A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

msuomal

Aamulla oli sitten lähdettävä kylmällä autolla, kun tankissa oli auton mielestä liian vähän polttoainetta lisälämmittimen käynnistämiseksi. Sytty se tankkausvalo (130km) just pihaan kaartaessa illalla. Olishan siellä nyt varmaan 7l tuossa vaiheessa ja eikös lämmitin vie jotain 1l/h. Puoli litraa max olisi mennyt lämmittämiseen. Ikävä ominaisuus.

Jos laitan lisälämmittimen päälle vaikka kännykästä, niin ilmastoinnin säätöjen näytössä näkyy siitä logo. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että jos auto itse käynnistää lisälämmittimen, tuota logoa ei ilmesty. Ei sillä sinällään tietysti väliä ole. Voiko tässä B9:ssä muuten ajastaa lisälämmitintä MMI:stä?


msuomal

Jesh, tämä löytyikin käyttöohjeesta. Pitää kokeilla tuota vielä niin, että toimiiko halutulla tavalla, jos käynnistän lisälämmittimen siitä ilmastoinnin säätöjen (3. alue) katkaisijasta kaupan pihassa, niin jääkö se "toistaiseksi" päälle kaupassa käynnin ajaksi...? Sitten lähtiessä voisi taas sen manuaalisesti siitä sammuttaa.

mi16

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 09.11.16 - klo:12:25
Jesh, tämä löytyikin käyttöohjeesta. Pitää kokeilla tuota vielä niin, että toimiiko halutulla tavalla, jos käynnistän lisälämmittimen siitä ilmastoinnin säätöjen (3. alue) katkaisijasta kaupan pihassa, niin jääkö se "toistaiseksi" päälle kaupassa käynnin ajaksi...? Sitten lähtiessä voisi taas sen manuaalisesti siitä sammuttaa.

Muistaakseni käy oletuksena 30min

rami

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 09.11.16 - klo:10:52
Aamulla oli sitten lähdettävä kylmällä autolla, kun tankissa oli auton mielestä liian vähän polttoainetta lisälämmittimen käynnistämiseksi. Sytty se tankkausvalo (130km) just pihaan kaartaessa illalla. Olishan siellä nyt varmaan 7l tuossa vaiheessa ja eikös lämmitin vie jotain 1l/h. Puoli litraa max olisi mennyt lämmittämiseen. Ikävä ominaisuus.

Jos laitan lisälämmittimen päälle vaikka kännykästä, niin ilmastoinnin säätöjen näytössä näkyy siitä logo. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että jos auto itse käynnistää lisälämmittimen, tuota logoa ei ilmesty. Ei sillä sinällään tietysti väliä ole. Voiko tässä B9:ssä muuten ajastaa lisälämmitintä MMI:stä?


Niih!
Pajokohan tuo lisälämppäri kuluttaa todellisesti tunnissa. Aika vähän on nuo arvot mitä ilmoitetaan. Epäilen,että saa laittaa puolet lisää.

TeePee66

Ensimmäinen öljynvaihto tehty aamulla. 16500 km pääsi long lifella. Edellisillä A5:lla pääsi n. 28tkm ja öljynvaihto meni suunnilleen samaan tahtiin kuin huollot. Näyttäisi tähän kärryyn tulevan öljynvaihtoja tuplatahdilla. Nyt näytön mukaan huoltoon matkaa 14tkm ja öljyt taas 16tkm päästä, eli ne onneksi osuu suunnilleen samaan aikaan, ettei tarvitse koko ajan huollossa käydä. Päivän piristyksenä onneksi quattro-kelit, kyllä on kivaa, joskin parempi puolisko antaa koko ajan aika lailla noottia, kun sporttiasennossa mennään ;)
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Flat

ettei sulla vaan ole perusöljyohjelma autossa, eli 15tkm. Mullakin oli, ja se muutettiin long life moodiin huollon yhteydessä.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.11.16 - klo:18:30
ettei sulla vaan ole perusöljyohjelma autossa, eli 15tkm. Mullakin oli, ja se muutettiin long life moodiin huollon yhteydessä.
AC:n mukaan ei ole, ainakin pariin kertaan tätä kysyin kun auto on ollut pajalla päivitysten yms. takia. Eli vain 16,5 tkm pääsin näillä öljyillä, koska kuulemma kaasujalka, ajotyyli ja kaupunkiajo vaikuttaa niin paljon. Ajotyyliä en aio muuttaa ja työmatkan takia kaupunkiajo jatkuu, joten ei auta kuin vaihtaa öljyt tiuhemmin. No, kiertääpä sitten tuoreempaa tavaraa koneessa......
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Flat

Eikös tuon pitäisi näyttää huollon jälkeen sitä 30tkm ? Jos ajotyyli öljyjä rassaava, niin siitä se vaihtoväli sitten tippuu haipakkaan alemmalle tasolle. Näin ainakin B8:ssa tuo toimi. Itselläni oli tosiaan 15 tkm vaihtoväli alussa, ja se muutettiin 30tkm väliin.  Tällä hetkellä näyttäisi pääsevän sen 30 tkm, kun mittarissa on tällä hetkellä 22tkm. Öljymääräkin ihan tapissa ( ovat kai ottaneet jotain opiksi edellisen sukupolven  2.0TFSI:stä )

btw, millaisiin polttoaineen kulutuslukemiin olet päässyt kaupunkipainotteisessa ajossa  ?


LEMMY

Mulla on nyt kulutus 9 tkm matkalta keskinopeudella 46 km/h 8,2 l/100 km. Ja mitä kulutuksista laskenut välillä, niin näyttää hiukan liikaa jopa mittari. Todellinen 8-8,1. Eikä siis eberiä. Letkulämppärin sain viime viikolla paikkaan ja se näyttää kyllä pudottavan työmatkan kulutusta.

Niin ja öljyä en ole lisännyt. Täytyykin muistaa katsoa koska ehdottelee öljynvaihtoa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.11.16 - klo:07:33
Eikös tuon pitäisi näyttää huollon jälkeen sitä 30tkm ? Jos ajotyyli öljyjä rassaava, niin siitä se vaihtoväli sitten tippuu haipakkaan alemmalle tasolle. Näin ainakin B8:ssa tuo toimi. Itselläni oli tosiaan 15 tkm vaihtoväli alussa, ja se muutettiin 30tkm väliin.  Tällä hetkellä näyttäisi pääsevän sen 30 tkm, kun mittarissa on tällä hetkellä 22tkm. Öljymääräkin ihan tapissa ( ovat kai ottaneet jotain opiksi edellisen sukupolven  2.0TFSI:stä )
btw, millaisiin polttoaineen kulutuslukemiin olet päässyt kaupunkipainotteisessa ajossa  ?

Kävin kysäisemässä ja tämä oli vain ns. "joustava öljynvaihto" (??), jota auto halusi, kun on niin paljon lyhyttä ajoa ja kylmäkäynnistyksiä. Sen takia seuraava öljynvaihto tehdään jo varsinaisen huollon yhteydessä (n.30tkm) ja öljynäyttö pistettiin siihen km-määrään, minkä nyt pääsin (16,5tkm). Erilainen logiikka kuin aiemmissa A5:ssa, joilla öljyt ja huolto meni tosiaan aika lailla samaan tahtiin. Tämä tuntuu jo kukkarossakin, kun nyt tehty pelkkä öljynvaihto maksoi 280e.

Keskikulutus 8,8ltr/100km, n.7000km matkalla ja keskinopeudella 49km/h.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

msuomal

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 11.11.16 - klo:17:22
Kävin kysäisemässä ja tämä oli vain ns. "joustava öljynvaihto" (??), jota auto halusi, kun on niin paljon lyhyttä ajoa ja kylmäkäynnistyksiä. Sen takia seuraava öljynvaihto tehdään jo varsinaisen huollon yhteydessä (n.30tkm) ja öljynäyttö pistettiin siihen km-määrään, minkä nyt pääsin (16,5tkm). Erilainen logiikka kuin aiemmissa A5:ssa, joilla öljyt ja huolto meni tosiaan aika lailla samaan tahtiin. Tämä tuntuu jo kukkarossakin, kun nyt tehty pelkkä öljynvaihto maksoi 280e.

Keskikulutus 8,8ltr/100km, n.7000km matkalla ja keskinopeudella 49km/h.
Käy hakemassa matkalla öljyt Motonetistä ja sano tiskillä, että toit omat. Mukisematta laittavat ne. Marmori velottaa 20â,¬/l (sama hinta ku litran pullolla) vaikka tynnyristä täyttävät. Motonetissä saa samaa öljyä 39â,¬ 4l. Välillä tarjouksessa saa vielä kaupan päälle litran. Edelliseen A6 3.0TDI Allroadiin meni 8,2l öljyä. Se siis maksoi motonetistä 80â,¬ ja Audilla 160â,¬. Kyllä mä parempaakin tekemistä 80â,¬:lle keksin, muutaman hyvän viinipullon saa ainakin.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 11.11.16 - klo:17:22
Kävin kysäisemässä ja tämä oli vain ns. "joustava öljynvaihto" (??), jota auto halusi, kun on niin paljon lyhyttä ajoa ja kylmäkäynnistyksiä. Sen takia seuraava öljynvaihto tehdään jo varsinaisen huollon yhteydessä (n.30tkm) ja öljynäyttö pistettiin siihen km-määrään, minkä nyt pääsin (16,5tkm). Erilainen logiikka kuin aiemmissa A5:ssa, joilla öljyt ja huolto meni tosiaan aika lailla samaan tahtiin. Tämä tuntuu jo kukkarossakin, kun nyt tehty pelkkä öljynvaihto maksoi 280e.

Keskikulutus 8,8ltr/100km, n.7000km matkalla ja keskinopeudella 49km/h.

Onpa kallis öljynvaihto, näinköhän kaikilla marmoreilla?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Mjkarhu

Hyvähän niitä öljyjä on vaihdella ja 30tkm olisikin melko pitkä siivu samoilla. Mutta kyllä nyt kuulostaa vähän oudolta tämä "joustava öljynvaihto". Varsinkin kun laitettiin seuraava nakutettuna 30tkm. Logiikka vähän ontuu.. ensin auto saa päättää milloin vaihdetaan, seuraavaksi koodataan kiinteä, jotta päästään taas varmasti vaihtamaan öljyä 15tkm päästä.

Rauska

Minä vaihdatin öljyt ekaksi jo 7000 km:n kohdalla. Alussahan koneesta voi hioutua jotain ja ne sitten poistuu tukkimasta tiehyeitä  8)
Mutta tosiaan alussa kannatta vaihtaa tiheämmin ja ikälopuissa ei kannata juuri vaihtaa ollenkaan  ;D
Huollossa seuraava väli laitettiin 20000 km:n kohtaan.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Ajattelin nyt 15 tkm kohdilla tehdä ensimmäisen öljynvaihdon. Niille main se sellaista tyrkyttääkin, suunnilleen. Auto kannattaa viedä (merkki)huoltoon ja jos on joku huoltosopimus niin vieläkin paremmalla syyllä. Lisäksi sinne kannattaa viedä omat öljyt mukana, vaikka siinä sopparissa kerrotaankin, että niitä ei tarvitse itse kustantaa. Vaika moni väittää, että siitä sopparista ei saa takaisin niitä liikaa maksettuja laskuja, niin väitän toista: sain viime vuonna takasin miltei tonnin tiliile, kun olin itse tuonut öljyt ja pissapojan nesteet. Ihmettelin siinä joulun alla, että mikä tällainen raha on Keskolta. Se Kesko hoitaa VV-auton tilejä ja raha oli niistä huolloista jääneistä hiluista.
Latexi

th

Katselin tänään, että tasan 30tkm tai reilun 400 päivän kohdalle tyrkyttäisi huoltoa ja öljynvaihtoa. Nyt mittarissa 17tkm. Samoin kaksi edellistä A3:sta ovat aina tasan 30tkm kohdalla sitä pyydelleet. Viettekö oma-aloitteisesti etukäteen vaihtoon vai pyytääkö teillä autot jo alle 30tkm kohdalla tosiaan huoltoja?

Tuo digitaalinen mittatikku hieman öljyn kohdalla arveluttaa, kun aina näyttää maxia. Aikaisemmissa audeissa, kun on saanut aina sen mukana tulleen pullon saanut valutella ekan 30tkm aikana sisälle.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: th - 11.11.16 - klo:23:16
Viettekö oma-aloitteisesti etukäteen vaihtoon vai pyytääkö teillä autot jo alle 30tkm kohdalla tosiaan huoltoja?

Auto pyysi öljynvaihdon 16,5 tkm kohdalla ja huoltoon näyttää olevan vielä vajaat 14 tkm matkaa, eli huolto siis kolmenkympin kieppeillä ja öljyt n. 16tkm välein. Tuo logiikka koodata seuraava öljynvaihto saman 16,5tkm päähän oli minulle uutta, kun odotin, että se pistettäisiin aiempien kärryjen tapaan 30tkm ja siitä se sitten muuttuisi ajon mukaan. Oletus ehkä nykyisin sitten on, että ajotyyli ja ajomatkat pysyy suunnilleen vakiona, joten koodataan edellinen km-määrä lähtökohdaksi. Ja kyseessä on Long Life.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

mi16

Nyt on autolla ajettu 28783km ja huoltoon sekä öljynvaihtoon matkaa 1400km. Eli hiukan yli 30tkm menee. Näin meillä on menny kaikki kuusi audia mitä meillä on ja on ollut. Mikään niistä ei ole pyytänyt huoltoa alle ennusteen. Eikä mikään omista audeista ole tarvinnut lisäöljyä huollon välissä. Nyt on tässä a4:ssa öljynäytöstä ehkä neljäsosa vajonnut ja a3 e-tronissa ei ollenkaan. Toi e-tron on mielenkiintoinen kun nyt 10tkm ajettuna on bensalla ajettu 1100km, niin silti pitää öljyt vaihtaa vuosi tai 15tkm.

tpu

#2839
Lainaus käyttäjältä: Latexi - 11.11.16 - klo:22:56
Vaika moni väittää, että siitä sopparista ei saa takaisin niitä liikaa maksettuja laskuja, niin väitän toista: sain viime vuonna takasin miltei tonnin tiliile, kun olin itse tuonut öljyt ja pissapojan nesteet. Ihmettelin siinä joulun alla, että mikä tällainen raha on Keskolta. Se Kesko hoitaa VV-auton tilejä ja raha oli niistä huolloista jääneistä hiluista.

Enemmän olisi jäänyt rahaa käteen ilman huoltosopparia, kun tuosta palautettavasta summasta vähennetään joka kuukautta kohden ns. hallintomaksut. Huoltosopparilla jää asiakas plussalle ainoastaan siinä tapauksessa, että huoltotoimenpiteitä tulee suuremmalla summalla kuin mitä kuukausimaksuista on kertynyt.

Itse olen kerran tuollaisen huoltosopparin ottanut, maksoi 39 euroa kuussa. Ja erittelyä kun katsoi, niin tästä 39 eurosta 12 euroa oli ns. hallintomaksuja tms. Loppujen lopuksi ku myin auton pois, niin sitä ei ollut tarvinnut käyttää kertaakaan huollossa, joten sain sitten palautuksena tuon 39-12=27 euroa kuukaudelta. Eli silkkaa tappiota tuli tuo 12 euroa per kuukausi.

tpu

Lainaus käyttäjältä: th - 11.11.16 - klo:23:16
Katselin tänään, että tasan 30tkm tai reilun 400 päivän kohdalle tyrkyttäisi huoltoa ja öljynvaihtoa. Nyt mittarissa 17tkm. Samoin kaksi edellistä A3:sta ovat aina tasan 30tkm kohdalla sitä pyydelleet. Viettekö oma-aloitteisesti etukäteen vaihtoon vai pyytääkö teillä autot jo alle 30tkm kohdalla tosiaan huoltoja?

Tuo digitaalinen mittatikku hieman öljyn kohdalla arveluttaa, kun aina näyttää maxia. Aikaisemmissa audeissa, kun on saanut aina sen mukana tulleen pullon saanut valutella ekan 30tkm aikana sisälle.

Sama homma täällä. 12 tkm on nyt takana ja edelleen näyttää maksimia. Aikoinaan minulla oli vuoden 2008 A4 B8 ja siihen piti lisäillä öljyä vähän väliä. Sen jälkeen on ollut uudet A6 C7, A4 B8 facelift, A3 8V sedan ja nyt A4 B9 ja noista ainoastaan tuohon A3:een piti lisätä öljyä ennen ensimmäistä öljynvaihtoa. Ja kevättalvella vaihtuu taas uuteen A4 B9:iin, joten tuskin tähän nykyiseenkään tarttee öljyjä lisäillä ennen vaihtoa.

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 12.11.16 - klo:14:52
Enemmän olisi jäänyt rahaa käteen ilman huoltosopparia, kun tuosta palautettavasta summasta vähennetään joka kuukautta kohden ns. hallintomaksut. Huoltosopparilla jää asiakas plussalle ainoastaan siinä tapauksessa, että huoltotoimenpiteitä tulee suuremmalla summalla kuin mitä kuukausimaksuista on kertynyt.

Itse olen kerran tuollaisen huoltosopparin ottanut, maksoi 39 euroa kuussa. Ja erittelyä kun katsoi, niin tästä 39 eurosta 12 euroa oli ns. hallintomaksuja tms. Loppujen lopuksi ku myin auton pois, niin sitä ei ollut tarvinnut käyttää kertaakaan huollossa, joten sain sitten palautuksena tuon 39-12=27 euroa kuukaudelta. Eli silkkaa tappiota tuli tuo 12 euroa per kuukausi.

Kovasti nuo minullekkin  tyrkytti tuota sopimusta. En ottanut..... :)

tpu

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.11.16 - klo:15:27
Kovasti nuo minullekkin  tyrkytti tuota sopimusta. En ottanut..... :)

Juu, pitää ymmärtää että ei ne niitä huoltosoppareita sen vuoksi kauppaa, että se olisi asiakkaalle eduksi :D

Latexi

Ei se soppari mikään pakollinen ole, mutta ei ainakaan tule mitään jupinoita epäsopivista varaosista tai väärin tehdyistä huolloista, jos auto on ollut merkkihuollossa.
Latexi

tpu

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 12.11.16 - klo:16:39
Ei se soppari mikään pakollinen ole, mutta ei ainakaan tule mitään jupinoita epäsopivista varaosista tai väärin tehdyistä huolloista, jos auto on ollut merkkihuollossa.

Mutta eihän nuo ole mitenkään kytköksissä toisiinsa. Vaikka käyttäisit auton aina ihan normaalisti merkkihuollossa, niin se tulee edullisemmaksi ilman huoltosopimusta kuin huoltosopimuksen kanssa.

Ainoa poikkeus on sellainen tilanne, jos jostain syystä noihin huoltoihin menisikin enemmän rahaa kuin mitä huoltosopimuksesta maksaa. Mutta itse en ole keksinyt mikä pitäisi mennä niin pahasti pieleen, että tuollaiseen tilanteeseen päädyttäisiin. Esimerkiksi tuollainen 39 â,¬/kk soppari, johon sisältyy 45000 km / 3 vuotta, maksaa sinulle tuon 3 vuoden aikana 1404 euroa. Ja tuon 3 vuoden aikana tulee ajankohtaiseksi 1 määräaikaishuolto ja öljynvaihto sekä mahdollisesti yksi ylimääräinen öljynvaihto. Noihin ei millään saa menemään lähellekään tuota 1400 euroa, joten tappiolle siinä jää.

Joku voisi laskea esimerkin myös enemmän ajaville.

Mjkarhu

Kuulostaa kyllä vähän "hassulta" se, että on huoltosoppari ja silti kantaa omat öljyt mukana. Jos tarkoitus on saada rahaa takaisin, niin miksi ylipäätään on tuo soppari?

hq100

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 12.11.16 - klo:09:14
Nyt on autolla ajettu 28783km ja huoltoon sekä öljynvaihtoon matkaa 1400km. Eli hiukan yli 30tkm menee. Näin meillä on menny kaikki kuusi audia mitä meillä on ja on ollut. Mikään niistä ei ole pyytänyt huoltoa alle ennusteen. Eikä mikään omista audeista ole tarvinnut lisäöljyä huollon välissä. Nyt on tässä a4:ssa öljynäytöstä ehkä neljäsosa vajonnut ja a3 e-tronissa ei ollenkaan. Toi e-tron on mielenkiintoinen kun nyt 10tkm ajettuna on bensalla ajettu 1100km, niin silti pitää öljyt vaihtaa vuosi tai 15tkm.

Itsellä myös hieman yli 30tkm päästiin ennen ekaa huoltoa. 3-4tkm ennen huoltoa pyysi öljyä lisäämään. Ensimmäinen kerta kun olen missään autossa joutunut itse lisäämään huoltovälillä. Edellisessä B8:ssa ei päässyt öljymäärä (mittarin mukaan) lähellekkään lisäämistarvetta kertaakaan.

Latexi

Ei se huoltosoppari mikään autuaaksitekevä ole, mutta audeissa on ollut melkoisia remontteja - ainakin B8 moottoreiden kanssa. Välttämättä kustannuksista ei ole aina päästy sopuun. Kyllähän takuun ja tuotevastuun piikkiin saa paljon menemään, mutta ongelmia on ollut niidenkin kanssa. Ainakin joistain epäsopivista säädöistä tai osista on usein urputettu. En sitten tiedä, onko siitä sopparistakaan mitään hyötyä niissä tapauksissa, mutta mikäli merkkiliike on itse tehnyt työn ja käyttänyt omia osiaan, niin urputukset jäävät perusteettomiksi. Eikä nyt ainakaan tarvitse heti ensimmäisenä alkaa höyläämään visaa tai masteria.
Latexi

icemii

Voiko muuten huoltosopparin omaavaan autoon käydä vaihdattamassa pyyhkijän sulkia aina kun ne ovat kuluneet esim. 2-3x vuodessa?

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 11.11.16 - klo:21:06
Huollossa seuraava väli laitettiin 20000 km:n kohtaan.

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 11.11.16 - klo:22:56
Ajattelin nyt 15 tkm kohdilla tehdä ensimmäisen öljynvaihdon. Niille main se sellaista tyrkyttääkin, suunnilleen.

Vastauksia kun selailin, niin tuli mieleeni, että kaipaakohan 185kW kone öljyä tiheämmin kuin muut? Ainakin eri lailla näköjään nämä vaihtovälit menee. Huollot tuntuvat koodaavaan seuraavat välit eri tyyleillä, kun minulla pistettiin se 16,5tkm ja Rauskalla 20tkm.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy