VW ID.3 latauskokemuksia

Aloittaja mikaanikko, 13.09.20 - klo:12:57

« edellinen - seuraava »

jamo75

miksi ihmeessä kun en mitään helenin sähkösopimusta halua

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 02.01.21 - klo:09:26
Käyttäkää Virran latureissa Helen:n tägiä. Ei mitään kuukausimaksua eikä 30, suoraveloitusta vaan kulutuksen mukaan. Tägikin ilmainen. Käy kaikkiin Virran latureihin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Jonny

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.01.21 - klo:09:30
miksi ihmeessä kun en mitään helenin sähkösopimusta halua

Ei siihen mitään Helenin sähkösopimusta tarvikkaan. Rekisteröityminen vaan kuten muillakin operaattoreilla.

https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

jamo75

ainakin aikaisemmin se kyllä maksoi sen tagin hommaaminen kaikilla muilla se on ilmainen

myöskin noi ei HKI hinnat on korkeamat kuin muilla mutta toki jos lähipiirissä tuollaisia löytyy

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 02.01.21 - klo:09:46
Ei siihen mitään Helenin sähkösopimusta tarvikkaan. Rekisteröityminen vaan kuten muillakin operaattoreilla.

https://www.helen.fi/sahkoauton-lataus/lataus
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Erkka

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.01.21 - klo:09:54
ainakin aikaisemmin se kyllä maksoi sen tagin hommaaminen kaikilla muilla se on ilmainen

myöskin noi ei HKI hinnat on korkeamat kuin muilla mutta toki jos lähipiirissä tuollaisia löytyy

Eipä maksanut mitään, kun tilasin Heleneltä tagin ja muovikortin kotiin postitettuna.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.01.21 - klo:09:54
ainakin aikaisemmin se kyllä maksoi sen tagin hommaaminen kaikilla muilla se on ilmainen

myöskin noi ei HKI hinnat on korkeamat kuin muilla mutta toki jos lähipiirissä tuollaisia löytyy
Lataus maksaa tasan saman verran Virran laturilla oli sitten Virran tai Helenin tagi. Yhdestäkään tagista ei ole tarvinnut vielä maksaa.

PPH

No nythän tosta tyhjeni sitten se 12V akku, autosta kaikki ihan pimeänä. Hinausauto tuli VW liikkumisturvan kautta. Akkutesteri ei näyttänyt mitään, ts. se akku lieni ihan tyhjä. Apuvirralla käyntiin mutta taulu täys vikakoodeja jotka ei poistuneet siitä. Ne hinas sen sitten korjaamolle kun sanoin etten uskalla ajaa sillä vikavalojen takia. En tiedä onko se akku siitä sitten valmis? Onko tuossa joku sellainen akku joka kestää syväpurkua? Onko muut saaneet uuden akun vai yrittääkö ne sitä että vanha akku on lataamalla ihan Ok? Itseä epäilyttää että se tavallisen näköinen akku ei kestä purkua?

Tää tuli vahingossa väärälle alueelle. Piti mennä tuohon ID3 ketjuun.

jamo75

sulla ei ole sitä päivitystä asennettuna ?

en tiedä ketään jolle se akku olisi vaihdettu, lataavat täyteen ja poistavat vikakoodit

p.s) mulla tulee nykyisin päivittäin vikakoodeja joten eipä ne päivityksetkään autoaaksi tuo
- turvatyynen valo palaa
- moottorijärjestelmä vika
- ACC ei käytettävissä
- varoitukset ja tiedoitukset eivät ole käytettävissä aja varovasti

ainakin 3:lla muulla on FB ryhmässä samoja ilmoituksia
virallinen ohje on että jos vikakoodi on pysyvä korjaamolle, muussa tapauksessa pitää vaan odottaa seuraavaa päivitystä

Lainaus käyttäjältä: PPH - 02.01.21 - klo:11:37
No nythän tosta tyhjeni sitten se 12V akku, autosta kaikki ihan pimeänä. Hinausauto tuli VW liikkumisturvan kautta. Akkutesteri ei näyttänyt mitään, ts. se akku lieni ihan tyhjä. Apuvirralla käyntiin mutta taulu täys vikakoodeja jotka ei poistuneet siitä. Ne hinas sen sitten korjaamolle kun sanoin etten uskalla ajaa sillä vikavalojen takia. En tiedä onko se akku siitä sitten valmis? Onko tuossa joku sellainen akku joka kestää syväpurkua? Onko muut saaneet uuden akun vai yrittääkö ne sitä että vanha akku on lataamalla ihan Ok? Itseä epäilyttää että se tavallisen näköinen akku ei kestä purkua?

Tää tuli vahingossa väärälle alueelle. Piti mennä tuohon ID3 ketjuun.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mikaanikko

Ei tunnu K-kauppias olevan halukas vaihtamaan akkua. Sain kärryyni päivityksen 0783. Siinä tuli joitakin lisätoimintoja, mutta pääasia eli 12V akun tyhjeneminen on rauhoittunut.
Ei kokonaan häipynyt, mutta vauhti on hitaampi (n.0,008V/h) eikä niitä purkauspiikkejä ole esiintynyt.
Kaikki virheilmoitukset on hävinneet.
Latauksen ja ilmastoinnin voi ajastaa. Myös kännystä käsin.
Kessyä en ole kokeilut - enkä enää kokeile. Avaimessa aikaisemmin vilkkuva punainen valo on myös häipynyt - ehkä kessy oli siihen syypää.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

PPH

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.01.21 - klo:11:46
sulla ei ole sitä päivitystä asennettuna ?

en tiedä ketään jolle se akku olisi vaihdettu, lataavat täyteen ja poistavat vikakoodit

p.s) mulla tulee nykyisin päivittäin vikakoodeja joten eipä ne päivityksetkään autoaaksi tuo
- turvatyynen valo palaa
- moottorijärjestelmä vika
- ACC ei käytettävissä
- varoitukset ja tiedoitukset eivät ole käytettävissä aja varovasti

ainakin 3:lla muulla on FB ryhmässä samoja ilmoituksia
virallinen ohje on että jos vikakoodi on pysyvä korjaamolle, muussa tapauksessa pitää vaan odottaa seuraavaa päivitystä
Noi normi ACC ja elektroninen ääni muut vikavalot on tuttuja. Mutta nyt oli myös moottorinohjaus, akku jne. vikavaloja jotka eivät kadonneet vaikka starttasi ja sammutti useita kertoja.
Ei tullut mieleenkään ajaa enää tuolla.

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 02.01.21 - klo:12:49
Ei tunnu K-kauppias olevan halukas vaihtamaan akkua. Sain kärryyni päivityksen 0783. Siinä tuli joitakin lisätoimintoja, mutta pääasia eli 12V akun tyhjeneminen on rauhoittunut.
Ei kokonaan häipynyt, mutta vauhti on hitaampi (n.0,008V/h) eikä niitä purkauspiikkejä ole esiintynyt.
Kaikki virheilmoitukset on hävinneet.
Latauksen ja ilmastoinnin voi ajastaa. Myös kännystä käsin.
Kessyä en ole kokeilut - enkä enää kokeile. Avaimessa aikaisemmin vilkkuva punainen valo on myös häipynyt - ehkä kessy oli siihen syypää.

Eipä enää pystykään editoimaan.

Juuri kun olin tuon kirjoittanut kyykkäsi akkujännite syvän piikin ja jatkaa n 0,11V alemmalla tasolla. Eli vika ei ole poistunut, se on ilmeisesti vain harventunut.

Saas nähdä alkaako ladata HV akun kautta 12V akkua jossain vaiheessa. Vaikka kyllä nyt 12,43V tasolla jo pitäisi ladata.
Battery Lifen Crisillä oli käppyrä, jossa latausta tapahtui.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jamo75

kyllä ei sitä vikaa ole mihinkään ole korjattu
päivitys vain salii 12 akun latauksen korkeajänniteakusta aikaajoin kun ilman päivitystä sitä ladattiin vain tietyissä "erikoistilanteissa"

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 02.01.21 - klo:13:40
Eipä enää pystykään editoimaan.

Juuri kun olin tuon kirjoittanut kyykkäsi akkujännite syvän piikin ja jatkaa n 0,11V alemmalla tasolla. Eli vika ei ole poistunut, se on ilmeisesti vain harventunut.

Saas nähdä alkaako ladata HV akun kautta 12V akkua jossain vaiheessa. Vaikka kyllä nyt 12,43V tasolla jo pitäisi ladata.
Battery Lifen Crisillä oli käppyrä, jossa latausta tapahtui.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 02.01.21 - klo:07:54
Hyvä että latas noinkin hyvin, mutta ei tuo kuvasta pitkän matka-ajon profiilia missä lähdetään täydellä akulla ja ajetaan nätisti se muutama tunti ennen ekaa latausta. Ekan latauksen jälkeenhän ei pitäis olla mitään hätää koska siinä se akku lämpiää.
Niin siis tässä kuvaamassasi tilanteessa akku on varmasti lämpimämpi kuin omassa testitilanteessani ja ottaa varmasti vähintään saman virran kuin itselläni.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 31.12.20 - klo:14:57
rfid tagin käytössä on yksi hyvä ominaisuus. sitä käyttäessä ei tarvitse naputella laturin tunnistekoodia ja mihinkään.
esim. k-latauksessa tulee aika monta steppia kännykän kanssa ennenkuin virtaa autoon alkaa valumaan
Minulla on matkassani aina yksi, universaali rfid-tagi, joka kelpaa lähes kaikkialla maailmalla. Se tunnetaan nimellä luottokortti. Miksi noissa latauspömpeleissä tarvitaan joku muu tagi, sitä ei ymmärrä ihminen. Puhelimessa oleva appi olisi seuraavaksi paras vaihtoehto, koska puhelinkin yleensä aina kulkee mukana ja sen softankin voisi toteuttaa fiksusti niin, ettei se vaadi miljoonaa vaihetta latauksen hoitamiseksi, mutta valitettavasti suurin osa softien tekijöistä ei syö omaa koiranruokaansa. Kasa irtotageja on syvältä ja poikittain.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 04.01.21 - klo:11:46
Minulla on matkassani aina yksi, universaali rfid-tagi, joka kelpaa lähes kaikkialla maailmalla. Se tunnetaan nimellä luottokortti. Miksi noissa latauspömpeleissä tarvitaan joku muu tagi, sitä ei ymmärrä ihminen.

Hyvä kysymys, paras näkemäni vastaus on se että tulisi liian kalliiksi implementoida luottokortinlukija kaikkiin latauslaitteisiin. Kaupallinen (22kW)  latausasema maksaa n. 2000,, se olisi varmasti paljon kalliimpi jos mukana olisi kortinlukija ja sen vaatimat sovellukset/rajapinnat. Lisäksi luottokorttiyhtiö ottaa provikan jokaisesta latauksesta, mahdollisesti vielä kk.maksunkin.

Homma voi muuttua jos öljy-yhtiöt lähtevät mukaan latausbisnekseen. Tai sitten tuovat vaan oman appinsa ja taginsa nykyisten lisäksi.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.01.21 - klo:13:22
Hyvä kysymys, paras näkemäni vastaus on se että tulisi liian kalliiksi implementoida luottokortinlukija kaikkiin latauslaitteisiin. Kaupallinen (22kW)  latausasema maksaa n. 2000,, se olisi varmasti paljon kalliimpi jos mukana olisi kortinlukija ja sen vaatimat sovellukset/rajapinnat. Lisäksi luottokorttiyhtiö ottaa provikan jokaisesta latauksesta, mahdollisesti vielä kk.maksunkin.

Homma voi muuttua jos öljy-yhtiöt lähtevät mukaan latausbisnekseen. Tai sitten tuovat vaan oman appinsa ja taginsa nykyisten lisäksi.  ;D
Varmasti korttimoduulin erillishinnan lisäksi myös mittaukseen tarvitaan jotain lisäsertifiointeja.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jamo75

se tais mennä jotenkin siten että maksukortin lukija vaatii erillis luvat eli se nostaa kustannuksia ja rajaa sitä että kuka pilapali toimija alkaa kerätä pankkikortti tietoja. toki aika useasti noi on ulkoistettuja...

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 04.01.21 - klo:16:10
Varmasti korttimoduulin erillishinnan lisäksi myös mittaukseen tarvitaan jotain lisäsertifiointeja.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tonttu66

Luottokortiltahan nuo lataukset yleensä menee. Kai se on sitä, että pelkällä luottokortilla ei saataisi ”customer lock-in” palvelutarjoajaan. Olemme sähköautoilun aikakauden alussa ja miinanpolkijoita, kyllä latausinfra ja siihen liittyvät sovellukset tulevat kehittymään.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Cayman

Latasin nyt -6c pakkasessa auton tilapäislaturilla kokeilun vuoksi 90%,kilometrejä näyttää 242km. Miten se oikein laskee nämä kilsat? Minkäverran mahtaa akusta varaus laskea jos pari päivää seisoo tuollaisessa pakkasessa ilman että ajaisi lainkaan?
ID.3 Business
Golf VIII

jamo75

range tulee jollain logiikalla viimeisien matkojen kulutuksen mukaan.
jos ajat esim. moottoritietä kovalla kulutuksella ja lataat täyteen on range surkea koska se kuvittelee että jatkat samanlaisella kulutuksella. jos ajat hitaampaa niin kulutus näyttää jopa miinusta (ellei sitä ole nyt korjattu 2.0 versiossa). ennen lähtöä kannattaa nollata kulutus jos haluaa vähänkään realistisempaa käyrää

ainakin aikaisemmin kävi myöskin todella usein niin että kun avaat auton oven niin humps lähti 30km rangesta välittömästi. en muista tekeekö se vieläkin noin 2.0 versiolla.

tällä hetkellä oma auto näyttää antavan aina latauksen jälkeen vikakoodeja, moottorijärjestelmä ja joku muu satunnainen, eka pysähdyksen jälkeen häviävät.

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 06.01.21 - klo:19:29
Latasin nyt -6c pakkasessa auton tilapäislaturilla kokeilun vuoksi 90%,kilometrejä näyttää 242km. Miten se oikein laskee nämä kilsat? Minkäverran mahtaa akusta varaus laskea jos pari päivää seisoo tuollaisessa pakkasessa ilman että ajaisi lainkaan?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Tuli käytyä autoilemassa, tsekattua Piikkiön pieni kirkko. Takaisin ajellessa huomasin, että Paimion Nesteellä on 350kW pikalatausikoni. Sinne siis, kaksi Ionityn laturia siellä tosiaan seisoi. Ajatus testata 100kwh latausta ja piuha kiinni, olikin helpommin sanottu kuin tehty, sen verran paksua ja kankeaa jöötiä se oli. Sen jälkeen arpomaan latauksen käynnistämistä, olin hyvissä ajoin tehnyt Ionityn tilin ja liittänyt siihen luottokorttini, kaikki kunnossa siis. No ei ollut, sähläsin puhelimen kanssa ja onnistuin tekemään luottokortille kaksi katevarausta, 0,10 ja 80,! Yritin soittaa tukeenkin, mutta asiointi englanniksi tai saksaksi ei siinä mielentilassa tuntunut hyvältä vaihtoehdolta... Lataamatta jäi siis.

Ionityllä ei ole mobiilisovellusta, vaan lataus käynnistetään webbiselaimen kautta. Kolmannella kerralla ehkä keksin mitä kuuluu painaa, mutta lataus ei vaan lähtenyt päälle. Punainen valo paloi latausaukossa ja piuha oli silti kiinni autossa. Pienessä paniikissa kädet kohmeessa sählätessä tuntui että sähköautoilu on just mun juttu. :-X Onneksi kotilaturilla homma toimii niinkuin sen pitäisi , eli piuha kiinni ja menoksi... Ehkä julkisissa pikalatureissa ja niiden käyttöliittymissä on vielä parantamisen varaa, suuria massoja ajatellen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jamo75

öö menet we connect id:hen ja tilaat we charge kortin. aktivoit trafiin ja maksat 0.30eur/min
ilmeisesti tätä tietoa ei jälleenmyyjät enää kerro ?

olen testiladannut kyseisellä yhden kerran kummastakin pömpelistä, toimi kyllä surkealla 30kw nopeudella.
ja totta johto on todenna kankea

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 06.01.21 - klo:20:29
Tuli käytyä autoilemassa, tsekattua Piikkiön pieni kirkko. Takaisin ajellessa huomasin, että Paimion Nesteellä on 350kW pikalatausikoni. Sinne siis, kaksi Ionityn laturia siellä tosiaan seisoi. Ajatus testata 100kwh latausta ja piuha kiinni, olikin helpommin sanottu kuin tehty, sen verran paksua ja kankeaa jöötiä se oli. Sen jälkeen arpomaan latauksen käynnistämistä, olin hyvissä ajoin tehnyt Ionityn tilin ja liittänyt siihen luottokorttini, kaikki kunnossa siis. No ei ollut, sähläsin puhelimen kanssa ja onnistuin tekemään luottokortille kaksi katevarausta, 0,10 ja 80,! Yritin soittaa tukeenkin, mutta asiointi englanniksi tai saksaksi ei siinä mielentilassa tuntunut hyvältä vaihtoehdolta... Lataamatta jäi siis.

Ionityllä ei ole mobiilisovellusta, vaan lataus käynnistetään webbiselaimen kautta. Kolmannella kerralla ehkä keksin mitä kuuluu painaa, mutta lataus ei vaan lähtenyt päälle. Punainen valo paloi latausaukossa ja piuha oli silti kiinni autossa. Pienessä paniikissa kädet kohmeessa sählätessä tuntui että sähköautoilu on just mun juttu. :-X Onneksi kotilaturilla homma toimii niinkuin sen pitäisi , eli piuha kiinni ja menoksi... Ehkä julkisissa pikalatureissa ja niiden käyttöliittymissä on vielä parantamisen varaa, suuria massoja ajatellen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.01.21 - klo:20:37
öö menet we connect id:hen ja tilaat we charge kortin. aktivoit trafiin ja maksat 0.30eur/min
ilmeisesti tätä tietoa ei jälleenmyyjät enää kerro ?

olen testiladannut kyseisellä yhden kerran kummastakin pömpelistä, toimi kyllä surkealla 30kw nopeudella.
ja totta johto on todenna kankea

Ihmettelinkin että millä tuolla kuuluisi aktivoida lataus, kun aseman näyttö ei paljon avustanut ja Ionityn web-sivusto on suorastaan huono. RFID:llä varmaankin, mutta ei ole sopivaa tagia. 30kW lataus ei kuulosta kovin houkuttelevalta, miksi sellainen edes on vaihtoehtona. :D Joo tästä ei ollut myyjän kanssa juttua, liittynee 1st etuihin tuo.

Mahtaakohan homma muuttua jos Tesla avaa Superchargerinsa muille valmistajille. Siellä on infra kunnossa, latauksen aktivointi vaatisi kyllä jonkun apin koska muissa kun Tesloissa ei saada auton VIN:a latausportin kautta. Bjornin videolta siis tuo avaus.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 06.01.21 - klo:20:44
Ihmettelinkin että millä tuolla kuuluisi aktivoida lataus, kun aseman näyttö ei paljon avustanut ja Ionityn web-sivusto on suorastaan huono. RFID:llä varmaankin, mutta ei ole sopivaa tagia. 30kW lataus ei kuulosta kovin houkuttelevalta, miksi sellainen edes on vaihtoehtona. :D Joo tästä ei ollut myyjän kanssa juttua, liittynee 1st etuihin tuo.

Mahtaakohan homma muuttua jos Tesla avaa Superchargerinsa muille valmistajille. Siellä on infra kunnossa, latauksen aktivointi vaatisi kyllä jonkun apin koska muissa kun Tesloissa ei saada auton VIN:a latausportin kautta. Bjornin videolta siis tuo avaus.

We Charge -latauskortti ei liity 1st-mallin tilanneisiin vaan on kaikkien hankittavissa. We Charge -palvelu tarjosi tietyn määrän ilmaista latausta 1st-mallin hankkineille.

jamo75

tarjoaa vieläkin, aloitus aikaa siirrettiin en nyt muista oliko se 6kk (alunperin trafi piti aktivoida 2020 aikana). tuolta FB ryhmästä on niin vaikea löytää mitään

Lainaus käyttäjältä: Antore - 06.01.21 - klo:21:21
We Charge -latauskortti ei liity 1st-mallin tilanneisiin vaan on kaikkien hankittavissa. We Charge -palvelu tarjosi tietyn määrän ilmaista latausta 1st-mallin hankkineille.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

työkaverilla on nykyisin kaksi Teslaa, osti 2 autoksi Model3 performancen

sanoi että ei Suomessa ole sellaisia asemia missä toi olisi mahdollista kuin pari ja toistaiseksi ei ole tiedossa milloin tai koskaan toi oikeasti tuleisi voimaan. Teslalla on 2 tyyppisiä asemia. ei super charger asemissa voi ladata kukavain ja ne ovat yleensä ilmaisia.

ihan kuriositeettina
- Tesla rakentaa oli 8 super charger asemaa Suomeen 2021
- Ionity 0kpl
- Ionity rakenteen Ruotsiin oliko 5kpl uusia asemia

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 06.01.21 - klo:20:44
Ihmettelinkin että millä tuolla kuuluisi aktivoida lataus, kun aseman näyttö ei paljon avustanut ja Ionityn web-sivusto on suorastaan huono. RFID:llä varmaankin, mutta ei ole sopivaa tagia. 30kW lataus ei kuulosta kovin houkuttelevalta, miksi sellainen edes on vaihtoehtona. :D Joo tästä ei ollut myyjän kanssa juttua, liittynee 1st etuihin tuo.

Mahtaakohan homma muuttua jos Tesla avaa Superchargerinsa muille valmistajille. Siellä on infra kunnossa, latauksen aktivointi vaatisi kyllä jonkun apin koska muissa kun Tesloissa ei saada auton VIN:a latausportin kautta. Bjornin videolta siis tuo avaus.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

JK

Teslan SC on ilmainen vain vanhemmille Model S:lle ja X:lle. Tesla antoi ennen ilmaisen latauksen kaupanpäälle. Model 3: lle se on maksullista.

Onko ionity ilmoittanut että Suomeen tulee nolla asemaa 2021?
VW ID.3 1st Max

jamo75

https://www.tesla.com/findus/list/chargers/Finland

Verkkokauppa.com Tyynenmerenkatu 11 220 Helsinki

Ilmainen

Lainaus käyttäjältä: JK - 06.01.21 - klo:21:44
Teslan SC on ilmainen vain vanhemmille Model S:lle ja X:lle. Tesla antoi ennen ilmaisen latauksen kaupanpäälle. Model 3: lle se on maksullista.

Onko ionity ilmoittanut että Suomeen tulee nolla asemaa 2021?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Mikko81

Onkohan sieltä jo bugit korjattu? Viimeksi kun yritin We Charge kortin tilata niin ei se antanut vaihtaa maata muuksi kuin Saksaksi. Tilaa siinä sitten RFID...

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.01.21 - klo:20:37
öö menet we connect id:hen ja tilaat we charge kortin. aktivoit trafiin ja maksat 0.30eur/min
ilmeisesti tätä tietoa ei jälleenmyyjät enää kerro ?

olen testiladannut kyseisellä yhden kerran kummastakin pömpelistä, toimi kyllä surkealla 30kw nopeudella.
ja totta johto on todenna kankea

JK

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.01.21 - klo:22:12
https://www.tesla.com/findus/list/chargers/Finland

Verkkokauppa.com Tyynenmerenkatu 11 220 Helsinki

Ilmainen

Tuo on type2 laturi, ei SC. Ilmaisia type2:sia on maailma täys, osa niistä on varattu Teslalle (koska ne on Teslan maksamia)
VW ID.3 1st Max

jkk8

Oliko niin, että tuo ELLI:n We Charge 600, lataussaldoa sisältävä kortti kuuluu vaan 1st plus asiakkaille vai myös muille ID3 versioiden asiakkaille?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy