Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - b1mpo

Sivuja: [1] 2 3 ... 43
1
Jospa kaasua täytyy vain antaa riittävästi, jottei auto sammu. Ei kai sillä kaasulla muuta virkaa ole. EDL toimii, vaikka luistonesto on pois, toimii jopa paremmin.

2
Octavia II (04-13) / Vs: 1.6Tdi viritys
« : eilen kello 13:23 »
Aloittaja ilmeisesti tarkoittaa vaihdesuositusta, joka kuuden kympin paikkeilla käskee isompaa pykälää. Sitä ei kannata noudattaa. Itse olen ajanut varsin taloudellisesti tuijottamatta vaihdesuositusta ja säästin myös voimansiirtoa ja hermoja.  ;D

Ps. Tuo 5-vaihteinen laatikko on kyllä surkea välityksiltään noissa nopeuksissa, varsinkin jos ei halua "huudattaa" tai jyristää. Uudemman octavian moottori toimii paremmin tuon laatikon kanssa. Välitykset aika lailla samat. Kaipaisi kyllä kuudennen pykälän, jos haluaa sivistyneesti ajaa.

3
Octavia II (04-13) / Vs: 1.6Tdi viritys
« : eilen kello 12:37 »
Älä väännätä vakionakaan alle 1500 kierroksen, silloin menee vedätyksen puolelle. 1500 on hyvä raja nelipyttyisille dieseleille muutenkin, joissa kaksoismassa varsinkin. Toki voi kevyellä kaasulla ajaa, mutta voimaa ei kannata ottaa.

4
Superb II (08-15) / Vs: Pyöränlaakeri
« : eilen kello 09:59 »
Octavia kakkosessa tuo navan pultti oli niin tiukassa, että väänsin käsin pyssymallisen avaimen rikki. Hain takuuseen uuden. Lämmitin, rasvasin, löin ja kokeilin kaikki temput. Lopulta lähti irti raskaan kaluston pyssyllä ja paksulla ilmaletkulla. Kotona en olisi irti saanut, töissä tein. Eli haastavaa saattaa olla.

5
Ei TW lukema suoraan korreloi renkaan pehmeyttä. Ehkä suuntaa antavasti korkeintaan. Esim. kova rengas saattaa murentua herkemmin kuin pehmeämpi riippuen materiaaleista. Esim. uusi conti premium contact 6 oli kestävin ab:n testissä, mutta tuskin kovin materiaaliltaan, sillä pito on hyvä myös märällä kelillä. Rengashan syrjäytti cpc5:n ja csc5:n yhdistäen ne. Mikä lie tw lukema siinä verrattuna muihin.

6
Energysavereilla ajaa maltillisella ajotyylillä ja kohtuukuntoisilla teillä jopa yli 100tkm. Itse ajoin 80-90tkm. Niissä on korkea TreadWear lukema, en muista paljonko. Varastossa on yksi 15" energysaver ilman plussaa, pitää tarkistaa. Se oli paras siitä sarjasta silloin kun vaihdoin uudet ja jätin vararenkaaksi. Voin katsoa millitkin. Jokatapauksessa en juuri alle 3mm aja renkaita.

Ps. Nuo renkaat rullasi mallikkaasti. 1.6tdi vei alle 4 koko silloisen kesän, kun vaihdossa tuli auto nuo renkaat alla. Ei siis yhtään tankillista yli 4. Tankaten todettu. Energysaver plussalla ei päässyt kuin yhden tankillisen alle neljän kulutuksella sen jälkeen.

7
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 26.04.17 - klo:16:29 »
Koita silikonilla se ovipahvin ja kojelaudan pääty tai laita väliin jotain ja ovi kiinni. Jos loppuu niin vika siinä. Itsellä siirrettiin ilmeisesti edellisestä kojelautaa ja ääni loppui.

8
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III huolto
« : 26.04.17 - klo:10:06 »
Esim. tämä täyttää ACEA ja API luokitukset, mutta ei vw luokittelua.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/590041/Mobil-1-FS-New-LifeY-0W-40-1l

9
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III huolto
« : 26.04.17 - klo:08:35 »
Mitähän öljyä laittaisi 1.0tsi:hin? Ohjekirja ilmoittaa 508.00, mutta ei löydy castrolin ja mobilin valikoimista. API SN ja ACEA A3/ACEA B4 käy, mutta kirjo on "laaja". Jokatapauksessa 0W20 tai 0W30, mutta mikä? Mielellään mobil longlife. Voisi tehdä välivaihdon ensimmäiseen huoltoväliin. Huoltosoppari on, mutta siihen ei kannata tunkea.

10
Octavia III (13-) / Vs: Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.
« : 25.04.17 - klo:13:52 »
Miten tämä Siitonen saa pitää työnsä, eikö asiakastyytyväisyydellä ole mitään merkitystä? Lapsikin ymmärtää ettei takaluukussa ole kiveniskuja/nastoista, naurettavaa väittää muuta. Ellei aja niin kovaa, että auton ilmavirta imaisee kiviä maasta takaluukkuun? ;D Luulisi, että Helkamaa kiinnostaa pitää asiakkaansa jatkossakin. Ei kai nuo korjaukset ole Siitosen lompakosta pois. Kuulostaa taas tämmöseltä "only in Finland" tapaukselta.

Voihan sen perustella vaikka lakaisukoneella, tai ohi ajavan auton lennättämänä parkissa ollessaan. Näin niinkuin "väärän" ihmisen kantilta.

11
Octavia III (13-) / Vs: Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.
« : 25.04.17 - klo:13:50 »
Siis, eihän kivi tai nasta aina (onneksi) monttua tee, vai mitä tarkoitat? Omassa Octaviassa myös noita pieniä jälkiä, missä pintamaali on poissa. Konepeltiinhän niitä jälkiä jää ja katon etureunaan, loput iskut tuulilasiin, jota on paikkailtu jo kolmasti. Tuulilasin laatu onkin epäilyttänyt...

Skodan maalipinta näyttäisi kestävän aika hyvin. Aika vähän jälkiä eikä ruostumista, joten paikkailukin käy helposti. Nissan Primerassa iskemät olivat heti ruosteessa... :(


Tarkoitan sitä että maali irtoaa lohkeamalla pohjamaalin päältä. En siis ruostumista pelkää. 😄 Ja vaikka ruostepisko montun pohjalla olisi, niin ei sekään kova työ ole saada pois. Muutenkin toisiin autoihin tulee vähemmän jälkiä, kuin toisiin. Mistä lie muustakin johtuu, kuin ajotyylistä ja reitistä.
Tuulilasi tuntuu keräävän myös kaikki itseensä. Kai ne ilmavirtaukset(ilmapuskuri) vaikuttaa asiaan. Just näin kaverin yli 300tkm ajetun vanhan volvon(viimeisiä isoja takavetoja) ja siinä ei paljoa iskemiä ollut, vaikka väkisin nähnyt enemmän kiviä ja nastoja, kuin tuo omani.

12
Golf VII (12-) / Vs: Vw golf 1.4tsi dsg -14 ostaminen
« : 25.04.17 - klo:12:18 »
Kappas. Ilmankos ne on niin kalliita. 😁

13
Octavia III (13-) / Vs: Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.
« : 25.04.17 - klo:12:16 »
Tämä ei suoraan tähän sinkki-ihottumaan liity, mutta maalin "laatuun" kuitenkin. Itellä on tullut kiven tai nastan isku konepellin päälle ja maali lohkesi pois, toki millin kokoinen vain. Eihän sen kuuluisi lohkeilla irti pohjamaalin päältä? Perus "montun" ymmärtäisin. Saahan sen paikkapullolla korjailtua.

Aika vastuuton tuo Helkaman maalitakuusta vastaava.

14
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat 2017
« : 25.04.17 - klo:08:48 »
Huomenna menöö Passatin alle Dunlop Sport Maxx RT 2:et kokoa 225/45/R17. Saas nähdä onko mistään kotoosin käytännössä, innostuin laittamaan muiden kokemusten perusteella. Kulutuskestävyyskin kuulemma aika hyvä.

Tällä hetkellä kulunut ~4mm vanhempi rt pyörii samassa koossa. Hankala metelistä sanoa, kun kylmät kelit ja karheat tiet. Asialliselta vaikuttaa aurinkoisella kelillä, kun tie lämmin. Ajettavuus tarkka ja pito hyvä, eikä rallata. Rullaakin aika mukavasti, vaikka maltilliset paineet. Edessä 2.5 ja takana 2.7. Vahva vaihtoehto RT2 tuolle GY egp:lle. Toki tämä astetta nopeampaan ajoon tarkoitettu.

15
Golf VII (12-) / Vs: Vw golf 1.4tsi dsg -14 ostaminen
« : 25.04.17 - klo:08:18 »
Missä liikkeessä on kahden vuoden vaihtoautotakuu?  8) Autot on yksilöitä ja kaikissa merkeissä on vikoja. Moni ajelee tyytyväisenä monen merkkisillä autoilla. Jos joku tekisi täydellisen auton, olisi se liian kallis olematta siltikään  täydellinen kaikilla mittareilla.
Tuskin kovin metsään tuollaisen auton kanssa menee. Jos dsg arveluttaa, jättää kauppaan. Eikä vaggeja ostettaisi, jos ne niin huonoja olisi. Ja jos hinta pelkästään ratkaisisi, olisi eniten myydyt autot aivan eri merkkisiä.
Autot on vain ihmisten tekemiä autoja ja markkinataloudessa osakkeiden omistajat ovat tärkeimpiä.

16
Hyvin on pärjännyt kesärenkailla kolme viikkoa, ellei kuukauden, kiitos kysymästä.  :) Liikkumisajat on 05-23 käytännössä. Renkaatkin meni kaupaksi pyyntihinnallasi.  ;D

17
En ole kuullut noista uusimmista ea288 1.6tdi koneista pahaa kestävyysmielessä.

18
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys
« : 22.04.17 - klo:16:35 »
Egr:ssä on lämmönvaihdin/jäähdytys jolloin pakokaasujen lämpöjä saadaan hyötykäyttöön.. itsellä löytyy webasto mikä talvisin joutuu lämmittää ajon aikana oli Egr toiminnassa tai ei.

Ja Esson baarissa kuulleena, niin dpf:än toimivuus selviäisi uusilla lukulaitteilla. Kun dpf poltot kuulemma jäävät muistiin että milloinka on viimeksi poltettu "tyhjäksi".
Paljon järkevämpää on talvisin käyttää maskia, kuin ajon aikana lämmittää webastolla, jos kerran niin viileä on kone.
EGR on lähtökohtaisesti ollut mukana moottorin kokonaissuunnittelussa, kuten muutkin saastelaitteet nykyään. Se ei ole jälkikäteen lisätty ja siksi se on olennainen osa lämmön ja päästöjen hallinnassa.

19
Octavia III (13-) / Vs: Bolero+canton subwoofer
« : 22.04.17 - klo:11:58 »
Kuskin penkin alla on vahvistin koko cantonin audiojärjestelmälle. Ei saa siis suoraan pelkkää subbaria kiinni mihinkään.

20
Jos tietää, että ongelmia voi tulla, niin miksi sitä kokeilemaan? Jos kaikilla renkailla on yhteys toisiinsa, käyttäisin saman kokoisia renkaita kehältään. Esim. 225 45 17 ja 255 40 17 ovat riittävän lähellä toisiaan. Nelivetoisissa perus vageissa saattaa tulla ajokäytökseen ikäviä piirteitä renkaiden ollessa eri kokoisia. Toisaalta rs3:ssa oli vakiona selkeästi eri kokoiset renkaat. Siinä oli edessä 235 ja takana 225. Noita ei profiilia muuttamallakaan voi tasoittaa kehälleen saman kokoisiksi.

21
Ei ole normaalia, eikä asiakkaan kannalta hyväksyttävää mielestäni. Mihinkään maalattuun pintaan ei roskat ja epämääräisyydet kuulu.

22
Eikö ne ihan samoja ole autojen allakin nuo skodan vanteet? Eipä ne sen kummempia ole kuin muut vanteet. En ole huomannut maalivirheitä viidessä sarjassa ainakaan.

23
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys
« : 20.04.17 - klo:23:20 »
Egr vaikutti ainakin alentavasti alakierrosten pölläytyksiin toiminnassa ollessaan jakajapumpullisessa vakioautossa. Eli silloin ei mene ilmamäärämittarin läpi niin paljoa tavaraa pienillä kierroksilla, jolloin syöttöäkin rajoitetaan. Egr vaikutti lämpenemiseen aika paljon ja moottori kävi pehmeämmin tyhjäkäuntiä. Egr tiputtaa myös pakolämpöjä, jolloin turbo kestää paremmin. Se on myös villi juttu, että moottorissa palotapahtuma on viileämpi, mutta lämpöä riittää paremmin sisälle.

Sillä on niin paljon hyviä puolia, joista ei "esson baareissa" kuule, että pitäisin vakioautossa sen toiminnassa.  ;D

Korjata pitää ja saa jos ei joku asia pidä paikkaansa.

24
Missä säädätit?
Metroautossa. Tuli hyvä kun vaati oikeita arvoja. Maahantuojan piikkiin siis meni. On todella tarkka kulmistaan näköjään. Viskelyä ei ole epätasaisuuksissa, eikä vänkäämistä. Jäykkä taka-akseli on oma lukunsa poikittaissaumoissa kurveissa, se on ominaisuus.

25
Metroautossa Tampereella olen 2 autoa säätänyt kahteen kertaan. Eli 4 kertaa. Siellä kulmien säätäjä on yleisesti sitä mieltä, että auto kulkee riittävän hyvin, jos säädöt toleranssissa ja ratti suorassa. Ainakaan itse hän ei huomaa eroa, jolloin asiakas on väärässä väittäessään muuta. Kyllä täytyy edelleen kehua noita kulmia nyt. Tuntoa tuli myös lisää, eikä auto karkaile vierustoverin kanssa rupatellessa. Epäilen, että R2 kitkoilla ajostakin tuli siedettävä, jonka näkee sitten syksyllä.

26
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat 2017
« : 19.04.17 - klo:17:33 »
En vannesuojaa sen varsinaisessa merkityksessä tarkoittanut, vaan sentin puolelleen leveämpää kumea. Korkeampi kantavuus tuo melua yleensä aina järeämmän rungon takia, ei kumin tiekosketuksen takia. Runflat on hyvä esimerkki järeän rungon aiheuttamasta jyrinästä. Nopeusluokka saattaa muuttaa kumiseosta, kuin runkoakin(renkaan täytyy kestää muodonmuutosta, sekä kovempaa lämpöä ja rasitusta). Pitää vissiin noiden kahden välillä luottaa valmistajan polttoaineluokitukseen ennemmin, kuin omaan tulkintaan nopeuksista ja kantavuuksista.  :D

Kummastuttaa kyllä se, että nopeusluokat menee noin typerästi valmistajalla saman kokoisessa renkaassa. En halua F1:stä, jolla saisi pienemmän nopeusluokan ja kantavuuden.

27
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat 2017
« : 19.04.17 - klo:15:13 »
Kumpikohan on taloudellisempi ja/tai hiljaisempi kabiiniin? GY EGP 225/45/17 94V, jossa ilmoitettu vierinvastus B, vai sama rengas kantavuudeltaan 91, mutta nopeusluokka W ja ilmoitettu vierinvastus C. Voisin ottaa 91V, mutta goodyearin sivuilta ei ainakaan löydy. En tarvitse kovaa nopeusluokkaa ja kantavuutta, mutta toisen pahan ilmeisesti joutuu ottamaan. Ilmeisesti parempi olisi 91W kuitenkin? 225 mielummin paremman vannesuojan takia 7,5" vanteelle, kuin 205.

28
Nyt on kulmat kunnossa, ei pelkästään toleranssissa. Menee 225/45/17 kesärenkailla kuin juna. Ei haittaa Tampereella Jyväskyläntien alku(järkyttävät urat ja paikkaukset), eikä tuulikaan. Asentaja oli edelleen sitä mieltä, ettei ole vaikutusta noin pienillä heitoilla, mutta olen täysin eri mieltä. Heti kuin uudella ajaisi, vaikkei se vanha olekaan.  ;D Eli suosittelen laittamaan kulmat kuntoon ja symmetrisesti molemmin puolin. Edessä heittoa oli castereissa ja cambereissa keskenään. Nyt camberia melko vähän ja casterit symmetriset. Tarkka on siis säädöistään tuo auto.

29
Octavia III (13-) / Vs: TDI 4x4 RS kulutus
« : 17.04.17 - klo:21:02 »
Eikös kaikki nykyiset haldex 5 ja uudemmat pidä takanakin vetoa liikkeelle lähtiessä, ei vain RS?

Sivuja: [1] 2 3 ... 43








Autodoc.FI