A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

lindhve

Lainaus käyttäjältä: rami - 29.03.16 - klo:23:20
Samaa tuossa pällistelin yhtenä päivänä manuaali kourassa. Oli tuossa manuaalissa joitain mainintaa mutta en kerennyt oikein perehtyä asiaan. Tuleekohan tuosta isosta keskiritilästä mitään? :)
Tutkitaan tarkemmin kun kerkiää.

Ei tule kyllä mullakaan mitään siitä leveästä suuttimesta vaikka vääntää sen auki ja laittaa puhalluksen tulemaan edestä.
Mites muuten teillä toimii bluetooth music yhteys ja kännykän kautta wlan tukiasema yhteys? Mulla se kyselee niitä toistuvasti että yhdistetäänkö ja ei onnistu vaikka sit kuitenkin yhdistää itsekseen ajan kanssa. Tuntuu että samaa tekee windows ja iphonen kanssa....onkohan MMIhin jo jotain päivitystä vaikkakin auto tehty vasta maaliskuun alussa?

hq100

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 15.03.16 - klo:19:40
Saa kameratolpat. Lataa ensin tietokanta netistä ja siirrä se my.audi.comin kautta autoon, siellä on valmis kuvakekkin sille mikä tulee sitten karttakuvaan näkyviin. Autosta ensin päivittää ne päivitysvalikolla ja sitten läheisyyshälytin päälle ja jos on uusi hieno mittaristo niin molempiin näyttöihin erikseen valittava ne näkyviin. Vaatii autossa hiukan valikkohyppelyä, mutta kun asian sisäistää, niin ihan näppärä homma. Hälytys tulee joskus aika myöhään ja tuntuu vaihtelevan tien ja taajama-alueen mukaan.

Mistä tuolla my.audi.comissa saa siirrettyä muita kuin virallisia kartta-aineistoja autoon? Hain tänään karttapäivityksen sieltä sd-kortille ja sitä kautta autoon (joka onnistui hyvin), mutta en keksinyt miten tuollaisen ulkopuolisen tietokannan saisi siirrettyä. Entä mikä tarkalleen ottaen on tuo läheisyyshälytin?

lindhve

Lainaus käyttäjältä: hq100 - 30.03.16 - klo:23:36
Mistä tuolla my.audi.comissa saa siirrettyä muita kuin virallisia kartta-aineistoja autoon? Hain tänään karttapäivityksen sieltä sd-kortille ja sitä kautta autoon (joka onnistui hyvin), mutta en keksinyt miten tuollaisen ulkopuolisen tietokannan saisi siirrettyä. Entä mikä tarkalleen ottaen on tuo läheisyyshälytin?

Tietääkö joku kuinka usein uudet kartat päivittyvät?

rami

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 30.03.16 - klo:21:54
Ei tule kyllä mullakaan mitään siitä leveästä suuttimesta vaikka vääntää sen auki ja laittaa puhalluksen tulemaan edestä.
Mites muuten teillä toimii bluetooth music yhteys ja kännykän kautta wlan tukiasema yhteys? Mulla se kyselee niitä toistuvasti että yhdistetäänkö ja ei onnistu vaikka sit kuitenkin yhdistää itsekseen ajan kanssa. Tuntuu että samaa tekee windows ja iphonen kanssa....onkohan MMIhin jo jotain päivitystä vaikkakin auto tehty vasta maaliskuun alussa?

Kyllä nuista muista kojelaudan suuttimista töhisee niin pirusti mutta tuo iso ritilä tuossa hansikaslokeron päällä taitaa olla vain ritilä. Tutkitaan tarkemmin lisää. Taatusti hyvä pölynkerääjä.

tpu

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.03.16 - klo:09:40
Kyllä nuista muista kojelaudan suuttimista töhisee niin pirusti mutta tuo iso ritilä tuossa hansikaslokeron päällä taitaa olla vain ritilä. Tutkitaan tarkemmin lisää. Taatusti hyvä pölynkerääjä.

Näin minäkin ajattelin, että tuo on vain "koriste", eikä siinä mitään suutinta ole. Onko joku tutkinut tarkemmin?

Ktk

Se iso suutin tulee 3-alueilmastoinnin mukana, vakio ilmastoinnissa suutinta ei ole. Ja 3-alueisen yhteydessä sen saa auki ihan ilmastoinnin nappuloista, olikohan nyt toinen oikealta niistä hopeisista vipstaakeista.

rami

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 31.03.16 - klo:14:15
Se iso suutin tulee 3-alueilmastoinnin mukana, vakio ilmastoinnissa suutinta ei ole. Ja 3-alueisen yhteydessä sen saa auki ihan ilmastoinnin nappuloista, olikohan nyt toinen oikealta niistä hopeisista vipstaakeista.
Itselläni on tuo 3-alue ilmastointi.
Tarkoitatko tuota pitkää ritilää joka on tuossa hansikaslokeron päällä?
Tuota toista nappulaa oikealta eilen painelin saamatta asiaan ratkaisua.
No,eiköhän aikoinaan selviä kyseinen juttu.
Manuaali kyllä käskee myös tuota toista nappulaa oikealta. ;D

Ktk

Nimenomaan se iso ritilä. Saitko sen suuttimen logon tulemaan siihen ilmastoinnin näyttöön sync/3-zone-tekstin päälle? Mulla on se pitkä suutin aina päällä mutta eihän se siitä tietenkään talvisaikaan oikein mitään puhalla kun suurin osa ilmasta menee jaloille ja laseille.

Tässä vasemman alalaidan kuvassa näkyy tuo logo:
http://autoguide.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2015/09/2017-Audi-A4-interior.jpg

rami

Juups' Kyllä ollaan oikeilla jäljillä pitänee hieman näpelöidä ja tutkia asiaa lisää.

mi16

Lainaus käyttäjältä: hq100 - 30.03.16 - klo:23:36
Mistä tuolla my.audi.comissa saa siirrettyä muita kuin virallisia kartta-aineistoja autoon? Hain tänään karttapäivityksen sieltä sd-kortille ja sitä kautta autoon (joka onnistui hyvin), mutta en keksinyt miten tuollaisen ulkopuolisen tietokannan saisi siirrettyä. Entä mikä tarkalleen ottaen on tuo läheisyyshälytin?

Omat poi pisteet saa siirrettyä my.audi.com kohdassa myAudi erityismääränpäät. Läheisyyshälytin löytyy mmi asetuksista ja sillä voi valita mitkä poi pisteet hälyttää kun niitä lähestytään.
Itsellä kun on sim kortti autossa, auto hakee itse karttapäivitykset... ei tarvitse sd-korttia.
Karttat päivittyy käsittääkseni kahdesti vuodessa.

hq100

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 31.03.16 - klo:15:34
Nimenomaan se iso ritilä. Saitko sen suuttimen logon tulemaan siihen ilmastoinnin näyttöön sync/3-zone-tekstin päälle? Mulla on se pitkä suutin aina päällä mutta eihän se siitä tietenkään talvisaikaan oikein mitään puhalla kun suurin osa ilmasta menee jaloille ja laseille.

Tässä vasemman alalaidan kuvassa näkyy tuo logo:
http://autoguide.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2015/09/2017-Audi-A4-interior.jpg

Tuon logon saan ilmestymään asetuksista, mutta ei sieltä itselläni mitään puhallusta tule millään asetuksilla. Jos vaikkapa vertaa viereisiin kapeampiin, joista saa halutessaan melkoisen puhurin aikaiseksi.

Flat

#1751
ei mullakaan sieltä mitään tule, vaikka laittaa puhalluksen täysille. Oli suutin sitten off tai on asennossa, ilmaa ei tule ?

oloko tuo hansikaslokero muuten jäähdytetty 3 alue ilmastoinnin yhteydessä?

a4b8

Ymmärtääkseni molemmissa ilmastointityypissä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Vice

Onko kukaan tilannut autoonsa säädettävää alustaa? Ja saanut jo sitä ajoon tai muuten päässyt koeajamaan? Edelleen kiinnostaisi kokemukset säädettävästä alustasta. Eritoten vertailu comfort vs sport, mutta comfort alustaa ei ole tainnut kukaan tilata...

Sport alusta löytyy ainakin yhdestä 3l dieselistä, mutta sitä tuntuu huonosti pääsevän koeajamaan (itse Premierin radalla pari kierrosta ajoin, mutta ei tullut/päässyt eri asetuksia testailemaan).

Nyt joutuu kolikkoa heittämällä alustan valitsemaan, vielä olisi ehkä 1-2kk aikaa muuttaa tilausta, jos kokemuksia kuulisi. Joka tapauksessa otan säädettävän alustan, mutta edelleen mietinnässä kumman niistä.

Flat

 Alkaa näyttämään vetreytymisnen merkkejä tämä kone, tänään päästelin töihin 5,6 l/100 km kulutuksella ( auton mittarin mukaan, enkka kuitenkin !) , mitattu kulutuskin on jo litran pienempi kuin B8:lla vasttaavilla ajoilla.


mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.04.16 - klo:07:13
Alkaa näyttämään vetreytymisnen merkkejä tämä kone, tänään päästelin töihin 5,6 l/100 km kulutuksella ( auton mittarin mukaan, enkka kuitenkin !) , mitattu kulutuskin on jo litran pienempi kuin B8:lla vasttaavilla ajoilla.


Itsellä menee aamulla työmatkat nyt 4.3-4.5 l/100km riippuen osuuko hiukkaspoltto matkalle. Iltäpäivällä kun on enemmän liikennettä kulutus on asettunut tuonne 4.6-5.0 tietämille. Koko ajan keskikulutus on nyt 5.5, mutta tuossa on uuden auton jäykkyys, eeberin käyttö ja ne kovat pakkaset.
Mielestäni auto vie vastaavaan B8 verrattuna minun ajossa aamulla rauhallisessa liikenteessa n.0.4 ja iltapäivän ruuhkissa n.0.6 vähemmän ainetta. Nämä siis auton näytöstä katsottuna.

Antion

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.03.16 - klo:23:04
Onko kukaan tilannut autoonsa säädettävää alustaa? Ja saanut jo sitä ajoon tai muuten päässyt koeajamaan? Edelleen kiinnostaisi kokemukset säädettävästä alustasta. Eritoten vertailu comfort vs sport, mutta comfort alustaa ei ole tainnut kukaan tilata...

Olen ajanut säädettävän sportin ja ruksinut sen tilaukseen tuolta pohjalta. Säädettävällä comfortilla tai edes normisportilla en ole ajanut, mutta eipä ollut tarvetta. Vertailukohtana oli nykyinen B8 normi-sporttialustalla ja se miten tuo iskunvaimenninten säädettävyys muuttaa tilannetta nykyiseen. Rengastuksessa (kitkat) oli pientä eroa omaan nähden ja vertailu tapahtui tieliikenteessä, joten mitään kaikenkattavaa analyysia tuosta ei voi suorittaa. Alustan arviointi on muutenkin mielestäni hyvin subjektiivista kun jokaisella on omat näkemyksensä ja mieltymyksensä. Itse olen allerginen kaikille ns. mukavuusalustoille, joissa heilutaan ja keinutaan.

Lähtökohtaisesti säädettävä sport oli sekä comfort- että dynamic-asetuksilla hyvä ajaa ja vaikutti siltä että comfort-asetus toimisi hyvin omassa arkiajossa. Selkeimmät erot nykyiseen autoon ovat mukavuudessa pienissä tien epätasaisuuksissa, mikä on toisaalta juuri se mitä ehkä säädettäviltä iskunvaimentimilta sopiikin odottaa. :) Comfort on selkeästi mukavampi, mutta ei epämääräinen eikä mitenkään vahvasti mukavuuspainotteinen. Dynamic-asetuksella taas meno oli mukavuudeltaan mielestäni hyvinkin lähellä B8:n normisporttia, joka taas on mielestäni erinomainen kompromissi hyvän ajettavuuden ja arkimukavuuden välillä.

MaO

Itsellä on käytössä säädettävä comfort-alusta. Koeajoauton sport alustaan verrattuna dynamic asetus tuntui hyvin samalta ajokokemukselta ("nypyttää" hieman pienessä vauhdissa epätasaisilla pinnoilla) ja comfort asetuksella mennään tietenkin mukavuuspainoitteisesti ajettavuuden suuremmin kärsimättä. Itse arvostan enemmän mukavutta arkisessa taajamapyörityksessä.

Vice

Kiitos kommenteista Antion ja MaO.

Uskallanko äkkiä vetää johtopäätöksen, että molemmissa säädettävissä alustoista dynamic asetus lähellä perus sport alustaa ja molemmissa comfort asetus (luonnollisesti) sitä mukavuus painotteisempi.

Karkeasti voisiko isoin ero olla, että toinen -10mm ja toinen -23mm verrattuna vakioalustan korkeuteen? Toki varmaan säädettävä sport on todellisuudessa vielä vähän jämäkämpi kuin säädettävä comfort. Mutta jos molemmissa dynamic lähellä vakio sport alustaa niin se riittää itselleni. Koska vakio sport alusta on mukavan jämäkkä, mutta toisinaan kiva, kun saa pehmennettyä. Esim. Keskustan mukulakivillä vakio sport alusta ei toiminut kovin sivistyneesti (vs mihin nyt BMWssä tottunut).

Kiitos kokemuksista!  :) Taidan tältä pohjalta valita Comfortin, koska maavara mökkitiellä on välillä tarpeen ja toi reilu 1cm voi joskus olla tarpeen.

Alustassa on siis vain kaksi säätöä jäykkyydelle?
BMWssä mulla on neljä ja näin ollen ero Comfort vs Sport+ on melko iso ja välillä mukava ajella välimuodoilla (normal, sport).

Palstalta on jo useamman kerran saanut paremmin tietoa, kun myyjiltä lasipalatsissa  :D

Vice

Onko moni modauttanut polttoainetoimisenlämppärin myös moottoria lämmittämään? Tästä myyjältä kysyin. Ensi sanoi ettei olisi mahdollista, lopulta myönsi olevan mahdollista, mutta muutoksella kuulemma menettää osittain auton takuun  :o

Täytyy asiaa pohtia, mutta enköhän joka tapauksessa pyydä luovutushuollossa modaamaan sen nyt moottoria kanssa lämmittämään.

Onko kenelläkään joka on modannut ollut käynnistyksen kanssa ongelmia?
Sitä olettaisin, että pelkäävät...

Antion

Lainaus käyttäjältä: Vice - 01.04.16 - klo:13:41
Karkeasti voisiko isoin ero olla, että toinen -10mm ja toinen -23mm verrattuna vakioalustan korkeuteen? Toki varmaan säädettävä sport on todellisuudessa vielä vähän jämäkämpi kuin säädettävä comfort. Mutta jos molemmissa dynamic lähellä vakio sport alustaa niin se riittää itselleni. Koska vakio sport alusta on mukavan jämäkkä, mutta toisinaan kiva, kun saa pehmennettyä. Esim. Keskustan mukulakivillä vakio sport alusta ei toiminut kovin sivistyneesti (vs mihin nyt BMWssä tottunut).

Jos pitäisi arvata niin säädettävän sportin jouset on samat kuin normisportissa ja säädettävässä comfortissa oletettavasti samat kuin normicomfortissa. Noissa on varmasti jo keskenään selkeät erot ja valinta sitten noiden väliltä kummasta pitää enemmän, koska niiden jousten toiminta ei säädöllä muutu mihinkään.

Omaan makuun säädettävän sportin comfortilla mukulakivetkin meni varsin mukavasti (selvä ero dynamiciin), mutta makuasioitahan nämä ovat.


Vice

#1761
Lainaus käyttäjältä: Antion - 01.04.16 - klo:14:26
Jos pitäisi arvata niin säädettävän sportin jouset on samat kuin normisportissa ja säädettävässä comfortissa oletettavasti samat kuin normicomfortissa. Noissa on varmasti jo keskenään selkeät erot ja valinta sitten noiden väliltä kummasta pitää enemmän, koska niiden jousten toiminta ei säädöllä muutu mihinkään.

Omaan makuun säädettävän sportin comfortilla mukulakivetkin meni varsin mukavasti (selvä ero dynamiciin), mutta makuasioitahan nämä ovat.

Sport alustan ja säädettävän sport:n jouset voi hyvin olla samat.
Mutta en usko, että Comfort ja säädettävä Comfort ois, kun on toi 1cm korkeus eroa.
Voin toki olla väärässä...

Täytyy vielä koittaa metsästää säädettävällä alustalla olevaa yksilöä koeajoon, koska itse kanssa pidän jämäkästä alustasta, mutta toisaalta kaupungissa ajaessa se turha pintakovuus ei miellytä, miksi säädettävä alusta hyvä onkin.

Todella hyvältä tuntui toi säädettävä sport, kun sillä premierin radalla ajoin.

Antion

Lainaus käyttäjältä: Vice - 01.04.16 - klo:14:38
Mutta en usko, että Comfort ja säädettävä Comfort ois, kun on toi 1cm korkeus eroa.

Ah, hyvä pointti, en muistanut että noissa on tuollainen ero.

Jappe36

Lainaus käyttäjältä: Vice - 01.04.16 - klo:13:50


Täytyy asiaa pohtia, mutta enköhän joka tapauksessa pyydä luovutushuollossa modaamaan sen nyt moottoria kanssa lämmittämään.



Minulla on vm 10 skodilag muokauttu moottoria lämmittämään luovutushuollossa eikä myyjä tai kukaan muukaan puhunut takuun menettämisestä. Ehkä Audissa on hienostuneenpi moottori :). Eikä minulla ollut ongelmia auton käynnistyksen kanssa, lopussa ehkä hieman webaston kanssa. Auto oli minulla 5 vuotta. Kyseessä oli 1.4 tsi dsg.
Mitsubishi Outlander PHEV
Ocu III 1.8 TSI 4x4 DSG Style
MB C 200 A CDI Business Premium
Ocu II FL 1.4 TSI DSG Elegance
Ocu II 1.6 FSI Elegance

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Vice - 01.04.16 - klo:13:50
Onko moni modauttanut polttoainetoimisenlämppärin myös moottoria lämmittämään? Tästä myyjältä kysyin. Ensi sanoi ettei olisi mahdollista, lopulta myönsi olevan mahdollista, mutta muutoksella kuulemma menettää osittain auton takuun  :o

Täytyy asiaa pohtia, mutta enköhän joka tapauksessa pyydä luovutushuollossa modaamaan sen nyt moottoria kanssa lämmittämään.

Onko kenelläkään joka on modannut ollut käynnistyksen kanssa ongelmia?
Sitä olettaisin, että pelkäävät...
Outoa... minulle myyjä sanoi, että automaattisesti Suomeen tuotavissa autoissa koodaillaan eberi lämmittämään myös moottoria. Siellä on vain sähköinen venttiili, jonka ohjausta säädetään. Hassua miten tuo voisi muka takuuseen vaikuttaa, kun on kuitenkin ihan selkeästi autoon rakennettu ratkaisu.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Jappe36 - 01.04.16 - klo:14:56
Minulla on vm 10 skodilag muokauttu moottoria lämmittämään luovutushuollossa eikä myyjä tai kukaan muukaan puhunut takuun menettämisestä. Ehkä Audissa on hienostuneenpi moottori :). Eikä minulla ollut ongelmia auton käynnistyksen kanssa, lopussa ehkä hieman webaston kanssa. Auto oli minulla 5 vuotta. Kyseessä oli 1.4 tsi dsg.

Mulla kanssa BMWssä ollut moottoria ja sisätiloja lämmittävä eikä ongelmia ole ollut.

Siksi erikoista, että nyt Audin tapauksessa tällainen "uhkaus" tehtiin...
Lähinnä mietin onko siinä jotain antureita (?), jotka olisi tykännyt huonoa jos modauksia tehty... Mutta epäilen ettei ongelmia olisi.

Eikös Mrk ollut tehnyt/teettänyt modauksen..?

a4b8

"Kyllä nyt lyötyä lyödään, tuli otettua Business Sport, jossa sport-alusta, kukaan ei ole tykännyt."  :'(
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 01.04.16 - klo:15:00
Outoa... minulle myyjä sanoi, että automaattisesti Suomeen tuotavissa autoissa koodaillaan eberi lämmittämään myös moottoria. Siellä on vain sähköinen venttiili, jonka ohjausta säädetään. Hassua miten tuo voisi muka takuuseen vaikuttaa, kun on kuitenkin ihan selkeästi autoon rakennettu ratkaisu.

No on todella outoa, jos myyjien kommentit näin paljon eroaa  :o

Missä teit kaupat? Minä tilasin AC airportista (yleisesti ottaen ko liikkeestä pelkästään hyvää sanottavaa ja voin muillekin suositella, parasta Audin myyntipalvelua mitä olen saanut).

Vice

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 01.04.16 - klo:15:06
"Kyllä nyt lyötyä lyödään, tuli otettua Business Sport, jossa sport-alusta, kukaan ei ole tykännyt."  :'(

Varmaan kieliposkessa kirjoitit  ;)

Tietänet itsekin sen olevan hyvä (itse en muuta ainakaan väitä), pidän vaan itse siitä mahdollisuudesta, että alusta on säädettävä ja välillä saa pehmeämmäksi, mutta ehdottomasti haluan, että dynamic asetuksella se toimii sport alustan tavoin....

Simo

Automyyjä Audi Centeristä soitti eilen torstaina ja kyseli koska sopisi tuoda auto vakkarin asennukseen , sovimme ajankohdaksi 5/4 ja saan sijaisauton tilalle asennuksen ajaksi joka kestää noin 2 tuntia.
Myyjä soitti oma aloitteisesti kuten autoa luovutettaessa sovittiin , on sitä jo melkein 3 kuukautta ajeltukin ilman vakkaria.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy