Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - b1mpo

Sivuja: [1] 2 3 ... 35
1
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 taloudellisuuskilpailu
« : eilen kello 23:35 »
Tuota on hyvin vaikea uskoa kyllä tuosta 2.0T autostasi. Siis että 4,5l/100km menisi missään muussa tilanteessa, kuin alamäessä myötätuulella.  ;D Enkä tullut vänkäämään ja vähättelemään asiasta. Ootko ajanu sellaista oikein suotuisaa tankillista tankaten kilsoista todentamalla? Tai onko muut? Olisi kiva tietää mihin nuo kykenee.

2
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 taloudellisuuskilpailu
« : eilen kello 18:12 »
Meneekö nämä uudet lähellekään tuota atk kulutusta todellisuudessa? Itselleni tässä luon mielikuvia tulevista autoista. Nimittäin jos 2.0tdi q menee todellisuudessa alle 5, niin se on mielenkiintoista.

3
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat 2017
« : eilen kello 18:05 »
Yksi kaveri repii verkkareitansa muutenkin, mutta kun mainitsin isoista vanteista ja "linglongeista", se meinasi hyppiä silmille. En myöskään ymmärrä sitä, että ostetaan näyttävät hienot vanteet, mutta ei kunnon kumeja niille.

4
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : eilen kello 15:05 »
Jos tuota muotoilullisesti katsoo, niin octaviassa tuo toinen umpio on piirretty etumaskin jatkoksi. Sellasen eron ite nään kun noita katsoo.

Ps. En ymmärrä muutenkaan tuota mersun ja monen muun automerkin valomäärää. Eli monesti ajovalot, parkit ja päivävalot palaa samanaikaisesti. Toki octaviassakin, mutta samassa umpiossa.

5
Raaka-aineet ja toteutus on sama, mutta Venäjällä uudempi tehdas -> uudemmat laitteet. En oikeasti tiedä mitä eroa niillä olisi, jos samasta tuotemerkistä kyse. Ja nordman ei käsittääkseni ole pelkästään vanhaa mallia, vaan muutoksia(ehkä huononnuksia) siinäkin. Olisi muelenkiintoista verrata keskenään vastaavia renkaita, nimenomaan talvirenkaita. Onkos noita nordmaneja ollut testeissä?

6
Hakkapeliittaa tehdään myös venäjällä, eikä valmistusmaan pitäisi vaikuttaa suoranaisesti renkaan laatuun, vaan samaa tavaraa ja samat stantardit siellä on

7
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : eilen kello 11:21 »
Jännä, että ruskea väri on poissa ainakin configuraattorista. Ensin lähti lava blue ja nyt tuo ruskea, joka itsellänikin on.

8
Ei kai näissä merkkivaloa olekaan. Kytkinpoljin vaikuttaa vakkariin myös, eli siellä on kytkin, kuten jarrulla.

9
Octavia III (13-) / Vs: Elegancen varusteet
« : 22.02.17 - klo:15:16 »
Asetuksista saa pois ja päälle sen sadetunnistimen. Olikohan wipers & mirrors takaa.

10
Olisi ihan mielenkiintoista nähdä tuo käyttötestityyppisessä raportoidussa analyysissä. Kuinka paljon/vähän vikaa ollut ja kuinka kulunut voimalinja on.

11
En ota kantaa varsinaisesti korjauksen onnistumiseen, mutta noxeja saadaan vähemmän, kun syöttö on jäljessä, joka taas lisää nokea. Eli palaminen myös tapahtuu jäljessä ja viileämpänä. Jokatapauksessa dieselin polttaminen on vaikeaa. Suo siellä, vetelä täällä. Vähennetään noxeja ja lisätään nokea, tai vähennetään nokea ja lisätään noxeja. Näin siis ilman kusilitkuja. Ilmeisesti tuon moottoriperheen raja on ollut jo vastassa, kun huijausohjelmaa siihen kehitetty. Ja tämä siis mutua.

12
Minusta tuntuu, että tuon r2:n ongelma on ennemmin renkaan pinnassa, tai kudoksissa. Eli kyllä se jämpti on rungoltaan, mutta aivan kuin eläisi omiaan. En tiedä johtuisiko olastakin ja hirveästä teiden kunnosta. Jokatapauksessa viimeiset ainakin tuota kokoa olevat r2:t itselle.

13
Mikä tämä tinkiminen mukavuudesta on?
Kääntyy se mukavuus kuitenkin plussan puolelle puhumattakaan ympäristöhaitoista. Nämä nyt ovat ensimmäiset r2 kitkat minulle ja ovat huonommat juuri pitävällä kelillä, kuin r, joka oli loistava kaikilla keleillä. En vertaa siis nastoihin, vaan edellisiin kitkoihin. En tykännyt edellisessä autossa michelineistäkään kitkoina. Siellä oli ongelma lumisella tiellä ja loskassa.

14
Octavia III (13-) / Vs: Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?
« : 22.02.17 - klo:12:34 »
Olen myös ollut hyvin tyytyväinen tuohon manuaaliin. Kulutus noussut pätkemmässä ajossa webaston käytön takia. Se on siis monta kertaa satkulla käytössä. 5,5 on tankatun perusteella nyt käytännössä talviajoa pelkästään ajettuna. Helposti itse ajossa menee alle 5, jopa neljän nurkille todellista. Saas nähdä kun kesäkelit alkaa sitten joskus ja webastoa ei tarvi poltella. Auto on herkistynyt itsellä vasta tuossa 10tkm nurkilla.
Oikein faktoja täytynyt metsästää verrattuna toisiin käyttöautoihin, kun tuntuu siltä, että joidenkin täytyy vängatä tuosta ohituskiihtyvyydestä. Eihän tuo todellakaan raketti ole, mutta nopeampi, kuin paperilla antaa ymmärtää. Aivan riittävä perus kuljetin, jos ei raskaita kärryjä tarvitse jatkuvasti vetää.

15
Nastoilla tingitään mukavuudesta ja haitoista. Ja kyllä, meillä on toisessa autossa nastat, jos ooppelia voi autoksi kutsua.  ;D

16
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 22.02.17 - klo:09:27 »
Noihin kojelaudan nitinöihin on ihan tehtaalta olemassaoleva korjausohje. Omassa autossa nitisi kojelauta ja mittaristo, korjauksen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa nitinöiden suhteen, eikä tarvi ajella sormi kojelaudan ja oven välissä.

Juu tiedän. Edellisen kävin korjauttamassa takuuseen. Siirsivät koko kojelautaa. Mutta jos jollain jo takuuton peli, niin siihen nitinään/napseeseen voi keksiä itsekin konstin ja hanska oli vain testausta varten.

17
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 21.02.17 - klo:23:36 »
Öö, ai niin, en tiedä.  ;) Kun sillä suunnalla äänilähde on juurikin mainitsemani paikka aika usein. Sitä voi testata jättämällä vaikka sitten pipon sinne oven ja kojelaudan pään väliin.

18
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 21.02.17 - klo:22:36 »
Koitappa laittaa vaikka hanska sinne oven ja kojelaudan väliin.

19
En ole pidosta puhunut mitään, enkä talvikelistä. Tuo on oikeinkin loistava ja tunnokas sellaiseen "rovanperä" ajeluun näin talvella. Ja kun moitin tuota ominaisuutta aikaisemmin, niin se tarkoittaa sitä, että vertailupohjaa on ja olen tarkka asiasta. Toisinsanoen se ei ole niin paha, kuin annan ymmärtää ja toiset ei ehkä huomaisikaan.

20
Mulla ainakin vaikuttaa noi kitkarenkaat pitävällä alustalla suuntavakaattomilta ja ohjaukseen tulee viivettä "vetelyyden" johdosta. Odottelen kesäkelejä. 8)

21
On ihan kunnollista tavaraa ja suosittelen ottamaan. Jää irti korista, eli hengittää.

22
Tässä faktaa: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_317.pdf

Dokumentti esittää sähkömekaanisen ohjaustehostimen rakenteen ja toiminnan. Dokumentista löytyy maininta, että vm. 2004 Golfissa on kyseinen laitteisto. Samoin SSP-dokut 318 ja 319 jotka kertovat V-koppaisen Golfin rakenteesta, viittaavat sähkömekaaniseen ohjaustehostimeen ja tähän dokumenttiin SSP 317.

No hyvä että tulee oikaistua tämä väärinkäsitys!  ;D Mistähän sitten johtuu tuo octavian kakkos- ja kolmoskoppasen ohjauksen radikaali ero? Tuo -10 greenline on ehdottomasti ollut ohjaustuntumaltaan paras auto ajaa koskaan, muutamaa kymmentä autoa tullut kuitenkin ajettua. Jostain oon saanu päähänpinttymän sen tehostustavasta, kun oli niin tunnokas ja tarkka(kuin hydrauliikkaa olisi mukana). Takaraivossa ollut myös  sekoittamassa tuon ikäisten autojen ja vanhempien rajallisuus esim. autonomisissa touhuissa tms..

Pieni kuollut kohta oli myös koeajovideossa, kun intialaisen näköinen kaiffari fl octaviaa ajoi, linkki oli täällä jossakin. Itsellä voi toki johtua noista kitkoistakin, kun kesiksillä ei vielä ole kerennyt juuri ajaa tuolla autolla ja en ohjaukseen kiinnittänyt huomiota.

Ps. Tässä videolla 28.40 kohdalla kytki vielä ohjauksen sporttisemmaksi ja silti siellä oli kuollut kohta.
https://www.youtube.com/watch?v=7u_TW2MFjbM

23
Harva henkilöauton rengas kestää tuollaisia "pakettiauton" paineita. Niissä on ilmoitettu maksimit renkaan kyljessä ja sitä en kyllä ylittäisi. Renkaiden kaikki ominaisuudet karsivät noin reiluista ylipaineista, eikä kudokset. Esim. Energysavereilla on max 3,5 bar ja joillakin nokian kumeilla on 3 baaria.

24
Konetilasta voi kokeilla kennolle menevää putkea/letkua, jos lämpenee ja pysyy lämpimänä, ei lämpöä ohjata sisätiloihin.

25
Ilmakanavissa olevia lämpötila-antureita tutkailisin. Koita eri puhallussuuntia, että alkaako lämmintä tulla. Itselläni oli lämpötila-anturi rikki ilmakanavassa ja puhalsi jääkylmää. VCDS:llä voi lukea niitä antureita. Muistaakseni itsellä rikkinäinen anturi näytti +~80°C ja sen takia puhalsi kylmää.

26
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III tehdas-webasto
« : 15.02.17 - klo:18:03 »
Maailmalla myydään kurapumppuja myös, ei kannata sekaantua.

27
Ei ollut kuin sähköhydraulinen.

28
Golf 6 -sukupolvessa ssa on paras ohjaus mielestäni kaikissa autoissa ja eri, kuin nykyisissä. Se oli sähköhydraulinen ja nykyään sähkömekaaninen. Samat on octaviassa. Keskellä on kuollut kohta, joka aiheuttaa ohjaustarvetta, vaikka olisi suuntavakaa muuten.

29
Passat B8 (14-) / Vs: 1.4Tsi DSG pommi(ko)?
« : 14.02.17 - klo:20:53 »
Uuskoppasesta 1.6tdi octaviasta oli mennyt dsg, kun katsastuskonttorilla jututin suharia. Ammattiautot katsastetaan vuosittain uutenakin. En sano kilometrejä kun en muista, mutta aika vähillä ja reilusti alle 100tkm kuifenkin. Olisikohan ollut kaksoismassa. Tykkäs kyllä suhari autostaan, vaikka vaihteisto porsi ja kulutus 7 nurkilla.  ;D Ihmettelen sitä tyhjäkäynnin määrää ja ajotapaa, että saa yli kuuden menemään.  :D

30
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : 14.02.17 - klo:15:08 »
Nyt voi mennä taloudellisuusketjuun juttelemaan tuosta vapaalla rullauksesta ja moottorijarrutuksesta, jos on vankkaa tietoa.  ;D

Sivuja: [1] 2 3 ... 35









Autodoc.FI