ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: geezer - 27.11.20 - klo:19:41
Jännä etteivät ole vielä laittaneet Suomessa normi pro performancelle hintoja (myyvätkö sitten ei oota tiistaina  :D). Luulis myös että tulee 1st mallien tilalle jotain muitakin varustetasoja, tällä hetkellä Saksassakaan ei ole kuin 1st, 1st max ja pro.
Veikkaan, että hinta on 49999 euroa, jotta täkynä säilyy se 2000 euron valtion hankintatuki. Vakiovarusteista tipahtaa pois luultavasti tuo vetokoukku. Jossakin luki, että ensimmäinen Suomeen tuleva ID4 erä olisi 500kpl ja se on varmaan nyt täyttymässä.

Itselläni Passat GTE on vaihtumassa hunajaisen keltaiseen ID4 1st malliin - tilasin 12.11.2020 ja toimitusajaksi arvioitiin helmikuun loppua tai viimeistään maaliskuun aikana.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: geezer - 27.11.20 - klo:15:35
Samaan aikaan on myös Fordin mach-e nähtävillä eri liikkeissä, kts. www.ford.fi
Mulle kyllä uppoaa tuo Fordin muotokieli :).
Nimi vaan on korni. Sen Mustangin brändillä ratsastamisen olisi tässä tapauksessa jättää pois, aika ristiriitainenkin oikeasti on. Napakka Ford MACH-E tai vaikka Volkkarin tapaan E-MACH olisi minusta ollut paljon nasevampi ja toimivampi uudelle tuotteelle.

Flat

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 28.11.20 - klo:08:29
Mulle kyllä uppoaa tuo Fordin muotokieli :).
Nimi vaan on korni. Sen Mustangin brändillä ratsastamisen olisi tässä tapauksessa jättää pois, aika ristiriitainenkin oikeasti on. Napakka Ford MACH-E tai vaikka Volkkarin tapaan E-MACH olisi minusta ollut paljon nasevampi ja toimivampi uudelle tuotteelle.

Tuo on mielestäni hieman levoton näin ensivilkaisulla.  Jotain hienoa ja jotain ärsyttävää samalla kertaa. Sekavuudesta tulee etäisesti mieleen honda civic. Ihan mahoton telkkari pultattu autoon a'la Tesla.

TOURAN HIGHLINE

Pieni särmikkyys on hyvästä, vaikken muutoin yleensä ole viime aikaisten Fordien ystävä ollut, sen paremmin kuin koskaan Civicinkään.
Se neliveto, reilu 300 "mustangia" ja melkein satasen akku olisi tällaiselle pitkän matkan juoksijalle mannaa. Toimintamatkalupaus taisi sillä pikkuisen kesymmällä takavedolla olla jo 600km. Tuollahan voisi olla ilmeisen mahdollista polkaista se Lapin reissukin ihan normaalein 2-3 pysähdyksen taktiikoin jopa talviaikaan ::) ??? 

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 27.11.20 - klo:21:13
Itselläni Passat GTE on vaihtumassa hunajaisen keltaiseen ID4 1st malliin - tilasin 12.11.2020 ja toimitusajaksi arvioitiin helmikuun loppua tai viimeistään maaliskuun aikana.
Nyt löysin tuolta K-auton Oma Volkswagen-sivustolta linkin "Tulevan auton tiedot", josta löytyi mm. tilaamani ID4:n vahvistettu tuotantoviikko "202103" eli viikko 3 tammikuussa 2021. Tarkkaa tuotantopäivämäärää eikä maahantulopäivämäärää ole vielä vahvistettu, mutta nämäkin tiedot löytyvät ajallaan tuolta sivulta:
https://oma.k-auto.fi/tulevan-auton-tiedot/Sivut/default.aspx
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Allroadi

Eihän tämä nyt ihan hirveän näköinen laitos ole, mutta jotenkin huvittavaa että kaikkialla valitetaan toimintasäteen pienuudesta, mutta silti kaikki autovalmistajat puskevat näitä perkeleen SUVeja pihalle. Josko sitä sadan vuoden päästä nähtäisi ihan aito ja oikea farmarimallinen sähköauto, jossa ilmanvastuskerroin ei ole luokkaa Saturnus.
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

tmr97

^Minusta ID.4 on enemmän crossover kuin SUV. Korkeutta on vain noin 4cm enemmän kuin ID.3:ssa, josta osa menee vähän korkeampaan maavaraan (16cm). Mieluisin korimalli olisi korotettu farmari, mutta kyllä tämäkin menee. Onneksi on kohtuullisen hyvä aerodynamiikka (0,28), vaikka pysty perä sitä heikentääkin. Mutta omalle kohdalle pysty perä on ok, ompahan tilaa kuljettaa vaikka jääkaappipakastin.

Ikävintä on turhan leveät renkaat, jopa halvemmassa 1st:ssä on 255:set takana.

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: Allroadi - 28.11.20 - klo:20:59
Eihän tämä nyt ihan hirveän näköinen laitos ole, mutta jotenkin huvittavaa että kaikkialla valitetaan toimintasäteen pienuudesta, mutta silti kaikki autovalmistajat puskevat näitä perkeleen SUVeja pihalle. Josko sitä sadan vuoden päästä nähtäisi ihan aito ja oikea farmarimallinen sähköauto, jossa ilmanvastuskerroin ei ole luokkaa Saturnus.
VW Space Vizzion on tulossa...
https://www.tivi.fi/uutiset/volkswagen-yllattaa-tayssahkofarmarilla-jopa-700-km-yhdella-latauksella/b5f8486e-2094-4a5f-8a29-05a18a19e091

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 28.11.20 - klo:23:12
^Minusta ID.4 on enemmän crossover kuin SUV. Korkeutta on vain noin 4cm enemmän kuin ID.3:ssa, josta osa menee vähän korkeampaan maavaraan (16cm).
Mikähän ID4:n maavaralukema pitää paikkansa, kun täällä Suomessa moni on ilmoittanut 16cm ja toiset 21cm? Kun laitoin hakusanaksi "ID.4 ground clearance" niin näyttää ulkomailla olevan ainoastaan tuo 21cm tiedossa. Mulla on nykyisessä Passat GTE:ssä vain 14,5cm ja mieluusti se saisi olla joku tuollanen 21cm, ettei tarvis joka hidastetöyssyssä ja mökkiteillä jännittää karilleajoa.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Antore

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 29.11.20 - klo:09:18
Mikähän ID4:n maavaralukema pitää paikkansa, kun täällä Suomessa moni on ilmoittanut 16cm ja toiset 21cm? Kun laitoin hakusanaksi "ID.4 ground clearance" niin näyttää ulkomailla olevan ainoastaan tuo 21cm tiedossa. Mulla on nykyisessä Passat GTE:ssä vain 14,5cm ja mieluusti se saisi olla joku tuollanen 21cm, ettei tarvis joka hidastetöyssyssä ja mökkiteillä jännittää karilleajoa.

Eiköhän se ole 163 mm. Täältä löytyy mittapiirros ja mittoja joka lähtöön: https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id4.html/__layer/carfeatures/features/models/id4/tekniset-tiedot/master.layer?---=%7B%22mallit_id4_featureappsection_co%22%3A%22%2F%2B%2F0%22%7D

TOURAN HIGHLINE

Minä olen ymmärtänyt, että se SUV (sports utility vehicle), mitä ikinä sitten oikeasti tarkoittaakaan, on ensisijaisesti korin korkeudesta ja näennäisestä maastoautolookista ja -ominaisuuksista (kaksivedot??? ??? :o)
autoluokaksi syntynyt. Kyllä tuo ID4:n yli 160cm korin kokonaiskorkeus minusta pikemminkin on SUV kuin crossover. Toisaalta yhdentekevää.

Tonttu66

Ilta-Sanomien juttu ID.4:stä, varsin positiivinen
https://www.is.fi/autot/art-2000007645900.html
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

tmr97

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 29.11.20 - klo:10:29
Minä olen ymmärtänyt, että se SUV (sports utility vehicle), mitä ikinä sitten oikeasti tarkoittaakaan, on ensisijaisesti korin korkeudesta ja näennäisestä maastoautolookista ja -ominaisuuksista (kaksivedot??? ??? :o)
autoluokaksi syntynyt. Kyllä tuo ID4:n yli 160cm korin kokonaiskorkeus minusta pikemminkin on SUV kuin crossover. Toisaalta yhdentekevää.

Sähköauton skateboard-alusta korottaa autoa. Siksi mm ID.3 on selvästi Golfia korkeampi. Toki skateboardilla voi tehdä normaalinkorkuisen auton asiallisella pääntilalla laittamalla takapenkin matalalle ja käyttämällä lasikattoa Model 3 tyyliin. Normaaliin istuma-asentoon vaaditaan lisää korkeutta.
Tämän huomioiden ID.4:n korkeus on hyvin kohtuullinen, esim Tiguan on selvästi korkeampi kuin ID.4.

Itselleni ihanne olisi ID.3 farmarina ID.4:n alustalla (kantavuus, kattokuorma, vetokyky ja maavara). Mutta lopulta toimintamatkaero saattaisi jäädä muutamaan prosenttiin, onko sitten enää väliä.

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 29.11.20 - klo:10:56
Tämän huomioiden ID.4:n korkeus on hyvin kohtuullinen, esim Tiguan on selvästi korkeampi kuin ID.4.
Jos VW:n omia tietoja on uskominen, niin eroa kokonaiskorkeudessa on vain 3,5cm (ID 164 vs. Tiguan 167,5)

Antore

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 29.11.20 - klo:14:12
Jos VW:n omia tietoja on uskominen, niin eroa kokonaiskorkeudessa on vain 3,5cm (ID 164 vs. Tiguan 167,5)

Ainakin tuon mittakuvan mukaan (jonka linkitin hieman ylempänä) on ID.4:n korkeus 161,2.

TOURAN HIGHLINE

Okke. Itse noukin tuo suoraan tuolta teknisistä tiedoista.
Autowikin mukaan muuten Tiguanin korkeus 1632mm tai 1643mm (4wd)... ???

Erkka

Tuolta löytyy Tiguan eHybridin ulkomittatiedot sivun alalaidasta.

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/volkswagen/tiguan-hybrid/#

Mitat (pituus / leveys / korkeus mm):   4509/1839/1675
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Allroadi

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 29.11.20 - klo:10:56
Sähköauton skateboard-alusta korottaa autoa. Siksi mm ID.3 on selvästi Golfia korkeampi. Toki skateboardilla voi tehdä normaalinkorkuisen auton asiallisella pääntilalla laittamalla takapenkin matalalle ja käyttämällä lasikattoa Model 3 tyyliin. Normaaliin istuma-asentoon vaaditaan lisää korkeutta.
Tämän huomioiden ID.4:n korkeus on hyvin kohtuullinen, esim Tiguan on selvästi korkeampi kuin ID.4.

Itselleni ihanne olisi ID.3 farmarina ID.4:n alustalla (kantavuus, kattokuorma, vetokyky ja maavara). Mutta lopulta toimintamatkaero saattaisi jäädä muutamaan prosenttiin, onko sitten enää väliä.

Kuitenkin Tesla Model S ollut kohta markkinoilla 10 vuotta ja siitä joku mukaillut jo farmariversionkin. Luulisi että ihan perinteisen muotoisen, mallisen ja näköisen farmarin pystyy sähköautoalustallakin toteuttamaan, jos Tesla on pystynyt jo niin kauan sitten.
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Allroadi - 29.11.20 - klo:23:17
Kuitenkin Tesla Model S ollut kohta markkinoilla 10 vuotta ja siitä joku mukaillut jo farmariversionkin. Luulisi että ihan perinteisen muotoisen, mallisen ja näköisen farmarin pystyy sähköautoalustallakin toteuttamaan, jos Tesla on pystynyt jo niin kauan sitten.

Kun nyt olen mittoja katsonut, niin ID.4 on kovin lähellä "ID.3 farmaria". Autojen korin korkeuden ero on vain 3,1cm. Golf 7:n ja Tiguanin korien korkeusero on 12,3cm. Korin korkeus on siis auton korkeus miinus maavara.

Jos toimintamatkaa halutaan lisää, niin pitäisi tehdä (pidempi) coupemainen kori. Sen vaikutus ilmanvastukertoimeen on iso verrattuna pystyyn perään. ID.4 cc tai ID.3 shooting brake?

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 30.11.20 - klo:11:15
Jos toimintamatkaa halutaan lisää, niin pitäisi tehdä (pidempi) coupemainen kori. Sen vaikutus ilmanvastukertoimeen on iso verrattuna pystyyn perään. ID.4 cc tai ID.3 shooting brake?

https://www.lucidmotors.com/

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 30.11.20 - klo:11:15
Jos toimintamatkaa halutaan lisää, niin pitäisi tehdä (pidempi) coupemainen kori. Sen vaikutus ilmanvastukertoimeen on iso verrattuna pystyyn perään. ID.4 cc tai ID.3 shooting brake?
Eli ID Space Vizzion konseptin tuotanto malli? Joka on tulossa.
https://www.motor1.com/news/454955/vw-id-space-vizzion-coming-in-2023/
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 30.11.20 - klo:11:15
Kun nyt olen mittoja katsonut, niin ID.4 on kovin lähellä "ID.3 farmaria". Autojen korin korkeuden ero on vain 3,1cm. Golf 7:n ja Tiguanin korien korkeusero on 12,3cm. Korin korkeus on siis auton korkeus miinus maavara.

Jos toimintamatkaa halutaan lisää, niin pitäisi tehdä (pidempi) coupemainen kori. Sen vaikutus ilmanvastukertoimeen on iso verrattuna pystyyn perään. ID.4 cc tai ID.3 shooting brake?
Kyllähän tämä ID.4 on paljon lähempänä farmaria kuin ID.3 ja muodossa on myös shooting brakea - ohessa ID.4:n vertailu MB Shooting Brakeen

-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Mikko81

Maavarasta sen verran että kävin tänään mittaamassa sen tuosta esituotantoautosta. Keskellä maavaraa on noin 20cm. Ilmeisesti tuo 16,5cm on otettu etupyörien vierestä missä on sellaiset matalammat kohdat.

Tilaukseen meni max versio. Eipä oo ennen tullut uutta autoa ostettua, mutta tää sähköautomurros on nyt vähän eri juttu. Odottavan aika on piiiiitkä  ;D

Antore

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 30.11.20 - klo:18:29
Maavarasta sen verran että kävin tänään mittaamassa sen tuosta esituotantoautosta. Keskellä maavaraa on noin 20cm. Ilmeisesti tuo 16,5cm on otettu etupyörien vierestä missä on sellaiset matalammat kohdat.

Tilaukseen meni max versio. Eipä oo ennen tullut uutta autoa ostettua, mutta tää sähköautomurros on nyt vähän eri juttu. Odottavan aika on piiiiitkä  ;D

Hetki sitten tulin Espoon VW Centeristä ja kurkin myös auton alle :) Jos joku haluaa käydä autoa katsomassa, niin on vielä huomisen nähtävillä ja jatkaa sitten matkaa. Luonnossa on kyllä mittojaan suuremman näköinen auto, suorastaan möhkö! Mutta hieno möhkö siis, ei tosin niin hieno kuin kolmonen :)

teraja

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 30.11.20 - klo:16:19
Kyllähän tämä ID.4 on paljon lähempänä farmaria kuin ID.3 ja muodossa on myös shooting brakea - ohessa ID.4:n vertailu MB Shooting Brakeen


... ja vertailusta näemme, ettei näissä kahdessa ole juuri muuta samaa kuin ovien määrä ja ulkoväri?

ocu97

Laitoin email autokauppiaalle tilatusta ID4stä ja kysyni, että onko toimituksesta kuulunut mitään. Auto siis lokakuussa tilattu. Ei kuulemma mitään tietoa, ehkä maaliskuussa. Tulossa siis keltainen ID4st. Mielenkiintoista tämä vaihtetelu infoissa.

PassatGte2016

#86
Lainaus käyttäjältä: ocu97 - 30.11.20 - klo:20:13
Laitoin email autokauppiaalle tilatusta ID4stä ja kysyni, että onko toimituksesta kuulunut mitään. Auto siis lokakuussa tilattu. Ei kuulemma mitään tietoa, ehkä maaliskuussa. Tulossa siis keltainen ID4st. Mielenkiintoista tämä vaihtetelu infoissa.
Käy rekisteröitymässä K-auton Oma Auto-palveluun, niin sinne tulee linkki Tulevan auton tiedot. Sieltä löytyy päivitykset toimituksen etenemisestä. Minä tilasin ID.4:n 12.11.2020 ja sinne tuli viime viikolla tieto, että valmistusviikko on vahvistettu ja valmistusviikoksi on merkitty 202103 eli tammikuun 3. viikko. Siellä on omat sarakkeet vielä tarkkaan valmistuksen päivämäärään sekä maahantulon päivämäärään, mutta näihin ei ole vielä tullut merkintää.
https://oma.k-auto.fi/landing/Sivut/default.aspx?b=vvauto

-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

ocu97

Olen jo sinne rekisteröitynyt, mutta ei ole vielä ainakaan mitään sinne ilmestynyt. Odotellaan.... Jos ei kuulu niin mielenkiinnolla tuota Enyaq 80 sitten vertailemaan.

PassatGte2016

Laitapa K-autoon viestiä. Olishan sulla pitänyt jo näkyä ainakin samat tiedot ku mullaki ku olet tilannut auton aikaisemmin kuin minä.
https://oma.k-auto.fi/ota-yhteytta
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

tgotj

Se uusi auto näkyy vaan jos edellinen olemassa oleva auto on k-auton maahantuoma.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy