VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.06.17 - klo:15:44
Vw:n pakko ja skeidaan vapaaehtoista 😉

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 19.06.17 - klo:17:14
Kyllä tuo päivitys on pakollinen. Tässä ote Trafin ajoneuvo-osaston päällikön Toni Pallaspuron antamasta haastattelusta:
"â€" Merkitsemme auton ajoneuvoliikennerekisteriin takaisinkutsutiedon ja myös sen, ettei autoa ole korjautettu. Sen jälkeen auto ei läpäise katsastusta, Pallaspuro kertoo.
Mikäli tämä ei vielä motivoi auton omistajaa korjauttamaan autoaan, voidaan toimenpidettä tehostaa Pallaspuron mukaan merkitsemällä auto ajokieltoon tai poistamalla se kokonaan liikenteestä." Luultavasti -18 pitää olla päivitys tehtynä.
Koko haastattelu löytyy https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vw-skandaali-korjauspakko-suomessa-uhkana-ajokielto/5497018.

Oma päivitys tehty reilut 2tkm sitten eikä pahaa sanottavaa (ainakaan vielä  ;)). Kulutus putosi 2-3dl, mutta tuo johtuu etummaisen lamda-anturin vaihdosta samassa yhteydessä, pyrki tuuppaamaan liian sakeaa lientä koneeseen.

Volkswagenin päästöskandaalin runtelemat autot on korjautettava, vaikkei itse haluaisi.

Volkswagenin takaisinkutsukampanjasta on vihjailtu niin saksalaisvalmistajan kuin Saksan ympäristöviranomaisenkin toimesta, mutta vahvistusta ei ole vielä saatu.

â€" Virallista vahvistusta tyyppihyväksyntäviranomaiselta ei ole tullut, mutta tällä olettamalla voitaneen mennä, että takaisinkutsukampanjan muodossa nämä korjaukset tullaan tekemään, kertoo Trafin ajoneuvo-osaston osastopäällikkö Toni Pallaspuro.

Mikäli omaa Volkswagenin huijausohjelmistolla varustettua autoaan ei huollon ja Trafin muistutuksista huolimatta vie huoltoon, seurauksena voi olla jopa ajoneuvon poistaminen liikenteestä.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.05.17 - klo:11:04
Näin välikommenttia maahantuojalta:

"Hei,

Olitte laittaneet sähköpostia koskien autossanne olevaa päästöhuijaus ohjelmaa.

Pahoittelut siitä, että kyseinen ohjelma on aiheuttanut teille vaivaa ja mielipahaa.

Skoda autot on tyypitetty Englannissa ja meillä ei ole kyseessä Recall,, vaan korjaamokampanja, eli ei vaikuta katsastukseen.

Ohjelmiston päivitykseen emme voi tietenkään pakottaa ketään asiakasta, mutta tietenkin valmistaja haluaa, että kaikki autot päivitetään uusimpaan ohjelmaan.

Ohjelmiston päivityksen yhteydessä ei ole havaittu mitään sellaista, että EGR hajoaisi päivityksen jälkeen, mutta jos näin tapahtuisi, asiaa tutkittaisiin tapauskohtaisesti, oliko sillä syy yhteys päivitykseen.

Meillä ei ole muuta kaavaketta, millä asiakas voi kieltäytyä päivityksestä, tehdas haluaa kyseisen kaavakkeen allekirjoitettuna, silloin varmistetaan, että kaikkiin autoihin on ainakin tarjottu uutta päivitystä."

Volkswageniin pakollinen ja Skodaan vapaaehtoinen!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kameleontti

VW Sharaniin tehtiin tuo päästökorjaus kolmisen viikkoa sitten. 1,5 viikkoa sitten moottoritieajossa adblue + saastepönttövikavalot päälle ja vikakoodeissa NOx anturista herjaa. Koodi nollattu, ilmestyi takaisin ennen varattua huoltoaikaa asian suhteen ja huollossa taas eivät löytäneet mitään vikakoodia aiheeseen liittyen. Huoltoon autoa viedessä huoltojanne oli sitä mieltä, että EGR siellä porsinut ja heillä on kamppis näistä, jossa autoilijan osuus EGR:n vaihdosta olisi 250€. Eli ilmeisesti noita on sitten kuitenkin paukahdellut.

Ja tuollaiseenkin vielä silmät sattuivat tänään osumaan:

https://www.hypermiler.co.uk/dieselgate/the-volkswagon-group-is-systematically-refunding-owners-for-egr-failures-after-the-emissions-fix

EDIT: Omat kokemukset päästökorjauksesta tähän mennessä se, että moottoritienopeuksissa kiihtyy huonommin kuin aikaisemmin, mutta moottorin käyttäytyminen on yleisesti muuttunut pehmeämmäksi hyvällä tavalla.
VCDS@Helsinki, PM

-karppa-

Ã,,lkää maksako senttiäkään tuon egr:n korjauksesta, koska kyse on syy/seurauksesta ja ottakaa yhteyttä tuohon kuluttajaviranomaiseen, että joukkokanne saadaan aikaan!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.06.17 - klo:23:43
Ã,,lkää maksako senttiäkään tuon egr:n korjauksesta, koska kyse on syy/seurauksesta ja ottakaa yhteyttä tuohon kuluttajaviranomaiseen, että joukkokanne saadaan aikaan!

Oon ottanut kuluttaja-asiamieheen yhteyttä valvontailmoituksen tekemällä, mutta mitään muuta, kuin tietokoneen tekemä vastaanottoilmoitus, ei ole kuluttaja-asiamiehen suunnalta kuulunut.  :-\ Automaattisessa vastausilmoituksessa oli kyllä mainittu, että asioita (kaikenlaisia) on paljon käsiteltävänä kuluttaja-asiamiehellä. SUOSITTELEN KUITENKIN KAIKKIA ONGELMASTA KÃ,,RSINEITÃ,, ILMOITUKSEN TEKEMÃ,,Ã,,N!!! Ilman useita ilmoituksia ja valituksia viranomainen ei kyllä mitään päästöhuijauskorjauksen ongelmien suhteen ala tekemään!!!

VW vaati 10% maksun + sijaisauton hinnan EGR-venttiilin korjauksesta sillä verukkeella, että muuten ei saa 2v. takuuta osalle ja korjaukselle.  >:(
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

-karppa-

Tuo on ihan perusteltua, koska auto tulee parempaan kuntoon, kuin uutena. Siis ettet saa takuuta, mutta se ei edelleenkään poista autonvalmistajan virhevastuuta.

Takuu on valmistajan/maahantuoja/jälleenmyyjän antama LISÃ,,ETU. Ei mikään pakko. Virhevastuu perustuu taas lakiin.

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 20.06.17 - klo:07:08
VW vaati 10% maksun + sijaisauton hinnan EGR-venttiilin korjauksesta sillä verukkeella, että muuten ei saa 2v. takuuta osalle ja korjaukselle. >:(
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tos®

Joutessani kokeilin toista vin-numero hakua yetistä ja siellä päästökampanjaa ei ole.
https://1drv.ms/i/s!AudTODk8pT4okdNudPCeKZVnBu4qxg
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Muikkuossi_64

#126
TÃ,,? Vai tulee auto parempaan kuntoon kusetusohejman poiston jälkeen, jopa vitsin heitit !!
Meillä auto lopetti toiminnan ja eli ei sillä voinut ajaa ja vaihtoivat EGR palikan (Ã,,LKÃ,,Ã,, KUKAAN MAKSAKO KUSETUSOHJELAMN POISTON JÃ,,LKEEN SENTTIÃ,,KÃ,,Ã,,N EGR VAIHDOSTA) , ja nyt sitten pitäisi kaasuläppä vaihtaa, sehän on kuluva osa ...

Auton flekti huutaa lähes kokoajan tolkuttomia aikoja vaikka auto ei käy ja autoko tuli parempaan kuntoon. DPF elinikä lyhennee ja ei tuo flektien pitkä päälläolokaan varmasti hyvää tee, akku kuluu ja flektit.

Aivät kuulemme voineet (lue: halunneet) palauttaa alkuperäistä ohjelmaa vaikka sitä vaadin. Täyttä kusetusta VW touhu - kaikki kulut pannaan omistajan piikkiin tai ainakin ehdotetaan ensiksi - ja tyhmä maksaa jos ei pidä oikeuksistaan kiinni.

Ei ole enimmäinen case tämä, aikoinaan 1.4 litran golfiin ehdottivat puolimoottorin vaihtoa eli työt minulle ja osa heiltä, auto söi öljyä aivan hulluna. Lopulta maksoin vesipumpun hinnan en muuta. Loppui öljynsyönti.

Ja kulutta-asiamies on PALVELEMASSA kuluttajia, eli sinne yhteyttä vaan kun törkeitä vaatimuksia myyjät ja huoltoliikkeet ehdottelee. Tehtaalla on virhevastuu, esim AIRBAG ei ole kuluva osa, sen tulee kestää koko auton käyttöikä ja tehdas maksaa. Tämäkin käyty läpi. En ole pappia ensikertaa kyyditsemässä.

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.06.17 - klo:18:30
Volkswageniin pakollinen ja Skodaan vapaaehtoinen!

Lisätään vielä veikkaus, että Audiin pakollinen ja SEATiin vapaaehtoinen. Näin ainakin Trafin sivuilta löytyvien takaisinkutsujen perusteella. Audi ja VW löytyy takaisinkutsu päivättynä 4.5.2016. Skodalle ja SEATille ei löydy.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

DjAlex

Skoda Superb, 1.6TDI Greenline

Tänne tuli myös tuo lappu ja tilasin ajan ensi viikon keskiviikolle. Tätä ketjua luettuani, en olekaan ihan niin varma, että haluanko viedä autoni sinne...

EGR vaihdettu joulukuussa, kilometrejä nyt takana 179tkm.

Pitääkö sitä nyt sitten perua koko päivitys.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.06.17 - klo:11:19
Lisätään vielä veikkaus, että Audiin pakollinen ja SEATiin vapaaehtoinen. Näin ainakin Trafin sivuilta löytyvien takaisinkutsujen perusteella. Audi ja VW löytyy takaisinkutsu päivättynä 4.5.2016. Skodalle ja SEATille ei löydy.

Noita en ole selvitellyt, kun ei ole ollut intressejä. Voipi hyvin olla mahdollista  ;). Volkkarin ja skodan kohdalta tiedän.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: DjAlex - 20.06.17 - klo:16:16
Skoda Superb, 1.6TDI Greenline

Tänne tuli myös tuo lappu ja tilasin ajan ensi viikon keskiviikolle. Tätä ketjua luettuani, en olekaan ihan niin varma, että haluanko viedä autoni sinne...

EGR vaihdettu joulukuussa, kilometrejä nyt takana 179tkm.

Pitääkö sitä nyt sitten perua koko päivitys.

En päivittäisi. Mitään hyötyä siitä ei ole, päinvastoin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

MacGyver

Skoda Octavia 1.6 TDI 2010 180 tkm.
Käytin määräaikaishuollossa pari viikkoa sitten, ja seuraavana päivänä soitettiin perään, että tehtiin muuten tuo päivitys. Todistus tästä tuli postissa.

No pari päivää sitten hyytyi maantieajossa, joten lavettikyydillä takaisin korjaamolle --> EGR vaihtoon.

Korjaamon mukaan päivityksellä ei vaikutusta asiaan, eikä kannata hyvitystä hakea, kun näitä nyt menee normaalistikin tuon ikäisillä autoilla. Hinta-arvio 1200 e.

No käskin kuitenkin ottamaan yhteyttä tehtaalle/maahantuojaan. Ja kappas, kuulemma on jatkettu takuuta moottorin osalta päivityksen jälkeen, joten vaihtoivat veloituksetta.

Mitään sen kummempaa muutosta en ole havainnut päivityksen jälkeen (pari tonnia ajettu).


Muikkuossi_64

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 20.06.17 - klo:17:26
En päivittäisi. Mitään hyötyä siitä ei ole, päinvastoin.

Softamaailmassa reilut parikymmentä vuotta töitä tehneenä en päivittäisi softaa jos ei ole PAKKO. Kuten Wintoosan kanssa ennenmuinoin "jos se toimii, älä muuta mitään" ja tämä kyllä pätee edelleen - ja myös autoihin.

Todellakaan tämä huijaussoftan "korjaus" ei ainakaan meidän autoon tehnyt muuta kuin vikoja. Ja viathan ovat hyviä autokorjaamolle kun ne tuppaavat kaikki aina jäädä (mieluiten) kuluttajan maksettavaksi. No, vääntö on kesken.

Meille ei kehdattu edes ehdottaa EGR vaihdossa että jotakin pitäisi maksaa koska auto ei toiminut huijausohjelman poiston jälkeen - että sellaisia korjauksia volkkarin tehtaalta tulee.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.05.17 - klo:17:15
Kuinka moni on kirjoittanut tällaisen alle ;D ;D ;D?



Nyt vasta ymmärsin miksi helkama-auto/skoda haluaa asiakkaiden allekirjoittavan tämän vaikkei huijausohjelmistoa korjattaisi. Jos auto on lastutettu skoda haluaa pestä kätensä egr:n ja vastaavien rikkoontumisesta, jos ohjelmapäivitys tehdään ja jos trafi päättääkin jälkikäteen, että autoon on pakko ohjelmistopäivitys tehdä taas asiakas on häviäjä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Muikkuossi_64

Lainaus käyttäjältä: Muikkuossi_64 - 19.06.17 - klo:11:13
Scirocco 2.0 TDI 2009 huijausohjelma poistettu 26.5.17 Laakkosella ja ilmoittivat samana päivänä että "tehot hävisi".
Autolle tehtiin samalla iso huolto ja AT laatikon öljynvaihto. Ilmoittivat päivän jälkeen että EGR pitää vaihtaa, ja vaihtoivat sen veloituksetta. Nyt kaikki kunnossa, kertoivat. Autolla ajettu 173tkm. Laina-auto huollon ajan veloituksetta käytössä.
Saatuani auton ihmettelin kuinka moottorin FLEKTI kävi tolkuttoman pitkään, varmaan lähes 10 minuuttia moottorin sammuttua.

Vajaan kahden viikon jälkeen kun autolla ajettu motarilla hiukan reilummin (reilua 130 km/h) päälle 100 km niin seuraavana päivänä alkoi valittaa "Engine Fault Workshop" muutamien minuutin välein. Huoltoon ei viikoloppuna päässyt, sunnuntaina alkoi moottorin keltainen merkkivalo palaa. Huollon jälkeen ajettu reilu 1000 km yhteensä.
No, maanantaina Laakkoselle ja vikakoodien luku -> "kaasuläpän ohjausyksikkö, säätömoottorin ohjaus signaali liian suuri, satunnainen" , kertoivat että kaasuläppä ehkä pitäisi vaihtaa 300 eur + vajaa 100 eur työ. Seurataan tilannetta kertoivat, koska osakaan ei ollut hyllyssä ja kerroin että "eiköhän tuo ohjelman ja EGR vaihto" tähän johtanut. Eli ei sovittu että osa vaihdetaan, koska nyt ei vikaa päällä.

Näyttäisi siltä että huijausohjelma aiheuttaa joukon muita(kin) ongelmia, vähimpänä ei se että DFP (Diesel Particulate Filter) ilmeisesti kovemmalla käytöllä (tästä syystä flekti huutaa pitkään) ja vaihtokunnossa  nopeammin kuin ilman kusetusohjelman poistoa.

Kulutta-asiamies toivotti lisää vastaavia soittoja heille että voivat tehdä asialle jotakin jos alkaa tulla runsaasti aiheeseen liittyviä yhteydenottoja. Puh. 029 553 6901. Kesäaikana 19.6. - 18.8. puhelinneuvonta klo 10 - 14.

Täällä vinkkiä miten meitä kusetetaan :
https://www.hypermiler.co.uk/dieselgate/the-volkswagon-group-is-systematically-refunding-owners-for-egr-failures-after-the-emissions-fix
Show jatkuu (alkuperäinen "korjaus" tehtiin 26.5 ei 26.6) , autossa vilkkuu tai palaa vuorotellen /yhtäaikaa moottorin keltainen merkkivalo ja hehkun valo. Auto kuitenkin kulkee ns. normaalisti, tai eukko tuolla ajaa, perille on päässyt toistaiseksi.

Huomenna keskiviikkona kaasuläppä vaihtoon (myyjäliike osoitti ns. goodwilliä ja kustantavat tämän) mutta liekö nyt levinnyt laturi tai muuta - liikkeen mukaan luonnollisesti normaalia kulumaa ja "huijausohjelman poisto ei vaikuta suoritusarvioihin, useat puolueettomat tahot tämän todenneet". No pyysin saada nähdä näitä puolueettomien tahojen testiraportteja - ei ole vastausta vielä kuulunut.

Liikkeen "tiedossa" ei ole että huijausohjelman poisto olisi vaikuttanut laturin kuumenemiseen. Mielestäni heikko argumentti MUTUa heittävät.
Eivät sentään kehdanneet kertoa ettei ole mihinkään muuhunkaan vaikuttanut, tähän autoon nimittäin vaihtoivat kusetusohjelman poiston jälkeen EGR palikan kun ei toiminut enää ollenkaan auto. Että sillai härmäläisiä kusetetaan ...

Juke

Lainaus käyttäjältä: tw75 - 11.05.17 - klo:17:39
Auto ohjelmoitiin vakioksi, Laakkoselle NOX-päivitykseen ja todistus hanskalokeroon. Jonkun VW lahjapussin sai mukaan " kivusta ja särystä". Pajalle takaisin ja virisofta sisään. Vertailtiin muutoksien määrää alkuperäisen sekä tuon NOX-päivityksen välillä, niin yli 1000 parametriä oli muutettu. Eli jotain se koodari on tehnyt. Plus että ohjelmisto lukitaan muutoksille. Hyvä ohjelmointiputka saa sen mukisematta auki uutta ohjelmointia varten ;)
Kävin vuosi sitten omaan vessaan hakemassa päivityksen heti julkaisun jälkeen. Tätä ennen vanha softa toki otettiin talteen, jotta nähdään muutokset. Korjaukset softaan tehtiin päästökorjattuun versioon. En huomannut alkuperäisen ja päästöfixin välillä eroja käyttäytymisessä. Flekti huutaa kyllä useammin ajon jälkeen. Audi-kassin ja jotain kilkettä antoivat kyytiin.

DjAlex

Käytin päivityksessä.

Alavääntö parani, kulutus pieneni. Positiivinen kuva jäi tästä.
Flekti käy hetken aikaa sammutuksen jälkeen, mutta mitä siitä.

Touranvw1

Mulla 1.6 dsg Touraniin päivitys tehty, ja nyt 9tkm:n jälkeen täytyy sanoa että harmittaa että annoin huollon yhteydessä tehdä, kulutus nousi kaikille ajotietokoneen näyttämille matkoille 0,4 - 0,6 l/100km. Kevyen peräkärryn kanssa kulutusero on tuotakin suurempi ennen päivitystä verrattatuun aikaan.
Mutta sitäkin enemmän harmittaa herkkyys ja pirteys mitä koneessa oli ennen päivitystä, ne on nyt poissa. Ohituskiihtyvyydessä en ole suurta eroa huomannut vaan pikemmiten päivittäisestä taajama-ajossa ennemminkin. Ostin auton uutena -13 ja etenkin koneen pirteys ja kulutus oli minulle silloin ostokriteereitä , edellinen auto oli 140 heppanen diesel ford ja volkkarin 1.6 d:t tuntui riittävän tehokkailta minun tarpeisiin koeajojen perusteella.
Seat ateca 1.4 tsi Act. Man. -18
Vw Touran comfortline 1.6 TDI BlueM DSG (MY14)
Ford S-max 2.0 Tdci -08
Opel Vectra 2.2 tdi -01
Bmw 318 is -97

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Touranvw1 - 28.06.17 - klo:13:45
Mulla 1.6 dsg Touraniin päivitys tehty, ja nyt 9tkm:n jälkeen täytyy sanoa että harmittaa että annoin huollon yhteydessä tehdä, kulutus nousi kaikille ajotietokoneen näyttämille matkoille 0,4 - 0,6 l/100km.

Mutta sitäkin enemmän harmittaa herkkyys ja pirteys mitä koneessa oli ennen päivitystä, ne on nyt poissa. Ohituskiihtyvyydessä en ole suurta eroa huomannut vaan pikemmiten päivittäisestä taajama-ajossa ennemminkin. Ostin auton uutena -13 ja etenkin koneen pirteys ja kulutus oli minulle silloin ostokriteereitä , ----  volkkarin 1.6 d:t tuntui riittävän tehokkailta minun tarpeisiin koeajojen perusteella.

Tämän voisin myös allekirjoittaa, ennen pääsi kesällä alle 4l/100km - jopa 3,5l, nyt näyttäisi kuluttavan 0,5l enemmän satasella. Huomaa myös helposti, että jos painaa kaasua alakierroksilla niin "herkkyys" on poissa ja vaste on tahmea.  Paskatti kyllä rullaa kevyesti. :( :o :'(
Yritetään pärjätä.

DjAlex

Mulla taas toisenlaisia kokemuksia. Vastaa kaasuun paremmin ja kulutus on koneen näytöllä pienempi, mitä aiemmin. Lisäksi liikkeelle lähdön satunnainen "jurnutus" on poissa. Ei tarvi kaasun kanssa pelata oikeastaan ollenkaan.

Muikkuossi_64

Lainaus käyttäjältä: Muikkuossi_64 - 27.06.17 - klo:14:11
Show jatkuu (alkuperäinen "korjaus" tehtiin 26.5 ei 26.6) , autossa vilkkuu tai palaa vuorotellen /yhtäaikaa moottorin keltainen merkkivalo ja hehkun valo. Auto kuitenkin kulkee ns. normaalisti, tai eukko tuolla ajaa, perille on päässyt toistaiseksi.

Huomenna keskiviikkona kaasuläppä vaihtoon (myyjäliike osoitti ns. goodwilliä ja kustantavat tämän) mutta liekö nyt levinnyt laturi tai muuta - liikkeen mukaan luonnollisesti normaalia kulumaa ja "huijausohjelman poisto ei vaikuta suoritusarvioihin, useat puolueettomat tahot tämän todenneet". No pyysin saada nähdä näitä puolueettomien tahojen testiraportteja - ei ole vastausta vielä kuulunut.


Kaasuläppä vaihdettu ja kaikki viat (?) poissa, ei ainakaan näytöllä mitään herjaa ja kulkeekin eteenpäin. Kulutuksesta en osaa tarkkaan sanoa onko muuttunut, niin vähän ajanut eukon autoa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: DjAlex - 28.06.17 - klo:15:08
Mulla taas toisenlaisia kokemuksia. Vastaa kaasuun paremmin ja kulutus on koneen näytöllä pienempi, mitä aiemmin. Lisäksi liikkeelle lähdön satunnainen "jurnutus" on poissa. Ei tarvi kaasun kanssa pelata oikeastaan ollenkaan.
Kannattaa huomioida, että polton ollessa päällä tyhjäkäyntikierrokset on korkeemmalla ja "vääntö" voi tuntua isommalta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

DjAlex

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.06.17 - klo:16:04
Kannattaa huomioida, että polton ollessa päällä tyhjäkäyntikierrokset on korkeemmalla ja "vääntö" voi tuntua isommalta.

No sitten se poltto on päällä jatkuvasti. ;D

Ei vaan, kyllä sen polton tunnistan vaikka unissani. Auto käy aivan eri lailla ja kulutus on pintakaasua hipaisemalla lähempänä kymppiä kuin neljää.

Soitin sinne 0800 numeroonkin ja siellä kans mainitsivat että paljon positiivista palautetta tullut. No autot on yksilöitä ja joillain menee huonompaan ja joillain parempaan suuntaan. Onneksi minulla meni jälkimmäiseen kastiin.

Tos®

Jos olisin oikein skeptinen, tässä voisi haiskahtaa vw:n omaa provokaatio päivityksen puolesta 8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

matalaut

Lainaus käyttäjältä: DjAlex - 28.06.17 - klo:12:45
Käytin päivityksessä.

Alavääntö parani, kulutus pieneni. Positiivinen kuva jäi tästä.
Flekti käy hetken aikaa sammutuksen jälkeen, mutta mitä siitä.

Osaako joku kertoa miksi flekti pyörii sammutuksen jälkeen? Ennen päivitystä en tuota kovin usein huomannut, mutta nyt näyttää pyörivän aika usein. Koneen lämpö ei normitilanteessa oli juurikaan korkeampi.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

multsi

Mulla tuli kyllä täsmälleen sama vw-röllipeikon paskankatku nenään viimeistään tosta pavelunumerosta.

-karppa-

Eiköhän tuo huijaussoftan vaikutukseen vaikuta myös se onko autolla ajettu 30tkm vai 300tkm, kun se päivitetään. Tämän lisäksi oma henkilökohtainen persedyno. Ilman penkitystä ennen ja jälkeen huijauspäivitystä ei persedyno kerro vielä mitään...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

o.b.

Kannanpa korteni kekoon tässäkin keskustelussa.

Kaksi Passattia, manuaali ja automaatti CBBB koneella (CR, 170 heppaa), joista päästöhuijaus poistettu. Molemmissa tehot, vääntö, kulutus yms. enallaan päivityksen jälkeen. Tämä siis päätelty persdynolla ja mittariston kulutusmittarilla ;)

Autoilla ajettu 380 ja 310 tkm.

* volkkarilla vuodesta -81 *

DjAlex

Ei täällä mikään rölli ole. Ihan tavallinen mies ilmajoelta :)


Muikkuossi_64

Lainaus käyttäjältä: Muikkuossi_64 - 28.06.17 - klo:23:02
Kaasuläppä vaihdettu ja kaikki viat (?) poissa, ei ainakaan näytöllä mitään herjaa ja kulkeekin eteenpäin. Kulutuksesta en osaa tarkkaan sanoa onko muuttunut, niin vähän ajanut eukon autoa.

Ja kun tämän oli saanut tehtyä johan oli kotiin tullut kirje "Takaisinkutsukampanja 45F2" eli jotakin mätään ABS/ESP järjestelmässä, kuormittuessaan saattaa maajohto "katketa" ja koko paska ei toimi.
Hyvä puoli tässä se että näitä korjauskutsuja edes tulee, potuttaa vaan oma ajan käytön osalta , muutakin tekemistä kun odotella VW huollossa ...


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy