Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - b1mpo

Sivuja: [1] 2 3 ... 33
1
Superb III (15-) / Vs: Mukautuva vakionopeussäädin
« : eilen kello 17:55 »
Vähän kaksipiippuinen juttu. Minua ainakin suunnattomasti ärsyttää, kun joku tulee takapuskuriin kyttäämään ohituspaikkaa. Todellisuudessahan sen ohituspaikan näkee paremmin kauempaa, joten tuo puskuriin kiinni tuleminen on paitsi turhaa, myös ohittajalle (perseessä roikkujalle) haitallisempaa.

Toki jos on niin rivakka ohittelija, että aina mennään heti ohi oli tilanne mikä hyvänsä, niin sitten senkun vaan tulee puskuriin kiinni. Yleensä vaan noita ei juuri näe, siihen ne aina jumittuvat pidemmäksi aikaa. >:(

Tässä muuten pieni tietoisku jonossa ajamisesta ja liikenteen sujuvuudesta. ;)

https://youtu.be/iHzzSao6ypE
Ymmärsit aivan väärin. En tarkoittanut puskurissa roikkumista. Jos etäisyys säädetty pitkäksi, täytyisi ohitus aloittaa aivan liian kaukaa pelkkää vakionopeussäädintä käytettäessä. Se lyhinkin etäisyys on yllättävän pitkä ja kaasulla yleensä täytyy auttaa, ettei auto himmaile lähestyttäessä ohitettavaa.

2
Toimiva webasto edistää myyntiä, mutta kuten muissakin lisävarusteissa, sillä ei suurta rahallista arvoa ole. Monelle se kuitenkin on ostaessa kriteeri. Uudehkossa autossa toimimaton webasto kielii myyntimielessä piittaamattomasta käyttäjästä, kuten muutkin viat. Toki rikkinäinenkin webasto helpottaa vanhemman auton valintaa, koska pienellä vaivalla sen saa yleensä toimimaan, eikä sitä tarvitse kaikkinensa asentaa alusta.

Ps aikaisemmin tarkoitus oli laittaa alle euro per 1000km, ei euro per kilometri. Kai sen tuosta ymmärtää..

3
Otetaan ammattiautoilijat ja raskas liikenne erikseen.

Minulla ei tosiaan ole ollut jälkiasenteisen, eikä autossa jo tehtaalla olleen webaston kanssa ongelmia, eikä lähipiirilläkään. Itsellä ollut nyt kaksi bensawebastoa, yksi diesel webasto ja eberi. Eberi kesti sen, mitä aikaisemmin sanoin, eli pitkään. Se oli auton ainut lämmitinmuoto myös. Jos lasken kuluja sille rikkoutuessaan ja kilometrit sen jälkeen päälle, huoltokulut jäivät kahdeksan vuoden ja 280tkm matkalla ~250€, eli reilu 30€/vuosi ja alle euro/km. Minusta se oli hyvin huoletonta? Muut lämmittimet eivät ole menneet rikki omassa käytössä, saatika muuten huollettu.

4
Ei nämäkään vanteet ole parhaat mahdolliset puhtaana pitoon, ehkä ulkopuolelta joo, mutta kuraa ja lunta kerää nämäkin. Minulla on samanlaiset kesällä ja talvella, siis todella tylsä.  ;D Musta maskin kehys mustilla listoilla varustettuun autoon sopii, siksi itsekin vaihdoin. 8)

5
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=300942798503&category=61524&pm=1&ds=0&t=1484651439801

Tuossa yksi esimerkki. Jos vaihtaa itse, niin maksaa tuon verran kun vanha on kiikutettu takaisin sinne, eli panttihommia. Itse ostin muutama vuosi sitten uuden thermo top c:n kellolla ja tarvikkeilla 440 kuluineen.

6
Evo 5 ei edes maksa kovin paljoa noihin rahoihin verrattuna mitä esitit. 150€/v saisi melkein kolmen vuoden välein vaihtaa uuden laitteen tilalle.

7
Skoda / Vs: Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG 2017
« : 17.01.17 - klo:12:05 »
Ei ole toimivaa alustaa tarkoitus muuttaa. Siihen on hankala löytää mukavampaa, kuin ulkonäöllisesti. Vähän se keulii kyllä omaan makuun. Haastetta tuo siis auton keveys mukavuusmielessä, siitä en ole valmis tinkimään enää.  ;D
Varmaan 1.2tsi alustat käy, on massoiltaankin lähellä.

8
Skoda / Vs: Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG 2017
« : 17.01.17 - klo:11:01 »
Olevinaan tämä uusi olisi aavistuksen hiljaisempi edeltäjäänsä, mutta mitään tietoa muutoksista en ole löytänyt. Korin värinöitä tulee tuolla sporttialustalla mielestäni vähemmän pienemmän pintakovuuden takia ehkäpä. Myöskin omassa erona vielä nuo suojat, jotka vähän voi vaikuttaa asiaan. Juu ei noi hopeiset listat ja kaiteet näytä valkoisessa niin pahalta "sporttisessa" mielessä. Omaan ruskeaan en niitä vaihtelun vuoksi ottanut.
Sporttipenkit ja ratti kaivelee mieltä, mutta vain vähäsen. Onhan tuo uudempi pyöreä rattikin jo edeltäjäänsä sporttisempi. Itsellä nuo sporttipenkit sai aivan saman tuomion ja otin ne suojat vielä sinne taakse pian 3v ja 5v lasten takia.
Talvipaketin kanssa oli onnea kun sain vielä tuulilasin lämmityksen siihen.

9
Skoda / Vs: Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG 2017
« : 17.01.17 - klo:09:27 »
Mun mielestä parasta tässä autossa on sporttialustan onnistuminen normiajoon. Se on ihme, miten siitä on saatu kantava ilman pintakovuutta ja sporttisuuttakin mukana. Ohjausta siihen kaipaisi nopeammaksi kaveriksi. Manuaalilla ei tuota turbon viivettä juuri huomaa. Muovisuojia pohjaan olisin vielä suositellu. Sporttisen näköinen valkoisena, vaikka kromi hieman sotkii.  8) Mielenkiinnolla odotan kesärengaskuvaa sitten.

10
Tee-Se-Itse / Vs: Amatöörin jarruremppa
« : 17.01.17 - klo:08:30 »
Itse tappelin leonin fsIII etujarrun täristyksen vuoksi. Muuta syytä osien vaihtamisen jälkeen en löytänyt, kuin laakerin/navan/levyn kiero sovitus. Siinä kului myös liukukumit niin, että satulat kolisi nimismiehen kiharoissa todennäköisesti tärinän takia.

11
Käyttäjässä tai asennuksessa vika jos huoltoja on enemmän, kuin muutaman vuoden välein. Itsellä meni eberistä kiertovesipumppu ~+220tkm/6v. Se oli "kallis" ja ainut huolto koko tuona aikana. Yli 200 maksoi.  ;D Webastoissa ei ole ollut vikaa.

12
Superb III (15-) / Vs: Mukautuva vakionopeussäädin
« : 17.01.17 - klo:07:43 »
Oma ajotyyli on sellainen, ettei pieni "alinopeus" haittaa ja takana ajaminen ei ole ongelma riippuen tietysti matkan pituudesta. Yleensä kyllä ohittelen suhteessa reilusti enemmän, kuin kanssa-autoilijat. Silloin tuo adaptiivinen vakkari on huono, jos hitaammat ärsyttävät. Tuonkin voi kiertää omalla kaasun käytöllä ohitettavaa lähestyttäessä, jolloin vakkari jää taustalle ja jatkaa siitä höllätessä, aivan kuin normaali vakkari nopeusvaihteluiden ollessa maltillisempia ainakin tuolla ecomoodilla. Tietysti tuolla voi ohitellakin vilkkua käyttämällä ja "kymppejä" lisäämällä. Jos paljon ohittelee, kannattaa pitää etäisyyssätö lyhyenä, niin auto ei vahingossa niin paljoa jarruttele.

13
Superb III (15-) / Vs: Mukautuva vakionopeussäädin
« : 17.01.17 - klo:07:29 »
Itse pidän ecolla tuota vakkaria, ei ole niin ärhäkkä toisten liikkeisiin. En ole edes kokeillut toisia moodeja ja niiden käyttämisestä voi valistaa joku muu.  ;D Itsellä siis manuaali.

14
Pitääpä laittaa itellekki kun kerkeää, jos kerran nykyisellään toimii. Tosiaan aikaisemmin kyllästyin siihen, että sitä sai jatkuvasti olla korjaamassa takaisin. Kuinkas, onko sillä joku vakio, minkä se tiputtaa silloin? En oo sen logiikastakaan perillä.  ;D

15
Tottakai lämpenee. Ero kovilla pakkasilla kuin yöllä ja päivällä. Toiset kokee riittäväksi, jos vain sisälle tulee lämmintä, toisille moottorin vointi on sitäkin tärkeämpää.

16
Myös nämä mainitsemani seikat ovat tulleet esille esim. vertailtaessa focus st vs octavia rs aivan ammattilaisten toimesta. Näinollen octavia oli nopeampi radalla pienemmällä tehollaan. Ja nyt tämä ei ole kehumista tms., vaan faktaa tuosta ohjauksesta ym. ratkaisuista. Mites cupra, eikös sekin etuvetoiseksi ole hyvä peli ollut ja kova radallakin?

17
Octaviassa muuttui tehostus "jo" kakkoskoppaisessa sellaiseksi, ettei vetelyä(ratin kääntymistä) tapahdu kiihdytyksessä. Tottakai renkaat myötäilee urissa ja sivuttaispito menetetään vedon luistaessa, eli valumista tapahtuu. Tuo "vikurointi" voisi ennemmin johtua noista seikoista, sekä edl:stä, eli sähköisestä jarrujen tekemästä "lukosta", jolloin molemmat vetävät pyörät sutivat.

18
En suosittele piraatteja, toisinsanoen varastamista. Niitä ei saa päivitettyä ja tukea ei ole. Huonossa tapauksessa ovat kertakäyttökamaa, kun vcds fläshää sen pilalle. Myöskin mekaaninen kestävyys on toista luokkaa.

19
Onko päiväajovalot edes pakolliset, kun ei valoautomatiikkaakaan ole ollut pakollinen? Eli säätää katsastuksen ajaksi vaikka 0%:iin päiväajovalot vcds:llä?

20
Eihän vagit ole pitkään aikaan kaasusta vikuroineet etuvetoisina. Myöskään vedon vaihtelua pyörien välillä ei tällöin havaitse. Ainut vikurointi johtuu liukkaista urista, jolloin keula siirtyy sivuttaissuunnassa, jos ei aja uralla. Näin tapahtuu kaikilla kaksivetoisilla autoilla liukkaalla. Mehulaatikoilla varustetuilla autoilla tämä ei ole niin paha. Ratista voi siis päästää vaikka irti kiihdyttäessä ja auto menee suoraan. Näin ei ole edelleenkään kaikissa etuvetoisissa autoissa muilla merkeillä.

Jossain testissä moitittiin Volvon etutuentaa pompotuksesta kiihdytyksessä. Tämä ei toki normaaliajossa ole ongelma, jos ei nappilähtöjä ota.

21
Itse olen vcds:n hommannut "mukavuusmielessä", mutta vain kerran siitä oli hyötyä vian haussa. Silloin valtuutettu huolto ei löytänyt ilmastointikanavan lämpötila-anturin väärää tietoa. Vikakoodia ei siis ollut. Eli kyllä sillä pääsee auton sielunelämään kiinni, jos viitsii itse nähdä vaivaa ja on aikaa. Myöskin "vertaistukea" on netti pullollaan. Tuo kaapeli on yksi syy konsernissa pysymiseen, toki pieni sellainen. Itse lämmittäisin aina talvella autoa ja lämmittimeen satsaus vähentää ongelmia pitkän päälle.

22
Jos ei esilämmitystä ole, niin onhan akku kunnossa? Eli tietty kierrosnopeus startissa täytyy olla, ennenkuin koneelle annetaan polttoainetta. Myöskin lämpötila-anturi saattaa olla viallinen.

23
Jos jakohihnassa ongelmaa, sammuminen on pienin murhe. Eihän nuo nykyhihnat ole moksiskaan 200tkm matkalla vielä. Sammuilu johtuu jostain muusta kyllä.

24
Jotenkin tuntuu siltä, ettei ilman sähköpenkkejä toimi toi peilin kääntö oikein. Kokeilin sitä siis -14 octaviassa aikaisemmin ja otin pois. Uusissahan on suomen kieli vakiona, eihän sitä tarvitse vaihtaa vcds:llä mihinkään, vanhoissa ei ole suomen kieltä.
Olikohan webaston sisätilan puhallusnopeudelle mitään konstia?

25
Siis siellä on ainakin tämän 1.6tdi:n osalta sellainen " vaikea" ongelma, että kone luulee olevansa lämmin ja ei käytä sitten hehkua startatessaan ja myöskin tietysti ruiskutusennakot/-määrät voi olla pielessä myös. Eli nopeahko lyhyt esilämmitys kylmästä moottorista saa aikaan tuon ilmiön, osa paikoista siis lämpöisenä(josta mittaa lämpötilaa) ja osa kylmä(todellisuus).

26
Ei ole. Esilämmitä kauemmin tai ei ollenkaan, muutoin saattaa esiintyä tuollaista tietyillä keleillä. Itsellä oli samaa "vikaa". Softassa se vika on.

27
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : 15.01.17 - klo:13:51 »
Päästöt kasvaneet ja varusteet lisääntyneet?

28
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : 13.01.17 - klo:21:49 »
Jos pre facelift 1.6tdi farkku painoi 1320kg, niin tuskin räsä ollut vain 30kg painavampi? Pelkästään takapään multilink vs yhdystukiakseli painaa noin tuon eron verran.

29
Vaikutus on mutkapätkillä kurveissa, joissa auto kuin imeytyy kaasulla tiehen. Vaatii siis todella aktiivista ja reipasta ajoa huomatakseen sen toiminnan ja säätöjen erot. Siinä on reilusti enemmän eroa päällä tai pois ollessaan, kuin eri tehoilla. Myöskään kaupungissa ja normaalissa ajossa ei ole suurta merkitystä koko XDS:llä. Vauhtia saa siis olla yli 70km/h, että huomaa koko systeemiä, jos sittenkään.

30
Mitenköhän tuo ACT käy kaksoismassan päälle pitkällä aikavälillä? Samaa mietin myös oman kolmepyttysen kohdalla, jossa yhden sylinterin isku on dieselmäisen "miehekäs". Voimansiirto  on kuitenkin vaatimattomampaa näissä pienemmissä koneissa. Vai onko kaksoismassaa enää käytössä, kuin DSG:ssä?

Sivuja: [1] 2 3 ... 33










Autodoc.FI