jjh1978 - 18.08.23 - klo:06:12
137 tkm nyt mittarissa nyt.
Ei ainakaan softauksesta ole tietoa,eikä testerillä pajalla löytyny tietoa sellaisesta..

Mulla on 2018 Ea288 184hv CUNA Octavia. Ajettu 131tkm. Pöntön täyttöaste on 31g/80. Eli kyllä noihin sun kilsoihin nähden 7g on todella pieni. Jotain sille on tehty?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy