Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

pekeke

Minulla uudehkossa ocussa ei starttaa vaikka painaisi starttinappia itse avaimella, todella turhauttavaa. Avaimessa on ikävä ominaisuus, vaikka patteri olisi kunnossa avain välillä mykistyy sähköisesti, yleensä herää kun poistaa patterin ja laittaa uudelleen paikoilleen. Mikäköhän tämän ominaisuuden perimmäinen olemus(edes tilauksesta pitäisi saada analoginen auto).

stylesti

Siinä on tuo kyseinen järjestelmä ,yritin kyllä tuota parittamista ei auttanut,outoa jos yhtä aikaa paristot loppuu,täytynee ensin kokeilla pariston vaihtoa.

Arttu

Lainaus käyttäjältä: stylesti - 13.01.19 - klo:10:05
Siinä on tuo kyseinen järjestelmä ,yritin kyllä tuota parittamista ei auttanut,outoa jos yhtä aikaa paristot loppuu,täytynee ensin kokeilla pariston vaihtoa.
Kyllä ne molemmat paristot kuluvat aikalailla samaan tahtiin, jos on kessy. Avain on koko ajan valmiudessa lähettämään vastauksen auton signaaliin, vaikka se lojuisi pöytälaatikossa kilometrien päässä. 
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 12.01.19 - klo:18:45
Minulla uudehkossa ocussa ei starttaa vaikka painaisi starttinappia itse avaimella, todella turhauttavaa. Avaimessa on ikävä ominaisuus, vaikka patteri olisi kunnossa avain välillä mykistyy sähköisesti, yleensä herää kun poistaa patterin ja laittaa uudelleen paikoilleen. Mikäköhän tämän ominaisuuden perimmäinen olemus(edes tilauksesta pitäisi saada analoginen auto).
Jos/kun nämä ovat takuunalaisia vehkeitä, niin ei muuta kuin auto liikkeeseen. Turha noita ongelmia itse edes miettiä.
Huolloissa nuo avaimet ainakin itselläni on vaihdettu, eikä kertaakaan ole niiden suhteen ollut ongelmia. Toki jos huolto on tehty sinulla jossain muualla kuin merkkiliikkeessä, niin ehkä pattereita ei ole vaihdettu.

pekeke

^Nimenomaan kirjoitin että paristo on kunnossa, silti avain välillä simahtaa ja vaatii pariston näpläystä herätäkseen, lisäksi ei siis käynnisty vaikka painaisi avaimella starttia.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 13.01.19 - klo:16:11
^Nimenomaan kirjoitin että paristo on kunnossa, silti avain välillä simahtaa ja vaatii pariston näpläystä herätäkseen, lisäksi ei siis käynnisty vaikka painaisi avaimella starttia.
Sitten jää se vaihtoehto, että vie auton takuuhuoltoon.

stylesti

Autoa ei ole vielä kertaakaan luovutuksenjälkeen huollettu ajettu 22 tkm ,auto ollut rinta-joupilta liitsattu auto ennen kuin ostin ajettuna 20 tkm,täytyy huommenna mennä arvuutelemaan merkkihuoltoon saavat pohtia lisää siellä.

cannon

Lainaus käyttäjältä: stylesti - 13.01.19 - klo:17:36
Autoa ei ole vielä kertaakaan luovutuksenjälkeen huollettu ajettu 22 tkm ,auto ollut rinta-joupilta liitsattu auto ennen kuin ostin ajettuna 20 tkm,täytyy huommenna mennä arvuutelemaan merkkihuoltoon saavat pohtia lisää siellä.
Kyllä tuossa ajassa ja noilla kilometreillä avaimen patteri on jo aika finaalissa, jos ei ole vielä kertaakaan vaihdettu. Ainakin omastani oli.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

teemut

Lainaus käyttäjältä: cannon - 13.01.19 - klo:18:37
Kyllä tuossa ajassa ja noilla kilometreillä avaimen patteri on jo aika finaalissa, jos ei ole vielä kertaakaan vaihdettu. Ainakin omastani oli.

Paljonko tuollaisen tavallisen auton kaukon patterin pitäisi kestää? Tavallisella tarkoitan normaalia kauko-ohjattavaa keskuslukkoa.

DSL

25 tkm / 1 vuosi kesti paristo täällä.

MikHei

Lainaus käyttäjältä: teemut - 13.01.19 - klo:19:17
Paljonko tuollaisen tavallisen auton kaukon patterin pitäisi kestää? Tavallisella tarkoitan normaalia kauko-ohjattavaa keskuslukkoa.
Vuosia on ainakin itellä tavalliset kestäneet. Nuo Kessyt kuullostaa sitte olevan aika hanakoita syömään virtaa.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

teemut

Lainaus käyttäjältä: DSL - 13.01.19 - klo:19:33
25 tkm / 1 vuosi kesti paristo täällä.

Kestääkö sitten vähän vanhemmissa autoissa kaukon paristo pitempään?

teemut

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 13.01.19 - klo:19:46
Vuosia on ainakin itellä tavalliset kestäneet. Nuo Kessyt kuullostaa sitte olevan aika hanakoita syömään virtaa.

Meillä ei ole koskaan ostettu yhteenkään avaimeen uusia pattereita.

Puolison edellinen auto oli 12 vuotta ja  7 kuukautta vanha. Kilsoja myytäessä yli 114 000. 12 autoa ollut jossa kauko-ohjattava keskuslukko ja alkuperäinen patteri.

stylesti

Jos noi molemmista avaimista on mennyt yhtä aikaa paristot niin meidän tapauksessa pariston loppuminen voi selittyä sillä että ajelemme vaimonkanssa likimain samanverran ja kun molemmat ollaan autossa niin molemmilla avain mukana,huommenna selviää

tet

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 13.01.19 - klo:10:24
Kyllä ne molemmat paristot kuluvat aikalailla samaan tahtiin, jos on kessy. Avain on koko ajan valmiudessa lähettämään vastauksen auton signaaliin, vaikka se lojuisi pöytälaatikossa kilometrien päässä.

Ei niiden kyllä ihan samaan tahtiin kuuluisi tyhjentyä. Jos avain on kantaman ulkopuolella, se ei kuule auton herätesignaalia ja pysyy vain kuuntelulla lähettämättä itse mitään. Käytössä oleva avain taas lähettää vähän väliä, kun auto "kuulustelee" sitä koko ajan ajon aikana. Näin olen ymmärtänyt systeemin toimivan, netistä löytyneiden hajanaisten dokumenttien mukaan. Pelkkä vastaanotto ei syö niin paljoa virtaa kuin lähetys.

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 13.01.19 - klo:16:11
Nimenomaan kirjoitin että paristo on kunnossa, silti avain välillä simahtaa ja vaatii pariston näpläystä herätäkseen, lisäksi ei siis käynnisty vaikka painaisi avaimella starttia.

Kyllä autossa sitten on jotain vikaa. Varajärjestelmä on passiivinen RFID, sen pitäisi kyllä toimia vaikka avaimessa ei olisi paristoa lainkaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

stylesti

ongelma hoidettu kyllä ne oli molemmat paristot väsähtänyt,helpolla pääsi tälläkertaa,edelleen tyytyväinen oktaviaan.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 12.01.19 - klo:18:45
Minulla uudehkossa ocussa ei starttaa vaikka painaisi starttinappia itse avaimella, todella turhauttavaa. Avaimessa on ikävä ominaisuus, vaikka patteri olisi kunnossa avain välillä mykistyy sähköisesti, yleensä herää kun poistaa patterin ja laittaa uudelleen paikoilleen. Mikäköhän tämän ominaisuuden perimmäinen olemus(edes tilauksesta pitäisi saada analoginen auto).

Ei kai sillä avaimella Start-nappuulaa paineta, vaan avain asetetaan ohjauspylvään siihen kohtaa missä normaali rattilukko olisi ja sitten painetaan starttia. Lainaus manuaalista, kannattaa tutustua:

LainaaEmergency starting function
If no valid key is detected inside the vehicle,
an emergency start-up will be required. The
relevant message will appear in the dash
panel display. This may happen when, for example,
the battery of the vehicle key button
is very low or flat:
● Immediately after pushing the starter button,
keep the vehicle key next to the right
trim of the steering column ››› Fig. 193, as
close as possible to the Kessy logo.
● The ignition connects and the engine starts
automatically.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.01.19 - klo:12:17
Ei kai sillä avaimella Start-nappuulaa paineta, vaan avain asetetaan ohjauspylvään siihen kohtaa missä normaali rattilukko olisi ja sitten painetaan starttia.

Niin mutta kun Ocun starttinappi on juuri tuossa kohdassa?  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.01.19 - klo:12:27
Niin mutta kun Ocun starttinappi on juuri tuossa kohdassa?  ???

Jaa, sitten se on just niin. Pahoittelut väärästä pätemisestä, en ole Kessy-Octaviaa ajanut ja luulin että start-painike on konsernipeleissä aina keskikonsolissa.

Mutta vikahan tuossa on, jos auto ei hätäkäynnistysohjeilla startannut?
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

a_jaba

Tämä avaimen varatunnistimen sijainti tuntuu olevan mutkikas juttu kun muistelin jonkun tällä palstalla saaneen VW:n liikkumisturvapuhelimessa ohjeen Passattiinsa, että paina starttinappia avaimella ja ei se tietenkään käynnistynyt. VW:ssä tunnistin normi virtalukon paikalla ja nappi keskikonsolissa. Skodassa (ainakin ne mitä itse tiedän) on juurikin tunnistin ja nappi samassa kohdassa ohjauspylväässä.

Olisiko konsernin kohdalla turhan loogista että varatunnistin olisi siinä pirun napissa kaikissa vehkeissä riippumatta napin sijainnista  :o
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Jasca

Kaikissa tähän mennessä omalla kohdalla vastaan tulleissa VAG-konsernin autoissa, joissa on KESSY, hätäkäynnistyspiiri on sijainnut ohjauspylväässä. Kohta on merkinnän avulla helppo paikallistaa. Käyttöohjekirjasta löytyy tarkemmat ohjeet ;-)

Audin, Seatin ja Volkswagenin malleissa Start-nappi on sijoitettu keskikonsoliin, mutta jostain syystä (raha?) Skoda Octaviassa (muista ei mulla tietoa) ohjauspylvääseen perinteisen virtalukon paikalle.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Daatta

Raha tai sen säästö kävi mielessä, ei tarvitse tehdä erilaista ohjauspylvästä ja keskikonsolia Kessyllisiin autoihin. Korvataan vain virtalukko napilla...

Leon ainakin ohjeistaa mittaristossa oikean toimintatavan, jos avainta ei tunnisteta käynnistysnappulaa painettaessa. Vielä ei ole tarvinnut kokeilla, kohta tulee vuosi täyteen ensirekisteröinnistä eli patterin loppumista odotellessa. Nokkela toki vaihtaisi pariston ennakoivasti.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

stylesti

Virtalukon paikalla oktaviassa on starttinappula ja varakäynnistys pariston loputtua tapahtuu niin että vie avaimen lähehelle starttinappulla ja painaa starttia ja niin iloisesti oktavia hyrähtää käyntiin,kokemuksella kerron näin

icemii

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.01.19 - klo:15:36
Raha tai sen säästö kävi mielessä, ei tarvitse tehdä erilaista ohjauspylvästä ja keskikonsolia Kessyllisiin autoihin. Korvataan vain virtalukko napilla...


Skoda on se perusautoin näistä neljästä, niin mennään halvoilla ratkaisuilla pitkään.

JJambs

Lainaus käyttäjältä: icemii - 14.01.19 - klo:16:47
Skoda on se perusautoin näistä neljästä, niin mennään halvoilla ratkaisuilla pitkään.
Kyllä Skoda on minusta ’perusautona’ Seatin yläpuolella, mikäli yllä oleva asia ei nyt ole se ratkaiseva tekijä :)
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

tet

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 14.01.19 - klo:16:56
Kyllä Skoda on minusta ’perusautona’ Seatin yläpuolella, mikäli yllä oleva asia ei nyt ole se ratkaiseva tekijä :)

Perusautoja molemmat, mutta eri käyttäjäkunnille profiloituina. SEAT on olevinaan "urheilumalli", eli kohderyhmä on selkeästi nuorempaa väkeä kuin Skodalla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pekeke

Lainaus käyttäjältä: stylesti - 14.01.19 - klo:16:21
Virtalukon paikalla oktaviassa on starttinappula ja varakäynnistys pariston loputtua tapahtuu niin että vie avaimen lähehelle starttinappulla ja painaa starttia ja niin iloisesti oktavia hyrähtää käyntiin,kokemuksella kerron näin

Ei muuten hyrähdä, vankalla kokemuksella kerron näin.

hemmom

Omassa oli ainakin äärettömän tarkka avaimen asennosta, ennen kun suostui starttaamaan/käynnistymään pariston loppuessa. Meinasi usko loppua avainta eri asentoihin käännellessä ja avaimella starttinamikkaa painellessa.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 15.01.19 - klo:12:20
Ei muuten hyrähdä, vankalla kokemuksella kerron näin.
Käyttöohjekirjaa suosittelen konsultoimaan :). Se siru avaimen sisällä on passiivinen, sähköstä riippumaton.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.01.19 - klo:14:11
Käyttöohjekirjaa suosittelen konsultoimaan :). Se siru avaimen sisällä on passiivinen, sähköstä riippumaton.
Komppaan! Ja sirun toiminta tossa tilanteessa taitaa perustua induktioon... Eli saa tarvittavan virran autolta (induktiivisesti).  ???
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy