A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 31.07.16 - klo:23:31
Tätä varten se autohold on kehitetty. En keksi mitään syytä miksi se olisi pois päältä. Toimii mainiosti, eikä risteyksissä tarvitse seisoa jalka jarrulla vaan voi pitää jalan valmiiksi kaasun päällä odottamassa liikkeellelähtöä. Nopeuttaa muuten yllättävästi lähtöä, kun ei tartte siirtää jalkaa jarrulta kaasulle.

Juuri näin, loistava ominaisuus. Hävettää myöntää, että minulla oli edellisessä A4:ssa tuo ominaisuus kun se tuli jonkun paketin mukana, enkä tyhmänä tajunnut sitä koskaan käyttää. Välissä sitten A3:ssa sitä ei ollut ja nyt taas uudessa A4:ssa kun se on, niin kerran päätin sitä kokeilla, enkä sen jälkeen ole sitä pois päältä ottanut.

Start-stoppikin toimii sen kanssa yhteen siten, että jos tuo ominaisuus on päällä ja start-stoppi pysäyttää risteyksessä auton moottorin, niin moottori pysyy sammuksissa vaikka jalan jarrulta irrottaakin ja käynnistyy sitten kun painaa taas kaasua.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: tpu - 01.08.16 - klo:08:15
Start-stoppikin toimii sen kanssa yhteen siten, että jos tuo ominaisuus on päällä ja start-stoppi pysäyttää risteyksessä auton moottorin, niin moottori pysyy sammuksissa vaikka jalan jarrulta irrottaakin ja käynnistyy sitten kun painaa taas kaasua.

Jep, loistava ominaisuus. Ja nyt kun tuo s/s toimii sen kanssa, voi moottorinkin antaa sammua.. B8:ssa ongelma/hölmöys oli juuri siinä että se ei pelittänyt yhteen s/s kanssa.

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.07.16 - klo:21:58
Kyseessä pysähdys esim. liikennevaloihin, painaa jarrua, jalka jarrulta pois niin multitronic lähti ryömimään eteenpäin tai pysyi paikallaan mutta tämä lähtee taaksepäin, ikävä ominaisuus. Pitää varmaan käyttää AutoHoldia tai käsijarrua jos siitä olisi apua?
Autohold päälle on hyvä ominaisuus.
Tuntuu jopa siltä,että liikkeellelähdöt sujuu sulavammin.
Autoholdissa on yksi ominaisuus jonka minä otan aina huomioon silloin kun olen pysähtynyt jonon viimeiseksi. Autoholdin ollessa päällä auto pysyy paikallaan ilman jarrua jolloin jarruvalokaan ei silloin toimi.  Jarruvalon normaalisti palaessa perääntulija pystyy kiinnittämään huomionsa paremmin pysähtyneseen autoon. Laitan jalan jarrulle siksi aikaa kunnes taaksetulija on pysähtynyt.
Voi tuntua turvallisuuden maksimoinnilta mutta aina parempi tulla huomatuksi kun peräänajetuksi. Pimeät illat ja kuraiset valot lisäävät riskiä.

Simo

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.08.16 - klo:10:20
Autohold päälle on hyvä ominaisuus.
Tuntuu jopa siltä,että liikkeellelähdöt sujuu sulavammin.
Autoholdissa on yksi ominaisuus jonka minä otan aina huomioon silloin kun olen pysähtynyt jonon viimeiseksi. Autoholdin ollessa päällä auto pysyy paikallaan ilman jarrua jolloin jarruvalokaan ei silloin toimi.  Jarruvalon normaalisti palaessa perääntulija pystyy kiinnittämään huomionsa paremmin pysähtyneseen autoon. Laitan jalan jarrulle siksi aikaa kunnes taaksetulija on pysähtynyt.
Voi tuntua turvallisuuden maksimoinnilta mutta aina parempi tulla huomatuksi kun peräänajetuksi. Pimeät illat ja kuraiset valot lisäävät riskiä.

Mielestäni jarruvalot palavat kokoajan kun autohold pitää autoa paikoillaan vai olenko väärässä? , pitää tarkistaa kun ehtii
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

msuomal

Ahaa, en tiennytkään tuosta toiminnan erosta B8:siin verrattuna. Tuo autohold on todellakin hold eli pitää auton paikallaan oli sitten ylä- tai alamäki. Se siis ei ole pelkkä mäkilähtöavustin vaan auto pysyy nätisti paikallaan jyrkässäkin alamäessä. Liikennevaloista jos haluaa lähteä hieman äkäisemmin (eikä kuitenkaan leikkiä millään launch controllilla, en edes jaksanu lukea sen käyttöohjetta loppuun), niin autohold päälle, vaihteisto sportille (tipauttaa samalla start-stopin pois) ja jalka kytikselle kaasupolkimen päälle.

rami

Lainaus käyttäjältä: Simo - 01.08.16 - klo:10:44
Mielestäni jarruvalot palavat kokoajan kun autohold pitää autoa paikoillaan vai olenko väärässä? , pitää tarkistaa kun ehtii
JOS näin on niin on hyvä homma. Pitää todellakin itsekkin tarkistaa.

Simo

Lainaus käyttäjältä: Simo - 01.08.16 - klo:10:44
Mielestäni jarruvalot palavat kokoajan kun autohold pitää autoa paikoillaan vai olenko väärässä? , pitää tarkistaa kun ehtii

Tarkistin asian peilin avulla ja todellakin jarruvalot palavat kun autohold pitää autoa paikoillaan vaikka jarrupoljinta ei painaisikaan
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Esmi

Pelkääjänpuolen oven rapina/särinä paikallistuikin kattokeskikonsolin takareunaan. Ajaessa kuulosti siltä kuin ääni olisi tullut etuovesta. Kun painoi muoviosaa pariin kertaan, ääni poistui kokonaan. Kannattaa kokeilla.

th

Tuollaista räminää olen itsekkin pariin otteeseen kuullut ja pohtinut sen tulevan pelkääjänpuolen etu/takaovesta. Sen verran harvakseltaan tosin kuulunut, etten ole pelkästään tuon takia ruvennut huoltoja varaamaan. Pitää koittaa painella katosta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

msuomal

Lainaus käyttäjältä: th - 02.08.16 - klo:09:11
Tuollaista räminää olen itsekkin pariin otteeseen kuullut ja pohtinut sen tulevan pelkääjänpuolen etu/takaovesta. Sen verran harvakseltaan tosin kuulunut, etten ole pelkästään tuon takia ruvennut huoltoja varaamaan. Pitää koittaa painella katosta.
Minulla pelkääjän puolen etuoven räminä jatkuu ja jatkuu... tulee tosiaankin ovesta, kun tietystä kohtaa painamalla siitä häviää. Ollut jo kahdesti huollossa, mutta ei tule kuntoon. Särinä/räminä jatkuu, mutta hieman vain vaihtelee se paikka mistä kohti ovea painamalla se lakkaa (ekaksi oli ihan ylhäältä, sitten ekan huollon jälkeen kangasosan kohdalla, nyt tokan huollon jälkeen oven alaosasta). Alkaa jo hiljalleen hieman ketuttamaan tuo, kun kuuluu ajaessa ehkä 65% matkasta jatkuvasti. Ekan kerran kuului jo luovutusta seuraavana päivänä. Nyt on uusi, hieno auto, jolla harmittavasti ei tee mieli lähteä minnekään, kun joutuu kuuntelemaan särinöitä >:(.

Qman

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 31.07.16 - klo:12:11
Valokatkaisin "Auto" asentoon, niin valojen pitäisi toimia automaattisesti.

Tuosta ei näe onko ajovalot päällä vai ei. Siitä näkee vain että Auto-asento on valittuna. Kummat sitten palaa, päivävalot vai ajovalot näy.

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:11:56
Tuosta ei näe onko ajovalot päällä vai ei. Siitä näkee vain että Auto-asento on valittuna. Kummat sitten palaa, päivävalot vai ajovalot näy.

Tiedä sitten onko Audin ja volkkarin toteutuksessa noilta osin eroa, mutta volkkarissa valokytkimen ollessa auto-asennossa ajovalojen merkkivalo kytkimessä muuttuu vihreäksi kun varsinaiset ajovalot syttyvät.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:11:56
Tuosta ei näe onko ajovalot päällä vai ei. Siitä näkee vain että Auto-asento on valittuna. Kummat sitten palaa, päivävalot vai ajovalot näy.
Tiesit kyllä jo tuota kirjoittaessa, että sitä seuraa kysymys... miksi haluaisit tietää mitkä valot autossa on päällä? Minulle se on ihan sama mitä ledejä se siellä keulalla polttelee. Koskaan en ole auto-asennossa huomannut, että valot eivät olisi syttyneet ja minusta tuntuisi, että on liian pimeä nähdä. Minusta ne syttyy ehkä hieman liian valoisassa. Olen huomannu pari kertaa, kun emäntä peruuttelee pihasta, että ihan kummallisia valokuvioita se tarjoaa eteenpäin silloin, kun auto peruuttaa. Ilmeisesti joku valojen kaarreominaisuus käytössä peruuttamisen aikana vaikka pihalla onkin suhteellisen kirkasta, mutta kuitenkaan ne varsinaiset "päävalot" ei ole päällä. Mulla autossa Matrixit.

Käyttökokemuksia:
1. Tankatessa ei kannata napsutella pistoolia kovin useasti (edellisessä tankkasin vakiosti kolmeen napsuun), nyt sain dieseliä putkestä pihalle tuolla taktiikalla.
2. Kaikki nuo ajomoodit jne. on näköjään mulle ihan turhia, ~8000tkm takana ja huomasin etten ole enää varmaan viimeiseen kolmeen tuhanteen vaihtanut individual modelta mihinkään. Edellisessä A6 Allroadissa tuli vaihdettua, kun samalla alustan korkeus muuttui. Nyt tuolla ei tunnu olevan merkitystä. Joskus ohituksissa käyttäny laatikkoa sporttimoodilla, rattivaihtolärpäkkeitä en ole käyttänyt kuin kokeillakseni kerran.
3. Apple Carplay on toiminut paremmin iOS10 betan aikana. Ilman Audin päivitystä ei ohjeita mittariston näyttöön tule. IOS10 tähän kuitenkin pystyy, joten toivottavasti Audilla softaa päivitetään.
4. MMI kontrollien numeronäppäimet on ihan turhia.
5. Kaipailen koeajoauton MMI touch ohjausta. Harmi, ettei sitä ole tuossa "navigointivalmiudessa". Kirjoittaminen vaatii liikaa huomiota pyörittelemällä namiskaa.
6. Puhdistin ja imuroin auton sisältä ja homma hoitui helposti. Ohjaamossa ei ole paljon välejä, luukkuja ja rakoja, jotka olisi vaikea pyyhkiä pölyistä

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:11:56
Tuosta ei näe onko ajovalot päällä vai ei. Siitä näkee vain että Auto-asento on valittuna. Kummat sitten palaa, päivävalot vai ajovalot näy.

Kylläpä näkyy, ainakin meillä.

Muutoin marmorille aika varattu ja 4h aikaa ihmetellä mm. Radion äänevoimakkuus vaihtelee. Jotakin häikkää antennissa tai itse laitteessa. Cd/sd:ltä kuunnellessa ei ongelmaa. Takaluukku ei aina aukea, loksahtaa vaan, ulkolämpömittari näyttää ajoittain mitä sattuu ja takaluukun ikkunan vasen lista osittain irronnut. Laatupeli siis....

th

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:11:56
Tuosta ei näe onko ajovalot päällä vai ei. Siitä näkee vain että Auto-asento on valittuna. Kummat sitten palaa, päivävalot vai ajovalot näy.

Kyllä siitä katkaisijan rullasta näkyy. Siinä on erikseen oma valo parkeille ja ajovaloille. Illalla kun ajovalot syttyvät niin sinne rullaankin syttyy ajovalojen symboli. Päivällä palaa auto ja parkkien symboli.

Valojen kytkeytymisajankohdaa voi säätää mmi:n asetuksista tyyliin early / late.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

th

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:12:17
4. MMI kontrollien numeronäppäimet on ihan turhia.

Itse kanssa hetken pohdin mitä tuonne tallentaisi, mutta muutama radiokanava sinne on eksynyt nyt.

Mitä pidätte ratin ohjelmoitavassa napissa? Itse laitoin drive selectin niin saa nopsaan peukalolla paineltua dynamicmoodia päälle, ennen ohitusta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Simo

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 03.08.16 - klo:14:17
Kylläpä näkyy, ainakin meillä.

ulkolämpömittari näyttää ajoittain mitä sattuu  Laatupeli siis....

Minulla ulkolämpömittarissa on sentään joku logiikka , noin kerran viikossa se käynnistyksen jälkeen se näyttää 0 astetta ja parin kilometrin jälkeen jo 3 astetta ja 10 kilometrin jälkeen lukema on jo suurinpiirtein oikea eli yli 20 astetta .
Siis mittari näyttää melkein aina oikein.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

mi16

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:11:56
Tuosta ei näe onko ajovalot päällä vai ei. Siitä näkee vain että Auto-asento on valittuna. Kummat sitten palaa, päivävalot vai ajovalot näy.
Niin kuin jo aiemmin sanoin siellä katkaisijassa on merkkivalot jokaiselle valotilalle erikseen. Kun valitset auto asennon merkkivaloista näät mitkä valot ovat päällä..

mi16

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:12:17
Tiesit kyllä jo tuota kirjoittaessa, että sitä seuraa kysymys... miksi haluaisit tietää mitkä valot autossa on päällä? Minulle se on ihan sama mitä ledejä se siellä keulalla polttelee. Koskaan en ole auto-asennossa huomannut, että valot eivät olisi syttyneet ja minusta tuntuisi, että on liian pimeä nähdä. Minusta ne syttyy ehkä hieman liian valoisassa. Olen huomannu pari kertaa, kun emäntä peruuttelee pihasta, että ihan kummallisia valokuvioita se tarjoaa eteenpäin silloin, kun auto peruuttaa. Ilmeisesti joku valojen kaarreominaisuus käytössä peruuttamisen aikana vaikka pihalla onkin suhteellisen kirkasta, mutta kuitenkaan ne varsinaiset "päävalot" ei ole päällä. Mulla autossa Matrixit.

Käyttökokemuksia:
1. Tankatessa ei kannata napsutella pistoolia kovin useasti (edellisessä tankkasin vakiosti kolmeen napsuun), nyt sain dieseliä putkestä pihalle tuolla taktiikalla.
2. Kaikki nuo ajomoodit jne. on näköjään mulle ihan turhia, ~8000tkm takana ja huomasin etten ole enää varmaan viimeiseen kolmeen tuhanteen vaihtanut individual modelta mihinkään. Edellisessä A6 Allroadissa tuli vaihdettua, kun samalla alustan korkeus muuttui. Nyt tuolla ei tunnu olevan merkitystä. Joskus ohituksissa käyttäny laatikkoa sporttimoodilla, rattivaihtolärpäkkeitä en ole käyttänyt kuin kokeillakseni kerran.
3. Apple Carplay on toiminut paremmin iOS10 betan aikana. Ilman Audin päivitystä ei ohjeita mittariston näyttöön tule. IOS10 tähän kuitenkin pystyy, joten toivottavasti Audilla softaa päivitetään.
4. MMI kontrollien numeronäppäimet on ihan turhia.
5. Kaipailen koeajoauton MMI touch ohjausta. Harmi, ettei sitä ole tuossa "navigointivalmiudessa". Kirjoittaminen vaatii liikaa huomiota pyörittelemällä namiskaa.
6. Puhdistin ja imuroin auton sisältä ja homma hoitui helposti. Ohjaamossa ei ole paljon välejä, luukkuja ja rakoja, jotka olisi vaikea pyyhkiä pölyistä

3 ja 6. Ottakaa ihmiset hyvät virtuaali mittaristo ja navi sekä connect paketti. Iso osa täällä olevasta ihmettelystä johtuu niiden puutteesta. Parin vuoden päästä alkaa ihmettely kun perinteisellä mittaristolla varustetusta autosta ei saa vaihdossa samaa hintaa kuin modernimmasta versiosta.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 03.08.16 - klo:17:34
3 ja 6. Ottakaa ihmiset hyvät virtuaali mittaristo ja navi sekä connect paketti. Iso osa täällä olevasta ihmettelystä johtuu niiden puutteesta. Parin vuoden päästä alkaa ihmettely kun perinteisellä mittaristolla varustetusta autosta ei saa vaihdossa samaa hintaa kuin modernimmasta versiosta.
Ehkä, mutta minusta rehellisesti sanottuna ihan turha kikkare se "virtuaalimittaristo". En tykänny koeajoautossa. Kyllästyin jo muutamassa tunnissa siihen. Sitten ku tuulilasi alkaa olla kokonaan näyttöä, ympyröi ihmisiä, eläimiä, autoja, kertoo etäisyyksiä jne. niin ollaan jonkun mullistavan äärellä. Se kirjainten syöttömenetelmä liittyy moneen muuhunkin toimintoon kuin naviin (joka sekin on autossa kohtuu turha mulle).

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Simo - 03.08.16 - klo:17:12
Minulla ulkolämpömittarissa on sentään joku logiikka , noin kerran viikossa se käynnistyksen jälkeen se näyttää 0 astetta ja parin kilometrin jälkeen jo 3 astetta ja 10 kilometrin jälkeen lukema on jo suurinpiirtein oikea eli yli 20 astetta .
Siis mittari näyttää melkein aina oikein.

Meillä näyttää kokoajan samaa lukemaa auton sammuttamiseen saakka.

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 03.08.16 - klo:17:34
3 ja 6. Ottakaa ihmiset hyvät virtuaali mittaristo ja navi sekä connect paketti. Iso osa täällä olevasta ihmettelystä johtuu niiden puutteesta. Parin vuoden päästä alkaa ihmettely kun perinteisellä mittaristolla varustetusta autosta ei saa vaihdossa samaa hintaa kuin modernimmasta versiosta.

Kaikki eivät tarvitse sellaista ja toisekseen on vieläpä suolaisen hintainen.

rami

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 03.08.16 - klo:17:34
3 ja 6. Ottakaa ihmiset hyvät virtuaali mittaristo ja navi sekä connect paketti. Iso osa täällä olevasta ihmettelystä johtuu niiden puutteesta. Parin vuoden päästä alkaa ihmettely kun perinteisellä mittaristolla varustetusta autosta ei saa vaihdossa samaa hintaa kuin modernimmasta versiosta.
No eipä taida ihan noinkaan mennä. Moni hömppä rauhoittuu aikanansa.......

msuomal

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 03.08.16 - klo:14:17
Takaluukku ei aina aukea, loksahtaa vaan, ulkolämpömittari näyttää ajoittain mitä sattuu
Nuo kaksi löytyy minullakin. Olen ajatellut odotella 30tkm huoltoon, mutta luukun oikean puolen muoviosiin tulleen hankaumat ovat näiden kuvien ottamisesta pahentuneet, joten ehkä pitää käydä aikasemminkin... onko sulla tommosia?



Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:18:16
Nuo kaksi löytyy minullakin. Olen ajatellut odotella 30tkm huoltoon, mutta luukun oikean puolen muoviosiin tulleen hankaumat ovat näiden kuvien ottamisesta pahentuneet, joten ehkä pitää käydä aikasemminkin...

Ehdottomasti kannattaa viedä aikaisemmin (heti?). Kun noin pahan näköiset hankaumat...


Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:12:17
5. Kaipailen koeajoauton MMI touch ohjausta. Harmi, ettei sitä ole tuossa "navigointivalmiudessa". Kirjoittaminen vaatii liikaa huomiota pyörittelemällä namiskaa.

Itse en ole vielä keksinyt mihin kirjoittamista tarvitsee? Puhe ohjaukset toimivat loistavasti. Eli MMI kautta puheohjauksella onnistuu soittaminen helposti. Eli tunnistaa hyvin nimet (pari kertaa ei oo ekalla onnistunut, mutta yleensä onnistuu). Android Auton navin ohjaus toimii loistavasti puheohjauksena. Eli itse en tiedä mihin tota kirjoitusta käyttäisin... En kuitenkaan sms viestejä autossa kirjoita tai sähköposteja (onkohan edes mahdollista?)...

Toki eihän siitä haittaa olisi jos touch toimisi. Kaikki tekniikkahan yleisesti on plussaa ja jollekin tarpeen.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:18:16
Nuo kaksi löytyy minullakin. Olen ajatellut odotella 30tkm huoltoon, mutta luukun oikean puolen muoviosiin tulleen hankaumat ovat näiden kuvien ottamisesta pahentuneet, joten ehkä pitää käydä aikasemminkin... onko sulla tommosia?



Ei ole tuollaisia jälkiä. Luukkun avaus/lukko ei näyttäisi aina pelaavan yhteen. Saa nähdä mitä huollossa siitä tuumaavat.

Vice

#2397
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 03.08.16 - klo:18:42
Luukkun avaus/lukko ei näyttäisi aina pelaavan yhteen. Saa nähdä mitä huollossa siitä tuumaavat.

Ootko kokeillu temppuileeko ikinä jos pidät takaluukun kahvasta kiinni n. 3s avatessa? Mulla aukeaa luukku aina kokonaan auki jos pidän avatessa kontin kahvaa "auki/pohjassa" noin 3s. Luukku noin puoliksi auki asti kahvassa kiinni niin aukeaa ylös asti ok. Ei siis tarvitse kädellä nostaa yhtään. Vain pitää lukitus "auki".

Veikkaan siis et omassa autossa vika on siinä "kytkimessä/kahvassa". Kiinni menee aina OK.

Huolto odottaa ensi viikolla.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Vice - 03.08.16 - klo:18:47
Ootko kokeillu temppuileeko ikinä jos pidät takaluukun kahvasta kiinni n. 3s avatessa? Mulla aukeaa luukku aina kokonaan auki jos pidän avatessa kontin kahvaa "auki/pohjassa" noin 3s. Luukku noin puoliksi auki asti kahvassa kiinni niin aukeaa ylös asti ok. Ei siis tarvitse kädellä nostaa yhtään. Vain pitää lukitus "auki".

Veikkaan siis et omassa autossa vika on siinä "kytkimessä/kahvassa". Kiinni menee aina OK.

Huolto odottaa ensi viikolla.

Avaimesta tulee takaluukku avattua ja joskus se tekee että loksahtaa vaan ja mitään ei tapahdu. Eli tuntuisi et lukko ei meinaa aueta... No voi olla hankala saada marmorilla vika esiin kun se sitä satunnaisesti tekee.

Qman

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:12:17
Tiesit kyllä jo tuota kirjoittaessa, että sitä seuraa kysymys... miksi haluaisit tietää mitkä valot autossa on päällä? Minulle se on ihan sama mitä ledejä se siellä keulalla polttelee. Koskaan en ole auto-asennossa huomannut, että valot eivät olisi syttyneet ja minusta tuntuisi, että on liian pimeä nähdä. Minusta ne syttyy ehkä hieman liian valoisassa. Olen huomannu pari kertaa, kun emäntä peruuttelee pihasta, että ihan kummallisia valokuvioita se tarjoaa eteenpäin silloin, kun auto peruuttaa. Ilmeisesti joku valojen kaarreominaisuus käytössä peruuttamisen aikana vaikka pihalla onkin suhteellisen kirkasta, mutta kuitenkaan ne varsinaiset "päävalot" ei ole päällä. Mulla autossa Matrixit.


Minähän kirjoitin ihan täsmällisesti kysymyksen.  ;D
Kun katselee tien päällä uusia autoja joissa on päivävalot ja automatiikka, yleensä ne ne ei toimi oikein. Autoissa on päivävalot päällä illalla ja jopa sateella. Osaako audi pistää ajovalot päälle pyyhkien toimiessa?
Entä  osaako Audi mm. pistää oikeat ajovalot päälle jos aurinko paistaa horisontista edstä tai takaa vaikka olisi riittävän valoisaa. 

Jos Audin säätimen jättää aina ajovaloasentoon, ei automaattinen vastaantulijoiden häikäisyn esto toimi kaukovaloilla (Matrix led) joten aina ei voi pitää myöskään ajovaloja päällä.

Eli yhteenvetona, merkkivalosta olisi hyvä seurata että automatiikka toimii ja milloin se ei oikein toimi riittävällä tarkkuudella.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy