Köyhän miehen Audi (Ocu-FL 2011 HB 1.4Tsi)

Aloittaja sakal83, 27.08.12 - klo:21:08

« edellinen - seuraava »

sakal83

Plastidipit vaihdettu takaisin hiilarikuviolliseen teippiin. Samaan millä tuo diffuussoriosa on teipattuna.


Yritin huonolla tuloksella kalvottaa takavaloja ja totesin kalvon olevan hintansa väärtiä, jolla ei isoja sekä kulmikkaita pintoja kalvoitella sellaisella lopputuloksella, joka olisi hyväksyttävää.
Pienemmät osat kyllä onnistuu, kuten nuo takapuskurin heijastimet ja etusumarit  :o
Johonkin oli kalvoa sitten pakko laittaa, niin testimielessä kalvotin sumarit/päiväajovalot  ;D. Katsotaan nyt jääkö kalvot paikalleen vai nyppäänkö ne pois :P
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Ghzeit

Paiskaappa kuvalla kalvotetuista sumareista?  ;)
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

sakal83

#152
Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 19.07.13 - klo:11:42
Paiskaappa kuvalla kalvotetuista sumareista?  ;)
Tossa nyt muutama pikasesti vesisateessa napattu kuva.



Hieman vääristää kuvat ja huono ilma. Aivan noin mustat valot eivät ole mitä kuvat antavat olettaa. Tummat ne kyllä ovat, mutta ei mustat  ;)

E: vertailun vuoksi heitetään kuva ilman kalvoja
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

RSOCUstin

Asiasta toiseen. En nyt kännyllä jaksanut selata koko topikkia. Mitä poltimoita/ledejä on päivävaloissa. Auto senkin paranee.

sakal83

#154
Päiväajovaloissa on polttimoina LED-polttimo BA15S (P21W) 27 LED, 486 lm ja kummankin polttimon rinnalla 4,7ohm tehovastus
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

RSOCUstin

#155
Pitänee omaan noita valoja jossain vaiheessa päivitellä.
kun tuli tuollainen Valkonen combi taas hankittua.
Kovasti tekis zenittejä ja Pallaksia/Pegausksia mieli :)

sakal83

Pysty ja poikkirimat vaihtuivat hunajakennoon.







Hieman nuo valkoiset osat paistavat läpi, mutta ei ollut nyt aikaa niitä maalailla.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

TPi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 05.08.13 - klo:23:31
Pysty ja poikkirimat vaihtuivat hunajakennoon.

Hieman nuo valkoiset osat paistavat läpi, mutta ei ollut nyt aikaa niitä maalailla.

Hunajakenno ylä- ja alamaski tuovat mukavasti uutta ilmettä puskuriin. Erittäin hyvä muutos!

Valkoiset osat voi esimerkiksi teipata mattamustalla teipillä; helppo, nopea ja halpa ratkaisu  ;)

sakal83

Pullollinen plastidippiä löytyisi peräkontista, joten sillä voisi vetää nuo valkeat osat, mitkä hunajakennon välistä pilkottavat.
Pieni modaus tuohon keulamerkkiin piti myös tehdä. Ajatus oli teipata tuo merkin musta tausta samalla hiilariteipillä kuin b-pilarit ja diffuussori, mutta laitoin sen kiinni sen verran jämerällä kakspuoliteipillä ettei uskaltanut väkisin vetää. Onko ideoita kuinka sen irroittaisi? Lämpöäkään ei uskalla tuolle maalipinnalle joka on maalautettu aivan tolkuttomasti antaa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

b1mpo

Punotulla siimalla vois kokeilla "sahata" liiman/teipin pois.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TPi

Tuijottelin noita etupään kuvia, ja tuli mieleeni, mitenköhän tummat valot sopisivat kokonaisuuteen..? Tarkoitan siis näitä Superskodan valoja:



(Autossa ei ilmeisesti ole xenon-valoja, näitä tummia valoja kun ei valitettavasti löydy kuin halogeenivaloille)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: TPi - 07.08.13 - klo:13:22
Tuijottelin noita etupään kuvia, ja tuli mieleeni, mitenköhän tummat valot sopisivat kokonaisuuteen..?
Voisivat nuo tosiaan sopia. Ja vaikka joskus jo lupasin ettei peileille tehdä mitään, niin jokseenkin on alkanut kiehtoa tummat peilit? ::)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Japoff

Octavian Monte Carlo Edition  :P
Toimishan ne ...
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

sakal83

#163
Herätellääs taas palstaa hieman. Mitään mullistavaa ei ole saatu aikaiseksi, mutta hieman pieniä viilauksia ja vähän sotasuunnitelmaa talvelle.
Nuo maskien takaa pilkottavat valkoiset korinosat maalattiin ja plastidipattiin mustalla



Myöskin viimasuoja tumpatiin alamaskin taakse. Tyylikkäästi kolmella nippusiteellä.  :D ( ei koloa lämpömittarille ja lukema on aina sama kuin ulkona  :P)

Viime kesänä haljennut tuulilasi tuli vaihdatettua osin omaan ja osin IF:n piikkiin. Omavastuubonusta oli sen verran kertynyt, että oma osuus oli 60â,¬.

Pilariteippaukset ei prkl pysy halutulla tavalla kiinni pilareissa alareunasta, joten palataan taas kerran plastidippiin, jos ja kun löytyy aikaa dippailla.
Samalla varmaan dipataan sitten diffuussoriosa. Nythän se on samalla teipillä kuin pilarit ja siellä se pysyy ihan mallikkaasti, mutta yhtenäisyys ennenkaikkea  ;)
Mittarissa 55tkm, joten 60tkm huolto lähestyy...
Talvinakit alle kuun vaihteessa. Keskiöhin uudet tarrat odottamassa asennusta, kun viime keväänä yksi päätti ottaa hatkat.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Tulipa iskettyä footwell ledit eteen sekä taakse.
Tälläinen sarja siis kyseessä. Paketissa valmiit johdotukset, joten melkeinpä plug&play setti kyseessä. Takana paikat jo olikin etupenkin alla, eteen joutui sorvaamaan paikat.
CEMS:ltä yksi johto ja toinen maahan. Tämän jälkeen koodaukset, ja nyt voipi ajotietokoneen kautta himmentää valot ajossa sopivan himmeäksi.
Nopeasti hämärässä räpsäisty kuva takaa. Edestä ei kehdannut, kun oli niin siivottomassa kunnossa  :P
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

TPi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 18.12.13 - klo:21:54
Tulipa iskettyä footwell ledit eteen sekä taakse.

Hyvältä näyttää! Valoakin näyttää tulevan aivan tarpeeksi noista led-valoista. Antaako muuten led-polttimot vikakoodia, jos led-asetusta ei koodaa VCDSn avulla?

Minulla odottaa edelleen asennusta takapenkkiläisten valot..  Tästä saakin siihen taas hyvää inspistä  ;D

sakal83

Ei anna mitään vikavaloja. Vikavaloista voisinkin tässä mainita, että panostin oikein "laatu" canbus ledeihin parkkipolttimoiksi, kun ajattelin ettei niitä vaihtaa tarvitse kuitenkaan niin kauan kun auto minulla on. Ja paskan vi**t! Kesti oikein vuoden. Kiinasta tilatut halpisledit senkuin jatkaa palamistaan. Se näistä "laatu ledeistä". Kalliilla ei näemmä aina saa hyvää.
Huomenna 60tkm huolto, RS-huollon suorittamana.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

TPi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.12.13 - klo:23:49
Ei anna mitään vikavaloja.

Tarkoitin vikakoodia, jonka näkee VCDSn avulla. Itsellä led-polttimot antoivat herjan, jos led-koodausta ei tehnyt.

sakal83

Poistelin vikakoodit, mitä oli ilmaantunut. jonka jälkeen ei ainakaan heti tullut koodia footwell valoista. Täytyy tarkistaa nyt kun on hetki ajettu.
Vikakoodeista tulikin mieleen. VCDS antoi vikakoodit apukuskin penkinlämmitiimen ja takalasin sekä peilien lämmityksen oikosulusta. Poistui, eikä heti tehnyt vikakoodia uudelleen, kun koodit poistin. Kuitenkin lämmittimet toimivat niin penkeissä, kuin lasissa/peileissäkin. Johtuuko vaan kun olin irroittanut sen liittimen sieltä ohjainboxilta vai mistä?
Tämänkin voisin tarkistaa, tuleeko koodit hetken ajon jälkeen takaisin.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

#169
Ocu kävi ensimmäisessä katsastuksessa. Paikkana Nokian Autokatsastus Oy.
Katsastus, OBD-mittaus, pakokaasumittaus, vanteiden ja alustasarjan muutokatsastus. Hinta 97â,¬ josta tuo muutoskatsastuksen osuus 30â,¬.
Katsastus nopeaa ja mukavan oloinen oli myös katsuri, joka oli onnekseni hieman nuorempi. Läpi meni niin etusivulasien tummennukset, sumareiden tummennuskalvot, heijastimien tummennuskalvot, ledivalot parkeissa, rekkarivaloissa ja päiväajovaloissa.

Auto läpi moitteetta, ja papereihin lätkäistiin muutos 2%. Katsurin mittaukset pyörän navasta: edessä 360mm takana 355mm, jonka hän suoritti sen jälkeen kun auto oli ollut ylhäällä  :o??? Itse mittasin alustasarjan viime kesänä edessä 340mm ja takana 355mm.

Autosta revitty b-pilariteippaukset pois talven jäljiltä. Pilarit odottavat dippausta, kunhan löytyy sopiva aikarako. Myös sivupeilien dippaaminen testimielessä on mielessä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Sain vihdoin putsattua talvivanteet säilytykseen.  Hommaa oli taas melkoisesti, mutta lopputulos jälleen kiitettävä.
Tälläisellä arsenaalilla lähdettiin hommaan.

Ensin pesu Sonaxin vannepuhdistusaineella.
Pikitahrojen hinkkaus AG:n Intensive Tar Removerilla (puuttuu kuvasta)
Vahaus AG:n punaisella
Päälle heitin tänä vuonna testauksessa olevaa Armor all shield vannesuojaa. jota koitin myös kesävalssien päälle ennen alle laittoa ja joka mielestäni tuntuu toimivan hyvin.
Renkaat pyyhkäistiin Megun rengasaineella.

Samalla punnitsin vanteet, jotka siis ovat todella raskaat verrattuna Nitron kesäpyöriin. Painoa 225/40/18 Hakkapeliitta R kumeilla 22,7kg.
Onko joku punninnut vakio Zenith pyöriä 18 tuuman koossa? Olisi mielenkiintoista tietää ovatko pulverimaalatut pyörät kevyemmät/painavemmat?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Seba

Mun pulverimaalatut OZ Ultraleggerat ovat edelleen yhtä kevyet kuin alkuperäisellä pinnallakin, eli ei pitäisi nousta painon käytännössä yhtään.

sakal83

En minäkään usko että painossa ihan hirveästi eroa on. Tosin kun teräksellä noi puhallettiin, niin kyllä siitä pinnasta aika siivu on lähtenyt, koska suhteellisen pahat kanttariosumatkin häipyivät näkyvistä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Hai on kala  ;)




Ja sen evä toimii myös antennina. ( ainakin kaupungissa kuuluu kanavat tuttuun tyyliin )
B-pilarit olleet nyt keväästä saakka auton värissä. Dippaillaan kuhan ehditään.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

#174
Kesävanteet vaihtoivat maisemaa ja tarkoitus olisi hommata kesäksi jotain uutta alle. Vaihtoehtoja on vielä tässä vaiheessa monta. Tässä muutamia järkeilyssä olevia:
Vaihtoehto 1 (ASA - GT-4 - silber frontpoliert)


Vaihtoehto 3 (Wheelworld - WH12 - SP+)


Muutama vanne mitä suomen kaupoistakin bongattuna:




Nämä kaikki vanteet 19" koossa, mutta ei ole täysin pois suljettu vaihtoehto pysyä 18" koossa. Lähinnä tuo ET-lukema olisi hyvä olla vastaava kuin aikaisemmissa vanteissa jotta ei tarvitsisi spacereita asennella saadakseen vannetta kaaren reunaan
Onko kenelläkään felgen outletista tietoa? Olettaisin firman olevan luotettava ja 52â,¬ postikuluista suomeen ei vaikuta pahalta.

E: supistin noita vaihtoehtoja. Eniten edelleen kiinnostaa nuo WH12-SP+
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

kai75

En tiedä haluatko kommentteja vannevaihtoehdoista mutta annan silti :D

VE5 tai tuo 5-puolavanne josta erillinen kuva; yksinkertaisuudessaan tyylikkäät ja kaupanpäälle vielä helppo puhdistettavuus, varsinkin jos vanteen sisällä on rapaa (itsellä ainakin tahtoo siellä olla)...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

sakal83

Tuossa 5-puoleisessa concave vanteessa tulee vain sellainen ongelma eteen, että saadakseen nimenomaan tuota "concavea" niin vanne tulisi olla leveä 9,5 tuumaa ja en kyllä millään usko että se menee octaviaan alle, oli ET mitä tahansa.
Tässävaiheessa oma suosikki on tuo WH12-SP+, sitä kun saisi 8 tuumasena ET35:llä, niin se olisi aika lähellä tuota aikaisempaani vannetta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

#177
Pääsiäisreissun jälkeen alle uskalsi laittaa kesäisempää pyörää. Tämä kesä mennään Wheelworld WH12 SP+ vanteilla koossa 8X19 ET35




Vanteille tuli testattua Nanolex ultra pinnoitetta
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Hyvin palvellut ja hyvin pidetty sotaratsu jatkaa tarinaansa muun ihmisen omistuksessa. Aiheen voi lukita.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy