Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

jarkko_h

#2550
Lainaus käyttäjältä: Goodgulf - 31.03.15 - klo:09:34
Onko muilla ollut ongelmia jarrujen puoltamiseen liittyen? Toisinaan auto jarruttaessa puoltaa raskaasti vasemmalle. Ominaisuus ilmenee satunnaisesti matka-ajossa ja tuntuisi siltä että märällä kelillä useammin. Kertaalleen auto tuon takia huollossa käynyt, mutta mitään eivät osanneet sanoa. Pyörien kulmat säätivät, mutta eipä auttanut.


Jarrujen kaatuminen on Ocussa tunnettu ongelma. Voisiko tilanteesi johtua vain siitä, että kaadon puolella tie ja jarrut märempiä. Toinen vaihtoehto voisi olla toisen puolen pienen pieni laahaus, joka pitää jarrut toista puolta kuivempana.


Ophaa,
Täällä on valitettu MQB -alustan huonoa ohjausta tuulessa ja urilla. Tämä lienee ohjauksen ja alustan ominaisuus, ei vika Toki ongelmaa saa minimoitua tai jopa kokonaan pois alustaa madaltamalla ja/tai matalaprofiilisilla renkailla. Ohjausta ei saane täysin kuntoon vakioalustalla niillä renkailla, jotka löytyvät auton rengasvalikoimissa ja jotka muuten sopisivat hyvin Suomen oloihin.

Kun täällä uuden alustan tuuliherkkyydestä ja ohjausongelmista ( pl.mutteri) valitettiin eka kertoja, lynkattiin valittajat. Nyt ongelma myönnetään. Onneksi Suomessa on harvoin tuulista ja uraista (sarkasmia ).

Eka Golf

Miten voi saman konsernin tuotteissa olla nuin iso ero? ???
Käytin omaani Volkkaria katsastuksessa ja jarrujen ero oli 0%, siis etu-, taka- ja käsijarrulla!  8)

livejungle

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 31.03.15 - klo:09:43
Käytin eilen autoani huollossa kun kummatkin etuovet kitisee, natisee ja rätisee. Ã,,äni kuului jostain ovipahvin saumoista, kun sitä painoi niin hiljentyi.. Huoltomekaanikkokin kuuli sen koeajolla.
Kuulema maaantuojalta oli tullut juuri ohje asiasta kuinka menetellä ääntelevien ovien kanssa. Ovista tarkistetaan tiettyjä asioita ja kuulema omassani ovipaneelien kohdistusta muutettiin muutama milli.
Se tuntui auttavan ja pari reissua on ollut nyt mukavan hiljaista.

Jos se ei auta niin kuulema tilataan ihan uudet ovipaneelit.

Ei auttanut sittenkään.
Tuli eilen vedettyä 650km siivu ja välillä rämisi ovet niin perkeleesti.
Soitto kesken matkan huoltoon ja seuraavaksi vaihdetaan ovien paneelit...

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 01.04.15 - klo:22:14
Ophaa,
Täällä on valitettu MQB -alustan huonoa ohjausta tuulessa ja urilla. Tämä lienee ohjauksen ja alustan ominaisuus, ei vika Toki ongelmaa saa minimoitua tai jopa kokonaan pois alustaa madaltamalla ja/tai matalaprofiilisilla renkailla. Ohjausta ei saane täysin kuntoon vakioalustalla niillä renkailla, jotka löytyvät auton rengasvalikoimissa ja jotka muuten sopisivat hyvin Suomen oloihin.

Kun täällä uuden alustan tuuliherkkyydestä ja ohjausongelmista ( pl.mutteri) valitettiin eka kertoja, lynkattiin valittajat. Nyt ongelma myönnetään. Onneksi Suomessa on harvoin tuulista ja uraista (sarkasmia ).

Nyt kiinnostaa. Siis missä tämä vika on myönnetty ??
Itse olen alusta asti kritisoinut Octavia III:n erittäin ärsyttävää tuuli- ja uraherkkyyttä. Merkkihuollon ajotestien mukaan ajettavuudessa ei ole mitään vikaa.



Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Devl - 12.11.14 - klo:19:21
Vastaampa itse itselleni. Syynä tähän oli rikkoutunut korkeapainepumppu. Kumma ettei antanut mitään herjoja eikä vaikuttanut ajamiseen. Pisteet SAH:lle nopeasta korjauksesta.

Missä kohti moottoritilaa toi pumppu sijaitsee?vois vilaista sitä kun seuraavan kerran öljyt katsoo! Nyt kun tarkistin öljyt,niin nenään tuntui heti auton pysäytyksen jälkeen moottoritilassa lievä bensan haju..

Devl

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 04.04.15 - klo:16:04
Missä kohti moottoritilaa toi pumppu sijaitsee?vois vilaista sitä kun seuraavan kerran öljyt katsoo! Nyt kun tarkistin öljyt,niin nenään tuntui heti auton pysäytyksen jälkeen moottoritilassa lievä bensan haju..
En osaa sanoa. Käry oli niin kova ettei sen lähdettä pystynyt paikantamaan.

Skoda Octavia 1.2T

Nollaantuuko muilla tehdas webaston kello? Itsellä noin 4 kertaa vuodessa kadottanut ajat. Vain nollat taulussa.
Akkua en ole irroittanut tms.

Toinen kysymys. Onko DSG:n nupissa olevastasta kromista irronnut muilla pintaa?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

TPP

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 08.04.15 - klo:20:10
Nollaantuuko muilla tehdas webaston kello? Itsellä noin 4 kertaa vuodessa kadottanut ajat. Vain nollat taulussa.
Akkua en ole irroittanut tms.

Itellä parikertaa nollannu saman viikonlopun aikana syksyllä. Muuten pysynyt ajat tallessa.
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

jaakko

Vuodenvaihteessa hankittuun noin vuoden käytettyyn autoon kesärenkaat alle lähihuoltsikalla, 80:n jälkeen auto muuttuu tehosekoittimeksi. Järkevämpi kaveri olisi pyytänyt tarkistamaan tasapainotuksen vieraista renkaista ENNEN allelaittoa... No, iltapäivällä menee tarkistukseen.

Etupäästä kuuluu useasti liikkeellelähdön jälkeen kakkoselle tai kolmoselle vaihdettaessa epämääräinen "klonk", ilmaantui renkaidenvaihdon jälkeen. Kiva kiva...
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Pumpeli

Mitähän tuo nyt alko sekoileen,eka startilla kotona lähti käyntiin normaalisti,mutta sitten kaupan pihassa ilmoitti,että avain ei ole autossa,eikä suostunut käynnistymään.painoin sillä avaimen päällä startti nappulaa ja auto käynnistyi,käynnistyksen jälkeen ilmoitti,että key in vehicles ja toimi normaalisti,seuraavissa käynnistyksissä lähti käyntiin normisti ihan nappia sormella painamalla,mutta joka kerta ilmoittaa piippauksen kans kun auto on käynnistynyt,että key in vehicles... :P

clacson

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.04.15 - klo:17:28
Mitähän tuo nyt alko sekoileen,eka startilla kotona lähti käyntiin normaalisti,mutta sitten kaupan pihassa ilmoitti,että avain ei ole autossa,eikä suostunut käynnistymään.painoin sillä avaimen päällä startti nappulaa ja auto käynnistyi,käynnistyksen jälkeen ilmoitti,että key in vehicles ja toimi normaalisti,seuraavissa käynnistyksissä lähti käyntiin normisti ihan nappia sormella painamalla,mutta joka kerta ilmoittaa piippauksen kans kun auto on käynnistynyt,että key in vehicles... :P
Avaimen patteri?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.04.15 - klo:17:28
Mitähän tuo nyt alko sekoileen,eka startilla kotona lähti käyntiin normaalisti,mutta sitten kaupan pihassa ilmoitti,että avain ei ole autossa,eikä suostunut käynnistymään.painoin sillä avaimen päällä startti nappulaa ja auto käynnistyi,käynnistyksen jälkeen ilmoitti,että key in vehicles ja toimi normaalisti,seuraavissa käynnistyksissä lähti käyntiin normisti ihan nappia sormella painamalla,mutta joka kerta ilmoittaa piippauksen kans kun auto on käynnistynyt,että key in vehicles... :P
[/quote

Ja nyt taas on pelittäny ihan normisti..]

Sokota09

Tänään meni auto pajalle tutkittavaksi kytkimestä tulevan äänen takia, josta jo pari kuukautta sitten kirjoittelin. Ongelma esiintyy siis ainoastaan 1.4 TSI man. vaihteisissa autoissa ja niissäkin satunnaisesti. Tehtaalta ei ole edelleenkään tullut korjausohjetta ja päivitettyä versiota kytkimeen. Ongelma siis tiedossa tehtaalla, mutta skeidan insinöörit eivät ole keksineet ratkaisua? Autoa ei saa korjata ns. vanhoilla osilla takuun takia.

Samalla moottoriin tehdään joku ohjelmistopäivitys, josta ei taida olla mitään valtakunnan hyötyä. Tehdään siis kampanjana kaikkiin 1.4 TSI moottoreihin (huoltojen yhteydessä).

Mutta huomenna tietää lisää.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 20.04.15 - klo:23:01
Tänään meni auto pajalle tutkittavaksi kytkimestä tulevan äänen takia, josta jo pari kuukautta sitten kirjoittelin. Ongelma esiintyy siis ainoastaan 1.4 TSI man. vaihteisissa autoissa ja niissäkin satunnaisesti. Tehtaalta ei ole edelleenkään tullut korjausohjetta ja päivitettyä versiota kytkimeen. Ongelma siis tiedossa tehtaalla, mutta skeidan insinöörit eivät ole keksineet ratkaisua? Autoa ei saa korjata ns. vanhoilla osilla takuun takia.

Samalla moottoriin tehdään joku ohjelmistopäivitys, josta ei taida olla mitään valtakunnan hyötyä. Tehdään siis kampanjana kaikkiin 1.4 TSI moottoreihin (huoltojen yhteydessä).

Mutta huomenna tietää lisää.

Joo-o, varmistus tuli sille, että kytkin on sökönä. Onhan se ihan jees, että vajaan vuoden vanhassa autossa, jolla ajettu reilu 13 tkm menee kytkin paskaksi. Lujaa laatua VAG. Nyt sitten jäädään odottelemaan, milloin tehtaan insinöörit keksivät paremman/kestävämmän ratkaisun kytkimelle. Ts. valmistaja taitaa olla tässä asiassa luokaton, mistä kytkimet ovat tähän mennessä hankittu.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 22.04.15 - klo:14:12
Joo-o, varmistus tuli sille, että kytkin on sökönä. Onhan se ihan jees, että vajaan vuoden vanhassa autossa, jolla ajettu reilu 13 tkm menee kytkin paskaksi. Lujaa laatua VAG. Nyt sitten jäädään odottelemaan, milloin tehtaan insinöörit keksivät paremman/kestävämmän ratkaisun kytkimelle. Ts. valmistaja taitaa olla tässä asiassa luokaton, mistä kytkimet ovat tähän mennessä hankittu.
Kytkimet (kuten suurin osa muistakin osista) on hankittu alihankkijalta verisen hintakilpailun jälkeen. Kun hinta painetaan mahdollisimman alas, niin halvalla ei koskaan saa hyvää. Muutaman tuhannen osan takuuvaihto kannattaa aina ja se alihankkija kuitenkin maksaa viulut (jollei ole jo selvitystilassa).  ::)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 22.04.15 - klo:14:12
Nyt sitten jäädään odottelemaan, milloin tehtaan insinöörit keksivät paremman/kestävämmän ratkaisun kytkimelle.
Onnea odotteluun. Ne samat insinöörit ovat nyt 3kk miettineet, miten Multilinkin alustan kolinat korjataan, ne ottaa
tuon sun kytkinjutun varmaan heti työn alle, kunhan saavat tuon visaisen pulman ratkaistua...
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 24.04.15 - klo:10:33
Onnea odotteluun. Ne samat insinöörit ovat nyt 3kk miettineet, miten Multilinkin alustan kolinat korjataan, ne ottaa
tuon sun kytkinjutun varmaan heti työn alle, kunhan saavat tuon visaisen pulman ratkaistua...

Haha, ei tässä tosiaan kannata hengitystään pidättää noiden ratkaisuiden kanssa. Huollon työnjohtaja sanoi, että ehkä ensi kuussa tulisi jotain tietoa asiasta? Samaiset kolme kuukautta tulisi silloin tämän kanssa täyteen odottelua. Nopeata toimintaa skeidalla.

Dino

Raportoitakoon mitätön vika näin tietotekniikkaa täynnä olevassa autossa, mutta tänään radio pauhasi normaaliin tyyliin lähteissä, ainoastaan näyttö oli täysin pimeänä. Virta radiosta pois ja takas, niin jälleen näyttöönkin tuli eloa. 2 kk ja n. 3500 km ajeltu eikä valittamista.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 24.04.15 - klo:17:27
Haha, ei tässä tosiaan kannata hengitystään pidättää noiden ratkaisuiden kanssa. Huollon työnjohtaja sanoi, että ehkä ensi kuussa tulisi jotain tietoa asiasta? Samaiset kolme kuukautta tulisi silloin tämän kanssa täyteen odottelua. Nopeata toimintaa skeidalla.

Saatko edes käyttöön muun kärryn ilman veloitusta?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 24.04.15 - klo:22:50
Saatko edes käyttöön muun kärryn ilman veloitusta?

Ei tuo kytkinongelma ole este ajamiselle (kop kop), joten omalla autolla tässä ajelen. Kylmänä pitää tyhjäkäynnillä sellaista meteliä, että voisi kuvitella auton hajoavan siihen paikkaan. Ei ole edes tarkkaa tietoa, mikä tuon äänen aiheuttaa, mutta kytkin menee vaihtoon joka tapauksessa ja mahdollisesti myös massapyörä, jos siihen on tullut häikkää tämän yhteydessä...

Autoinssi

Kyllä kai tämän aiheen yhteydessä saa todeta, jos kaikki on kunnossa? 94.000 km on jo ajettu Ocu III:lla, 1,4 TSI HB manual, eikä mitään varsinaista vikaa. Ksenon kaukovalojen ajoittainen sojottaminen kello yhteentoista sadesäällä ei kuulemma ole vika vaan ominaisuus (maahantuojan mukaan). Itse pidän ominaisuutena kylmällä säällä vesikelissä tapahtuvaa jarrujen häipymistä (huonosti suojaava jarrukilpi?). Mutta muuten, ei mitään vikaa. Polttimoakaan ei ole vaihdettu. Kunnollisten turvaurien ansiosta pyyhkijänsulatkin on alkuperäiset. Varasulat on kyllä hankittu kauan sitten, mutta kun niitä ei vielä tarvita.

Ekomies

Lainaus käyttäjältä: Autoinssi - 25.04.15 - klo:17:04
Kyllä kai tämän aiheen yhteydessä saa todeta, jos kaikki on kunnossa? 94.000 km on jo ajettu Ocu III:lla, 1,4 TSI HB manual, eikä mitään varsinaista vikaa. Ksenon kaukovalojen ajoittainen sojottaminen kello yhteentoista sadesäällä ei kuulemma ole vika vaan ominaisuus (maahantuojan mukaan). Itse pidän ominaisuutena kylmällä säällä vesikelissä tapahtuvaa jarrujen häipymistä (huonosti suojaava jarrukilpi?). Mutta muuten, ei mitään vikaa. Polttimoakaan ei ole vaihdettu. Kunnollisten turvaurien ansiosta pyyhkijänsulatkin on alkuperäiset. Varasulat on kyllä hankittu kauan sitten, mutta kun niitä ei vielä tarvita.
Mukava kuulla että auto pelaa,uskaltaa siis pitää takuuajan jälkeenkin.Itselläni on tavoitteena tehdä ainakin yksi huolto ennen vaihtoa,mutta nythän niitä voi tulla jo kaksi ;D

Devl

RS:n DSG:ssä on alkanut tuntumaan selvä nykäisy/jymähdys hitaissa nopeuksissa laatikon vaihtaessa 3->4 ja välillä myös laatikon vaihtaessa 4->5. Onko tämä DSG:n lopun alkua?

Raimo247

Combin takaluukun vasemmalle nostimelle menevä haitarikumi rikki.
Pumput rasvaiset, ei kelpaa kuulemma enää takuuvaihdon syyksi. Jos lakkoilee, niin vaihdetaan.
Meillä jättänyt kaukosäädöllä avautumatta noin viidesti. 14.000 km / 8kk.

Tunkkipokkauksesta roikkui n. 6cm massaussiivu irtonaisena, huomasin renkaita vaihtaessa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Letangi

Tasaista nopeutta ajettaessa kuuluu moottoritilasta vinkunaa/sirinää. Lakkaa kun moottorijarruttaa tai painaa kaasua. Golf puolella joku tiesi kertoa et ääni tulee vetopyörästön rattaista. Onko muilla havaintoja ja onko sille mitään tehtävissä? Vai onko vain näitä "ominaisuuksia". >:(

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 27.04.15 - klo:16:19
Tasaista nopeutta ajettaessa kuuluu moottoritilasta vinkunaa/sirinää. Lakkaa kun moottorijarruttaa tai painaa kaasua. Golf puolella joku tiesi kertoa et ääni tulee vetopyörästön rattaista. Onko muilla havaintoja ja onko sille mitään tehtävissä? Vai onko vain näitä "ominaisuuksia". >:(
Jos on tikittävää ääntä / vinkunaa / sirinää tasakaasulla 1500-1900rpm  välillä (joka loppuu heti kun kaasun nostaa, voi olla kyseessä myös apulaitehihnan kiristin tai EVAP-venttiilin putki. Kumpikin vaihdettiin, jälkimmäinen jäykästä putkesta joustavaan letkuun. Katosi 140hp TSI:stä sillä ääni...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 29.04.15 - klo:12:57
Jos on tikittävää ääntä / vinkunaa / sirinää tasakaasulla 1500-1900rpm  välillä (joka loppuu heti kun kaasun nostaa, voi olla kyseessä myös apulaitehihnan kiristin tai EVAP-venttiilin putki. Kumpikin vaihdettiin, jälkimmäinen jäykästä putkesta joustavaan letkuun. Katosi 140hp TSI:stä sillä ääni...


Tuo ujellus/vinkuna on nykyisten TSI koneiden tyyppivika. Vaivaa Skoodien lisäksi myös aitoja VW:itä. VW:n merkkimyyjä tiesi tuosta vinkumisesta, mutta VV-auto ja Helkama auto kiistävät. Näin se homma menee.

Olen ajanut kahta uutta Octaviaa 1.4 ja 1.2:sta ja molemmat vinkuivat. Samoin kävin kaverin kanssa koeajamassa uusia Golffeja ja sama vinkuminen. Kaveri on töissä autopeltikorjaamolla ja kaikki siellä käyvät uudet Octaviat TSI-koneella vinkuvat. Ã,,äni kuuluu siitä apulaitehihnan tienoilta. Välillä ujellusta, välillä vinkunaa, aaltoilevaa, särisevää metallista ääntä. Maantieajossa todella ärsyttävää. Talven aikana oli hieman mukavempaa ajella, kun nastarenkaiden ääni peitti melko hyvin tuon vinkumisen. Nyt sitten taas hiljaisilla kesäkumeilla "nautitaan" TSI:n vinkumisesta.

Skoodan merkkiliikkeessä minulle v....tiin, kun aikani tästä valitin. Eivät halunneet kuulla koko ääntä. Kuuroja ja sokeita tuntuvat olevan koskien muitakin Octavia III:n tyyppivikoja, joita ei ollut II:ssa. Myyjäliike olkoon tyytyväinen, kun en ainakaan tässä vaiheessa kerro liikkeen nimeä. No eipä tässä mitään, Octaviaa en enää osta, enkä mitään VAGginetta TSI koneella. Normaalisti olisin todennäköisesti ostanut taas uuden Octavian parin vuoden päästä, mutta menettävät nekin rahat. Samoin eräs työkaveri oli vakavasti aikeissa ostaa uuden Octavian, mutta eipä ostakaan.




ptrs57

niin kyllä se ääni paikallistettiin apulaitehinan paikalle golfissa jonka vuoksi sen kiristin ja hihna vaihdettiin. ei apua kuin hetkellisesti. tuon evap venttiilin jäykän putken vaihto joustavaan letkuun auttoi, ei ole ääntänyt enää...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 25.02.15 - klo:14:17
Nyt kun kelit ovat olleet plussan puolella ja ilmastointikin käynnistyy, niin huomasin että se pitää melkoista ujellusta käydessään, Vinkuna loppuu kun ilmastoinnin ottaa pois päältä, kompurasta tuo nähtävästi lähtee.

Kompressori vaihdettiin, josko vinkunat loppuisi nyt siihen.

repe59

Toinen sivupeili narisee auetessa ajokieltoon, mikä avuksi? Toimii siis mutta rattaat narisee.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy