Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - b1mpo

#1
Ajattelin tuon koneen osalta laittaa keskustelua pystyyn. Joku varmaan miettii samanlaisia juttuja. Tuli tilattua:

https://www.virtasenkauppa.fi/comfortkit-ii-1900-defa-30761

ja

https://www.virtasenkauppa.fi/lohkolammitin-800-sarja-800-899-2800-2899-3800-3899-4800-4899-defa-30725?tuotevaihtoehto=D422810

Onkohan tuossa kaikki olennaiset nyt sitten, jotta asennukseen ei tarvitse muuta?

Työn alle on menossa siis säteilylämmitin, sisätilalämmitin ja ylläpitolaturi. Konehuone on niin täynnä, että ylläpitolaturi täytyy asentaa "piiloon" auton alta. Hyllyssä olisi 10A ylläpitolaturi, joka on kookkaampi, kuin uusi malli. Eli tämä on itsellä:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/454946/Defa-akkulaturi-10A12V-450011

Olisiko tuolle mitään hyvää paikkaa kenellään tiedossa? Autossa on webasto, joka vie tilaa toisesta etunurkasta. Kuskin puolen läpivientiä ei voi hyödyntää, eli lämppärin johdon pitäisi kuljettaa sieltä a-pilarin juuresta todennäköisesti. Onko sitä kukaan hyödyntänyt, kun sieltä menee ilmeisesti yksi virallinen reitti?

Kuva konehuoneen tähteydestä.





1.4 tsi:ssä ja 1.0 tsi:ssä olisi tilaa tuolle laturille konehuoneessa, muttei tässä.
#2
Onkos näihin mahdollista retrofitata valokatkaisijaa, jossa 'auto' -asento? Eli valot vaihtuisivat päivävaloilta ajovaloille automaattisesti. Nyt 0-asento on led päivävalot ilman takavaloja. Auto on -16 style farkku.
#3
Talvea varten hyvät maskit kolmoskoppaseen pre-fl octaviaan. Helppo laittaa paikalleen, jonka voin tehdä samaan rahaan. Näillä auto pysyy mukavan lämpöisenä ja moottoritila puhtaampana. Alamaskista tulee huomaamaton, jos estetiikka on tärkeä. Toisessa kuvassa alamaski on paikoillaan. Ylämaski on laadukas hyvin istuva team HEKO.




#4
Siinäpä pulma. Rakenteluilla ja golffin koeajolla päädyin noita vertailemaan. Rakentelemani autot ovat n. kolmen tonnin hintaeroilla octavian hyväksi. Käyttökulut on melko lailla samat, kun laskin kulutukseksi 4,5l/100km vs 5,7l/100km 25tkm:n vuosisuoritteella. Golf on farkku ja octavia sedan, jotka tilojen puolesta ok, vaikkakin octavia isompi. Octaviaan saa melko paljon siihen rahaan, mitä rakenteluun meni. Myös golffissa on meneillään vahva tarjous tuosta tekniikka- ja varustepaketista. DCC on molemmissa valittuna, joten siksi octaviaan tuo mylly litraisen sijasta. Tuolla golffin voimalinjalla octavia olisi golffia kalliimpi. Golffissa olisi myös monivarsituenta ja lämpöä heijastava tuulilasi, mitä ei octaviaan saa näillä tekniikkapaketeilla. Octaviaan tulee tuon style busineksen mukana taas liuta varusteita, mitkä golffiin pitää ruksia.

Kuivaa dsg:tä en huoli ja octavian hinta karkaa molemmilla parilitraisilla koneilla turhan suureksi. Tuon golffin saisi melkein siis litraisen golffin hinnalla tässä kuussa ja ehkä vielä ensikuun aikana. Kaikkinensa octavian hinta konfiguraattorin, talvirenkaiden ja toimituskulujen kanssa on noin 32te ja golffin vastaavasti 35te. Golffissa ei suuria käteisalennuksia ole mahdollista saada, mutta octaviassa voisi olla hiukan pelivaraa. Vaatisi edellisen myyntiä silloin alta pois.

Kumman ostaisitte ja miksi? Kaupunkiajoa on vähän ja vetotarpeita ei juuri ole. Nykyinen auto olisi järkevää pitää, mutta...

Ps. Pro ceed on ajettu myös. Oli hyvä ajolleen, mutta vaatisi melkoisesti vaimennusta. Takuukin houkuttelisi. Sitten kuitenkin lässähti ajatus siitä, kun istui oman kulkupelin rattiin koeajon jälkeen..
#5
Onko kukaan askarrellut moista. Fyysinen asennus ois tehty ja auto tunnistaa napin painalluksen. Longcodet tehty. Vaatii ilmeisesti kuitenkin tehdasyhteyden, eli FEC kyseessä?
#6
Eli sisätilat ei lämpene kuin 26°C asennolla ptc:n avulla. Diagnoosi tehty rs huollossa ja hinta-arvio diagnoosin kanssa n. 600â,¬. Auto ostettu liikkeestä alle 6kk sitten ja sinne pitäisi laskun sitten mennä. Vakuutuskin kyseisestä liikkeestä 200 â,¬ omavastuulla. Pitäisiköhän ostaa vain käytettynä alle 100 â,¬. Ei tarttis takuta. Ja osan saisi heti. Hassulta tuntuu jotta vika olisi paneelissa, ennemmin oireista päätellen olisi säätömoottori. Osanumero on 3T0 820 047P. Kunpa tietäisi onko vika oikeasti paneelissa. 17.9. päivä pääsee laitolle. Harmi kun ei ole VCDS:ssää.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy