VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

hece

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.04.18 - klo:19:04
Minulla. Tasan 800km oli polttoväli ennen päivitystä ja sen jälkeen -11 2.0tdi:ssä. Polton käynnistyttyä jatkoin ajamista aina korotetuilla kierroksilla kunnes poltto loppui, eli polttoyrityksiä ei tullut ensimmäistäkään vaan aina kerralla maaliin.
Sitten sinulla käynyt hyvä tuuri :) Muistelen lukeneeni että korkeat kierrokset eivät auta hiukkasten polttoa koska lisääntyneet pakokaasut alentavat lämpötilaa pakoputkistosta jos kuormitus ei lisäänny. Parhaiten hiukkaset palaisivat korkealla kuormituksella ja matalilla kierroksilla. Näin siis ainakin jos polttoprosessi ei ole käynnissä.

tet

^ VW:n virallinen ohjeistus kuljettajan suorittamasta regenerointipoltosta on yli 60 km/h ja noin 2000 rpm, tasaista ajoa vähintään 15 minuuttia. Kierrokset nimenomaan tuossa kahden tonnin tuntumassa, ohje ei sano "yli 2000" tai "alle 2000".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ZeiZei60

Marraskuussa tehtiin päästöpäivitys Skoda Superb 2.0 Tdi 125kW -14 koneeseen. Harmittanu on oma tyhmyys, että annoin tehdä, kun se ei olisi ollut pakollinen. Toki eivät tiskillä kertoneet MIKÃ,, päivitys tehdään, vaan sanoivat vaan, että "tuohon malliin on tullut tehtaalta ohjelmapäivitys, kai sen saa samalla tehdä? Ei maksa mitään." Ja niin tyhmää vietiin.  :-[
Suurin muutos oli DPF-polttojen lisääntyminen. Enkä nyt tarkoita, että joskus käy kauemmin, vaan sitä, että aikaisemmin poltti sammutuksen jälkeen 1-2 krt/vkossa, jotain 15-20 sekunttia. Nyt lähes joka ajon jälkeen 30-100 sekunttia, niin että välillä ihmiset kattoo, että miksi tyyppi käyttää autoaan pihassa, vaikkei ole lähdössä mihinkään.
Lisäksi käyntiääni muutui selvästi, ja perstuntumalta tehoja puuttuu. Kulutus sen sijaan on pysynyt ajotietokoneen mukaan samana, jolleivat sitten "päivittäneet" sitä samalla. Eli harmittaa kun pientä oravaa.
Skoda Superb Combi 2.0Tdi 140 kW  DSG 4x4 Style -18. 
Exä Skoda Superb Kombi 2.0Tdi 125kW DSG 4x4 Elegance Tre Kronor Edition -14

Enhancer

Poltti sammutuksen jälkeen?

Tarkoitat varmaankin, että jäähdytyspuhallin käy sammutuksen jälkeen? Tuo on vain merkki siitä, että poltto on jäänyt kesken ja puhallin kävi ennen päivitystä siinä missä päivityksen jälkeenkin niin kauan kuin on tarpeen jotta lämpötilat ovat turvallisella tasolla. Poltto alkaa uudestaan kun lähdet seuraavan kerran ajamaan.

Eli ajamaan 20min lenkki noin 2500rpm vaikka vakionopeussäädin päällä, että auto saa polton loppuun, samalla sitten korjaantuu käyntiäänikin.

Sanoisin, että sinulla on nyt kyllä asia minkä kanssa päivityksellä ei ole mitään tekemistä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ZeiZei60

Joo, flekti se varmaan huutaa. Hyvä jos on kuten sanoit, mutta silti ihmetyttää, miksi se poltto ei ennen jääny juurikaan kesken, mut heti päivityksen jälkeen tuo alkoi. Ajot on kuitenkin pysyny suht samoina. Mutta pitää seuraavalla kerralla kokeilla tuota ylimääräistä lenkkiä. Kiitos.
Skoda Superb Combi 2.0Tdi 140 kW  DSG 4x4 Style -18. 
Exä Skoda Superb Kombi 2.0Tdi 125kW DSG 4x4 Elegance Tre Kronor Edition -14

hece

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.04.18 - klo:21:42Sanoisin, että sinulla on nyt kyllä asia minkä kanssa päivityksellä ei ole mitään tekemistä.
Päivitys tihentää polttoväliä -> todennäköisyys kesken jääneeseen polttoon lisääntyy. Sanoisin että asialla on erittäin paljon päivityksen kanssa tekemistä.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: hece - 24.04.18 - klo:14:43
Päivitys tihentää polttoväliä -> todennäköisyys kesken jääneeseen polttoon lisääntyy. Sanoisin että asialla on erittäin paljon päivityksen kanssa tekemistä.
Esimerkiksi sinun Passatissasi on tasan sama moottori kuin omassa A4 oli. Polttoväli tasan 800km kesät talvet, ennen ja jälkeen päivityksen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jake_soomi

#367
Tuota väitettä on kyllä aika hankala uskoa ilman mitään faktaa! Omassa -12 2.0 TDI Tiguanissa polttovälit lyhenivät puoleen huijauspäivityksen myötä eli käytännössä 100-200km tasolle ja EGR meni tukkoon 8500km päivityksestä. Flekti jäi myös paljon aikaisempaa useammin ajon jälkeen huutamaan juuri kuvaillulla tavalla eli poltto jäi siis useammin kesken pitkästä matka-ajosta huolimatta, koska polttoväli oli puoleet aikaisempaa lyhyempi. Teetin autoon tehot + EGR OFF -softauksen ja polttovälit palasivat takaisin aikaisemmalle 300-500km tasolle, mutta koskaan ei ole ollut 800km polttoväliä!  :o Polttovälejä tulee seurailtua VAG DPF -softalla.

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 25.04.18 - klo:11:47
Esimerkiksi sinun Passatissasi on tasan sama moottori kuin omassa A4 oli. Polttoväli tasan 800km kesät talvet, ennen ja jälkeen päivityksen.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

-karppa-

Tarkoittaako egr-off egr:n tulppaamista vai ohjelmallisesti pois kytkemistä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jake_soomi

#369
Ohjelmallista pois kytkentää minun tapauksessani. Kuin?

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.18 - klo:09:20
Tarkoittaako egr-off egr:n tulppaamista vai ohjelmallisesti pois kytkemistä?
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 26.04.18 - klo:10:15
Ohjelmallista pois kytkentää minun tapauksessani. Kuin?

Eli perse edellä mennään puhun, kun ei tulpata tuota egr:ää fyysisesti.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jake_soomi

Mikäs hyöty siitä olisi?  ::)

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.18 - klo:12:24
Eli perse edellä mennään puhun, kun ei tulpata tuota egr:ää fyysisesti.

-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

MiCCo_81

5v omistanut cbbb koneella varustetun ceeceen ja sinä aikana olen huomannut kaksi kolme kertaa kesken jääneen polton. Päivittäinen 120km työmatka varmaan auttanut asiassa, että ehtii poltot tekemään. Mutta nyt 2kk aikana mitä auto on ollut päivitettynä niin tänään taisi olla viides kerta päivityksen jälkeen kun auto jäi käryn hajuisena huutamaan parkkiin.

Jos joku on varmaa niin se, että päivityksen jälkeen polttoväli on hemmetisti lyhyempi mitä ennen. Muita ongelmia ei vielä ole tullut, mutta lienee nekin tulon päällä....

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 26.04.18 - klo:07:59
Tuota väitettä on kyllä aika hankala uskoa ilman mitään faktaa! Omassa -12 2.0 TDI Tiguanissa polttovälit lyhenivät puoleen huijauspäivityksen myötä eli käytännössä 100-200km tasolle ja EGR meni tukkoon 8500km päivityksestä. Flekti jäi myös paljon aikaisempaa useammin ajon jälkeen huutamaan juuri kuvaillulla tavalla eli poltto jäi siis useammin kesken pitkästä matka-ajosta huolimatta, koska polttoväli oli puoleet aikaisempaa lyhyempi. Teetin autoon tehot + EGR OFF -softauksen ja polttovälit palasivat takaisin aikaisemmalle 300-500km tasolle, mutta koskaan ei ole ollut 800km polttoväliä!  :o Polttovälejä tulee seurailtua VAG DPF -softalla.
Mikäpä näistä väitellessä, yhtä vähän uskon sinun autosi polttavan hiukkasloukkuaan puhtaaksi 2-4 kertaa Tampere-Helsinki -välillä?

Olisiko polton onnistumisen vaatimuksia sitten kiristetty tms, itse en tuota tiedä sillä aina kun huomasin polton alkaneen jatkoin ajamista ns. ihanneolosuhteissa eli moottoritiellä vakionopeussäädin päällä. Monta kertaa tuli lähdettyä kotipihastakin lenkille kun kun huomasi tyhjäkäynnin olevan ylhäällä.

Vaan eipä ollut ongelmiakaan. Kohta on tarjontaa,  Ruotsissa hinnat -20% ja päälle kruunun heikkenemistä 10% :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jt

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.04.18 - klo:21:42
Tarkoitat varmaankin, että jäähdytyspuhallin käy sammutuksen jälkeen? Tuo on vain merkki siitä, että poltto on jäänyt kesken ja puhallin kävi ennen päivitystä siinä missä päivityksen jälkeenkin niin kauan kuin on tarpeen jotta lämpötilat ovat turvallisella tasolla. Poltto alkaa uudestaan kun lähdet seuraavan kerran ajamaan.
Se että puhallin jää pyörimään sammutuksen jälkeen ei välttämättä tarkoita sitä että poltto jäi kesken. Toki armottomasta katkusta on helppo huomata että nyt jäi poltto kesken. Nimittäin päivitys muuttaa käsittääkseni lukemani perusteella myös hieman puhaltimen toimintalogiikkaa siten että ajon jälkeen puhallin jää herkemmin jäähdyttämään kuumaa moottoria. Edellisessä 1.9TDI:ssä (joka ei ole päästöhuijausmoottoreita), poltto jäi kesken lähinnä joskus talvioloissa, ei kesällä. Itse polttoa ei ajossa huomannut yhtään mitenkään. 

Pienenä referenssinä kaasupasuunalla ajelu nyt n. +10C kelissä, ajon jälkeen puhallin jää pieneksi/lyhyeksi hetkeksi päälle jäähdyttämään. Ja tässä autossa ei ole DPF:ä, eikä sille kaasutekniikassa ole oikeastaan edes tarvetta.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

RSOCUstin

Tullut logiteltua DPF polttoja, tuloksena poltot on 750-800km välein. Parhaimmassa tapauksessa 2 polttoa tankillisella.
Hieman on tihiässä.

Tämän aamun lokitus.
0 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  0.0   Emerg. Regenerat. current Duration
  0.0   Emerg. Regenerat. Time since Start
  0.0   Successful Regenerations
  3.0   Requested Regenerations
  6.5 l   Fuel Consumption since Regeneration
  120 km   Driven Distance since Regeneration
  84.0   Time elapsed since Regeneration
  138 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  12.0   Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  4.8   Particle Filter Carbon Mass (act.)

Maanantai illan logi auto käynnissä.
0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  5 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0.0   Emerg. Regenerat. current Duration
  0.0   Emerg. Regenerat. Time since Start
  0.0   Successful Regenerations
  3.0   Requested Regenerations
  8.9 l   Fuel Consumption since Regeneration
  150 km   Driven Distance since Regeneration
  192.0   Time elapsed since Regeneration
  138 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  13.2   Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  6.0   Particle Filter Carbon Mass (act.)

Välissä sellainen 760km josta matka-ajoa 530km Vihti-Kokkola.

Taitaa mennä auto softalle :)
Poltto on lisääntynyt vika kuukauden aikana selvästi. Epäilen että joku anturi ehkä hajoamassa tai sitten on tuo päästöpäivitys syyllinen. Onneksi on uusi paine-eroanturi hanskalokerossa. Taitaa siis mennä vaihtoon alux se.

jake_soomi

Mulla oli tänä aamuna Tigsussa 150km ajolla particle filter carbon mass 14,5, mutta siltikin eilen lähti poltto käyntiin vaan 240km matkan jälkeen. Olisikohan menossa lopullisesti tukkoon?!  :( Vielä ei onneksi ole vikailmoja antanut.  :-\

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 11.05.18 - klo:10:08
Tullut logiteltua DPF polttoja, tuloksena poltot on 750-800km välein. Parhaimmassa tapauksessa 2 polttoa tankillisella.
Hieman on tihiässä.

Tämän aamun lokitus.
0 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  0.0   Emerg. Regenerat. current Duration
  0.0   Emerg. Regenerat. Time since Start
  0.0   Successful Regenerations
  3.0   Requested Regenerations
  6.5 l   Fuel Consumption since Regeneration
  120 km   Driven Distance since Regeneration
  84.0   Time elapsed since Regeneration
  138 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  12.0   Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  4.8   Particle Filter Carbon Mass (act.)

Maanantai illan logi auto käynnissä.
0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  5 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0.0   Emerg. Regenerat. current Duration
  0.0   Emerg. Regenerat. Time since Start
  0.0   Successful Regenerations
  3.0   Requested Regenerations
  8.9 l   Fuel Consumption since Regeneration
  150 km   Driven Distance since Regeneration
  192.0   Time elapsed since Regeneration
  138 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  13.2   Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  6.0   Particle Filter Carbon Mass (act.)

Välissä sellainen 760km josta matka-ajoa 530km Vihti-Kokkola.

Taitaa mennä auto softalle :)
Poltto on lisääntynyt vika kuukauden aikana selvästi. Epäilen että joku anturi ehkä hajoamassa tai sitten on tuo päästöpäivitys syyllinen. Onneksi on uusi paine-eroanturi hanskalokerossa. Taitaa siis mennä vaihtoon alux se.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar


Larmatin

Tuohon polton tiheyteen vaikuttaa myös hyvinpaljon ajotyyli ja kierrokset jolla ajetaan(nopeus).
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

kanada

Aiemmin olen voinut tyytyväisenä seurata tätä ketjua hieman sivusta, mutta jouduinpa minäkin nyt päivityksen "uhriksi".

Eilen jätin 2.0 TDI Yeti:n määräaikaishuoltoon. Huoltoneuvojan kanssa käytiin vielä läpi, että tätä päästökamppis-korjausta ei tehdä ja se merkittiin isoilla kirjaimilla myös työmääräykseen. Tänään autoa noutaessani saman huoltoneuvojan suusta kuului "oho, tässä on nyt varmaan käynyt joku virhe". Jossain kohtaa oli siis joku tehnyt työnsä huolimattomasti ja päivitys laitettu autoon. Hetken aikaa tästä väännettiin ja hyvitys virheestä jäi mielestäni mitättömäksi, mutta en jaksanut alkaa tappelemaan enempää, kun autokin piti saada alle. Lohdutuksen sanoiksi sain kuulla, että maahantuojan GW kattaisi 100% mahdolliset päivityksen liittyvät viat.

Ajoa ei vielä tuolla päivityksellä ole paljoa takana, mutta ainakin käyntiääni muuttui selvästi. Olkaa siis tarkkoina missä autoanne huollatatte. Omassa tapauksessani on sääli, että Tampereella minua aiemmin hyvin palvellut RS-Huolto sössi asian nyt näin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kanada - 13.06.18 - klo:21:43
Aiemmin olen voinut tyytyväisenä seurata tätä ketjua hieman sivusta, mutta jouduinpa minäkin nyt päivityksen "uhriksi".

Eilen jätin 2.0 TDI Yeti:n määräaikaishuoltoon. Huoltoneuvojan kanssa käytiin vielä läpi, että tätä päästökamppis-korjausta ei tehdä ja se merkittiin isoilla kirjaimilla myös työmääräykseen. Tänään autoa noutaessani saman huoltoneuvojan suusta kuului "oho, tässä on nyt varmaan käynyt joku virhe". Jossain kohtaa oli siis joku tehnyt työnsä huolimattomasti ja päivitys laitettu autoon. Hetken aikaa tästä väännettiin ja hyvitys virheestä jäi mielestäni mitättömäksi, mutta en jaksanut alkaa tappelemaan enempää, kun autokin piti saada alle. Lohdutuksen sanoiksi sain kuulla, että maahantuojan GW kattaisi 100% mahdolliset päivityksen liittyvät viat.

Ajoa ei vielä tuolla päivityksellä ole paljoa takana, mutta ainakin käyntiääni muuttui selvästi. Olkaa siis tarkkoina missä autoanne huollatatte. Omassa tapauksessani on sääli, että Tampereella minua aiemmin hyvin palvellut RS-Huolto sössi asian nyt näin.

Maahantuoja totesi näin minulle: Jos merkkihuolto asentaa tuon huijauspäivityskorjauksen ilman lupaa vastaa merkkihuolto KAIKISTA kuluista, että auto palautetaan takaisin alkuperäiseksi. Merkkihuollolla EI ole lupaa tehdä tuota huijauspäivityksen korjausta ilman asiakkaan lupaa!!!

Ja kyllä tuo vanha ohjelmisto voidaan päivittää takaisin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jake_soomi

Eipä ne maksaneet VW:llä ainakaan, kuin 90% EGR:n vaihtokustannuksista, ja senkin hirveen väännön jälkeen. Meinas verisuoni napsahtaa päästä! 10% omavastuun perusteeksi sanoivat, että jos maksaisivat 100%, niin eivät anna normaaleja varaosa- ja vaihtotyötakuita ollenkaan.  >:( Yhden päivän sijaisautokulun kanssa itelle jäi maksettavaa yli 200â,¬.  :-\


Lainaus käyttäjältä: kanada - 13.06.18 - klo:21:43
Aiemmin olen voinut tyytyväisenä seurata tätä ketjua hieman sivusta, mutta jouduinpa minäkin nyt päivityksen "uhriksi".

Eilen jätin 2.0 TDI Yeti:n määräaikaishuoltoon. Huoltoneuvojan kanssa käytiin vielä läpi, että tätä päästökamppis-korjausta ei tehdä ja se merkittiin isoilla kirjaimilla myös työmääräykseen. Tänään autoa noutaessani saman huoltoneuvojan suusta kuului "oho, tässä on nyt varmaan käynyt joku virhe". Jossain kohtaa oli siis joku tehnyt työnsä huolimattomasti ja päivitys laitettu autoon. Hetken aikaa tästä väännettiin ja hyvitys virheestä jäi mielestäni mitättömäksi, mutta en jaksanut alkaa tappelemaan enempää, kun autokin piti saada alle. Lohdutuksen sanoiksi sain kuulla, että maahantuojan GW kattaisi 100% mahdolliset päivityksen liittyvät viat.

Ajoa ei vielä tuolla päivityksellä ole paljoa takana, mutta ainakin käyntiääni muuttui selvästi. Olkaa siis tarkkoina missä autoanne huollatatte. Omassa tapauksessani on sääli, että Tampereella minua aiemmin hyvin palvellut RS-Huolto sössi asian nyt näin.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Aba

Ocu 2011 2.0 TDI CFHC; Päivitys tehtiin syyskuussa -17 ja muuten kaikki pelannut hyvin mutta kulutus kasvoi selkeästi. Seuraan Fuel Monitorilla kulutusta ja ennen päivitystä oli viiden litran kieppeillä. Päivityksen jälkeen (näkyy selkeästi päivämäärästä kulutuskuvaajassa) hyppää noin 0,5l ylöspäin ja pysynyt sillä tasolla. Samaa jätediiseliä käytetty koko ajan. Polttoväleissä, tehossa tms. en ole huomannut mitään muutosta. Kysäisin edellisen kerran kun merkkihuollossa kävin, että onko näistä tullut palautetta ja tämän huoltopaikan vastaus oli, että ei. Sanoi, että polttoaineen kulutuksen nousu tuollaisella määrällä voi johtua monista asioista. Mun mielestä kun se on tasaista ennen päivitystä ja tasaista sen jälkeen, mutta korkeammalla tasolla niin kyllä se syy on päivitys.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

BMF

Lainaus käyttäjältä: Aba - 14.06.18 - klo:15:00
Ocu 2011 2.0 TDI CFHC; Päivitys tehtiin syyskuussa -17 ja muuten kaikki pelannut hyvin mutta kulutus kasvoi selkeästi. Seuraan Fuel Monitorilla kulutusta ja ennen päivitystä oli viiden litran kieppeillä. Päivityksen jälkeen (näkyy selkeästi päivämäärästä kulutuskuvaajassa) hyppää noin 0,5l ylöspäin ja pysynyt sillä tasolla. Samaa jätediiseliä käytetty koko ajan. Polttoväleissä, tehossa tms. en ole huomannut mitään muutosta. Kysäisin edellisen kerran kun merkkihuollossa kävin, että onko näistä tullut palautetta ja tämän huoltopaikan vastaus oli, että ei. Sanoi, että polttoaineen kulutuksen nousu tuollaisella määrällä voi johtua monista asioista. Mun mielestä kun se on tasaista ennen päivitystä ja tasaista sen jälkeen, mutta korkeammalla tasolla niin kyllä se syy on päivitys.

Meinasitko tosissasi saada rehellisen (tai millään tavalla faktoihin perustuvan) vastauksen merkkihuollosta?  ;D

Ei tämmöisiä skandaaleja normikuluttajalle marmorilla myönnetä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Aba

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.06.18 - klo:15:09
Meinasitko tosissasi saada rehellisen (tai millään tavalla faktoihin perustuvan) vastauksen merkkihuollosta?  ;D

Ei tämmöisiä skandaaleja normikuluttajalle marmorilla myönnetä.

Nooh, eipä kyllä ollut mitään suuria odotuksia vastauksen suhteen :)
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.06.18 - klo:15:09
Meinasitko tosissasi saada rehellisen (tai millään tavalla faktoihin perustuvan) vastauksen merkkihuollosta?  ;D

Ei tämmöisiä skandaaleja normikuluttajalle marmorilla myönnetä.

Ã,,lä nyt. Mä valitin viime kesänä noita EGR:n ongelmia tuon päivityksen jälkeen, niin joulukuussa tuttu huoltoneuvoja totesi, että kyllä niitä on useampi kappeli tullut.

Tämä siis kommenttinä YKSITTÃ,,ISTAPAUS. Eivät kyllä muuten ikinä myönnä mitään!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.06.18 - klo:21:14
Ã,,lä nyt. Mä valitin viime kesänä noita EGR:n ongelmia tuon päivityksen jälkeen, niin joulukuussa tuttu huoltoneuvoja totesi, että kyllä niitä on useampi kappeli tullut.

Tämä siis kommenttinä YKSITTÃ,,ISTAPAUS. Eivät kyllä muuten ikinä myönnä mitään!

Kun Tigsusta EGR losahti, niin ensin marmorilta kirkkain silmin valehdeltiin, että ei liity millään tavalla päästöhuijauskorjaukseen, eikä ole yhtään EGR:ää mennyt huijauskorjauksen jälkeen. Otsasuoni pullottaen, kun näytin nettikirjoituksia ja tiskillä raivosin, niin kummasti muuttui ääni kellossa ja vastaus olikin, että "kyllähän meilläkin näitä jo on maahantuojan piikkiin korjattu, joten tehdäänpäs tästäkin kysely maahantuojalle".  >:(
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

jtmattila

Päästöhuijauspäivitys tehtiin Superbiin. Olisko ollut 2016 loppu puolta tai 2017 alkua.
Virisofta sisään tämän vuoden tammikuussa. Jätin egr:n vielä toimivaksi. Tänään egr sitten ilmoitteli itsestään hehkunmerkkivalolla ja engine fault. Workshop.

Mistähän löytyisi valmis tulppatiiviste EGR:lle? Ei kuristavaa vaan ihan umpinainen. Ensi viikolla käyn ohjelmoimassa egr:n pois.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

b1mpo

Ã,,itini -10 1.6tdi golffista meni egr muutama kuukausi huijauskorjuksen jälkeen. Meni tehtaan piikkiin kokonaan, tietysti(onneksi).
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ak72

Kyllä on diesel autoilijoiden elämä tehty vaikeaksi. Bensalla tai hybridillä voi vaan ajaa eikä tapella kaikenmaailman päästöongelmien kanssa.
Kiitos EU ja vihreät tästäkin.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy